Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: thg στις 29 Μαρ 2021, 07:46:08 ΜΜ

Τίτλος: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: thg στις 29 Μαρ 2021, 07:46:08 ΜΜ
Καλησπέρα σας,
Θα ήθελα να σας ρωτήσω τι θα επιλέγατε εσείς σε κάποια Σωστό λάθος
1- Η διαγραμματικες τεχνικές υλοποιούνται με.συμβολα.
2- Μια διαδικασία μπορεί να καλέσει συνάρτηση και το ανάποδο.
3- Στην Γλώσσα προγραμματισμού Γλώσσα οι εντολές γράφονται μονο με  Κεφαλαία.
Η άποψη μου είναι ότι και τα 3 είναι λάθος..αφενός γτ στο πρώτο θεωρώ ότι θα πρέπε να το.συγκεκριμενοποιει ότι είναι γεωμετρικά σύμβολα,στο δεύτερο γτ έχει αναφερθεί νομίζω και παλιότερα ότι από συνάρτηση δεν μπορώ να καλεσω διαδικασία και τέλος γτ νομίζω ότι μπορούμε να το γράψουμε και με μικρά..
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 29 Μαρ 2021, 08:38:18 ΜΜ
Η πρώτη ερώτηση μάλλον δεν έχει κανένα νόημα
Η δεύτερη είναι σίγουρα λάθος, η διαδικασία απαγορεύεται να καλεί συνάρτηση
Η τρίτη είναι απλά ανόητη και επικίνδυνη ερώτηση...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: thg στις 29 Μαρ 2021, 10:11:47 ΜΜ
Θα προτιμούσα να μην απαντήσετε καθόλου.. η ειρωνεία δεν. Βοήθησε πότε κανέναν!!!
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 29 Μαρ 2021, 10:19:56 ΜΜ
Αν είναι δικές σας οι ερωτήσεις, τότε ζητώ συγνώμη
Νόμιζα ότι απλά θέλατε ένα σχόλιο για ερωτήσεις που τις είδατε κάπου

ΥΓ. Συνεχίζω να θεωρώ όμως επικίνδυνη μια ερώτηση που αφορά τα κεφαλαία γράμματα. Μόνο σύγχυση και σπατάλη χρόνου προκαλεί...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: evry στις 29 Μαρ 2021, 10:22:40 ΜΜ
Πέτρο εννοείς το ανάποδο έτσι? Ότι στο σώμα μιας συνάρτησης δεν μπορεί να υπάρχει εντολή κλήσης διαδικασίας
Παράθεση από: petrosp13 στις 29 Μαρ 2021, 08:38:18 ΜΜ
Η δεύτερη είναι σίγουρα λάθος, η διαδικασία απαγορεύεται να καλεί συνάρτηση
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 29 Μαρ 2021, 10:24:17 ΜΜ
Ναι, σόρρυ, μου ξέφυγε...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: thg στις 29 Μαρ 2021, 10:33:20 ΜΜ
Είναι απορίες μαθητών μ που προσπαθώ να λύσω τεκμηριωμένα...όπως καταλαβαίνετε θα ήθελα τεκμηριωμένη απάντηση για να δω αν είμαι εγώ σωστή...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 29 Μαρ 2021, 10:46:32 ΜΜ
Οκ, για δεύτερη φορά ζητώ συγνώμη
Το θέμα των κεφαλαίων έχει αναλυθεί σε πολλά τόπικ στο φόρουμ αυτό εδώ και 20 χρόνια και θεωρείται ότι δεν είναι καν ζήτημα
Δεν θα έπρεπε να μπαίνει καν σε ερώτημα
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: thg στις 29 Μαρ 2021, 10:51:42 ΜΜ
Συγνώμη επειδή έψαξα αλλά δεν το βρήκα...είναι υποχρεωτικά τα κεφαλαια??
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: evry στις 29 Μαρ 2021, 11:22:57 ΜΜ
Τελικά είναι απορίες μαθητών ή ερωτήσεις ΣΛ? Γιατί και εγώ δεν κατάλαβα.
Στο αρχικό σας μήνυμα μιλάτε για Σωστά Λάθος και όχι για απορίες μαθητών.
Παράθεση από: thg στις 29 Μαρ 2021, 10:33:20 ΜΜ
Είναι απορίες μαθητών μ που προσπαθώ να λύσω τεκμηριωμένα...όπως καταλαβαίνετε θα ήθελα τεκμηριωμένη απάντηση για να δω αν είμαι εγώ σωστή...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: thg στις 29 Μαρ 2021, 11:37:23 ΜΜ
Είναι απορίες τους πάνω σε Σ Λ..εγώ τα έδωσα Λάθος ενώ άλλος καθηγητής σωστά...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 30 Μαρ 2021, 02:08:51 ΠΜ
Το βιβλίο λέει επίσης ότι εκτός από κεφαλαία, θα πρέπει να γράφονται και με διαφορετικό χρώμα
Επίσης, υπάρχουν πολλά θέματα εξετάσεων σε ΓΛΩΣΣΑ γραμμένα με μικρά
Το πιο πρόσφατο είναι το Β2 του 2017
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: thg στις 30 Μαρ 2021, 04:27:07 ΠΜ
Έχω την ίδια άποψη...Επίσης αυτό με τα συμβολα στο βιβλίο στο 2ο κεφάλαιο τα δίνει απλά σύμβολα γι'αυτό και μπερδεύτηκαν τα παιδιά... φαντάζομαι όμως εννοεί γεωμετρικά σύμβολα κι όχι απλά σύμβολα σωστά?
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 30 Μαρ 2021, 12:02:01 ΜΜ
Νομίζω ότι είναι μια άνευ ουσίας ερώτηση που διυλίζει τον κώνωπα
Τα ΣΛ πρέπει να είναι σαφή και μονοσήμαντα
Αν χρειάζεται να τα συζητήσουμε εμείς οι καθηγητές, χάνουν τον στόχο τους
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: Ste στις 03 Απρ 2021, 06:41:55 ΜΜ
Άκυρη ερώτηση. Βρήκα παλιότερη συζήτηση
Να ρωτήσω κατι για το 2ο ερώτημα; Το βιβλίο αναφέρει "Κάθε διαδικασία ή συνάρτηση μπορεί να καλείται από το κύριο πρόγραμμα ή από άλλη διαδικασία ή συνάρτηση" (σελ 179). Καταλαβαίνω τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν στην κλήση διαδικασίας από συνάρτηση (πχ αν έχει μια διάβασε μέσα) και το βλέπω και στις οδηγίες ότι απαγορεύεται,  αλλά το γράφει κάπου το βιβλίο; (Συγνώμη αν έχει ξανασυζητηθεί αλλά είχα πολλά χρόνια να διδάξω το μάθημα)
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: George Eco στις 04 Απρ 2021, 05:08:13 ΠΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαρ 2021, 02:08:51 ΠΜ
....
Επίσης, υπάρχουν πολλά θέματα εξετάσεων σε ΓΛΩΣΣΑ γραμμένα με μικρά
Το πιο πρόσφατο είναι το Β2 του 2017

Το βιβλίο είναι κακογραμμένο. Λείπουν σύμβολα από το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ, τι συζητάμε εδώ; Πιο συγκεκριμένα το : και τα [ ]

Στο βιβλίο λέει πως κατά την ανάθεση τιμής σε μεταβλητή, η μεταβλητή κι η παράσταση πρέπει να είναι του ιδίου τύπου. Δηλαδή με άλλα λόγια, με αυτό τίθεται ερώτημα αν μπορώ να αναθέσω σε πραγματική μεταβλητή ακέραια τιμή.
Δηλαδή τι; Να κάνουμε κάτι σαν πραγ <- 10 * 1.0 για να είμαστε καλυμμένοι;

ΥΓ: Μην ακυρώνεις συνάδελφε το thread σου, όλα τα threads είναι πολύτιμα.

Τα πεζά - κεφαλαία είναι το τελευταίο που μας νοιάζει. Αλλά μπορείτε να προτείνετε στα παιδιά κεφαλαία τις εντολές για πιο ευανάγνωστο κώδικα για αυτά, ως καλή πρακτική. Καλό θα ήταν. Αν πάμε με το τυπολατρικό, θα συμφωνήσω με τον Πέτρο, με μόνη την αιώνια διαφωνία που έχω στα θέματα.

Ποτέ δεν υπήρξε προγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ με πεζά στις Πανελλήνιες με ρητή αναφορά ως πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ. Ήδη ακούγεται γραφικό από μεριάς μου αυτό, ναι οκ το ξέρω, αλλά τσεκάρετέ το. Το Β2 του 2017 αποκαλείται πρόγραμμα. Όχι σε ΓΛΩΣΣΑ απαραίτητα.  Τα έχουμε χιλιοπεί όμως αυτά.

Αντεπιχείρημα τρανό είναι το εξής: Αν αυτό δεν είναι ΓΛΩΣΣΑ, τότε τι είναι; Η απάντηση θα μπορούσε να είναι η θολή "μια ομοιάζουσα με τη ΓΛΩΣΣΑ, δίχως απαίτηση συντακτικής αυστηρότητας". Το Β θεωρητικό θέμα είναι άλλωστε. Αλλά προφανώς εδώ φαίνεται το αστείο της συζήτησης.

Και ξαναλέω, αν ρωτούσατε εμένα, θα έλεγα το εξής: Τι καθόμαστε και συζητάμε;
Αλλά δε θα διορθώσω εγώ τα γραπτά Πανελληνίων. Συνάδελφοι θα το κάνουν. Και το μόναδικό μου επιχείρημα είναι το εξής πάντοτε:
Αν κάποιο δικό μου παιδί, τύχει να εξεταστεί από κανέναν όχι τόσο σχετικό με το μάθημα κι απαιτεί κεφαλαία;
Και μη μου πει κανείς πάλι πως αυτά είναι ανήκουστα πράγματα...

Παράθεση από: thg στις 29 Μαρ 2021, 11:37:23 ΜΜ
Είναι απορίες τους πάνω σε Σ Λ..εγώ τα έδωσα Λάθος ενώ άλλος καθηγητής σωστά...

Λέει αλήθεια!!! Κι αυτό είναι το πιο ΑΠΛΟ που έχουμε να αντιμετωπίζουμε. Αν ο "άλλος" γίνει εξεταστής;;;

Γι' αυτό συνάδελφε, εγώ λέω στα  παιδία μου, good practice κι εκ του ασφαλούς με κεφαλαία. ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΚΟΨΑ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΜΟΡΙΟ ΣΤΑ ΕΚΑΤΟ ΛΟΓΩ ΠΕΖΩΝ! Διότι πιστεύω πως Τα 20 μόρια μιας άσκησης Δ αφορούν τα όσα ζητά το θέμα κι όχι τα κεφαλαία και πεζά.

Στη κρίση σας το αφήνω εγώ, ξαναεξέφρασα τη γνώμη μου, Πέτρο γι' αυτό επέμενα κι εγώ στα άλλα νήματα τόσο πολύ. Υπάρχουν άνθρωποι σε Λύκεια που διδάσκουν το μάθημα κι ΑΠΑΙΤΟΥΝ κεφαλαία. Ξέρω περιπτώσεις που κάνουν πρόγραμμα σε γλώσσα και ψευδογλώσσα αχταρμά κι έρχονται τα παιδιά μου στις τάξεις έξαλλα. Κάθε φορά όμως που πρέπει να λύσω τέτοιο θέμα, δίχως να θίξω κανέναν, είναι δύσκολο, κουραστικό και με κάνει να ντρέπομαι.



Στο δια ταύτα:

1- Οι διαγραμματικες τεχνικές υλοποιούνται με συμβολα
Δε καταλαβαίνω τι εννοεί; "Οι διαγραμματικες τεχνικές αναπαράστασης αλγορίθμων"; Η ερώτηση είναι εντελώς ακατάλληλη για Σ/Λ Πανελληνίων. Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες.

2- Μια διαδικασία μπορεί να καλέσει συνάρτηση και το ανάποδο.
Λάθος. Η Συνάρτηση δε μπορεί να καλέσει Διαδικασία, έχει ξεκαθαριστεί αυτό από το Υπουργείο.


3- Στην Γλώσσα προγραμματισμού Γλώσσα οι εντολές γράφονται μονο με  Κεφαλαία.
Μπορώ να τρολάρω για μία φορά; Μιλά για τη "Γλώσσα", όχι για τη ΓΛΩΣΣΑ. Μάλλον αναφέρετε στη γλώσσα προγραμματισμου του Β2/2017 οπότε απαντώ ΛΑΘΟΣ.  ;D ;D ;D :angel:
Αυτή η ερώτηση Σ/Λ συνάδελφε, ΤΙ ακριβώς εξετάζει; Αυτό σκέψου. Γιατί να πάρει ή να χάσει μόρια μαθητής εξ αιτίας της. Εγώ τη θεωρώ ακατάλληλη. Έχουμε 100 μονάδες για να εξετάσουμε όλη την ύλη σε 4 θέματα. Γιατί να σπαταλήσουμε εκεί μονάδες;

Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: andreas_p στις 04 Απρ 2021, 10:23:29 ΠΜ
 good practice κι εκ του ασφαλούs.

Καλή πρακτική είναι :  Ν΄ανάψεις τη φωτιά κι  όχι να γεμίσεις το κεφάλι του μαθητή με γνώσεις και μάλιστα τυποποιημένες ! Μην ασχολείστε με small /CAPITAL ...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: George Eco στις 04 Απρ 2021, 12:53:33 ΜΜ
Παράθεση από: andreas_p στις 04 Απρ 2021, 10:23:29 ΠΜ
good practice κι εκ του ασφαλούs.

