Πώς πάτε με την ύλη

Ξεκίνησε από dafnib, 11 Νοε 2006, 08:25:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

Βρίσκομαι στη δομή επανάληψης εδώ και 4 εβδμάδες.
Χρειάζομαι άλλες 2. ( Με εμμονή στην Όσο και Μέχρις_ότου).
(1 εβδομάδα καταλήψεις - αποχές).
Πίνακες από τη  νέα χρονιά.
Μην αγχώνεστε... η ύλη βγαίνει  αλλά πολύ πιεστικά !!!

Καλή χρονιά σε όλους.

Ανδρέας

EleniK

μην ανησυχείς. Ύπάρχει χρόνος για να βγει η ύλη αν βέβαια δεν χαθούν και άλλες διδακτικές ώρες στα σχολεία.

Πάντως και εγώ φέτος θα επιμείνω παραπάνω δομές επανάληψης. Τι να πω που υπάρχει καθηγήτρια σε σχολείο που είναι ήδη στους δισδιάστατους πίνακες? Χωρίς φυσικά να κάνει βασικές μεθοδολογίες? ΚΑι η πλάκα είναι ότι εγώ δουλεύω σε φροντιστήριο. Υπάρχει περίπτωση να αλλάξω το πρόγραμμά μου. Όχι. Θα ακολουθήσουμε με τον συνάδελφο που δουλεύουμε  αυτό που νομίζουμε ότι είναι καλύτερο για την προετόιμασία των παιδιών.
Οπότε κάνε και εσύ αυτό που νομίζει καλά και όλα θα γίνουν. Εγώ μέχρι τώρα έχω αφιερώσει 7 δίωρα σε δομή επανάληψης και θέλω να κάνω ακόμα ένα δίωρο τουλάχιστον μπορεί και δύο.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

mariaS

Είμαι κι εγώ νέα καθηγήτρια σε σχολείο και πραγματικά έχω μπερδευτεί με το θέμα της ύλης! Αν μπορεί κάποιος ας βοηθήσει απαντώντας στο μήνυμά μου. Απ' ότι ξέρω η ύλη των Πανελλαδικών περιλαμβάνει 9 κεφάλαια (από το 1 έως το 10 εκτός του 5ου που είναι έξω).
Για να βγουν αυτά τα κεφάλαια μέχρι το Πάσχα που πρακτικά λειτουργεί το σχολείο χρειάζεται κατά μέσο όρο να γίνονται δύο κεφάλαια το μήνα. Φυσικά σε μερικά κεφάλαια επιμένεις περισσότερο σε άλλα λιγότερο, κλπ.
Εγώ λοιπόν είμαι τώρα στις αρχές του 3ου κεφ. δηλ μόλις μπήκα στους πίνακες και το θεωρώ λογικό.
Παρ' όλα αυτά τα παιδιά διαμαρτύρονται ότι πάμε πολύ γρήγορα γιατί στο φροντιστήριο ισχυρίζονται ότι είναι ακόμα στις δομές επανάληψης.
Απ ' ότι μου είπε κάποια μαθήτρια: στο φροντιστήριο καλύπτουν κάθε ενότητα της ύλης μία φορά. Το οποίο είναι και λογικό πλην όμως όχι σύμφωνο με τη ροή του βιβλίου.
Τί θέλω να πω: το βιβλίο αναφέρει τις δομές επιλογής και επανάληψης στο 2ο κεφάλαιο αλλά τις επαναλαμβάνει στο 8ο. Δηλ. όλα τα στοιχεία του πορογραμματισμού τα μελετάει 2 φορές: μία στο επίπεδο των αλγορίθμων κεφ. 2 και μία στο επίπεδο των προγραμμάτων κεφ. 7ο και 8ο.
Επομένως εγώ λέω στα παιδιά ότι αυτά τα πράγματα θα τα ξαναδούμε παρακάτω, και μάλιστα σε μεγαλύτερο βάθος.

Πραγματικά έχω μπερδευτεί σχετικά με το τι πρέπει να κάνω και ποιο ρυθμό να ακολουθήσω! Μπορεί κάποιος να προτείνει ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη της ύλης σε σχολείο;

Μαρία Σκ.

petrosp13

Το χρονοδιάγραμμα που ακολουθώ εγώ στα φροντίστήρια που εργάζομαι είναι περίπου αυτό:

1 μάθημα Ανάλυση Προβλήματος, Θεωρία αλγορίθμων
1 μάθημα Λογικές Συνθήκες
1 μάθημα τα βασικά στοιχεία της ΓΛΩΣΣΑΣ
2 μαθήματα Δομή Ακολουθίας
4 μαθήματα Δομή Επιλογής
6 μαθήματα Δομή Επανάληψης
9 μαθήματα Πίνακες
3 μαθήματα Υποπρογράμματα
3 μαθήματα στα κεφάλαια 3,4,6 του βιβλίου

Σύνολο 30 μαθήματα το ανώτερο, καθώς πολλά από αυτά τα μαθήματα ενώνονται, όταν υπάρχει χρόνος
Σε τμήματα που προχωράνε γρήγορα, η ύλη βγαίνει μέχρι και σε 25

Υπολογίζω να έχω τελειώσει κάθε χρόνο πριν τις 15 Μαρτίου

Η ύλη βγαίνει σε μεγάλο βάθος και μόνο σε προγράμματα γραμμένα σε ΓΛΩΣΣΑ, αφού οι διαφορές με τους αλγορίθμους είναι απλά τυπικές
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

mariaS

Πολύ χρήσιμο και λογικό το χρονοδιάγραμμα αυτό, αλλά ακριβώς αυτό εννοώ :
δεν είναι εφαρμόσιμο στο σχολείο. Εκεί πρέπει να ακολουθήσεις τη ροή του βιβλίου και δεν μπορείς να διδάξεις το κεφ. 10 πριν το κεφ 6 για παράδειγμα.

Μαρία Σκ.

petrosp13

Έχεις δίκιο
Αν και, όταν με το καλό δουλέψω κι εγώ σε σχολείο, πάλι την ίδια πορεία θα ακολουθώ΄
Σημασία έχει η σωστή και καλή δουλειά, όχι η ροή που ορίζει το βιβλίο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Vangelis

Συναδέλδισσα Μαρία Σ.  γράφεις
"Εκεί πρέπει να ακολουθήσεις τη ροή του βιβλίου και δεν μπορείς να διδάξεις το κεφ. 10 πριν το κεφ 6 για παράδειγμα."
Και όμως μπορείς!! και θα συμπλήρωνα ότι επιβάλεται να το κάνεις έτσι αν νομίζεις ότι δεν θα σου φτάσει ο χρόνος για μια καλή κάλυψη του κεφ 10.
Στην δική μου διεύθυνση (Β Αθήνας) πέρυσι πρότεινα επίσημα στους συναδέλφους να ακολουθήσουν ακριβώς αυτή την πορεία.
Πρέπει να κάνεις παράλληλα τα κεφάλαια που αναφέρονται στις ίδιες δομές  και να μην διδάξεις σειριακά  το βιβλίο.
Φυσικά θα πρέπει στα αρχικά μαθήματα να διδάξεις τα βασικά στοιχεία της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Συνεπώς προτείνω κεφ 1-2-7-8-3-9-10-6.
Τώρα φυσιολογικά θα πρέπει να είσαι στο 7.



evry

 Ο Βαγγέλης έχει απόλυτο δίκιο. Το μάθημα διδάσκεται με τη σπειροειδή προσέγγιση. Δηλαδή μαζί με το κεφάλαιο 2 πρέπει να κάνεις και το αντίστοιχο της Γλώσσας. Αυτό τουλάχιστον λέει στο βιβλίο καθηγητή. Αν δεν έχεις ένα προσπάθησε να βρεις, σίγουρα θα υπάρχει στο σχολείο σου. Θα σε βοηθήσει σε κάποιο βαθμό.
   Επίσης δεν θα πρέπει να τους δείξεις από νωρίς ένα πρόγραμμα για να δουν πως δουλεύουν οι Γράψε και Διάβασε και πως λειτουργούν οι μεταβλητές;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mariaS

Ευχαριστώ για τις οδηγίες και θα τις ακολουθήσω. Πάντως από την εισαγωγή του Βιβλίου Καθηγητή δεν είναι προφανές ότι πρέπει να ακολουθηθεί αυτή η ροή διδασκαλίας. Αντίθετα αναφέρεται σε εργαστηριακό τμήμα μαθήματος το οποίο απ' ότι μου έχουν πει δεν πραγματοποιείται γιατί δεν υπάρχει αρκετός χρόνος.
Πάντως νομίζω ότι τίθεται ένα θέμα γενικότερο, σχετικά με το ποιος ενημερώνει τους νέους συναδέλφους για τέτοια θέματα. καλά τα forums αλλά και μια πιο επίσημη ενημέρωση ή μια κάποια υποστήριξη στο έργο τους θα ήταν νομίζω επιθυμητή.

taouk

Που κλείσατε την ύλη για τα Χριστούγεννα;
Είμαι στο 3ο κεφάλαιο. Έχω κάνει πίνακες, θέλει να κάνω ένα δύο μαθήματα ακόμη και πάω παρακάτω.
Πάω πολύ γρήγορα; (Εν τω μεταξύ έχω λείψει και δύο εβδομάδες με αναρωτική)

EleniK

Ολοκλήρωσα το 2ο κεφάλαιο και μετά έκανα και 7ο -8ο. 3ο κεφάλαιο με την νέα χρονιά.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

sarakiniotis

Εχω τελειώσει την ΟΣΟ και την ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ( με πάνω απο 15 ασκήσεις στην ΟΣΟ και στην ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ).
Μετά τις διακοπές 3-4 ώρες για την ΓΙΑ , και πρός το τέλος Ιανουαρίου ΠΙΝΑΚΕΣ.

anasta

PRWTON, KALH XRONIA SE OLOUS, ME YGEIA, EYTYXIA K PROODO!!!! 

Alitheia otan zhtoun apo thn dieuthunsh na sumplhrwsete thn ulh pou exete kalupsei ti selida vazete?????
egw gia paradeigma stis 20 Dekembriou dhlwsa 173, opou k hmoun. Thn epomenh fora pou tha zhththei kati antistoixo isws xreiastei na dhlwsw thn selida 64 gia paradeigma, giati meta tha kanw tous pinakes, kef 3 dhladh! Enas sunadelfos mou eipe oti eixe provlima me auto giati ston proistameno fanhke polu parakseno to oti h paradosh tou vivliou den ginotan seiriaka...!!!  >:(
thn prwth xronia vevaia eixa kanei to ekshs, an k akolouthousa thn seira 1-2-7-8-3-9-4-10-6, prostheta to sunolo twn selidwn pou eixa kalupsei k meta upologiza se poia selida antistoixei sto vivlio pou htan entos ulhs k dhlwna authn!!
auto omws mporouse na dhmiourghsei problhma giati mporei na dhlwna kapoia stigmh oti eixa didaksei to 6o kefalaio, alla gia kapoio logo efoson to afhna gia to telos na mhn prolabaina na to kanw!
mperdema e?  :-\
etsi loipon apofashsa na dhlwnw thn selida sthn opoia eimai k oti vreksei as katevasei!


$tef*

emeis st frontistirio kai sto sxoleio exoume mpei pinakes

michalis

Δηλαδή εγω που τελείωσα με τους πίνακες κ μπήκα στο 6ο ειμαι πολύ μπροστά?σκέφτομαι μέχρι αρχές μάρτη να έχω τελείωσει ωστε να αρχίσω επαναλήψεις. το καλό είναι οτι τα παιδιά τα πάνε κάλα. να καθυστερήσω? ::)