Πώς πάτε με την ύλη

Ξεκίνησε από dafnib, 11 Νοε 2006, 08:25:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dafnib

Καλημέρα,

είχαμε 4 εβδομάδες καταλήψεις, ξεκινήσαμε κανονικά αυτή την εβδομάδα που πέρασε και βρίσκομαι στη .......................... Δομή ακολουθίας. Εσείς οι υπόλοιποι πώς τα πάτε με την ύλη;

Πόσες ώρες γενικά αφιερώνεται σε Δομές Επιλογής;


Ευχαριστώ


NickTheGreek

στα σχολεία είναι ο κανόνας τώρα να ξεκινάνε τα μαθήματα... στο φροντιστήριο ήδη λύνουμε ασκήσεις σε πίνακες



The Fairy Tale of YourForum | [url=h

petrosp13

Στο φροντιστήριο, τελειώνω σε κανά 2 μαθήματα την δομή επανάληψης σε βάθος και μπαίνω πίνακες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

EleniK

Εγώ είμαι στις δομές επανάληψης εδώ και 3 μαθήματα και σκοπεύω να μείνω άλλα 3-4 (δίωρα) διότι προσωπικά θεωρώ ότι είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στην ύλη τους. Μπαίνω πίνκαες μέσα Δεκεμβρίου. Δεν βιάζομαι τόσο να μπω 3ο γιατί γενικά τους πίνακες τους καταλαβαίνουν και τους χρησιμοποιούν ευκολότερα από τη δομή επανάληψης. Ειδικά επιμένω σε ασκήσεις που δεν γίνονται με Για. Αυτά στο φροντιστήριο.

Στο σχολείο, από ότι ακούει από τα παιδιά πο περισσότεροι καθηγητές είναι δομή επιλογής, κάποιοι δομή ακολουθίας και κάποιοι 1ο κεφάλαιο. Καμία ομοιομορφία στην πρόοδο της ύλης.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

evry

Δομή ακολουθίας? πόσες εβδομάδες είχαν κατάληψη? Εγώ αύριο μπαίνω στις δομές επανάληψης και πηγαίνω και αργά (κατάληψη δυο εβδομάδες).  Είναι κανείς που θα έχει τελειώσει πίνακες πριν το νέο χρόνο?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

EleniK

Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

taouk

ΕΙΜΑΙ ΣΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΥΤΗ Η ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΩ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Sergio

Δυστυχώς ακόμα δομή επιλογής  >:( :( :-\ :-[ :'(.

Έχω ασχοληθεί με:
- απλή επιλογή (αναγνώριση και κατασκευή συνθηκών επιλογής και ενεργειών που δε χρειάζονται πάντοτε),
- σύνθετη επιλογή (ενέργειες που εκετελούνται με δύο τρόπους)
- κλιμακωτό υπολογισμό

και ελπίζω αυτή την εβδομάδα να ασχοληθούμε με εμφωλευμένες επιλογές (αντιμετώπιση υπο-προβλημάτων) πριν δούμε και την πολλαπλή επιλογή. 

Όμως φοβάμαι ότι εκτός από τις καταλήψεις υπάρχουν αρκετοί ακόμα καλοί λόγοι να ... καθυστερήσουμε.  Έχω κατεύθυνση Τρίτη και Παρασκευή.  Αύριο (Τρίτη) έχουμε εκλογές και την Παρασκευή Πολυτεχνείο.

ΕΠΡΕΠΕ να βρισκόμαστε στη δομή επανάληψης από την αρχή του μήνα οπότε θεωρώ ότι έχουμε ήδη καθυστέρηση 4 εβδομάδων.

Ουδέν (επιπλέον) σχόλιο.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

ErmiONi

Δυστυχώς στο σχολείο βρισκόμαστε ακομα στην κλιμακωτή χρέωση... Αύριο εκλογές..Ουφ εχω ηδη αγχωθεί τρελά  :'(

vasiko

Εγώ τελειώνω δομή επιλογής και από βδομάδα μαπίνω δομή επανάληψης με στόχο να τελειώσω μέχρι τα χριστούγεννα και να ξεκινήσω με τη νέα χρονιά πίνακες.Εϊμαι  περίπου δύο βδομάδες πίσω σε σχέση με πέρυσι

Juan

Θέλω να ρωτήσω εσάς που δουλεύεται σε φροντιστήρια. Πόσες ώρες την εβδομάδα διδάσκεται το μάθημά σας; Τις διδάσκετε συνεχόμενα; Και για να εξηγήσω τον όρο συνεχόμενα, εννοώ σε ένα μάθημα όλες οι ώρες κι όχι σε παραπάνω μαθήματα. Προσωπικά, διδάσκω 1,5 ώρα συνεχόμενα την εβδομάδα (πρακτικά βγαίνει 1 ώρα και 20 λεπτά περίπου) και είμαστε ακόμα στη δομή επιλογής. Θεωρώ ότι πιο γρήγορα δεν μπορεί να γίνει το μάθημα. Αν βιαστούμε παραπάνω δε θα εμπεδώσουν οι μαθητές όλα αυτά που διδάσκονται. Πείτε μου πού κάνω λάθος γιατί αναρωτιέμαι, πώς με τις ίδιες ώρες διδασκαλίας άλλοι συνάδελφοι βρίσκονται πιο μπροστά στην υλή. Πρακτική μου είναι, να γράφουν οι μαθητές στη διάρκεια του μαθήματος, παρατηρήσεις και σημειώσεις πάνω σε ασκήσεις. Σε φωτοτυπίες δεν τους δίνω τίποτα που έχει σχέση με μεθοδολογία και πρακτικές λύσεις ασκήσεων, ούτε και λυμένες ασκήσεις. Τους δίνω μόνο ό,τι έχει σχέση με θεωρία..συγκεντρωμένα πράγματα και προεκτάσεις σε αυτά που λέει το βιβλίο. Θεωρώ ότι όταν τους υπαγορεύω κάποια πράγματα πάνω στη λύση ασκήσεων και αυτοί τα γράφουν στο τετράδιό τους, αφενός συγκεντρώνονται περισσότερο και αφετέρου τα συγκρατούν καλύτερα, αφού τα γράφουν. Μήπως δεν είναι και τόσο καλή τακτική επειδή μας τρώει χρόνο; Μήπως θα ήταν καλύτερο να τους τα δίνω έτοιμα; Μήπως να τους δίνω και τις αντιπροσωπευτικές ασκήσεις, λυμένες σε φωτοτυπίες κι απλά να τις σχολιάζουμε; Η τακτική που χρησιμοποιώ τώρα στη λύση ασκήσεων, είναι: αφου τη σχολιάσουμε και κάνουμε την προεργασία, γράφω στον πίνακα βήμα - βήμα τη λύση και αυτοί αντιγράφουν. Σε ένα μάθημα 90 λεπτών αφιερωμένο αποκλειστικά στη λύση ασκήσεων, προλαβαίνουμε να λύσουμε κατα μέσο όρο 4-5 ασκήσεις (ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας τους και το επίπεδο των μαθητών βέβαια). Είναι λίγες; Βοηθείστε με σας παρακαλώ γιατί είμαι καινούργιος στην εκπαίδευση και η εμπειρία μου είναι ελάχιστη. Έχουμε φτάσει στο σημείο, οι περισσότεροι μαθητές να είναι πιο μπροστά στο σχολείο απ'ότι στο φροντιστήριο που δουλεύω.

Ευχαριστώ

petrosp13

Η εμπειρία που έχω αποκτήσει μου υπαγορεύει να δίνω ένα αρκετά μεγάλο πακέτο σημειώσεων στην αρχή της χρονιάς με όλη την ύλη που πρέπει να καλύφθεί
Συγεκριμένα, εκεί υπάρχουν:
-Θεωρία-Μεθοδολογία
-Λυμένες ασκήσεις
-Ασκήσεις προς λύση
Το δουλεύω σειριακά από την αρχή μέχρι το τέλος και η ύλη βγαίνει μέχρι μέσα Φεβρουαρίου και σε βάθος. Τα μόνα που πρέπει να γράψουν οι μαθητές είναι οι ασκήσεις προς λύση και όποια άλλη σημείωση επιθυμούν.
Παρουσιάζω την κάθε έννοια μια φορά (ακολουθία,επιλογή,επανάληψη,πίνακες) και όχι σε επίπεδο αλγορίθμου και προγράμματος
Όσο για το σχολείο, δυστυχώς εκεί τρέχουν με άλλους ρυθμούς, ανάλογα με τον καθηγητή
Από το δεύτερο μάθημα μπορεί να μπουν στην δομή επιλογής
Τα φροντιστήρια ξεκινούν τέλη Αυγούστου, οπότε φροντίζω να έχω μπει στην δομή επανάληψης τον Οκτώβριο για να έχουν τα παιδιά μια ιδέα για όλα όσα θα ακούσουν

Όσο για τις ώρες, είναι 2 40λεπτες ώρες την εβδομάδα, οι οποίες προφανώς και είναι λίγες για να καλυφθεί πολύ μεγάλο πλήθος παραδειγμάτων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

EleniK

Προσωπικά στο φροντιστήριο δουλεύω πάντα συνεχόμενες δυο ώρες (δλδ 1h kai 40 min). Προλαβαίνω να κάνω μέσα στην τάξη 5-6 ασκήσεις ανάλογα βέβαια και τις ασκήσεις. Πάντα σηκώνω παιδιά στον πινακα και τις κάνουν. Έχει τυχει να σηκώσω δυο μαζί, να γράφουν τις ασκήσεις και αφού τελειώσουν και οι δυο να σχολιάσουμε μια μια την άσκηση και να τη διορθώσουμε όλοι μαζι. Δεν υπαγορεύω ασκήσεις, εκτός ορισμένων εξαιρέσεων αλλά τους ζητώ από την αρχή της χρονιάς να αγοράσουν ένα βιβλίο ως οδηγό και από κεί και πέρα μπορεί να βγάλω φωτοτυπία καμιά σελίδα ή να υπαγορεύσω (αν είναι μικρή) την εκφώνηση από άλλα βιβλία. στα ιδιαίτερα πάλι 2 ολόκληρε ώρες συνεχόμενα. Δεν γίνεται να "σπάσει" το μάηθημα. Εδώ θέλουν 5 λεπτά να οργανωθούν μετά που θα μπουν στην ταξη, δε γίνεται να σπάσεις το δίωρο.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

EleniK

Α ξέχασα να αναφέρω ότι όποιος θέλει εξτρα ασκήσεις τις γράφει σε Α4 κόλλες και τις διορθώνω στο σπίτι. Είναι κάτι που γίνεται συχνά, ανάλογα και με τις ανάγκες κάθε παιδιού. Μπορεί να έχει ανασφάλεια δομή επανάληψης και να κάνει επιπλέον ασκήσεις αλλά π.χ. στη δομή επιλογής να πάει καλύτερα οπότε να μη χρειάζεται.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

dafnib

Έχω αγχωθεί. Τώρα μπαίνω στη δομή επανάληψης. Πόσες ώρες διδακτικές
αφιερώνετε για τις 3 δομές επανάληψης;

andreas_p

Βρίσκομαι στη δομή επανάληψης εδώ και 4 εβδμάδες.
Χρειάζομαι άλλες 2. ( Με εμμονή στην Όσο και Μέχρις_ότου).
(1 εβδομάδα καταλήψεις - αποχές).
Πίνακες από τη  νέα χρονιά.
Μην αγχώνεστε... η ύλη βγαίνει  αλλά πολύ πιεστικά !!!

Καλή χρονιά σε όλους.

Ανδρέας

EleniK

μην ανησυχείς. Ύπάρχει χρόνος για να βγει η ύλη αν βέβαια δεν χαθούν και άλλες διδακτικές ώρες στα σχολεία.

Πάντως και εγώ φέτος θα επιμείνω παραπάνω δομές επανάληψης. Τι να πω που υπάρχει καθηγήτρια σε σχολείο που είναι ήδη στους δισδιάστατους πίνακες? Χωρίς φυσικά να κάνει βασικές μεθοδολογίες? ΚΑι η πλάκα είναι ότι εγώ δουλεύω σε φροντιστήριο. Υπάρχει περίπτωση να αλλάξω το πρόγραμμά μου. Όχι. Θα ακολουθήσουμε με τον συνάδελφο που δουλεύουμε  αυτό που νομίζουμε ότι είναι καλύτερο για την προετόιμασία των παιδιών.
Οπότε κάνε και εσύ αυτό που νομίζει καλά και όλα θα γίνουν. Εγώ μέχρι τώρα έχω αφιερώσει 7 δίωρα σε δομή επανάληψης και θέλω να κάνω ακόμα ένα δίωρο τουλάχιστον μπορεί και δύο.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

mariaS

Είμαι κι εγώ νέα καθηγήτρια σε σχολείο και πραγματικά έχω μπερδευτεί με το θέμα της ύλης! Αν μπορεί κάποιος ας βοηθήσει απαντώντας στο μήνυμά μου. Απ' ότι ξέρω η ύλη των Πανελλαδικών περιλαμβάνει 9 κεφάλαια (από το 1 έως το 10 εκτός του 5ου που είναι έξω).
Για να βγουν αυτά τα κεφάλαια μέχρι το Πάσχα που πρακτικά λειτουργεί το σχολείο χρειάζεται κατά μέσο όρο να γίνονται δύο κεφάλαια το μήνα. Φυσικά σε μερικά κεφάλαια επιμένεις περισσότερο σε άλλα λιγότερο, κλπ.
Εγώ λοιπόν είμαι τώρα στις αρχές του 3ου κεφ. δηλ μόλις μπήκα στους πίνακες και το θεωρώ λογικό.
Παρ' όλα αυτά τα παιδιά διαμαρτύρονται ότι πάμε πολύ γρήγορα γιατί στο φροντιστήριο ισχυρίζονται ότι είναι ακόμα στις δομές επανάληψης.
Απ ' ότι μου είπε κάποια μαθήτρια: στο φροντιστήριο καλύπτουν κάθε ενότητα της ύλης μία φορά. Το οποίο είναι και λογικό πλην όμως όχι σύμφωνο με τη ροή του βιβλίου.
Τί θέλω να πω: το βιβλίο αναφέρει τις δομές επιλογής και επανάληψης στο 2ο κεφάλαιο αλλά τις επαναλαμβάνει στο 8ο. Δηλ. όλα τα στοιχεία του πορογραμματισμού τα μελετάει 2 φορές: μία στο επίπεδο των αλγορίθμων κεφ. 2 και μία στο επίπεδο των προγραμμάτων κεφ. 7ο και 8ο.
Επομένως εγώ λέω στα παιδιά ότι αυτά τα πράγματα θα τα ξαναδούμε παρακάτω, και μάλιστα σε μεγαλύτερο βάθος.

Πραγματικά έχω μπερδευτεί σχετικά με το τι πρέπει να κάνω και ποιο ρυθμό να ακολουθήσω! Μπορεί κάποιος να προτείνει ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη της ύλης σε σχολείο;

Μαρία Σκ.

petrosp13

Το χρονοδιάγραμμα που ακολουθώ εγώ στα φροντίστήρια που εργάζομαι είναι περίπου αυτό:

1 μάθημα Ανάλυση Προβλήματος, Θεωρία αλγορίθμων
1 μάθημα Λογικές Συνθήκες
1 μάθημα τα βασικά στοιχεία της ΓΛΩΣΣΑΣ
2 μαθήματα Δομή Ακολουθίας
4 μαθήματα Δομή Επιλογής
6 μαθήματα Δομή Επανάληψης
9 μαθήματα Πίνακες
3 μαθήματα Υποπρογράμματα
3 μαθήματα στα κεφάλαια 3,4,6 του βιβλίου

