ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ 2014

Ξεκίνησε από tsabatman, 21 Μαΐου 2014, 11:45:49 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsabatman

Ανοίγω ένα θέμα όχι για να κάνουμε τους μάντεις,αλλά για να συζητήσουμε πως πιστεύουμε οτι θα είναι τα θέματα φέτος 2014
α) ΘΕΩΡΙΑ
β) Επίπεδο Δυσκολίας
γ) Τύποι ασκήσεων

Η γνώμη μου είναι οτι θα είναι ανάλογα με τα περσινά σε επίπεδο δυσκολίας.
Θεωρία φοβάμαι τις ΣΚΟΠΙΕΣ απο τις οποιές μελετα τα δεδομένα η πληροφορικη..
Συμπλήρωση κενών σε αλγόριθμο κλασικά
3ο θέμα ανάλογο με ΟΕΦΕ 3 στα ζητούμενα
4ο με υποπρόγραμμα.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: tsabatman στις 21 Μαΐου 2014, 11:45:49 ΜΜ
Ανοίγω ένα θέμα όχι για να κάνουμε τους μάντεις,αλλά για να συζητήσουμε πως πιστεύουμε οτι θα είναι τα θέματα φέτος 2014

Μα έτσι τους μάντεις δεν κάνουμε;

tsabatman

Νομίζω οτι θα μπορούσε η συζήτηση να συμβάλλει σε ανταλλαγή ιδεών, έστω τι θα θέλαμε να δούμε

petrosp13

Θεωρία από το τέλος του κεφαλαίου 6 ή από το κεφάλαιο 3
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

οκ. λοιπόν προβλέπω τα παρακάτω θέματα:

1) από ποιες σκοπιές μελετά τα δεδομένα η πληροφορική; Να αναλύσετε κάθε σκοπιά ξεχωριστά. Να δώσετε τον ορισμό που αναφέρεται στην επόμενη σελίδα.

2) Να γράψετε έναν αλγόριθμο ο οποίος να διαβάζει 5 αριθμούς και εμφανίζει όλες τις μεταθέσεις τους (η σειρά δεν έχει σημασία).

π.χ. για 3 αριθμούς αν διαβάσει 4 9 6 θα πρέπει να εμφανίσει

4 6 9
4 9 6
6 4 9
6 9 4
9 4 6
9 6 4


Επίσης θεωρία σίγουρα (100%) από κεφάλαια 1 ή 3 ή 6 ή 10

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

nikolasmer

#5
Παράθεση από: evry στις 22 Μαΐου 2014, 12:46:43 ΠΜ
2) Να γράψετε έναν αλγόριθμο ο οποίος να διαβάζει 5 αριθμούςδιαφορετικά ψηφία και εμφανίζει όλες τις μεταθέσεις τους (η σειρά δεν έχει σημασία).

π.χ. για 3 αριθμούς ψηφία αν διαβάσει 4 9 6 θα πρέπει να εμφανίσει

4 6 9
4 9 6
6 4 9
6 9 4
9 4 6
9 6 4

Μ'αρέσει πάρα μα πάρα πολύ!!!
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

apoldem

nikolasmer μην τσιμπάς, πλάκα κάνει ο evry  ;D και για την παραγωγή των μεταθέσεων και για τα υπόλοιπα.

nikolasmer

Μήπως με τις "μεταθέσεις" κρούει τον κώδωνα του κινδύνου; (σκεφτομαι την πολιτική ανωμαλία που καλύπτει τον τόπο >:().
Τέλος πάντων , τσίμπησα, αυτό είναι σίγουρο!! :-[
Και παρατηρώ λάθη στη λύση μου. Η αίσθηση του καινούριου και πολύ ωραίου θέματος με κάνει να βιάζομαι.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

tdrivas

εξυπνη φυσαλιδα, στοιβα χρονου εκτελεσης, αδομητος προγραμματισμος και συγγραφη υποπρογραμματπς με δοσμενο το προγραμμα για θεωρητικες ασκησει;...αλγοριθμος με ερωτημα για συχνοτητες και σειριακη σε δυσδιαστατο
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Νίκος Αδαμόπουλος


petrosp13

Παράθεση από: morfeus στις 22 Μαΐου 2014, 03:44:39 ΜΜ
εξυπνη φυσαλιδα, στοιβα χρονου εκτελεσης, αδομητος προγραμματισμος και συγγραφη υποπρογραμματπς με δοσμενο το προγραμμα για θεωρητικες ασκησει;...αλγοριθμος με ερωτημα για συχνοτητες και σειριακη σε δυσδιαστατο

Αν πέσουν αυτά, θα θρηνήσουμε θύματα  :D :D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

#11
Λοιπόν εντάξει . για τη θεωρία προφανώς κάνω πλάκα, αλλά αυτό με τις μεταθέσεις έχει ενδιαφέρον. Βγαίνει με αυτά που ξέρουν οι μαθητές, είναι εντός ύλης απλά θέλει πολύ σκέψη.
Υπάρχουν γνωστοί αλγόριθμοι που λύνουν το πρόβλημα αλλά δεν αναφέρομαι σε κάποιον από αυτούς. Αυτοί είναι απαραίτητοι για την γενικευμένη έκδοση του προβλήματος για Ν αριθμούς. Εδώ όμως για 5 υπάρχει λύση που μπορεί να σκεφτεί μαθητής.
Ξεκινάς φυσικά από 3 αριθμούς και βλέπεις τι γίνεται.

