Θέμα 3ο Ημερησίων

Ξεκίνησε από EleniK, 30 Μαΐου 2008, 11:55:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

EleniK

Συζητήσεις, απόψεις και προβληματισμοί για το θέμα 3 των ημερησίων.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Σιδηρόπουλος Δ.

ΘΕΜΑ 3Ο
Πρόγραμμα Θέμα3
   ΜΕΤΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Ι, Ο, Σ, Η, Χ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ: Κ

ΑΡΧΗ
Ο<-0
Σ<-0
ΓΙΑ Ι ΑΠΌ 1 ΜΕΧΡΙ 30
ΔΙΑΒΑΣΕ Κ, Η
Χ<- ΧΡΕΩΣΗ (Κ,Η)
ΓΡΑΨΕ “ΧΡΕΩΣΗ”, Χ
ΑΝ Κ= “ΟΙΚΟΛΟΓΙΚA” ΤΟΤΕ
      Ο<-Ο+1
ΑΛΛΙΩΣ
      Σ<-Σ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ Ο,Σ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΧΡΕΩΣΗ (Κ,Η): ΑΚΕΡΑΙΑ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Η
ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ: Κ

ΑΡΧΗ
ΑΝ Κ= “ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ” TOTE
    ΑΝ Η<=7 ΤΟΤΕ
         ΧΡΕΩΣΗ<- 30*Η
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Η<=16
          ΧΡΕΩΣΗ<-20*Η
     ΑΛΛΙΩΣ
          ΧΡΕΩΣΗ <- 10*Η
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΛΛΙΩΣ
       ΑΝ Η<=7 ΤΟΤΕ
         ΧΡΕΩΣΗ<- 40*Η
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Η<=16
          ΧΡΕΩΣΗ<-30*Η
     ΑΛΛΙΩΣ
          ΧΡΕΩΣΗ <- 20*Η
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

clevercitizen

ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

P.Tsiotakis

δεν περίμενα κάτι άλλο!!

Σιδηρόπουλος Δ.

Και όμως δεδομένου ότι πρέπει να επιστρέψουμε μια τιμή είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να γίνει συνάρτηση
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

vasiko

Φυσικά και δεν είναι υποχρεωτικό να γίνει συνάρτηση.
Κάποιοι μαθητές το έλυσαν χρησιμοποιώντας πίνακα όπου αποθήκευσαν όλες τις τιμές και μετά βρήκαν τις χρεώσεις.

Σιδηρόπουλος Δ.

Θεωρώ ότι η σωστότερη απάντηση είναι η συνάρτηση και η χρήση πίνακα είναι περιτή. Εξάλου όπως αναφέρεται και στο βιβλίο οι πίνακες δεσμεύουν περισσότερη μνήμη και θα πρέπει να αποφεύγονται όταν η χρήση τους δεν είναι απαραίτητη. Φυσικά υπάρχουν και εναλλακτικές προσσεγίσεις που ίσως να δινουν το σωστό αποτέλεσμα, αλλά το πως θα βαθμολογηθούν είναι θέμα αυτών που έχουν οριστεί για αυτή τη δουλειά και φυσικά τι οδηγίες θα πάρουν.
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

vasiko

Σύμφωνα με το σχ. βιβλίο δεν υπάρχει "σωστότερη" απάντηση.
Ως προς το θέμα του υποπρογράμματος η άποψη μου είναι ότι και οι δύο προσεγγίσεις είναι σωστές.

miekb

Κάποια μαθήτρια έλυσε το 3ο θέμα με πίνακες. Η λύση είναι σωστή υπάρχει περίπτωση να κοπούνε μονάδες;
Ευχαριστώ!

P.Tsiotakis

στο υποπρόγραμμα τι περνάει; ολόκληρο τον πίνακα ή μόνο κάποια τιμή;
Γράψε υλοποίηση.. Κάνει αυτό που πρέπει η κωδικοποίηση της;

Σιδηρόπουλος Δ.

Παράθεση από: vasiko στις 31 Μαΐου 2008, 01:01:44 ΜΜ
Σύμφωνα με το σχ. βιβλίο δεν υπάρχει "σωστότερη" απάντηση.
Ως προς το θέμα του υποπρογράμματος η άποψη μου είναι ότι και οι δύο προσεγγίσεις είναι σωστές.

Στο νεο βιβλίο λοιπόν να καταργήσουμε τελείως τις συναρτήσεις, αφού καθε διαδικασία κάνει ότι και κάθε συνάρτηση και πολλά παραπάνω. Επίσης να αλλάξουμε και την δομή και τον τρόπο προγραμματισμού σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού. Το "σωστότερη" αναφέρεται στην πιο ενδεδειγμένη λύση από πλευράς θεωρίας προγραμματισμού. Μήπως η ερώτηση ήθελε να εξετάσει αν οι μαθητές έχουν καταλάβει την διαφορά των συναρτήσεων και των διαδικασιών και να ελένξει επίσης αν γνωρίζουν πότε πρέπει να επιλέξουν το κατάλληλο υποπρόγραμμα ?
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

vasiko

Αν η ερώτηση λοιπόν ήθελε να εξετάσει ποιος τύπος υποπρογράμματος πρέπει να επιλεχθεί τότε μάλλον έχεις δίκιο.
Θεωρώ όμως οτι αυτή η άποψη βρίσκεται πολύ μακριά από το σχολικό βιβλίο και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μαθητές καλώς ή κακώς εξετάζονται σε αυτό.
Φυσικά δεν προσδοκώ ούτε και θέλω να αλλάξω τον τρόπο του προγραμματισμού απλά λέω την άποψη μου ως προς τον τρόπο βαθμολόγησης σύμφωνα πάντα με το σχολικό βιβλίο.
Διάλογο προσπαθώ να κάνω και δεν ειρωνεύομαι!


Σιδηρόπουλος Δ.