Σύνολο 30 μαθήματα το ανώτερο, καθώς πολλά από αυτά τα μαθήματα ενώνονται, όταν υπάρχει χρόνος
Σε τμήματα που προχωράνε γρήγορα, η ύλη βγαίνει μέχρι και σε 25

Υπολογίζω να έχω τελειώσει κάθε χρόνο πριν τις 15 Μαρτίου

Η ύλη βγαίνει σε μεγάλο βάθος και μόνο σε προγράμματα γραμμένα σε ΓΛΩΣΣΑ, αφού οι διαφορές με τους αλγορίθμους είναι απλά τυπικές
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

mariaS

Πολύ χρήσιμο και λογικό το χρονοδιάγραμμα αυτό, αλλά ακριβώς αυτό εννοώ :
δεν είναι εφαρμόσιμο στο σχολείο. Εκεί πρέπει να ακολουθήσεις τη ροή του βιβλίου και δεν μπορείς να διδάξεις το κεφ. 10 πριν το κεφ 6 για παράδειγμα.

Μαρία Σκ.

petrosp13

Έχεις δίκιο
Αν και, όταν με το καλό δουλέψω κι εγώ σε σχολείο, πάλι την ίδια πορεία θα ακολουθώ΄
Σημασία έχει η σωστή και καλή δουλειά, όχι η ροή που ορίζει το βιβλίο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Vangelis

Συναδέλδισσα Μαρία Σ.  γράφεις
"Εκεί πρέπει να ακολουθήσεις τη ροή του βιβλίου και δεν μπορείς να διδάξεις το κεφ. 10 πριν το κεφ 6 για παράδειγμα."
Και όμως μπορείς!! και θα συμπλήρωνα ότι επιβάλεται να το κάνεις έτσι αν νομίζεις ότι δεν θα σου φτάσει ο χρόνος για μια καλή κάλυψη του κεφ 10.
Στην δική μου διεύθυνση (Β Αθήνας) πέρυσι πρότεινα επίσημα στους συναδέλφους να ακολουθήσουν ακριβώς αυτή την πορεία.
Πρέπει να κάνεις παράλληλα τα κεφάλαια που αναφέρονται στις ίδιες δομές  και να μην διδάξεις σειριακά  το βιβλίο.
Φυσικά θα πρέπει στα αρχικά μαθήματα να διδάξεις τα βασικά στοιχεία της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Συνεπώς προτείνω κεφ 1-2-7-8-3-9-10-6.
Τώρα φυσιολογικά θα πρέπει να είσαι στο 7.



evry

 Ο Βαγγέλης έχει απόλυτο δίκιο. Το μάθημα διδάσκεται με τη σπειροειδή προσέγγιση. Δηλαδή μαζί με το κεφάλαιο 2 πρέπει να κάνεις και το αντίστοιχο της Γλώσσας. Αυτό τουλάχιστον λέει στο βιβλίο καθηγητή. Αν δεν έχεις ένα προσπάθησε να βρεις, σίγουρα θα υπάρχει στο σχολείο σου. Θα σε βοηθήσει σε κάποιο βαθμό.
   Επίσης δεν θα πρέπει να τους δείξεις από νωρίς ένα πρόγραμμα για να δουν πως δουλεύουν οι Γράψε και Διάβασε και πως λειτουργούν οι μεταβλητές;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mariaS

Ευχαριστώ για τις οδηγίες και θα τις ακολουθήσω. Πάντως από την εισαγωγή του Βιβλίου Καθηγητή δεν είναι προφανές ότι πρέπει να ακολουθηθεί αυτή η ροή διδασκαλίας. Αντίθετα αναφέρεται σε εργαστηριακό τμήμα μαθήματος το οποίο απ' ότι μου έχουν πει δεν πραγματοποιείται γιατί δεν υπάρχει αρκετός χρόνος.
Πάντως νομίζω ότι τίθεται ένα θέμα γενικότερο, σχετικά με το ποιος ενημερώνει τους νέους συναδέλφους για τέτοια θέματα. καλά τα forums αλλά και μια πιο επίσημη ενημέρωση ή μια κάποια υποστήριξη στο έργο τους θα ήταν νομίζω επιθυμητή.

taouk

Που κλείσατε την ύλη για τα Χριστούγεννα;
Είμαι στο 3ο κεφάλαιο. Έχω κάνει πίνακες, θέλει να κάνω ένα δύο μαθήματα ακόμη και πάω παρακάτω.
Πάω πολύ γρήγορα; (Εν τω μεταξύ έχω λείψει και δύο εβδομάδες με αναρωτική)

EleniK

Ολοκλήρωσα το 2ο κεφάλαιο και μετά έκανα και 7ο -8ο. 3ο κεφάλαιο με την νέα χρονιά.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

sarakiniotis

Εχω τελειώσει την ΟΣΟ και την ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ( με πάνω απο 15 ασκήσεις στην ΟΣΟ και στην ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ).
Μετά τις διακοπές 3-4 ώρες για την ΓΙΑ , και πρός το τέλος Ιανουαρίου ΠΙΝΑΚΕΣ.

anasta

PRWTON, KALH XRONIA SE OLOUS, ME YGEIA, EYTYXIA K PROODO!!!! 

