Τεχνολογία Επικοινωνιών - Δημιουργία ταινιών

Ξεκίνησε από founes, 30 Οκτ 2011, 09:08:08 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

founes

Καλημέρα σας,

φέτος διδάσκω για 1η φορά το μάθημα της Τεχνολογίας Επικοινωνιών. Ξεκίνησα
να φτιάχνω μία ταινία σχετική με το περιεχόμενο του 1ου Κεφαλαίου για να κάνω
το μάθημα πιο ενδιαφέρον και για να κερδίσω την προσοχή των μαθητών.

Αυτήν την εβδομάδα φτιάχνω τη 2η ταινία η οποία αντιστοιχεί το 2ο Κεφάλαιο,
και την οποία θα ανεβάσω την επόμενη εβδομάδα.

Αν θέλετε να ρίξετε μια ματιά

http://smastrog.blogspot.com

Κάθε σχόλιο για βελτίωση είναι ευπροσδεκτο.

odysseas

Παράθεση από: founes στις 30 Οκτ 2011, 09:08:08 ΠΜ
Ξεκίνησα να φτιάχνω μία ταινία σχετική με το περιεχόμενο του 1ου Κεφαλαίου για να κάνω
το μάθημα πιο ενδιαφέρον και για να κερδίσω την προσοχή των μαθητών.

founes, πως συνδέεις το περιεχόμενο της ταινίας με τις έννοιες του 1ου Κεφαλαίου;

founes

#2
1) Τα πρώτα 2 βίντεο είναι μία ιστορική αναδρομή σε ανακαλύψεις - σταθμούς στην επικοινωνία
ξεκινώντας από τα αρχαία χρόνια μέχρι και το 1966.

2) Ακολουθεί η ταινία μικρού μήκους "Signs" (Σήματα επικοινωνίας), στην οποία 2 νεαροί εργαζόμενοι
σε απέναντι κτίρια επικοινωνούν με χρήση σημάτων γραμμένων σε χαρτί Α4. Εδώ, μπορεί να ζητηθεί
από τους μαθητές να περιγράψουν την επικοινωνία που πραγματώνεται με βάση το υπόδειγμα
συστήματος επικοινωνίας (σελ. 9 - σχολικό βιβλίο).

3) Το 4ο βίντεο, είναι απόσπασμα από την ταινία "Άρχοντας των Δαχτυλιδιών - Η επιστροφή του
βασιλιά". Σκοπός της προβολής αυτής είναι να παρουσιάσει στους μαθητές τη χρήση φωτιάς για
την επίτευξη ανθρώπινης επικοινωνίας (σελ. 12 - σχολικό βιβλίο), με τρόπο οικείο προς αυτούς.

4) Ακολουθεί απόσπασμα από την ταινία "Δωμάτιο Πανικού", κατά τη διάρκεια του οποίου οι
μαθητές παρακολουθούν την αποτυχημένη απόπειρα επικοινωνίας των πρωταγωνιστριών με
το γείτονά τους. Η απόπειρα επικοινωνίας υλοποιείται με οπτικά σήματα με χρήση φακού, ενώ
το μήνυμα είναι κωδικοποιημένο με χρήση του κώδικα Morse. Ο διδάσκων μπορεί να συζητήσει
με τους μαθητές για το πως εφαρμόζεται το υπόδειγμα συστήματος επικοινωνίας σε αυτήν την
περίπτωση.

5) Το 6ο βίντεο είναι απόσπασμα από την ταινία "Fast and Furious - Tokyo Drift". Οι μαθητές
βλέπουν ένα παράδειγμα επικοινωνίας ανθρώπου με άνθρωπο, καθώς η εκκίνηση της "κόντρας"
των 2 οδηγών δίνεται από κατέβασμα των χεριών του άνδρα που βρίσκεται στη γραμμή εκκίνησης.
Παρατήρηση: Σκοπίμως έχω αφήσει όλη τη διεξαγωγή της "κόντρας" γιατί είναι κάτι που είναι
ευχάριστο για τους μαθητές και το ζητάνε επίμονα.

6) Ακολουθεί απόσπασμα από αγώνα Formula 1 (Μονακό 2002) στο οποίο γίνεται παρουσίαση της
επικοινωνίας ανθρώπου με μηχάνημα (σελ. 13 - σχολικό βιβλίο). Πιο συγκεκριμένα, στη Formula 1
η εκκίνηση του αγώνα δίνεται από το σβήσιμο των 5 κόκκινων φαναριών στη γραμμή εκκίνησης
(starting grid). Ο διδάσκων μπορεί να αντιπαραβάλλει το συγκεκριμένο βίντεο με το προηγούμενο
μιας και τα 2 αφορούν τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί αντιλαμβάνονται την έναρξη του αγώνα
(στη 1 περίπτωση επικοινωνούν με άνθρωπο, ενώ στην άλλη με μηχάνημα (φανάρι)).

7) Τα 2 επόμενα βίντεο αφορούν την επικοινωνία των ζώων (σελ. 13 - σχολικό βιβλίο). Οι μαθητές
μαθαίνουν τον τρόπο επικοινωνίας των μυρμηγκιών (έκκριση χημικών ουσιών) και των μελισσών
(χορός με συγκεριμένο προσανατολισμό και ένταση).

8 ) Τέλος, παρουσιάζεται ένας διαγωνισμός ταχύτητας που έλαβε μέρος στην Νότιο Αφρική μεταξύ
ενός περιστεριού (οι μαθητές βλέπουν το περιστέρι ως τρόπο επικοινωνίας) και της ADSL γραμμής
μιας εταιρείας τηλεπικοινωνιών της Νοτίου Αφρικής.






lp

Κρίμα πολύ κρίμα συνάδελφε που το μάθημα αυτό, τελειώνει έτσι άδοξα στο Λύκειο. Με ένα καλύτερο πρόγραμμα σπουδών θα μπορούσε να γίνει καταπληκτικό... Ωραία η δουλειά σου.
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

spantoulis

Συμφωνώ οι επικοινωνίες είναι μαγεία αλλά δυστυχώς αυτοί που αποφασίζουν δεν έχουν ιδέα από νέες επιστήμες. Έχουν κολλημένα στο μυαλό τους  στερεότυπα του προηγούμενου αιώνα.
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

founes

Δεν είμαι σίγουρος αν τελικά τελειώνει το μάθημα. Κάπου διάβασα σε ένα άρθρο ότι δεν προχωράει
το νέο σύστημα του Λυκείου κι ότι η Α' Λυκείου μπορεί να δώσει Πανελληνιες με το τρέχον σύστημα.

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια