Ύλη ΑΕΠΠ 2010-2011

Ξεκίνησε από Σπύρος Δουκάκης, 28 Αυγ 2010, 08:55:08 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σπύρος Δουκάκης

Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2010.

1.  Ανάλυση προβλήματος
1.1 Η έννοια πρόβλημα.
1.2 Κατανόηση προβλήματος.
1.3  Δομή προβλήματος.
1.4  Καθορισμός απαιτήσεων.
1.5  Κατηγορίες προβλημάτων.
1.6  Πρόβλημα και υπολογιστής.

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
2.1  Τι είναι αλγόριθμος.
(Εκτός η 2.2)
2.3  Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.
2.4  Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου.
2.4.1 Δομή ακολουθίας.
2.4.2 Δομή Επιλογής.
2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται η τελευταία πρόταση της σελ. 36 "Αν οι διαφορετικές επιλογές ... στο παράδειγμα που ακολουθεί.", που αναφέρεται στην πολλαπλή επιλογή, καθώς και το Παράδειγμα 5. Επιλογή ορίων, σελ. 37).
2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.
2.4.5 Δομή Επανάληψης.

3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
3.1 Δεδομένα
3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων =Προγράμματα
3.3 Πίνακες
3.4 Στοίβα
3.5 Ουρά
3.6 Αναζήτηση
3.7 Ταξινόμηση

6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό
6.1 Η έννοια του προγράμματος.
6.2 Ιστορική αναδρομή.
6.2.1 Γλώσσες μηχανής.
6.2.2 Συμβολικές γλώσσες ή γλώσσες χαμηλού επιπέδου.
6.2.3 Γλώσσες υψηλού επιπέδου.
6.2.4 Γλώσσες 4ης γενιάς.
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων.
6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος.
6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός.
6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός.
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού.
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.
7.2 Τύποι δεδομένων.
7.3 Σταθερές.
7.4 Μεταβλητές.
7.5 Αριθμητικοί τελεστές.
7.6 Συναρτήσεις.
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις.
7.8 Εντολή εκχώρησης.
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου.
7.10 Δομή προγράμματος.

8. Επιλογή και επανάληψη
8.1 Εντολές Επιλογής
8.1.1 Εντολή ΑΝ
(Εκτός η 8.1.2)
8.2 Εντολές επανάληψης
8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ

9. Πίνακες
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες.
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.

10. Υποπρογράμματα
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού.
10.4 Παράμετροι.
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις.
10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων.
10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών.
10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι.

Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.
Σημείωση
Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο.

AlexandrosK


petrosp13

Άρα εκτός ύλης για φέτος είναι η δομή "Επίλεξε" και οι σκοπιές μελέτης των αλγορίθμων από την Πληροφορική;
Πηγή;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής


petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος


Laertis

Γεια σε όλους με γεμάτες μπαταρίες  8)

Νίκο και Tom είναι κληρονομικό το χάρισμα ή το έχετε καλλιεργήσει ;;;; :o
Να σας δω τι θα κάνετε κατά τον επόμενο Απρίλιο όταν όλοι θα σας ρωτάνε τι θέματα θα πέσουν  ;D

Πάντως για μένα θα έπρεπε να βγει το 6ο Κεφάλαιο.
Καλή χρονιά σε όλους μας ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

olga_ath

Καλησπέρα

Να ευχηθώ καλή χρονιά σε όλους αρχικά.

Κατά δευτερον μετά και τα θέματα του Ιουνίου διατηρούσα την κρυφή ελπίδα ότι φέτος θα έχουμε κάποια οδηγία που θα λέει : το μάθημα θα εξετάζει τους μαθητές μόνο με αλγόριθμους και προγράμματα. Απογοητευτηκα δυστυχώς  :( και τώρα ελπίζω ότι με την αναμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών θα αναθεωρηθεί καποια στιγμή (σύντομα ελπίζω) η διδασκαλία και η εξέταση του μαθήματος για να γίνει και η δική μας δουλειά πιο ενδιαφέρουσα.
Κατά την ταπεινή μου άποψη το Κεφάλαιο 1 και το Κεφάλαιο 6 δεν συνεισφερουν σε τπτ στον διδακτικό σκοπό του μαθήματος που ειναι η ανάπτυξης της αλγοριθμικής σκέψης.

Εκτός των άλλων το κεφάλαιο 6 ειναι εξαιρετικά δυσνόητο για τους μαθητές γιατί δεν υπάρχει πρότερη γνώση ή μετέπειτα με την οποία μπορούν να συνδέσουν τις θεωρητικές έννοιες που καλούνται να απομνημονέυσουν.

Και τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους συμμετέχετε στο στέκι. Περιττό να πω ότι η βοήθεια σας ειναι παραπάνω απο πολύτιμη ! Το αναλογίστηκα το καλοκαίρι διαπιστώνοντας πόσα πράγματα έμαθα :-)

Doubt everyone and first of all yourself

andreas_p

Κατά την ταπεινή μου άποψη το Κεφάλαιο 1 και το Κεφάλαιο 6 δεν συνεισφερουν  ..