Alitheia otan zhtoun apo thn dieuthunsh na sumplhrwsete thn ulh pou exete kalupsei ti selida vazete?????
egw gia paradeigma stis 20 Dekembriou dhlwsa 173, opou k hmoun. Thn epomenh fora pou tha zhththei kati antistoixo isws xreiastei na dhlwsw thn selida 64 gia paradeigma, giati meta tha kanw tous pinakes, kef 3 dhladh! Enas sunadelfos mou eipe oti eixe provlima me auto giati ston proistameno fanhke polu parakseno to oti h paradosh tou vivliou den ginotan seiriaka...!!!  >:(
thn prwth xronia vevaia eixa kanei to ekshs, an k akolouthousa thn seira 1-2-7-8-3-9-4-10-6, prostheta to sunolo twn selidwn pou eixa kalupsei k meta upologiza se poia selida antistoixei sto vivlio pou htan entos ulhs k dhlwna authn!!
auto omws mporouse na dhmiourghsei problhma giati mporei na dhlwna kapoia stigmh oti eixa didaksei to 6o kefalaio, alla gia kapoio logo efoson to afhna gia to telos na mhn prolabaina na to kanw!
mperdema e?  :-\
etsi loipon apofashsa na dhlwnw thn selida sthn opoia eimai k oti vreksei as katevasei!


$tef*

emeis st frontistirio kai sto sxoleio exoume mpei pinakes

michalis

Δηλαδή εγω που τελείωσα με τους πίνακες κ μπήκα στο 6ο ειμαι πολύ μπροστά?σκέφτομαι μέχρι αρχές μάρτη να έχω τελείωσει ωστε να αρχίσω επαναλήψεις. το καλό είναι οτι τα παιδιά τα πάνε κάλα. να καθυστερήσω? ::)

EleniK

@ michalis     &     @taouk

Κατά την προσωπική μου γνώμη νομίζω ότι ίσως "τρέχετε" λίγο. Δεν έχει νόημα. Υπάρχει χρόνος να καλυφθεί η ύλη. Καλύτερα πριν προχωρήσετε παρακάτω να σταματήσετε με το που τελειώσετε πίνακες και να κάνετε κάποιες ασκήσεις παραπάνω ίσως και καποια μικρή επανάληψη με ασκήσεις από 2ο κεφάλαιο που δεν λύνονται με για. Έτσι για να τις ξαναθυμηθούν. Θ αανακαλύψετε ότι έχουν ξεχάσει τη χρήση της Όσο.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

michalis


Peandbal

Πολλές φορές αναρωτιέμαι πως τα πάω με την ύλη  ::)

Μόλις τέλειωσα την επανάληψη Όσο.... και πάλι ξανάρχισαν οι καταλήψεις.    ;D

Πιστεύω όμως ότι όταν τα παιδιά καταλάβουν τα βασικά (δηλ. την λογική του μαθήματος) στην αρχή, μετά τρέχει το μάθημα πολύ πιο γρήγορα.

gpapargi

Έκανα 8 μαθήματα στις εντολές επανάληψης και τώρα μπήκα στους πίνακες.
Για μένα οι εντολές επανάληψης είναι η καρδιά του μαθήματος. Μακάρι να είχα χρόνο να κάτσω κι άλλο. Πόσοι μπορούν να λύσουν σωστά τη ΔΣ3 (κεφάλαιο 8 ) με τη Μέχρις_ότου; (άσκηση που δείχνει ποιοι καταλαβαίνουν)

Αν ο μαθητής μάθει να σκέφτεται επαναληπτικά τα υπόλοιπα είναι απλά. Τους πίνακες τους θεωρώ ευκολότερους γιατί τα δεδομένα είναι «μπροστά σου».

Λύσαμε πολλές ασκήσεις στις εντολές επανάληψης. Λύσαμε στο κεφ 8 τη ΔΣ5 με τα ημίτονα και τα συνημίτονα. Φτιάξαμε αλγόριθμο που να εμφανίζει τους πρώτους μέχρι το 1000 (σταματώντας τον έλεγχο πρώτου όταν καταλάβει ότι κάποιος είναι σύνθετος)

Αντιμετωπίσαμε τον πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά σαν άσκηση. Τους περιέγραψα τη διαδικασία και έγραψαν μόνοι τους τον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα. Θεωρώ πως αν τους περιγράψεις μια διαδικασία που εκτελεί ο άνθρωπος θα πρέπει τα παιδιά να είναι σε θέση να το υλοποιήσουν σε ψευδογλώσσα. Οι μισοί (από τους ενδιαφερόμενους) το έλυσαν με «Όσο» και οι μισοί με τη Μέχρις_ότου.

Γενικά θα έλεγα είναι θέμα το τι επίπεδο θέλεις να δώσεις στο μάθημα. Μπορώ να τελειώσω την ύλη όσο γρήγορα θέλω. Αλλά το ζήτημα είναι τι θα μάθεις τελικά τα παιδιά. Εμένα με νοιάζει να ασχοληθώ και με δύσκολα θέματα για να χτίσω κατανόηση και τελικά να ελέγξω τι κατάλαβαν οι μαθητές.

