ΘΕΜΑ 3

Ξεκίνησε από jgalano, 14 Μαΐου 2009, 02:40:25 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

jgalano

Συνάδελφοι, τα τελευταία χρόνια παρατηρώ ότι ανάμεσα στο ΘΕΜΑ3 και ΘΕΜΑ4 οι περισσότεροι μαθητές χάνουν μονάδες από το ΘΕΜΑ3. Για το λόγο αυτό ανεβάζω μια πρόταση για ΘΕΜΑ3. Για τυχόν σχόλια,λάθη και στείλτε μήνυμα.

Σε έναν αγώνα μήκους συμμετέχουν στα προκριματικά 30 αθλητές. Το όριο για να περάσει κάποιος στον τελικό είναι 7,80 μέτρα . Κάθε αθλητής έχει στη διάθεσή του το πολύ τρεις(3) προσπάθειες τις οποίες τις εκτελεί συνεχόμενες. Αν σε κάποια προσπάθεια πιάσει το όριο ο αθλητής δεν εκτελεί άλλη προσπάθεια αφού έχει ήδη περάσει στον τελικό.
Να γράψετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
α) Θα έχει τμήμα δηλώσεων.
β) Για κάθε αθλητή θα διαβάζετε το όνομά του και τη χώρα προέλευσής του.
γ) Στη συνέχεια για κάθε αθλητή θα καλείτε την διαδικασία ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ (την οποία και να γράψετε), στην οποία θα γίνονται τα εξής:
    1. Θα διαβάζετε την καθεμία από τις επιδόσεις σε μέτρα ενός αθλητή μέχρι αυτός να πιάσει το όριο πρόκρισης στον τελικό ή μέχρι να του τελειώσουν οι τρεις διαθέσιμες προσπάθειες.
   2. Η διαδικασία θα επιστρέφει στο κύριο πρόγραμμα την επίδοση του αθλητή η οποία θα έχει την τιμή μηδέν(0) σε περίπτωση που δεν έπιασε ο αθλητής το όριο πρόκρισης ή την επίδοση με την οποία περνά στον τελικό.
δ) Να καταχωρίσετε στους πίνακες ΟΝ, Χ, και ΕΠ τα ονόματα, τις χώρες και τις επιδόσεις αντίστοιχα, αυτών που προκρίνονται στον τελικό.
ε) Να εκτυπώσετε τα περιεχόμενα των πινάκων που φτιάξατε στο ερώτημα (δ) ταξινομημένα κατά φθίνουσα σειρά ως προς τις επιδόσεις (Θεωρείστε ότι δεν υπάρχουν ισοβαθμίες).
στ) Ανάμεσα στους αθλητές που προκρίθηκαν να εκτυπώσετε το ποσοστό % αυτών που προέρχονται από την Ελλάδα.
Σημείωση: Θεωρείστε ότι πέρασαν τουλάχιστον δύο αθλητές στον τελικό.

evry

Διαφωνώ με την προσέγγιση σου, διότι το θέμα 3 που προτείνεις είναι ουσιαστικά ένα εύκολο Θέμα 4. Δηλαδή πάλι πίνακες, εισαγωγή πινάκων, εκτύπωση πινάκων και μια απλή εφαρμογή του αλγορίθμου της ταξινόμησης που όλοι οι μαθητές έχουν μάθει απέξω αλλά ελάχιστοι έχουν καταλάβει περί τινός πρόκειται.
    Επίσης δε νομίζω ότι είναι κακό που οι μαθητές χάνουν μονάδες από το θέμα 3. Από κάποιο θέμα πρέπει να χάνουν μονάδες. Πως θα ξεχωρίσουν αυτοί που έχουν κατανοήσει τις βασικές αλγοριθμικές δομές? Επίσης να σημειώσω εδώ ότι το περυσινό θέμα 3 ήταν τραγικά εύκολο. Απλά κάποιοι μαθητές που έχουν μάθει ότι οι πίνακες είναι πανάκεια, χρησιμοποιήσαν πίνακες και τα έκαναν θάλασσα με το πέρασμα παραμέτρων στη συνάρτηση.
    Η γνώμη μου είναι ότι οι 10 από τις 100 μονάδες θα πρέπει να είναι πολύ δύσκολο να τις πιάσει κάποιος. Δεν είναι δυνατόν να γραφεί 100 κάποιος που δεν έχει κατανοήσει τα στοιχειώδη.
Δηλαδή αν το θέμα 4 αλλάξει και γίνει πιο δύσκολο, δηλαδή δεν αναφέρεται στις κλασικές τυποποιημένες σαρώσεις πινάκων δύο διαστάσεων, τότε το θέμα 3 που προτείνεις θα μπορούσε να μπει.
  Αλλά αν είναι να έχουμε ένα θέμα 4 από τα ίδια, νομίζω ότι το θέμα 3 θα πρέπει να έχει ένα δύσκολο ερώτημα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

