Το Στέκι των Πληροφορικών

Επαγγελματικό Λύκειο => Γενικά => Προγραμματισμός Υπολογιστών => Μήνυμα ξεκίνησε από: iliasthes στις 30 Σεπ 2008, 06:05:14 ΜΜ

Τίτλος: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 30 Σεπ 2008, 06:05:14 ΜΜ
Πιστεύω πως βοηθάει καλύτερα στην κουβέντα αυτός ο διαχωρισμός των ενοτήτων. :)
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: vassilisB στις 02 Οκτ 2008, 07:52:17 ΜΜ
Κάνω την αρχή, λοιπόν...
Βρε παιδιά, στις ασκήσεις του κεφαλαίου 4 στη σελίδα 34, δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί η δομή της επανάληψης για την επίλυση τους? Γιατί ο καθηγητής στο σχολείο κάποιων μαθητών μου, τις έλυσε όλες χωρίς επανάληψη. Να μου πεις, βέβαια τι να κάνει ο άνθρωπος με τετοιες σαχλαμάρες που λέει μέσα το κεφάλαιο 4...
Σχετικά με την άσκηση 8, λέει ότι δίνονται οι αριθμοί των οχημάτων από κάθε κατηγορία. Καλά τότε τι χρειάζεται ο πίνακας από πάνω με τους τύπους και τις τιμές?? Δεν θα έπρεπε να λέει ότι διαβάζονται ο τύπος και το μήκος κάθε οχήματος και ζητείται να υπολογιστεί η συνολική χρέωση? Δηλαδή να βάλουν μια μεταβλητή που θα παίξει το ρόλο του αθροιστή??
Τελικά εγώ είμαι ντιπ χαζός ή το συγκεκριμένο κεφάλαιο γράφτηκε μαύρα μεσάνυχτα?  :o
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: Crazy_Waters στις 02 Οκτ 2008, 09:55:07 ΜΜ
Καλησπέρα συνάδελφοι

Επισυνάπτω τις ασκήσεις που λύσαμε στην τάξη σε δομή επιλογής και ακολουθίας. Αναγκαστικά τα φυλλάδια που θα τους δώσω θα είναι χωρισμένα ανά δομή, προσαρμόζοντας αντίστοιχο υλικό μου για το ΑΕΠΠ. Θα ήθελα τη γνώμη σας, ειδικά για τη δυσκολία των ασκήσεων για τους μαθητές του ΕΠΑΛ.

Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 04 Οκτ 2008, 12:00:10 ΜΜ
Συνάδελφε πολύ καλές οι ασκήσεις σου και μέσα από πραγματικά παραδείγματα της ζωής.
Παλιότερα που είχα διδάξει το μάθημα είχα διαπιστώσει πως η μεγάλη δυσκολία των μαθητών ήταν να καθορίσουνε τις σχέσεις δεδομένων ζητουμένων. Να φτιάξουνε δηλαδή τους "τύπους". Ιδιαίτερα αυτό συνέβαινε σε προβλήματα υπολογισμού του εμβαδού διάφορων γεωμετρικών σχημάτων ή του όγκου ή κάποιων "κλασσικών" μαθηματικών προβλημάτων. Με απλά λόγια το πρόβλημα τους ήτανε πχ στην άσκηση 7 που έδωσες πως λύνεται μια δευτεροβάθμια εξίσωση ή πως υπολογίζεται το εμβαδό ενός τριγώνου.

Γι' αυτό τον λόγο αποφάσισα να φτιάξω ένα "τυπολόγιο" ας πούμε για όσα περισσότερα μπορώ σχετικά προβλήματα ή τουλάχιστον για όσα τέτοια προβλήματα υπάρχουνε στο σχολικό βιβλίο. Επίσης σε συνεργασία με τον μαθηματικό του σχολείου, πέρα από τις ώρες στην τάξη που δεν μπορείς να λύσεις όλα τα προβλήματα, αποφασίσαμε να δώσουμε διαθεματική εργασία, όπου ο μαθηματικός θα διατυπώσει κάποια "κλασσικά" μαθηματικά προβλήματα (πχ επίλυση δευτεροβάθμιας εξίσωσης όπως έβαλες στην άσκηση 7) και τα παιδιά θα αναπτύξουνε τους αντίστοιχους αλγόριθμους και προγράμματα.

