Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Πολυδιάστατοι πίνακες => Γ΄ Λυκείου => Εισαγωγή στοιχείων, εμφάνιση και υπολογισμοί => Μήνυμα ξεκίνησε από: kiro στις 27 Ιαν 2006, 12:10:27 ΜΜ

Τίτλος: Πίνακες (άθροισμα κατά γραμμή)
Αποστολή από: kiro στις 27 Ιαν 2006, 12:10:27 ΜΜ
Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με τους πίνακες και με το όταν έχουμε να υπολογίσουμε σχετικά με το άθροισμα πχ. Αν είχαμε πχ μια άσκηση που ζητούσε θα έναν αλγόριθμο που θα αποθηκεύει τις θερμοκρασίες 10 πόλεων για τις 30 μέρες  ενός μήνα και θα υπολογίζει τη μέση θερμοκρασία αν μέρα καθώς επίσης και τη μέγιστη και της ελάχιστη 9ερμοκρασια ανά πόλη ανά ημέρα.

Για το πρώτο ερώτημα θα ήταν το ίδιο αν το λύναμε με τους δύο παρακάτω τρόπους

1ος τροπος

Αλγόριθμος Επεξεργασία_Θερμοκρασίες
  Για i από 1 μέχρι 10
    Διάβασε ΟΝΟΜΑ
    Για j από 1 μέχρι 30
      Διάβασε ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
  Για i από 1 μέχρι 10
    άθροισμα <- 0
    Για j από 1 μέχρι 30
      άθροισμα <- άθροισμα + ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
    ΜΕΣΗ_ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ <- άθροισμα / 30
  Τέλος_Επανάληψης
  
2ος τροπος
Αλγόριθμος Επεξεργασία_Θερμοκρασίες
  Για i από 1 μέχρι 10
    Διάβασε ΟΝΟΜΑ
    Για j από 1 μέχρι 30
      Διάβασε ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
  Για i από 1 μέχρι 10
    Άθροισμα <- 0
  Τέλος_Επανάληψης
Για i από 1 μέχρι 10
    Για j από 1 μέχρι 30
      Άθροισμα[ι] <- άθροισμα[ι] + ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
    ΜΕΣΗ_ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ <- άθροισμα / 30

Εγώ πιστεύω πως θα ήταν αλλά βρήκα μια άσκηση που ζητούσε να διαβάσει τους βαθμούς 10 τμημάτων 30 μαθητών το καθένα. Ο αλγόριθμος να υπολογίζει το ποσοστό των μαθητών ανά τμήμα με βαθμό κάτω από τη βάση (<9.5)

Σαν λύση λέει πως πρέπει να υπολογίσουμε το πλήθος αν τμήμα των μαθητών που έχουν βαθμό κάτω από 9.5 για να υπολογίσουμε το ποσοστό. Δεν πρέπει να υπολογίσουμε ποσά στοιχεία είναι μικρότερα από 9.5 ανά γραμμή. Το ίδιο πράγμα δεν εννοεί, ποια ειναι η διαφορά;


Αλγόριθμος Βαθμοι
  Για i από 1 μέχρι 10
        Για j από 1 μέχρι 30
      Διάβασε ΒΑθμοι[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
  Για i από 1 μέχρι 10
    πληθος <- 0
    Για j από 1 μέχρι 30
    πληθος <-    πληθος + 1
    Τέλος_Επανάληψης
Ποσοστο[ι]<- πληθος *100/30
  Τέλος_Επανάληψης




p.s Παναγιώτη Τσιοτακη επειδή συνήθως λύνω τις ασκήσεις από το site σου θα ήθελα να σε ρωτήσω για κάποιες ασκήσεις που δεν ξέρω αν έχουν λάθος η εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι μπορώ να σου στείλω στο mail σου να στις στείλω εδώ;
Τίτλος: Re: Πίνακες (άθροισμα κατά γραμμή)
Αποστολή από: EleniK στις 27 Ιαν 2006, 12:46:06 ΜΜ
Kiro, ο 2ος τρόπος που δείχνεις σχετικα με τις πόλεις και τις θερμοκρασίες είναι λάθος διότι ο ΜΟ[ι] που υπολογίζεις πρέπει να μπει μέσα σε δομή επανάληψης. Κατά τα άλλα και οι δυο τρόποι είναι το ίδιο σωστοί. Προσωπικά διδάσκω και τους δυο και αφήνω τον κάθε μαθητή να επιλέξει ποιον καταλαβαίνει καλύτερα και νιώθει άνετα (εμενα μου αρέσει ο πρώτος τρόπος).

Σχετικά με το δεύτερο πρόβλημα η λύση είναι:

Αλγόριθμος Βαθμοι
  Για i από 1 μέχρι 10
   Για j από 1 μέχρι 30
 Διάβασε ΒΑθμοι[i, j]
    Τέλος_Επανάληψης
  Τέλος_Επανάληψης
  Για i από 1 μέχρι 10
    πληθος <- 0
    Για j από 1 μέχρι 30
     Αν ΒΑθμοι[i, j]  >9.5 τότε
    πληθος <-    πληθος + 1

    Τέλος_Επανάληψης
Ποσοστο[ι]<- πληθος *100/30
  Τέλος_Επανάληψης
 
Τίτλος: Re: Πίνακες (άθροισμα κατά γραμμή)
Αποστολή από: EleniK στις 27 Ιαν 2006, 01:12:54 ΜΜ
οοπς! Κατα λάθος πάτησα αποστολή.

Αλγόριθμος Βαθμοι  
  Για i από 1 μέχρι 10  
   Για j από 1 μέχρι 30  
 Διάβασε ΒΑθμοι[i, j]  
    Τέλος_Επανάληψης  
  Τέλος_Επανάληψης  
  Για i από 1 μέχρι 10  
    πληθος <- 0  
    Για j από 1 μέχρι 30  
     Αν ΒΑθμοι[i, j]  >9.5 τότε
    πληθος <-    πληθος + 1  
     τέλος_αν
    Τέλος_Επανάληψης  
Ποσοστο[ι]<- πληθος *100/30
Εμφάνισε Ποσοστό[ι]
  Τέλος_Επανάληψης  
Τίτλος: Re: Πίνακες (άθροισμα κατά γραμμή)
Αποστολή από: kiro στις 27 Ιαν 2006, 02:14:20 ΜΜ
Ναι λάθη απροσεξίας στην αντιγραφή, αυτό που έγραψες εννοούσα και στις δυο ασκήσεις απλά δεν ήξερα αν θεωρούνται και οι δυο τρόποι σωστοί.

Τώρα στην περίπτωση με τη βαθμολογία απλά δεν καταλαβαίνω τη διαφορά του να υπολογίσουμε το πλήθος αν τμήμα των μαθητών που έχουν βαθμό κάτω από 9.5 για να υπολογίσουμε το ποσοστό με το να υπολογίσουμε ποσά στοιχεία είναι μικρότερα από 9.5 ανά γραμμή. Το ίδιο πράγμα δεν είναι&#8230;και όπως τη λύνουμε ουσιαστικά δεν υπολογίζουμε ποσά στοιχεία είναι μικρότερα από 9.5 ανά γραμμή με το να αυξάνεται το πλήθος κατά ένα&#8230;το βιβλίο τη δεύτερη περίπτωση την παρουσίαζε σαν λάθος.

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σου!!!
Τίτλος: Re: Πίνακες (άθροισμα κατά γραμμή)
Αποστολή από: EleniK στις 29 Ιαν 2006, 08:39:30 ΜΜ
Στο βιβλίο Ντζιο- Κοψίνη από τι ς εκδόσεις Σαββάλας παρουσιάζονται και οι δυο τρόποι. Σίγουρα είναι σωστοί. Μήπως είχε κάποιο λάθος το βιβλίο που χρησιμοποίησες;
Τίτλος: Re: Πίνακες (άθροισμα κατά γραμμή)
Αποστολή από: kiro στις 02 Φεβ 2006, 01:52:37 ΠΜ
mallon to pio pi9ano...genika exei para polla la9h!!!!

euxaristw!