Το μέλλον (ποιό;;) της πληροφορικής στο σχολείο

Ξεκίνησε από ptsiotakis, 16 Μαΐου 2005, 10:54:39 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Στο συνέδριο που διενεργήθηκε στη Σύρο πριν λίγες ημέρες υπήρξαν κάποιες εξελίξεις που πρέπει να θορυβήσουν την κοινότητα των καθηγητών πληροφορικής. Οι φήμες αυτές, που όμως έχουν πολύ ισχυρή βάση, ούτε λίγο - ούτε πολύ περιλαμβάνουν τα εξής:

Καταργείται το μάθημα της πληροφορικής στο γυμνάσιο. Η σκέψη είναι ότι ουσιαστικά, δεν πρόκειται για μάθημα πληροφορικής αλλά για εξοικείωση των μαθητών με τη χρήση τους. Αφού οι νέοι εξοικειώνονται με φρενήρεις ρυθμούς μόνοι τους με τις νέες τεχνολογίες και δεδομένης της εισαγωγής του μαθήματος στο (ολοήμερο) δημοτικό η ανάγκη για την ύπαρξή του στο γυμνάσιο εκλείπει. Στο δε, δημοτικό καθηγητές πληροφορικής καλούνται να συμπληρώσουν το ωράριο τους ... Το μάθημα εφαρμογές πληροφορικής του λυκείου καταργείται επίσης για τους ίδιους με τους παραπάνω λόγους. Το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" της Γ' Λυκείου μετατρέπεται σε γενικής παιδείας αλλά άγνωστο αν θα εξετάζεται στις πανελλαδικές ή ενδοσχολικά και ενδέχεται να το διδάσκουν και οι μαθηματικοί. Τι θα γίνει στα ΤΕΕ; Κανείς δεν γνωρίζει

Σίγουρα ο αναγνώστης καθηγητής πληροφορικής σκέφτεται ποιος θα είναι ο ρόλος του σε ένα τέτοιο - εφιαλτικό σενάριο; Μα είναι απλό: τεχνική υποστήριξη, γραμματειακή υποστήριξη, υποβοήθηση στους καθηγητές άλλων κλάδων που θα χρησιμοποιούν το εργαστήριο για τη διδασκαλία των μαθημάτων τους (!!!!!) έχοντας δικαίωμα στο 1/3 της τελικής αξιολόγησης των μαθητών;

Αυτά και άλλα ακόμη χειρότερα κυκλοφόρησαν σε "πηγαδάκια" και δεν διατυπώθηκαν επίσημα αλλά είναι σίγουρο ότι κάτι πρέπει να γίνει πριν να είναι πολύ αργά

Όσοι από σας είστε στην δημόσια εκπαίδευση (ανεξαρτήτως κλάδου πρέλευσης), την πονάτε και πιστεύετε στην διάχυση της επιστήμης μας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όσοι σκοπεύετε να μπείτε στην δημόσια εκπαίδευση αλλά όχι (μόνο) για την σιγουριά και θέλετε ταυτόχρονα να προσφέρετε, πρέπει να από το δικό σας μετερίζι να μη μείνετε άπραγοι

Οι υπόλοιποι απλά γυρίστε πλευρό και ... συγγνώμη για την ενόχληση

Αν τελικά πιστεύετε και εσείς ότι η πληροφορική δεν είναι επιστήμη τότε απλά, δεν είμαστε επιστήμονες

Ας μιλήσουμε,

Εύχομαι όλα τα παραπάνω να τα συζητάμε μελλοντικά και να γελάμε...

Με εκτίμηση, Τσιωτάκης Παναγιώτης

Laertis

Συνάδελφοι,
για να επιβεβαιώσω την ανησυχία του Παναγιώτη και τη δική μου, σας μεταφέρω το σχέδιο προγράμματος του ΥΠΕΠΘ για την επιμόρφωση 4000 εκπ/κών Πληροφορικής

----------------------------------------------------------------------
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΡΓΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(υπό εκτέλεση ή με προγραμματισμένη ημερομηνία έναρξης μέχρι το αργότερο τον Δεκέμβριο του 2005)