jgalano

#2
Δηλαδή evry πιστεύεις ότι το ερώτημα γ) ή και το δ) θεωρείται έυκολο για τους μαθητές;
Όσο για το τι θεωρούμε εμείς εύκολο είναι ένα ζήτημα. Εγώ πέρυσι στο βαθμολογικό διόρθωσα 400 γραπτά προερχόμενα από Αττική και έβαλα 5 φορές βαθμό 100. Δε νομίζω να είναι και φοβερό ποσοστό επιτυχίας παρόλη την ευκολία των θεμάτων.

evry

Το μόνο δύσκολο ερώτημα στο οποίο αρκετοί θα κολλήσουν είναι το γ)1. Το δ) δεν κατάλαβα γιατί είναι δύσκολο. Δεν πρόκειται απλά για 3 εκχωρήσεις? Εκτός αν δεν κατάλαβα καλά

Επίσης υπάρχει και κάτι το οποίο μπορεί να μπερδέψει αρκετούς καλούς μαθητές. Από ότι είδα δεν προκρίνονται όλοι. Άρα ο πίνακας πιθανόν να έχει λιγότερες από 30 θέσεις. Έχοντας στο μυαλό αυτό ο μαθητής και διαβάζοντας την εκφώνηση που λέει "Να δημιουργήσετε τους πίνακες ΟΝ, Χ και ΕΠ" μου φαίνεται ότι πιθανόν να μπερδευτεί γιατί θα προσπαθήσει να ορίσει πίνακες μεταβλητούς μεγέθους.
   Από την άλλη, αυτοί οι οποίοι θα πάνε με τους κλασικούς τυποποιημένους τρόπους θα εκχωρήσουν στον πίνακα τα μηδενικά (πράγμα που σύμφωνα με την εκφώνηση είναι λάθος). Έλα όμως που μετά τους ζητείται φθίνουσα ταξινόμηση. ʼρα τα μηδενικά που κακώς μπήκαν στον πίνακα θα βρεθούν στο τέλος του. Έτσι ο μαθητής θα εμφανίσει πράγματι αυτούς που πέρασαν σε φθίνουσα σειρά με κάποια μηδενικά στο τέλος.
   Γνωρίζοντας τώρα το σκεπτικό που βαθμολογούνται οι μαθητές μπορώ να σου πω με βεβαιότητα ότι για αυτό θα κοπούν από τους μαθητές ελάχιστες εώς καθόλου μονάδες, με την αιτιολόγηση ότι "έλα μωρέ, δεν εμφανίζει αυτά που ζητάμε? τι και αν εμφανίζει και κάποια μηδενικά στο τέλος. Αφού εμφανίζει και αυτά που ζητάμε είναι σωστό. Επίσης καλά κάνει και βάζει στον πίνακα μηδενικά. Καλύτερα αυτές οι θέσεις να έχουν μηδέν παρά να μείνουν χωρίς τιμή!!!"

Όσον αφορά τα λίγα 100άρια που λες μπορεί απλά να σου έτυχαν άσχημα γραπτά. Δες τα στατιστικά που δίνει το υπουργείο παιδείας για το πόσοι έγραψαν πάνω από 90. Είναι αρκετοί πιστεύω. Το πρόβλημα με το μάθημα είναι ότι είναι μάθημα των άκρων. Δηλαδή οι καλοί εξισώνονται με τους πολύ καλούς και τους άριστους, στους οποίους μπορούν να εισχωρήσουν και αρκετοί μέτριοι. Έχω ξανα-αναφέρει το παράδειγμα μαθήτριάς μου η οποία έγραψε 100/100 ΑΕΠΠ και 35/100 μαθηματικά. Αυτό πιστεύω τα λέει όλα. Μπορεί να είναι μόνο ένα μεμονωμένο παράδειγμα αλλά κάτι δείχνει.
   Αντιθέτως ξέρω άτομα που έγραψαν μαθηματικά καλύτερα από ΑΕΠΠ!!!!