Φυσικά και δεν ειρωνεύομαι, αλλά συζητώ. Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να δοθούν σαφείς οδηγίες προς όλα τα βαθμολογικά κέντρα, ώστε να αντιμετωπιστούν όλοι οι υποψήφιοι με τον ίδιο τρόπο. Αν αποδεχτούμε ότι και οι δύο προσεγγίσεις είναι απόλυτα ορθές, αυτό πρέπει να γωνστοποιηθεί σε όλους, διότι διαφορετικά πιστεύω γι' αυτό και επιμένω ότι ορισμένοι συνάδελφοι θα κόψουν μόρια από τους μαθητές που έκαναν διαδικασία ενώ άλλοι όχι. Φυσικά επιμένω στην "Συνάρτηση" αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς. Όμως σίγουρα σε τέτοιο επίπεδο (Γ' Λυκείου) και δεδομένου ότι οι μαθητές έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το αντικείμενο θα πρέπει να υπάρχει κατανόηση. Από την άλλη πλευρά πιστεύω ότι ο μαθητής θα έπρεπε να επιλέξει το κατάλληλο υποπρόγραμμα ή καλύτερα τον κατάλληλο τύπο υποπρογράμματος (θα έπρεπε να αναφέρει το θέμα). Αυτοί που τα βάλανε μόνο αυτοί ξέρουν τι ακριβώς θέλουν. Εγώ απλά εκφράζω την άποψη μου.
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Vaggelis100

Καλησπέρα! Εγώ στο 3ο θέμα αντί να πάρω 2 μετρητές για τα οικολογικά και τα συμβατικά αυτοκίνητα, πήρα μόνο 1 για τα οικολογικά και στο τέλος για τα συμβατικά αφαίρεσα αυτό που βρήκα από το 30. Ακόμα στη συνάρτηση ο *** επειδή ήθελα να αλλάξω τα ονόματα των μεταβλητών (τι το ήθελα!!!) χρησιμοποίησα μεταβλητή Η . Θεωρείται δεσμευμένη λέξη; Πόσο θα μου κόψουν; Εγώ φυσικά εννοούσα το αγγλικό :P αλλά και ο λογικός τελεστής είναι Ή και όχι Η
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!!!

P.Tsiotakis

το Η είναι ένα πρόβλημα... Ελπίζω να μη σου κόψει

xalastras

Εγω εκανα διαδικασια.    Πιστευετε οτι θα κοπουν μοναδες ? :( .

Με την διαδικασια πιστεψα οτι θα γινει πιο εμφανης η κληση του υποπρογραμματος απο το κυριως προγραμμα. Μιας και η συναρτηση μπορει να χρησημοποιηθει απευθειας χωρις καν να δωθει η τιμη της σε καποια μεταβλητη. Αφου καθε επιστημονικα τεκμηριωμενη απαντηση ειναι σωστη (στα πλαισια των ερωτηματων) γιατι να ειναι λανθασμενη η απαντηση μου? Δεν εδινε καμια κατευθυνση η εκφωνηση και προφανως δεν απαιτουσε τη χρηση ΜΟΝΟ δυο παραμετρων. Η βαθμολογηση θα πρεπει να ειναι η ιδια και στην περιπτωση της διαδικασιας. Αλλιως ας υπηρχε καποια ενημερωση για τις απαντησεις. Εννοω.
Ας μας ελεγαν οτι ειναι λαθος να δωσουμε μια σωστη απο αποψη μαθηματικων απαντηση η οποια ομως ειναι τριων σελιδων σε καποια ασκηση εφοσον υπηρχε καποιος αλλος γρηγορος τροπος. Στην τελικη ας μεινει και κατι να μαθουμε στην 3οβαθμια εκπαιδευση. Στο συγκεκρημενο προγραμμα δεν διεφερε σε τιποτα η συναρτηση απ'τη διαδικασια.

Toliss

Εγω εκανα διαδικασια ... περνωντας και 3η παραμετρο αφου το τυπωσα εξω απο την διαδικασια...ποσο λετε να χασω ?

αμα εκανα το εξης ειναι σωστο ? δλδ να τυπωνει μεσα στη διαδικασια την χρεωση ...πληρει τα κριτηρια της εκφωνησης για 2 μονο παραμετρους ...

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ1 (Κ,Η)
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Η,ΧΡΕΩΣΗ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ: Κ

ΑΡΧΗ
ΑΝ Κ= “ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ” TOTE
    ΑΝ Η<=7 ΤΟΤΕ
         ΧΡΕΩΣΗ<- 30*Η
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Η<=16
          ΧΡΕΩΣΗ<-20*Η
     ΑΛΛΙΩΣ
          ΧΡΕΩΣΗ <- 10*Η
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΛΛΙΩΣ
       ΑΝ Η<=7 ΤΟΤΕ
         ΧΡΕΩΣΗ<- 40*Η
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Η<=16
          ΧΡΕΩΣΗ<-30*Η
     ΑΛΛΙΩΣ
          ΧΡΕΩΣΗ <- 20*Η
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΓΡΑΨΕ "Η ΧΡΕΩΣΗ ΕΙΝΑΙ:",ΧΡΕΩΣΗ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

clevercitizen

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 31 Μαΐου 2008, 12:17:23 ΜΜ
δεν περίμενα κάτι άλλο!!
;D ;D ;D
Γενικά και σε φυσική και σε μαθηματικά δεν μπορώ να μάθω "μεθοδολογία" πχ εδώ το λύνουμε κάνοντας χρήση bolzano, εδώ ΘΜΚΕ κτλ.
ΠΧ στο περσινό 3ο Μαθ Κατ, ζητούσε να βρούμε πόσες ρίζες έχει μια συνάρτηση. Ε, εγώ αντί να χρησιμοποιήσω μονοτονίες κ σύνολα τιμών(που τα είχα ήδη βρει), έκανα 3 bolzano k 5-6 Rolle :P

Tώρα που το θυμήθηκα κ εγώ το ΗΜΕΡΕΣ το έβαλα ΗΜ.... Το πιο πιθανό είναι να μην το παρατηρήσει κάν ο βαθμολογητής. Πέρσι σε μια άσκηση είχα κάνει την ίδια πατάτα και με ΗΜ και με Η κ δε μου έτρεχε ένα πρόγραμμα και κοπανιόμουν για μέρες.

Επίσης Συνάρτηση ή Διαδικασία. Η Συνάρτηση ταίριαζε πιο πολύ αλλά να τονίσω για άλλη μία φορά: ΚΑΘΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ, οπότε άν κόψουν έστω κ ένα μόριο θα είναι πολύ μ....(κακά παιδιά). Βέβαια εξαρτάται και για το άν θα δοθεί διευκρίνηση ως προς αυτό, αλλά τότε θα φταίει το ΥΠΕΠΘ (για άλλη μια φορά)
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

xalastras

Η τυπωση επρεπε να γινει στο κυριως .

P.Tsiotakis

αμα κάνεις διαδικασία, λογικά δε χάνεις μονάδες

στην εκφώνηση, είναι σαφές οτι η εμφάνιση του μηνύματος (ερώτημα β iii) πρέπει να γίνει στο κύριο πρόγραμμα, αν χρησιμοποιείς 3η παράμετρο για να εμφανίσεις το μήνυμα στο πρόγραμμα, δε βλέπω λάθος

Πάντως το ερώτημα β ii δεν είναι καλο διατυπωμένο (ποιος υπολογίζει;;; )

petrosp13

Το Η δεν μπορεί να θεωρηθεί δεσμευμένη λέξη γιατί ο λογικός τελεστής είναι τονισμένος (Ή)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

clevercitizen

Καλά εσείς κ Παναγιώτη όλη μέρα πάνω απ το pc θα τη βγάλετε??? Η κορούλα δε γκρινιάζει??? :P
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

clevercitizen

#22
σελ 78 τετράδιο μαθητή ασκ ΔΤ1
Το λογικό η το έχει κεφαλαίο κ χωρίς τόνο (Η). Στη θεωρία του βιβλίου όμως(σελ 46) το έχει μικρό και με τόνο(ή)

edit: O καθηγητής που είπε τις απαντήσεις στη ΝΕΤ χρησιμοποίησε για το ημέρες τη μεταβλητή Η
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

P.Tsiotakis

#23
Τη μικρή (μιας και η μαμά της εφημερεύει - σήμερα βρήκε), την έστειλα στη γιαγιά της !!  ???

Το Η και το 'Η στο γραπτό (με το χέρι) λόγο μπορεί να μπερδέψει το βαθμολογητή (ΑΝ το προσέξει)

Πριν απο κάποια χρόνια (βαριέμαι να το ψάξω τώρα), είχαν βάλει μεταβλητή Ε  (συνάρτηση Ε(χ)) σε αλγόριθμο

Και γω το πρόσεξα όταν το έβαλα στο προγραμματιστικό περιβάλλον  :D

grdereken

Καλησπέρα.
Πιστεύω ότι το καλύτερο είναι συνάρτηση αλλά και μία σωστή διαδικασία με τρεις παραμέτρους είναι εξίσου σωστή.
Όσο για το Η ως μεταβλητή, μπορεί να χάσεις κάτι πολύ λίγο, λιγότερο από μονάδα, αλλά εξαρτάται από την γενική εικόνα του γραπτού. Πιστεύω ότι έχει πολλή μικρή σημασία.

Καλά αποτελέσματα σε όλους.

evry


  Παιδιά έστειλαν οδηγία στο βαθμολογικό ότι είτε συνάρτηση είτε διαδικασία πρέπει να βαθμολογηθεί σωστά οπότε μην ανησυχείτε
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Vaggelis100

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!!!  ;)
Για το άλλο που μετρούσα μόνο τα οικολογικά αυτοκίνητα και μετά τα αφαίρεσα από το 30 για να βρω τα συμβατικά να ανησυχώ; Εγώ για καλό το έκανα (μειώνονται οι εντολές που θα εκτελεστούν). Αν τα αυτοκίνητα ήταν 1000+ δεν θα ήταν καλύτερη αυτή η πρακτική;

P.Tsiotakis

ετσι κι αλλιως ειναι σωστό

clevercitizen

Παράθεση από: Vaggelis100 στις 31 Μαΐου 2008, 04:56:27 ΜΜ
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!!!  ;)
Για το άλλο που μετρούσα μόνο τα οικολογικά αυτοκίνητα και μετά τα αφαίρεσα από το 30 για να βρω τα συμβατικά να ανησυχώ; Εγώ για καλό το έκανα (μειώνονται οι εντολές που θα εκτελεστούν). Αν τα αυτοκίνητα ήταν 1000+ δεν θα ήταν καλύτερη αυτή η πρακτική;
Και εγώ αθτό σκέφτηκα αλλά λέω άσε μην πέσω σε κανέναν ψείρα κ χάσω τσάμπα μονάδες...
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Vaggelis100

Thanks!
Καλή ξεκούραση τώρα (Για όσους βέβαια δεν δίνουν ΑΟΘ  :P) και καλά αποτελέσματα!!!!  8)

Michael

Εγώ έβαλα αρχικά τα δεδομένα σε δύο τριαντάρηδες πίνακες και μέσα σε μια νέα επανάληψη καλούσα τη συνάρτηση έχοντας ως πραγματικές παραμέτρους τα εκάστοτε στοιχεία των πινάκων. Αρχικά σκέφτηκα να δώσω τη λύση χωρίς πίνακες αλλά προτίμησα να θυσιάσω λίγη μνήμη για χάρη της εμφάνισης του γραπτού, έτσι ώστε οι απαντήσεις των ερωτημάτων να μην εμπλέκονται μεταξύ τους (για να μπορώ π.χ. τις αρχικοποιήσεις των μετρητών να τις κάνω όταν ξεκινούσε η απάντηση του ερωτήματος γ. και όχι από την αρχή του προγράμματος). Την περιττή χρήση πινάκων την έχουμε χιλιοσυζητήσει βέβαια στο forum, αλλά το θέμα 3 είτε με, είτε χωρίς πίνακες, ήταν έτσι κι αλλιώς τόσο τετριμένο που δεν κρατήθηκα. Αναρωτιέμαι αν θα το πληρώσω...

petrosp13

Παράθεση από: Michael στις 31 Μαΐου 2008, 05:20:56 ΜΜ
Εγώ έβαλα αρχικά τα δεδομένα σε δύο τριαντάρηδες πίνακες και μέσα σε μια νέα επανάληψη καλούσα τη συνάρτηση έχοντας ως πραγματικές παραμέτρους τα εκάστοτε στοιχεία των πινάκων.