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πληροφορικής για την αξιοποίησή τους στην υποστήριξη των σχολικών εργαστηρίων και της ολοκληρωμένης εφαρμογής των ΤΠΕ
Κόστος 4.000.000,00
Σχεδιασμός του έργου
Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής – ΚΠΣ ΥΠΕΠΘ (ΚτΠ)

Έναρξη μέχρι 12-05
πέρας έως 06-07
96 ώρες
4.000 εκπαιδευτικοί πληροφορικής

Στόχος του έργου είναι η επικαιροποίηση γνώσεων πληροφορικής που θα λαμβάνει υπόψη τα διαφορετικά επίπεδα προέλευσης σπουδών, η παροχή δυνατοτήτων για διαχείριση/συντήρηση των υπολογιστικών συστημάτων των σχολείων, η εισαγωγή στις έννοιες της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ με εφαρμογή στην διδακτική της πληροφορικής, και η εκμάθηση των λειτουργικών χαρακτηριστικών του βασικού κορμού του εκπαιδευτικού λογισμικού των μεγάλων ειδικοτήτων (μαθηματικών ,φυσικών επιστημών, φιλολόγων).

------------------------------------------------------------------------

Δε ξέρω αν θα καταργηθούν μαθήματα Πληροφορικής στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο, αλλά με μια απλή ανάγνωση του στόχου της επιμόρφωσης διαφαίνεται ο μελλοντικός ρόλος των Πληροφορικών στο σχολείο. Και φυσικά για να επιτευχθεί ο στόχος θα πρέπει προφανώς να "ελαφρυνθεί" το ωράριο.
Όλοι λίγο πολύ έχουμε ακούσει διάφορα για το τι μέλλει γενέσθαι, αλλά νομίζω ότι πλέον αρχίζουν να προβάλλονται πολλά στοιχεία, τα οποία ενδυναμώνουν τις ανησυχίες που εκφράζει ο Παναγιώτης αλλά και σχεδόν όλοι οι συνάδελφοι.
Δε θέλω να γίνω μάντης κακών αλλά ....
κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

redhata

Συγγνώμη, αλλά από ποιες πηγές ακούστηκαν οι παραπάνω καταργήσεις-μετατροπές;
rEdHaTa

P.Tsiotakis

Ας πούμε οτι οι πηγές που τις διατύπωσαν ήξεραν πολύ καλά τι έλεγαν...

Δεν είναι επίσημες διατυπώσεις, αλλά δεν θα διατυπώνονταν αν δεν ίσχυαν

Αυτά που έγραψε ο Γιώργος είναι καταλυτικά

Με εκτίμηση,

Γιακοβής Δημήτρης

Θεωρώ ΠΟΛΥ απαισιόδοξα όσα γράφονται...
Θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα:

Στα συνέδρια λέγονται πολλά...Το θέμα είναι η κεντρική διοίκηση τι λέει.
Είναι δεδομένα ορισμένα πράγματα αυτή τη στιγμή στο χώρο μας:

- Κάνουμε τη δουλειά γραμματέα; ΝΑΙ!
- Μας βγάζουν αρκετές φορές οι διευθυντές από τις τάξεις, την ώρα του μαθήματος; ΝΑΙ!
- Ερχονται στο σχολείο έγγραφα που ζητούν διάφορα πράγματα στο Η/Υ "... που θα τα κάνει ο διευθυντής  σε συνεργασία με τον καθηγητή Πληροφορικής ..." ΝΑΙ!

Αυτά και πολλά άλλα γίνονται .. Αυτά να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε...

Για τα άλλα, που συζητούνται, ας περιμένουμε ...
Δεν πιστεύω ότι αυτές οι σκέψεις (αν υπάρχουν τέτοιες) θα υλοποιηθούν.

Γιακοβής Δημήτρης
ΠΕ19
Μηχ Η/Υ & Πληροφορικής

ΥΣ. Αλήθεια, αυτά που ακούστηκαν, από ποιόν ακούστηκαν; Ακούστηκαν από ομιλητή; Ακούστηκαν σε στρογγυλά τραπέζια;

P.Tsiotakis


Αυτά που έγραψε ο Γιώργος Νικολαίδης δεν είναι αρκετά απ' ότι φαίνεται.

