Σχολιασμός θεμάτων ΟΕΦΕ 2016?

Ξεκίνησε από Αργυροπούλου Βασιλική, 18 Απρ 2016, 10:04:41 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Αργυροπούλου Βασιλική

Καλημέρα,
Δεν ξέρω αν είναι χρήσιμο, αλλά θα ήθελα να υπάρξει ένας σχολιασμός των χθεσινών θεμάτων..πρέπει να περιμένουμε μέχρι την δημοσιοποίησή τους?
Αργυροπούλου Βασιλική
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Άρης Κεσογλίδης

Εμένα προσωπικά δεν μ' άρεσαν καθόλου....
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

tmakris

Καταλαβαίνω ότι δεν πρέπει να συζητάμε για τα θέματα πριν δημοσιοποιηθούν.
Έχω όμως την αίσθηση ότι το Β1 θέμα όπως διατυπώνεται είναι λάθος, καθώς και οι ενδεικτικές απαντήσεις της ΟΕΦΕ.
Αν έχει κάποιος άλλος συνάδελφος την ίδια άποψη θα παρακαλούσα για έναν σχολιασμό.

Μακρής Μάκης
Μακρής Μάκης
Μαθηματικός
MSc in "Mathematics of computers and decision making"

Diotima

Ελπίζω το ΣΤΕΚΙ να μου επιτρέψει ένα μικρό σχολιασμό για το συγκεκριμένο θέμα μόνο, τον οποίο κάνω γιατί θεωρώ λάθος τη λύση που έδωσε η ΟΕΦΕ και αυτή τη στιγμή μπορεί να επηρεάζονται μαθητές.
Νομίζω ότι καταλαβαίνω γιατί θεωρείς λάθος τη διατύπωση του θέματος, όμως η διατύπωση δεν είναι λάθος, αν και δε συμφωνώ με περιορισμούς σαν κι αυτόν που μπήκε στο θέμα. Η διατύπωση βασίζεται στη λογική που παρουσιάζει το τετράδιο του μαθητή στο παράδειγμα 5, σελ.19-20. Ίδιας λογικής είναι και η άσκηση ΔΣ1 στη σελ.24, στο τετράδιο μαθητή.
Οπότε, κατά τη γνώμη μου, αν πρέπει να τηρηθεί ο περιορισμός, οι δομές επανάληψης έπρεπε να γίνουν με Για...(εκτός από μία που γινόταν και με Όσο) και όχι με τη δομή επανάληψης που έγιναν, διότι αυτή η λύση που δόθηκε δεν ακολουθεί την ίδια ροή εντολών που βλέπουμε.

tmakris

Θα συμφωνήσω απόλυτα.
Θεώρησα λάθος τον περιορισμό που μπήκε, αυτό εννοούσα ως διατύπωση. Και σαφώς οι απαντήσεις με τη δομή επανάληψης που χρησιμοποιήθηκε θεωρώ ότι ήταν επίσης λάθος, λόγω ροής.
Ευχαριστώ,
Μακρής Μάκης
Μακρής Μάκης
Μαθηματικός
MSc in "Mathematics of computers and decision making"

solist

Καλημέρα,
Μήπως θα μπορούσε κάποιος να μου στείλει τα θέματα;

gthal

Βρίσκω ενδιαφέροντα τα Α4 Α5 και Α6 και τίποτα άλλο
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Παράθεση από: tmakris στις 21 Απρ 2016, 10:36:17 ΜΜ
Αν έχει κάποιος άλλος συνάδελφος την ίδια άποψη θα παρακαλούσα για έναν σχολιασμό.
Εγώ έχω διαφορετική άποψη επιτρέπεται να σχολιάσω; (Πλάκα κάνω...)
Αν έβαζα εγώ κάποιο παρόμοιο θέμα σε κάποιο διαγώνισμα δεν θα είχε τον συγκεκριμένο περιορισμό. Αλλά αυτό από το να πω οτι ο περιορισμός είναι λάθος έχει τεράστια απόσταση.
Στους μαθητές μου  κι εγώ δίνω διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης σε παρόμοιες ασκήσεις (χωρίς τον περιορισμό) και προκύπτει διαφορετική κωδικοποίηση, του ίδιου αλγορίθμου, από αυτή που προτείνουν στις ενδεικτικές λύσεις οι συνάδελφοι της ΟΕΦΕ. Αλλά αυτό από το να πω οτι η λύση είναι λάθος έχει πάλι τεράστια απόσταση.
Τα διαγράμματα ροής και η κωδικοποίηση είναι διαφορετικοί τρόποι αναπαράστασης αλγορίθμων. Δεν υπάρχει "μια προς μια" αντιστοίχιση μεταξύ διαγραμμάτων ροής και των δομών που χρησιμοποιούμε στην ψευδογλώσσα ή την ΓΛΩΣΣΑ. 
Έστω οτι βλέπω μια φωτογραφία με τον Αλέξη και τον Βαγγέλη δίπλα - δίπλα (διάγραμμα ροής) και πω "Ο Βαγγέλης είναι ψηλότερος από τον Αλέκη" ή "Ο Βαγγέλης είναι πιο ψηλός από τον Αλέξη" ή "Ο Αλέξης είναι πιο κοντός από τον Βαγγέλη", θα έχω περιγράψει λάθος τη φωτογραφία; (Θεωρώ οτι η διευκρίνηση οτι ο Βαγγέλης είναι ψηλότερος είναι περιττή...)
Και για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο ας πάρουμε για παράδειγμα το ΔΣ1 σελ 24 (συνημμένο), που προτείνει η Diotima. Ποια από τις πέντε παρακάτω κωδικοποιήσεις πιστεύετε οτι δεν περιγράφει σωστά το διάγραμμα ροής; 