Σχετικά με την πρόβλεψη πάντως συνεχίζω  >:D:
Θέμα Δ : θέμα με 3 πίνακες 2 διαστάσεων,
θέμα Β: διάγραμμα ροής χωρίς δομή επανάληψης
θέμα Γ: εδώ θα πέσει σίγουρα δομή επανάληψης και μέσα θα έχει πολλές δομές επιλογής
θέμα Α:  Τι γνωρίζετε για τους αλγορίθμους
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: morfeus στις 22 Μαΐου 2014, 03:56:27 ΜΜ
νομιζω ειναι σωστες και οι δυο εκδοχες .τσεκαρε το.

Το τσέκαρα! Το δυσδιάστατος δεν υπάρχει... Αν υπήρχε θα σήμαινε "δύσκολες διαστάσεις" ή κάτι τέτοιο...  :o

Κανένας

Το σωστό είναι μάλλον διδιάστατος.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

tsabatman

μαγικο τετραγωνο απο το τετραδιο εργασιων?

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Κανένας στις 22 Μαΐου 2014, 09:39:59 ΜΜ
Το σωστό είναι μάλλον διδιάστατος.

δισδιάστατος

Κανένας

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Νίκος Αδαμόπουλος


Νίκος Αδαμόπουλος

Αλγόριθμος που να διαβάζει έναν ακέραιο αριθμό και να τυπώνει τα διαφορετικά ψηφία του με φθίνουσα σειρά βάσει της συχνότητας εμφάνισής τους μέσα στον αριθμό.

jennifer

Ρε παιδιά, τι κωδικοποίηση είναι αυτή της λύσης που δίνετε πιο πάνω? Δώστε το σε pdf ή τουλάχιστον γράψ'τε το εδώ να το δούμε...

nikolasmer

Παράθεση από: jennifer στις 23 Μαΐου 2014, 08:59:22 ΜΜ
Ρε παιδιά, τι κωδικοποίηση είναι αυτή της λύσης που δίνετε πιο πάνω? Δώστε το σε pdf ή τουλάχιστον γράψ'τε το εδώ να το δούμε...
Δεν αξίζει τίποτα. Είναι πατάτα. Το αποκηρύσσω.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

apoldem

#22
Μερικές ασκήσεις για τους μαθητές που παρακολουθούν το φόρουμ και θέλουν να είναι προπονημένοι μέχρι την τελευταία στιγμή. Είναι όλες κλεμμένες και παρόμοιας δυσκολίας με ότι έχει πέσει μέχρι τώρα. Δεν είναι πρόβλεψη, αλλά για να μην ανοίγω καινούργιο ποστ, ταιριάζει εδώ. Μερικές λύνονται με θεϊκό τρόπο, αλλά αν δεν μπορείτε να σκεφτείτε σε 5' κάτι καλύτερο, τότε εξαντλητική αναζήτηση.

1. Σε έναν πίνακα (Ν-1) θέσεων είναι αποθηκευμένοι όλοι οι ακέραιοι αριθμοί από 1 έως Ν ανακατεμένοι, εκτός από έναν που λείπει. Βρείτε τον αριθμό που λείπει (χωρίς ταξινόμηση).

2. Σε έναν πίνακα Ν θέσεων είναι αποθηκευμένοι όλοι οι ακέραιοι από 1 έως (Ν-1) ανακατεμένοι, εκτός από ένα που επαναλαμβάνεται δύο φορές. Να βρείτε ποιος αριθμός επαναλαμβάνεται (χωρίς ταξινόμηση).

3. Σε έναν πίνακα ακεραίων Ν θέσεων βρείτε (αν υπάρχει) το σημείο ισορροπίας του πίνακα, δηλαδή ένα σημείο που ο αριστερός υπό-πίνακας να έχει το ίδιο άθροισμα με τον δεξιό υπό-πίνακα. Όλα τα στοιχεία πρέπει να ανήκουν σε έναν από τους δύο πίνακες, γι' αυτό σημείο ισορροπίας θεωρήστε την πρώτη θέση του δεξιού υπό-πίνακα.

4. Σε έναν πίνακα ακεραίων Ν θέσεων βρείτε (αν υπάρχει) έναν υπό-πίνακα που το άθροισμα των στοιχείων του να είναι μηδέν.

5. Σε ένα πίνακα θετικών ακεραίων Ν θέσεων, βρείτε (αν υπάρχουν) δύο αριθμούς που να έχουν άθροισμα κάποιο δεδομένο θετικό Σ. (Σε πολύ πιο δύσκολο, το ίδιο, αλλά ο πίνακας να είναι ταξινομημένος και να πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ταξινόμηση)

6. Σε έναν πίνακα ακεραίων Ν θέσεων (ανακατεμένες θετικές και αρνητικές τιμές) βρείτε τον υπό-πίνακα με το μέγιστο άθροισμα.

7. Να υπολογιστεί το ακέραιο μέρος της τετραγωνικής ρίζας ενός πραγματικού αριθμού, χωρίς την χρήση των συναρτήσεων Α_Μ() και Τ_Ρ().

8. (και ένα λίγο πιο δύσκολο).  Σε ένα πίνακα ακεραίων Ν θέσεων, βρείτε το μέγιστο πλήθος επανάληψης του ίδιου αριθμού σε διπλανές θέσεις. Δλδ, αν δεν υπάρχουν διπλανές θέσεις με τον ίδιο αριθμό τότε η απάντηση είναι 1. Αν υπάρχει έστω μία φορά ο ίδιος αριθμός σε δύο διπλανές θέσεις τότε η απάντηση είναι 2, αν υπάρχουν τρεις διπλανές θέσεις με τον ίδιο αριθμό, η απάντηση είναι 3 ..., αν όλος ο πίνακας έχει τον ίδιο αριθμό, η απάντηση είναι Ν.

alkisg

Πολύ ωραία! Τα περισσότερα βγαίνουν με μονή σάρωση του πίνακα "O(n)", αλλά σε αυτά που γράφω "O(n²);" παρακάτω, γίνεται κάτι καλύτερο; Δεν μπόρεσα να το βρω σε λιγότερο από 5' (συνολικά)...

