Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

jkapsi

Παράθεση από: gpapargi στις 01 Ιουν 2010, 02:01:54 ΜΜ
Και αν η άσκηση λέει να διαβάζεις ονόματα και βαθμούς μαθητών μέχρι να εισαχθεί σαν όνομα το κενό, με ποιο δικαίωμα θα θεωρήσουμε λάθος τη λυση με πίνακα και θα κόψουμε βαθμούς; ποιος θα με εμποδίσει να τα βάλω όλα σε πίνακα;

Μπορούμε να κάνουμε μια παραδοχή (έτσι κι αλλιώς η ψευδογλώσσα και η γλώσσα όλο παραδοχές είναι):
(το έχω πει και σε προηγούμενο post)

Διάβασε Ν
!παραδοχή πως δημιουργούμε πίνακα Ν θέσεων - ο πίνακας είναι στατικός, δεν μπορούμε να διαγράψουμε, ούτε να εισάγουμε νέους κόμβους
Για ι από 1 μέχρι Ν
     !προσπελαύνω τους κόμβους και κάνω ότι θέλω με τον στατικό μου πίνακα
Τέλος_επανάληψης

Στις ασκήσεις που ανφέρεστε εσείς, σε κανένα σημείο του προγράμματος δεν είναι γνωστό το μέγεθος του πίνακα (ούτε με τη χρήση μιας μεταβλητής Ν). Σε κώδικα όπως ο παρακάτω:
Αρχή_επανάληψης
     !Εισαγωγή και επεξεργασία δεδομένων
Μέχρις_ότου < συνθήκη >

Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακα αφού θα γίνεται επ' άπειρον ( όσο θέλει ο χρήστης ) εισαγωγή νέων κόμβων.

Πιστεύω πως με την παραπάνω παραδοχή και το πρόβλημα λύνεται αλλά και η γλώσσα και ψευδογλώσσα ορίζονται ακριβέστερα. Επιπλέον ξεχωρίζουν ακόμη καλύτερα τα προβλήματα στα οποία μπορούμε να οργανώσουμε τα δεδομένα σε πίνακα (όταν ο αριθμός των δεδομένων - κόμβων είναι από ένα σημείο και έπειτα σταθερός - Ν) και σ' αυτά που δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στατικές δομές (άγνωστο μέχρι και το τέλος του προγράμματος πόσα δεδομένα - κόμβοι θα χρειαστούν)

Ευχαριστώ πολύ και μακάρι μετά από τόση συζήτηση το μάθημα να γίνει και καλύτερο και πληρέστερο

Aesmade

Παράθεση από: alex599 στις 01 Ιουν 2010, 01:58:01 ΜΜ
Τέλος, θα ήθελα να κλείσω με το εξής: Αν κάποιος σκέφτεται να κόψει έστω και έναν βαθμό από τα παιδιά που το έλυσαν χρησιμοποιώντας πίνακα και γνωρίζει φυσικά από προγραμματισμό, θα ήθελα να μου προγραμματίσει μια διαδικασία ταξινόμησης 3000 στοιχείων χωρίς αυτά να είναι σε πίνακα ή κάποια άλλη δομή δεδομένων. ΌΧΙ απλά να βρει το μεγαλύτερο, αλλά να τα βάλει σε σειρά και να τα εκτυπώσει σε σειρά.
Και γω με πίνακα το έλυσα, αλλά δεν μπόρεσα να αντισταθώ :P
<script type="text/javascript">
var i,j,t;
for (i=0;i<3000;i++) eval("var dw"+i+"="+Math.random());
for (i=1;i<3000;i++)
for (j=2999;j>=i;j--)
eval("if (dw"+(j-1)+">dw"+j+") {t=dw"+j+";dw"+j+"=dw"+(j-1)+";dw"+(j-1)+"=t;}");
for (i=0;i<3000;i++) eval("document.write(dw"+i+"+'<br />')");
</script>

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: Vangelis στις 01 Ιουν 2010, 12:11:49 ΜΜ
...