Τέλος πάντων, φοβάμαι ότι η λογική των θεμάτων είναι να γράψουν όσο το δυνατόν περισσότεροι πάνω από τη βάση. Έλα όμως που 1 στους 3 μαθητές της τεχνολογικής θα γράψει κάτω από τη βάση ανεξαρτήτως θεμάτων!!!

Το πρόβλημα δεν είναι αν πέφτουν δύσκολα ή εύκολα, το πρόβλημα είναι ότι τα θέματα κάθε χρόνο αποτυγχάνουν στον βασικό σκοπό τους. Να ξεχωρίσουν οι άριστοι από τους πολύ καλούς, τους καλούς κλπ. Δεν έχουν δηλαδή την απαραίτητη διαβάθμιση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

jgalano

#4
evry, νομίζω ότι είσαι λίγο υπερβολικός.
α) Καταρχήν το πάνω από 90 δεν είναι καθαρό 100.
β) Τα θέματα ΑΕΠΠ του 2008 ήταν πανεύκολα σε αντίθεση με τα Μαθηματικά.
γ) στο ερώτημα δ) της άσκησης λέει καθαρά, οι πίνακες να έχουν τα στοιχεία αυτών που προκρίθηκαν στον τελικό.

Δεν είχα κατά νου να ανεβάσω μια  δύσκολη άσκηση . Για να την δυσκολέψουμε λίγο περισσότερο, η εκφώνηση θα μπορούσε να ήταν:

Σε έναν προκριματικό αγώνα μήκους συμμετέχει άγνωστο πλήθος αθλητών το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι πάνω από τριάντα (30) άτομα . Το όριο για να περάσει κάποιος στον τελικό είναι 7,80 μέτρα . Κάθε αθλητής έχει στη διάθεσή του το πολύ τρεις(3) προσπάθειες τις οποίες τις εκτελεί συνεχόμενες. Αν σε κάποια προσπάθεια πιάσει το όριο ο αθλητής δεν εκτελεί άλλη προσπάθεια αφού έχει ήδη περάσει στον τελικό.
Να γράψετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
α) Θα έχει τμήμα δηλώσεων.
β) Για κάθε αθλητή θα διαβάζετε το όνομά του και τη χώρα προέλευσής του. Αν ως όνομα δοθεί το κενό ή συμπληρωθούν 30 συμμετοχές τελειώνει ο προκριματικός γύρος. 
γ) Στη συνέχεια για κάθε αθλητή θα καλείτε την διαδικασία ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ (την οποία και να γράψετε), στην οποία θα γίνονται τα εξής:
    1. Θα διαβάζετε την καθεμία από τις επιδόσεις σε μέτρα ενός αθλητή μέχρι αυτός να πιάσει το όριο πρόκρισης στον τελικό ή μέχρι να του τελειώσουν οι τρεις διαθέσιμες προσπάθειες.
   2. Η διαδικασία θα επιστρέφει στο κύριο πρόγραμμα την επίδοση του αθλητή η οποία θα έχει την τιμή μηδέν(0) σε περίπτωση που δεν έπιασε ο αθλητής το όριο πρόκρισης ή την επίδοση με την οποία περνά στον τελικό.
δ) Να καταχωρίσετε στους πίνακες ΟΝ, Χ, και ΕΠ τα ονόματα, τις χώρες και τις επιδόσεις αντίστοιχα, αυτών που προκρίνονται στον τελικό.
ε) Να εκτυπώστε τα περιεχόμενα των πινάκων που φτιάξατε στο ερώτημα (δ) ταξινομημένα κατά φθίνουσα σειρά ως προς τις επιδόσεις.
στ) Ανάμεσα στους αθλητές που προκρίθηκαν να εκτυπώσετε το ποσοστό % αυτών που προέρχονται από την Ελλάδα.
Σημείωση: α) Θεωρείστε ότι πέρασαν τουλάχιστον δύο αθλητές στον τελικό.
                β) Θεωρείστε ότι δεν υπάρχουν ισοβαθμίες.





