Το μέλλον (ποιό;;) της πληροφορικής στο σχολείο

Ξεκίνησε από ptsiotakis, 16 Μαΐου 2005, 10:54:39 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Στο συνέδριο που διενεργήθηκε στη Σύρο πριν λίγες ημέρες υπήρξαν κάποιες εξελίξεις που πρέπει να θορυβήσουν την κοινότητα των καθηγητών πληροφορικής. Οι φήμες αυτές, που όμως έχουν πολύ ισχυρή βάση, ούτε λίγο - ούτε πολύ περιλαμβάνουν τα εξής:

Καταργείται το μάθημα της πληροφορικής στο γυμνάσιο. Η σκέψη είναι ότι ουσιαστικά, δεν πρόκειται για μάθημα πληροφορικής αλλά για εξοικείωση των μαθητών με τη χρήση τους. Αφού οι νέοι εξοικειώνονται με φρενήρεις ρυθμούς μόνοι τους με τις νέες τεχνολογίες και δεδομένης της εισαγωγής του μαθήματος στο (ολοήμερο) δημοτικό η ανάγκη για την ύπαρξή του στο γυμνάσιο εκλείπει. Στο δε, δημοτικό καθηγητές πληροφορικής καλούνται να συμπληρώσουν το ωράριο τους ... Το μάθημα εφαρμογές πληροφορικής του λυκείου καταργείται επίσης για τους ίδιους με τους παραπάνω λόγους. Το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" της Γ' Λυκείου μετατρέπεται σε γενικής παιδείας αλλά άγνωστο αν θα εξετάζεται στις πανελλαδικές ή ενδοσχολικά και ενδέχεται να το διδάσκουν και οι μαθηματικοί. Τι θα γίνει στα ΤΕΕ; Κανείς δεν γνωρίζει

Σίγουρα ο αναγνώστης καθηγητής πληροφορικής σκέφτεται ποιος θα είναι ο ρόλος του σε ένα τέτοιο - εφιαλτικό σενάριο; Μα είναι απλό: τεχνική υποστήριξη, γραμματειακή υποστήριξη, υποβοήθηση στους καθηγητές άλλων κλάδων που θα χρησιμοποιούν το εργαστήριο για τη διδασκαλία των μαθημάτων τους (!!!!!) έχοντας δικαίωμα στο 1/3 της τελικής αξιολόγησης των μαθητών;

Αυτά και άλλα ακόμη χειρότερα κυκλοφόρησαν σε "πηγαδάκια" και δεν διατυπώθηκαν επίσημα αλλά είναι σίγουρο ότι κάτι πρέπει να γίνει πριν να είναι πολύ αργά

Όσοι από σας είστε στην δημόσια εκπαίδευση (ανεξαρτήτως κλάδου πρέλευσης), την πονάτε και πιστεύετε στην διάχυση της επιστήμης μας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όσοι σκοπεύετε να μπείτε στην δημόσια εκπαίδευση αλλά όχι (μόνο) για την σιγουριά και θέλετε ταυτόχρονα να προσφέρετε, πρέπει να από το δικό σας μετερίζι να μη μείνετε άπραγοι

Οι υπόλοιποι απλά γυρίστε πλευρό και ... συγγνώμη για την ενόχληση

Αν τελικά πιστεύετε και εσείς ότι η πληροφορική δεν είναι επιστήμη τότε απλά, δεν είμαστε επιστήμονες

Ας μιλήσουμε,

Εύχομαι όλα τα παραπάνω να τα συζητάμε μελλοντικά και να γελάμε...

Με εκτίμηση, Τσιωτάκης Παναγιώτης

Laertis

Συνάδελφοι,
για να επιβεβαιώσω την ανησυχία του Παναγιώτη και τη δική μου, σας μεταφέρω το σχέδιο προγράμματος του ΥΠΕΠΘ για την επιμόρφωση 4000 εκπ/κών Πληροφορικής

----------------------------------------------------------------------
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΡΓΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(υπό εκτέλεση ή με προγραμματισμένη ημερομηνία έναρξης μέχρι το αργότερο τον Δεκέμβριο του 2005)