Όταν έχω έτοιμο το αντίστοιχο υλικό στην διάθεση σας.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: Crazy_Waters στις 07 Οκτ 2008, 12:09:49 ΠΜ
Έχεις δίκιο iliasthes όντως η άσκηση που τους δυσκόλεψε περισσότερο ήταν αυτή με τη δευτεροβάθμια, όχι τόσο λόγω της αλγοριθμικής προσέγγισης (πολλα εμφωλευμένα ΑΝ) αλλά γιατί στην ουσία δεν ήξεραν να λύνουν δευτεροβάθμια εξίσωση !! Γενικά πάντως αποφεύγω τις "μαθηματικού περιεχομένου" ασκήσεις (π.χ. υπολογισμός αθροίσματος σειρών Σ = ........... με Για) και ευτυχώς, στο ΑΕΠΠ τουλάχιστον, αποφεύγονται και τέτοια θέματα στις πανελλήνιες.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: bouz στις 07 Οκτ 2008, 12:22:06 ΜΜ
Για την άσκηση 4 είναι αναγκαίο να χρησιμοποιήσουμε δομή επανάληψης, διαφορετικά δεν έχει νόημα!!

Σχετικά με την άσκηση 8, ο πίνακας χρειάζεται για να ορίσει τις χρεώσεις. Φαντάζομαι ότι τα δεδομένα δεν τα διαβάζεις αλλά τα έχεις με κάποιο τρόπο (στο ΑΕΠΠ θα χρησιμοποιούσες //Δεδομένα// και όχι Διάβασε). Μετά χρησιμοποιείς μια Για και μια Αν.

Δεν την έλυσα την άσκηση γιατί τώρα θα μπω στη δομή επιλογής, αλλά νομίζω ότι κάπως έτσι θα την προσέγγιζα.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 08 Οκτ 2008, 03:20:51 ΜΜ
Αν και κάπως καθυστερημένα ( 2λειτουργικά αλλάζω στον φορητό κάθε μέραα που να προλάβω χαχα) στέλνω μια παρουσίαση που ετοίμασα για τον πίνακα εντολών του ψευδοκώδικα. Το αρχείο είναι δημιουργημένο με το πρόγραμμα παρουσιάσεων του Openoffice 2.4 οπότε μπορεί κάποιες λειτουργίες να εμφανίζονται διαφορετικά στο MS powerpoint και αφορά τις εντολές μέχρι και αυτές της επιλογής (χωρίς εντολές επανάληψης δηλαδή που θα παρουσιαστούν στο επόμενο μάθημα).

Επίσης και 2-3 ασκήσεις που πρόσθεσα στο φυλλάδιο που έδωσε ο συνάδελφος crazy waters (παρεπιμπτόντως πολύ καλές οι ασκήσεις σου χρησιμοποιήθηκαν ήδη) και τις έδωσα στα παιδιά:
1.Να γραφεί αλγόριθμος σε ψευδοκώδικα, ο οποίος να διαβάζει δυο αριθμούς, να βρίσκει και να εμφανίζει στην οθόνη τον μεγαλύτερο από τους δύο

2.Να γραφεί αλγόριθμος σε ψευδοκώδικα ο οποίος να διαβάζει την βάση και το ύψος ενός τραπεζίου να υπολογίζει και να εμφανίζει το εμβαδό του.