Για κάτι πιο δύσκολο θα πρότεινα το παρακάτω θέμα:

Δυο φίλοι παίζουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Στόχος είναι ποιος θα φτάσει πρώτος στο τέρμα αφού διανύσει φυσικά  65 τετραγωνάκια που είναι η συνολική διαδρομή του παιχνιδιού (ΑΡΧΗ θεωρείται το σημείο μηδέν και τέρμα είναι το τετραγωνάκι 65).
Το παιχνίδι παίζεται ως εξής:

Οι παίκτες στην αρχή ρίχνουν από μια ζαριά ο καθένας χρησιμοποιώντας το μοναδικό ζάρι που υπάρχει στο παιχνίδι. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι ένας από τους δύο να φέρει τη μεγαλύτερη ζαριά . Ο νικητής  ξεκινάει πρώτος το παιχνίδι.

Σε κάθε γύρο του παιχνιδιού  ο κάθε παίχτης εναλλάξ,
•   ρίχνει το ζάρι και μετακινεί το πιόνι του, ανάλογα με την ένδειξη του ζαριού.
•   Ωστόσο αν κάποιος φέρει ζαριά 6 τότε ο άλλος παίκτης χάνει τη σειρά του και ο παίκτης ξαναρίχνει το ζάρι μέχρι να φέρει αποτέλεσμα διαφορετικό του 6  ή μέχρι να τερματίσει.
•   Ο άλλος παίκτης ξαναπαίζει όταν σταματήσει ο προηγούμενος να ρίχνει εξάρια και φυσικά δεν έχει τερματίσει . 

Ως προς τον τερματισμό του παιχνιδιού ισχύει ότι ο νικητής πρέπει να φθάσει στο τέρμα με ζαριά ακριβείας, δηλαδή:
•   αν π.χ. απέχει από το τέρμα κατά 3 τετράγωνα πρέπει να ρίξει ακριβώς 3 για να τερματίσει,
•   αν ρίξει μεγαλύτερη ζαριά π.χ. 5 παραμένει στο τετράγωνο που βρίσκεται
•   αν ρίξει μικρότερη ζαριά π.χ. 2 πλησιάζει περισσότερο  στο τέρμα.

Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος θα κάνει την προσομοίωση το παιχνιδιού. Πιο συγκεκριμένα:

α) Θα διαβάζει αρχικά τα ονόματα των δυο παικτών και στη συνέχεια θα αποθηκεύει στη μεταβλητή ΟΠ το όνομα  αυτού που θα ξεκινήσει πρώτος το παιχνίδι και στη μεταβλητή ΟΔ το όνομα του δεύτερου. Η διαδικασία εύρεσης του πρώτου και του δεύτερου περιγράφεται παραπάνω.

β) Θα διαβάζει επαναληπτικά τις ζαριές τον παικτών (με έλεγχο εισόδου η κάθε ζαριά να είναι ένας αριθμός από 1-6) και ακολουθώντας τη διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω θα εμφανίζει τελικά το όνομα του νικητή του παιχνιδιού.

γ) (Προαιρετικό) Να εκτυπωθεί το όνομα του παίκτη που σημείωσε τα περισσότερα συνεχόμενα 6-άρια.


Σ' ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια.

evry

Παράθεση από: jgalano στις 14 Μαΐου 2009, 10:55:31 ΜΜ
evry, νομίζω ότι είσαι λίγο υπερβολικός.
πάντα, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση σε ποιο θέμα εννοείς ότι είμαι υπερβολικός?

Παράθεση
α) Καταρχήν το πάνω από 90 δεν είναι καθαρό 100.
Το καθαρό 100 δε σημαίνει τίποτα. Δηλαδή ένας που έγραψε 94 μπορεί να είναι καλύτερος από έναν που έγραψε 100. Σου θυμίζω ότι η τραγική ερώτηση με τις τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων έπιανε 6=100-94 μονάδες. Εγώ θεωρώ αριστούχους όσους είναι πάνω από 90, άντε βαριά 95.

Παράθεση
β) Τα θέματα ΑΕΠΠ του 2008 ήταν πανεύκολα σε αντίθεση με τα Μαθηματικά.
Δε διαφωνώ αλλά στα μαθηματικά για να γράψεις ήθελες μυαλό, ενώ στην ΑΕΠΠ το "πολύ" μυαλό έβλαπτε σοβαρά το βαθμό σου

Παράθεση
γ) στο ερώτημα δ) της άσκησης λέει καθαρά, οι πίνακες να έχουν τα στοιχεία αυτών που προκρίθηκαν στον τελικό.
Δεν είπα ότι η εκφώνηση δεν είναι σαφής. Μια χαρά είναι, αυτό που δεν μου αρέσει είναι ότι ζητάς να "δημιουργήσουν" πίνακες στην μέση του αλγορίθμου. Αυτό ίσως δεν χτυπήσει καλά σε κάποιους μαθητές. Δεν ξέρω, υποθέτω, δε σημαίνει ότι έχω απαραίτητα δίκιο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

jgalano

#6
Έγω αντίθετα πιστεύω ότι έχουν αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον τέτοιες ασκήσεις γιατί συνδιάζουν όλα τα κεφάλαια του βιβλίου και εξετάζουν σε βάθος τις γνώσεις του μαθητή. Η παρακάτω εκφώνηση πιστεύω ότι καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της ύλης.

Σε ένα κατάστημα κινητής τηλεφωνίας οι εισπράξεις από τις αγορές των πελατών υπολογίζονται ως εξής:
Διαβάζεται ο κωδικός ενός προϊόντος και η ποσότητά του σε τεμάχια και υπολογίζεται η τιμή του. Για να εκτυπωθεί το συνολικό κόστος των αγορών του κάθε πελάτη πρέπει να δοθεί ως κωδικός η λέξη «ΤΕΛΟΣ».
Να γίνει πρόγρα΅΅α στο οποίο:
α)   Να διαβάζετε τους κωδικούς, τις αντίστοιχες τιμές καθώς και τις διαθέσιμες ποσότητες σε τεμάχια των 200  προϊόντων που εμπορεύεται το συγκεκριμένο κατάστημα με έλεγχο εισόδου στην κάθε  τιμή να είναι θετικός αριθμός  και στην διαθέσιμη ποσότητα να είναι μεγαλύτερη ή ίση του μηδέν.
β)   Για κάθε πελάτη που κάνει αγορά να εισάγεται το όνο΅ά του, οι κωδικοί των προϊόντων που αγοράζει καθώς και ο αντίστοιχος αριθμός τεμαχίων για το καθένα.
γ)   Να γίνεται έλεγχος ύπαρξης του κάθε κωδικού προϊόντος μέσω συνάρτησης που θα φτιάξετε, η οποία θα δέχεται τον κωδικό ενός προϊόντος καθώς και τον πίνακα με όλους τους διαθέσιμους κωδικούς του καταστήματος και θα επιστρέφει τη θέση του πρώτου στον δεύτερο ή το μηδέν αν ο συγκεκριμένος κωδικός δεν υπάρχει.
δ)   Σε περίπτωση που το προϊόν διατίθεται:
•   αν τα τεμάχια που ζητά ο πελάτης είναι διαθέσιμα η αγορά γίνεται κανονικά
•   αν τα τεμάχια δεν επαρκούν αλλά δεν είναι μηδέν να γίνεται ερώτηση για το αν θέλει να αγοράσει τα διαθέσιμα. Αν η απάντηση στην ερώτηση είναι «ΝΑΙ» γίνεται η αγορά των διαθέσιμων τεμαχίων, διαφορετικά δεν γίνεται αγορά για το συγκεκριμένο προϊόν
•   αν τα τεμάχια είναι μηδέν να εμφανίζεται το μήνυμα «Το συγκεκριμένο προϊόν εξαντλήθηκε».
Σε κάθε περίπτωση βέβαια που πραγματοποιείται αγορά ενός προϊόντος πρέπει να ενημερώνεται η ποσότητά του σε τεμάχια, στον σχετικό πίνακα, που παραμένει διαθέσιμη.
Αν το προϊόν δε διατίθεται να εμφανίζεται το μήνυμα «ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΠΡΟΪΟΝ».
ε)   Να υπολογίζεται και να εκτυπώνεται ο συνολικός λογαριασμός του κάθε πελάτη.
στ) Το πρόγρα΅΅α να τερματίζει όταν δοθεί ως όνο΅α πελάτη ο κενός χαρακτήρας.
ζ)   Να ε΅φανίζεται το όνο΅α του πελάτη ΅ε τον μεγαλύτερο λογαριασμό.
η)   Να εμφανίζονται οι συνολικές εισπράξεις του καταστήματος.
θ)   Με το κλείσιμο ημέρας να εκτυπώνονται οι κωδικοί των προϊόντων που έχουν το πολύ δύο διαθέσιμα τεμάχια με την ένδειξη «ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ».
Σημείωση: Θεωρείστε ότι έγινε τουλάχιστον μια αγορά.

