Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 10 Μαΐου 2016, 11:07:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Κατά τη δική μου κατανόηση, το να εξηγήσεις τι ακριβώς εκφράζει ο συμβολισμός Ο προϋποθέτει ότι θα μιλήσεις για τις σταθερές c και n0 που γράφει ο ορισμός της τάξης (ή ασυμπτωτικού συμβολισμού της πολυπλοκότητας). Επίσης για να κάνεις υπολογισμό της πολυπλοκότητας ή της τάξης θα πρέπει να ορίσεις τη μεταβλητή (είτε είναι το μέγεθος εισόδου ή κάτι άλλο) και να φτιάξεις μια συνάρτηση που να συνδέει το πλήθος των βημάτων με το μέγεθος εισόδου. Από εκεί να βρεις με αλλαγή μεταβλητής την f(n) και την Ο(g(n)). Τέτοια πράγματα δεν απαιτεί το θέμα. 
Το να βρεθεί πόσες φορές εκτελείται μια εντολή σε κάποιο κώδικα είναι κάτι που το κάναμε πάντα. Είναι και τα παραδείγματα του τετραδίου μαθητή. Ο πίνακας 5.4 αναφέρει τα Ο(1), Ο(n), O(n^2) και δικαιούται ο μαθητής να ρωτήσει για αυτά. Το μόνο περίεργο σημείο είναι ο όρος «κατηγορία» χρονικής πολυπλοκότητας. Και βάζω σε εισαγωγικά τη λέξη «κατηγορία» γιατί ό όρος χρονικής πολυπλοκότητας αναφέρεται σε εντός ύλης σημείο. Η κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητα είναι στο εκτός ύλης σημείο (αν δεχτούμε ότι είναι σαφές το τι είναι μέσα και τι είναι έξω).
Κάπως έπρεπε να ονομαστεί λοιπόν αυτό που ζητάμε. Επιλέχτηκε η φράση «κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας» γιατί είναι ότι πιο κοντά στο βιβλίο.
Αναγνωρίζω πιθανές ενστάσεις. Αναγνωρίζω ότι στις πανελλήνιες δεν είναι εύκολο να ζητηθεί κάτι τέτοιο λόγω πιθανών ενστάσεων. Αλλά το στέκι γενικά δεν έχει τη φιλοσοφία να  ακολουθήσει τις πανελλήνιες. Το στέκι έχει τη φιλοσοφία να δείξει δρόμους και δε φοβάται να βγάλει το φίδι από την τρύπα.
Ίσως θα πρέπει να δοθούν πιο σαφείς επίσημες οδηγίες στη συγκεκριμένο θέμα. Πχ είναι σωστό να έχεις έξω τις κατηγορίες χρονικής πολυπλοκότητας και να δείχνεις τον πίνακα 5.4;
Τι εννοούν οι οδηγίες όταν λένε «διδάσκεται το τμήμα μέχρι τον ορισμό της πολυπλοκότητας». Ποιος είναι ο ορισμός της πολυπλοκότητας; Εννοούν τον ορισμό της τάξης στη σελίδα 95 μέσα στο πλαίσιο;

Καρκαμάνης Γεώργιος

θέλω να δώσω τα συγχαρητήρια μου σε όσους εργάστηκαν για τη δημιουργία του επαναληπτικού διαγωνίσματος.

Εύχομαι και του χρόνου να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια, όπως επίσης εύχομαι να βρεθούν περισσότεροι εθελοντές να εργαστούν με όρεξη και με νέες ιδέες για την υλοποίηση αντίστοιχου διαγωνίσματος.


soc_h

Σωκράτης

user_83

στο θέμα β1. η εντολή Α[j-1] > A[j] θα την μετρήσουμε ως μία πράξη ή ως 2?
το Α[j-1] είναι μια πράξη μόνο του και το > ακόμα μια???

avasilis


Laertis

Παράθεση από: soc_h στις 19 Μαΐου 2016, 08:23:49 ΠΜ
Σύντομα;

Συνάδερφοι, καταλαβαίνω την ανυπομονησία σας για τις λύσεις αλλά κατανοήστε παρακαλώ ότι η προσπάθεια γίνεται εθελοντικά, απο ώρες που διαθέτει ο καθένας μας απο τον πολύτιμο χρόνο του. Δυστυχώς δεν έχουμε μοναδική απασχόληση το Στέκι, και ήδη οι περισσότεροι απο μας απασχολούμαστε με τις εξετάσεις (Λυκειακές Επιτροπές και ενδοσχολικές εξετάσεις, ή εντατικά επαναληπτικά μαθήματα για τους συναδέρφους του ιδιωτικού τομέα). 
Το διαγώνισμα δημοσιεύτηκε στις 10/5. Έγραψα ότι οι λύσεις θα ανέβουν και αυτο θα γίνει, μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Δεν μπορώ να καταλάβω την πίεση και την ειρωνία μερικών .....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

cets89

Παράθεση από: eftsousis στις 18 Μαΐου 2016, 12:38:09 ΜΜ
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει τις ενδεικτικές λυσεις της θεωρίας περισσότερο. Ευχαριστώ
Υποβάλλω τις υπόλοιπες ενδεικτικές απαντήσεις των ερωτημάτων Α2 και Α3 για παρατηρήσεις και σχολιασμό.
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

noname

Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Laertis

Παράθεση από: user_83 στις 19 Μαΐου 2016, 01:13:06 ΜΜ
στο θέμα β1. η εντολή Α[j-1] > A[j] θα την μετρήσουμε ως μία πράξη ή ως 2?
το Α[j-1] είναι μια πράξη μόνο του και το > ακόμα μια???

Η εκφώνηση του θέματος αναφέρει να εκλαμβάνονται ως μία πράξη  η εκχώρηση τιμής και η σύγκριση μεταβλητών αντίστοιχα.
Οπότε θα θεωρήσεις ως μία πράξη τη σύγκριση Α[j-1] > A[j], όπως και όλες τις υπόλοιπες.
Προσοχή, αυτό γίνεται για τις ανάγκες της άσκησης χωρίς να μένουμε με αυστηρότητα σε υπολογισμούς που ούτως ή άλλως έχουν δημιουργήσει διχογνωμία.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Laertis

Παράθεση από: noname στις 19 Μαΐου 2016, 06:25:03 ΜΜ
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Δεν είμαι σίγουρος και ούτε θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για καθηγητή. Πιθανώς ο Σωκράτης να είναι μαθητής.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

cets89

Παραθέτω ενδεικτικές απαντήσεις και για το ερώτημα Β1.
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: noname στις 19 Μαΐου 2016, 06:25:03 ΜΜ
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Ας μην είμαστε υπερβολικοί ... εγώ πάντα θέλω μία δεύτερη γνώμη...δεν νομίζω να σημαίναι κάτι αυτό..

cets89

Με κάθε επιφύλαξη για τυχόν λάθη, ανεβάζω μια ενδεικτική απάντηση για το ερώτημα Β2. Οι ζητούμενες τιμές είναι εκείνες των στηλών Στοίβα και Έξοδος του πίνακα, με έντονη γραφή.
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

Laertis

Συνάδελφοι, ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων της Ομάδας Διαγωνισμάτων του στεκιού για τη χρονιά 2015-2016 ανέβηκαν στο αρχικό post του thread :

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6654.msg76632#msg76632

Ευχαριστούμε για την υπομονή.
Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

agiannak

Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η  πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);