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πληροφορικής για την αξιοποίησή τους στην υποστήριξη των σχολικών εργαστηρίων και της ολοκληρωμένης εφαρμογής των ΤΠΕ
Κόστος 4.000.000,00
Σχεδιασμός του έργου
Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής – ΚΠΣ ΥΠΕΠΘ (ΚτΠ)

Έναρξη μέχρι 12-05
πέρας έως 06-07
96 ώρες
4.000 εκπαιδευτικοί πληροφορικής

Στόχος του έργου είναι η επικαιροποίηση γνώσεων πληροφορικής που θα λαμβάνει υπόψη τα διαφορετικά επίπεδα προέλευσης σπουδών, η παροχή δυνατοτήτων για διαχείριση/συντήρηση των υπολογιστικών συστημάτων των σχολείων, η εισαγωγή στις έννοιες της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ με εφαρμογή στην διδακτική της πληροφορικής, και η εκμάθηση των λειτουργικών χαρακτηριστικών του βασικού κορμού του εκπαιδευτικού λογισμικού των μεγάλων ειδικοτήτων (μαθηματικών ,φυσικών επιστημών, φιλολόγων).

------------------------------------------------------------------------

Δε ξέρω αν θα καταργηθούν μαθήματα Πληροφορικής στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο, αλλά με μια απλή ανάγνωση του στόχου της επιμόρφωσης διαφαίνεται ο μελλοντικός ρόλος των Πληροφορικών στο σχολείο. Και φυσικά για να επιτευχθεί ο στόχος θα πρέπει προφανώς να "ελαφρυνθεί" το ωράριο.
Όλοι λίγο πολύ έχουμε ακούσει διάφορα για το τι μέλλει γενέσθαι, αλλά νομίζω ότι πλέον αρχίζουν να προβάλλονται πολλά στοιχεία, τα οποία ενδυναμώνουν τις ανησυχίες που εκφράζει ο Παναγιώτης αλλά και σχεδόν όλοι οι συνάδελφοι.
Δε θέλω να γίνω μάντης κακών αλλά ....
κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

redhata

Συγγνώμη, αλλά από ποιες πηγές ακούστηκαν οι παραπάνω καταργήσεις-μετατροπές;
rEdHaTa

P.Tsiotakis

Ας πούμε οτι οι πηγές που τις διατύπωσαν ήξεραν πολύ καλά τι έλεγαν...

Δεν είναι επίσημες διατυπώσεις, αλλά δεν θα διατυπώνονταν αν δεν ίσχυαν

Αυτά που έγραψε ο Γιώργος είναι καταλυτικά

Με εκτίμηση,

Γιακοβής Δημήτρης

Θεωρώ ΠΟΛΥ απαισιόδοξα όσα γράφονται...
Θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα:

Στα συνέδρια λέγονται πολλά...Το θέμα είναι η κεντρική διοίκηση τι λέει.
Είναι δεδομένα ορισμένα πράγματα αυτή τη στιγμή στο χώρο μας:

- Κάνουμε τη δουλειά γραμματέα; ΝΑΙ!
- Μας βγάζουν αρκετές φορές οι διευθυντές από τις τάξεις, την ώρα του μαθήματος; ΝΑΙ!
- Ερχονται στο σχολείο έγγραφα που ζητούν διάφορα πράγματα στο Η/Υ "... που θα τα κάνει ο διευθυντής  σε συνεργασία με τον καθηγητή Πληροφορικής ..." ΝΑΙ!

Αυτά και πολλά άλλα γίνονται .. Αυτά να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε...

Για τα άλλα, που συζητούνται, ας περιμένουμε ...
Δεν πιστεύω ότι αυτές οι σκέψεις (αν υπάρχουν τέτοιες) θα υλοποιηθούν.

Γιακοβής Δημήτρης
ΠΕ19
Μηχ Η/Υ & Πληροφορικής

ΥΣ. Αλήθεια, αυτά που ακούστηκαν, από ποιόν ακούστηκαν; Ακούστηκαν από ομιλητή; Ακούστηκαν σε στρογγυλά τραπέζια;

P.Tsiotakis


Αυτά που έγραψε ο Γιώργος Νικολαίδης δεν είναι αρκετά απ' ότι φαίνεται.