Εναλλακτικά για το ερώτημα δ) η ενημέρωση του πίνακα με τα τεμάχια να γίνεται, όπως περιγράφεται, μέσω  διαδικασίας που θα φτιάξετε και θα την καλείτε όποτε εντοπίζεται διαθέσιμος κωδικός.



Καρκαμάνης Γεώργιος

Να αναφέρω ότι τις τελευταίες χρονιές το θέμα 3 είχε την εξής δομή : ένα υποπρόγραμμα που εκτελούσε διάφορες πράξεις και που καλούνταν μέσα σε επανάληψη. Αυτό που διαφοροποιούνταν κάθε χρονιά ήταν ο τρόπος τερματισμού της επανάληψης.

Νομίζω πως και η ίδια δομή θα διατηρηθεί και φέτος.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: jgalano στις 14 Μαΐου 2009, 02:40:25 ΜΜ
… άλλη προσπάθεια αφού έχει ήδη περάσει ….
... επειδή βλέπω ότι ο andreas_p είναι απασχολημένος…   :police:

Παράθεση από: evry στις 14 Μαΐου 2009, 02:57:36 ΜΜ
Διαφωνώ με την προσέγγιση σου, διότι το θέμα 3 που προτείνεις είναι ουσιαστικά ένα εύκολο Θέμα 4.
............
  Αλλά αν είναι να έχουμε ένα θέμα 4 από τα ίδια, νομίζω ότι το θέμα 3 θα πρέπει να έχει ένα δύσκολο ερώτημα.

Επειδή ο evry τώρα τελευταία (…υποθέτω τελευταία... Ή μήπως πάντα έτσι κάνει;  ;) )  έχει πάρει φόρα και δεν δέχεται τίποτα, να πω ότι εγώ δεν συμφωνώ ότι πρόκειται για ένα εύκολο θέμα!

Παράθεση από: evry στις 14 Μαΐου 2009, 10:08:59 ΜΜ
Το μόνο δύσκολο ερώτημα στο οποίο αρκετοί θα κολλήσουν είναι το γ)1.

Άρα τελικά υπάρχει δύσκολο ερώτημα στο θέμα... Και δεν βρίσκω και όλα τα άλλα πανεύκολα για τους μαθητές! Όσο για το δ) θα μπορούσε να λέει καλύτερα:

"δ) Να καταχωρίσετε σε πίνακες ΟΝ, Χ, και ΕΠ τα ονόματα, τις χώρες και τις επιδόσεις αντίστοιχα, αυτών που προκρίθηκαν στον τελικό."

Λοιπόν, εμένα μου αρέσει και μάλιστα σκέφτομαι να το προτείνω και στους άλλους στην Επιτροπή Θεμάτων όταν θα συνεδριάσουμε από βδομάδα…   >:D

jgalano

Φίλε Νίκο, σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις. Οι αλλαγές που πρότεινες είναι δεκτές και έγιναν.
Καλή τύχη στη συνεδρίαση...... ;D ;D ;D

evry

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Μαΐου 2009, 10:32:26 ΠΜ
να πω ότι εγώ δεν συμφωνώ ότι πρόκειται για ένα εύκολο θέμα!
Δεν είπα ότι πρόκειται για εύκολο θέμα, αλλά ότι πρόκειται για ένα εύκολο θέμα 4.. Δηλαδή ότι θα μπορούσε να είναι κάλλιστα θέμα 4 με κάποιες μικροαλλαγές. Δηλαδή αν αυτό είναι το θέμα 3 τότε ποιο θα είναι το θέμα 4? Από ποια ερωτήματα θα κριθούν οι άριστοι ή οι πολύ καλοί σε αυτό το μάθημα?
Πιστεύω ότι
   