Ποιος θα τα εμποδίσει Δημήτρη; Οι πάρεδροι της πληροφορικής στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που η θητεία τους έληξε τον Ιανουάριο και δεν υπάρχουν ποια? Οι σύμβουλοι πληροφορικής που πάγωσε η πρόσληψή τους και δεν υπάρχουν ποια?  Οι ενώσεις καθηγητών πληροφορικής που δεν έχουν δύναμη αφού δεν είμαστε εγγεγραμμένοι σε αυτές? Ποιοι έίναι οι πιο ισχυροί κλάδοι στην εκπαίδευση?

Ποιος είναι ο υπεύθυνος σύμβουλος του ΥΠΕΠΘ για τέτοια θέματα και ποιος εισηγείται όλες τις αλλαγές? Ποιος θα μπορούσε να συζητήσει (έστω και ανεπίσημα) για αυτά που ΠΡΟΤΑΘΗΚΑΝ ???

Η κεντρική διοίκηση πόσο συχνά δεν υλοποιεί τις προτάσεις του? Κι αν τελικά δε γίνει τίποτα, εμείς δεν πρέπει να δράσουμε προληπτικά, θα περιμένουμε πάλι από τους άλλους?

Γιάννης

Γιατί δεν γράφεσαι στην ΕΠΕ ???????(Ενωση πληροφορικών Ελλαδας).Μεσα σε λίγα χρόνια έχουμε καταφέρει πολλά για την πληροφορική στην Ελλάδα...




redhata

"Ας πούμε οτι οι πηγές που τις διατύπωσαν ήξεραν πολύ καλά τι έλεγαν...
 
Δεν είναι επίσημες διατυπώσεις, αλλά δεν θα διατυπώνονταν αν δεν ίσχυαν
 
Αυτά που έγραψε ο Γιώργος είναι καταλυτικά
 
Με εκτίμηση, "
Συγγνώμη και πάλι αλλά αυτό δεν είναι απάντηση...

rEdHaTa

P.Tsiotakis


Γιάννης

καλό ύπνο!!
 :-*
με τον ωχαδελφισμό και τον ατομικισμό τους οι Πληροφορικοί δικαιώνουν όλους όσους λένε ότι είναι ένας κλαδος που αφήνουν τον οποιοδήποτε να σφετερίζεται τον τίτλο του πληροφορικού.
 Γι' αυτό και τόσα χρόνια διορίζονταν μη τπυχιούχοι Πληροφορικής.
 Γι' αυτό και γίνοντια επιμορφωτές Πληροφορικής κάθε καρυδιάς καρύδι..

όταν ξυπνήσουμε και επιτέλους αναλάβουμε τις ευθύνες μας και τιμήσουμε το πτυχίο μας,τότε ίσως κάτι αλλάξει.

Μέχρι τότε όμως όνειρα γλυκά..

Στέλλα

Είναι δυνατόν να θέλουν να καταργήσουν τα μαθήματα και να διορίζουν 1000+ ακόμα καθηγητές? Όλα ακούγονται κάπως περιεργα...
Πάντως είναι σίγουρο ότι τα μαθήματα πρέπει να εξελιχθούν με κάποιο τρόπο γιατί τα παιδιά αρχίζουν να έχουν από μικρά πλέον εξοικίωση με Η/Υς. Αλλά όχι κατάργηση!!!

Άρης

Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας: http://www.ypepth.gr/docs/erga_epimorfosis.doc
 Συνάδελφοι προπαντός ψυχραιμία. Για να μην αναλωνόμαστε σε ατέρμονες συζητήσεις ποιος, που, πότε και γιατί, ας μελετήσουμε προσεκτικά το υπ' αριθμ. 18 που μας αφορά περισσότερο και θα δούμε ότι κάποια πράγματα συντελούν προς συγκεκριμένη κατεύθυνση. Επίσης, σας ενημερώνω ότι μετά το προχθεσινό ΔΣ της ΠΕΚΑΠ, θα προβούμε το συντομότερο δυνατό σε αποστολή υπομνήματος προς τον Πρόεδρο του Π.Ι καθώς και στην Υπουργό.
Ας κινηθούμε δυναμικά πλέον και με μία συντονισμένη κοινή προσπάθεια. Η ειδικότητα διανύει την εφηβεία της, τουλάχιστον ας αποδειχτούμε ώριμοι.
Κανένας δεν είναι σωτήρας από μόνος του, απεναντίας ενωμένοι έχουμε να καταφέρουμε πολλά. Τώρα είναι η ώρα της ισχυροποίησης του ρόλου του καθηγητή Πληρ/κής στα σχολεία! Ας δούμε θετικά το κομμάτι της επιμόρφωσης που προσφέρεται αλλά με κριτικό βλέμμα στα επιμέρους τμήματά του.
Φιλικά,
Άρης.

pklink

Κάτι γνωστό!
Η ευκολια της παραδοχής ότι η Πληροφορική είναι επιστήμη για εμάς που την έχουμε σπουδάσει και ο μονόδρομος στον οποίο αυτή σέρνει την Εκπαίδευση δεν πρέπει να μας επαναπαύει ούτε και να κάνει κάποιους αδιάφορους στη διδασκαλία.
 
Η επιστημονική κατάρτιση του καθηγητή πληροφορικής κρίνεται με παιδαγωγικά κριτήρια.


Οι ενώσεις των Πληροφορικών θα έπρεπε να συνεργάζονται. Σαν μέλος της ΠΕΚΑΠ πιστεύω ότι με μια υπεύθυνη στάση και χωρίς βεβιασμένες κινήσεις μπορούμε να φτάσουμε σε τελική πρόταση,
για να βγεί κάτι καλό από ένα κοινό υπόμνημα στον Πρόεδρο του Π.Ι καθώς και στην Υπουργό.

Είναι αλήθεια ότι λίγα έχουν γίνει και πολλά που θα έπρεπε, έχουν μείνει σε εκρεμμότητα. Ολοι τα γνωρίζουμε.

Πρέπει να δοθεί τέλος στους κακους χειρισμούς και ενωτικά να προτείνουμε.

Ας ξεχάσουμε για λίγο τη πίτα και ας δοκιμάσουμε πρώτα την γεύση της.
Αν είναι καλή τότε συνεπικουρούμε...

  

ΚΩΣΤΑΣ

ΓΕΙΑ ΣΑΣ,

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ..

ΠΡΕΠΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΟΤΙ ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΕΚ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ ΠΕ19-ΠΕ20 ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΚΩΝΙΑΣ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΘΙΞΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΕ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΛΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΟΤΝ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥΣ..
ΑΡΑ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΟΗΘΟΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΦΥΣΙΚΩΝ, ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ..

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΑΝ ΜΑΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ..

ΚΩΣΤΑΣ

kostasor

Συνάδελφοι, εγώ είμαι αισιόδοξος. Ήμουν κι εγώ στα ΠΕΚ Μεσσηνίας - Λακωνίας και άκουσα τα περί συνδιδασκαλιών. Προσωπικά πιστεύω ότι το μάθημα της Πληροφορικής δεν θα βγει από τα σχολεία. Είναι ένα συγχρονο αντικείμενο, πολύ χρήσιμο και κανείς δεν θα τολμήσει να το διώξει από το σχολείο. Πόσο μάλλον που και ο πρωθυπουργός και ο κ. Παπανδρέου είναι θερμοί υποστηριχτές των νέων τεχνολογιών. Επιπλέον πολλά κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης δίνονται για την εκπαίδευση και τη νέα τεχνολογία. Αυτό που θα γίνει πιστεύω είναι να αυξηθούν οι ώρες μας (οι θέσεις μας επομένως) με την εισαγωγή της συνδιδασκαλίας. Άλλωστε πιστεύω ότι το μέλλον της εκπαίδευσης είναι στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών σε όλα τα αντικείμενα. Άλλωστε, όπως παρατήρησε και άλλος συνάδελφος, δίορίζονται και φέτος πολλοί πληροφορικοί στα σχολεία.
Πάντως συνάδελφοι, καλό είναι να είμαστε σε εγρήγορση και να παρακολουθούμε τα πάντα. Και πάνω απ' όλα να συνεργαζόμαστε. 8)

Δημήτρης Κυριακός

 
Εξελίξεις ...

