Διαγωνίσματα για τη χρονιά 2013-2014

Ξεκίνησε από nikolasmer, 11 Σεπ 2013, 02:46:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikolasmer

Μαζεύω ότι ψυχικά αποθέματα μου έχουν απομείνει και παραθέτω 2 διαγωνίσματα με σχεδόν ίδιο θέμα Α. Το ενα έχει μέχρι δομή ακολουθίας και το δεύτερο περιέχει και δομή επιλογής.

Θα ήθελα τις σκέψεις και τις παρατηρήσεις σας ως πρός τα θέματα.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

magic_technology

Ωραία διαγωνίσματα ευχαριστούμε..... Μήπως θα μπορούσατε να αναρτήσετε και τις απαντήσεις τους;

nikolasmer

#2
Άλλα 2 διαγωνίσματα μέχρι και τις δομές επανάληψης.
Το Θέμα Α είναι σχεδόν παρόμοιο και στα δυο διαγωνίσματα.
Το Θέμα Β είναι ίδιο και στα δυο μόνο που το Β2 ερώτημα στο ενα έχει όσο και στο άλλο έχει μέχρις_ότου σαν κεντρική δομή επανάληψης.
Τα θέματα Γ και Δ στο 1ο βγήκαν αρκετά μεγάλα και δύσκολα (αν σκεφτεί κάποιος οτι η εκφώνηση δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη στη διατύπωσή της).
Ιδέες πήρα από τις πανελλήνιες εξετάσεις, από τον ΟΕΦΕ και το Στέκι όσον αφορά τα ερωτήματα των θεμάτων.
Βγήκαν πιο δύσκολα απ'οσο σκεφτόμουν αρχικά στην επίλυσή τους.
Για ενδεικτικές λύσεις θα πρέπει όποιος θέλει να περιμένει λίγο διάστημα.
Και πάλι θα ήθελα να ζητήσω τις παρατηρήσεις σας και τις ενστάσεις σας, τον σχολιασμό σας ως προς τα θέματα.
Ευχαριστώ.

Μια λύση για το Α5 από το διαγώνισμα 1ο παρατίθεται παρακάτω. Χρησιμοποίησα τον Διερμηνευτή της γλώσσας.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

ikariofil

Ωραία διαγωνίσματα και τα 2
Σου έχω στείλει pm για το Α5 του πρώτου διαγωνίσματος

magic_technology

Μπράβο σας για τα διαγωνίσματα, έχουν πολύ καλό επίπεδο.
Θα ήθελα να ζητήσω την βοήθεια σας στο επαναληπτικό διαγώνισμα της δομής επιλογής στο Α5 θέμα. Μπορείτε σας παρακαλώ να μου εξηγήσετε πως γίνετε αυτή η απλοποίηση;;;;;

Α5. Έστω ότι τα Χ, Υ, Ζ και W παίρνουν αριθμητικές τιμές. Να ξαναγράψετε το παρακάτω τμήμα κώδικα χωρίς τη χρήση λογικών τελεστών και με τις λιγότερες δυνατές λογικές εκφράσεις

Αν ( Χ < Υ και όχι Υ < Ζ και Χ ≠ W) και ( Υ > W ή Υ = W) τότε
  Εμφάνισε "TROLL"
Τέλος_αν

Εγώ ακολουθώ τη παρακάτω λογική και δεν μου βγαίνει......

( Χ < Υ και όχι Υ < Ζ και Χ ≠ W) και ( Υ > W ή Υ = W)
            ↕
( Χ < Υ και  Υ > Ζ και Χ ≠ W) και ( Υ > = W)
            ↕
( Χ < Υ Ή ΟΧΙ  Υ > Ζ Ή ΟΧΙ Χ ≠ W) και ( Υ > = W)
            ↕
( Χ < Υ Ή Υ < Ζ Ή Χ = W) και ( Υ > = W)

Παρακάτω; Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει;

ntzios kostas

Στο Α5 υπάρχει θέμα. Οι δύο αλγοριθμοι που παρουσιάζεις δεν ειναι ισοδύναμοι πχ για μαθητές=0. Επίσης κάτι δεν πάει καλά με το κ και το σ που μηδενίζονται μέσα στην επανάληψη. Να σκεφτείς ότι το σ δεν αυξάνεται πουθενα κατά β.