  • Το θέμα 3 πρέπει να είναι βατό με ένα δύσκολο ερωτηματάκι στο τέλος που να πιάνει 4-5 μονάδες
  • Στο θέμα 4 από τις 20 οι 7-8 μονάδες να αναλύονται σε δύο ερωτήματα ένα μέτριας δυσκολίας και ένα  δύσκολο, έτσι ώστε να μην είναι εύκολο να γράψει κάποιος πάνω από 90-92
  • Να μην υπάρχουν στα θέματα 3 και 4 ερωτήματα που ζητάνε από τον μαθητή να διαβάζει πίνακες. Τώρα το έχουν μάθει όλοι απέξω, οπότε πρακτικά δεν εξετάζεις τίποτα έτσι

Παράθεση
Άρα τελικά υπάρχει δύσκολο ερώτημα στο θέμα... Και δεν βρίσκω και όλα τα άλλα πανεύκολα για τους μαθητές! Όσο για το δ) θα μπορούσε να λέει καλύτερα:
Δύσκολο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα, απλά απαιτεί λίγο σκέψη ενώ τα περισσότερα βγαίνουν αμέσως. Απλά επειδή έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε δύσκολο ότι απαιτεί έστω και λίγη σκέψη, για αυτό το χαρακτήρισα έτσι. Αντικειμενικά δεν είναι καθόλου δύσκολο

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Το θέμα γ έχει ενδιαφέρον. Έχει επανάληψη με 2 συνθήκες διακοπής που δεν γίνονται ταυτόχρονα. Η σκέτη ταξινόμηση όμως κατά τη γνώμη μου έχει γίνει πλέον σούπα. Τη μαθαίνουν απέξω και τη ρίχνουν όπως είναι πάνω στην κόλλα. Βουτάνε τη σφραγίδα στο μελάνι και τη ρίχνουν στο χαρτί. Δεν εξετάζεις τίποτα  με μια σκέτη ταξινόμηση σε ένα ερώτημα. Υπάρχουν μαθητές που δεν καταλαβαίνουν απολύτως τίποτα και θα γράψουν απέξω τη σκέτη ταξινόμηση. Τέτοια θέματα νομίζω πως πρέπει να τα αποφεύγουμε. Το να πέσει ταξινόμηση σα μέρος μιας συνθετικής ερώτησης με βρίσκει σύμφωνο. Επίσης καλή ιδέα θα ήταν να πέσει ταξινόμηση με δευτερεύον κριτήριο (πχ όνομα) σε διαδικασία. Σκέψου ότι δεν ξέρουμε το πλήθος των αθλητών που θα ταξινομηθούν και αυτό θα πρέπει να το χειριστεί ο μαθητής. Μπορεί επίσης να ζητηθεί με την ίδια διαδικασία να κάνει ταξινόμηση με άλλο δευτερεύον κριτήριο (χώρα αντί για όνομα). Έξυπνες ερωτήσεις που πρέπει να καταλαβαίνει ο μαθητής τι ακριβώς κάνει.

Τα ερωτήματα ε και στ έτσι όπως είναι χάρισμα βαθμών και αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει γιατί το μάθημά μας γίνεται προσιτό στον παπαγάλο.

Ένα ακόμα ζήτημα είναι ότι θα ήταν καλύτερα να βάζαμε την ανάγνωση ονόματος και χώρας μέσα στη διαδικασία έτσι ώστε το υποπρόγραμμα να περιέχει όλο το ανεξάρτητο task της εισόδου δεδομένων και όχι το μισό στο πρόγραμμα και το μισό στο υποπρόγραμμα. Αναγνωρίζω ότι έτσι όπως είναι έβαλε το «δύσκολο» μέρος στη διαδικασία για να ξεφορτώσει τη σκέψη από το κυρίως πρόγραμμα, αλλά πιστεύω πως θα ήταν καλύτερα η είσοδος όλων των στοιχείων του αθλητή να είναι μαζεμένη στη διαδικασία. Πιο σύμφωνο με τη φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού θέλω να πω.

gpapargi

Παράθεση από: gpapargi στις 15 Μαΐου 2009, 03:04:29 ΜΜ
Το θέμα γ έχει ενδιαφέρον. Έχει επανάληψη με 2 συνθήκες διακοπής που δεν γίνονται ταυτόχρονα.

Χμμμ μίλησα λίγο βιαστικά. Μόλις έκατσα να το γράψω η άσκηση είναι πιο εύκολη από όσο νόμιζα αρχικά γιατί οι 2 έλεγχοι γίνονται ταυτόχρονα (η επίδοση που θα ξεπεράσει το όριο υπολογίζεται και στο σύνολο των προσπαθειών). Αρχικά πήγε ο νους μου στην περίπτωση που η τιμή εισόδου που θα προκαλέσει διακοπή δε μετριέται.

Για τα άλλα ισχύουν αυτά που είπα: Προτείνω να μπει όλη η είσοδος για τα στοιχεία του αθλητή στη διαδικασία για να είναι ανεξάρτητο το task και να μην υπάρχει ερώτημα-χάρισμα.στον παπαγάλο, όπως η σκέτη ταξινόμηση.

jgalano

Επειδή βλέπω ότι σε κάποιους  >:( >:( >:(   δεν αρέσει η απλή κλασσική ταξινόμηση (η οποία χαρίζει  :angel: λίγα μόρια "λόγω εκλογών" ), θα παραθέσω μερικές εναλλακτικές εκδοχές του ερωτήματος (ε)  ;) .

ΕΚΔΟΧΗ Α'
ε) Να εκτυπώσετε τα περιεχόμενα των πινάκων που φτιάξατε στο ερώτημα (δ) ταξινομημένα κατά αλφαβητική σειρά ως προς τη χώρα δηλαδή πρώτα οι αθλητές της Αγγλίας, μετά της Ιταλίας …κτλ. Σε περίπτωση που έχουμε αθλητές από την ίδια χώρα τότε η σειρά εμφάνισης να είναι κατά φθίνουσα  σειρά ως προς την επίδοση των αθλητών.


ΕΚΔΟΧΗ Β'
ε) Να εκτυπώσετε τα περιεχόμενα των πινάκων που φτιάξατε στο ερώτημα (δ) ταξινομημένα κατά φθίνουσα σειρά ως προς το πλήθος συμμετεχόντων από την κάθε χώρα, δηλαδή πρώτα θα εμφανίζονται τα στοιχεία των αθλητών της χώρας  με τις περισσότερες συμμετοχές σε αθλητές στον τελικό ,στην συνέχεια τα στοιχεία των αθλητών της δεύτερης χώρας με τις περισσότερες συμμετοχές …κτλ. Σε περίπτωση ίσου αριθμού συμμετεχόντων από δυο χώρες η σειρά εμφάνισης να είναι κατά αλφαβητική σειρά ως προς τη χώρα δηλαδή πρώτα οι αθλητές της Αγγλίας, μετά της Ιταλίας …κτλ.



ΕΚΔΟΧΗ Γ'  (ΕΔΩ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (γ) ΚΑΙ (δ) )
γ) Στη συνέχεια για κάθε αθλητή θα καλείτε την διαδικασία ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ (την οποία και να γράψετε), στην οποία θα γίνονται τα εξής:
    1. Θα διαβάζετε την καθεμία από τις επιδόσεις σε μέτρα ενός αθλητή μέχρι αυτός να πιάσει το όριο πρόκρισης στον τελικό ή μέχρι να του τελειώσουν οι τρεις διαθέσιμες προσπάθειες.
   2. Η διαδικασία θα επιστρέφει στο κύριο πρόγραμμα την επίδοση του αθλητή η οποία θα έχει την τιμή μηδέν(0) σε περίπτωση που δεν έπιασε ο αθλητής το όριο πρόκρισης ή την επίδοση με την οποία περνά στον τελικό. Επίσης θα επιστρέφεται το πλήθος προσπαθειών που χρειάστηκε για να περάσει το όριο, ή  ο αριθμός μηδέν(0) σε περίπτωση που δεν τα κατάφερε.   
δ) Να καταχωρίσετε στους πίνακες ΟΝ, Χ, ΕΠ και Π τα ονόματα, τις χώρες, τις επιδόσεις και τον αριθμό προσπαθειών αντίστοιχα, αυτών που προκρίνονται στον τελικό.
ε) Να εκτυπώσετε τα περιεχόμενα των πινάκων που φτιάξατε στο ερώτημα (δ) ταξινομημένα κατά φθίνουσα  σειρά ως προς την επίδοση των αθλητών. Σε περίπτωση που έχουμε αθλητές με την ίδια επίδοση να εμφανίζονται πρώτα τα στοιχεία του αθλητή με τις λιγότερες προσπάθειες.