Από το "μπακάλικο" στη δομή ακολουθίας

Ξεκίνησε από Apple, 26 Σεπ 2009, 08:15:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

Παράθεση από: gpapargi στις 17 Νοε 2009, 09:20:26 ΠΜ
Ο μέσος καθηγητής κάνει αυτό που θα του αποφέρει όφελος. Όφελος εννοείται ότι είναι η επιτυχία στις εξετάσεις. Έτσι κάτι που δεν πέφτει, δεν διδάσκεται. Αυτό κάναμε και εμείς τόσα χρόνια με τα εύκολα θέματα. Αυτό έκαναν και οι μαθηματικοί. Η γεωμετρία δεν εξετάζεται στις πανελλήνιες και παραγκωνίστηκε. Με τυποποιημένες συνταγές του στυλ «πάρε σβάρνα τα θεωρήματα Rolle, ΘΜΤ και Bolzano και δοκίμασέ τα στις δοσμένες συναρτήσεις»  γράφεις στις πανελλήνιες. Άρα ο μέσος καθηγητής βλέπει όφελος αν απλώς διδάξει τυποποιημένα. Άρα που να μπλέκει με προβλήματα στο ρυθμό μεταβολής και στα ολοκληρώματα!!! Αυτή η νοοτροπία απλώνεται και στις άλλες τάξεις και να τα αποτελέσματα.

Γιώργο, συμφωνώ το πνεύμα όσων λες, αλλά δεν καταλαβαίνω τι διαφορετικό μπορεί να κάνει ο μέσος καθηγητής. Το όφελος που λες δεν είναι δικό του. Είναι των μαθητών του. Θα πάει ενάντια στο ρεύμα, με κίνδυνο να κοπούν οι μαθητές του στις εξετάσεις; Φταίει λοιπόν ο μέσος καθηγητής ή αυτοί που μέσω των θεμάτων των εξετάσεων δίνουν τον ρυθμό;

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Ακριβώς εκεί θέλω να καταλήξω. Ο μέσος καθηγητής θα κάνει αυτό που θα του φέρει άμεσο όφελος. Θα χορέψει στο ρυθμό που θα του χτυπούν το ντέφι οι θεματοδότες των πανελληνίων. Ότι και να κάνεις... είναι οι νόμοι των μεγάλων αριθμών.

Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να αλλάξουν οι όροι του παιχνιδιού έτσι ώστε αυτό που θα κάνει ο μέσος καθηγητής για να αποχτήσει όφελος να είναι το να κάνει τα παιδιά πραγματικά να καταλάβουν. Ο μοχλός πίεσης είναι τα θέματα των εξετάσεων. Αν είναι τέτοια που οι τυποποιημένες συνταγές οδηγούν στην αποτυχία και χρειάζεται πραγματική κατανόηση για την επιτυχία, τότε ο μέσος καθηγητής θα αναγκαστεί να αλλάξει πορεία.

Προφανώς και δεν πιστεύω ότι μαζικές συμπεριφορές ανθρώπων είναι δυνατόν να στηρίζονται στο φιλότιμο.  Θα πρέπει να φτιαχτούν έτσι οι όροι του "παιγνίου" ώστε η συμφέρουσα στρατηγική να είναι η αληθινή κατανόηση και το βάθος γνώσης.

Παρόλα αυτά δεν κάνει κακό να "κράζουμε" και λίγο όσους επιλέγουν την εύκολη λύση. Είναι παιδαγωγοί και πρέπει να καταλαβαίνουν ότι δεν είναι σωστό να θυσιάζεται η παιδεία στο βωμό της σκοπιμότητας.