ΘΕΜΑΤΑ 2008

Ξεκίνησε από Σιδηρόπουλος Δ., 31 Μαΐου 2008, 10:28:00 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

apinf

Για ποια διευκρίνηση μιλάτε;
Γαρούφα Κατερίνα

dkarabero

Θεωρώ ότι το θέμα Γ.2 ήταν απαράδεκτο!
Και αυτό διότι στο σχολικό βιβλίο δεν ξεκαθαρίζεται ακριβώς πως βάζουμε τις συνθήκες. Οι δύο αναφορές – παραδείγματα στις σελίδες 37, 173 δεν είναι αρκετές και μάλιστα είναι διαφορετικές. Έχω 2 βιβλία έκδοση 1999 και έκδοση 2005 και η σελίδα 37 είναι διαφορετική και μάλιστα ΚΑΙ στις δύο περιπτώσεις είναι λάθος, Παραθέτω:

Έκδοση 1999:
Διάβασε age
Επίλεξε
   Περίπτωση age<0
      Εμφάνισε “Είπαμε ηλικία…”
   Περίπτωση 0 =< age < 5
      Εμφάνισε “Μάλλον τα παραλές !!”
…

Έκδοση 2005:
Διάβασε age
Επίλεξε
   Περίπτωση <0
      Εμφάνισε “Είπαμε ηλικία…”
   Περίπτωση < 5
      Εμφάνισε “Μάλλον τα παραλές !!”
…

Και στις δύο περιπτώσεις ΔΕΝ βάζει μεταβλητή μετά το Επίλεξε και επιπλέον στην έκδοση 1999 την βάζει μέσα στις περιπτώσεις που και αυτό είναι λάθος!!!
Είναι απαράδεκτοι που έβαλαν τέτοιο θέμα.
Δεν ξέρω αν σε φετινό βιβλίο είναι διορθωμένο.
Μία μαθήτριά μου που δίνει 2η φορά και έχει το βιβλίο 2005 το έγραψε ακριβώς έτσι (χωρίς δηλαδή να δηλώσει την μεταβλητή μετά το Επίλεξε) και είναι προφανώς λάθος. Αλλά είναι λάθος του σχολικού βιβλίου και όχι δικό της, Κανονικά θα πρέπει να μην το λάβουν υπόψη,
Τι κάνουμε σε αυτή την περίσταση; Πώς μπορούμε να εισηγηθούμε στην επιτροπή να μην το λάβει για λάθος;
Παιδιά δυστυχώς σήμερα εκνευρίστηκα πολύ με αυτά τα θέματα. Μας γύρισαν πολλά χρόνια πίσω. Κρίμα τις ωραίες ασκήσεις που κάναμε.
Περιμένω την απάντησή σας

Ευαγγελία

Συμφωνώ πολύ με την παρατήρηση σου οπότε συνοψίζοντας έχω να πω:
1.   Τι θα συμβεί στα βαθμολογικά όταν ένας μαθητής θα επιλέξει ως διαφορά μεταγλωττιστή διερμηνευτή την ταχύτητα στην μεταγλωττιστή ;;;;;;Θα πρέπει για να είμαστε σωστοί να το δώσουμε ΣΩΣΤΟ…αφού είναι πώς να το κάνουμε…διαφορά
2.   Πολύ κακή επιλογή  η μετατροπή σε ΕΠΙΛΕΞΕ γιατί απλά στο βιβλίο αλλιώς είναι στο κεφ.2 και αλλιώς είναι η σύνταξη στο κεφ.8
3.   ΛΑΘΟΣ απαίτηση κατά την άποψη μου ΓΙΑ ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ πίνακα ΠΛ[16,3] εκτός και αν το θέλουν ως  ανεξάρτητο των όσων υπολοίπων ζητά το ζήτημα?
Έγινε με  σκοπό να δουν συγκεκριμένο τρόπο λύσης στον υπολογοισμό των πληθών ΝΙΚΕΣ, ΗΤΤΕΣ. ΙΣΟΠΑΛΙΕΣ???