1. O(n)
2. O(n)
3. O(n)
4. O(n²);
5a. O(n²); (εκτός αν χρησιμοποιήσουμε hash tables που ξεφεύγουν πολύ από την ύλη...)
5b. O(n)
6. O(n²);
7. O(logn)
8. O(n)

evry

Επειδή αυτό είναι που μπερδεύει πολλούς μαθητές όταν λέμε O(n) δεν εννοούμε απαραίτητα μια σάρωση του πίνακα. Εννοούμε αυτό που λέει ο Άλκης μονή σάρωση. Δηλαδή αν ο μαθητής κάνει 4 π.χ. μονές σαρώσεις πάλι O(n) θα είναι.

Άλκη μπορείς να πεις εκτός από τον χρόνο σε ποια χρησιμοποιήσες παραπάνω μνήμη, δηλαδή να δώσεις και πολυπλοκότητα στη μνήμη ?   :)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Χωρίς παρεξήγηση, αυτά τα θέματα απευθύνονται στους μαθητές που έχουμε τώρα στην Τεχνολογική;
Διαβάζουν και μαθητές, δεν υπάρχει κανένας λόγος να τους τρομάξουμε
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

alkisg

Παράθεση από: evry στις 25 Μαΐου 2014, 09:39:04 ΠΜ
Άλκη μπορείς να πεις εκτός από τον χρόνο σε ποια χρησιμοποιήσες παραπάνω μνήμη, δηλαδή να δώσεις και πολυπλοκότητα στη μνήμη ?   :)

Δεν χρησιμοποίησα πουθενά πίνακα, εκτός φυσικά από αυτούς των Δεδομένων των προβλημάτων... Απλές μεταβλητές / αθροιστές / μετρητές κλπ.

apoldem

#27
Καμία παρεξήγηση petrosp13. Εγώ πάλι νομίζω ότι όλα τα θέματα (εκτός από το τελευταίο) λύνονται με μεθόδους που διδάχτηκαν πολύ καλά οι μαθητές. Το σχόλιο περί "εξαντλητικής αναζήτησης" απευθύνεται στους μαθητές. Δεν ψάχνουμε καμία εμπνευσμένη λύση. Το πολύ πολύ που χρειάζεται να κάνουν είναι έναν διπλό βρόγχο (τριπλό για το 4 και 6, αλλά ο εσωτερικός βρόγχος απλώς προσθέτει και μπορεί να γίνει συνάρτηση). Σε κάποια απ' αυτά (όχι το 4 και το 6) οι πιο ικανοί μπορεί να σκεφτούν και κάτι πιο γρήγορο και έτσι να κερδίσουν χρόνο για τα υπόλοιπα θέματα. Όλοι θα βαθμολογηθούν με άριστα, οπότε είναι νομίζω δίκαιο (από την άποψη ότι ο καλός μαθητής θα κερδίσει χρόνο) να είναι κάποια θέματα λίγο πιο έξυπνα. Το 5β είναι εκτός ύλης οπότε αγνοήστέ το (κακώς το έβαλα) και το 8 είναι σαφώς πιο δύσκολο, αλλά το έβαλα σαν πρόκληση.

Τα υπόλοιπα σχόλια κάτω από την γραμμή δεν αφορούν τους μαθητές
-------------------------------------------------------------------------
@alkisg, θεωρητικά όλες οι ασκήσεις απαιτούν το πολύ O(n) πολυπλοκότητα χωρίς επιπλέον μνήμη, εκτός από το 5 για το οποίο δεν έχω λύση καλύτερη από Ο(n^2) και το 5 που απαιτεί hash table στο τελευταίο βήμα (αλλιώς γίνεται σε Ο(n^2) χωρίς hash) και επίσης το 6 έχει την πιο αναπάντεχη λύση σε Ο(n). Αυτά τα δύο προβλήματα 4 και 6 είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να λυθούν σε Ο(n), αλλά επαναλαμβάνω δεν θέλουμε τέτοια λύση από τους μαθητές (έτσι κι αλλιώς το 4 δεν λύνεται χωρίς hash σε Ο(n)). Για να μην σε τυραννάει η περιέργεια:
Στο 4, με ένα πέρασμα βρίσκουμε όλα τα αθροίσματα των υπό-πινάκων με αρχή το πρώτο στοιχείο και τελευταίο το στοιχείο που επισκεπτόμαστε, και τα αποθηκεύουμε πάνω στον ίδιο τον πίνακα (είναι εφικτό επειδή κάθε νέο άθροισμα είναι το παλιό συν το στοιχείο που επισκεπτόμαστε). Μετά λέμε ότι για να υπάρχει υπό-πίνακας με άθροισμα μηδέν θα πρέπει η διαφορά των προηγούμενων αθροισμάτων να είναι μηδέν, αφού τα ενδιάμεσα στοιχεία δεν προσφέρουν τίποτα στο άθροισμα. Τελικά ψάχνουμε να βρούμε δύο τουλάχιστον ίδιες τιμές μέσα στον πίνακα των αθροισμάτων που φτιάξαμε στο προηγούμενο βήμα (εδώ χρειάζεται hash για να γίνει σε Ο(n)).
Στο 6, το σκεπτικό είναι ότι οι υπό-πίνακες εκείνοι που έχουν αρνητικό άθροισμα αποκλείεται να είναι μέρος της λύσης. Γι' αυτό κινούμαστε άπληστα, προσθέτουμε συνεχώς και όσο βρίσκουμε μεγαλύτερο άθροισμα το κρατάμε. Αν όμως καθώς προχωράμε βγάλουμε αρνητικό άθροισμα, τότε αυτό σημαίνει ότι η λύση είναι Ή αυτή που έχουμε μέχρι εκείνη την στιγμή Ή βρίσκεται πέρα από το σημείο που βγήκε αρνητικό το άθροισμα. Έτσι ξεκινάμε νέα αναζήτηση από το σημείο που έγινε αρνητικό το άθροισμα και μετά.
Μην γουρλώνετε τα μάτια  :o. Κι εγώ λυμένα τα βρήκα, δεν τα σκέφτηκα μόνος μου.

