Ειδικές περιπτώσεις πινάκων (τετραγωνικοί, τριγωνικοί, αραιοί)

Ξεκίνησε από akalest0s, 14 Απρ 2020, 01:46:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akalest0s

Δυο λόγια στο επισυναπτόμενο pdf, για τις ειδικές αυτές περιπτώσεις. Ίσως φανούν χρήσιμα.

(Σαν ασκήσεις, στους τετραγωνικούς/τριγωνικούς μπορούν να ζητηθούν οι ειδικές συνθήκες των εκάστοτε κελιών.
Στους αραιούς, αν ένας δοσμένος πίνακας είναι αραιός, πως πάμε από τον αραιό στον μονοδιάστατο και αντίστροφα, και γενικά οτιδήποτε αφορά σε χειρισμούς που δείχνουν ότι ο μαθητής έχει καταλάβει ποιος ο συσχετισμός των δύο πινάκων.)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

bugman

Αυτά είναι θέματα στη ΑΕΠΠ????
Έχουν σχέση με αλγοριθμική σκέψη και τη ΓΛΩΣΣΑ????

ApoAntonis

Πολύ ωραίο και τακτοποιημένο!

Με τι έφτιαξες το γραφικό;

Μια παρατηρησούλα:
Στον διαγώνιο..."τα στοιχεία στην κύρια διαγώνιο είναι μη μηδενικά"
(δεν απαγορεύεται να είναι μηδενικά κάποια από τα στοιχεία της διαγωνίου)

Διαγώνιος είναι όταν τα στοιχεία που δεν βρίσκονται στην κύρια διαγώνιο είναι μηδενικά.

akalest0s

Παράθεση από: bugman στις 14 Απρ 2020, 08:46:14 ΜΜ
Αυτά είναι θέματα στη ΑΕΠΠ????
Έχουν σχέση με αλγοριθμική σκέψη και τη ΓΛΩΣΣΑ????
Η θεωρία είναι ήδη στην ύλη (Τετράδιο μαθητή). Αν αναφέρεσαι στις ασκήσεις, τα έγραψα σαν ιδέες/άξονες. Εννοείται ότι χρειάζονται διαμόρφωση. Αν θες μπορώ να δώσω παράδειγμα εκφώνησης.
Ο χειρισμός ειδικών περιπτώσεων κελιών, δίνει παραπάνω εξοικείωση με τους δισδιάστατους πίνακες και τα i, j. Δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα (ούτε που η διαφορά από ένα σωρό άλλες ασκήσεις του μαθήματος, όπου έχουμε χειρισμό i j, αλλά όχι τετραγωνικούς/τριγωνικούς/αραιούς πίνακες).

Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Απρ 2020, 09:54:48 ΜΜ
Με τι έφτιαξες το γραφικό;
Με το numbers, ένα πρόγραμμα αντίστοιχο του excel, τίποτα φοβερό. 
Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Απρ 2020, 09:54:48 ΜΜ
Μια παρατηρησούλα:
Στον διαγώνιο..."τα στοιχεία στην κύρια διαγώνιο είναι μη μηδενικά"
(δεν απαγορεύεται να είναι μηδενικά κάποια από τα στοιχεία της διαγωνίου)

Διαγώνιος είναι όταν τα στοιχεία που δεν βρίσκονται στην κύρια διαγώνιο είναι μηδενικά.
Έχεις απόλυτο δίκιο.  :angel:
ευχαριστώ
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Πολύ καλή δουλειά αισθητικά.
Θα μπορούσε να είναι και σελίδα στο σχολικό βιβλίο.
Απλά διόρθωσε αυτό που είπε ο apoAntonis για τον διαγώνιο πίνακα γιατί βγάζει μάτι, και είναι και μια συνηθισμένη παρανόηση των φοιτητών στο 1ο έτος.
Μερικές φορές και εμείς οι ίδιοι άθελά μας την αναπαράγουμε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης


akalest0s

Παράθεση από: evry στις 15 Απρ 2020, 12:51:13 ΜΜ
βγάζει μάτι, και είναι και μια συνηθισμένη παρανόηση των φοιτητών στο 1ο έτος.
Μερικές φορές και εμείς οι ίδιοι άθελά μας την αναπαράγουμε.
;D ooooops!
Ευχαριστώ για τη διόρθωση και για τα καλά σας λόγια. Το διόρθωσα. Παρακαλώ ξανακατεβάστε το όσοι το θέλετε, μην μείνετε με το λάθος.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

dpa2006

Πολύ καλή δουλειά ευχαριστούμε!
Αν θυμάμαι καλά πολλά χρόνια πίσω στις Δέσμες μας έδιναν τους ορισμούς αυτούς εκτός από τον αραιό,εκτός από το Πανεπιστήμιο αργότερα...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

ssimaiof

Συγχαρητήρια πολύ καλή δουλειά !
Είναι κάτι που σκεφτόμουν να το κάνω εδώ και χρόνια αλλά ...
Θα ήθελα όμως να συμπεριληφθεί και κάτι παραπάνω για τη δευτερεύουσα διαγώνιο και για τους άνω και κάτω τριγωνικούς με βάση τη δευτερεύουσα διαγώνιο.
Παράθεση από: bugman στις 14 Απρ 2020, 08:46:14 ΜΜ
Αυτά είναι θέματα στη ΑΕΠΠ????
Έχουν σχέση με αλγοριθμική σκέψη και τη ΓΛΩΣΣΑ????
Κάθε χρονιά βάζω το παρακάτω πρόβλημα θέλοντας να αντιμετωπίσω όλες τις πιθανές καταστάσεις. Η πολύ περιληπτική εκφώνηση (στα παιδιά σταδιακά το αναλύω πολύ) είναι να δημιουργηθεί ο παρακάτω πίνακας:





1333332
6133324
6613244
6660444


6625144
6255514
2555551
Και προχωρώ στη γενίκευση για πίνακα ΝxΝ (με περιορισμό στο Ν).
Και μια ακόμη παρατήρηση στα χρώματα: στον υπολογιστή μου φαίνονται πολύ ξεθωριασμένα, με τα βίας τα ξεχωρίζω. Αν δεν είναι δικό μου πρόβλημα ίσως κάπως πιο έντονα χρώματα να βελτίωνε την κατάσταση.
Και πάλι συγχαρητήρια !
Σταύρος Σημαιοφορίδης