3.Δίνονται παρακάτω τα πρόστιμα για διάφορες περιπτώσεις παραβίασης του ορίου ταχύτητας: Αν η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας είναι μέχρι 20 χλμ τότε το πρόστιμο είναι 40 ευρώ, αν η υπέρβαση είναι από 20 μέχρι και 30 χλμ τότε το πρόστιμο είναι 100 ευρώ. Για υπέρβαση μεγαλύτερη των 30 χλμ το πρόστιμο είναι 350 ευρώ. Να γραφεί αλγόριθμος σε ψευδοκώδικα, ο οποίος θα διαβάζει την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και ανάλογα θα εμφανίζει τα παρακάτω μηνύματα: α)“Είστε κακός οδηγός 40 ευρώ θα εξαφανιστούν από την τσέπη σας”, β) Είστε πολύ κακός οδηγός, ξεχάστε τα 100 ευρώ που είχατε για τα καινούρια σας ρούχα” γ) “Καλύτερα δώστε το αυτοκίνητο σε κάποιον άλλο και σε εμάς 350 ευρώ”.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: joanna στις 09 Οκτ 2008, 12:27:21 ΜΜ
Ανεβάζω και εγώ κάποιες ερωτησούλες από την ενότητα 2, για κεφάλαιο 3 και 4. Σύντομα θα ανεβάσω και μερικές ασκήσεις ψευδοκώδικα.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 09 Οκτ 2008, 09:17:38 ΜΜ
Καλησπέρα, κατ' αρχάς Ιωάννα ευχαριστούμε για τις πολύ καλές ασκήσεις που καλύπτουνε όλη την ενότητα. Είμαι σίγουρος πως γλίτωσες αρκετούς από εμάς από πολύ κόπο. Εγώ παραδέχομαι πως θα χρησιμοποιήσω τις ασκήσεις μόλις ολοκληρωθεί η ενότητα και θα τους δώσω να καθαρογράψουνε τις απαντήσεις στο σπίτι Επειδή σήμερα κατά την επίλυση κάποιων απλών σχετικά Αλγορίθμων (αντιμετάθεση ), διαπίστωσα αυναμίες στις έντολές του ψευδκώδικα Βάλε ή Αντικατέστησε και στις κατανόηση της λειτουργίας της μεταβλητής κατέφυγα σε κάποιες ασκήσεις για αύριο.

Οι ασκήσεις δεν είναι δικές μου, αλλά αποτελούνε "συρραφή"  και διασκευή ασκήσεων από πανεπιστημιακές παραδόσεις.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: gergerman στις 09 Οκτ 2008, 09:51:56 ΜΜ
  Γεια σας συνάδελφοι. Θα ήθελα τη γνώμη σας στον τρόπο διεξαγωγής και προγραμματισμού του 3ου κεφαλαίου.
  Επειδή αφενός μεν το βιβλίο είναι κακογραμμένο,όπως έχει ήδη αναφερθεί πολλάκις, και αφέτερου οι μαθητές δεν είναι και οτι καλύτερο "κυκλοφορεί" θεώρησα καλύτερο να ξεκινήσω το 3ο κεφάλαιο αφιερώνοντας κάποια μαθήματα στο να εξηγήσω τις αλγοριθμικές δομές( επιλογή - επανάληψη) με απλά καθημερινά παραδείγματα, σε φυσική γλώσσα περιγραφής αλγορίθμου. Και αυτό γιατι το βιβλίο μπαίνει κατευθείαν στον ψευδοκώδικα και στα λογικά διαγράμματα και εξηγεί πολυ επιφανειακά τις παραπάνω ουσιώδεις έννοιες. Εσείς πώς το κάνατε;
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: joanna στις 09 Οκτ 2008, 10:34:14 ΜΜ
Ευχαριστούμε iliasthes για τις ασκήσεις σου. Πολύ καλές. Εγώ έχω στο μυαλό μου το μάθημα ΑΕΠΠ και δεν είχα σκεφτεί ποτέ τέτοιου είδους ασκήσεις.
Gergerman, οι απορίες που έχεις είναι λογικές γιατί και εμείς ακριβώς πάνω σε αυτό προβληματιζόμαστε! Λοιπόν, εγώ σκοπεύω να μην επιμείνω πολύ στο κεφάλαιο 3, δηλαδή να καταλάβουν τα παιδιά δομές επιλογής, αλλά να πάρουν μια ιδέα από δομές επανάληψης. Έχω ετοιμάσει μια σειρά με ασκήσεις που λύνονται όλες με δομή επιλογής, αλλά είναι στο στυλ ΑΕΠΠ, δηλαδή παλιά θέματα και κάποιες άλλες κλασικές ασκήσεις. Πιστεύω ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν καλά Pascal γιατί υποψιάζομαι (γιατί με αυτό το υπουργείο μόνο να φανταστούμε μπορούμε τα θέματα) ότι εκεί θα εξεταστούν βασικά, και όταν φτάσουμε εκεί μαθαίνουμε δομές επιλογής καλύτερα και με περισσότερες λεπτομέρειες. Τώρα για τον τρόπο που θα επιλύονται οι ασκήσεις στη δομή επιλογής, σκέφτομαι να αντικαταστήσω τα "Πρόσθεσε", "Πολλαπλασίασε", κ.λπ. με τα αντίστοιχά τους +, *, για "Διάβασε", το "Διάβασε τα δεδομένα:", "Αρχή" και "Τέλος" για αρχή και τέλος αλγορίθμου, και τέλος για εντολή καταχώρησης ...είμαι ανάμεσα στο := και στο <--. Σίγουρα όχι το =, μιας και είναι μπέρδεμα για τα παιδιά. Επιπλέον στις δομές επιλογής σκέφτομαι να μην περιοριστώ στο απλό Αν... τότε, αλλά να κάνω και ασκήσεις με Αν...τότε, αλλιώς_αν...τότε, αλλιώς... τέλος_αν. Πάντως δεν μπορούμε να κάτσουμε και 2 μήνες σε αυτό το κεφάλαιο. Είναι μπόλικη η ύλη και τα παιδιά θέλουν χρόνο να αφομοιώσουν μια γλώσσα προγραμματισμού και γενικά τον τρόπο να το κάνουν.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 09 Οκτ 2008, 11:24:37 ΜΜ
Επειδή άγνωστες οι βουλές του υπουργείου, δυστυχω αναγκάζομαι να κάνω κάτι που το θεωρώ αντιπαιδαγωγικό. Δίνω τις εντολές εκχώρησης τιμών (αντικατάστασης όπως της λέει ο Γεωπόνος συγγραφέας του Προγραμματισμού) σε 3 μορφές: α)Πρόσθεσε το Α με το Β και Βάλε το αποτέλεσμα στο Γ β) Γ= Α+Β γ) Γ <-- Α+Β.

Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μπερδευτούν τα παιδιά, αλλά δεν θέλω να δούνε πχ. Γ <-- Α+Β σε μια άσκηση στις εξετάσεις και να γκρινιάζουν πως κάτι τέτοιο δεν υπήρχε πουθενά.

Πάντως το Κεφ 3 που ανέφερες συνάδελφε είναι όντως πολύ χάλια και αναγκαστικά πιστεύω θα πρέπει να αναφερθείς σε έννοιες που δεν υπάρχουν στο βιβλίο και να αναφέρεις παραδείγματα αλγορίθμων σε φυσική γλώσσα.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 15 Οκτ 2008, 09:01:31 ΜΜ
Διαβάζοντας τις παρατηρήσεις των συναδέλφων, πρόσεξα κάτι που δεν το είχα προσέξει. Στην Αν έχει μόνο εμφωλιευμένες Αν αλλά δεν έχει Πολλαπλές, δηλαδή Αλλιώς Αν. όπως υπάρχει αντίστοιχη επιλογή στην ΑΕΠΠ. Υπάρχουνε προβλήματα όμως που χριεάζεται. Βέβαια ο συγγραφέας αναφέρει πως ο ψευδοκώδικας είναι προσαρμοσμένος στις γλώσσες προογραμματισμού για να μπορεί να κωδικοποιηθεί στην συνέχεια εύκολα και η pascal έχει Else if.

Επίσης στην εντολή επιλογής Αν      Τότε     Αλλιώς μετά την αλλιώς σε όσες περιπτώσεις ακολουθούσαν περισσότερες από μία εντολές έβαλα αρχή και τέλος αν δεν αναφέρεται πουθενά κάτι σχετικό γιατί αλλιώς δεν φαίνεται πότε τελειώνει η εκτέλεση εντολών που αφορούν το Αλλιώς. Έχει κάνει κάποιος άλλος κάτι παρόμοιο?


Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: Crazy_Waters στις 16 Οκτ 2008, 01:48:51 ΠΜ
Καλησπέρα, ή μάλλον Καλημέρα συνάδελφοι,