Και οι ανακοινώσεις συνεχίζονται

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank1_6_10_1434.php

Δημήτριος Θεοτόκης, ΠΔ 407/80 του τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου.

ntzios kostas

ΠαράθεσηΑν πραγματικά η ΚΕΕ ήθελε να αποφύγει τη χρήση πινάκων τότε η  εκφώνηση θα έπρεπε να είναι της μορφής :
           
Να διαβάζει το όνομα και την επίδοση του αθλητή σε μέτρα με τη σειρά που αγωνίστηκε και να σταματάει όταν το όνομα είναι η λέξη "τέλος" ή όταν η επίδοση είναι αρνητική ή κάτι αυτής της μορφής.  Ο προκαθορισμός των ομάτων της επανάληψης οδηγεί με ασφάλεια  στη χρήση πίνακα

Αν το ψάξει λίγο καλύτερα θα δει ότι και το συγκεκριμένο θέμα λύνεται  με πίνακες.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Νίκος Αδαμόπουλος

ΠαράθεσηΑν το δούμε και από καθαρά θεωρητική πλευρά ένας αλγόριθμος δεν είναι τίποτα άλλο από μία μηχανή Turing. Το μέγεθος της ταινίας εισόδου μπορεί να είναι απείρως επεκτάσιμη προς τα δεξιά αλλά η μηχανή μπορεί να πάει και προς τις δύο κατευθύνσεις. Θυμίζει κάτι ? Πίνακες ίσως!!!!

Αυτό μου ερχόταν συνεχώς αυτές τις μέρες στο μυαλό γιατί τελευταία είχα (ξανα)διαβάσει το βιβλίο "Άλαν Τιούρινγκ: Το Αίνιγμα" (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2803.msg25110#msg25110), αλλά και:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2903.0
Επίσης, κι ένας συνάδελφος το είχε αναφέρει, αλλά κάτσε βρες το τώρα μέσα στις 100+ σελίδες!!!

Σπύρος Δουκάκης

Έχουμε όμως και άλλες ασκήσεις...  Πάντως, όταν έπεσαν τα γραμματόσημα όλοι το έλυσαν χωρίς πίνακα και όσοι το έλυσαν με πίνακα έχασαν μόρια χωρίς να χυθεί τόσο αίμα...

Παράθεση από: ntzios kostas στις 01 Ιουν 2010, 05:22:29 ΜΜ
Αν το ψάξει λίγο καλύτερα θα δει ότι και το συγκεκριμένο θέμα λύνεται  με πίνακες.

Παράθεση από: aperdos στις 01 Ιουν 2010, 12:04:35 ΠΜ
Σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι γνώσεων ο χρήστης μπορεί να περάσει στο επόμενο επίπεδο εφόσον συμπληρώσει τουλάχιστον 10 βαθμούς. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει τους βαθμούς σε κάθε επίπεδο και στο τέλος του παιχνιδιού θα εμφανίζει τον αριθμό του επιπέδου με τη μεγαλύτερη βαθμολογία, με τη μικρότερη βαθμολογία καθώς και τους συνολικούς βαθμούς που συγκέντρωσε ο χρήστης. Εφόσον ο χρήστης δεν συμπληρώσει σε κάποιο επίπεδο 10 βαθμούς, το παιχνίδι σταματάει

Αλγόριθμος Π50
   Εμφάνισε "δώσε το βαθμό του 1 ου επιπέδου"
   Διάβασε Β
   Αν Β ≥ 10 τότε
      ΕΠ ← 1
      ΜΑΧ ← Β
      ΜΑΧ_ΕΠ ← 1
      ΜΙΝ ← Β
      ΜΙΝ_ΕΠ ← 1
      Σ ← Β
      Εμφάνισε "δώσε το βαθμό του 2ου επιπέδου"
      Διάβασε Β
      Όσο Β>=10 επανάλαβε
         ΕΠ ← ΕΠ + 1
         Αν ΜΑΧ < Β τότε
            ΜΑΧ ← Β
            ΜΑΧ_ΕΠ ← ΕΠ
         Τέλος_αν
         Αν ΜΙΝ > Β τότε
            ΜΙΝ ← Β
            ΜΙΝ_ΕΠ ← ΕΠ
         Τέλος_αν
         Σ ←Σ + Β
         Εμφάνισε "δώσε το βαθμό του",επ+1, "ου επιπέδου"
         Διάβασε Β
      Τέλος_επανάληψης
      Εμφάνισε " το επίπεδο με την μέγιστη βαθμολογία είναι το", ΜΑΧ_ΕΠ
      Εμφάνισε " το επίπεδο με την ελάχιστη βαθμολογία είναι το", ΜΙΝ_ΕΠ
      Εμφάνισε " η συνολική βαθμολογία είναι", Σ
   αλλιώς
      Εμφάνισε "ούτε το πρώτο επίπεδο δεν πέρασες"
   Τέλος_αν
Τέλος Π50

merlin

Παράθεση από: aperdos στις 01 Ιουν 2010, 12:04:35 ΠΜ
Σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι γνώσεων ο χρήστης μπορεί να περάσει στο επόμενο επίπεδο εφόσον συμπληρώσει τουλάχιστον 10 βαθμούς. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει τους βαθμούς σε κάθε επίπεδο και στο τέλος του παιχνιδιού θα εμφανίζει τον αριθμό του επιπέδου με τη μεγαλύτερη βαθμολογία, με τη μικρότερη βαθμολογία καθώς και τους συνολικούς βαθμούς που συγκέντρωσε ο χρήστης. Εφόσον ο χρήστης δεν συμπληρώσει σε κάποιο επίπεδο 10 βαθμούς, το παιχνίδι σταματάει

Αλγόριθμος Π50
   Εμφάνισε "δώσε το βαθμό του 1 ου επιπέδου"
   Διάβασε Β
   Αν Β ≥ 10 τότε
      ΕΠ ← 1
      ΜΑΧ ← Β
      ΜΑΧ_ΕΠ ← 1
      ΜΙΝ ← Β
      ΜΙΝ_ΕΠ ← 1
      Σ ← Β
      Εμφάνισε "δώσε το βαθμό του 2ου επιπέδου"
      Διάβασε Β
      Όσο Β>=10 επανάλαβε
         ΕΠ ← ΕΠ + 1
         Αν ΜΑΧ < Β τότε
            ΜΑΧ ← Β
            ΜΑΧ_ΕΠ ← ΕΠ
         Τέλος_αν
         Αν ΜΙΝ > Β τότε
            ΜΙΝ ← Β
            ΜΙΝ_ΕΠ ← ΕΠ
         Τέλος_αν
         Σ ←Σ + Β
         Εμφάνισε "δώσε το βαθμό του",επ+1, "ου επιπέδου"
         Διάβασε Β
      Τέλος_επανάληψης
      Εμφάνισε " το επίπεδο με την μέγιστη βαθμολογία είναι το", ΜΑΧ_ΕΠ
      Εμφάνισε " το επίπεδο με την ελάχιστη βαθμολογία είναι το", ΜΙΝ_ΕΠ
      Εμφάνισε " η συνολική βαθμολογία είναι", Σ
   αλλιώς
      Εμφάνισε "ούτε το πρώτο επίπεδο δεν πέρασες"
   Τέλος_αν
Τέλος Π50


Αν είστε μαθητές ΜΗΝ διαβάσετε το παρακάτω αλλά κι αν το κάνετε ΞΕΧΑΣΤΕ το αμέσως, είναι λάθος, σε διαγώνισμα θα σας έκοβα μονάδες.


Αλγόριθμος ΜηνΤοΚάνεις
επίπεδα<-0
Για ι από 1 μέχρι Ν
   Διάβασε βαθμοί
   Αν βαθμοί >= 10 τότε
        Β[ι]<-βαθμοί
        επίπεδα<- επίπεδα + 1
   Αλλιώς
        ι<-Ν +1
   Τέλος_Αν
Τέλος_επανάληψης
...
!Ακολουθούν οι τυφλοσούρτες στον πίνακα Β μέχρι το στοιχείο επίπεδα για τον υπολογισμό min,max, sum, mo, κλπ που έχω μάθει απ' έξω
Τέλος ΜηνΤοΚάνεις

Φυσικά η Για θα μπορούσε να γίνει Όσο με τα ίδια αποτελέσματα, απλά το γράφω έτσι για έμφαση.
Δυστυχώς (ή ευτυχώς) πρέπει όλοι να αλλάξουμε ασκησιολόγιο...
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: merlin στις 01 Ιουν 2010, 07:02:42 ΜΜ
Αν είστε μαθητές ΜΗΝ διαβάσετε το παρακάτω αλλά κι αν το κάνετε ΞΕΧΑΣΤΕ το αμέσως, είναι λάθος, σε διαγώνισμα θα σας έκοβα μονάδες.