Αν κάποιος μαθητής επιλέξει να λύση το θέμα 4γ ως εξής:

Για ι από 1 μέχρι  16
   Για κ από 1 μέχρι 3
   ΠΛ[ι,κ]<--0
   Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Για  ι από 1 μέχρι 16
   Πν<--0
   Πη <--0
   Πι <--0
   Για κ από 1 μέχρι 30
   Αν ΑΠ[ι,κ]=’Ν’ τότε
      Πν <-- Πν +1
   Αλλιώς_αν    ΑΠ[ι,κ]=’Η’ τότε
      Πη<-- Πη +1
   Αλλιώς
      Πι<-- Πι +1
   Τέλος_επανάληψης
   ΠΛ[ι,1] <-- Πν
   ΠΛ[ι,2]<-- Πη
   ΠΛ[ι,3]<--Πι
Τέλος_επανάληψης


ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ?????
Α.   Η ΑΡΧΙΚΗ ΤΙΜΗ 0 ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΛ[16,3] ΤΙ ΟΥΣΙΑ ΕΧΕΙ? (θέλανε να δουν  την εντολη ΠΛ[ι,1]<--ΠΛ[ι,1]+1 μέσα στην επανάληψη ) ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΙ ΚΑΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΛΕΙΔΩΣΟΥΝ»2.   ΘΕΛΑΝ ΑΛΛΗ
Β.   Μήπως αυτή η παρατήρηση για μηδενισμό ήταν μια περιττή απαίτηση
Γ  Αν πάλι ζητούσαν συγκεκριμένη λύση….το βρίσκω τουλάχιστον …..άκρος περιοριστικό και έξω από την λογική των αλγορίθμων

4.Τι σημαίνει η λέξη αυτόματα στο 1ο Σωστό/ Λάθος....??
5.Κακή επιλογή το θέμα 2α) . Τώρα θα γυρνάμε και τους αλγορίθμους σε Διαγράμματα...αντε ας προγραμματίσουμε και σε FORTRAN. Αντε να πάμε απο το διάγραμμα σε αλγόριθμο....αν και τα Διαγράμματα ροής δεν έχουν εγκαταληφθεί ως μέθοδος αναπαράστασης αλγορίθμου? Δεν πειράζει του χρόνου να μετατρέψουμε κανένα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ σε ελεύθερο κείμενο....δεν έχουμε δει κάτι τέτοιο....ΑΚΟΜΗ
6. Το θέμα 3 εμένα μου άρεσε ....ξεκάθαρο και απλό μεν αλλα όχι και γελοίο για 3ο ΘΕΜΑ

evry

Παράθεση από: ΓΚΟΥΝΤΟΥΜΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ στις 01 Ιουν 2008, 12:04:14 ΠΜ
Συμφωνώ πολύ με την παρατήρηση σου οπότε συνοψίζοντας έχω να πω:
1.   Τι θα συμβεί στα βαθμολογικά όταν ένας μαθητής θα επιλέξει ως διαφορά μεταγλωττιστή διερμηνευτή την ταχύτητα στην μεταγλωττιστή ;;;;;;Θα πρέπει για να είμαστε σωστοί να το δώσουμε ΣΩΣΤΟ…αφού είναι πώς να το κάνουμε…διαφορά
Νομίζω ότι δεν πρέπει να δοθεί σωστό. Αυτό που θέλουμε είναι να μας δώσει ο μαθητής την ουσιαστική διαφορά μεταξύ μεταγλωττιστή και διερμηνευτή και όχι άλλες διαφορές που προκύπτουν από αυτή. Δεν ζητάμε φυσικά να γράψει ότι και όπως ακριβώς το λέει το βιβλίο αλλά να πει με δικά του λόγια τη βασική τους διαφορά.
  Δε λέω να μην πάρει τίποτα αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάρει και τις 6 μονάδες

Παράθεση
4.Τι σημαίνει η λέξη αυτόματα στο 1ο Σωστό/ Λάθος....??
Τι σημαίνει? Καλά ποιο μάθημα νομίζεις ότι διδάσκεις? Εδώ είμαστε θεωρητική κατεύθυνση και δίνουμε έκθεση και Ιστορία
Αυτό που έβαλαν είναι αυτούσια φράση στη σελίδα 8 του βιβλίου

Παράθεση
5.Κακή επιλογή το θέμα 2α) . Τώρα θα γυρνάμε και τους αλγορίθμους σε Διαγράμματα...αντε ας προγραμματίσουμε και σε FORTRAN.
Κακή επιλογή? μα πως είναι δυνατόν? είναι άσκηση από το τετράδιο μαθητή. Όταν βάζουν κάτι από το ευαγγέλιο (διδακτικό πακέτο)
είναι καλή επιλογή default.

Παράθεση
Αντε να πάμε απο το διάγραμμα σε αλγόριθμο....αν και τα Διαγράμματα ροής δεν έχουν εγκαταληφθεί ως μέθοδος αναπαράστασης αλγορίθμου?
Ε όχι και έχουν εγκαταληφθεί. Υπάρχουν πολλοί που τα χρησιμοποιούν ακόμα. Για παράδειγμα η Κεντρική Επιτροπή των Εξετάσεων!!!
Ξέρετε κανέναν άλλον?

Παράθεση
Το θέμα 3 εμένα μου άρεσε ....ξεκάθαρο και απλό μεν αλλα όχι και γελοίο για 3ο ΘΕΜΑ
Μπα εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου (και μιλάω σοβαρά πλέον δεν κάνω πλάκα). Εκεί έπρεπε να μπει ένα Πέτρα - Ψαλίδι - Χαρτί ή κάτι άλλο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Ευαγγελία

ΣΩΣΤΑ...ΣΩΣΤΑ ΑΣ ΤΟ ΛΕΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΑΣ (ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ) ..... :( :( :(

evry


   Το βιβλίο είναι το ευαγγέλιο της αλγοριθμικής και να ένα ακόμα στοιχείο. Δεν ξέρω αν το έχει αναφέρει κάποιος άλλος αλλά ακόμα και το παράδειγμα που έδωσαν με την Επίλεξε υπάρχει μέσα στο βιβλίο στη σελίδα 173. Ήμαρτον, τόσο ευθυνόφοβοι είναι?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Ευαγγελία

Mπα δεν είναι το ιδιο ...έχει άλλο μήνυμα στην ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ_ΑΛΛΙΩΣ ....... ;) ;)

Juan

Μια ερώτηση. Ένας μαθητής μου δεν έχει εντοπίσει κανένα λάθος εκτός απ'το θέμα της ΕΠΙΛΕΞΕ που έβαλε κάτω πάυλα στο ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ. Το βιβλίο το συντάσσει χωρίς κάτω παύλα. Υπάρχει περίπτωση να χάσει το 100άρι από αυτό, δεδομένου ότι είναι ΓΛΩΣΣΑ κι όχι ψευδοκώδικας;

p-p

evry αν κάποιος μαθητής γράψει εκτός απο την κεντρική διαφορά μεταξύ μεταγλωττιστή και διερμηνευτή, δηλαδή

1. Ο μεταγλωττιστής μεταφράζει όλο το πηγαίο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής και κατόπιν το εκτελεί ενώ ο διερμηνεύτής
για κάθε μια απο τις εντολές του πηγαίου προγράμματος παράγει και εκτελεί αμέσως μια ισοδύναμη εντολή σε γλώσσα μηχανής.

γράψει και τις υπόλοιπες τρείς που προκύπτουν απο σελίδα 139, πρέπει να χάσει κάποιο μόριο;


2. Η εκτέλεση του προγράμματος μετά τη διαδικασία της μεταγλώττισης είναι πολύ γρήγορη ενώ επειδή επαναλαμβάνεται κάθε φορά η διερμηνεία του προγράμματος, η εκτέλεσή του είναι πιο αργή, απο εκείνη του ισοδύναμου εκτελέσιμου προγράμματος που παράγει ο μεταγλωττιστής.

3. Ο μεταγλωττιστής εμφανίζει κατάλληλα ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη ολόκληρου του προγράμματος ενώ ο διερμηνευτής εμφανίζει ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη κάθε εντολής και διακόπτει την διαδικασία διερμηνείας και εκτέλεσης.

4. Τα μηνύματα λαθών που παράγει ο μεταγλωττιστής δεν προσδιορίζουν με ακρίβεια τα σημεία σε ενα πρόγραμμα που υπάρχουν λάθη, ενώ με το διερμηνευτή έχουμε το πλεονέκτημα της άμεσης εκτέλεσης και άμεσης διόρθωσης της εντολής.
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

andreas_p

Σε αυτή την περίπτωση  ΔΕ χάνει κανένα μόριο.