Είχα κάποιες μέρες να μπω στο forum και σήμερα είδα τα τελευταία μηνύματα οπότε γράφω για πολλά μαζί. Πολύ σωστή η επισήμανση του iliasthes για θέματα όπως του φυλλαδίου του, θα μπορούσαν να είναι στις εξετάσεις ερωτήματα θεωρίας κ κατανόησης, θα τα χρησιμοποιήσω και εγώ στην επανάληψη της ύλης ή σε κανένα επαναληπτικό διαγώνισμα. Ο ίδιος συνάδελφος με πρόλαβε και για την άσκηση υπολογισμού του μεγαλύτερου 2 και μετά 3 αριθμών που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν εισαγωγή στην έννοια της επανάληψης (ρωτώντας π.χ. τι θα κάναμε αν ήταν 4?). Και οι ερωτήσεις της Joanna καλές και με ωραίο layout.
Για το άλλο ζήτημα με την απουσία εντολής αλλιώς_αν εγώ αναγκαστικά έλυνα όλες τις ασκήσεις με εμφωλευμένα "Αν", αν και κάπως άκομψα... Η λύση με Αρχη...Τέλος στις εντολές μέσα στην Αν τη θεωρώ καλύτερη από το Αν...Τέλος_αν που προτίμησα, αλλά αφού ξεκίνησα έτσι δεν ήθελα μετά να το αλλάξω στους μαθητές, αν έμπαινα τώρα στη δομή επιλογής θα το έλεγα έτσι.
Ανεβάζω ένα τεστ που γράψανε οι μαθητές μου την προ-προηγούμενη Παρασκευή και τις ασκήσεις που κάναμε στη δομή επιλογής (κυρίως παλιά θέματα ΑΕΠΠ). Η άσκηση 4 είναι για να χρησιμοποιήσουμε έστω μια φορά την "πολλαπλή Αν για περιοχή μνήμης"  ;) :(
Ευτυχώς πάντως που υπάρχει και το forum μπας και βγάλουμε καμιά άκρη.....
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: gergerman στις 16 Οκτ 2008, 08:50:50 ΜΜ
Μερικές πάλι ερωτήσεις από τις χιλιάδες που δημιουργούνται καθημερινά εξατίας αυτού του αισχρότατου βιβλίου :

Από ότι κατάλαβα όλοι μας έχουμε σαν μπούσουλα την ΑΕΠΠ του Λυκείου. Άρα...

1. Να σταθούμε πολύ στην ψευδογλώσσα ή να πάμε σύντομα στην Pascal?( παρεπιπτόντως, ποια έκδοση αυτής διδάσκουμε;). Αν σταθούμε πολύ στην ψευδογλώσσα, πρέπει να τους πούμε για τους τύπους των μεταβλητών
(ακέραιοι, λογικοί) κτλ κτλ; 

2. Διδάσκουμε ψευδογλώσσα μόνο στο χαρτί ή και στην αλγοριθμική, όπου πρέπει να ξέρουν να δηλώνουν τους τύπους των μεταβλητών,αν δεν κάνω λάθος;

3.Μ'αυτα και μ'αυτά θα μας φτασει η χρονιά για την ύλη;