Καλή πρακτική είναι :  Ν΄ανάψεις τη φωτιά κι  όχι να γεμίσεις το κεφάλι του μαθητή με γνώσεις και μάλιστα τυποποιημένες ! Μην ασχολείστε με small /CAPITAL ...

Δε διαφωνώ. Αλλά μέχρι να εξαλειφθούν αυτά τα θλιβερά φαινόμενα, το νιώθω σα χρέος  να το προτείνω. Κι άς αφήσουμε λίγο στην άκρη το "ασφαλές".
Νομίζω πως βοηθά στην ανάγνωση του κώδικα, το να έχουμε σταθερή τυποποίηση κεφαλαίων δεσμευμένων λέξεων, όπως κι οι σωστές εσοχές. Δίχως εσοχές δεν είναι λάθος, με εσοχές όμως βοηθάμε τον εαυτό μας και τον εξεταστή. Έτσι το βλέπω και το κεφαλαία - πεζά.
Άλλοι βγάζουν Σ/Λ γι' αυτό. 
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: andreas_p στις 05 Απρ 2021, 11:09:30 ΠΜ
Εσοχές.
Σ' έναν μακροσκελή κώδικα με εμφωλεύσεις  είναι επιβεβλημένες !
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 05 Απρ 2021, 12:15:11 ΜΜ
Παράθεση από: George Eco στις 04 Απρ 2021, 05:08:13 ΠΜ
Ποτέ δεν υπήρξε προγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ με πεζά στις Πανελλήνιες με ρητή αναφορά ως πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ. Ήδη ακούγεται γραφικό από μεριάς μου αυτό, ναι οκ το ξέρω, αλλά τσεκάρετέ το. Το Β2 του 2017 αποκαλείται πρόγραμμα. Όχι σε ΓΛΩΣΣΑ απαραίτητα.  Τα έχουμε χιλιοπεί όμως αυτά.

https://kathigitis-aepp.gr/wp-content/uploads/2019/03/2005-imerisio-maios-themata.pdf
Θέμα 2, 2005
Πρόγραμμα/Συνάρτηση με πεζά γράμματα
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: George Eco στις 05 Απρ 2021, 02:59:08 ΜΜ
Ακόμα μία φορά. Θέμα 2ο "∆ίνεται το παρακάτω τμήμα προγράμματος και μια συνάρτηση:". Ξαναλέω, δεν είπε πουθενά σε ΓΛΩΣΣΑ. Μακάρι να το έλεγε έτσι κε Τσιωτάκη, να μην είχαμε αυτά τα φαινόμενα. Επίσης είναι τελείως θεωρητική ερώτηση, δε ζητά να αλλάξουμε κάτι ή να συμπληρώσουμε κάτι στο κώδικα. Πίνακα τιμών θέλει.

Εκείνη την εποχή, ήταν εντός ύλης το να γνωρίζουν τα παιδιά τι είναι και τι κάνουν οι COBOL, LISP, FORTRAN, PASCAL, JAVA, γεγονός που με βρίσκει σύμφωνο, αλλά δεν εξετάζεται στο σήμερα.

Επίσης, το 2005, 15 - 16 χρόνια πίσω, έβαζαν θεωρητικά θεματα που λύνονταν ΜΟΝΟ σε ψευδογλώσσα. Το θέμα 3 ΔΕ λύνεται σε ΓΛΩΣΣΑ. Γιατί ο πίνακας Α[Ν] δεν είναι δυναμική δομή στα πλαίσια του μαθήματος, οπότε και το Ν δε δύναται να ορίζεται μετά την ΑΡΧΗ. Δε νομίζω τα θέματα του 2005 να πρέπει γενικά να τα αναφέρουμε για οτιδήποτε ως επιχείρημα.

Εκείνη την εποχή το μάθημα νομίζω ήταν ακόμα στα σπάργανα (2000 έδωσαν πρώτη φορά τα παιδιά άλλωστε) κι έψαχνε ταυτότητα ακόμα, που έμελλε να κατασταλλάξει στη παρούσα μορφή του.

Κι επίσης να πω και κάτι ακόμα. Το επιχείρημα, αφου το βιβλίο λέει κεφαλαία, τότε να βάζουμε και χρώματα, δεν είναι και τόσο ορθό ως επιχείρημα. Σε case sensitive γλώσσες, τα πεζά-κεφαλαία ΕΧΟΥΝ σημασία, το χρώμα δίνεται από τον editor, ενώ ο editor δεν επεμβαίνει στην αλλαγή των χαρακτήρων πεζών-κεφαλαίων λόγω case sensitivity της γλώσσας.

Το πεζά - κεφαλαία είναι ανούσιο να το συζητάμε, αλλά ας παραθέτουμε το πραγματικό λόγο. Είναι ΑΔΙΚΟ να κόψεις μονάδες από παιδί που έγραψε τις εντολές με πεζά. Έγραψε με πεζά το πρόγραμμα και χωρίς στοίχιση; Πρόβλημά του, θα το διαβάζει και θα το διορθώνει δυσκολότερα, παίζει και να χάσει και χρόνο εκεί. ΔΕΝ εξετάζεται αυτό στις Πανελλήνιες. Υπάρχουν 100 μονάδες που εξετάζουν εφ όλης της ύλης το μάθημα. ΟΥΤΕ ΜΙΑ δε πρέπει να σπαταληθεί σε πεζά-κεφαλαία θέματα. Απλά δε το ξέρουν όλοι, και γι' αυτό πάντα σπεύδω να αναφέρω το φαινόμενο, μπας και πέσει κάτι στην υπόληψή τους κι εξαλειφθεί το φαινόμενο.

Στο παρελθόν, σε άλλο thread, είπε κάποιος συνάδελφος, πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου, πως αν κάποιος σήμερα κόβει για πεζά - κεφαλαία, είναι θλιβερό. Ε μαντέψτε. Όλο θλίψη είμαι, σε πολλές περιοχές της ΑΤΤΙΚΗΣ που διδάσκω, ακούω θλιβερά πράγματα.
Ελπίζω σε ένα εκ των δύο:

Θεωρώ απαράδεκτο πάντως, πως δείτε που έχουμε φτάσει κε Τσιωτάκη:
Ερώτηση Σ/Λ για πεζά κεφαλαία.
ΤΙ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ;;;
Είναι σα να ασχολείται κάποιος με το case sensitive θέμα, σε μία επί χάρτου κακώς διατυπωμένη, θεωρητική γλώσσα.
Είδατε όμως. Κάποιος την έγραψε, κάποιος τη διδάσκει, και την απαντά και λάθος!!! Να κλάψω ή να γελάσω; (πεζά - κεφαλαία δεν έχουν σημασία)
Με ξέρετε, με πάθος υποστηρίζω πως υπάρχουν κίνδυνοι, αλλά κι εγώ ο ίδιος ΚΟΥΡΑΖΟΜΑΙ να φοβάμαι με αυτή τη τροχοπέδη στη γνώση, που λέγεται τυπολατρεία.  Αν είναι να ακολουθούμε κατά γράμμα το βιβλίο, τότε δε μπορούμε να αναθέσουμε ακέραια τιμή σε πραγματική μεταβλητή.

Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 05 Απρ 2021, 03:18:48 ΜΜ
Το 2005 οι μαθητές δεν μπορούσαν να κωδικοποιήσουν παρά μόνο σε ψευδογλώσσα είτε σε ΓΛΩΣΣΑ (στην COBOL Και στην ψευδογλώσσα δεν υπάρχει δεσμευμένη λέξη "Συνάρτηση"). Προφανώς και η επιτροπή έγραψε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ με πεζά για να μην χρειάζεται 16 χρόνια μετά να γράφουμε ακόμη ότι έχει νόημα η απαίτηση συγγραφής κεφαλαίων...

Προφανώς μιλάμε διαφορετική γλώσσα. Και ακόμη και αν την αλλάξουμε, πάλι διαφορετική θα είναι. Μακάρι να ήταν αλλιώς...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Απρ 2021, 03:25:33 ΜΜ
Τα ίδια και τα ίδια...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: George Eco στις 05 Απρ 2021, 03:29:39 ΜΜ
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 05 Απρ 2021, 03:18:48 ΜΜ
Το 2005 οι μαθητές δεν μπορούσαν να κωδικοποιήσουν παρά μόνο σε ψευδογλώσσα είτε σε ΓΛΩΣΣΑ (στην COBOL Και στην ψευδογλώσσα δεν υπάρχει δεσμευμένη λέξη "Συνάρτηση")

Προφανώς μιλάμε διαφορετική γλώσσα. Και ακόμη και αν την αλλάξουμε, πάλι διαφορετική θα είναι. Μακάρι να ήταν αλλιώς...

Μπερδευτήκαμε λίγο εδώ, εννοούσα πως αν δείτε τα θέματα, καμία σχέση με τα σημερινα. Η COBOL αναφέρθηκε για να σχολιάσω το πόσο διαφορετικά ήταν τα θεωρητικά θέματα τότε με του σήμερα. Δεν υπονόησα πως πρέπει να διδάσκονται ΣΥΝΤΑΞΗ, παρέμεινα πως καλό είνια να τις έχουν ακουστά. Σήμερα κάνουν ψευδογλώσσα-γλώσσα κι αν πεις JAVA, COBOL, FORTRAN σε κοιτάνε καλά καλά. Ούτε καν νύξη ΤΙ ΕΙΝΑΙ.

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 05 Απρ 2021, 03:18:48 ΜΜ
Προφανώς και η επιτροπή έγραψε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ με πεζά για να μην χρειάζεται 16 χρόνια μετά να γράφουμε ακόμη ότι έχει νόημα η απαίτηση συγγραφής κεφαλαίων...
Εμ έλα όμως που δεν ανέφερε πουθενά το ΓΛΩΣΣΑ και κάποιος που δε βλέπει το προφανές, το κάνει να μην είναι προφανές και δεν είναι μόνο ένας. Κι αν αυτοί γίνουνται εξεταστές τι κάνουμε εμείς; Δεν είναι απλό το θέμα, είναι σοβαρότατο και θλιβερό κε Τσιωτάκη. Διότι έχετε κάθε δίκιο με το μέρος σας να ισχυρίζεστε πως είναι ΓΛΩΣΣΑ το θέμα. Αλλά έλα που ΔΕ το λέει πουθενά.

Πάντως τα τελευταία χρόνια γράφουν θέματα σε κεφαλαία και ούτε γάτα ούτε ζημιά.


Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Απρ 2021, 03:25:33 ΜΜ
Τα ίδια και τα ίδια...

Συμφωνώ. Βλέπετε όμως; Δεν είχα άδικο όταν τα έθιγα. Μπροστά μας τα βλέπουμε.
ΞΑΝΑΛΕΩ, για να μη παρεξηγηθώ τουλάχιστο στο εξής και με περάσετε για αυτούς που διδάσκουν πως κεφαλαία είναι "το σωστό".
ΠΕΖΑ -ΚΕΦΑΛΑΙΑ είναι απαράδεκτο να έχουν σημασία και να ασχολούμαστε.
Αλλά άλλοι ασχολούνται και δυστυχώς διδάσκουν κιόλας έτσι το μάθημα.
Δε τα είχα βγάλει από τη κούτρα μου τότε κε Αδαμόπουλε, ούτε ήθελα να είμαι ο γραφικός. Άλλοι είναι γραφικόι κι έρχονται παιδιά με άγχος και μας ρωτάνε τέτοια ΣΛ...

Συμφωνώ 100% πως η Συνάρτηση δεν ανήκει σε ψευδογλώσσα, δε νομίζω να είπα ή να υπονόησα κάτι τέτοιο και το ότι κάτι δεν είναι ΓΛΩΣΣΑ δε συνεπάγεται πως είναι ψευδοκώδικας.

Για ποια διαφορετική γλώσσα μιλάμε δηλαδή; Μήπως με παρεξηγήσατε; Γιατί αν διαφωνούσα μαζί σας, να πω οκ, το καταλαβαίνω το σχόλιο, αλλά και στη συμφωνία;  :)



Συμπλήρωση:
Και για του λόγου το αληθές, μου αρέσει σαν ιδέα ως καλή πρακτική τα κεφαλαία, μαζί με τη σωστή στοίχιση, επειδή ακριβώς δεν έχεις την επιλογή των διαφορετικών χρωμάτων. Σε βοηθήματα που χρησιμοποιώ, τα προγράμματα είναι με πεζά μεν, χρωματισμένα δε, για να είναι ευανάγνωστα. Ακριβώς επειδή χρώμα ΔΕ παίζει, ούτε στα θέματα, αλλά ούτε και στο γραπτό, ενώ πεζά-κεφαλαία παίζουν ως δυνατή βελτιστοποίηση ΕΙΚΟΝΑΣ γραπτού, το προτείνω, ΔΕ ΤΟ ΑΠΑΙΤΩ. Κι εξηγώ πάντα στα παιδιά πως όποιος απαιτεί κεφαλαία κάνει λάθος.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 05 Απρ 2021, 04:11:36 ΜΜ
Αν δεν είναι ΓΛΩΣΣΑ, τότε τι είναι;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Απρ 2021, 05:50:29 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 05 Απρ 2021, 04:11:36 ΜΜ
Αν δεν είναι ΓΛΩΣΣΑ, τότε τι είναι;

déjà vu
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Απρ 2021, 05:51:55 ΜΜ
Παράθεση από: George Eco στις 05 Απρ 2021, 03:29:39 ΜΜ
Συμφωνώ. Βλέπετε όμως; Δεν είχα άδικο όταν τα έθιγα. Μπροστά μας τα βλέπουμε.
ΞΑΝΑΛΕΩ, για να μη παρεξηγηθώ τουλάχιστο στο εξής και με περάσετε για αυτούς που διδάσκουν πως κεφαλαία είναι "το σωστό".
ΠΕΖΑ -ΚΕΦΑΛΑΙΑ είναι απαράδεκτο να έχουν σημασία και να ασχολούμαστε.
Αλλά άλλοι ασχολούνται και δυστυχώς διδάσκουν κιόλας έτσι το μάθημα.
Δε τα είχα βγάλει από τη κούτρα μου τότε κε Αδαμόπουλε, ούτε ήθελα να είμαι ο γραφικός. Άλλοι είναι γραφικόι κι έρχονται παιδιά με άγχος και μας ρωτάνε τέτοια ΣΛ...

