Διαγωνίσματα για τη χρονιά 2013-2014

Ξεκίνησε από nikolasmer, 11 Σεπ 2013, 02:46:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikolasmer

Ναι όντως οι μονάδες της θεωρίας είναι λίγες αλλά αισθάνομαι άσχημα από το να κόψω μονάδες από άλλα ερωτήματα και από την άλλη δεν θα ήθελα να μη βάλω καθόλου θεωρία, για να δώσω λόγω να τη διαβάσουν και αυτά τα θεωρητικά κομμάτια.
Όσο για την ερώτησή σου φίλε twisted έχω να σου απαντήσω πως θα φάω τέτοιο κράξιμο που δεν λέγεται. Θα προσπαθήσω να το συμμαζέψω λιγάκι.
Ευχαριστώ πάρα πολύ για το feedback. Ευχομαι να είσαι καλά. Καλό αγώνα.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

#31
Παραθέτω ένα άλλο 4ο Διαγώνισμα προς επίλυση (Νο2) το οποίο καλύπτει ύλη μέχρι και τους δισδιάστατους πίνακες, ταξινόμηση, στοίβα και ουρά και 6ο κεφάλαιο θεωρία "εισαγωγή στον προγραμματισμό".
Το Θέμα Β δεν άλλαξε καθόλου και είναι ίδιο με το προηγούμενο ενώ μικροαλλαγές έγιναν στο Θέμα Α με περισσότερα Σ/Λ και λιγότερη έως καθόλου θεωρία και ερωτήσεις ανάπτυξης. Τα θέματα Γ και Δ είναι διαφορετικά. Γενικά πιστεύω πως είναι πιο εύκολα σαν ενιαίο σύνολο.

Και πάλι θα χρειαστώ την ανατροφοδότηση, όσων ενδιαφέρονται, για την επισήμανση τυχόν ασαφειών, βελτιώσεων και λαθών στον κώδικα και στις εκφωνησεις.

Λύσεις και απο τα δυο διαγωνίσματα προσεχώς.

Καλή δύναμη σε όλους.

AEPP ALIVE FOREVER

edit: (18-3-2014) Φαίνεται πως το συνημμένο αρχείο δεν δουλέυει οπότε το ξανα ανέβασα παρακάτω σε επόμενο post.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Γειά σε όλους.
Παραθέτω τις προτεινόμενες απαντήσεις από το 4ο Διαγώνισμα Νο 2 σε ενα Word καθώς επίσης και τους αλγορίθμους και τα προγράμματα από το Θεμα Α , Γ και Δ γραμμένα στον Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ. Τα περισσότερα έχουν και δεδομένες τιμές στο Αρχείο Εισόδου.

Καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

#33
Επειδή το συνημμένο αρχείο "4ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ 2013 - 2014 No2.doc "παραπάνω φαίνεται πως δεν δουλέυει, το ανεβάζω και πάλι.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Λόγω περιορισμού στα συνημμένα, συνεχίζω με τα υπόποιπα αρχεία των αλγορίθμων και προγραμμάτων του Διερμηνευτή.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Γειά σε όλους.
Επισυνάπτω ένα 5ο Διαγώνισμα προς επίλυση. Καλύπτει όλη την ύλη, δίνοντας ίσως μεγαλύτερη βαρύτητα στα υποπρογράμματα.