H E L P !!!
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: joanna στις 20 Οκτ 2008, 12:00:50 ΜΜ
Ούτε εγώ πρωτοτύπησα στις ασκήσεις. Συρραφή από απλές ασκήσεις πανελλαδικών στο μάθημα ΑΕΠΠ και κάποιες κλασικές. Τώρα κάνουμε ασκήσεις σε διαγράμματα ροής. Μα πώς τα πετάει έτσι το βιβλίο; Τι τον θέλει τον ψευδοκώδικα και τα διαγράμματα ροής, σκέτο μπέρδεμα. Θέλει χρόνο να τα κατανοήσουν όλα αυτά τα παιδιά. Αφήστε και αυτό με τη δομή καταχώρησης: "εμείς κυρία στο σχολείο το γράφουμε =" και εγώ απαντάω, αφού θα το γράφουμε παρακάτω ":=" στην Pascal, ας το γράφουμε από τώρα έτσι να συνηθίσουμε. Και μετά τι θα κάνουμε; Την ατελείωτη θεωρία του βιβλίου μέχρι να φτάσουμε εξαντλημένοι και καταϊδρωμένοι Χριστούγεννα πια να κάνουμε Pascal; Εγώ λέω να μπω σε κανα δυο μαθήματα στην Pascal, νιώθω ότι δε θα φτάσει ο χρόνος και αγχώνομαι. Εσείς τι σκοπεύετε να κάνετε;
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 20 Οκτ 2008, 04:18:49 ΜΜ
Ιωάννα, πολύ προσεγμένες οι ασκήσεις σου, σε αντίθεση με μένα που πάντα υπάρχουνε 1-2 αναγραμματισμοί  :(.  Βασικά θέλω να προσπαθήσω να ολοκληρώσουμε μέχρι και το κεφάλαιο 7 έως και τε τέλος Νοεμβρίου, οπότε να μπορέσω να τους δώσω ασκήσεις προγραμματισμού για τα χριστούγεννα και να μπορέσω να τους βάλω και ένα επαναληπτικό διαγώνισμα σε περισσότερη από την μισή ύλη, αμέσως μετά τα χριστούγεννα. Βέβαια η υπηρεσία κάνει ο,τι μπορεί να πέσουμε έξω στον προγραμματισμό. Δύο ώρες θα χαθούνε λόγω αρχαιρεσιών (ΠΥΣΔΕ, ΕΛΜΕ) και άλλες 2 για κάποια υποχρεωτική επιμόρφωση των καθηγητών του κλάδου. Εμείς καλά κάναμε τον προγραμματισμό, αυτοί δεν μπορούνε να ενημερώσουνε από την αρχή του διδακτικού έτους, πέρα από τις προβλεπόμενες αργίες και γνωστές δραστηριότητες του σχολείου (περίπατοι κλπ), για ποιους άλλους υπηρεσιακου λόγους δνε θα λειτουργήσουν κάποιες μέρες τα σχολεία;
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: gedeon στις 21 Οκτ 2008, 10:31:56 ΜΜ
Παράθεση από: iliasthes στις 20 Οκτ 2008, 04:18:49 ΜΜ
Ιωάννα, πολύ προσεγμένες οι ασκήσεις σου, σε αντίθεση με μένα που πάντα υπάρχουνε 1-2 αναγραμματισμοί  :(.  Βασικά θέλω να προσπαθήσω να ολοκληρώσουμε μέχρι και το κεφάλαιο 7 έως και τε τέλος Νοεμβρίου, οπότε να μπορέσω να τους δώσω ασκήσεις προγραμματισμού για τα χριστούγεννα και να μπορέσω να τους βάλω και ένα επαναληπτικό διαγώνισμα σε περισσότερη από την μισή ύλη, αμέσως μετά τα χριστούγεννα. Βέβαια η υπηρεσία κάνει ο,τι μπορεί να πέσουμε έξω στον προγραμματισμό. Δύο ώρες θα χαθούνε λόγω αρχαιρεσιών (ΠΥΣΔΕ, ΕΛΜΕ) και άλλες 2 για κάποια υποχρεωτική επιμόρφωση των καθηγητών του κλάδου. Εμείς καλά κάναμε τον προγραμματισμό, αυτοί δεν μπορούνε να ενημερώσουνε από την αρχή του διδακτικού έτους, πέρα από τις προβλεπόμενες αργίες και γνωστές δραστηριότητες του σχολείου (περίπατοι κλπ), για ποιους άλλους υπηρεσιακου λόγους δνε θα λειτουργήσουν κάποιες μέρες τα σχολεία;

Εμείς 3η εβδομάδα κατάληψης....  άρα πάει ο προγρ/σμός ύλης. Σε λίγες μέρες θα μας ζητήσουν απο το υπουργείο που βρισκόμαστε στο βιβλίο... Οχι τίποτα άλλο, έχω τη μισή τάξη που θέλει να δώσει απο ΑΕΙ...
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: joanna στις 23 Οκτ 2008, 02:38:13 ΜΜ
Ανεβάζω και κάποιες ασκήσεις στη δομή επανάληψης. Κλασικά από παλιά θέματα και κάποιες κλασικές. Κυρίως για να μπούνε τα παιδιά στη λογική της επανάληψης, όχι για να μάθουν να αντιμετωπίζουν σύνθετες ασκήσεις.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 23 Οκτ 2008, 06:04:52 ΜΜ
Με τις ασκήσεις του βιβλίου, ασχολήθηκε κανένας; Είναι εντύπωση μου λόγω προκατάληψης ή είναι πραγματικότητα πως η διατύπωση των ασκήσεων επιτρέπει παρερμηνείες;
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: gergerman στις 23 Οκτ 2008, 07:19:47 ΜΜ
Παράθεση από: joanna στις 23 Οκτ 2008, 02:38:13 ΜΜ
Ανεβάζω και κάποιες ασκήσεις στη δομή επανάληψης. Κλασικά από παλιά θέματα και κάποιες κλασικές. Κυρίως για να μπούνε τα παιδιά στη λογική της επανάληψης, όχι για να μάθουν να αντιμετωπίζουν σύνθετες ασκήσεις.