??? ??? ???
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Michael

Εννοώ:

Για i από 1 μέχρι 30
  χρέωση <-Fun(A[ i ],B[ i ])
  Γράψε χρέωση
Τέλος_επανάληψης

Υπάρχει κάτι που πάει στραβά στο τμήμα αυτό?

evry

Αν έχεις ορίσει και τη Fun σωστά δεν έχεις πρόβλημα. Σωστό μου φαίνεται

Παράθεση από: Michael στις 31 Μαΐου 2008, 05:34:32 ΜΜ
Εννοώ:

Για i από 1 μέχρι 30
  χρέωση <-Fun(A[ i ],B[ i ])
  Γράψε χρέωση
Τέλος_επανάληψης

Υπάρχει κάτι που πάει στραβά στο τμήμα αυτό?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Ότι ο πίνακας Α είναι αλφαριθμητικός
Σου ξέφυγε μάλλον πιο πάνω, δεν νομίζω να το έκανες λάθος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Michael

Ουφ, τώρα κατάλαβα :D. Όχι, εννοούσα τις πραγματικές παραμέτρους της συνάρτησης. Οι πίνακες είναι χαρακτήρας ο ένας, και ακέραιος ο άλλος.

petrosp13

Τώρα που το λες, μάλλον εγώ κατάλαβα λάθος αυτό που έγραψες  :D
Με συγχωρείς
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gzabetoglou

ΑΝ ΤΟ ΘΕΜΑ 3 ΕΠΙΛΥΘΕΙ ΣΩΣΤΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΠΩΛΕΙΑ ΜΟΝΑΔΩΝ;;;

Χάρης Τσιαΐρης

Την ίδια περίπου απορία έχω και εγώ συνάδελφοι. Πως θα πρέπει να βαθμολογηθεί κάποιος έχει γράψει:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ υπολ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Α[30]
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Β[30], Γ[30]
...
ΚΑΛΕΣΕ ΔΙΑΔ(Α,Β,Γ)
...

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΔ(Χ,Υ,Ζ)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:Χ[30]
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Υ[30], Ζ[30], ι
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 30
....
Κάνοντάς τα όλα σωστά;
Πριν απαντήσετε προσέξτε τη διατύπωση του 3ου θέματος:
...
β. Για κάθε αυτοκίνητο το οποίο έχει ενοικιαστεί:
....
   ιι. Καλεί υποπρόγραμμα με είσοδο την κατηγορία του αυτοκινήτου ...
....

Χάρης Τσιαΐρης

evry

Σίγουρα δε μπορεί να πάρει όλα τα μόρια, αλλά από την άλλη πόσο μπορείς να του κόψεις?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Το σίγουρο είναι ότι οι 30 επαναλήψεις δεν θα γίνουνν στο υποπρόγραμμα, κάτι που φαίνεται στο προηγούμενο
Αν η διαδικασία εκτελεί τους ίδιους ακριβώς υπολογισμούς με την ζητούμενη συνάρτηση, σαφώς και θα εκληφθεί σωστά
Η λέξη "κατάλληλο" δεν αναφέρεται στην καταλληλότητα του υποπρογράμματος ως προς τον τύπο του, αλλά ως προς το να επιτελεί κατάλληλα τους αναγκαίους υπολογισμούς
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

panosz

#41
Καλησπέρα,

Μαθητής μου δήλωσε τη χρέωση πραγματική όπως και την μεταβλητή που χρησιμοποίησε για να την εμφανίσει.

Πιστεύετε ότι είναι λάθος???

Ευχαριστώ για το χρόνο σας
Panos

GEG

Καλησπέρα,

Μαθητής μου καταχώρησε τα δεδομένα (κατηγορία και ημέρες) σε δύο μονοδιάστατους πίνακες χρησιμοποιώντας την ΓΙΑ.
Μέσα στην ίδια επανάληψη χρησιμοποίησε Διαδικασία στην οποία σημειωτέον υπολόγισε την χρέωση με τρία απλά ΑΝ..ΤΟΤΕ αντί της πολλαπλής επιλογής.

Σε δεύτερο βρόγχο ΓΙΑ υπολόγισε το πλήθος των αυτοκινήτων κάθε κατηγορίας...

ΟΛΑ τα παραπάνω δίνουν σωστό αποτέλεσμα αν και δεν είναι η πλέον κομψή και έξυπνη λύση.

Νομίζετε θα βαθμολογηθεί με 20/20 το συγκεκριμένο θεμα ?

--------------
Hey! It compiles! Ship it! :-)

andreas_p

Καλημέρα σας.

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ  ή  ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ;

Ας  απαντήσουμε στις παρακάτω ερωτήσεις : 

Με βάση την εκφώνηση  : 

1)  Πόσες είναι οι παράμετροι ;

   Απάντηση  :    Δύο (2)

2)   Πού θα γίνεται το  ΓΡΑΨΕ  (για τη χρέωση) ;

  Απάντηση  :   Στο κύριο πρόγραμμα.

Με βάση τα παραπάνω μπορεί το υποπρόγραμμα να είναι  ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ  ;

  Απάντηση  :   ΟΧΙ


Ο θεματοδότης ήθελε προφανώς να κάνει έλεγχο για την επιλογή του κατάλληλου υποπρογράμματος.  Αν  ΟΧΙ   να μου το κοινοποιήσει εγγράφως και ΟΧΙ  στο προφορικό.

Υ.Γ.  Μαθητής που το υλοποίησε με ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ θα χάσει όλα τα μόρια (8) ; Προφανώς  ΟΧΙ.   Αλλά ΔΕΝ θα τα πάρει και ΟΛΑ.

Ανδρέας

evry

Παράθεση από: andreas_p στις 01 Ιουν 2008, 11:25:03 ΠΜ
Ο θεματοδότης ήθελε προφανώς να κάνει έλεγχο για την επιλογή του κατάλληλου υποπρογράμματος.  Αν  ΟΧΙ   να μου το κοινοποιήσει εγγράφως και ΟΧΙ  στο προφορικό.

Και όμως η επιτροπή έστειλε έγγραφο (τουλάχιστον στο βαθμολογικό που είμαι και εγώ) και λέει

Οποιαδήποτε λύση με συνάρτηση ή διαδικασία είναι αποδεκτή

οπότε δεν είναι καλή ιδέα να κόψεις

Να σου πως όμως το καλύτερο η λύση που έστειλε η επιτροπή είναι με διαδικασία !!!!!!!!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

Α) Ο μαθητής είτε κάνει διαδικασία είτε συνάρτηση είναι ΣΩΣΤΟ!!!
Β) Ο μαθητής είτε χρησιμοποιήσει πίνακες είτε όχι είναι και πάλι ΣΩΣΤΟ!!!

Που είναι το λάθος δηλαδή σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις??? Δεν τρέχει??? Δεν βγάζει σωστά αποτελέσματα??? Πόσες φορές τα έχουμε συζητήσει αυτά???

EleniK

Αντρέα καταλαβαίνεις λοιπόν....