Απορώ πού βρίσκεις τον χρόνο και την όρεξη...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: George Eco στις 05 Απρ 2021, 08:02:08 ΜΜ
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Απρ 2021, 05:51:55 ΜΜ
Απορώ πού βρίσκεις τον χρόνο και την όρεξη...

Επαναληπτικές 2020: Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ με κεφαλαία. Όχι ότι το θεωρώ επιχείρημα αυτό, αλλά ορίστε τι μπορεί κανείς να παραθέσει.
https://drive.google.com/file/d/1Yab2bFn06rd5aUz3r4xUgd0StuWgGB76/view


Κε Αδαμόπουλε να σας πω, που βρίσκω χρόνο κι όρεξη.  Δεν ήθελα, γιατί πολλές φορές ντρέπομαι και μόνο που τα σκέπτομαι, αλλά αναγκάζομαι να σας πω:

Αν έχω να αντιμετωπίζω καθημερινά κι επί χρόνια καταστάσεις τύπου:
ψευδογλώσσα = ΓΛΩΣΣΑ σε σύνταξη (εμφάνισε, εκτύπωσε σε ΓΛΩΣΣΑ δηλαδή) από εκπαιδευτικούς που διδάσκουν Γ Λυκείου το μάθημα αυτή τη στιγμή (αν θέλετε το πιστεύετε)
κι επίσης καταστάσεις όπως α div β με α να λαμβάνει αργότερα στον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα πραγματική τιμή
κι ένα βιβλίο που έχει λάθος υλοποιήσεις σε αλγορίθμους μέσα του, ενώ σε άλλα σημεία έχει θεωρηρτική υλοποίηση ασύμβατη με τη στατική δομή πίνακα σε ΓΛΩΣΣΑ,
κι όταν ύπαρχει πιθανότητα διάφορη του μηδενός, τέτοιοι να διορθώσουν ένα γραπτό δικού μου παιδιού....
ε, ναι χρόνο βρίσκω,  γιατί θέλω να ακούγονται οι προβληματισμοί μου.
Δε θέλω να θίξω κανένα και γενικά θέλω να είμαι η θετική φωνή, αλλά μην απορείτε απαξιωτικά με τις απαντήσεις μου. Είναι βασισμένες σε αληθινά γεγονότα κι αυτό το thread πολύ απλά αποδεικνύει του λόγου το αληθές και με δικαιώνει.
Σας έχω πει στο παρελθόν, ΧΑΙΡΟΜΑΙ που αντιδράτε έτσι σε τέτοια θέματα, συμμερίζομαι τη γνώμη σας. Αλλά δείτε τι κάνει κάποιος εκεί έξω:
Κάποιος απαιτεί τα παιδιά να γράφουν με κεφαλαία μόνο πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και θα κόψει από ΣΛ που εκείνος έφτιαξε, ειδικά για να τιμωρήσει όποιο παιδί γράφει πεζά. Κι αυτός θα διορθώσει εν δυνάμει γραπτά;

Εκτός κι αν η ΣΛ προέρχεται από φροντιστήριο.
@Ste διδάσκετε σε Λύκειο ή σε Φροντιστήριο;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Απρ 2021, 09:48:31 ΜΜ
Παράθεση από: George Eco στις 05 Απρ 2021, 08:02:08 ΜΜ
Δε θέλω να θίξω κανένα και γενικά θέλω να είμαι η θετική φωνή, αλλά μην απορείτε απαξιωτικά με τις απαντήσεις μου. Είναι βασισμένες σε αληθινά γεγονότα κι αυτό το thread πολύ απλά αποδεικνύει του λόγου το αληθές και με δικαιώνει.
Σας έχω πει στο παρελθόν, ΧΑΙΡΟΜΑΙ που αντιδράτε έτσι σε τέτοια θέματα, συμμερίζομαι τη γνώμη σας. Αλλά δείτε τι κάνει κάποιος εκεί έξω:
Κάποιος απαιτεί τα παιδιά να γράφουν με κεφαλαία μόνο πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και θα κόψει από ΣΛ που εκείνος έφτιαξε, ειδικά για να τιμωρήσει όποιο παιδί γράφει πεζά. Κι αυτός θα διορθώσει εν δυνάμει γραπτά;

Αυτό που λέω εγώ είναι ότι λέμε και ξαναλέμε τα ίδια σε έναν ατέρμονα βρόχο χωρίς να προκύπτει κάποιο χειροπιαστό κέρδος. Θα περίμενε δηλαδή κάποιος να γίνουν όλες οι τοποθετήσεις από τους συνομιλητές, να εκφραστούν οι όποιες διαφωνίες, να γίνουν δευτερολογίες, κλπ, αλλά κάπου να καταλήγει. Για να προχωράει ένας διάλογος θα πρέπει σε κάθε φάση της εξέλιξής του να προστίθεται κάτι καινούργιο, μια νέα παράμετρος, μια άλλη ιδέα, κάποια μετακίνηση θέσεων. Αν δεν συμβαίνει τίποτα τέτοιο και κανένας συνομιλητής δεν φαίνεται αλλάζει την άποψή του, τότε δεν βλέπω για ποιο λόγο να γίνεται. Εδώ πλέον η συζήτηση γίνεται με copy paste προηγούμενων κειμένων.

Και σίγουρα δεν μου αρέσει αν μέσω μιας τέτοιας διαδικασίας γίνεται (ακούσια ή εκούσια δεν έχει σημασία) τεχνητή μετατόπιση του κέντρου βάρους των διατυπωμένων απόψεων. Δηλαδή, για να το κάνω και πιο λιανά, δεν θεωρώ δίκαιο και αντιπροσωπευτικό της κυρίαρχης άποψης στα μέλη του Στεκιού, αν το 1% των μελών μόνο πιστεύει ότι παίζουν ρόλο τα κεφαλαία/πεζά, αλλά παρόλα αυτά αυτό αντιστοιχεί στο 10% του αριθμού των μηνυμάτων και, ακόμα χειρότερα, στο 50% του πλήθους των χαρακτήρων στα μηνύματα συνολικά. Δηλαδή προβάλλεται έτσι μια πλασματική εικόνα, η οποία θα παραπλανήσει κάποιους περιστασιακούς επισκέπτες του Στεκιού και θα οδηγήσει μελλοντικά σε ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά!