Αλγόριθμος ΜηνΤοΚάνεις
επίπεδα<-0
Για ι από 1 μέχρι Ν
   Διάβασε βαθμοί
   Αν βαθμοί >= 10 τότε
        Β[ι]<-βαθμοί
        επίπεδα<- επίπεδα + 1
   Αλλιώς
        ι<-Ν +1
   Τέλος_Αν
Τέλος_επανάληψης
...
!Ακολουθούν οι τυφλοσούρτες στον πίνακα Β μέχρι το στοιχείο επίπεδα για τον υπολογισμό min,max, sum, mo, κλπ που έχω μάθει απ' έξω
Τέλος ΜηνΤοΚάνεις

Φυσικά η Για θα μπορούσε να γίνει Όσο με τα ίδια αποτελέσματα, απλά το γράφω έτσι για έμφαση.
Δυστυχώς (ή ευτυχώς) πρέπει όλοι να αλλάξουμε ασκησιολόγιο...

Για μτ από ατ μέχρι ττ με_βήμα τβ
   εντολές
Τέλος_επανάληψης

Οι συντομογραφίες σημαίνουν τα εξής:
μτ: μεταβλητή
ατ: αρχική τιμή
ττ: τελική τιμή
τβ: τιμή βήματος

Επειδή η συγκεκριμένη δομή επανάληψης (Για) χρησιμοποιείται για Προκαθορισμένο Αριθμό Επαναλήψεων πρέπει κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της να ισχύουν τα εξής:
•   ατ = σταθερή
•   ττ = σταθερή
•   τβ = σταθερή
•   Η μεταβλητή δεν αλλάζει τιμή μέσα στις εντολές της επανάληψης.

Δύο παρατηρήσεις
Ποια είναι η τιμή του Ν; Δεν μπορώ να την ξέρω.
ι<-Ν +1 αυτή η εντολή νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος.

Άρα δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις πίνακα συνάδερφε. Υπάρχει περίπτωση κάποια στιγμή να εξαντλήσεις τους φυσικούς πόρους. Και επειδή η αναλυτική αλλά και η θεωρητική σκοπιά είναι ακόμη στην ύλη, η συγκεκριμένη άσκηση λύνεται μόνο χωρίς τη χρήση πίνακα.

merlin

1) Γιατί δεν μπορω να αλλάξω τον μετρητή στη Για? Αφού σε πολλές γλώσσες επιτρέπεται (αν έγραφα κώδικα σε C δεν θα είχα "επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη"?)

2) Μα το έχουμε πει πολλές φορές: το Ν είναι ένας ΜΕΓΑΛΟΣ αριθμός. Αν θέλεις αντί για Ν βάλε 1000000. Πόσα επίπεδα να περάσει ο άνθρωπος? Θα έχει πεθάνει μέχρι τότε!   :D

Φυσικά και δεν τα πιστεύω τα παραπάνω, ανήκω στο "στρατόπεδο των κακών".
Απλά το λέω γιατί πρέπει όλοι να αλλάξουμε ασκήσεις από φέτος....
Δεν είναι κακό όμως, στην παραλία τι θα κάνω?
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: merlin στις 01 Ιουν 2010, 07:40:56 ΜΜ
1) Γιατί δεν μπορω να αλλάξω τον μετρητή στη Για? Αφού σε πολλές γλώσσες επιτρέπεται (αν έγραφα κώδικα σε C δεν θα είχα "επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη"?)

Παρασκευά εδώ είσαι αδιάβαστος....  ή όντως κάνεις πλάκα;  :D
(τρίτη σελίδα στο πάνω μέρος: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_yp_2010.pdf)!