Δεν φταίνε τα παιδάκια, αλλά η εκφώνηση και αυτοί που την συνέταξαν. Δεν είναι σωστό να κόψεις καμία μονάδα ουτε απο το Θ3, ούτε απο το Θ2, ούτε οπουδήποτε. Δεν φταίνε οι μαθητές.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

andreas_p

Να τη δω και να την παραλάβω (τη διευκρίνηση).

Και πάλι με δεδομένη τη διευκρίνηση, η διαδικασία, δεν παύει να "βαραίνει" το γραπτό .

Ας προσέχει στο εξής  η επιτροπή τη διατύπωση των θεμάτων.

π.χ. η διατύπωση του Θ4 (για τον μηδενσμό του ΠΛ[16,3] ) τη θεωρώ άστοχη και απαράδεκτη.  Ήθελε να κατευθύνει τον μαθητή προς μια συγκεκριμένη λύση.  Το ερώτημα γ. μπορεί να απαντηθεί και χωρίς το ... "αφού προηγουμένως πρέπει να μηδενιστεί".

Ανδρέας

EleniK

αυτο λέω, ότι δεν φταίνε οι μαθητές εδώ αλλα η επιτροπή, δεν πρεπει να την πληρώσουν οι μαθητές.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

xalastras

μα γιατι να κοπουν μοναδες για τη διαδικασια?  :'(

Πουθενα δεν σε περιοριζει στον αριθμο των παραμετρων :'(

Λειτουργεί ή όχι η διαδικασία ; Από πότε υπάρχει "σωστότερη" απάντηση;
Μαθηματικά κατεύθυνσης έλυσα ως εξής το Θ3δ:

f"(x)>0 αρα η f στρεφει κοιλα ανω, άρα για κάθε Xo η f(x) βρίσκεται πάνω απο την εφαπτομένη στο Xo
αρα f(x) >= g(x)  όπου g(x) η εφαπτομένη στο Xo δλδ
f(x) >= f'(xo)(x-xo)+f(xo) . Επισης , η ισότητα ισχύει μόνο στην περίπτωση που x=xo οπότε για κάθε χ<>χο ισχύει
f(x) > f'(xo)(x-xo)+f(xo) και αφού κάθε στιγμή ισχύει χ<>χ+1 , η f(x) βρισκεται πανω απο την εφαπτομενη στο χ+1. Δηλαδή για χο=χ+1 εχουμε f(x)>f'(x+1)(-1)+f(x+1) ή f'(x+1)>f(x+1)-f(x) .
Σαφώς η καταλληλότερη λύση (και αυτή που είχαν στο μυαλό τους τα μέλη της επιτροπής) ήταν το Θεώρημα Μέσης Τιμής αλλά γιατί να κοπούν μονάδες? Είναι ή δν είναι σωστή η λύση. Δεν σας καταλαβαίνω εσάς τους "επιστήμονες" που κρίνετε την κριτική σκέψη των μαθητών όσον αφορά την αποδοτικότητα της λύσης που προτείνουν (γιατί και οι δύο λύσεις είναι εξίσου λειτουργικές) και ειδικά όταν δεν υπάρχει κατεύθυνση προς    μία συγκεκριμένη λύση.
Η εκφώνηση ζητάει υποπρόγραμμα που να δέχεται ως είσοδο την κατηγορία και τις ημέρες ενοικίασης. Ε αυτά δέχεται ως είσοδο και η διαδικασία , έχει σημασία αν έχει κι άλλη μία παράμετρο? Ξεφεύγει σε κάτι από τα ζητούμενα?

Στην τελική ας μας μαθαίνατε , εσείς οι καθηγητές που θα πάτε τώρα να βαθμολογήσετε και να κόψετε μονάδες έτσι , να αξιολογούμε και να κρίνουμε το "κατάλληλο" υποπρόγραμμα , ή τον "κατάλληλο" αλγόριθμο. Δεν θα χαρακτηρίσω τη συμπεριφορά σας αντιεπιστημονική , αλλά σίγουρα εκτός των πλαισίων που έχουν τεθεί (και αναφέρομαι στα όρια του μαθήματος της ΑΕΠΠ) .

Αυτά από έναν αγανακτισμένο υποψήφιο.




GEG

Καλημέρα σε όλους,

Νομίζω τα εξής

1) Εφόσον γίνει με ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ και η διαδικασία έχει τις σωστές τυπικές παραμέτρους και δεν έχει μέσα ΓΡΑΨΕ για να εμφανίζει την υπολογισθείσα χρέωση τότε πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες.
2) Όσον αφορά την χρήση πινάκων επειδή το βιβλίο αναφέρει κάποια μειονεκτήματα από την χρήση τους εδώ ίσως στο τέλος να αφαιρούσα 2-3 μόρια συνεκτιμώντας όμως το όλο γραπτό του μαθητή.....Θα μπορούσε εδώ στην εκφώνηση να αναφέρεται ρητώς ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν πίνακες.

Η διατύπωση το κατάλληλο παραπέμπει (για πολλούς) στην επιλογή του καταλληλότερου υποπρογράμματος που κατα την ΔΤ1 (§10.4  σελ. 109) είναι η συνάρτηση. Δεν νομίζω ότι η εκφώνηση υπαγορεύει ντε και καλά τι ειδους υποπρόγραμμα να κατασκευαστεί. Απλά λέει να κατασκευάσετε ένα σωστό υποπρόγραμμα όπως αυτό περιγράφεται στο ερώτημα 1.β.ιι

Απλά η λέξη ΚΑΛΕΙ πιστεύω έσπρωξε τους περισσότερους μαθητές να χρησιμοποιήσουν ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ αν και από προσωπική εμειρία πιστεύω ότι οι περισσότεροι μαθητές αρέσκονται στη χρήση ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ αντί συνάρτησησης....τη θεωρούν ποιό προσιτή μάλλον.