Στο http://www.xkatsikas.gr/protasiPI.htm βρίσκεται
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΟ ΚΥΡΙΩΝ ΤΥΠΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ -  ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΟ ΚΥΡΙΩΝ ΤΥΠΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ

Επισης δείτε στο http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=215 -

 Πρόταση ομάδας εκπαιδευτικών Πληροφορικής της Δ' Αθήνας

Με τιμή

Δημήτρης Κυριακός
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

Aris Louvris

H ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΟ ΚΥΡΙΩΝ ΤΥΠΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ από Π.Ι.
είναι αναρτημένη στο:
http://www.pi-chools.gr/download/press/dt26_4_05.doc
Στις 27/5 έγινε η συνάντηση του Ν.Καλογερόπουλου, Σ.Τσαπέλα με τον Γ. Παπαδόπουλο και του παραδόθηκε το υπόμνημα που έιχε συνταχθεί παρουσία και συμμετοχή του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ και ΕΠΥ καθώς και το ολοκληρωμένο κείμενο που έχει συνταχθεί εδώ και καιρό και είναι αναρτημένο στο site της ΠΕΚΑΠ (www.pekap.gr)

Aναφέρω περιληπτικά τα συμπεράσματα από τη συνάντηση τα οποία είναι τα εξής:

α) Οι άμεσες αλλαγές που προτίθενται να γίνουν θα αφορούν το ΕΛ όπου προβλέπεται να γίνει μία κατεύθυνση η Θετική - Τεχνολογική
β) Το μάθημα ΑΕΠΠ πιθανό να γίνει μάθημα Γενικής Παιδείας γι όλες τις κατευθύνσεις και αυξημένης βαρύτητας για εκείνους τους μαθητές που θα δηλώσουν σχολές της Τεχνολογικής- Πληροφορικής. Δεν υπάρχει σκέψη μέχρι στιγμής να βγεί το μάθημα από τα πανελληνιως εξεταζόμενα τα οποία θα είναι 6.
γ) Το μάθημα των Εφαρμογών Η/Υ και Εφαρμογών Πληροφορικής που διδάσκεται και στις 3 τάξεις σαν επιλογή και δεν λαμβάνεται υπόψη στο τελικό ΜΟ του μαθητή πρόκειται να γίνει υποχρεωτικά εξεταζόμενο τουλάχιστον στην Α ή Β του ΕΛ.
δ) Το Γ/σιο προς το παρόν παραμένει ως έχει, το ίδιο ισχύει και για την ΤΕΕ.

apoxen

θέλω να πώ ένα πράγμα: Όταν είδα τί βιβλία έχουν οι μαθητές στα μαθητικά τους χρόνια (Γυμνάσιο-Λύκειο) και εντόπισα τη δυνατότητα που έχουν να μάθουν κάτι από την ΕΠΙΣΤΗΜΗ της Πληροφορικής (και όχι μόνο να είναι παθητικοί χρήστες) αισθάνθηκα "αδικημένος" που στα χρόνια μου ΔΕΝ είχαμε καμμία δυνατότητα να μάθουμε τέτοια αντικείμενα και να πάμε στα Πανεπιστήμια ξέροντας έστω τί εστί Η/Υ. Όποιοι σχεδιάζουν να αποσύρουν τα μαθήματα της Πληροφορικής από τα σχολείο πρόκειται να διαπράξουν το μεγαλύτερο (παιδαγωγικό) λάθος!!! Δώστε την ευκαιρία στη νεολέα να γνωρίσει την τεχνολογία, να έλθει σε επαφή με αντικείμενο που είναι δυναμικό και άμεσα συνυφασμένο με την εξέλιξη.
Συνάδελφοι, είναι καιρός να δώσουμε να καταλάβουνε κάποιοι πως είμαστε εδώ παρόντες στις εξελίξεις, και κανείς δεν μπορεί να μας προσπεράσει!! :whip:

pspirid

τελικά ποιο είναι το μέλλον της Πληροφορικής στα σχολεία?? Απο ότι βλέπουμε οι θέσεις μειώνονται, οι ώρες μειώνονται και απ' ότι λένε θα βγάλουν και το μάθημα ΑΕΠΠ απο τις πανελλαδικές εξετάσεις...
Οι καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής κατάφεραν να διδάξουν στα Δημοτικά πρωινή ζώνη και η Πληροφορική έμεινε απέξω??? Δεν μπορώ να καταλάβω τι και πώς το σκέφτονται με την ειδικότητά μας......

evry

Πιστεύεις ότι οι καθηγητές πληροφορικής έχουν τα προσόντα να διδάξουν στο δημοτικό;

Παράθεση από: pspirid στις 08 Ιουν 2006, 02:04:54 ΜΜ
τελικά ποιο είναι το μέλλον της Πληροφορικής στα σχολεία?? Απο ότι βλέπουμε οι θέσεις μειώνονται, οι ώρες μειώνονται και απ' ότι λένε θα βγάλουν και το μάθημα ΑΕΠΠ απο τις πανελλαδικές εξετάσεις...
Οι καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής κατάφεραν να διδάξουν στα Δημοτικά πρωινή ζώνη και η Πληροφορική έμεινε απέξω??? Δεν μπορώ να καταλάβω τι και πώς το σκέφτονται με την ειδικότητά μας......
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

NickTheGreek

Στην πρωινή μου δουλεία είμαι System Admin σε Τράπεζα και οι εξελίξεις στον τραπεζικό χώρο είναι καταιγιστικές...το τρένο της πληροφορικής είναι πια υπερηχητικό και πρέπει κάποιος να κρατιέται πολύ γερά πάνω του για να αντέξει στο ταξίδι. Οπότε το ερώτημα είναι: εκτός από βασικές, σημαντικές μεν αλλά ξεπερασμένες σε κάποιο βαθμό δε, γνώσεις μήπως θα έπρεπε η πληροφορική να αποτελεί το πιο δυναμικό μάθημα στα σχολεία ? Το λέω γιατι σε μερικά χρόνια αν μείνει ως έχει δεν θα συγκινεί τόσο το ενδιαφέρον σε 17άρηδες που κυριολεκτικά τα έχουν δεί όλα από πριν... δεν παίζουν μόνο παιχνίδια με τον Η/Υ τα παιδιά στο σπίτι...

Η κατάσταση μοιάζει με την γεωγραφία του δημοτικού όταν το βιβλίο μέσα από λιγοστές φωτογραφίες προσπαθεί να δείξει χώρες σε παιδιά που έχουν δεί 300+ ταινίες μεγάλου μήκους στην τηλεόραση, έχουν ακούσει μουσική από 20+ χώρες σε MP3 και έχουν μέσω διαδικτύου "ταξιδέψει" σχεδόν σε όλο τον πλανήτη.

Τα απογεύματα διδάσκω το μάθημα αυτό σε μαθητές Γ' Λυκείου και προσπαθώ να τους αφιερώνω 5 λεπτά στο τέλος (ναί, έστω 5 λεπτά !) για συζήτηση περί της Πληροφορικής ως πραγματικότητας και λιγότερο ως μαθήματος ή επιστήμης...