Υ.Γ.

Copy-Paste κι εγώ: Δεν θα πέσει ποτέ Σ/Λ για τα κεφαλαία-πεζά και αν κάποιος γραφικός κόψει κατά τη βαθμολόγηση για τα πεζά να είσαι σίγουρος ότι θα έχει κόψει και για πολλά άλλα, άρα θα τον έχουν εντοπίσει στο βαθμολογικό κέντρο και θα έχει πάρει πόδι.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: George Eco στις 05 Απρ 2021, 10:12:38 ΜΜ
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Απρ 2021, 09:48:31 ΜΜ
Υ.Γ.
Copy-Paste κι εγώ: Δεν θα πέσει ποτέ Σ/Λ για τα κεφαλαία-πεζά και αν κάποιος γραφικός κόψει κατά τη βαθμολόγηση για τα πεζά να είσαι σίγουρος ότι θα έχει κόψει και για πολλά άλλα, άρα θα τον έχουν εντοπίσει στο βαθμολογικό κέντρο και θα έχει πάρει πόδι.

Υπάρχει δικλείδα προστασίας με άλλα λόγια; Είναι 100% σίγουρο αυτό; Αν ναι, ειλικρινά θα με ηρεμήσει αφάνταστα συνάδελφε. Επειδή διδάσκω ακόμα μόνο σε φροντιστήρια, δε ξέρω πως ΑΚΡΙΒΩΣ γίνεται η διόρθωση, εξού κι εμμονή κι ο φόβος μου. Αν απαλλαγώ από το φόβο του γραφικού τυπά, και μου εγγυάσαι πως είναι μηδενική η πιθανότητα να MH τον εντοπίσουν ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ άτομα στο εξεταστικό κέντρο, τότε για εμένα είναι λήξαν το θέμα. Εγώ ρε παιδιά ανησυχώ, γιατί δεν είναι 10% οι γραφικοί, αλλά υπάρχουν ΠΑΝΤΟΥ. Εδώ έχω έναν που έχει μπει ΑΠΡΙΛΗΣ και διδάσκει σε ψευδογλώσσα ακόμα. Δε κάνω πλάκα. Ειλικρινά τώρα τα πεζά-κεφαλαία είναι το ΛΙΓΟΤΕΡΟ μέλημά μου, φτάνει να μην έχει αντίκτυπο στις Πανελλήνιες.  :)

ΥΓ: Αν το Σ/Λ προέρχεται από φροντιστήριο... false alarm... απλά το αγνοούμε. Έχω δει τρελά πράγματα σε φροντιστήρια σε σημείο να λέω στα παιδιά μου, ΣΤΟΠ, τίποτα από ιντερνετ. Μόνο από εμένα. Κι ιδιαίτερα απαντήσεις θεμάτων Πανελληνίων.

"Copy-Paste κι εγώ: Δεν θα πέσει ποτέ Σ/Λ για τα κεφαλαία-πεζά"
Καλά αυτό είναι αυτονόητο πιστεύω.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: ripper στις 07 Απρ 2021, 01:25:45 ΜΜ
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 05 Απρ 2021, 12:15:11 ΜΜ
https://kathigitis-aepp.gr/wp-content/uploads/2019/03/2005-imerisio-maios-themata.pdf
Θέμα 2, 2005
Πρόγραμμα/Συνάρτηση με πεζά γράμματα

Και νομίζω η μοναδική φορά με Εμφάνισε σε "τμήμα προγράμματος".
Αν θυμάται και αλλού, κάποιος συνάδελφος, ας το αναφέρει.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: evry στις 07 Απρ 2021, 01:32:43 ΜΜ
Αν μας παρουσιάζατε τη λύση πιστεύω θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον, αφού λύνεται και σε ΓΛΩΣΣΑ.

Παράθεση από: ripper στις 07 Απρ 2021, 01:25:45 ΜΜ
Λύνεται κανονικά σε ΓΛΩΣΣΑ, χωρίς χρήση πίνακα.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: ripper στις 07 Απρ 2021, 01:43:46 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 07 Απρ 2021, 01:32:43 ΜΜ
Αν μας παρουσιάζατε τη λύση πιστεύω θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον, αφού λύνεται και σε ΓΛΩΣΣΑ.

Γράψτε λάθος, αναφερόμουν στο Γ του 2010, που έχω τσακωθεί πολλάκις.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: George Eco στις 08 Απρ 2021, 02:10:16 ΜΜ
Παράθεση από: ripper στις 07 Απρ 2021, 01:25:45 ΜΜ
Και νομίζω η μοναδική φορά με Εμφάνισε σε "τμήμα προγράμματος".
Αν θυμάται και αλλού, κάποιος συνάδελφος, ας το αναφέρει.

Καλά ας το αφήσουμε αυτό. Το θέμα αυτό ήταν φιάσκο. Σα το 2018 Β με το αδόμητο διάγραμμα ροής.
Γι' αυτό λέω πως δε γίνεται να σκάβουμε θέμα 15ετίας πίσω για να λέμε "Α! Να! Πρόγραμμα με πεζά".

Υπάρχει και το αντεπιχείρημα Επαναληπτικές 2020 Θέμα με πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ με κεφαλαία.
Ξαναλέω όμως, ΤΙ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΕΔΩ; Έχει ποτέ κόψει κανείς μας λόγω πεζών-κεφαλαίων;;; Ελπίζω όχι.
ΔΕΝ είναι λάθος τα πεζά σε δεσμευμένες λέξεις.
Τα προτείνω ξαναλέω, γιατί είναι ΚΑΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ για ευανάγνωστο γραπτό.

Το κακό είναι πως εκεί έξω, υπάρχουν άνθρωποι που λένε "Πεζά ή σου έκοψα το θέμα".
Είναι κακό, αλλά δεν είναι το χειρότερο. Είναι το τελευταίο που με νοιάζει. Ξαναλέω, εκεί έξω, εξ αιτίας του 2005 θέματος κι όχι μόνο, καθηγητές και καθηγήτριες διδάσκουν έναν αχταρμά ΓΛΩΣΣΑ και ψευδογλώσσα.  Προσέξτε, όχι ως ξεχωριστό πράγμα. ΑΧΤΑΡΜΑ και τα δύο. Πλάκα κάνουμε τώρα; Κι ασχολούμαστε με τα πεζά;;;

Κι εξού κι η ανησυχία μου. Αν υπάρχει μία στο εκατομμύριο πιθανότητα να υπάρξει επιτροπή με πλειοψηφία στο "τα κεφαλαία είναι σημαντικά", γιατί να πάρω στο λαιμό μου τα παιδιά; Διδάσκω τη καλή πρακτική, εξοικονομούν και χρόνο στη διόρθωση (με την εύκολη ανάγνωση του προγράμματος), δίνουν κι ένα αξιοπρεπές γραπτό και δε τρέχει τίποτα.

Απλώς ελπίζω να μη διορθώσει κανείς από όσους διδάσκουν αχταρμά το μάθημα.

Και για να γυρίσουμε στο θέμα:

Σ/Λ με πεζά-κεφαλαία, ΔΕ θα πέσει, έτσι πιστεύω κι εγώ, έλεος.
Γενικά Σ/Λ από το internet και λύσεις από το internet, ή ακόμα και διαγωνίσματα άλλων φροντιστηρίων, δε θέλω να βλέπουν παιδιά που έχω αναλάβει, για πάρας πολλούς λόγους.

TL; DR;
Βρήκατε μια κακή άσκηση στο internet; Ναι οκ, σύνηθες φαινόμενο. Τα παιδιά πρέπει να εμπιστευτούν εσάς όμως, όχι το internet. Αν κάνουν το αντίθετο, παίρνουν και τα ρίσκα τους. Δικαίωμά τους, δε μπορείτε να κάνετε κάτι γι' αυτό, εκτός του να τα προειδοποιήσετε.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 08 Απρ 2021, 08:47:48 ΜΜ
Παράθεση από: ripper στις 07 Απρ 2021, 01:25:45 ΜΜ
Και νομίζω η μοναδική φορά με Εμφάνισε σε "τμήμα προγράμματος".
Αν θυμάται και αλλού, κάποιος συνάδελφος, ας το αναφέρει.

και σε ενημερώνω ότι η επιτροπή εξετάσεων δεν το έκανε κατά λάθος.
το λάθος είναι να προσπαθούμε να λύσουμε προβλήματα που είναι λυμένα. Βασικά προσπαθείτε..

ΥΓ: είδα τον γ. νικολακάκη στον ΣΚΑΙ έξω απο φαρμακείο να κάνει δηλώσεις και πολύ χάρηκα
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: George Eco στις 08 Απρ 2021, 09:07:17 ΜΜ
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Απρ 2021, 08:47:48 ΜΜ
και σε ενημερώνω ότι η επιτροπή εξετάσεων δεν το έκανε κατά λάθος.


Πού το βασίζετε αυτό;
Εμένα μου φαντάζει ιδιο σενάριο με 2018 Β2
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: ripper στις 08 Απρ 2021, 10:07:49 ΜΜ
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Απρ 2021, 08:47:48 ΜΜ
και σε ενημερώνω ότι η επιτροπή εξετάσεων δεν το έκανε κατά λάθος.
το λάθος είναι να προσπαθούμε να λύσουμε προβλήματα που είναι λυμένα. Βασικά προσπαθείτε..


Μάλλον δεν κατάλαβες το νόημα του post μου, αυτό ακριβώς είναι που ήθελα να τονίσω.
Πως η ίδια η επιτροπή δείχνει πως δε με νοιάζουν μικρά/μεγάλα, εμφάνισε/γράψε.
Εξετάζουμε την αλγοριθμική σκέψη και δεν κολλάω στα "του βιβλίου".

Το επόμενο που θα ήθελα και επίσημα να δω, είναι σε Α-Β θέμα, εντολή γράψε με πράξη.

Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: Laertis στις 09 Απρ 2021, 04:53:47 ΜΜ
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Απρ 2021, 08:47:48 ΜΜ
και σε ενημερώνω ότι η επιτροπή εξετάσεων δεν το έκανε κατά λάθος.
το λάθος είναι να προσπαθούμε να λύσουμε προβλήματα που είναι λυμένα. Βασικά προσπαθείτε..

ΥΓ: είδα τον γ. νικολακάκη στον ΣΚΑΙ έξω απο φαρμακείο να κάνει δηλώσεις και πολύ χάρηκα

Παναγιώτη, προσπαθώντας να συσχετίσω το σχόλιό σου με το θέμα του post, ένα μόνο έχω να πω: 'Όπως λέει και ένα παλιό τραγούδι, δηλώσεις που μείνανε δηλώσεις !!!
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: konnacarmen στις 19 Απρ 2021, 09:03:26 ΜΜ
καλησπέρα σε όλους εχω και εγω κάποιες ερωτήσεις άμα θα μπορούσατε να με βοηθήσετε:

1. η δομή πολλαπλής επιλογλης χρησιμοποιείται στις περιπτώσεις εκείνες όπου η ροή του αλγόρίθμου μας μπορεί να ακολουθήσει τουλάχιστον τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις?
2. μια δομή σύνθετης επιλογλής μπορεί πάντα να αντικατασταθεί απο δυο κατάλληλες δομές απλής επιλογής?
3. μια δομή πολλαπλής επιλογής μπορεί πάντα να αντικατασταθεί απο πολλές κατάλληλες δομές απλής επιλογής?
4. Εμφωλευμένη ονομάζεται η τοποθέτηση μιας δομής ακολουθίας στο εσωτερικό μιας δομής επιλογής?

Ευχαριστω πολυ για τον χρόνο σας
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 19 Απρ 2021, 09:31:27 ΜΜ
1. Σωστό, γιατί η απλή και η σύνθετη υποστηρίζουν 1 και 2 αντίστοιχα.
2. Θα έλεγα όχι πάντα, πχ όταν μέσα στην πρώτη περίπτωση αλλάζει η τιμή της μεταβλητής που είναι στην συνθήκη.
3. Βλέπε 2
4. Λάθος, εμφωλευμένες θα έλεγα ότι είναι οι δομές επιλογής και επανάληψης
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 19 Απρ 2021, 11:00:23 ΜΜ
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΕΙ.
ΠΧ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΗ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΑΛΛΙΩΣ, ΜΕΤΡΑΣ ΠΟΣΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΣΕ 3 ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΣΕ 7...
...
ΑΝ Α MOD 10=3 TOTE
   ΠΛ1<-ΠΛ1+1
ΑΛΛΙΩΣ ΑΝ Α MOD 10 = 7 ΤΟΤΕ
   ΠΛ2<-ΠΛ2+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ.
ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΤΡΙΤΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ...
ΝΟΜΙΖΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ. ΙΣΩΣ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ.

ΥΓ: ΣΑΦΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ 2 ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΑΠΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: gpapargi στις 20 Απρ 2021, 03:39:10 ΜΜ
Παράθεση από: Konstantina Petropoulou στις 19 Απρ 2021, 09:03:26 ΜΜ
2. μια δομή σύνθετης επιλογλής μπορεί πάντα να αντικατασταθεί απο δυο κατάλληλες δομές απλής επιλογής?