----------
Hey! It compiles! Ship it! :-)

Juan

Κάτι άλλο:
2 μαθητές μου έκαναν διαδικασία. Στη διαδικασία περνούσαν σαν παραμέτρους, τους μετρητές για τα οικολογικά και συμβατικά αυτοκίνητα. Η ενημέρωση των μετρητών γινόταν λοιπόν στη διαδικασία. Τι λέτε γι'αυτό; Αφαιρείτε τίποτα;

ntzios kostas

Για να μην αγχώνουμε τον φίλο μας, η χρήση της διαδικασία αντί της συνάρτησης θα πάρει όλες τις μονάδες. Για να του επιβεβαιώσω αυτήν την άποψη, οι ενδεικτικές λύσεις που ήρθαν στο βαθμολογικό μου, όπου εξέταζα φυσικούς αδυνάτους, το υποπρόγραμμα ήταν με διαδικασία.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

pav_rod

Ένας μαθητής μου στο 3ο θέμα λόγω ας πούμε "τύφλωσης" έκανε το πρόγραμμα χωρίς να χρησιμοποιήσει τη ΓΙΑ (χωρίς καθόλου επανάληψη). Το πρόγραμμά του όπως και το υπορόγραμμά του κατά τα άλλα είναι σωστά περιλαμβάνοντας τις δηλώσεις, τους μετρητές, καλώντας σωστά τη συνάρτηση κλπ. Δηλαδή του λείπουν οι εντολές Για i από 1 μέχρι 30 και το Τέλος_επανάληψης. Προφανώς αγνόησε το "30 αυτοκίνητα" (?).

Πόσα μόρια πιστεύετε ότι θα χάσει; Θα εκτιμούσα και τις απόψεις διορθωτών.
ΠΕ 19
MSc καθηγητής Πληροφορικής

Vangelis

Ήρθε μήνυμα απο την Επιτροπή ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε τύπου υποπρόγραμμα, άρα εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα.
Μάλιστα στις ενδεικτικές λύσεις χρησιμοποιήσαν Διαδικασία.
Επίσης στις ενδεικτικές λύσεις έχει χρησιμοποιηθεί σαν όνομα μεταβλητής το Η άρα ούτε και εκέι θα υπάρξει πρόβλημα   

panosz

Παράθεση από: panosz στις 31 Μαΐου 2008, 11:04:27 ΜΜ
Καλησπέρα,

Μαθητής μου δήλωσε τη χρέωση πραγματική όπως και την μεταβλητή που χρησιμοποίησε για να την εμφανίσει.

Πιστεύετε ότι είναι λάθος???

Ευχαριστώ για το χρόνο σας

Μήπως έχετε να κάνετε κάποια παρατήρηση??
Ευχαριστώ
Panos

petrosp13

Συνηθίζεται η τελική χρέωση να είναι πραγματική, αλλά με παρατήρηση των δεδομένων σε αυτό το θέμα, προέκυπτε ακέραια
Εγώ, πάντως, δεν θα έκοβα μονάδες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

panosz

Παράθεση από: petrosp_13 στις 02 Ιουν 2008, 11:44:46 ΠΜ
Συνηθίζεται η τελική χρέωση να είναι πραγματική, αλλά με παρατήρηση των δεδομένων σε αυτό το θέμα, προέκυπτε ακέραια
Εγώ, πάντως, δεν θα έκοβα μονάδες

Ευχαριστώ
Panos

gpapargi

Παρατήρησε ότι τα διαστήματα ημερών είναι από 1-7 και μετά 8-15. Αν υπήρχε περίπτωση να δοθεί δεκαδικός αριθμός ημερών τότε η εκφώνηση θα είχε τρύπα στο διάστημα 7-8 (δε θα κάλυπτε πχ την περίπτωση 7,2 ημέρες).
Άρα η εκφώνηση υπονοούσε σαφώς ακέραιο αριθμό ημερών. Και επειδή τα γινόμενα και τα αθροίσματα ακεραίων είναι ακέραιοι τότε η χρέωση είναι ακέραιος αριθμός.

Δεν μπορεί κανείς να κόψει τίποτα.

panosz

Παράθεση από: gpapargi στις 02 Ιουν 2008, 12:48:50 ΜΜ
Παρατήρησε ότι τα διαστήματα ημερών είναι από 1-7 και μετά 8-15. Αν υπήρχε περίπτωση να δοθεί δεκαδικός αριθμός ημερών τότε η εκφώνηση θα είχε τρύπα στο διάστημα 7-8 (δε θα κάλυπτε πχ την περίπτωση 7,2 ημέρες).
Άρα η εκφώνηση υπονοούσε σαφώς ακέραιο αριθμό ημερών. Και επειδή τα γινόμενα και τα αθροίσματα ακεραίων είναι ακέραιοι τότε η χρέωση είναι ακέραιος αριθμός.

Δεν μπορεί κανείς να κόψει τίποτα.

Το πρόβλημα δεν είναι τόσο στο διάστημα των ημερών, αλλά στο κόστος που δίνεται σε ευρώ. Η συγκεκριμένη νομισματική μονάδα απαιτεί δεκαδικό μέρος.
Κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί ότι αν αλλάξει το κόστος, θα μπορούσε να γίνει πχ 32,50 €.
Panos

gpapargi

Εννοείς να σκεφτούμε το "future use". Εντάξει προγραμματιστικά θα ήταν πιο προνοητικό να πηγαίναμε με πραγματικούς αλλά δεν εξετάζεται αν το πρόγραμμά μας υποστηρίζει και άλλα πράγματα πρακτικά που όμως δεν ζητιώνται. Δεν κόβονται έτσι οι βαθμοί.

panosz

οκ
Ευχαριστώ για την ενημέρωση
Panos

panosz

Και εγώ πιστεύω ότι δεν κόβουν μονάδες για κάτι τέτοιο...
Panos

Sergio

Θα ήταν μέγα ολίσθημα να κοπούν μονάδες εάν ο μαθητής δηλώσει τις αριθμητικές μεταβλητές ως πραγματικές.  Δυστυχώς όμως άκουσα τέτοιες απόψεις από συναδέλφους. Ελπίζω τέτοια σημεία να αποσαφηνιστούν σήμερα στην πειραματική βαθμολόγηση.

Σωστή βέβαια η παρατήρηση του Γιώργου. Ο ορισμός των διαστημάτων ως 1-7, 8-.. εμμέσως αποτελεί υπόδειξη για τη χρήση ακεραίων.

Θα με προβλημάτιζε βέβαια περισσότερο η δήλωση κάποιου αριθμός_παιδιών ως πραγματικού παρά του αριθμού ημερών, αλλά και τότε δε νομίζω ότι θα έπρεπε να χαθούν μονάδες, εκτός και αν η λύση απαιτούσε κάπως χρήση τελεστών div, mod και ο μαθητής τους χρησιμοποιούσε με πραγματικές μεταβλητές ΧΩΡΙΣ να χρησιμοποιήσει Α_Τ.