The Fairy Tale of YourForum | [url=h

evry


    Και όμως είναι όπως το λες. Οι 17άρηδες δεν έχουν δει τιποτα (στην συντριπτική πλειοψηφία τους) και παίζουν μόνο παιχνίδια στο σπίτι. Άντε να σερφάρουν και λίγο στο Internet να μπουν στο Mad.
Κάνεις λάθος αν νομίζεις ότι τα παιδιά έχουν καλή σχέση με την τεχνολογία ή με την πληροφορική. Δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Επειδή ξέρουν να τραβάνε βίντεο με το κινητό ή να παίζουν παιχνίδια στον Η/Υ δεν σημαίνει ότι ξέρουν πληροφορική ή ότι αξιοποιούν τις δυνατότητες που έχει. Πόσοι σημερινοί δεκαεφτάρηδες ξέρουν να στήσουν ένα site, ή έστω χρησιμοποιούν bitorrent, emule, dc++ για να κατεβάζουν ταινίες;  Πόσοι ασχολούνται ερασιτεχνικά με τον προγραμματισμό; Δες πόσοι συμμετέχουν στους διαγωνισμούς πληροφορικής και ποιοι είναι αυτοί που αριστεύουν. Πάντα στους πρώτους υπάρχει μαθητής ή μαθητές από ιδιωτικό σχολείο το οποίο αφιερώνει εκτός προγράμματος 2 ώρες την εβδομάδα για προτετοιμασία για αυτόν τον διαγωνισμό. Δυστυχώς οι μαθητές που ασχολούνται ερασιτεχνικά με την πληροφορική και την αγαπάνε είναι πολύ λίγοι.
             Τα παραπάνω τα λέω από την μικρή εμπειρία μου αλλά επειδή έχω διδάξει σε διάφορες περιοχές (και επαρχία (Κυκλάδες) αλλά και Αθήνα) δεν βρήκα ούτε έναν μαθητή να μπορεί να δώσει στον διαγωνισμό πληροφορικής (φέτος είμαι σε ένα από τα καλύτερα σχολεία της Γ Αθήνας με 400 παιδιά). Αντιθέτως πολλοί έδιναν και πέρναγαν την πρώτη φάση του διαγωνισμού της Μαθηματικής Εταιρείας. Αυτό κάτι σημαίνει. Αλλά και γενικότερα το αν το μάθημα το κάνεις σωστά μπορεί να γίνει πολύ δυναμικό μάθημα. Αν δηλαδή τους δείξεις πως φτιάχνουν ιστοσελίδες, 1-2 σκριπτάκια Javascript, πως να ανεβάζουν και να παραματροποιούν ένα forum, portal σε php/mysql πολλοί συγκινούνται.
            Ο βασικός λόγος για αυτό είναι ότι το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα δεν μαθαίνει στα παιδιά να αγαπούν τη γνώση, τη βλέπουν σαν εξαναγκασμό. Κάθε είδος γνώσης. Ξερώ ότι αυτό που θα πω είναι σκληρό αλλά τα περισσότερα παιδιά πραγματικά μισούν τη γνώση, κάθε είδος της και ειδικά αυτό που κατακτιέται με πολύ κόπο και θέλει πολύ χρόνο. Και αυτό ακριβώς θέλει η πληροφορική για να κατακτηθεί "Χρόνο και κόπο" . Τα παιδιά όμως έχουν μάθει να κουράζονται λίγο και να αμοίβονται για αυτό με υψηλούς βαθμούς για να περάσουν αύριο σε μια σχολή στην οποία θα ανακαλύψουν ότι δεν τους αρέσει.

Καλημέρα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

NickTheGreek

Καλημέρα :)

όσα από τα παιδιά έμαθαν έτσι έμαθαν από εμάς, και αποκλειστικού υπεύθυνοι είμαστε εμείς : γονείς, σχολικοί καθηγητές, φροντιστήρια, η πολιτεία με αυτή τη σειρά. Τους μάθαμε οτι μόνο ο τερματισμός αξίζει και όχι το ταξίδι, ζητάμε μόνο τη νίκη της ομάδας μας και όχι τόσο την καλή εμφάνιση, θέλουμε το πτυχίο μόνο και όχι την γνώση, απαιτούμε τον βαθμό αλλά όχι την εξέλιξη.

Το δείγμα που έχεις δουλέψει είναι σεβαστό και δεν μπορώ παρά να συμφωήσω. Όμως διατηρώ κάποια forum με αρκετά μελή και μου έχει κάνει εντύπωση σε θέματα scripting & κώδικα πόσο διαφέρει ο 15χρονος Άγγλος / Αμερικανός ( για Φινλανδός ας μην το θίξουμε καν ) από τον 15χρονο έλληνα, μέχρι και παροχή υπηρεσιών έχω πληρώσει σε παιδιά 14-16 χρονών για δουλειές κώδικα που μου έχουν κάνει.

Τα παιδιά έχουν απόλυτο δίκιο να μισούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που του μετατρέπει σε στρατιωτάκια και η ευθύνη πλέον στα χέρια μας.

Πάντως, επειδή κινούμαι σε χώρους όπου τα παιδιά είναι πολύ πιο ελεύθερα από ότι στο σχολείο όπου έχουν την ταμέλα του μαθητή (άρα υιοθετούν και την συμπεριφορά που - νομίζουν - οτι του ταιριάζει ) σου λέω πως σε Internet cafe, σε chat room, σε forums, θα δείς οτι και το eMule / Limewire ξέρουν, θα δείς οτι όλο Rapidshare κωδικούς ζητάνε και μέχρι και τεχνικές συμβουλές για ADSL routers αναζητούν. όσο για το gaming, face it, μιλάμε για την μεγαλύτερη βιομηχανία ψυχαγωγίας / διασκέδασης του 21ου αιώνα, σύντομα θα ξεπεράσει εισπρακτικά το Hollywood. Από εκεί και πέρα, είναι σαν την τηλεόραση : όλοι έχουμε μια τουλάχιστον, αλλά δεν βλέπουμε όλοι σαπουνόπερες.

Με κίνδυνο να γίνω κουραστικός το ξαναλέω : υπάρχουν - πάρα πολλοί - πιτσιρικάδες στον κυβερνοχώρο που μπροστά τους υστερούμε πάρα πολύ προγραμματιστικά.

Εκείνοι εξάλλου είναι ψηφιακοί ιθαγενείς, εμείς ψηφιακοί μετανάστες. Εμείς μάθαμε τη φωτογραφία από το film, ένα παιδάκι σήμερα, ακόμα και 3 χρονών, όταν το φωτογραφίσεις ψάχνει να δεί τον εαυτό του σε LCD display



The Fairy Tale of YourForum | [url=h

evry

Ναι δεν αμφίβαλλω ότι υπάρχουν κάποια παιδιά που ξέρουν αρκετά πράγματα, όμως αυτά είναι μια πολύ μικρή μειοψηφία. Το ποσοστό των μαθητών που ασχολούνται είναι απελπιστικά χαμηλό. Απλά εσύ έχεις την τύχη στους χώρους που κινείσαι να συναναστρέφεσαι με αυτή τη μειοψηφία οπότε σου δημιουργείται μια πλασματική εντύπωση. Εγώ μιλάω για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. Ότι δηλαδή αυτοί που "σκαλίζουν" λίγο παραπάνω του Η/Υ είναι απελπιστικά λίγοι και είσαι τυχερος αν έχεις έστω και έναν στην τάξη σου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

toufeki

...είμαστε μόνο 6 που μιλάμε εδώ :'(

Εγώ λέω να πάρουμε ένα ψηφιακό ταξί και να πάμε να τα πούμε καλύτερα σε ψηφιακό καφενείο.

....βάζω ακόμα μια συνάδελφο στην παρέα μέσα από τις απόψεις τις που έστειλε σε όλους τους καθηγητές Δωδ/νήσου.

Να σημειώσω εδώ ότι μετά την σύμβουλό μου, οι παρακάτω απόψεις είναι μόλις το 2ο mail που έλαβα ως μέλος της λίστας των καθηγητών πληροφορικής Δωδεκανήσου.

Επίσης δείτε και την πρώτη αντίδραση για το θέμα από την σύμβουλο Πληροφορικής Τσαμπίκα:

"Παναγιώτη ετοιμάζω ένα σχόλιο στο blog για το θέμα αυτό, που θα το στείλω και στη λίστα μετά. Το ότι δεν απαντούν οι συνάδελφοι στο μήνυμα σου με τις πραγματικά εύστοχες παρατηρήσεις δεν σημαίνει ότι αδιαφορούν ή ότι δεν προβληματίζονται, ή ότι δεν οργίζονται. Απλώς και στον κλάδο μας αλλά και γενικότερα, η δημόσια έκθεση των απόψεών μας, ακόμα κι αν είναι για σπουδαία, καθοριστικά για τη ζωή μας θέματα,  είναι μια διαδικασία ρίσκου, δύσκολη, καινούργια, στην οποία ο καθένας δεν έχει συνηθίσει, δεν έχει πεισθεί ή απλά δεν θέλει να μπαίνει. Ακόμα κι αν οι περισσότεροι από μας εκθέτουμε προσωπικά μας δεδομένα με έμμεσο ή άμεσο τρόπο στο διαδίκτυο, η τοποθέτηση για πολιτικά, ιδεολογικά ή ακόμα και για εργασιακά θέματα, φαίνεται να αποτελεί ακόμα ταμπού.

Το ζήτημα είναι όταν θα έρθει η «κρίσιμη στιγμή» να είμαστε συνειδητοποιημένοι και ενωμένοι κάτω από μια οπτική όχι συντεχνιακή, αλλά που θα υπηρετεί πραγματικά τις ανάγκες μιας ανθρωπιστικής σύγχρονης εκπαίδευσης. Θα είμαστε???  "


Σημ: ορίστε! από τα νεύρα μου τα έκανα κουλουβάχατα. Αλλού ήθελα να απαντήσω και αλλού απάντησα. Θέλω οπωσδήποτε μια ψηφιακή οριζοντιοποίηση για να συνέλθω.