Σχολιασμός Νέου Προγράμματος Σπουδών

Ξεκίνησε από Πέτρος Κ., 22 Φεβ 2019, 04:41:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πέτρος Κ.

Για όσους δεν το είδαν ανέβηκε εδώ το νέο πρόγραμμα σπουδών για την 3η Λυκείου

Πρώτες παρατηρήσεις:
- Δεν γράφει ΑΕΠΠ αλλά Πληροφορική (επιτέλους)
- Έχει αρκετή νέα ύλη όπως:

  • Σχεδιασμός και υλοποίηση περιβάλλοντος διεπαφής
  • Αναδρομή
  • Υλοποίηση απλών εφαρμογών σε περιβάλλοντα αντικειμενοστραφούς και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού
  • Έλεγχος και εκσφαλμάτωση προγράμματος
  • Αξιολόγηση –Τεκμηρίωση

Πάω για διάβασμα...

tfat

Μάλλον δε θα είναι αυτή η εξεταστέα ύλη. Λογικά θα ανακοινωθεί αργότερα.

pvs

Αναμένεται η εξεταστέα ύλη. Αν υποθέσουμε ότι όλα όσα γράφει το ΙΕΠ είναι στην εξεταστέα ύλη να δω ποιοι μαθητές θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν. Ότι υπάρχει μέχρι σήμερα + αναδρομή, δυναμικές δομές δεδομένων, κλάσεις και αντικείμενα κατά την προσωπική μου άποψη είναι υπερβολή για παιδιά λυκείου.

bugman

Καιρός να χρησιμοποιήσουν και τη Μ2000, όπου έχει προγραμματισμό με γεγονότα και αντικείμενα!

tsabatman

Είναι προφανές ότι απλά συμπλήρωσαν και τα υπόλοιπα κεφάλαια από το βιβλίο ΑΕΠΠ της Γ λυκείου. Δηλαδή το 1 το 3 μέχρι το τέλος το 4,5,11 κεφάλαιο.
Παρατηρήστε ότι όλα όσα αναφέρει είναι αυτά που έχει το βιβλίο της ΑΕΠΠ γ λυκείου ακριβώς.

P.Tsiotakis

Το μάθημα μετονομάστηκε σε Πληροφορική. Για να αξιολογηθεί το νέο προτεινόμενο Πρόγραμμα Σπουδών πρέπει αφενός να ληφθούν οι συνθήκες δημιουργίας του και η σύγκριση με κάτι αντίστοιχο: το Πρόγραμμα Σπουδών της ΑΕΠΠ του 1999.

Το ΙΕΠ στην ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: "Τα προγράμματα που δημοσιοποιούνται έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλίσουν την ομαλή μετάβαση μαθητών και εκπαιδευτικών στη νέα δομή, θα ισχύσουν, στη μορφή που προτείνονται, κατά το σχολικό έτος 2019-2020, υποστηρίζονται δε από τα διαθέσιμα σχολικά εγχειρίδια."

Μάλλον υπάρχουν χειρουργικές παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα σημεία που το επικαιροποιούν, αναφορές στην υπολογιστική σκέψη κ.λπ.

Ο σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής είναι οι  μαθητές/ριες να  αναπτύξουν ικανότητες αναλυτικής και συνθετικής σκέψης, ώστε να επιλύουν προβλήματα, να σχεδιάζουν αλγορίθμους και να δημιουργούν προγράμματα μέσω εφαρμοσμένων προσεγγίσεων μεθοδολογικού χαρακτήρα.

Είναι ο υπέρτατος και ανώτερος στόχος, ικανότητες ανώτερου επιπέδου, είναι ο σκοπός που θα έπρεπε να έχουν σχεδόν όλα τα μαθήματα, είναι ανώτερος απο προγραμματιστικές δεξιότητες, αποτέλεσε κύριο σκοπό και της ΑΕΠΠ.

Παραμένει ένα κείμενο που περιέχει περιγραφή σε αφηρημένο επίπεδο, έτσι διαμορφώνονται τα ΠΣ. Για να γίνει ουσιαστικός σχολιασμός πρέπει να υπάρχουν όλα τα δεδομένα:

  • Πρόγραμμα Σπουδών
  • Εξεταστέα ύλη (υποσύνολο του Προγράμματος Σπουδών)
  • Σχολικό βιβλίο/α. σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα είναι βασικό εργαλείο
Αναμένουμε λοιπόν το νέο σχολικό βιβλίο και την ύλη που θα διδαχθεί. Δεν τυπώθηκαν τα βιβλία της Γ σε κανένα μάθημα και συνεπώς αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μάλλον θα αλλάξει.

Θα είναι πιο ουσιαστική η παρέμβαση από εκείνη που έγινε το 2015 με τις οδηγίες μελέτης μαθητή; Το εύχομαι αλλά και το πιστεύω.

Με εκτίμηση,
Παναγιώτης Τσιωτάκης


555

Σύγκριση με το πρόγραμμα σπουδών του 1999: Η πρώτη στήλη του 1999 έγινε δεύτερη το 2019!!!!!!

evry

Οι καινοτομίες είναι οι εξής:
Βάζουμε τους μαθητές να μάθουν απέξω όλο το βιβλίο.
Εισάγουμε μια νέα γλώσσα την  Visual Object Oriented  ΓΛΩΣΣΑ και μαζί τα νέα εργαλεία
Γdb = ΓΛΩΣΣΑ debugger    και
ΓΛΩΣΣΑ Crystal Reports   αλλά και   ΓΛΩΣΣΑdoc       
Όπως λέμε   ....  javadoc

Από τη μια λέμε ότι μιλάμε για Αλγοριθμική και από την άλλη εισάγουμε αντικείμενα με τεχνικές δυσκολίες οι οποίες μάλιστα θα μείνουν στο χαρτί !  Εκτός αν τώρα μιλάμε για Visual Αλγοριθμική.

Εννοείται πως οποιαδήποτε νύξη ότι με αυτό το ΑΠΣ ανήκουμε στην θετική κατεύθυνση είναι για γέλια.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Eri

Ευελπιστούμε λοιπόν για ένα ουσιαστικά νέο σχολικό εγχειρίδιο.
Και γω αφού δεν είδα τα βιβλία της Γ Λυκείου στα σχολίκα του 2019-20 θεωρήσα βέβαιο ότι το βιβλίο αλλάζει. Και πρέπει να άλλαξει! Με αυτό το πρόγραμμα σπουδων ναι, αλλά με αλλάγες και στη δομή και στον τρόπο παρουσίασης και στην είσαγωγή έννοιών σύγχρονων. Ζήλεψα τα βιβλία που υπάρχουν στα ΕΠΑΛ, γιατί όχι στα γενικά λύκεια τέτοια;

Το κρίμα παραμένει βέβαια, ότι δεν υπάρχει το μάθημα στην θετική...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Eri στις 23 Φεβ 2019, 04:29:58 ΜΜ
Ζήλεψα τα βιβλία που υπάρχουν στα ΕΠΑΛ, γιατί όχι στα γενικά λύκεια τέτοια;

Εννοείς  ότι ζήλεψες τις σημειώσεις μαθητή έτσι; Γιατί νομίζω ότι στο εξώφυλλο δε γράφει βιβλίο μαθητή.

Eri

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 23 Φεβ 2019, 04:46:00 ΜΜ
Εννοείς  ότι ζήλεψες τις σημειώσεις μαθητή έτσι; Γιατί νομίζω ότι στο εξώφυλλο δε γράφει βιβλίο μαθητή.

Τώρα μόλις το πρόσεξα!

ilias_s

Δηλαδή υπάρχει ελπίδα το μάθημα να εκσυγχρονιστεί λιγάκι..? Πέρασαν 20 χρόνια...


ntzios kostas

Το βιβλίο δεν πρόκειται να αλλάξει. Ούτε χρήματα υπάρχουν ούτε χρόνος να γραφεί κάτι καινούριο. Εκτός αν φέρουνε κάποιο από τα ΕΠΑΛ.
Στα υπόλοιπα μαθήματα θα είναι κόψε ράψε κεφάλαια με τα αντίστοιχα μαθήματα γενικής.

Για το νέο πρόγραμμα σπουδών ( το οποίο καλύπτεται από το υπάρχον βιβλίο) θα έλεγα ότι προσθέτει πολύ θεωρία και άρα αποστήθιση. Βάζει και κάποια πράγματα όπως αναδρομή-στοίβα-ουρά που είναι ενδιαφέροντα.

Τέλος θα έλεγα ότι απέχουμε αρκετά από την ανακοίνωση μέχρι την εφαρμογή.

Καλή Κυριακή σε όλους σας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gpapargi

Από ότι βλέπω το θέμα είναι γενικό. Στα μαθηματικά μπήκαν στατιστική, πιθανότητες, συνδυαστική. Στη Γλώσσα μπήκε και η Λογοτεχνία. Στη φυσική μπήκε ο ηλεκτρομαγνητισμός και τα εναλλασσόμενα ρεύματα. Ένας κόσμος ολόκληρος.

Ο υπουργός είχε πει παλαιότερα ότι θα αυξηθούν οι ώρες σε 6 χωρίς να αυξηθεί αναλόγως η ύλη ώστε τα παιδιά να μπορούν να καλύψουν την ύλη μέσα στο σχολείο. Θα πρέπει να περιμένουμε την εξεταστέα ύλη.

taxata

Οι αλλαγές γίνονται δυστυχώς  με την εξής σειρά κριτηρίων
πολιτικά --> συντεχνιακά ---> επιστημονικά ---> παιδαγωγικά
ενώ θα έπρεπε να είναι αντίστροφα
Θυμίζω για τους νεώτερους τη μετάβαση από τα ΤΕΕ στα ΕΠΑΛ που επί 4-5 έτη είχαμε ΝΕΟ τεχνικό λύκειο (ΕΠΑΛ) με αρχαία βιβλία
Μπαίνει δε το μαχαίρι στο λαιμό των επιτροπών να πετύχουν βραχυπρόθεσμες ημερομηνίες παράδοσης έργων  με ότι συνέπειες αυτό μπορεί να έχει..
Πρέπει σωνει και καλά να εφαρμοστεί νέο ΑΠΣ προ εκλογών με νέα ύλη χωρίς να είναι έτοιμα νέα βιβλία χωρίς να έχει γίνει επιμόρφωση αυτών που θα τα διδάξουν
και ως συνήθως την πληρώνουν οι μαθητές που βρίσκονται στα μεταβατικά στάδια της όλης διαδικασίας.
Εάν δε που είναι και το πιο πιθανό να βγει και υποστηρικτικό μεταβατικό υλικό τύπου σημειώσεων στον ΑΕΠΠ θα έχουμε όχι ένα όχι δύο όχι τρία αλλά 6 διαφορετικά επίσημα συγγράματα

Μιά φορά να πάμε με τη σωστή σειρά έγκαιρα και προγραμματισμένα !!! ... ας το ζήσουμε και αυτό το έργο κάποια στιγμή ... δεν είναι κακό !!
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/