Η άποψη μου είναι ότι δεν γίνεται αυτό με μία επανάληψη λόγω της περίπτωσης μαθητές =0
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

nikolasmer

Παράθεση από: magic_technology στις 07 Νοε 2013, 09:07:08 ΜΜ
Μπράβο σας για τα διαγωνίσματα, έχουν πολύ καλό επίπεδο.
Θα ήθελα να ζητήσω την βοήθεια σας στο επαναληπτικό διαγώνισμα της δομής επιλογής στο Α5 θέμα. Μπορείτε σας παρακαλώ να μου εξηγήσετε πως γίνετε αυτή η απλοποίηση;;;;;

Α5. Έστω ότι τα Χ, Υ, Ζ και W παίρνουν αριθμητικές τιμές. Να ξαναγράψετε το παρακάτω τμήμα κώδικα χωρίς τη χρήση λογικών τελεστών και με τις λιγότερες δυνατές λογικές εκφράσεις

Αν ( Χ < Υ και όχι Υ < Ζ και Χ ≠ W) και ( Υ > W ή Υ = W) τότε
  Εμφάνισε "TROLL"
Τέλος_αν

Εγώ ακολουθώ τη παρακάτω λογική και δεν μου βγαίνει......

( Χ < Υ και όχι Υ < Ζ και Χ ≠ W) και ( Υ > W ή Υ = W)
            ↕
( Χ < Υ και  Υ > Ζ και Χ ≠ W) και ( Υ > = W)
            ↕
( Χ < Υ Ή ΟΧΙ  Υ > Ζ Ή ΟΧΙ Χ ≠ W) και ( Υ > = W)
            ↕
( Χ < Υ Ή Υ < Ζ Ή Χ = W) και ( Υ > = W)

Παρακάτω; Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει;
Εννοούσα οτι μπορούν να χρησιμοποιηθούν, αν απαιτηθεί, εμφωλευμένες δομές επιλογής, αλλά να καταργήσουμε τελείως τους λογικούς τελεστές και, οχι ή. Είχε μπει ενα παρόμοιο θέμα σε πανελλήνιες επαναληπτικές του 2012 νομίζω. Ρίξε μια ματιά.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

#7
Για τη λύση που παραθέτω στο Α5 , έχει δίκαιο ο κύριος Ντζιός. Δεν έχω αυξήσει τον αθροιστή των βαθμολογιών μέσα στην επανάληψη καθόλου. Και επίσης για το μαθητές = 0 ούτε καν το σκέφτηκα  και γι' αυτό διάβασα το όνομα του μαθητή μια φορά εκτός επανάληψης. Μπορεί να μη γίνεται τελικά με μια επανάληψη.
Νομίζω οτι τελικά γίνεται.
Παραθέτω μια καινούρια λύση για το Α5. Την έτρεξα με Διερμηνευτή και δουλέυει.
Το καινούριο αρχείο επισυνάπτεται, ενώ το παλιό, σε προηγούμενο post παραπάνω, είναι άκυρο.

Παραθέτω τον κώδικα για τα θέματα Γ και Δ στο πρώτο διαγώνισμα, με το παιχνίδι με τα ζάρια και με τις αγελάδες.
Επίσης παραθέτω τον κώδικα για το θέμα Γ από το δεύτερο διαγώνισμα με τα ξενοδοχεία και τον κώδικα από το θέμα Δ με τη Μετεωρολογική Υπηρεσία πάλι από το δεύτερο διαγώνισμα.
Αν για κάποιο λόγο υπάρχει διαφωνία ή κάποια παρατήρηση, εδώ είμαι να αλλάξω τον κώδικα.
Ο αλγόριθμος του θέματος Γ και το πρόγραμμα του θέματος Δ έγιναν με τη βοήθεια του Διερμηνευτή της Γλώσσας.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Παραθέτω τον κώδικα για τα θέματα Γ και Δ στο πρώτο διαγώνισμα, με το παιχνίδι με τα ζάρια και με τις αγελάδες.
Επίσης παραθέτω τον κώδικα για το θέμα Γ από το δεύτερο διαγώνισμα με τα ξενοδοχεία και τον κώδικα από το θέμα Δ με τη Μετεωρολογική Υπηρεσία πάλι από το δεύτερο διαγώνισμα.
Αν για κάποιο λόγο υπάρχει διαφωνία ή κάποια παρατήρηση, εδώ είμαι να αλλάξω τον κώδικα.
Όλα τα θέματα λύθηκαν με τη βοήθεια του Διερμηνευτή της Γλώσσας.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

ntzios kostas

Σωστή είναι, απλά η συνθήκη  αν μαθητης<>0 δεν χρειάζεται πλέον, έτσι όπως την λύνεις.