Με βάση αυτά δε βιάζομαι να τελειώσω. Τέλη Μάρτη είναι καλά. Αλλά θέλω μέχρι τότε οι μαθητές να έχουν καταλάβει σε βάθος.  Μετά θα εστιάσουμε σε αυτά που πέφτουν συνήθως.

clevercitizen

Να ακουστεί και μια άποψη μαθητή???
Ο καθηγητής μας μάς ξεκίνησε κανονικά απο το 1ο κεφ. Έπειτα το 2ο κεφ. μας το δίδαξε σε συνδυασμό με τα 7 και 8. Μας παρέδιδε τη θεωρία του 2 κ μας έλεγε να διαβάσουμε μόνοι μας τα αντοίστοιχα κομμάτια απο τα 7-8. Μας έδινε βέβαια κ δικές του σημειώσεις και λυμένες ασκήσεις, έχουμε γράψει γύρω στα 5-6 10λεπτα ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΜΕΝΑ τεστ, συνεχίσαμε με το κεφ 6 και πριν 4-5 μέρες μπήκαμε πίνακες. Πιστεύω ότι ο καθηγητής τρέχει λιγο. Υπάρχουν αρκετοί μαθητες στο τμήμα οι οποίοι  μπερδεύουν τον Αλγόριθμο με τη ΓΛΩΣΣΑ(π.χ. χρησιμοποιούν στη ΓΛΩΣΣΑ αντί για ΓΡΑΨΕ, Εμφάνισε). Αυτό πιστεύω οτι προκλήθηκε από την παράλληλη διδασκαλία 2ου με 7ου-8ου κεφ. Επίσης μονο 1 φορά (τότε στη δομή ακολουθίας και επιλογής) έχουμε γράψει προγράμματα (live:P) στο εργαστήριο κ ορισμένα παιδιά δεν εχουν pc στο σπίτι τους ώστε να καταλάβουν ουσιαστικά τις όποιες διαφορες.
Ο καθηγητής στο σχολείο είναι αρκετά ικανός(αν και ορισμενες φορες καταλαβαίνω οτι είναι λίγο "αδιάβαστος"-2η χρονιά που διδάσκει ΑΕΠΠ).
Εσείς πιστεύτετε ότι τρέχει???
Αυτά για την ύλη.
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

EleniK

@clevercitizen

Χωρίς να θέλω να πάρω το μέρος του καθηγητή, αλλά μου φαίνεται ότι απο χρονικής άποψης τουλάχιστον μια χαρά πάει με την ύλη, ούτε βιάζεται ούτε πηγαίνει αργά.  :)
Απο εκεί και πέρα εξαρτάται πόσα μαθήματα έχετε χάσει κλπ...
Επίσης το γεγονός ότι όλα τα τεστ είναι προειδοποιημένα δείχνει ότι ο καθηγητής σου δεν θέλει να σας "πιάσει" αδιάβαστους αλλά πραγματικά να σας βοηθήσει βάζοντάς σας να κάνετε συχνές επαναλήψεις.

Σχετικά με το αν ερχεται διαβασμένος ή όχι, προφανώς είναι υποχρέωσή του να είναι διαβασμενος, αν όμως αυτό το συμπέρανες επειδή δεν μπορούσε να απαντήσει σε κάποια ερωτηση ή είπε ότι θα ελεγξει τον αλγόριθμο λίγο αργότερα, αυτό δε σημαίνει ότι δεν ήταν διαβασμένος. Δεν είναι εύκολο να ελέγξεις τον κάθε αλγόριθμο έχοντας σε μια τάξη 25 παιδιά που κάνουν φασαρία ή μην ξεχνάς ότι ουδείς αλάνθαστος. Έχει περάσει η ηλικία που εσείς θεωρούσατε τον καθηγητή "αυθεντία". Στο λύκειο ο καθηγητής είναι συνεργάτης σας προκειμένου μαζί να ανακαλύψετε τη γνώση, οπότε μαζί να διερευνήσετε τους όποιους προβληματισμούς κλπ.  ;) Για έλα λίγο στη θέση του ?

Συζήτησες τους προβληματισμούς σου και τις όποιες ανησυχίες σου με τον καθηγητή σου για να δεις τι γνωμη έχει?

Καλή επιτυχία σου εύχομαι στις εξετάσεις.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

petrosp13

Εγώ μόλις ολοκλήρωσα με πίνακες και μπαίνω υποπρογράμματα
Μένει να διδάξω την θεωρία των κεφαλαίων 3,4 και 6
Πριν φύγουν τα παιδιά για 5ήμερη...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