Η άποψή μου είναι ότι γίνεται, αλλά δεν είναι προφανές.
Φαντάσου ότι μπαίνεις στο «ΑΝ» όταν οι μεταβλητές  που εμπλέκονται στις συνθήκες παίρνουν κάποιες τιμές. Ενώ μπαίνουν στο «ΑΛΛΙΩΣ» όταν οι μεταβλητές παίρνουν κάποιες άλλες τιμές. Αν τις περιγράψεις ρητά σε 2 διαδοχικές «ΑΝ» μπορείς να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα.
Αν μέσα στο «ΑΝ» υπάρχουν εντολές που επηρεάζουν τις μεταβλητές της συνθήκης, θα πρέπει να ανασκευαστούν οι συνθήκες έτσι ώστε να μπαίνουν σύμφωνα με τις αλλαγμένες τιμές. Δηλαδή η γνώμη μου είναι ότι γίνεται, αλλά όχι πάντα με τυποποιημένο τρόπο (δηλαδή βάζοντας ένα «ΟΧΙ συνθήκη_της_πρώτης_ΑΝ» στη δεύτερη από τις διαδοχικές «ΑΝ»). Θέλει να πειράξεις τη συνθήκη της δεύτερης «ΑΝ» ανάλογα με το πώς αλλάζουν οι μεταβλητές που περιέχονται στην πρώτη ΑΝ. Όλα αυτά με κάθε επιφύλαξη καθώς μπορεί να μου διέφυγε κάτι.
Ωστόσο για να αποφανθείς πρέπει να κάνεις σκέψεις σαν αυτές που περιέγραψα παραπάνω. Δε νομίζω ότι είναι για ΣΛ σε διαγώνισμα. Δεν υπάρχει χρόνος ειδικά από μαθητή.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: ssimaiof στις 20 Απρ 2021, 10:48:24 ΜΜ
Και τυποποιημένα μπορεί να γίνει (αν και δεν γνωρίζω το πνεύμα της ερώτησης) :
Κώδικας [Επιλογή]
ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
  Εντολές_Α
ΑΛΛΙΩΣ
  Εντολές_Ψ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Μετατρέπεται σε
Κώδικας [Επιλογή]
Τ <- Συνθήκη
ΑΝ Τ ΤΟΤΕ
  Εντολές_Α
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΟΧΙ Τ ΤΟΤΕ
  Εντολές_Ψ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

όπου Τ μια προσωρινή λογική μεταβλητή.

Κατ' επέκταση και η πολλαπλή επιλογή με ένα λογικό πίνακα όπου εκχωρούνται οι συνθήκες και μία απλή λογική μεταβλητή (flag) όπου ελέγχουμε αν ενεργοποιήθηκε μια προηγούμενη συνθήκη ....
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: gpapargi στις 21 Απρ 2021, 08:30:55 ΠΜ
Μπορεί μέσα στις εντολές_Α να είναι μια εντολή που αλλοιώνει τη συνθήκη, οπότε θέλει τροποποίηση και της συνθήκης.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: ssimaiof στις 21 Απρ 2021, 09:16:04 ΠΜ
Ίσα ίσα η συνθήκη ελέγχεται μόνο μία φορά στην αρχή. Δεν τροποποιείται μετά ότι και να περιέχεται μέσα στο σώμα της ΑΝ είτε στο αληθής είτε στο ψευδής.
Κώδικας [Επιλογή]
Α <- 1
ΑΝ Α>0 ΤΟΤΕ
   Α <- Α-2
ΑΛΛΙΩΣ
   Α <- Α+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Προφανώς στη συνθήκη το Α λογίζεται ως 1 άσχετα αν μετά θα πάρει την τιμή -1 (που προφανώς επειδή δεν θα είναι >0 ΔΕΝ θα εκτελεστεί η ΑΛΛΙΩΣ).
Ίσως δεν κατάλαβα τι ακριβώς θες να πεις.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: petrosp13 στις 21 Απρ 2021, 09:32:46 ΠΜ
Σε αυτή την περίπτωση που έδωσες, θα εκτελεστούν και οι δυο δομές απλής επιλογής ενώ δεν θα έπρεπε
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 21 Απρ 2021, 10:20:16 ΠΜ
Παράθεση από: ssimaiof στις 21 Απρ 2021, 09:16:04 ΠΜ
Ίσα ίσα η συνθήκη ελέγχεται μόνο μία φορά στην αρχή. Δεν τροποποιείται μετά ότι και να περιέχεται μέσα στο σώμα της ΑΝ είτε στο αληθής είτε στο ψευδής.
Κώδικας [Επιλογή]
Α <- 1
ΑΝ Α>0 ΤΟΤΕ
   Α <- Α-2
ΑΛΛΙΩΣ
   Α <- Α+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Προφανώς στη συνθήκη το Α λογίζεται ως 1 άσχετα αν μετά θα πάρει την τιμή -1 (που προφανώς επειδή δεν θα είναι >0 ΔΕΝ θα εκτελεστεί η ΑΛΛΙΩΣ).
Ίσως δεν κατάλαβα τι ακριβώς θες να πεις.

καλημέρα .. και εγώ νομίζω πως θα εκτελεστούν και οι δύο δομές απλής επιλογής αν ειναι τη μορφής
Α <- 1
ΑΝ Α>0 ΤΟΤΕ
   Α <- Α-2
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Α<=0 ΤΟΤΕ
   Α <- Α+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΕΓΩ ΘΑ ΕΓΡΑΦΑ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ

ΕΛΕΓΧΟΣ<--ΑΛΗΘΗΣ
Α<--1
ΑΝ Α>0 ΤΟΤΕ
    Α<--Α-2
    ΕΛΕΓΧΟΣ<--ΨΕΥΔΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Α<=0 ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ=ΑΛΗΘΗΣ ΤΟΤΕ
    Α<--Α+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Η ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ

Α<--1
ΤΕΜΡ<--Α
ΑΝ ΤΕΜΡ>0 ΤΟΤΕ
   Α<--Α-2
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΤΕΜΡ<=0 ΤΟΤΕ
   Α<--Α+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για Σ Λ
Αποστολή από: ssimaiof στις 21 Απρ 2021, 11:19:44 ΠΜ
Το μήνυμά μου δεν είναι ξεκομμένο από το προηγούμενο. Αν δείτε το αρχικό μου μήνυμα για την τυποποίηση το έχω ξεκάθαρα :
Κώδικας [Επιλογή]
Τ <- Συνθήκη
ΑΝ Τ ΤΟΤΕ
  Εντολές_Α
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΟΧΙ Τ ΤΟΤΕ
  Εντολές_Ψ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Οπότε προφανώς και γίνεται :
Κώδικας [Επιλογή]

Α <- 1
Τ <- Α>0
ΑΝ Τ ΤΟΤΕ
   Α <- Α-2
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΟΧΙ Τ ΤΟΤΕ
   Α <- Α+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Γιατί θα εκτελεστούν και τα δύο ;