Ναι για το 6ο .
Δε θα συμφωνήσω όμως για το 1ο .
Το 1ο κάνει μια προσπάθεια να σε εισαγάγει στο τρίπτυχο :

Κατανοώ – Αναλύω – Επιλύω

Καλή χρονιά

pgrontas

Καλημέρα και καλή χρονια σε όλους.
Παράθεση από: olga_ath στις 30 Αυγ 2010, 09:45:12 ΜΜ
Κατά την ταπεινή μου άποψη το Κεφάλαιο 1 και το Κεφάλαιο 6 δεν συνεισφερουν σε τπτ στον διδακτικό σκοπό του μαθήματος που ειναι η ανάπτυξης της αλγοριθμικής σκέψης.
Εκτός των άλλων το κεφάλαιο 6 ειναι εξαιρετικά δυσνόητο για τους μαθητές γιατί δεν υπάρχει πρότερη γνώση ή μετέπειτα με την οποία μπορούν να συνδέσουν τις θεωρητικές έννοιες που καλούνται να απομνημονέυσουν.
Εγώ θα διαφωνήσω. Θεωρώ ότι και το 1ο και το 6ο κεφάλαιο έχουν ρόλο ύπαρξης και συνεισφορά, Το 1ο γιατί όπως ανέφερε ο Ανδρέας, δίνουν ένα περιβάλλον με το οποίο μπορούν να συσχετίσουν οι μαθητές αυτά που μαθαίνουν και γιατί τα μαθαίνουν. Στο 6ο κεφάλαιο, άλλωστε επεξηγούνται τα λογικά και συντακτικά λάθη, ενώ περιγράφεται το πώς ο υπολογιστής εκτελεί τα προγράμματα. Επιπλέον δίνεται μια εισαγωγή στην έννοια της γλώσσας (προγραμματισμού) με τρόπο που δεν έχουν ξαναδεί οι μαθητές.
Το πρόβλημα γενικότερα με την θεωρία δεν είναι η ύπαρξη της ή όχι, αλλά ο τρόπος εξέτασης. Για μένα δεν πρέπει να αφαιρεθεί, γιατί τότε το βιβλίο θα μετατραπεί σε φροντιστηριακό ασκησιολόγιο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

EleniK

Καταρχήν καλή σχολική χρονιά σε όλους του συναδέλφους.

Μετά από 1 χρόνο αποχής από ΑΕΠΠ, επιστρέφω και πάλι έχοντας βέβαια στο ριλάξ και εναν μπέμπη 2 μηνών να τον κουνάω με το πόδι εφόσον δουλεύω στον ΗΥ.  :D

Σχετικά με την ύλη της ΑΕΠΠ, θα συμφωνήσω με τον Παναγιώτη ότι το κακό με τη θεωρία δεν είναι οτι διδασκεται αλλά το πώς εξετάζεται. Καλώς υπάρχει το 1ο, τα σταδια επίλυσης ενός προβλήματος και ποια η σωστή σειρά θα επρεπε να διδάσκονται από την πέμπτη δημοτικού και όχι στο τέλος της σχολικής σταδιοδρομίας. Οι μαθητές (και εμείς πολλές φορές ξεφεύγουμε) δεν έχουμε μάθει πως να αντιπετωπίσουμε ενα πρόβλημα. Σχετικά με το 6ο κεφάλαιο θεωρώ ότι πρεπει να υπάρχει η εξέλιξη των γλωσσών προγραμματισμού (δεν ειναι κακο να μαθαίνουν πως ξεκίνησαν όλα, αλλά δίνοντας έμφαση στα μειονεκτήματα και στα πλεονεκτήμ,ατα και όχι χρονολογίες κλπ.) καθώς και οι παράγραφοι 6.4 (τεχνικές σχεδίασης) και 6.7 (προγραμματιστικά περιβάλλοντα).     

Καλό κουράγιο λοιπόν και καλή δύναμη στους μαθητές που ξεκινούν τώρα τη Γ' λυκείου!!!

Ελένη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

gthal

Ευχαριστούμε Σπύρο για την ύλη.
Καλή αρχή και καλή χρονιά σε όλους !!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

jim_st

Αν και είμαι νέος χρήστης, (το forum βέβαια το διαβάζω από την αρχή του σχεδόν.... ;) )

Καλή χρονιά, σ' εσάς και τους μαθητές μας! :)

klitos

καλη χρονια και καλο κουραγιο σε ολους
ευχαριστουμε για την υλη
κλητος χατζηγεωργιου

ikariofil

Καλή χρονιά σε όλους
Εντάξει δεν λέω καλές οι αλλαγές όμως δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έμεινε στην ύλη 3.1 (υπό ποιες σκοπιές μελετά η Πληροφορική τα δεδομένα) ενώ βγήκε εκτός η 2.2 (υπό ποιες σκοπιές μελετά η Πληροφορική τους αλγορίθμους)