Ποιος θα τα εμποδίσει Δημήτρη; Οι πάρεδροι της πληροφορικής στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που η θητεία τους έληξε τον Ιανουάριο και δεν υπάρχουν ποια? Οι σύμβουλοι πληροφορικής που πάγωσε η πρόσληψή τους και δεν υπάρχουν ποια?  Οι ενώσεις καθηγητών πληροφορικής που δεν έχουν δύναμη αφού δεν είμαστε εγγεγραμμένοι σε αυτές? Ποιοι έίναι οι πιο ισχυροί κλάδοι στην εκπαίδευση?

Ποιος είναι ο υπεύθυνος σύμβουλος του ΥΠΕΠΘ για τέτοια θέματα και ποιος εισηγείται όλες τις αλλαγές? Ποιος θα μπορούσε να συζητήσει (έστω και ανεπίσημα) για αυτά που ΠΡΟΤΑΘΗΚΑΝ ???

Η κεντρική διοίκηση πόσο συχνά δεν υλοποιεί τις προτάσεις του? Κι αν τελικά δε γίνει τίποτα, εμείς δεν πρέπει να δράσουμε προληπτικά, θα περιμένουμε πάλι από τους άλλους?

Γιάννης

Γιατί δεν γράφεσαι στην ΕΠΕ ???????(Ενωση πληροφορικών Ελλαδας).Μεσα σε λίγα χρόνια έχουμε καταφέρει πολλά για την πληροφορική στην Ελλάδα...




redhata

"Ας πούμε οτι οι πηγές που τις διατύπωσαν ήξεραν πολύ καλά τι έλεγαν...
 
Δεν είναι επίσημες διατυπώσεις, αλλά δεν θα διατυπώνονταν αν δεν ίσχυαν
 
Αυτά που έγραψε ο Γιώργος είναι καταλυτικά
 
Με εκτίμηση, "
Συγγνώμη και πάλι αλλά αυτό δεν είναι απάντηση...

rEdHaTa

P.Tsiotakis


Γιάννης

καλό ύπνο!!
 :-*
με τον ωχαδελφισμό και τον ατομικισμό τους οι Πληροφορικοί δικαιώνουν όλους όσους λένε ότι είναι ένας κλαδος που αφήνουν τον οποιοδήποτε να σφετερίζεται τον τίτλο του πληροφορικού.
 Γι' αυτό και τόσα χρόνια διορίζονταν μη τπυχιούχοι Πληροφορικής.
 Γι' αυτό και γίνοντια επιμορφωτές Πληροφορικής κάθε καρυδιάς καρύδι..

όταν ξυπνήσουμε και επιτέλους αναλάβουμε τις ευθύνες μας και τιμήσουμε το πτυχίο μας,τότε ίσως κάτι αλλάξει.

Μέχρι τότε όμως όνειρα γλυκά..

Στέλλα

Είναι δυνατόν να θέλουν να καταργήσουν τα μαθήματα και να διορίζουν 1000+ ακόμα καθηγητές? Όλα ακούγονται κάπως περιεργα...
Πάντως είναι σίγουρο ότι τα μαθήματα πρέπει να εξελιχθούν με κάποιο τρόπο γιατί τα παιδιά αρχίζουν να έχουν από μικρά πλέον εξοικίωση με Η/Υς. Αλλά όχι κατάργηση!!!

Άρης

Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας: http://www.ypepth.gr/docs/erga_epimorfosis.doc
 Συνάδελφοι προπαντός ψυχραιμία. Για να μην αναλωνόμαστε σε ατέρμονες συζητήσεις ποιος, που, πότε και γιατί, ας μελετήσουμε προσεκτικά το υπ' αριθμ. 18 που μας αφορά περισσότερο και θα δούμε ότι κάποια πράγματα συντελούν προς συγκεκριμένη κατεύθυνση. Επίσης, σας ενημερώνω ότι μετά το προχθεσινό ΔΣ της ΠΕΚΑΠ, θα προβούμε το συντομότερο δυνατό σε αποστολή υπομνήματος προς τον Πρόεδρο του Π.Ι καθώς και στην Υπουργό.
Ας κινηθούμε δυναμικά πλέον και με μία συντονισμένη κοινή προσπάθεια. Η ειδικότητα διανύει την εφηβεία της, τουλάχιστον ας αποδειχτούμε ώριμοι.
Κανένας δεν είναι σωτήρας από μόνος του, απεναντίας ενωμένοι έχουμε να καταφέρουμε πολλά. Τώρα είναι η ώρα της ισχυροποίησης του ρόλου του καθηγητή Πληρ/κής στα σχολεία! Ας δούμε θετικά το κομμάτι της επιμόρφωσης που προσφέρεται αλλά με κριτικό βλέμμα στα επιμέρους τμήματά του.
Φιλικά,
Άρης.

