Η επιλογή της Python ως γλώσσα προγραμματισμού στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Ξεκίνησε από evry, 27 Οκτ 2019, 03:08:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Άνοιξα αυτό το thread για να πω λίγα λόγια για την επιλογή της Python από την ομάδα του συνέταξε το πρόγραμμα σπουδών του 2015 για το 6ωρο μάθημα το οποίο μπήκε στο ράφι τότε με την αλλαγή της κυβέρνησης.

Η ομάδα που είχε σχεδιάσει το πρόγραμμα σπουδών του 2015 για το 6ωρο μάθημα σε Python (η ίδια σχεδόν ομάδα με κάποιες προσθήκες έκανε και τα βιβλία του ΕΠΑΛ), είχε να επιλέξει μεταξύ κάποιων γλωσσών προγραμματισμού. Δεν πήγαμε κατευθείαν στην Python. Οι βασικές επιλογές ήταν Python, Javascript και Processing. Όταν σχεδιάζεται ένα νέο πρόγραμμα σπουδών δεν είναι δυνατόν να στηρίξεις μια άποψη επειδή εσύ θεωρείς ότι είναι σωστή, αλλά να στηριχθείς πάνω στην υπάρχουσα βιβλιογραφία. Με βάση τις τότε εξελίξεις στα διεθνή προγράμματα σπουδών αυτές ήταν οι επιλογές που είχαμε. Κατά τη γνώμη μου η Javascript αποτελεί εξαιρετική επιλογή γιατί ο συνδυασμός HTML5/Javascript είναι ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζονται οι περισσότερες web εφαρμογές. Επίσης η Javascript ως γλώσσα έχει απίστευτες δυνατότητες.

Η Python όμως είχε ένα συντριπτικό πλεονέκτημα που δεν έχει καμία άλλη γλώσσα. Έχει υιοθετηθεί από πολλές χώρες και από τότε αποτελεί πλέον τη βασική επιλογή στα περισσότερα προγράμματα σπουδών. Ακόμα και στο IB που η βασική γλώσσα είναι η Java κάποιες χώρες έχουν σχεδιάσει προγράμματα σπουδών σε Python. Είδαμε δηλαδή ότι υπήρχε άφθονο υλικό από εκπαιδευτικούς για αυτή τη γλώσσα το οποίο διατίθεται ελεύθερα. Υπάρχει μια μεγάλη κοινότητα που ασχολείται με την εισαγωγή της Python στην εκπαίδευση. Δε νομίζω ότι υπάρχει τόσο υλικό για οποιαδήποτε άλλη γλώσσα.
Ότι προβλήματα και να συναντούσαμε θα είχαν ήδη επιλυθεί και θα κερδίζαμε χρόνο. Επίσης δεν θα πηγαίναμε στα τυφλά όπως συμβαίνει τώρα με τη ΓΛΩΣΣΑ, όπου προσπαθούμε να ανακαλύψουμε πάλι τον τροχό όταν άλλες χώρες χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνηση.
Η επιλογή μας από τότε δικαιώθηκε γιατί αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ (CS Principles) και στη Μεγάλη Βρετανία τα νέα προγράμματα σπουδών που εκπονούνται έχουν ως κεντρική γλώσσα την Python. Δυστυχώς στη χώρα μας ενώ θα μπορούσαμε να  είμασταν μπροστά παλεύουμε να πείσουμε για το αυτονόητο.

Μένουμε πίσω λόγω των αντιδράσεων κάποιων εκπαιδευτικών, της εμμονής στη ΓΛΩΣΣΑ και της αδυναμίας των ανθρώπων που βρίσκονται σε κρίσιμες θέσεις να πάρουν δραστικές αποφάσεις για να μην στεναχωρηθούν κάποιοι.
Υπάρχει όμως και ένα ακόμα πλεονέκτημα το οποίο δεν μπορούν να δουν όσοι συζητάνε μόνο για το μάθημα της Γ' Λυκείου και έχουν στο μυαλό τους μόνο τις εξετάσεις. Η Python μπορεί να γίνει η βασική γλώσσα σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από το γυμνάσιο μέχρι το λύκειο. Ήδη μπορείς να προγραμματίσεις σε Python όλες τις ρομποτικές πλατφόρμες (Raspberry Pi, Arduino, Lego). Μπορείς να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα για όλες τις τάξεις που να συνδυάζει ρομποτική και προγραμματισμό και να έχει μια κοινή γλώσσα. Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να έχει σπειροειδή προσέγγιση και να αυξάνει την πολυπλοκότητα όσο ανεβαίνεις σε τάξη. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία μικρών projects όπου θα συσταθούν μικρές ομάδες προγραμματιστών. Γενικά μπορεί να γίνουν πολλά ωραία πράγματα.
Η Python είναι εξαιρετική επιλογή για αυτή τη δουλειά για τρεις λόγους:
1.   Εξαιρετικά απλή σύνταξη
2.   Τεράστια κοινότητα στην εκπαίδευση
3.   Πληθώρα βιβλιοθηκών για μεγάλη γκάμα εφαρμογών
Αυτό όμως θέλει αρκετή δουλειά. Θα προσπαθήσω να παρουσιάσω μια πρόταση που έχω στο μυαλό μου σε κάποιο συνέδριο φέτος ή του χρόνου. Μέχρι τότε παραθέτω τρεις εργασίες  που εκπόνησα για το συνέδριο "Πληροφορική και Εκπαίδευση" που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Πιστεύω ότι έχουν ενδιαφέρον και εξηγούν αρκετά πράγματα.

Υπερβαίνοντας τα στερεότυπα του δομημένου προγραμματισμού
Αλγοριθμική Python
Η γλώσσα προγραμματισμού Python στο Γενικό Λύκειο και το ΕΠΑ.Λ


ΥΓ. Να σημειώσω ότι ως μέλος της ομάδας εκπόνησης του προγράμματος σπουδών του 2015 διαπίστωσα ότι εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων δεν ήταν και πολύ θερμοί υποστηρικτές αυτής της αλλαγής, αν καταλαβαίνετε τι εννοώ. Αν κάποια στιγμή βρεθούμε δια ζώσης θα μπορούσα να πω γιατί δεν συνέφερε άλλους κλάδους (και όχι μόνο) να μπει μια σύγχρονη γλώσσα προγραμματισμού στο μάθημά μας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

With great power comes great responsibility λένε.
When you spaghetti in JS you do spaghetti with meatballs.

Για αρχή για να ευθυμήσουμε, δείτε το παρακάτω video για τη ruby/js:

https://www.destroyallsoftware.com/talks/wat


Νομίζω πως η JS έχει πολλά υπέρ, αλλά και μερικά κατά ως γλώσσα διδασκαλίας.

Το πρώτο υπέρ είναι πως θες μόνο ένα web browser για να τη τρέξεις.
Βάζεις και το Notepad++ ή Atom κι είναι super το εργαστήριο. Και το απλό notepad όμως αρκεί.

Το δεύτερο υπέρ είναι πως  κάνεις πράγματα να συμβαίνουν πολύ εύκολα στη javascript.


Ωστόσο αστειευόμενος σε συνάδελφο είχα πει πως η Javascript είναι το ακριβώς αντίθετο της Java.
Κι εδώ αρχίζουν τα προβλήματα, γιατί προσωπικά προτιμώ την αυστηρότητα της Java με τις classes.

Στη js μπορείς ad hoc να κάνεις override τα πάντα, να προσθέσεις και να αφαιρέσεις μεθόδους και attributes σε objects,
και σε γενικές γραμμές, μπορείς να φτιάξεις με poor design προγράμματα που λειτουργούν. Σπαγγέτι σε αντικειμενοστραφή λογική.
Είναι πολύ τρομακτικό.

Δε την απορρίπτω, τη φοβάμαι όμως λιγάκι ως διδακτικό εργαλείο. Βέβαια είναι σαφές πως με σωστή διδασκαλία του τρόπου, αποφεύγονται άσχημα πράγματα.


"Η Python μπορεί να γίνει η βασική γλώσσα σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση."¨
Συμφωνώ απόλυτα. ΑΠΟΛΥΤΑ.


ΥΓ: Processing, δεν ήξερα καν την ύπαρξή της. Ευχαριστώ γι' αυτό.

Πέτρος Κ.

Το πολύ μεγάλο πρόβλημα στην Python, νομίζω, έχει να κάνει με τον τρόπο που θα γραφεί στο χαρτί, μια και δεν έχει brackets.
Η ιδέα που εφαρμόστηκε στις πανελλήνιες, να τραβάνε οι μαθητές μια γραμμή για να δείξουν το κομμάτι του κώδικα που αντιστοιχεί μέσα στην επιλογή ή την επανάληψη, νομίζω προξενεί μεγαλύτερο πρόβλημα. Τελικά ενώ η Python είναι πιο "edu-friendly" καταλήγει στο χαρτί να είναι πιο δύσχρηστη.

Για αυτόν κυρίως τον λόγο θα διάλεγα JS.
Όσο για τις παραξενιές της, έτσι και αλλιώς, όποια γλώσσα και να χρησιμοποιήσουμε, στους μαθητές θα διδάξουμε ένα υποσύνολό αυτής.
Αρκεί λοιπόν να επιλεχθεί σοφά το υποσύνολο αυτό.

ilias_s

Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 28 Οκτ 2019, 10:17:08 ΠΜ
Το πολύ μεγάλο πρόβλημα στην Python, νομίζω, έχει να κάνει με τον τρόπο που θα γραφεί στο χαρτί, μια και δεν έχει brackets.
Η ιδέα που εφαρμόστηκε στις πανελλήνιες, να τραβάνε οι μαθητές μια γραμμή για να δείξουν το κομμάτι του κώδικα που αντιστοιχεί μέσα στην επιλογή ή την επανάληψη, νομίζω προξενεί μεγαλύτερο πρόβλημα. Τελικά ενώ η Python είναι πιο "edu-friendly" καταλήγει στο χαρτί να είναι πιο δύσχρηστη.

Παιδιά, ειλικρινά, διαβάζω αυτό το θέμα με το indentation σε όποιο thread αναφέρουμε την διδασκαλία της python στο σχολείο και δεν ξέρω πως αλλιώς να το πω! Αυτό το "πρόβλημα" έχει παρουσιαστεί και παλιότερα και αντιμετωπίστηκε επιτυχώς από τους τότε εκπ/κούς πληροφορικής...

(Διαβάστε πιο κάτω με χιουμοριστική διάθεση παρακαλώ!)

Παραθέτω πιο κάτω ένα screenshot κώδικα COBOL (διδάσκονταν και εξετάζονταν πανελλαδικά στα ΤΕΛ πριν τη μεταρρύθμιση Αρσένη) για να δείτε πως έμοιαζε για όποιον δεν ξέρει. Η COBOL είχε και αυτή (ας πούμε) μία παραξενιά όσον αφορά τα κενά στ' αριστερά του κώδικα! Διαβάστε το πλαίσιο αν δεν καταλαβαίνετε για τι πράγμα μιλάω και δεν βαριέστε ...

Παράθεση από: unknownΣτην οθόνη των 80 στηλών (όπως αυτή της κονσόλας ας πούμε του cmd δηλ. 80 στήλες και 25 γραμμές), οι εντολές δεν ξεκινούσαν από την 1η στήλη... αλλά :

Α) Οι στήλες 1-6 ήταν αφιερωμένες στον αριθμό σειράς (1-3 στον αριθμό σελίδας και 4-6 στο αριθμό σειράς στη σελίδα) οι οποίες συμπληρώνονταν συνήθως αυτόματα και στο χαρτί απλά τις άφηνες κενές
Β) η 7η στήλη προορίζονταν για ειδικούς χαρακτήρες όπως αρχή σχόλιου ή συνέχιση γραμμής (όταν αυτή ξεπερνούσε την 72η στήλη)
Γ) στις στήλες από την 8η έως την 11η ξεκινούσαν οι δηλώσεις των τμημάτων του προγράμματος (DIVISIONS, SECTIONS κτλ) καθώς και οι δηλώσεις πεδίων επιπέδου 01 και 77
Δ) οι εντολές του προγράμματος ξεκινούσαν από τη 12η στήλη και όχι πέρα από την 72η!
Ε) οι στήλες 73-80 ήταν δεσμευμένες για το σύστημα ή άλλους σκοπούς που δε θυμάμαι πλέον.

Η στοίχιση των εντολών της COBOL ήταν επίσης μεγάλος μπελάς! Αν δεν ακολουθούσες τους παραπάνω κανόνες πρόγραμμα δεν έτρεχες αφού στο compiling τα συντακτικά λάθη ήταν περισσότερα από τις γραμμές του προγράμματος! Στο χαρτί, πέρα από το τυπικό, υπήρχε πάλι πρόβλημα ειδικά στις δηλώσεις πεδίων.

Πως έγραφαν τότε οι μαθητές..;

Μα σε τετράδια 'καρέ' (οριζόντιες και κάθετες γραμμές... δηλαδή κουτάκια! - Screenshot εδώ)... Νομίζω 'καρέ' ήταν και τα τετράδια των πανελλαδικών!!!

Υ.Γ : Ώρες ώρες νιώθω πως μεταφέρω κάποια αρχαία γνώση χαμένη στους αιώνες ή γνωρίζω τα μυστικά κάποιας εξωγήινης τεχνολογίας! Η λύση είναι τόσο απλή! Πρέπει να "πατεντάρω" την ιδέα μήπως γίνω πλούσιος; Το πρόβλημα όμως είναι είναι πως δεν είναι καν δική μου ιδέα αλλά "συνήθης πρακτική" των ελληνικών σχολείων μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90...


Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 28 Οκτ 2019, 10:17:08 ΠΜ
Για αυτόν κυρίως τον λόγο θα διάλεγα JS.
Όσο για τις παραξενιές της, έτσι και αλλιώς, όποια γλώσσα και να χρησιμοποιήσουμε, στους μαθητές θα διδάξουμε ένα υποσύνολό αυτής.
Αρκεί λοιπόν να επιλεχθεί σοφά το υποσύνολο αυτό.

Η JS είναι πιο μπλεγμένη από την python. Για εκπαιδευτικούς σκοπούς η python πιστεύω πως είναι σαφώς καλύτερη...

George Eco

"Ώρες ώρες νιώθω πως μεταφέρω κάποια αρχαία γνώση χαμένη στους αιώνες"

Από αρχαία περγαμηνή που βρέθηκε σε cubicle κατά μία ανασκαφή:
"Κι είπε ο Μέγας Μέντωρ: Προχώρα γενναίε jr developer και μπες στο αρχαίο μπουντρούμι του πληροφοριακού συστήματος της Εταιρίας, που είναι 95% σε COBOL. Κι εκείνος εισήλθε, κι από ένα κομμάτι κώδικα, πήγαινε σε άλλο, γιατί κάθε κομμάτι κώδικα, καλούσε κι ένα άλλο. Κι όλο χανόταν στους διαδρόμους της παράνοιας. Για μια στιγμή αναρωτήθηκε, αν έκανε και κύκλους, χαμένος στο λαβύρινθο κι αναζητώντας λύτρωση" :D



evry

Ηλία δεν θα μπορούσα να το περιγράψω καλύτερα. Τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα λες.
Τώρα αν το πρόβλημά μας είναι οι εσοχές στο γραπτό, συγγνώμη ρε παιδιά αλλά το θεωρώ γελοίο. Τόσα και τόσα μαθήματα σε όλον τον κόσμο δεν έχουν συναντήσει τέτοιο πρόβλημα και το ανακαλύψαμε εμείς? Και μάλιστα το φοβερό είναι ότι το διαπιστώνουμε πριν καν συμβεί! Ακόμα όμως και να συμβεί που από ότι φαίνεται δεν συμβαίνει, λύσεις βρίσκουμε, εκτός φυσικά αν δεν θέλουμε να βρούμε.

Γενικά καλό θα ήταν να επιμένουμε λιγότερο στην προσωπική μας γνώμη/διαίσθηση και να εμπιστευόμαστε περισσότερο την επιστημονική έρευνα. Αυτό είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα της Python, πως ότι πρόβλημα και να συναντήσουμε θα έχει ήδη λυθεί από άλλους εκπαιδευτικούς/ερευνητές, γιατί η κοινότητα είναι τεράστια και πλέον όλο και περισσότερες χώρες υιοθετούν τη γλώσσα αυτή.

Επίσης κάτι άλλο. Η εξέταση στις πανελλήνιες είναι σημαντική, το καταλαβαίνω, αλλά το μάθημα στην τάξη είναι σημαντικότερο. Ας το καταλάβουμε και αυτό. Δεν ψάχνουμε γλώσσα προγραμματισμού για να ταιριάξει στις εξετάσεις αλλά γλώσσα προγραμματισμού για να εισαχθούν εύκολα στην αλγοριθμική οι μαθητές. Καλό θα ήταν να το θυμόμαστε που και που.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις 28 Οκτ 2019, 11:25:29 ΜΜ
Επίσης κάτι άλλο. Η εξέταση στις πανελλήνιες είναι σημαντική, το καταλαβαίνω, αλλά το μάθημα στην τάξη είναι σημαντικότερο. Ας το καταλάβουμε και αυτό. Δεν ψάχνουμε γλώσσα προγραμματισμού για να ταιριάξει στις εξετάσεις αλλά γλώσσα προγραμματισμού για να εισαχθούν εύκολα στην αλγοριθμική οι μαθητές. Καλό θα ήταν να το θυμόμαστε που και που.

Και να σημειωθεί εδώ πως σε ένα από τα papers που ο evry μοιράστηκε μαζί μας, φαίνεται ξεκάθαρα η υπεροχή της python έναντι της ΓΛΩΣΣΑΣ και πείτε με αμαρτωλό, αλλά αφου Ψευδογλώσσα και ΓΛΩΣΣΑ ομοιάζουν κι αφού python και ΓΛΩΣΣΑ ομοιάζουν στο ότι δεν έχουν brackets, πιστεύω πως είναι ιδακινή επιλογή. Απλά, βάσει των νέων γεγονότων, επειδή η Python 2 εγκαταλείπεται, θέλω να επισημάνω πως καλό θα ήταν, ένα τέτοιο σπουδαίο και μεγάλο βήμα, να γίνει σε Python 3.

ilias_s

Παράθεση από: evry στις 28 Οκτ 2019, 11:25:29 ΜΜ
...

Επίσης κάτι άλλο. Η εξέταση στις πανελλήνιες είναι σημαντική, το καταλαβαίνω, αλλά το μάθημα στην τάξη είναι σημαντικότερο. Ας το καταλάβουμε και αυτό. Δεν ψάχνουμε γλώσσα προγραμματισμού για να ταιριάξει στις εξετάσεις αλλά γλώσσα προγραμματισμού για να εισαχθούν εύκολα στην αλγοριθμική οι μαθητές. Καλό θα ήταν να το θυμόμαστε που και που.

Και θα πρόσθετα σε όλα αυτά τα "καλώς ειπωμένα" πράγματα, πως πέρα από το μάθημα της Γ' Λυκείου, θα μπορούσαμε με την python να κάνουμε και πολλά ακόμα πράγματα στο σχολείο!

Δεν είναι μόνο οι εξετάσεις και δεν είναι μόνο η Γ' λυκείου, όπου καλώς ή κακώς οι μαθητές έχουν συγκεκριμένο σκοπό και αρκετό άγχος. Δεν χρειάζεται τα μαθήματα πληροφορικής να πασχίζουν να γίνουν σαν τα κλασσικά διδακτικά αντικείμενα, δηλαδή ένα ακόμα μάθημα με θεωρία και ασκήσεις.

Χρόνος υπάρχει αρκετός στην Α' λυκείου όπου τα projects και οι διαθεματικές προσεγγίσεις θα μπορούσαν να δώσουν "νέα πνοή". Και στη Β', αν γίνουν οι παραίτητες αλλαγές μπορεί να βρεθεί χρόνος. Γενικά, η python πιστεύω πως είναι αξιοποιήσιμη, με διαφορετικό επίπεδο εμβάθυνσης, σε όλες τις τάξεις του λυκείου. Blockly+python μπορεί να μπει και στο γυμνάσιο εύκολα!

FANBOY_21

Παράθεση από: George Eco στις 29 Οκτ 2019, 02:00:21 ΜΜ
Απλά, βάσει των νέων γεγονότων, επειδή η Python 2 εγκαταλείπεται, θέλω να επισημάνω πως καλό θα ήταν, ένα τέτοιο σπουδαίο και μεγάλο βήμα, να γίνει σε Python 3.

Λεπτομέρεια: όχι απλώς εγκαταλείπεται, επισήμως παύει να υποστηρίζεται την Πρωτοχρονιά, όποτε ούτε να σκεφτόμαστε Python 2! Θα έλεγα 3.7 συγκεκριμένα, ή, αν εξελιχθεί, μεταγενέστερη έκδοση, ούτε αρχαία ούτε unstable.

George Eco

Παράθεση από: FANBOY_21 στις 29 Οκτ 2019, 11:32:12 ΜΜ
Λεπτομέρεια: όχι απλώς εγκαταλείπεται, επισήμως παύει να υποστηρίζεται την Πρωτοχρονιά

Ναι αυτό ακριβώς εννοούσα με το εγκαταλείπεται.  :D

akalest0s

Ό,τι γίνει, να γίνει "καλά ορισμένο". Και σίγουρα η επιλογή python θα βοηθήσει σε αυτό. Να οριστεί ένα υποσύνολο της python­­· να οριστεί καλώς. Για να γλιτώσουμε τις απίστευτες ταλαιπωρίες και συζητήσεις σε κόντρα συζητήσεις, που χρειάστηκαν για την Γλωσσα και τις εκατοντάδες ασάφειές της. Συζητήσεις και ασάφειες, οι οποίες μερικές φορές δεν έχουν βρει λύση και ούτε θα βρουν. Τρανό παράδειγμα η πολυαγαπημένη (not) Επίλεξε.
Αυτό είναι μεγάλο βάρος στη πλάτη του μαθήματος, και επιλέγοντας μια εφαρμοσμένη γλώσσα, πρέπει να μην χάσουμε την ευκαιρία να απαλλαγούμε από αυτό. Οπωσδήποτε.
Από κει και πέρα, συμφωνώ με επιλογή python, η δε επέκταση της διδασκαλίας της σε κατώτερες τάξεις, αυτονόητη.

υγ> μόνο εμένα μου φαίνονται αυτά too good to be true?
edit> πολύ ωραία τα συνημμένα στο op.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

nikosx

Πριν 2 χρόνια αναζητούσα έναν -εύκολο αλλά και με ουσία- τρόπο για να εισάγω τα παιδιά Γυμνασίου ή Α Λυκείου στον προγραμματισμό. Τελικά κατέληξα στη χρήση του micro:bit έτσι ώστε να περάσουμε από blockly γλώσσα (makecode) σε κειμενική (micropython+python). Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά αφού μόνο σε λίγα μαθήματα τα παιδιά κατάφεραν όχι μόνο να κατασκευάζουν κώδικα σε Python (και όχι απλά και εισαγωγικά προγραμματάκια στυλ υπολογισμός ΜΟ) αλλά και να καταλάβουν έννοιες όπως υποπρόγραμμα-βιβλιοθήκη-μέθοδος κτλ.
Συμφωνώ λοιπόν απόλυτα με την εισαγωγή μίας τέτοιας γλώσσας στο πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια αλλά με προηγούμενη καλή μελέτη για τον τρόπο που θα εισαχθεί.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

P.Tsiotakis

Παράθεση από: akalest0s στις 30 Οκτ 2019, 02:17:48 ΠΜ
.....να οριστεί καλώς. Για να γλιτώσουμε τις απίστευτες ταλαιπωρίες και συζητήσεις σε κόντρα συζητήσεις.....

Παράθεση από: nikosx στις 30 Οκτ 2019, 10:05:22 ΠΜ
..... αλλά με προηγούμενη καλή μελέτη για τον τρόπο που θα εισαχθεί.

να οριστεί καλύτερα και με καλύτερη προηγούμενη καλή μελέτη .... και το καλύτερα βέβαια δε σημαίνει μόνο καλύτερα από τη ΓΛΩΣΣΑ. Και δεν σχετίζεται μόνο με το προγραμματιστικό περιβάλλον το μάθημα της Πληροφορικής.

George Eco

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 30 Οκτ 2019, 01:30:47 ΜΜ
να οριστεί καλύτερα και με καλύτερη προηγούμενη καλή μελέτη .... και το καλύτερα βέβαια δε σημαίνει μόνο καλύτερα από τη ΓΛΩΣΣΑ. Και δεν σχετίζεται μόνο με το προγραμματιστικό περιβάλλον το μάθημα της Πληροφορικής.
Ωστόσο καλό θα ήταν να υπάρχει προγραμματιστικό περιβάλλον, δε νομίζετε; Κι ιδιαίτερα κάποιο με μια γλώσσα προγραμματισμού που να μην είναι θεωρητική, αλλά να έχει νόημα και χρησιμότητα η μάθησή της, παραμένοντας εύκολη στη μάθηση. (Καλησπέρα επί τη ευκαιρία)

P.Tsiotakis

Γειά σου Γιώργο. Το τι νομίζω εγώ θα εχει σημασία μόνο αν αποφασίσω εγώ για το περίφημο ερώτημα της συζήτησης...  :P