Άσε που κάποιοι όντως έχουν πεθάνει ενώ παίζανε παιχνίδια!  ;D

unibomber

Παράθεση από: aperdos στις 01 Ιουν 2010, 07:33:32 ΜΜ
Για μτ από ατ μέχρι ττ με_βήμα τβ
   εντολές
Τέλος_επανάληψης

Οι συντομογραφίες σημαίνουν τα εξής:
μτ: μεταβλητή
ατ: αρχική τιμή
ττ: τελική τιμή
τβ: τιμή βήματος

Επειδή η συγκεκριμένη δομή επανάληψης (Για) χρησιμοποιείται για Προκαθορισμένο Αριθμό Επαναλήψεων πρέπει κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της να ισχύουν τα εξής:
•   ατ = σταθερή
•   ττ = σταθερή
•   τβ = σταθερή
•   Η μεταβλητή δεν αλλάζει τιμή μέσα στις εντολές της επανάληψης.

Δύο παρατηρήσεις
Ποια είναι η τιμή του Ν; Δεν μπορώ να την ξέρω.
ι<-Ν +1 αυτή η εντολή νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος.

Άρα δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις πίνακα συνάδερφε. Υπάρχει περίπτωση κάποια στιγμή να εξαντλήσεις τους φυσικούς πόρους. Και επειδή η αναλυτική αλλά και η θεωρητική σκοπιά είναι ακόμη στην ύλη, η συγκεκριμένη άσκηση λύνεται μόνο χωρίς τη χρήση πίνακα.

1. αναλυτικη μελετα τις απαιτησεις ενος αλγοριθμου σε υπολογιστικουσ πορους, δηλαδη ποσους υπολογιστικους πορους ενας αλγοριθμος κατα την εκτελεση του.
Συμφωνω και εγω πως οι υπολογιστικοι ποροι του  ENIAC δεν επαρκουν

2. θεωριτκη μελατα αν υπαρχει ή οχι αποδοτικος αλγοριθμος για την επιλυση του συγκεκριμενου προβληματος
Τα τελευταια 30+ χρονια σε καθε πρωταθλημα στιβου (απο τοπικο μεχρι ολυμπιαδα) λυνεται με πινακες  

3. υλικου μελετα τον υπολογιστη στον οποιο θα εκτελεστει ο αλγοριθμος
Στους Η/Υ του 2010 οχι μονο λυνεται με πινακες αλλα οι δυνατοτητες τους επιτρεπουν να βλεπεισ και σε video αν πατησε γραμμη ή οχι ο αθλητης με οσες επαναληψεις χρειαστει!!!

4. γλωσων προγραμματισμου καθε γλωσσα προγραμματισμου εχει τα δικα της χαρακτηριστικα που επηρεαζουν τον αριθμο και τον τροπο δομησης των εντολων για τη λυση του προβλημματος
αλγοριθμος ομως ειναι το συνολο των βηματων που σε πεπερασμενο χρονο οδηγουν στην επιλυση ενος προβληματος

Αν η επιτροπη στην εκφωνιση ζητουσε προγραμμα δεν θα μπορουσε να γινει με πινακες λογο των ιδιαιτερων χαρακτηριστικων της γλωσσας. Ζηταει ομως αλγοριθμο σε ψευδογλωσσα!!!!!! Επομενος λυνεται!!!!!
Ειναι απλουστερο, ευκολοτερο, ταχυτερο! Ειναι δηλαδη αυτο που εχουμε μαθει ολοι μας να κανουμε οταν προγραμματιζουμε, τη βελτιστη λυση τοσο σε χρονο οσο και σε αποδοση.

Οι μασκες πεσαν την Παρασκευη!!!!


Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: unibomber στις 01 Ιουν 2010, 08:14:25 ΜΜ
1. αναλυτικη μελετα τις απαιτησεις ενος αλγοριθμου σε υπολογιστικουσ πορους, δηλαδη ποσους υπολογιστικους πορους ενας αλγοριθμος κατα την εκτελεση του.
Συμφωνω και εγω πως οι υπολογιστικοι ποροι του  ENIAC δεν επαρκουν

2. θεωριτκη μελατα αν υπαρχει ή οχι αποδοτικος αλγοριθμος για την επιλυση του συγκεκριμενου προβληματος
Τα τελευταια 30+ χρονια σε καθε πρωταθλημα στιβου (απο τοπικο μεχρι ολυμπιαδα) λυνεται με πινακες  

3. υλικου μελετα τον υπολογιστη στον οποιο θα εκτελεστει ο αλγοριθμος
Στους Η/Υ του 2010 οχι μονο λυνεται με πινακες αλλα οι δυνατοτητες τους επιτρεπουν να βλεπεισ και σε video αν πατησε γραμμη ή οχι ο αθλητης με οσες επαναληψεις χρειαστει!!!

4. γλωσων προγραμματισμου καθε γλωσσα προγραμματισμου εχει τα δικα της χαρακτηριστικα που επηρεαζουν τον αριθμο και τον τροπο δομησης των εντολων για τη λυση του προβλημματος
αλγοριθμος ομως ειναι το συνολο των βηματων που σε πεπερασμενο χρονο οδηγουν στην επιλυση ενος προβληματος

Αν η επιτροπη στην εκφωνιση ζητουσε προγραμμα δεν θα μπορουσε να γινει με πινακες λογο των ιδιαιτερων χαρακτηριστικων της γλωσσας. Ζηταει ομως αλγοριθμο σε ψευδογλωσσα!!!!!! Επομενος λυνεται!!!!!
Ειναι απλουστερο, ευκολοτερο, ταχυτερο! Ειναι δηλαδη αυτο που εχουμε μαθει ολοι μας να κανουμε οταν προγραμματιζουμε, τη βελτιστη λυση τοσο σε χρονο οσο και σε αποδοση.

Οι μασκες πεσαν την Παρασκευη!!!!



Μη τα μπερδεύεις συνάδερφε. προγράμματα τρέχουν και σε φορητά παιχνίδια των οποίων η μνήμη δεν είναι ατελείωτη. Εγώ που είμαι και λίγο μεγάλος έχω βγάλει τα μάτια μου σε τέτοια παιχνίδια. Με τα υπόλοιπα που λές συμφωνώ και εγώ. Όμως στις εξετάσεις πολλές φορές δουλεύουμε με τον τύπο και αγνόουμε την ουσία. Το συγκεκριμένο θέμα έμπαζε από παντού. δεν ξέρω αν έχεις παρακολουθήσει προηγούμενα post αλλά για το τρίτο θέμα έτσι όπως δίνονταν η εκφώνηση δεν μπορούν τουλάχιστον με τις σημερινές συνθήκες βαρύτητας να συμμετέχουν παραπάνω από 2000 αθλητές αφού όλες οι επιδόσεις είναι διαφορετικές και δεν νομίζω ότι υπάρχει μαθητής να πηδήξει 20 μέτρα. Ακόμη και έτσι η ΚΕΕ που βασίζεται στον τύπο σελ 56 του σχολικού βιβλίου έχει πάλι λάθος για τη χρήση πινάκων. Και πολύ περισσότερο στις πανελλάδικές μπαίνουν θέματα των οποίων οι λύσεις πρέπει να είναι αποδεκτές από όλους. Αλλιώς τα αποτελέσματα τα βλέπουμε.   

unibomber

Παράθεση από: aperdos στις 01 Ιουν 2010, 08:49:17 ΜΜ
Μη τα μπερδεύεις συνάδερφε. προγράμματα τρέχουν και σε φορητά παιχνίδια των οποίων η μνήμη δεν είναι ατελείωτη. Εγώ που είμαι και λίγο μεγάλος έχω βγάλει τα μάτια μου σε τέτοια παιχνίδια. Με τα υπόλοιπα που λές συμφωνώ και εγώ. Όμως στις εξετάσεις πολλές φορές δουλεύουμε με τον τύπο και αγνόουμε την ουσία. Το συγκεκριμένο θέμα έμπαζε από παντού. δεν ξέρω αν έχεις παρακολουθήσει προηγούμενα post αλλά για το τρίτο θέμα έτσι όπως δίνονταν η εκφώνηση δεν μπορούν τουλάχιστον με τις σημερινές συνθήκες βαρύτητας να συμμετέχουν παραπάνω από 2000 αθλητές αφού όλες οι επιδόσεις είναι διαφορετικές και δεν νομίζω ότι υπάρχει μαθητής να πηδήξει 20 μέτρα. Ακόμη και έτσι η ΚΕΕ που βασίζεται στον τύπο σελ 56 του σχολικού βιβλίου έχει πάλι λάθος για τη χρήση πινάκων. Και πολύ περισσότερο στις πανελλάδικές μπαίνουν θέματα των οποίων οι λύσεις πρέπει να είναι αποδεκτές από όλους. Αλλιώς τα αποτελέσματα τα βλέπουμε.   

