Θέμα Δ

Ξεκίνησε από evry, 23 Ιουν 2020, 09:24:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akalest0s

#75
Η ρητή αλλαγή δείκτη στη Για, απαγορεύεται, αλλά στην ΟΣΟ/Μεχρις_Οτου;
Ένας μαθητής μου, έκανε αυτό στην εικόνα. Οι πιο έμπειροι βαθμολογικά, ξέρετε αν θα του κόψουν;
(edit, στις εξετάσεις έγραψε τον Απ ως 2Δ πίνακα, εδώ προφανώς μπερδεύτηκε)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

andreas_p


Γιαννούλης Γιώργος

Παράθεση από: akalest0s στις 26 Ιουν 2020, 02:30:00 ΜΜ
Η ρητή αλλαγή δείκτη στη Για, απαγορεύεται, αλλά στην ΟΣΟ/Μεχρις_Οτου;
Ένας μαθητής μου, έκανε αυτό στην εικόνα. Οι πιο έμπειροι βαθμολογικά, ξέρετε αν θα του κόψουν;
Η ΟΣΟ δεν έχει μετρητή, εξετάζει μια συνθήκη που μπορεί να τη χρησιμοποιήσεις με τη λογική του μετρητή όπως και με πολλές άλλες πιο σύνθετες συνθήκες.
Μέσα στη ΓΙΑ δεν πειράζει το ι (τον μετρητή της).
Οπότε δεν βλέπω για πιο λόγο να χάσει οποιαδήποτε μονάδα.

Υ.Γ.   Τ_Ε for ever

akalest0s

Παράθεση από: Γιαννούλης Γιώργος στις 30 Ιουν 2020, 08:35:27 ΜΜ
Υ.Γ.   Τ_Ε for ever
;D ;D ό,τι και να τους πεις, δεν το βγάζουν από το μυαλό τους.. ελπίζω να μην το έκανε και στις εξετάσεις!
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Ωστόσο το ερώτημα παραμένει, όταν ένας μαθητής ρωτήσει:
Τα παρακάτω τμήματα κώδικα δεν είναι ισοδύναμα? Δεν εκτελούν ακριβώς τα ίδια βήματα με την ίδια σειρά? Γιατί στην μια περίπτωση επιτρέπεται
η μεταβολή του μετρητή και στην άλλη όχι?
Τι είδους λάθος είναι στην μια περίπτωση?
Αφού στην μια είναι σωστό αλγοριθμικά δεν θα έπρεπε να είναι σωστό και στην άλλη?
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
Ι <- 1
ΟΣΟ Ι<=10 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
    ΑΝ Χ<0 ΤΟΤΕ
       Ι<-10
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    Ι <- Ι + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
    ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
    ΑΝ Χ<0 ΤΟΤΕ
       Ι<-10
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


Προφανώς πρέπει να δώσουμε κάποια επιστημονική εξήγηση και όχι να αναφερόμαστε σε εγκυκλίους του υπουργείου παιδείας, για να πείσουμε τον μαθητή ότι αυτό που διδάσκεται είναι επιστήμη.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alkisg

Ο βασικότερος λόγος είναι η αναγνωσιμότητα του κώδικα. Δηλαδή ο ίδιος λόγος που υιοθετήθηκε ο δομημένος προγραμματισμός και μειώθηκε η χρήση της GOTO.
Σε μια ΓΙΑ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10, περιμένουμε η επανάληψη να γίνει 10 φορές, και έτσι διαβάζουμε τον κώδικα ευκολότερα.
Αν εντός της επανάληψης δούμε μεταβολή του μετρητή π.χ. Ι <- 3*Ι-2, τότε θα πάθουμε ένα σοκ και θα ψάχνουμε να καταλάβουμε τι παίζει, δεν ανταποκρίνεται στις γνωστές μας χρήσεις της ΓΙΑ.
Η break από την άλλη, που βγαίνει από μια ΓΙΑ, δεν δυσχεραίνει την ανάγνωση (κι ας αντιστοιχεί σε μη δομημένο διάγραμμα). Δεν είναι όμως ισοδύναμη σε αναγνωσιμότητα με την Ι <- 11.

Σάκης Δημόπουλος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Πανελλήνιες 2020 Λύση Θέματος Δ: https://www.youtube.com/watch?v=xc0x-bMtpFE

George Eco

#82
Παράθεση από: evry στις 01 Ιουλ 2020, 10:06:34 ΠΜ
Προφανώς πρέπει να δώσουμε κάποια επιστημονική εξήγηση και όχι να αναφερόμαστε σε εγκυκλίους του υπουργείου παιδείας, για να πείσουμε τον μαθητή ότι αυτό που διδάσκεται είναι επιστήμη.

Δίνουν τα παιδιά Πανελλήνιες το 2018.
Πέφτει το αδόμητο διάγραμμα ροής.
Θυμίζω τι ζητούσε:
"Να κωδικοποιήσετε σε ΓΛΩΣΣΑ αντίστοιχο τμήμα προγράμματος που να εκτελεί ακριβώς την ίδια ακολουθία εντολών (βημάτων)."
Επιστημονικά τεκμηριωμένες απαντήσεις είναι αποδεκτές στις Πανελλήνιες.

Στο σενάριο να απαντά ένα παιδί πως:
"Σε ΓΛΩΣΣΑ είναι αδύνατο να δομήσεις πρόγραμμα που να εκτελεί ακριβώς την ίδια ακολουθία εντολών (βημάτων), επειδή είναι αδόμητο το διάγραμμα ροής και δεν υποστηρίζεται η GOTO από τη ΓΛΩΣΣΑ"
επιτροπές μπορεί να του κόψουν 100%, ενώ το παιδί έχει 100% δίκιο.
Δε το βγάζω από το κεφάλι μου αυτό, αλλά και δε κατηγορώ κανέναν γι' αυτό.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8330.msg91172#msg91172

Με την επιφύλλαξη ο συνάδελφος να μη κατάλαβε τι ρώτησα, συντακτικά αυτό που έγραψα δεν ήταν και τόσο καλό, παραθέτω αυτό, ως παράδειγμα, που τίθεται στο τραπέζι η πιθανότητα να κόψεις 100% σε σωστή επιστημονικά απάντηση, σε άστοχο θέμα Πανελληνίων. Και δε φταίει η Επιτροπή, ιδιαίτερα αν έχει ρητές οδηγίες λάθος απάντησης ως σωστές. Αν έχεις μία σωστή ενδεικτική λύση, έχεις λύση στα χέρια σου. Αν ο μαθητής πει πως δε λύνεται του κόβεις 100% κι ας έχει δίκιο. Δε μου αρέσει. Σε κανένα δεν αρέσει. Είναι σκληρή δουλειά η διόρθωση θεμάτων Πανελληνίων βάσει οδηγιών.

Το μάθημα χρειάζεται ριζική αλλαγή. Python3 που λέει το ΙΤΕ ας πούμε στη διημερίδα! Κι εγώ μαζί τους. Είναι και πολύ διαδεδομένη, και πολύ καλή για να διδάξεις σε Λύκειο, κοντά στη φυσική γλώσσα (όπως είναι η ΓΛΩΣΣΑ) δίχως όμως να γίνεται όμοια, καλώς ορισμένη και διατυπωμένη, αν το Υπουργείο βγάλει σωστά βιβλία, θα δούμε άσπρη μέρα!  ;)
Η ΓΛΩΣΣΑ δεν είναι χρήσιμο εργαλέιο στη μορφή που είναι, στο να άγει την επιστημονικότητα του μαθήματος, πώς να το κάνουμε;
Είναι τροχοπέδη.