Δεν μπορω όμως να καταλάβω το νόημα αυτής της άσκησης, από τη στιγμή που η απάντηση είναι τόσο μπερδεμένη που χρειαζεται διερμηνευτής για να την καταλάβεις.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

nikolasmer

Παράθεση από: ntzios kostas στις 08 Νοε 2013, 09:42:12 ΜΜ
Δεν μπορω όμως να καταλάβω το νόημα αυτής της άσκησης, από τη στιγμή που η απάντηση είναι τόσο μπερδεμένη που χρειαζεται διερμηνευτής για να την καταλάβεις.
Ναι έχετε δίκαιο. Η επίλυσή της είναι αρκετά σύνθετη.
Είχα κάποτε την τιμή να γνωρίσω έναν αξιολογότατο συνάδελφο ο οποίος οποιαδήποτε άσκηση και αν έβαζε στους μαθητές του, αφού την έλυναν σωστά τους έλεγε : " Ωραία. Τώρα προσπάθησε να την λύσεις με λιγότερες εντολές" ή "Τώρα λύσε την με μια επανάληψη". Παρατήρησα πως η μέθοδός του είχε αντίκρυσμα και οι μαθητές του καταλάβαιναν καλύτερα οποιαδήποτε δομή, πως λειτουργούσε, γιατί τη χρειαζόμαστε και πως μπορούμε να την βελτιώσουμε. Είδα οτι οι μαθητές του με το να ταλαιπωρούν τον κώδικα αρκετά έβγαιναν κερδισμένοι. Αυτό ήθελα να πετύχω και γω με αυτό το ερώτημα.

Παράθεση από: ntzios kostas στις 08 Νοε 2013, 09:42:12 ΜΜ
Σωστή είναι, απλά η συνθήκη  αν μαθητης<>0 δεν χρειάζεται πλέον, έτσι όπως την λύνεις.
Αυτό είναι απόλυτα σωστό.
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις παρατηρήσεις σας κύριε Ντζιε. 
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Οι λύσεις από τα 2 παραπάνω διαγωνίσματα  :)
Ελπίζω να πήγαν όλα καλά.  ;)
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Παραθέτω ένα 3ο Διαγώνισμα προς επίλυση το οποίο καλύπτει ύλη μέχρι και τους μονοδιάστατους πίνακες χωρίς όμως ταξινόμηση, στοίβα και ουρά.
Αν φυσικά υπάρχει κάποια ασάφεια σε κάποιο θέμα ευχαρίστως να το αλλάξω, τροποποιήσω, μεταβάλλω. Οι παρατηρήσεις σας είναι σημαντικότατες.

Το Θέμα Β ΙΙ (σχετικά με το αποτέλεσμά του) είναι ενα αστείο και μόνο. Τίποτα περισσότερο. Το έβγαλα για να ελαφρύνω την κατάσταση.
Το Θέμα Ε είναι μπόνους και δεν απαιτεί λύση στο τρίωρο. Μπιχτή είναι περισσότερο.

Λύσεις στο προσεχές διάστημα.
Ευχαριστώ

Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

ikariofil


apoldem

Αρκετά ανεβασμένο ως σύνολο, ακόμη και για 3 ώρες, είναι νομίζω πολλά!
# Το Α6 παραείναι δύσκολο για 4 μόρια μόνο (εκτός αν το κάνατε στην τάξη και θα πρέπει απλώς να το θυμηθούν). Το ρήμα "δημιουργεί" στην εκφώνηση καλύτερα να γίνει "γεμίζει" ή κάτι τέτοιο, αφού ο πίνακας υποτίθεται έχει ήδη δημιουργηθεί. Είναι πολύ δυνατό πάντως.
# Το Β βατό και διασκεδαστικό.
# Το Γ πολύ έξυπνο. Μια διευκρίνηση χρειάζεται στον υπολογισμό του μέσου όρου (υποέρωτημα 3.ι). "..των θερμοκρασιών που έχουν παρατηρηθεί" δεν σημαίνει τίποτα, αφού και αυτές που είναι στον πίνακα Θ[60], αλλά και οι ημερήσιες θερμοκρασίες, όλες έχουν παρατηρηθεί. Θέλεις τον μέσο όρο του Θ[60], ή τον μέσο όρο όλων των ημερήσιων θερμοκρασιών; Αν κρίνω από τα 4 μόρια, μάλλον το πρώτο.
# Το Δ, πολύ πολύ έξυπνο και δυνατό (από μόνο του το θέμα πλησιάζει την μία ώρα μέχρι να γραφεί στο καθαρό)