alkisg

Ωραία, συμφωνούμε σε όλα λοιπόν εκτός από το 4 και το 6 που ακόμα δεν τα έχω καταλάβει.
Υποπίνακες λέμε αυτούς που φτιάχνονται από συνεχόμενα στοιχεία ενός πίνακα, σωστά;
Δηλαδή, για πίνακα Α[3], έχουμε:
Α[1:1], Α[1:2], Α[1:3], Α[2:2], Α[2:3], Α[3:3]
Άρα 6 υποπίνακες.
Πώς θα αποθηκευτούν τα αθροίσματά τους σε πίνακα με 3 θέσεις;

Επίσης, στο 6 μπορεί να έχουμε "θετικό άθροισμα" "αρνητικό άθροισμα" "θετικό άθροισμα" και ο μέγιστος να προκύπτει από την ένωση και των τριών...

apoldem

Στο 4 δεν χρειάζεται να αποθηκεύσουμε ή να βρούμε όλα τα αθροίσματα των υπό-πινάκων, αλλά μόνο των υπό-πινάκων που ξεκινούν από το πρώτο στοιχείο του πίνακα και φτάνουν μέχρι τη θέση που βρισκόμαστε (φαντάσου τα σαν διανύσματα που ξεκινούν όλα από το μηδέν). Αν δύο θέσεις προκύψουν με ίδιο νούμερο, τότε τα ενδιάμεσα στοιχεία (η διαφορά των διανυσμάτων, ας πούμε) έχουν άθροισμα μηδέν.

Για το 6 έχεις δίκιο, δεν το διατύπωσα σωστά λέγοντας ότι δεν μπορεί να περιλαμβάνεται υπό-πίνακας με αρνητικό άθροισμα στην λύση. Μπορεί πράγματι να έχουμε (+), (-) και (+) και όλα μαζί να είναι μεγαλύτερα από το κάθε (+) χωριστά. Ο άπληστος αλγόριθμος όμως, προσθέτει το πρώτο (+) με το (-) και αν βγει όλο μαζί αρνητικό, τότε ξέρει ότι η λύση είναι μόνο μέσα στο (+) και άρα την έχει βρει ή ότι η λύση βρίσκεται στα παρακάτω στοιχεία που δεν έχει επισκεφθεί ακόμη. Και αφού το πρώτο (+) με το (-) βγήκαν μαζί και τα δύο αρνητικά, τότε αποκλείεται κάποιο μέρος τους να είναι μέρος της λύσης που θα βρει παρακάτω. Το πρόβλημα είναι ακραίο παράδειγμα απληστίας, οπότε μην το κουράζεις άλλο. Σε κάθε περίπτωση η ενδεδειγμένη λύση, για τα γήινα δεδομένα, είναι εξαντλητική αναζήτηση με μικρές βελτιώσεις.

Gnirut

@alkisg
αυτό πως το έβγαλες;
7. O(logn)

(υποψιάζομαι με τον τρόπο του Νεύτωνα, αλλά μπορεί να θεωρηθεί αυτό θέμα για εξετάσεις;)

alkisg

Δυαδική αναζήτηση από το 0 μέχρι τη μέγιστη τιμή ενός ακεραίου (η μέγιστη τιμή μπορεί να προκύψει και από το logn αν δεν την ορίζει η γλώσσα που χρησιμοποιούμε). Άρα π.χ. για να βρούμε το Α_Μ(Τ_Ρ(4000000000000000000)) θέλουμε το πολύ 32 βήματα, όχι το πολύ 2000000000 βήματα.
Εννοείται αυτή η λύση δεν είναι για εξετάσεις, στις εξετάσεις θα το έλυναν με γραμμική αναζήτηση σε Ο(n), αφού η δυαδική είναι εκτός ύλης...

Λαμπράκης Μανώλης

 
Παράθεση από: petrosp13 στις 25 Μαΐου 2014, 11:11:33 ΠΜ
Χωρίς παρεξήγηση, αυτά τα θέματα απευθύνονται στους μαθητές που έχουμε τώρα στην Τεχνολογική;
Διαβάζουν και μαθητές, δεν υπάρχει κανένας λόγος να τους τρομάξουμε

Καλημέρα σε όλους... με μαγάλο σεβασμό σε όλους και πολύ αγάπη, άλλωστε μια παρέα είμαστε, θα πω και εγώ την άποψή μου η οποία είναι παρόμοια με του συναδέλφου... και εγώ θα προτιμούσα να πούμε την γνώμη μας για θέματα πιο "ρεαλιστικά" και "προσιτά" για εξετάσεις και μαθητές....προφανώς και δεν είναι κακό να σχολιάζουμε το κάτι παραπάνω, απλά ίσως σε άλο θέμα... ένας μαθητής μου διάβασε το θέμα και άρχισε να αγχώνεται με πολοπλοότητες κτλ κτλ....καλώς ή κακώς δεν είναι στην ύλη, οπότε ίσως η συζήτησή τους -  ειδικά σε αυτό το θέμα- προκαλλέσει αχρείαστο άγχος....

να πω και εγώ την γνώμη μου...ωραίο μου φαίνεται για θεωρία, ένα θέμα με τετραγωνικό πίνακα, ο οποίος έχει διαφορετικά στοιχεία στις διαγωνίους, και θα πρέπει να τον δημιουργήσουμε..... κάτι πιο σύνθετο από το παράδειγμα ΔΤ3, σελ 95 από το τετράδιο μαθητή....

επίσης μου αρέσει σαν θεωρία ξανά κάποια "παραλλαγή" της κλασσικής ταξινόμησης, όπως αυτό που μπήκε στον ΟΕΦΕ, να ταξινομούνται κάποιοα στοιχέια ή κάποιο τμήμα του πίνακα.

θέμα Β πίνακας τιμών, δεν μπήκε και πέρυσι, με ένα υποπρόγραμμα για πιο σύνθετο

θέμα Γ άσκηση δίχως πίνακες με άγνωστο αριθμό επαναλήψεων, και κάποια πιο περίεργη παραλληγή για μέγσιτα ελάχιστα, πχ να βρεθεί το πλήθος τους ή να έχουμε 2 ή 3 μέγιστα, κάτι παρόμοιο με ΟΕΦΕ

θέμα Δ πίνακες , κάποια αναζήτηση ή παραλλαγή της μιας που δεν μπήκε κάτι πέρυσι (πχ αναζήτηση σε δισδιάστατο), κάποιο υποπρόγραμμα, και εμένα  μου έχει κολλήσει κάποια ταξινόμηση με ισοβαθμίες όμως, να έχουμε ίδια στοιχεία και να βρούμε πχ την τρίτη μεγαλύτερη τιμή

αυτά έτσι γενικά σαν ιδέα

ευχαριστώ

apoldem

Μια παραλλαγή του ΔΤ3, με κάποια ακολουθία από γραμμή σε γραμμή (π.χ. κάθε φορά να ξεκινούμε από τον επόμενο αριθμό) ή κάποια απλή συμμετρία πάνω και κάτω από την διαγώνιο είναι πολύ όμορφο θέμα! Επίσης το θέμα Δ, να έχουμε ταξινομημένο πίνακα και να επιτρέπονται διπλότυπα και να θέλουμε να βρούμε το 2ο ή 3ο μεγαλύτερο στοιχείο, επίσης είναι πολύ όμορφο. Τα φετινά θέματα του ΟΕΦΕ δεν τα ξέρω, δεν τα σχολιάζω.

Έκανα πρόσφατα ένα πέρασμα στις θεωρίες που έχουν πέσει μέχρι τώρα και παρατηρώ ότι δεν έχει μπει ποτέ ρώσικος πολλαπλασιασμός. Μου ξεφεύγει κάτι; Είναι πλήρως ανεπτυγμένο στο βιβλίο και καλό θέμα (τουλάχιστον όχι χειρότερο από άλλα θέματα που πέσανε πολλές φορές).

petrosp13

Κάθε χρόνο λέμε για τον αλά-ρωσικά αλλά δεν τον έχουν τιμήσει ποτέ, όπως και την στοίβα χρόνου εκτέλεσης (αυτή πιθανολογώ ότι φοβούνται πώς δεν πρόλαβαν να την διδαχτούν)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Ο αλά ρωσικά, δεν μπορεί να ζητηθεί γιατί δεν είναι θεωρία. Είναι παράδειγμα του βιβλίου και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να το γνωρίζουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

itt

Παράθεση από: apoldem στις 25 Μαΐου 2014, 02:48:23 ΜΜ
Στο 6, το σκεπτικό είναι ότι οι υπό-πίνακες εκείνοι που έχουν αρνητικό άθροισμα αποκλείεται να είναι μέρος της λύσης. Γι' αυτό κινούμαστε άπληστα, προσθέτουμε συνεχώς και όσο βρίσκουμε μεγαλύτερο άθροισμα το κρατάμε. Αν όμως καθώς προχωράμε βγάλουμε αρνητικό άθροισμα, τότε αυτό σημαίνει ότι η λύση είναι Ή αυτή που έχουμε μέχρι εκείνη την στιγμή Ή βρίσκεται πέρα από το σημείο που βγήκε αρνητικό το άθροισμα. Έτσι ξεκινάμε νέα αναζήτηση από το σημείο που έγινε αρνητικό το άθροισμα και μετά.
Μην γουρλώνετε τα μάτια  :o. Κι εγώ λυμένα τα βρήκα, δεν τα σκέφτηκα μόνος μου.

Άμα το 6 είναι τo κλασικό maximum subarray τότε μπορεί να λυθεί με DP σε γραμμικό χρόνο.

!Παραβλέπω τα διαδικαστικά
max <- Π(0)
max_end <- Π(0)
Για i απο 1 μέχρι length !Έστω length το μήκος του πίνακα
 Αν( max_end < 0)
   max_end <- Π(i)
 αλλιώς
   max_end <- max_end + Π(i)
 Τελος_Αν
  
 Αν(max_end >= max)
   max <- max_end
Tελος_Επανάληψης
Γραψε  max !Ή άμα ειναι συνάρτηση επιστρέφει εδώ.

pstasinos

Σας επισυνάπτω ένα 4ο θέμα που έκανα τελευταία με τους μαθητές μου.
Κάθε παρατήρηση και σχόλιο καλοδεχούμενο. Σας ευχαριστώ

apoldem

@itt, νομίζω ότι αυτός είναι ο κώδικας. Η δική μου εκδοχή είναι λίγο διαφορετική αλλά κάνει ακριβώς το ίδιο με αυτό που γράφεις.

evry

#39
Ωραία τα παραπάνω που προτείνουμε αλλά δεδομένου ότι :

1) Το μάθημα οδεύει προς εξαφάνιση
και
2) Παράλληλα ξεφυτρώνουν παντού κατευθύνσεις τεχνολογικής με Ηλεκτρολογία και Βιοχημεία και καθηγητές που "ενημερώνουν" τους μαθητές ότι τα συγκεκριμένα μαθήματα είναι πολύ εύκολα (πολύ ευκολότερα από την ΑΝΕΦ λένε) και θα έχουν σίγουρη επιτυχία

νομίζω ότι φέτος καλό θα ήταν να μπουν τα πιο εύκολα θέματα ever.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Αν κρίνουμε από τα θέματα σε Έκθεση και Μαθηματικά Γενικής, μάλλον έχει δοθεί γραμμή για εύκολα θέματα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

amichail

Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2014, 11:25:58 ΠΜ
Αν κρίνουμε από τα θέματα σε Έκθεση και Μαθηματικά Γενικής, μάλλον έχει δοθεί γραμμή για εύκολα θέματα

Πριν δεις τα Κατεύθυνσης, μην υποθέτεις για εύκολα θέματα. Συνήθως εκεί τα τσακίζουν τα παιδιά, δυστυχώς.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

petrosp13

Τα μαθηματικά γενικής πέρσι ήταν αρκετά δύσκολα. Τα φετινα από εύκολα έως αστεία
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

lsourtzo

Παράθεση από: evry στις 27 Μαΐου 2014, 08:27:08 ΜΜ
Ο αλά ρωσικά, δεν μπορεί να ζητηθεί γιατί δεν είναι θεωρία. Είναι παράδειγμα του βιβλίου και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να το γνωρίζουν.

ο αλά ρωσικά έχει πέσει τουλάχιστον 5-6 φόρες σε διάφορες μορφές (συμπλήρωση κενών, βρες το λάθος και πίνακα τιμών) αλλά η αλήθεια είναι ότι ένας μαθητής που ξέρει ΑΝΕΦ μπορούσε να το βγάλει και χωρίς να έχει διαβάσει το παράδειγμα ... και υπάρχουν και άλλα παραδείγματα που έχουν πέσει στο παρελθόν ένα που μου έρχεται πρόχειρα είναι αυτό με την άθροιση γραμμών και στηλών ενός πίνακα ... πάλι με κενά που έπρεπε να συμπληρωθούν ...

lsourtzo

Παράθεση από: evry στις 30 Μαΐου 2014, 10:31:57 ΠΜ
Ωραία τα παραπάνω που προτείνουμε αλλά δεδομένου ότι :

1) Το μάθημα οδεύει προς εξαφάνιση
και
2) Παράλληλα ξεφυτρώνουν παντού κατευθύνσεις τεχνολογικής με Ηλεκτρολογία και Βιοχημεία και καθηγητές που "ενημερώνουν" τους μαθητές ότι τα συγκεκριμένα μαθήματα είναι πολύ εύκολα (πολύ ευκολότερα από την ΑΝΕΦ λένε) και θα έχουν σίγουρη επιτυχία

νομίζω ότι φέτος καλό θα ήταν να μπουν τα πιο εύκολα θέματα ever.


συμφωνώ ...

lsourtzo

για 1ο θέμα δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να δω ξανά ορισμούς και ερωτήσεις παπαγαλίας όπως αυτές που αναφέρατε παραπάνω ... είναι ντροπή το 2014 σε ένα μάθημα σαν το δικό μας που έχει ένα σορό ωραία θέματα που πραγματικά διερευνούν το βάθος της κατανόησης της ουσίας ... να ζητάμε από τους μαθητές να παπαγαλίσουν θέματα σαν από ποιες σκοπιές μελετά τα δεδομένα η πληροφορική;

petrosp13

Δυστυχώς τέτοιες ερωτήσεις θεωρούνται δεδομένες πλέον
Και το ακόμα πιο δυστυχές είναι ότι οι μαθητές ρωτάνε κάθε χρόνο σε πόσες μονάδες αντιστοιχεί η θεωρία σε αυτό το μάθημα, επηρεασμένοι από άλλα μαθήματα
Κι αν δεν βρεθεί κάποιος καλός χριστιανός να τους εξηγήσει ότι οι 40 μονάδες του πρώτου θέματος δεν απευθύνονται τόσο σε ορισμούς και θεωρία, τότε πηγαίνουν να γράψουν με την λογική ότι αν παπαγαλίσουν την θεωρία, θα μπορέσουν να πιάσουν την βάση
Φυσικά μιλάμε για μαθητές που ποτέ δεν μπόρεσαν να κατανοήσουν την λογική του μαθήματος και παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις
Κι επειδή υπάρχουν και τέτοιο μαθητές, νομίζω ότι οι θεματοδότες δίνουν κάθε χρόνο μονάδες σε τέτοιου είδους ανούσια ερωτήματα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Ο αλά ρωσικά σαν θεωρία δεν έχει πέσει καμία φορά, και ούτε πρόκειται να πέσει.Δεν έχει ζητηθεί από τους μαθητές να δώσουν τον αλγόριθμο αυτό γιατί είναι παράδειγμα.
Για αυτό και τον έχουν βάλει κάποιες φορές σε πίνακα τιμών ή διάγραμμα ροής, οπως λες, γιατί δεν μπορεί να μπει αλλιώς.
Για την συμπλήρωση κενών σε ποιο θέμα αναφέρεσαι?
Για τα ΣΛ φαντάζομαι αναφέρεσαι στην ολίσθηση αριστερά/δεξιά, αυτός όμως είναι θεωρία σε αντίθεση με τον αλά ρωσικά

Παράθεση από: lsourtzo στις 01 Ιουν 2014, 10:35:59 ΜΜ
ο αλά ρωσικά έχει πέσει τουλάχιστον 5-6 φόρες σε διάφορες μορφές (συμπλήρωση κενών, βρες το λάθος και πίνακα τιμών) αλλά η αλήθεια είναι ότι ένας μαθητής που ξέρει ΑΝΕΦ μπορούσε να το βγάλει και χωρίς να έχει διαβάσει το παράδειγμα ... και υπάρχουν και άλλα παραδείγματα που έχουν πέσει στο παρελθόν ένα που μου έρχεται πρόχειρα είναι αυτό με την άθροιση γραμμών και στηλών ενός πίνακα ... πάλι με κενά που έπρεπε να συμπληρωθούν ...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evoy

Μια σκέψη για τα θέματα:
Τα σχολεία που έχουν Κατεύθυνση Τεχνολογική Α, καταγράφουν μετακίνηση πληθυσμού απο τη Β (με ΑΕΠΠ) στη Α (με Βιοχημεία και Ηλεκτρολογία) όπου τα θέματα θεωρούνται ευκολότερα. Γνωρίζω σχολείο που απο 3 μεγάλα τμήματα Τεχν Β θα έχει μόνο ένα την επόμενη χρονιά.
Επομένως ΠΡΟΣΟΧΗ στο επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων , στη διατύπωση και στη βαθμολόγηση.

petrosp13

Μετά και τα Μαθηματικά, το δείγμα πλέον είναι σαφές
Πάμε για εύκολα θέματα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

NiColas1957

Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά αν στην προσπάθειά σου να εξαφανίσεις ένα μάθημα και να έχεις όσο το δυνατόν λιγότερες αντιδράσεις.  Ποιο μάθημα θα στοχοποιούσες με δύσκολα θέματα ???   :D


Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: NiColas1957 στις 02 Ιουν 2014, 04:35:17 ΜΜ
Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά αν στην προσπάθειά σου να εξαφανίσεις ένα μάθημα και να έχεις όσο το δυνατόν λιγότερες αντιδράσεις.  Ποιο μάθημα θα στοχοποιούσες με δύσκολα θέματα ???   :D


Γιατί έχω και εγώ την ίδια άποψη ?????  όλα τα μαθήματα εύκολα θα είναι φέτος ??? με δύσκολα στο ΑΕΠΠ θα το κοιτούν όλοι με κακό μάτι .... και εγώ αυτό πιστεύω, μακάρι να βγούμε ψεύτες....πάντως πέρυσι έβαλαν ανεβασμένα σχετικά με τα προηγούμενα χρόνια, όλα δείχνουν για εμένα πως και φέτος έτσι θα είναι....υπομονή και θα δούμε...

marvic

Καλησπέρα, επειδή είμαι σχετικά νέα στη διδασκαλία θα ήθελα να με βοηθήσετε να βρω μια λογική δομή στον τρόπο που θα κάνω τα τελευταία μαθήματα που μας απομένουν πριν τις εξετάσεις.. Πώς θα με συμβουλεύατε να κινηθώ? Τί να προσέξω, που να δώσω έμφαση κπλ..
Σας ευχαριστώ πολύ όλους εκ των προτέρων.. :)

petrosp13

Αν έχεις τελειώσει την ύλη κανονικά τότε ή ασχολείσαι με θέματα Πανελλαδικών ώστε να θυμίσεις πράγματα δειγματοληπτικά ή κάνεις γρήγορες επαναλήψεις σε ό,τι έχεις διδάξει ώστε να καλύψεις τα πάντα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

marvic

Έχω τελειώσει την ύλη και έχω ασχοληθεί πολύ με θέματα, επαναληπτικές και ΟΕΦΕ.
Αυτό που θα ήθελα τώρα είναι μια γενική αναδρομή σε όλη την ύλη από το 1ο μέχρι και το τελευταίο κεφάλαιο..
Απλά αυτο που με δθσκολεύει είναι πως δε θέλω να αναλωθώ και ουσιαστικά να χάσω χρόνο σε "ασήμαντα" πράγματα..

petrosp13

Όλα είναι σημαντικά, προβλέψεις δεν χωράνε στο μάθημα μας
Αν και πολλοί θα διαφωνήσουν...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Obelix

Συμφωνώ με τον petrosp13 και σε αυτό το πνεύμα πρέπει να είναι όχι μόνο οι τελευταίες, αλλά όλες οι ώρες διδασκαλίας.
Αν ήμουν επιτροπή πάντως, θα πρότεινα 3ο θέμα με διπλή επανάληψη (ίσως και με ένα μονοδιάστατο πίνακα) και 4ο θέμα με δισδιάστατους, με ένα ερώτημα να αφορά στη δημιουργία πίνακα με διαδικασία.
Καλή δύναμη σε όλους....