  • Το Θέμα Α κρύβει ορισμένες παγίδες στα Σ-Λ αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Για το Θέμα Α4 πήρα ιδέες από την παρακάτω συζήτηση στο στέκι: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=302.0
  • Το Θέμα Β είναι παρόμοιας εκφώνησης με το Θέμα Β πανελλήνιες 2007 το οποίο και μου άρεσε αρκετά.
  • Το Θέμα Γ είναι ένα βατό πιστεύω θέμα, για το οποίο πήρα ιδέες από το Θέμα Γ πανελλήνιες 2013 Επαναληπτικές το οποίο και θεώρησα αρκετά αξιόλογο.
  • Το Θέμα Δ περιέχει ορισμένα ερωτήματα τα οποία δεν μπορούσα να διορθώσω συντακτικά και παρερμηνίες των οποίων οδηγούν τη λύση σε λάθος μονοπάτια. Σχετικά με κανόνες του παιχνιδιού (που πιστεύω οι πιο παλιοί θα παίξαμε) μπορεί κάποιος να τις βρεί στο διαδίκτυο με μια απλή αναζήτηση. Έγιναν ορισμένες μικροπαραλλαγές για χάρην της άσκησης. Επίσης μια πολή ωραία υλοποίηση του παιχνιδιού θα βρείτε στην  διεύθυνση: http://www.miniplay.gr/?view=game&gid=84
Παρατήρησα πως ορισμένοι μπερδεύτηκαν στο θέμα Δ λόγω της εκφώνησής του και πως το Θέμα Β ήταν μεγαλύτερο σε μέγεθος απο ότι περίμενα. Οπότε και οι μαθητές έχασαν τον περισσότερο χρόνο τους και αναλώθηκαν εκεί.
Για τυχόν λάθη , παραλήψεις, παρερμηνείες, ασάφειες και οτιδήποτε άλλο αφορά τα θέματα ζητώ τη συμβολή όλων όσων ενδιαφέρονται.
Λύσεις στο προσεχές διάστημα.

Ευχαριστώ όλους, στην κοινότητα αυτή που οδήγησαν το μάθημα αυτό τόσο ψηλά και που με κάνουν να αισθάνομαι κάθε μέρα μαθητούδι.
Δεν ευχαριστώ τα στενόμυαλα κεφάλια ορισμένων πολιτικών αρχόντων που οδηγούν το μάθημα και την κοινωνία σε άσχημες ατραπούς. (Quote:)"...Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει..."

Σε Link η ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ μακράν των καλύτερων θεμάτων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Το φετινό έρχεται....

AEPP ALIVE FOREVER
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Χρωστούσα τις λύσεις από το 4ο Διαγώνισμα (Νο1) πιο παλιά.
Ανεβάζω τις ενδεικτικές λύσεις σε ένα αρχείο και παραθέτω και τον κώδικα από τα θέματα Γ και Δ σε ξεχωριστά αρχεία (λόγω της δυσκολίας τους) για να τα ελέχξει όποιος επιθυμεί και να επισημάνει τα λάθη μου που κατα πάσα πιθανότητα θα υπάρχουν, κυρίως στο τέταρτο και τελευταίο θέμα.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Οι λύσεις από το 5ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ 2013 - 2014
Σημειώνεται πως στο Θέμα Α3 (στις μετατροπές) έγινε η τροποποίηση από "Αν χ <= 0 τότε" σε "Αν χ < 0 τότε".
Παρατίθενται και τα αρχεία κώδικα με τον Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Λόγω περιορισμού στα συνημμένα, συνεχίζω με τα υπόποιπα αρχεία των αλγορίθμων και προγραμμάτων του Διερμηνευτή.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ

ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

patrick

Καλησπέρα Νικόλα,
συγχαρητήρια για τα διαγωνίσματα σου. Παρατήρησα ότι στις λύσεις από το Διαγώνισμα 4 Ν2 στο τελευταίο ερώτημα του Δ θέματος υπάρχει ένα λάθος. Η εκχωρήσεις που κάνεις είναι ανάποδες. Θα πρέπει να είναι από τον δισδιάστατο στον μονοδιάστατο πίνακα.