pklink

Κάτι γνωστό!
Η ευκολια της παραδοχής ότι η Πληροφορική είναι επιστήμη για εμάς που την έχουμε σπουδάσει και ο μονόδρομος στον οποίο αυτή σέρνει την Εκπαίδευση δεν πρέπει να μας επαναπαύει ούτε και να κάνει κάποιους αδιάφορους στη διδασκαλία.
 
Η επιστημονική κατάρτιση του καθηγητή πληροφορικής κρίνεται με παιδαγωγικά κριτήρια.


Οι ενώσεις των Πληροφορικών θα έπρεπε να συνεργάζονται. Σαν μέλος της ΠΕΚΑΠ πιστεύω ότι με μια υπεύθυνη στάση και χωρίς βεβιασμένες κινήσεις μπορούμε να φτάσουμε σε τελική πρόταση,
για να βγεί κάτι καλό από ένα κοινό υπόμνημα στον Πρόεδρο του Π.Ι καθώς και στην Υπουργό.

Είναι αλήθεια ότι λίγα έχουν γίνει και πολλά που θα έπρεπε, έχουν μείνει σε εκρεμμότητα. Ολοι τα γνωρίζουμε.

Πρέπει να δοθεί τέλος στους κακους χειρισμούς και ενωτικά να προτείνουμε.

Ας ξεχάσουμε για λίγο τη πίτα και ας δοκιμάσουμε πρώτα την γεύση της.
Αν είναι καλή τότε συνεπικουρούμε...

  

ΚΩΣΤΑΣ

ΓΕΙΑ ΣΑΣ,

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ..

ΠΡΕΠΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΟΤΙ ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΕΚ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ ΠΕ19-ΠΕ20 ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΚΩΝΙΑΣ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΘΙΞΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΕ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΛΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΟΤΝ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥΣ..
ΑΡΑ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΟΗΘΟΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΦΥΣΙΚΩΝ, ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ..

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΑΝ ΜΑΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ..

ΚΩΣΤΑΣ

kostasor

Συνάδελφοι, εγώ είμαι αισιόδοξος. Ήμουν κι εγώ στα ΠΕΚ Μεσσηνίας - Λακωνίας και άκουσα τα περί συνδιδασκαλιών. Προσωπικά πιστεύω ότι το μάθημα της Πληροφορικής δεν θα βγει από τα σχολεία. Είναι ένα συγχρονο αντικείμενο, πολύ χρήσιμο και κανείς δεν θα τολμήσει να το διώξει από το σχολείο. Πόσο μάλλον που και ο πρωθυπουργός και ο κ. Παπανδρέου είναι θερμοί υποστηριχτές των νέων τεχνολογιών. Επιπλέον πολλά κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης δίνονται για την εκπαίδευση και τη νέα τεχνολογία. Αυτό που θα γίνει πιστεύω είναι να αυξηθούν οι ώρες μας (οι θέσεις μας επομένως) με την εισαγωγή της συνδιδασκαλίας. Άλλωστε πιστεύω ότι το μέλλον της εκπαίδευσης είναι στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών σε όλα τα αντικείμενα. Άλλωστε, όπως παρατήρησε και άλλος συνάδελφος, δίορίζονται και φέτος πολλοί πληροφορικοί στα σχολεία.
Πάντως συνάδελφοι, καλό είναι να είμαστε σε εγρήγορση και να παρακολουθούμε τα πάντα. Και πάνω απ' όλα να συνεργαζόμαστε. 8)