andrika

Παράθεση από: NiColas1957 στις 02 Ιουν 2014, 04:35:17 ΜΜ
Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά αν στην προσπάθειά σου να εξαφανίσεις ένα μάθημα και να έχεις όσο το δυνατόν λιγότερες αντιδράσεις.  Ποιο μάθημα θα στοχοποιούσες με δύσκολα θέματα ???   :D


Γιατι και εμενα αυτο μου λεει η διαίσθηση μου;;;;;;Ευχομαι και εγω να βγω ψεύτης

Καρκαμάνης Γεώργιος

Από τη στιγμή που το μέλλον της ΑΕΠΠ είναι προσχεδιασμένο (μέχρι τώρα τουλάχιστον) έχει καμία άξια  αν τα θέματα θα είναι εύκολα ή δύσκολα;


Όταν υπήρχαν χρονιές με βατά θέματα στην ΑΕΠΠ, πολλοί  διαμαρτύρονταν και και απαιτούσαν να μπούνε έξυπνα και δυσκολότερα θέματα χωρίς βέβαια να έχουν συνειδητοποιήσει   ότι η Ηλεκτρολογία παραμόνευε.

Τώρα που οι μαθητές κατάλαβαν ( ή τους έδωσαν κάποιοι να καταλάβουν) ότι υπάρχει ευκολότερος δρόμος, μέσω τχ, κατεύθυνσης προς την Τ/θμια εκπαίδευση δεν μας αρέσει.

Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα συνάδελφοι.

Τι θέλαμε τελικά όλα αυτά τα χρόνια; Εύκολα θέματα ώστε να γράφουν καλά οι μαθητές και να επιλέγουν το μάθημα ή ένα μάθημα επιπέδου που γράφουν οι πολλοί καλοί και με ποσοστό σχεδόν 50% κάτω από τη βάση;





Obelix

Ένα μάθημα επιπέδου, θέματα με σωστή διαβάθμιση και εδραίωση του μαθήματος ως  πανελλαδικά εξεταζόμενο...

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 03 Ιουν 2014, 11:59:28 ΜΜ
Από τη στιγμή που το μέλλον της ΑΕΠΠ είναι προσχεδιασμένο (μέχρι τώρα τουλάχιστον) έχει καμία άξια  αν τα θέματα θα είναι εύκολα ή δύσκολα;


Όταν υπήρχαν χρονιές με βατά θέματα στην ΑΕΠΠ, πολλοί  διαμαρτύρονταν και και απαιτούσαν να μπούνε έξυπνα και δυσκολότερα θέματα χωρίς βέβαια να έχουν συνειδητοποιήσει   ότι η Ηλεκτρολογία παραμόνευε.

Τώρα που οι μαθητές κατάλαβαν ( ή τους έδωσαν κάποιοι να καταλάβουν) ότι υπάρχει ευκολότερος δρόμος, μέσω τχ, κατεύθυνσης προς την Τ/θμια εκπαίδευση δεν μας αρέσει.

Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα συνάδελφοι.

Τι θέλαμε τελικά όλα αυτά τα χρόνια; Εύκολα θέματα ώστε να γράφουν καλά οι μαθητές και να επιλέγουν το μάθημα ή ένα μάθημα επιπέδου που γράφουν οι πολλοί καλοί και με ποσοστό σχεδόν 50% κάτω από τη βάση;

Συμφωνώ με τον συνάδελφο Obelix,  κάπου στην μέση κρύβεται πάντα η αλήθεια κατά την γνώμη μου....ούτε να είναι το μάθημα που θα ξεπετάξουμε όλοι 100ρια και εμείς δεν θα έχουμε να πούμε κάτι πέρα των βασικών, αλλά ούτε θέματα που να μην μπορούμε να τα κατανοήσουμε εμείς, μτατρέποντάς το σε "βαρύ" μάθημα....καλά η εδραίωση του στις παενλλήνιες δεν το συζητώ, είναι αυτονόητο....αλήθεια τώρα που λένε για μετασχηματισμό, λέτε να αλλάξει κάτι??? γενικότερα υπάρχει κάποια ελπίδα πιστεύετε???? ευχαριστώ

despoina

H ταξινόμηση ανά γραμμή ή ανά στήλη σε δισδιάστατο πώς γίνεται; Μπορεί κάποιος να γράψει τους αλγόριθμους;

akis_taz

ταξινόμηση ανά γραμμή σε πίνακα Α[50,20]
...
για ι από 1 μέχρι 50
   για j από 2 μέχρι 20
      για κ από 20 μέχρι j με βήμα -1
        Αν Α[ι,κ] < Α[ι,κ-1] τότε
         αντιμετάθεσε Α[ι,κ], Α[ι,κ-1]
        τέλος_αν
       τέλος_επανάληψης
    τέλος_επανάληψης
τέλος_επανάληψης
...

tanius76

Παράθεση από: tsabatman στις 23 Μαΐου 2014, 10:19:18 ΠΜ
μαγικο τετραγωνο απο το τετραδιο εργασιων?
σε ποια σελίδα βρίσκεται ?

Λαμπράκης Μανώλης

Παιδιά καλή επιτυχία σε όλους μας αύριο.....ειδικά βέβαια στους μαθητές που εξετάζονται στο μάθημα, και σε εμάς  ;D για τις λύσεις...υποθέτω πως θα βγάλουμε θέμα το πρωί να τσεκάρουμε τις λύσεις έτσι ?? καλό βράδυ και καλή δύναμη σε όλους