Edit: Μόλις είδα ότι το κάνεις στο πρηγούμενο κομμάτι αυτό. Γιατί ξανατοποθετείς τα στοιχεία στον δισδιάστατο ταξινομημένα; Είναι όντως απαραίτητο;

nikolasmer

Καλησπέρα φίλε patrick.
Προφανώς αναφέρεσαι στο τμήμα
!το λύνω κάνοντας τον δισδιάστατο πίνακα μονοδιάστατο και έπειτα τον ταξινομώ και ξανά επιστροφή σε δισδιάστατο
  κ <- 0
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    ΓΙΑ ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
      κ <- κ + 1
      Σ[ι, ξ] <- Α[κ] 
      ΟΝ[ι, ξ] <- ΟΝΑ[κ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    ΓΙΑ ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
      ΓΡΑΨΕ ΟΝ[ι, ξ], Σ[ι, ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Ούτε καν μου πέρασε από το μυαλό να το αφήσω στη μορφή των μονοδιάστατων πινάκων. Προφανώς και αποτελεί πλεονασματικό κομμάτι κώδικα.
Ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρατήρηση.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

kris

Παράθεση από: nikolasmer στις 27 Απρ 2014, 03:42:51 ΜΜ
Οι λύσεις από το 5ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ 2013 - 2014
Σημειώνεται πως στο Θέμα Α3 (στις μετατροπές) έγινε η τροποποίηση από "Αν χ <= 0 τότε" σε "Αν χ < 0 τότε".
Παρατίθενται και τα αρχεία κώδικα με τον Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ.

Χαίρετε,

Θα μπορούσατε να πείτε γιατί στο θέμα Α1 η πρόταση 10  είναι Σωστή; Έχω την άποψη ότι, κατά την εκτέλεση της εντολής   
                                                                        Π[1 - ι] ← Α_Μ(Α_Τ(ι/ 2 - 1))
πρώτα καλείται η Α_Τ(top<-1), επιστρέφει μια τιμή (top<-0) και κατόπιν καλείται η Α_Μ με παράμετρο την τιμή που επιστράφηκε(top<-1)


nikolasmer

#42
Καλησπέρα. Ειλικρινά με προβλημάτισες και δεν έχω απάντηση.  :-X. Αυτό που γνωρίζω είναι πως οταν καλείται ένα υπό πρόγραμμα το οποίο με τη σειρά του καλείται από ένα άλλο, τότε ο δείκτης top έχει την Τιμή 2. Θα το ψάξω και θα επανέλθω.

Διορθώνω. Νομίζω πως έχεις δίκαιο φίλε kris. Έτσι πρέπει να είναι. Η μέγιστη τιμή του δείκτη top στη συγκεκριμένη φυσικά περίπτωση, είναι 1.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

kris

Έχω κι εγώ αμφιβολίες, διότι το τι συμβαίνει πραγματικά δεν ταυτίζεται πάντα με το τι  (δεν) λέει το βιβλίο.

Γι' αυτό, μια ματιά που  έριξα στο βιβλίο, στην κλήση συναρτήσεων, πιάνομαι από το εξής (σελ. 213):

"Το κύριο πρόγραμμα πριν την κλήση της συνάρτησης γνωρίζει την τιμή της μεταβλητής R. Κατά την κλήση μεταβιβάζεται αυτή η τιμή στην αντίστοιχη μεταβλητή R της συνάρτησης."

nikolasmer

Ο φίλος vistrian μου έστειλε προ ολίγου αυτό το pm.
Παράθεση από: vistrian στις 21 Μαΐου 2014, 09:26:43 ΜΜ
Νίκο καλησπέρα. Η λύση που έχεις στο ΘΕΜΑ Β είναι λάθος

τρέξε το αρχικό Θέμα με αριθμούς 5 10 70 και θα σου εμφανίσει 5 14 83
τρέξε την λύση που έδωσες πάλι με τους ίδιους αριθμούς και θα σου εμφανίσει 6 10 80

αυτό γίνεται διότι στο αρχικό θέμα το Π[ι] αλλάζει και περνάει στη συνάρτηση Άθροισμα τον πίνακα Π πλέον με την αλλαγή
που έγινε στο Π[ι].

κάτι το οποίο δε το κάνεις στη λύση που έδωσες.

Όντως η λύση που ανέβασα στο 5ο Διαγώνισμα στο Θέμα Β ηταν λάθος. Το διόρθωσα και ξανα ανεβάζω τα καινούρια αρχεία.
Ευχαριστώ πολύ τον συνάδελφο Βησσαρίωνα Τριανταφύλλου.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός