Διαίσθηση της τελευταίας στιγμής ...

Ξεκίνησε από lsourtzo, 18 Μαΐου 2011, 11:15:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Stefevan

Εγώ δεν θα την επέλεγα λόγω του πολύ δύσκολου ερωτήματος, αλλά μ'αρέσει γιατί θέλει σκέψη, δεν είναι από τα συνηθισμένα. Πάρα πολύ ωραίο θέμα του 2008, συγχώνευση, γιατί όχι??

spantoulis

Συγχώνευση ψηφίζω κι εγω. Δυνατό θέμα (του 2008) και όχι μακριά από το διδακτικό πακέτο.
Το θέμα τ depy_f φανταστικό, όμως πολύ υψηλού επιπέδου για εξετάσεις.
Τώρα σαν θέμα επανάληψης καλό για μαθητές που το λέει η καρδιά τους. 
depy_f συγχαρητήρια και ευχαριστούμε.
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

evry

Μάλιστα, αλήθεια πόσοι μαθητές πιστεύετε ότι έλυσαν το συγκεκριμένο θέμα με συγχώνευση? και πόσοι απλά προσπάθησαν να αντιγράψουν τα δεδομένα σε έναν πίνακα και να κάνουν ταξινόμηση? Προσωπικά σε όσους μαθητές το έχω βάλει κανείς δεν το έχει κάνει με συγχώνευση.
Επίσης αυτός που θα σκεφτεί να το κάνει με συγχώνευση γιατί πρέπει να πάρει τον ίδιο βαθμό με αυτόν που θα κάνει την λύση της ελάσσονος προσπάθειας?
Και τέλος πως θα αναγκάσετε έναν μαθητή να το κάνει με συγχώνευση?

απλά κάποιες σκέψεις πάνω σε αυτό το θέμα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alepap76

σίγουρα δε θα είναι και ότι καλύτερο....αλλά είναι απαιτητικό και ξεχωρίζει την Ήρα από το στάρι...κάπως πρέπει να γίνει,δε συμφωνείς;χωρίς να σημαίνει ότι η συγχώνευση θα το πετύχει...

alepap76

επίσης καλό ήταν και το περσινό θέμα Δ....

nikosx

πολύ καλό θέμα ήταν το 3ο από τις επαναληπτικές πέρυσι
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

evry

Θα συμφωνήσω αν κάποιος μου δώσει μια διατύπωση συγκεκριμένης άσκησης η οποία θα έχει μόνο μια λύση ώστε να είναι αντικειμενική η βαθμολόγηση και θα υποχρεώνει με κάποιον τρόπο τον μαθητή να κάνει συγχώνευση. Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο? αν δεν μπορεί δεν έχει νόημα να το συζητάμε

Πάντως μια και φέτος έχει τελειώσει η σχολική χρονιά του χρόνου βάλτε το θέμα στους μαθητές σας. Θα δείτε ότι κανείς δεν θα το κάνει με συγχώνευση και αυτό γιατί όταν ο μαθητής έχει περιορισμένο χρόνο και μαζί και άγχος θα πάει στην πρώτη λύση που θα σκεφτεί και για την οποία θα είναι σίγουρος, και φυσικά αυτή δεν θα είναι η συγχώνευση

Παράθεση από: alepap76 στις 19 Μαΐου 2011, 08:09:57 ΜΜ
σίγουρα δε θα είναι και ότι καλύτερο....αλλά είναι απαιτητικό και ξεχωρίζει την Ήρα από το στάρι...κάπως πρέπει να γίνει,δε συμφωνείς;χωρίς να σημαίνει ότι η συγχώνευση θα το πετύχει...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alepap76

πολύ καλό ήταν το 4ο των επαναληπτικών του '10

Stefevan

Πάντως ο μαθητής πρέπει να σκεφτεί πως η δημιουργία νέου xtra πίνακα πιάνει χώρο στη μνήμη οπότε ότι είναι να γίνει πρέπει να γίνει στους τελικούς πίνακες ΟΝ και ΧΡ. Το θέμα είναι να λυθεί η άσκηση, το πρόβλημα δηλαδή και όποιος καταφέρει να το λύσει πρέπει να βαθμολογηθεί. Αλλά πιστεύω πως πρέπει να ξεχωρίσει ο πιο σύντομος κώδικας.

Ναι, πολύ καλά τα θέματα των περσινών επαναληπτικών!

kpde

Παράθεση από: johngreek στις 19 Μαΐου 2011, 06:41:23 ΜΜ
Τι περιμένετε ( αν περιμένετε ) να πέσει αυτούσιο από το βιβλίο ; ( Οπως πέρσι ο αλγόριθμος με τα αθροίσματα δισδιάστατου από τη σελίδα 68 ) . Πιο πολύ για να το κάψω ρωτάω  :) , αυτά τα θέματα παπαγαλίας δεν μου αρέσουν
Μόνο παπαγαλίας δεν ήταν το συγκεκριμένο.  Όλοι μαθαίνουμε τους μαθητές μας άθροισμα δισδιάστατου, αθροίσματα γραμμών, αθροίσματα στηλών και δε σκεφτόμαστε (οι περισσότεροι) το προφανές, οτι μπορούν να γίνουν όλ με μία σάρωση του πίνακα.  Το συγκεκριμένο θέμα αυτό είδα να εξετάζει. ΤΙ κι αν ήταν απ το βιβλίο; Πόσοι μαθητές διαβάζουν προσεκτικά το βιβλίο; Οι περισσότεροι βασίζονται σε αυτά που τους λεν στο φροντιστήριο.

Ωραίο θέμα ήταν.. Εμένα μου άρεσε πολύ.. 

spantoulis

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 07:59:50 ΜΜ
Μάλιστα, αλήθεια πόσοι μαθητές πιστεύετε ότι έλυσαν το συγκεκριμένο θέμα με συγχώνευση? και πόσοι απλά προσπάθησαν να αντιγράψουν τα δεδομένα σε έναν πίνακα και να κάνουν ταξινόμηση? Προσωπικά σε όσους μαθητές το έχω βάλει κανείς δεν το έχει κάνει με συγχώνευση.
Επίσης αυτός που θα σκεφτεί να το κάνει με συγχώνευση γιατί πρέπει να πάρει τον ίδιο βαθμό με αυτόν που θα κάνει την λύση της ελάσσονος προσπάθειας?
Και τέλος πως θα αναγκάσετε έναν μαθητή να το κάνει με συγχώνευση?

απλά κάποιες σκέψεις πάνω σε αυτό το θέμα

Πολύ σωστές οι παραπάνω σκέψεις.
Πάντως μέσα από την εκφώνηση ίσως θα μπορούσαν να υπάρξουν περιορισμοί που θα "αναγκάζουν " κάποιον να μην μπορεί να κάνει  απλά μεταφορά και ταξινόμηση. Π.χ. να σου λέει ότι η μνήμη του συστήματος επαρκεί  μόνο για επιπλέον πίνακα 8 θέσεων .
Τραβηγμένο θα μου πείς. Αν θέλουν να το κάνουν όμως δεν μπορείς να τους κατηγορήσεις για κάτι.
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

Stefevan

Παράθεση από: kpde στις 19 Μαΐου 2011, 08:25:05 ΜΜ
Όλοι μαθαίνουμε τους μαθητές μας άθροισμα δισδιάστατου, αθροίσματα γραμμών, αθροίσματα στηλών

Όντως!!!! Πάντως με τον συνηθισμένο τρόπο και όχι χύμα 3 εντολές όπως στο βιβλίο, ο μαθητής καταλαβαίνει καλύτερα πως γίνονται τα αθροίσματα. Ε?  ???

kpde

Πολύ ωραίο ήταν και το περσινό Γ.

Αν το συμπλήρωναν και με ένα ερώτημα (έστω για 2 μονάδες) που να λέει:

"Να γράψετε στο τετράδιό σας το τμήμα δηλώσεων που θα χρειαστεί για τη μεταφορα του αλγόριθμού σας σε προγραμματιστικό περιβάλλον γλώσσας"

δε θα είχε προκύψει και όλη αυτή η παραφιλολογία σχετικά με την απαίτηση για γνωστό αριθμό κόμβων στους πίνακες όταν η έμφαση δίνεται στην αλγοριθμική σκέψη.  Άκου κει στην ψευδογλώσσα οι πίνακες έχουν άλλες ιδιότητες !!  Αλλα ας μην ξύνουμε παλιές πληγές.  Ελπίζω φέτος να είναι πιό προσεκτικοί αλλά και πάλι, αν δεν είχε πέσει το συγκεκριμένο, δε θα είχαμε ακόμα καταλάβει πως υπάρχει τέτοια μεγάλη παρανόηση ανάμεσα στους διδάσκοντες..

spantoulis

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 08:22:13 ΜΜ
Πάντως μια και φέτος έχει τελειώσει η σχολική χρονιά του χρόνου βάλτε το θέμα στους μαθητές σας. Θα δείτε ότι κανείς δεν θα το κάνει με συγχώνευση και αυτό γιατί όταν ο μαθητής έχει περιορισμένο χρόνο και μαζί και άγχος θα πάει στην πρώτη λύση που θα σκεφτεί και για την οποία θα είναι σίγουρος, και φυσικά αυτή δεν θα είναι η συγχώνευση


Σε αυτό έχεις απόλυτο δίκιο. Τους το έβαλα για άσκηση όταν δίδαξα τη συγχώνευση. Ακόμη και τότε δεν πήγε το μυαλό τους
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

kpde

Παράθεση από: Stefevan στις 19 Μαΐου 2011, 08:28:45 ΜΜ
Όντως!!!! Πάντως με τον συνηθισμένο τρόπο και όχι χύμα 3 εντολές όπως στο βιβλίο, ο μαθητής καταλαβαίνει καλύτερα πως γίνονται τα αθροίσματα. Ε?  ???

Ασφαλώς, όμως με τον τρόπο που δίνει το βιβλίο σε εκείνο το παράδειγμα γίνεται μόνο μια σάρωση του πίνακα ενώ με 3 διαφορετικές ενότητες γίνονται 3 σαρώσεις !!  Σαφώς είναι προτιμότερο (κατ εμέ) να γίνονται σε ξεχωριστές ενότητες για λόγους τμηματικότητας, όμως το παράδειγμα του βιβλίου, όπως τέθηκε πέρισυ ήταν μια καλή άσκηση κατανόησης!