Ως έχει όμως το φετεινό θέμα, νομίζω ότι πρέπει να θεωρηθεί σωστή οποιαδήποτε λύση, είτγε με ΑΚΕΡΑΙΕΣ είτε με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pav_rod

Συνάδελφοι κάποιο σχόλιο για τα παρακάτω;

Παράθεση από: pav_rod στις 02 Ιουν 2008, 12:34:21 ΠΜ
Ένας μαθητής μου στο 3ο θέμα λόγω ας πούμε "τύφλωσης" έκανε το πρόγραμμα χωρίς να χρησιμοποιήσει τη ΓΙΑ (χωρίς καθόλου επανάληψη). Το πρόγραμμά του όπως και το υπορόγραμμά του κατά τα άλλα είναι σωστά περιλαμβάνοντας τις δηλώσεις, τους μετρητές, καλώντας σωστά τη συνάρτηση κλπ. Δηλαδή του λείπουν οι εντολές Για i από 1 μέχρι 30 και το Τέλος_επανάληψης. Προφανώς αγνόησε το "30 αυτοκίνητα" (?).

Πόσα μόρια πιστεύετε ότι θα χάσει; Θα εκτιμούσα και τις απόψεις διορθωτών.

Ευχαριστώ.
ΠΕ 19
MSc καθηγητής Πληροφορικής

sstergou

Το πρόβλημα υπάρχει για τα ερωτήματα 1β, 1γ

μάλλον χάνει από 6 έως 10 μόρια με πιο πιθανό 7-8 ;;

pav_rod

Και εμένα η άποψή μου αυτή είναι. Το πολύ 7-8 μόρια. Αν και βάση των ερωτημάτων και τα μόρια που τους αναλογούν,
μπορεί και να κοπούν 3-4 μόρια. Αυτό, διότι έχει βάλει κανονικά και τις εντολές αύξησης των μετρητών.
ΠΕ 19
MSc καθηγητής Πληροφορικής

panosz

Παράθεση από: Sergio στις 02 Ιουν 2008, 03:35:32 ΜΜ
Θα ήταν μέγα ολίσθημα να κοπούν μονάδες εάν ο μαθητής δηλώσει τις αριθμητικές μεταβλητές ως πραγματικές.  Δυστυχώς όμως άκουσα τέτοιες απόψεις από συναδέλφους. Ελπίζω τέτοια σημεία να αποσαφηνιστούν σήμερα στην πειραματική βαθμολόγηση.

Σωστή βέβαια η παρατήρηση του Γιώργου. Ο ορισμός των διαστημάτων ως 1-7, 8-.. εμμέσως αποτελεί υπόδειξη για τη χρήση ακεραίων.

Θα με προβλημάτιζε βέβαια περισσότερο η δήλωση κάποιου αριθμός_παιδιών ως πραγματικού παρά του αριθμού ημερών, αλλά και τότε δε νομίζω ότι θα έπρεπε να χαθούν μονάδες, εκτός και αν η λύση απαιτούσε κάπως χρήση τελεστών div, mod και ο μαθητής τους χρησιμοποιούσε με πραγματικές μεταβλητές ΧΩΡΙΣ να χρησιμοποιήσει Α_Τ.

Ως έχει όμως το φετεινό θέμα, νομίζω ότι πρέπει να θεωρηθεί σωστή οποιαδήποτε λύση, είτγε με ΑΚΕΡΑΙΕΣ είτε με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ

Το πλήθος των ημερών το δήλωσε ακέραια.
Τη Χρέωση δήλωσε πραγματική εξαιτίας του ευρώ
Panos

Sergio

ένας λόγος παραπάνω να μην κοπούν μονάδες.

Πάντως πιστεύ ότι και όλες πραγματικές να δηλωθούν δεν πρέπει να κοπούν μονάδες.

Αν η άσκηση ζητούσε αριθμό εβδομάδων οπότε έπρεπε να γίνει:

ΑΝ ημέρες MOD 7 = 0 ΤΟΤΕ
  εβδομάδες <- ημέρες DIV 7
ΑΛΛΙΩΣ
  εβδομάδες <- ημέρες DIV 7 + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

τότε θα ΕΠΡΕΠΕ να έχει δηλωθεί στις ακέραιες.

Ακόμα και τότε θα μπορούσε να πιθανά δώσει
  εβδομάδες <- Α_Μ(ημέρες) DIV 7

Βέβαια είναι απόλυτα σωστή η παρατήρηση του Γιώργου ότι όπως δίνονται τα διαστήματα, έμμεσα παραπέμπουν σεακέραιο αριθμό ημερών. Όμως το έμμεσα δε νομίζω ότι είναι αρκετό για να συνιστά λάθος η ΄δήλωση ακόμα και τωνημερών ως πραγματική τη στιγμή που δεν επηρεάζει την ορθότητα τς λύσης.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

bagelis

Πως είναι δυνατόν ένας μαθητής που δεν έβαλε το ΓΙΑ να χάσει 8 μονάδες??
Δηλαδή όποιος έχει βάλει το ΓΙΑ και τίποτα άλλο παίρνει 8/20??
Κατά τη γνώμη μου μπορεί να χάσει ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ 4 μονάδες...

petrosp13

Εγώ θα έκοβα 2 και θα τον ρωτούσα πώς θα υπολογίσει πλήθη αυτοκινήτων, όταν δεν έχει βάλει καν επανάληψη  :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

sstergou

Παράθεση από: bagelis στις 02 Ιουν 2008, 05:50:43 ΜΜ
Πως είναι δυνατόν ένας μαθητής που δεν έβαλε το ΓΙΑ να χάσει 8 μονάδες??
Δηλαδή όποιος έχει βάλει το ΓΙΑ και τίποτα άλλο παίρνει 8/20??
Κατά τη γνώμη μου μπορεί να χάσει ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ 4 μονάδες...

Υπολογίζει και εμφανίζει το πλήθος των οικολογικών
και των συμβατικών αυτοκινήτων


αυτό δίνει 4 μονάδες, πόσες χάνει;

τα 1β1, 1β2, 1β3 δίνουν σύνολο 6 μονάδες (είναι οι υπολογισμοί που πρέπει να γίνουν για κάθε αμάξι), πόσες πρέπει να χάσει;

Τέλος πάντων, δεν είμαι βαθμολογητής, αλλά θα έκοβα 6-7 μονάδες αν ήμουν : όλο το γ και 2-3 για την απουσία βρόχου (ερωτήματα β)

bagelis

Δεν νομίζω ότι έχει απαντηθεί το επιχείρημά μου: αν κάποιος μαθητής γράψει μόνο το Για θα πάρει 6 - 7 μονάδες??

Από την άλλη για να πάρει τις 4 μονάδες του πλήθους πρέπει:
α) να αρχικοποιήσει πλήθη
β) να πάρει δομή επιλογής
γ) να αυξήσει τα πλήθη
δ) να εμφανίσει τα αποτελέσματα
και φυσικά όλα αυτά μέσα σε ένα ΓΙΑ....
Πόσες να χάσει από αυτό το ερώτημα επειδή δεν έβαλε το ΓΙΑ??

P.Tsiotakis

Αν κάνει μόνο το Για δε θα πάρει 6-7 μονάδες.

Αν κάνει μόνο το Για, την αρχικοποίηση/αύξηση/εμφάνιση των μετρητών?

Εγώ, καταλαβα πως δεν έβαλε το Για ΚΑΙ τους μετρητές..

pav_rod

Όπως ακριβώς τα λέει ο Βαγγέλης έγινε. Μόνο το Για δεν έβαλε. Και εμένα η άποψή μου μετά από ήρεμη σκέψη
είναι ότι το πλήθος μονάδων που θα κοπούν κειμένεται στο max 4.
Ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.
ΠΕ 19
MSc καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Παράθεση από: Sergio στις 02 Ιουν 2008, 03:35:32 ΜΜ
Θα ήταν μέγα ολίσθημα να κοπούν μονάδες εάν ο μαθητής δηλώσει τις αριθμητικές μεταβλητές ως πραγματικές.  Δυστυχώς όμως άκουσα τέτοιες απόψεις από συναδέλφους. Ελπίζω τέτοια σημεία να αποσαφηνιστούν σήμερα στην πειραματική βαθμολόγηση.

Σίγουρα θα ήταν ολίσθημα Σέργιο. Τα λάθη έχουν κάποια ιεράρχηση.
Το πιο σοβαρό (στο οποίο δε κόβουμε βαθμούς) είναι το να αλλάζεις την αλγοριθμική τάξη (πχ εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση).

Ένα επίπεδο κάτω σε σοβαρότητα λάθους (που πάλι δεν κόβουμε βαθμούς) είναι η άσκοπη χρήση πίνακα, υπό την προυπόθεση βέβαια ότι είναι γνωστό το μέγιστο πλήθος των δεδομένων μας.

Αν δεν κόβουμε στα παραπάνω, είναι δυνατόν να κόψουμε βαθμούς επειδή κάποιος μαθητής χρησιμοποίησε πραγματική αντί για ακέραια μεταβλητή; Τι μας ενοχλεί; Η σπατάλη χώρου μνήμης; Εδώ κάνουμε ότι δε βλέπουμε στους πίνακες που είναι το ίδιο επί το μέγεθος του πίνακα. Για να μην πω για το θέμα της πολυπλοκότητας που φτάνει σε αντιεπιστημονικά επίπεδα.

Καταλήγω στο ότι δεν πρέπει ούτε για αστείο να κοπούν βαθμοί. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι δεν ξέρουμε να ιεραρχήσουμε βασικά πράγματα.

tkon

ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΚΑΝΑΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΧΡΕΩΣΗ) ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ,ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ;

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

sstergou

Έχω την εντύπωση ότι η εμφάνιση έπρεπε να γίνει έξω από το υποπρόγραμμα αλλά δεν νομίζω πως είναι και τόσο σοβαρό.

sstergou

Παράθεση από: bagelis στις 02 Ιουν 2008, 08:08:03 ΜΜ
Δεν νομίζω ότι έχει απαντηθεί το επιχείρημά μου: αν κάποιος μαθητής γράψει μόνο το Για θα πάρει 6 - 7 μονάδες??

Δεν ξέρω πόσες μονάδες πρέπει να κοπούν αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή δεν είναι η μόνη λογική βαθμολόγησης, ότι δηλαδή χωρίζω την λύση σε εντολές και κάθε εντολή παίρνει τον ίδιο βαθμό με τις υπόλοιπες.

Δεν θεωρώ την λογική σου λάθος αλλά υπάρχει και η λογική ότι κάποιες εντολές έχουν μεγαλύτερη σημασία από κάποιες άλλες μέσα σε μια λύση. Η προσέγγισή μου βασίστηκε στο ότι χωρίς βρόχο οι απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα δεν είναι σωστές. Δεν ξέχασε και κανένα γράψε...

Αυτό που έχει σημασία είναι η κοινή γραμμή από όλους τους βαθμολογητές...

Σαφώς και σκέτος ο βρόχος δεν παίρνει και 6-7 μονάδες..

pav_rod

Στάθη συμφωνώ εν μέρει με την άποψή σου για τη σημασία κάποιων εντολών έναντι κάποιων άλλων στα ερωτήματα.
Το ερώτημα όμως που σχετίζεται άμεσα με την επανάληψη στη συγκεκριμένη άσκηση είναι το γ το οποίο και παίρνει 4 μονάδες. Τα υπόλοιπα ερωτήματα εξετάζουν το μαθητή ως προς τις ικανότητες - γνώσεις διαβάσματος (βi), σωστής κλήσης συνάρτησης (βii), εμφάνισης (βiii) και υλοποίησης της συνάρτησης που κλήθηκε (ερώτημα 2).
Ελπίζω και εγώ με τη σειρά μου να υπάρξει κοινή αντιμετώπιση από τους συναδέλφους διορθωτές στα γραπτά των μαθητών, ώστε να
μην παρουσιαστούν μεγάλες αποκλίσεις στη βαθμολογία. 
ΠΕ 19
MSc καθηγητής Πληροφορικής

petrosp13

Το τόπικ του 3ου θέματος ήταν αόρατο μάλλον
Ευχαριστώ
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

anastasia


anastasia

Συνάδελφοι και μαθητές μας...στο 3ο θέμα , ήδη από την ημέρα των εξετάσεων και στα κέντρα των Φ.Α από την Κ.Ε.Ε, είχε έρθει γραπτή οδηγία ότι είναι σωστή η χρήση της διαδικασίας και της συνάρτησης..οπότε μην προβληματίζεστε!!!