θα διαφωνισω συμφωνωντας μαζι σου για την ανεπαρκεια ('η οποιον αλλο χαρακτηρισμο θελει ο καθενας μας ας δωσει για Γ θεμα).
Δεν αναφερομαστε σε παιχνιδομηχανες, αναφερομαστε σε Η/Υ με μετρισιμα, επιστημονικα, αναπτησομενα, μεγεθη.
Τοσο απο το γραμμα του βιβλιου (κεφ. 2 - Βασικες εννοιες αλγοριθμων) οσο και απο το πνευμα του προγραμματισμου, σε επιπεδο ψευδογλωσσας (αλγοριθμου) η λυση με πινακες ειναι σωστη. Αν το θεμα ελεγε για προγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ θα ηταν λαθος η λυση με πινακες
Εγραψα και αλλου πως ο τοπος, ο χρονος και οι ανθρωποι που την ακυρωνουν ειναι το λιγοτερο υποπτοι :police:

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Παράθεση από: ntzios kostas στις 01 Ιουν 2010, 05:22:29 ΜΜ


Αν το ψάξει λίγο καλύτερα θα δει ότι και το συγκεκριμένο θέμα λύνεται  με πίνακες.

Έλα ρε Κώστα τώρα! Ούτε η απάντηση του Δημήτρη σε καλύπτει; Ποιον θες; Τον Μισυρλή; Τον Knuth τον ίδιο; Κι αν λύνεται ακόμα κι έτσι με πίνακες, ποιο είναι το λογικό σφάλμα του αλγορίθμου; Μη μου πεις για απόδοση, κόστος, πολυπλοκότητα κλπ! Αυτά όλα αφορούν τη βέλτιστη λύση όχι τη λύση χωρίς επίθετο σκέτο! Ούτε θέλω παιδαγωγικά επιχειρήματα για το τι θα διδάξουμε στους μαθητές μας του χρόνου! Σε μια ψευδογλώσσα, με τον ΑΔΤ πίνακα, έστω κι αν ο πίνακας είναι παράλογα μεγάλος, υπάρχει κάποιο λογικό σφάλμα που δεν επιτρέπει να εκτελεστεί ο αλγόριθμος; Παραβιάζεται κάποιο απ' τα κριτήριά των αλγορίθμων;

Υ.Γ. Με τον Κώστα ήμασταν όχι απλά συμφοιτητές, αλλά και στο ίδιο έτος! Ωραίες εποχές! Οπότε, ας μην παρεξηγηθεί η οικειότητα που επιδεικνύω σ' αυτό το μήνυμα. Είμαστε παλιές καραβάνες!!! ;-)
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 01 Ιουν 2010, 01:10:31 ΜΜ
Η προσωπική μου θέση στο Θέμα Γ την οποία έχω διατυπώσει και σε προηγούμενα post είναι:

Βλέποντας ότι ζητείται Αλγόριθμος, βλέποντας τα ερωτήματα όλα, λαμβάνοντας υπ'όψη όλα τα δεδομένα του προβλήματος (και το περιβάλλον του προβλήματος, δηλαδή το χώρο του, δηλ. μαθητικοί σχολικοί αγώνες (σελ. 7 σχολικού βιβλίου (δείτε το συνάδελφοι σας παρακαλώ). Σημαντικός ακόμα παράγοντας στη σωστή αντιμετώπιση ενός προβλήματος είναι η αποσαφήνιση του χώρου στον οποίο αναφέρεται. Η πληροφορία αυτή παρέχεται επίσης από την εκφώνηση του προβλήματος. Τα δεδομένα του προβλήματος είναι αυτά που θα μας παρέχουν αυτήν την πληροφορία.)) χωρίς καμμία αμφιβολία πήγα με πίνακες γιατί αυτοί, λόγω του χώρου του προβλήματος έχουν μικρό και πεπερασμένο μέγεθος (και φυσικά όχι άγνωστο με την έννοια του τείνω στο άπειρο που ακούστηκε σε πολλά επιχειρήματα της αντίθετης άποψης) και άρα ούτε κατασπατάληση μνήμης υπάρχει, ούτε άσκοπη χρήση πινάκων.

Οι υποστηρικτές της μοναδικής λύσης αν λάβουν υπ' όψη στα δεδομένα του προβλήματος τον χώρο του όπως σαφώς αναφέρετε στο σχολικό βιβλίο, αλλά και που αυτό έχουμε μάθει και στις σπουδές μας τότε μονομιάς όλα τα επιχειρηματά τους καταρρέουν. Πραγματικά δεν το αναφέρει πουθενά και κανένας ότι στα δεδομένα του προβλήματος είναι και ο χώρος του. Όλα τα επιχειρήματα που αναφέρουν οι συνάδελφοι της άλλης πλευράς το αγνοούν επειδεικτικά. Όμως όταν αγνοείς ένα τόσο σημαντικό δεδομένο φτάνεις σε λάθος συμπεράσματα.

Η θετική επιστήμη που σπούδασα με έμαθε να σκέφτομαι έτσι και όχι να λέω άγνωστο το μέγεθος του πίνακα και αν δηλαδή είναι 10000 μαθητές αθλητές θα έχω άσκοπη χρήση μνήμης, και τι θα γίνει τώρα, όλα με πίνακες θα τα λύνουμε, το Για γιατί το διδάξαμε τώρα και άλλες αυθαίρετες θεωρήσεις. Το πρόβλημα έχει το περιβάλλον του (χώρο, χρόνο) και αυτό ανήκει στα Δεδομένα.

Εσύ τα λες καλά Βασίλη, αλλά δεν σε ακούνε... :(

Και ο NIKODIM καλά τα λέει και τα γράφει, αλλά τίποτα... :(

Πολύ μου άρεσε και όλη η τοποθέτηση του Δημήτρη Δελαγιώργου!
Και ιδιαίτερα το

[/quote]
Παράθεση από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 01 Ιουν 2010, 01:24:55 ΜΜ
Κι εδώ αναμασιέται το επιχείρημα περί συντέλειας του κόσμου μαθήματος διότι "αν είναι να λύνουμε όλες τις ασκήσεις με πίνακες, πώς θα διδάξουμε το μάθημα". Αυτό κύριοι συνάδελφοι, δεν είναι επιστημονικό επιχείρημα. Θεολογικό, υπαρξιακό, παιδαγωγικό, φιλοσοφικό ή ό,τι άλλο θέλετε, ίσως. Επιστημονικό όμως, δεν είναι!

Αυτό ακριβώς.... Άλλο πράγμα το αν είναι σωστή ή λάθος η λύση, και άλλο αν είναι παιδαγωγικά σωστό...   Τα λέει όλα νομίζω... ;)

Γνώμη μου είναι ότι δεν είναι ούτε παιδαγωγικά σωστό να δίνουμε τόση έμφαση στην αποφυγή χρησιμοποίησης πινάκων... Υπάρχουν και οι δυναμικοί πίνακες αν αργότερα ασχοληθούν με τον προγραμματισμό οι μαθητές (δεν θα γίνουν όλοι οι μαθητές προγραμματιστές)... Ας μάθουν τις επεξεργασίες στο λύκειο, δεν έχουν την «απαιτούμενη εμπειρία» για να αποφεύγουν τη χρήση πίνακα – (Κεφ.9) 
Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα...

Το να ψάχνεις για πρωτότυπα θέματα και «αντι-SOS» πολλές φορές δεν κάνει καλό...
Ειδικά όταν δεν τα διατυπώνεις και σωστά!!! ;)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"