Αλγόριθμος Πρώτος
 i ← 1
 s ← 0
 Όσο i<=200 επανάλαβε
    Διάβασε m
    Αν m>10 τότε s ← s + m
    i ← i + 1
 Τέλος_επανάληψης
 Εκτύπωσε  s
Τέλος Πρώτος

Αλγόριθμος Δεύτερος
 i ← 1
 s ← 0
 Όσο όχι(i>200) επανάλαβε
    Διάβασε m
    Αν m>10 τότε s ← s + m
    i ← i + 1
 Τέλος_επανάληψης
 Εκτύπωσε  s
Τέλος Δεύτερος

Αλγόριθμος Τρίτος
 i ← 1
 s ← 0
 Αν όχι(i>200) τότε
    Αρχή_επανάληψης
       Διάβασε m
       Αν m>10 τότε s ← s + m
       i ← i + 1
    Μέχρις_ότου (i>200)
 Τέλος_αν
 Εκτύπωσε s
Τέλος Τρίτος

Αλγόριθμος Τέταρτος
 i ← 1
 s ← 0
 Αρχή_επανάληψης
    Διάβασε m
    Αν m>10 τότε s ← s + m
    i ← i + 1
 Μέχρις_ότου (i>200)
 Εκτύπωσε s
Τέλος Τέταρτος

Αλγόριθμος Πέμπτος
 s ← 0
 Για i από 1 μέχρι 200
    Διάβασε m
    Αν m>10 τότε s ← s + m
 Τέλος_επανάληψης
 Εκτύπωσε s
Τέλος Πέμπτος

PavlosD

Καλησπέρες

Αν κάποιος συνάδελφος ευκαιρεί θα ήθελα και γω τα θέματα... δε τα βλέπω ανεβασμένα κάπου για την ώρα

skynet

Καλημέρα,
αν υπάρχει η δυνατότητα, θα παρακαλούσα να μου στείλει κάποιος συνάδελφος τα θέματα.

Ευχαριστώ.

annastasios

καλημέρα,
Αν κάποιος συνάδελφος ευκαιρεί θα ήθελα και γω τα θέματα...

mias


Καλησπέρα σε όλους,

Αν κάποιος συνάδελφος ευκαιρεί και μπορεί να μου αποστείλει τα θέματα θα του ήμουν ευγνώμων...

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας εκ των προτέρων.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα

όποιος συνάδελφος δεν έχει πάρει ακόμη τα θέματα ευχαρίστως να του τα στείλω, παρακαλώ στείλτε μου με προσωπικό μήνυμα ένα e-mail να σας τα στείλω

Καρκαμάνης Γεώργιος

Αν και θεωρητικά ο σχολιασμός πρέπει να γίνει μετά την επίσημη δημοσίευση των θεμάτων του ΟΕΦΕ, εντούτοις ήδη έχουν διαρρεύσει  τα θέματα όλων των μαθημάτων οπότε κρυβομαστε πίσω από το δαχτυλό μας.

Για το επίμαχο θέμα των διαγραμμάτων ροής, πρέπει να λάβουμε και το εξής: μία διαφορά μεταξύ των εντολών ΟΣΟ και ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι η θέση της συνθήκης στον βρόχο


Λάμπρος Παπαδόπουλος

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 27 Απρ 2016, 12:54:16 ΠΜ
Για το επίμαχο θέμα των διαγραμμάτων ροής, πρέπει να λάβουμε και το εξής: μία διαφορά μεταξύ των εντολών ΟΣΟ και ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι η θέση της συνθήκης στον βρόχο

...και οτι στη δομή "ΟΣΟ....ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ....ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ" η επανάληψη συμβαίνει όταν η συνθήκη είναι αληθής
ενώ στην "ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ....ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ..." όταν η συνθήκη είναι ψευδής
Επίσης ότι οι εντολές που βρίσκονται μέσα στον βρόχο, στην "ΟΣΟ...." μπορεί να μην εκτελεστούν ούτε μία φορά ενώ στην
"ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ..." εκτελούνται τουλάχιστον μία.

Όλα τα παραπάνω μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε βολικές για τους μαθητές μας μεθοδολογίες οι οποίες όμως δεν δίνουν τις μοναδικές σωστές λύσεις σε παρόμοια προβλήματα.