clevercitizen

#37
Παράθεση από: EleniK στις 25 Ιαν 2007, 10:53:10 ΠΜ
@clevercitizen

Σχετικά με το αν ερχεται διαβασμένος ή όχι, προφανώς είναι υποχρέωσή του να είναι διαβασμενος, αν όμως αυτό το συμπέρανες επειδή δεν μπορούσε να απαντήσει σε κάποια ερωτηση ή είπε ότι θα ελεγξει τον αλγόριθμο λίγο αργότερα, αυτό δε σημαίνει ότι δεν ήταν διαβασμένος. Δεν είναι εύκολο να ελέγξεις τον κάθε αλγόριθμο έχοντας σε μια τάξη 25 παιδιά που κάνουν φασαρία ή μην ξεχνάς ότι ουδείς αλάνθαστος. Έχει περάσει η ηλικία που εσείς θεωρούσατε τον καθηγητή "αυθεντία". Στο λύκειο ο καθηγητής είναι συνεργάτης σας προκειμένου μαζί να ανακαλύψετε τη γνώση, οπότε μαζί να διερευνήσετε τους όποιους προβληματισμούς κλπ.  ;) Για έλα λίγο στη θέση του ?
Σε 2 τεστ που μας εβαλε, 2 Σ-Λ τα είχε παρει αυτουσια απο το τετραδιο του μαθητη. Και τα 2 τα διορθωσε λαθος (δηλ αντιθετα απο τις λυσεις που εχει πισω-πισω). Ισχυρηστηκε οτι συμφωνα με τις γνωσεις του(φταινε οι 3οβαθμιες σχολες ή το ΥΠΕΠΘ?) επρεπε να ειναι αναποδα, αλλα τελικα δεχθηκε τη λυση του "υπουργειου".
Και αν αυτος ο καθηγητης εχει κανει κ αλλα λαθη τα οποια εμεις οι μαθητες δεν τα εχουμε προσεξει???τι γίνεται τοτε?(δε μιλαω για χτυπητα λαθη, αλλα για μικρολαθακια τα οποια μπορει να στοιχησουν2-3 μορια στις εξετασεις)
Επισης αρκετες φορες τον εχω διορθωσει σε λαθη τυπου αντι για >= να χρειαζεται > και σε καποια μικροπροβληματα σε μετατροπες οσο<=>για
Στο τμημα ειμαστε 7 ατομα, μεγαλά παιδια ειμαστε, δεν κανουμε φασαρια.
Λογω της απομακρυσμένης μου περιοχης δεν υπάρχει ευκολη δυνατοτητα φροντηστηριου, για να συγκρινω καθηγητες, αλλα και η ΠΔΣ λειτουργει με εναν καθηγητη απο πανεπ του εξωτερικου ο οποιος πραγματικα δε γνωριζει σχεδον τιποτα(την 1η κ τελευταια φορα που πηγα εκανα 2 λαθη που εβγαζαν ματι, επιτηδες για να τον δοκιμασω. Ουτε καν τα ειδε. Επισης μπερδευε τα αλλα παιδια και τους ελεγε στην ΓΛΩΣΣΑ να βαζουν ΕΚΤΥΠΩΣΕ!!!)
Σε καμια περιπτωση, ξαναλεω, δεν αμφισβητω τις γνωσεις του καθηγητη και το ενδιαφερον του, αφου μας δινει πολυ υλικο για το σπιτι(κανενας αλλος δεν ασχολειται τοσο πολυ με εμας. )
Καταληψεις δεν καναμε καθολου, 2-3 φορες εχει χαθει μονο το μαθημα.
Σχετικα με τον καθηγητη- παντογνωστη, εχουμε και τετοιον, σε αλλο μαθημα, ο οποιος λογω ηλικιας(60κατι) πιστευει οτι ειναι αλανθαστος... Και αν κανει λαθος και του αποδειξουμε οτι ειναι λαθος,δεν το παραδεχεται....Αυτα ειχα να πω και σε ευχαριστω για την καλη επιτυχια.

ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

EleniK

Έχεις δίκιο στα περισσότερα σημεία που αναφέρεις.
Όπως σου ειπα και εμείς άνθρωποι είμαστε.
Χαίρομαι όμως ιδιαίτερα που δεν αποδέχεσαι τα πάντα αλλά βάζεις το μυαλουδάκι σου να σκεφτεί. Θα σου χρειαστει ... ;) Αν έχεις απορίες για το λόγο αυτό είναι και το στέκι, ειδικά αφού αναφέρεις ότι είσαι σε απομακρυσμένη περιοχή όπου δεν υπάρχει κάποιος άλλος να βοηθήσει.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

P.Tsiotakis


Μικρέ, πέφτω από τα σύννεφα, υπάρχει και άλλη αυθεντία εκτός από μένα;;

Αν είχατε κάνει καταλήψεις, θα ήξερες το λόγο που έχεις κενά...

Εγώ πάντως άμα με δοκίμαζες με λάθη στην ΠΔΣ δεν θα τα επισήμαινα για να σε δοκιμάσω


Καλή η πλάκα, λοιπόν, κατ αρχάς σου εύχομαι καλή επιτυχία στο μακρύ δρόμο, είσαι ο δεύτερος μαθητής που θυμάμαι να γράφει στο στέκι (πάνω από μία φορά).
Όποια απορία έχεις να την υποβάλλεις και είμαι σίγουρος οτι θα τα ξαναπούμε  ;)

Με εκτίμηση,

Τσιωτάκης Παναγιώτης

clevercitizen

Παράθεση από: ptsiotakis στις 25 Ιαν 2007, 07:08:54 ΜΜ
Καλή η πλάκα, λοιπόν, κατ αρχάς σου εύχομαι καλή επιτυχία στο μακρύ δρόμο, είσαι ο δεύτερος μαθητής που θυμάμαι να γράφει στο στέκι (πάνω από μία φορά).
Σημερα μαθητης, σε 5-6 μηνες (ελπίζω) συνάδελφος. Να 'στε ολοι καλα και σας ευχαριστω.Συγχαρητήρια και για τα βιβλία σας κ το site κ να σας ζήσει η μπεμπα(στο δημοτικο θα εχει τελειωσει την SQL ή θα μείνει στα απλα(LISP-PROLOG) και απο Γυμνασιο βλέπουμε?)
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

gkontogiannis

Γειά σας, κάνω πρώτη φορά την ΑΕΕΠ σε Γενικό Λύκειο.
Στην ύλη αυτή τη στιγμή έχουμε καλύψει τα πάντα μέχρι και αναζήτηση (3.6).
Αφιερώσαμε πολλά μαθήματα στις δομές επανάληψης αλλά τουλάχιστον τα έχουν καταλάβει
μέχρι και οι λιγότερο ένθερμοι με το μάθημα που έρχονται με στόχο να τελειώσουν απλά το
Λύκειο.
Τα κεφάλαια στο βιβλίο δε τα προχωρώ παράλληλα (αλγόριθμους-Γλώσσα) γιατί θα τους μπέρδευε
περισσότερο η διπλή σημειολογία αυτή τη στιγμή. Εσείς σε ποιο στάδιο της ύλης βρίσκεστε αυτές τις μέρες?