Ανδρέας

evry

Όχι έχουν στείλε αντίστοιχη οδηγία. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η κεντρική διαφορά, δηλαδή να πειστώ εγώ σαν διορθωτής ότι ο μαθητής έχει καταλάβει τι είναι μεταγλωττιστής και τι είναι διερμηνευτής σε ένα 1ο διαισθητικό επίπεδο. Τώρα αν γράψει και τις άλλες διαφορές κανένα πρόβλημα
σίγουρα δε χάνει μονάδες

Παράθεση από: p-p στις 01 Ιουν 2008, 11:19:49 ΠΜ
evry αν κάποιος μαθητής γράψει εκτός απο την κεντρική διαφορά μεταξύ μεταγλωττιστή και διερμηνευτή, δηλαδή
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

taeg

Παράθεση από: Γκουντούμα Ευαγγελία στις 01 Ιουν 2008, 12:04:14 ΠΜ

2.   Πολύ κακή επιλογή  η μετατροπή σε ΕΠΙΛΕΞΕ γιατί απλά στο βιβλίο αλλιώς είναι στο κεφ.2 και αλλιώς είναι η σύνταξη στο κεφ.8


Το θέμα Γ.2 όμως διατυπώνεται ως εξής: ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΤΕ ....... Αρα λαμβάνουμε υπόψη μας τη σύνταξη της ΕΠΙΛΕΞΕ στη ΓΛΩΣΣΑ. (σελ. 172-173)

alkisg

Παράθεση από: p-p στις 01 Ιουν 2008, 11:19:49 ΠΜ
evry αν κάποιος μαθητής γράψει εκτός απο την κεντρική διαφορά μεταξύ μεταγλωττιστή και διερμηνευτή, δηλαδή

1. Ο μεταγλωττιστής μεταφράζει όλο το πηγαίο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής και κατόπιν το εκτελεί ενώ ο διερμηνεύτής
για κάθε μια απο τις εντολές του πηγαίου προγράμματος παράγει και εκτελεί αμέσως μια ισοδύναμη εντολή σε γλώσσα μηχανής.

γράψει και τις υπόλοιπες τρείς που προκύπτουν απο σελίδα 139, πρέπει να χάσει κάποιο μόριο;

2. Η εκτέλεση του προγράμματος μετά τη διαδικασία της μεταγλώττισης είναι πολύ γρήγορη ενώ επειδή επαναλαμβάνεται κάθε φορά η διερμηνεία του προγράμματος, η εκτέλεσή του είναι πιο αργή, απο εκείνη του ισοδύναμου εκτελέσιμου προγράμματος που παράγει ο μεταγλωττιστής.

3. Ο μεταγλωττιστής εμφανίζει κατάλληλα ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη ολόκληρου του προγράμματος ενώ ο διερμηνευτής εμφανίζει ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη κάθε εντολής και διακόπτει την διαδικασία διερμηνείας και εκτέλεσης.

4. Τα μηνύματα λαθών που παράγει ο μεταγλωττιστής δεν προσδιορίζουν με ακρίβεια τα σημεία σε ενα πρόγραμμα που υπάρχουν λάθη, ενώ με το διερμηνευτή έχουμε το πλεονέκτημα της άμεσης εκτέλεσης και άμεσης διόρθωσης της εντολής.

Αχχχ.... το χειρότερο με την αποστήθιση της θεωρίας δεν είναι ότι βγάζουμε παπαγαλάκια, είναι ότι βγάζουμε φάλτσα παπαγαλάκια. Ποια είναι η κεντρική διαφορά διερμηνευτή / μεταγλωττιστή;

Παραθέτω από wikipedia και προτείνω στην επιτροπή να μην ξαναβάλει αντίστοιχο θέμα του βιβλίου πριν το διασταυρώσει αν όντως ισχύει. Έχουμε στείλει 400+ προτεινόμενες διορθώσεις για το σχολικό βιβλίο, ας τις μελετήσουν πρώτα και μετά το ξανασυζητάμε για παπαγάλισμα θεωρίας.

Παράθεση από: http://en.wikipedia.org/wiki/Interpreter_(computing)
In computer science, an interpreter normally means a computer program that executes, i.e. performs, instructions written in a programming language. While interpretation and compilation are the two principal means by which programming languages are implemented, these are not fully distinct categories, one of the reasons being that most interpreting systems also perform some translation work, just like compilers. An interpreter may be a program that either

   1. executes the source code directly
   2. translates source code into some efficient intermediate representation (code) and immediately executes this
   3. explicitly executes stored precompiled code[1] made by a compiler which is part of the interpreter system

Αν δεχτούμε ότι η Wikipedia είναι εγκυρότερη από το βιβλίο (το ελπίζω, γιατί αλλιώς το Διερμηνευτή θα έπρεπε να τον είχα ονομάσει Μεταγλωττιστή), τότε πόσο νόημα έχει να παπαγαλίζουν τη σελίδα 139 οι μαθητές και πόσο νόημα να τους τη ζητάμε; !!!