taouk

Φίλε μαθητή,
Δε θεωρώ σημαντικό ότι κάποιος μπερδεύει το γράψε με το εμφάνισε.
Είναι δικιά σου υποχρέωση να ξέρεις την ακριβή διατύπωση - το βιβλίο γι' αυτό άλλωστε υπάρχει.
Ο ρόλος του καθηγητή - όπως εγώ θέλω να πιστεύω - είναι να σου δώσει να καταλάβεις τους μηχανισμούς. Αν μείνουμε στο επίπεδο του γιατί χρησιμοποίησες το γράψε αντί για το διάβασε, τότε ας επιστρέψουμε στον τρόπο εκπαίδευσης της γενιάς μου (την αποστήθιση).
Καλά κάνεις που αμφισβητείς, αλλά θα καταλάβεις εάν ξέρει τι του γίνεται όταν δε θα μπορέσει να εντοπίσει ένα λογικό λάθος (εφόσον ασχοληθεί - γιατί μπορεί να το προσπεράσει από κεκτημένη ταχύτητα).
Η προσωπική μου εμπειρία είναι ότι εσείς οι μαθητές του σήμερα - δεν αφορά εσένα άλλα το σύνολο- δε ξέρετε να διαβάζετε.
Έχετε μάθει να πηγαίνετε στα φροντιστήρια που έχουν αναλάβει το ρόλο του καθοδηγητή σας, δε προσπαθείτε μόνοι σας να λύσετε τις απορίες σας, ούτε προσπαθείτε να ασχοληθείτε με περισσότερα από ότι σας έχουν ζητήσει για την επόμενη μέρα.
Όταν ήμουν στην ηλικία σας δεν άφηνα άσκηση του βιβλίου άλυτη στα μαθηματικά - φυσική - χημεία. Προσπαθούσα πάντα να καταλάβω το μηχανισμό με τον οποίο προκύπτει κάτι και ποτέ δε το μάθαινα απ' έξω (σιχαινόμουν την αποστήθιση).
Θέλω να σου δώσω μια συμβουλή για την προετοιμασία σου, μια και έχεις προβληματισμούς και νιώθεις την ανάγκη της αναζήτησης:

  • Προσπάθησε να δοκιμάζεις κάθε αλγόριθμο που γράφεις για να δεις πως εκτελείται (τι τιμή παίρνουν οι μεταβλητές σε κάθε βήμα).
  • Επίσης προσπάθησε να γράφεις κάθε αλγόριθμο και με τις τρεις δομές επανάληψης.
Έτσι κάνοντας τα λάθη σου και βλέποντας πως συμπεριφέρεται η μηχανή θα αποκτήσεις την άνεση που χρειάζεται.
Σου εύχομαι καλή επιτυχία στις εξετάσεις και μακάρι να γίνουμε συνάδελφοι (επιστήμονες συνάδελφοι και όχι συνάδελφοι της πληροφορικής μια και η πληροφορική είναι για όσους θέλουν να δουλεύουν άπειρες ώρες χωρίς ανταμοιβή)

manpap

Θα ήθελα να αποτυπώσω και εγώ την εικόνα για το μάθημα που υπάρχει σε ένα επαρχιακό σχολείο.
Η σειρά διδασκαλίας είναι οι παρακάτω:
1ο Κεφάλαιο: 2 ώρες
2ο-7ο-8ο. Μέχρι και Δ.Επιλογής 10 ώρες
2ο-8ο. Δ. Επανάληψης 12 ώρες
4ο-6ο. 3 ώρες
10ο: 6 ώρες
3ο-9ο:16 ώρες
Αυτή τη βδομάδα μπαίνω στους πίνακες, όπου συνεχίζω να εξετάζω τα υποπρογράμματα (όλους τους αλγορίθμους του 3ου τις κάνω υποπρόγραμμα).
Έχω την εντύπωση ότι η σειρά αυτή βοηθάει τους μαθητές και έχω και αρκετό χρόνο να εξετάσω τα υποπρογράμματα που συνήθως μπαίνουν στο τέλος. Μέχρι και πέρυσι τα έκανα τελευταία και τα παιδιά δεν είχαν χρόνο να αφομοιώσουν τις σχετικές έννοιες.
ΥΓ. ΟΙ ώρες είναι στο περίπου. Ξεκινήσαμε από την 1η βδομάδα του σχ. έτους μάθημα και είχαμε καταλήψεις για μία εβδομάδα...
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

morius

Εγώ παιδιά έχω τελειώσει την ύλη εδώ και κανά μήνα περίπου. Και τώρα λύνουμε ασκήσεις στα υποπρογράμματα.

Πιστεύω ότι αυτό το μάθημα είναι αρκετά εύκολο αρκεί να διαβάσεις θεωρία...εκεί τα κάνω λίγο μαντάρα...αλλά κατά τα άλλα το μόνο πρόβλημα είναι να μην είναι σαφές το θέμα...που μου έχει συμβεί πολλές φορές.