Δομή επανάληψης; Το άλλο με τον Τοτο το ξέρεις; Εγώ ακόμα προσπαθώ να φτιάξουν ένα απλό αλγόριθμο με απλή ακολουθία εντολών... ΔΕ ΠΡΟΧΩΡΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ !!!
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: Crazy_Waters στις 24 Οκτ 2008, 01:09:10 ΠΜ
Καλές και πολύ χρήσιμες οι ασκήσεις της Joanna, ειδικά οι σύντομες με τις τιμές. Η μόνη μου ένσταση είναι ότι χρησιμοποιεί τη δομή για του ΑΕΠΠ (Για ι από ... μέχρι ...) η οπόια όμως δεν ορίζεται έτσι στο (καταπληκτικό μας) σχολικό βιβλίο, αλλα ως Για ν φορές επανάλαβε (χωρίς μετρητή). Αυτό με περιόρισε πολύ στις ασκήσεις που λύνουμε και στην ουσία με έκανε να κάνω ασκήσεις κυρίως με πίνακα τιμών και τις άλλες 2 δομές και να βιάζομαι περισσότερο να μπούμε στην Pascal. Εσείς τι σκέφτεστε να κάνετε?
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: joanna στις 24 Οκτ 2008, 02:29:51 ΜΜ
Αυτή η Για ν φορές εμένα μου φαίνεται λάθος, δεν υπάρχει σε γλώσσα προγραμματισμού κάτι τέτοιο. Αντίθετα υπάρχει η Για i από 1 μέχρι ν. Δηλαδή τη Για χωρίς τον μετρητή τι να την κάνεις; Και αφού τα παιδιά παρακάτω στην Pascal θα το διδαχτούν αλλιώς γιατί να το μάθουν λάθος; Εγώ αυτή τη Για ν φορές δεν την καταλαβαίνω πάντως από που προέκυψε. Πάντως, εγώ έχω την ελπίδα ότι κάποια στιγμή το υπουργείο θα βγάλει οδηγίες για τον ψευδοκώδικα. Ήδη από όσο έχω καταλάβει έχουν σταλεί ερωτήσεις από καθηγητές στο υπουργείο.
Όσο για το επίπεδο των ασκήσεων πιστεύω ότι είναι αντίστοιχο με τις ασκήσεις που θα βάλουν στις Πανελλήνιες. Χρειάζεται χρόνος για να τα εμπεδώσουν όλα αυτά τα παιδιά. Σιγά σιγά πάντως, δε θα μάθουν τα παιδιά σε ένα μήνα προγραμματισμό! Έχουμε ακόμα Οκτώβρη.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 25 Οκτ 2008, 04:46:28 ΜΜ
Ανεβάζω τις κατά την γνώμη μου λύσεις στις 4 πρώτες ασκήσεις του βιβλίου. Διαβάζοντας όλες τις ασκήσεις δεν υπάρχει ούτε μία που να μπορεί σύμφωνα με την εκφώνηση να λυθεί με την εντολή Για ν φορές, αφού πουθενά δεν δίνεται το πλήθος των επαναλήψεων. Το βιβλίο θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 1 παράδειγμα και τουλάχιστον 1 άσκηση για κάθε εντολή.
Άσκηση1(σελ. 34):

Αρχή
   ι=0
   ʼθροισμα=0

   Επανάλαβε
      Διάβασε τα δεδομένα:
         Όνομα, Επώνυμο, Βαθμός, Τερματισμός
      ι=ι+1      
      ʼθροισμα = ʼθροισμα + Βαθμός

   Μέχρι Τερματισμός= “ Ν”
   ΜΟ = ʼθροισμα/ι
   Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος




ʼσκηση 2 (σελ. 34):
Αρχή
   ι=0
   ʼθροισμα=0
   Διάβασε τα δεδομένα:
      Ηλικία
   Επανάλαβε εφόσον Ηλικία<>0
      αρχή
         ι=ι+1      
         ʼθροισμα = ʼθροισμα + Ηλικία
         Διάβασε τα δεδομένα:
         Ηλικία
      τέλος
   ΜΟ = ʼθροισμα/ι
   Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος



ʼσκηση 3 (σελ. 34):
Αρχή
   πλήθος=0


   Επανάλαβε
      Διάβασε τα δεδομένα:
         Όνομα, Επώνυμο, Βαθμός, Τερματισμός
      Αν Βαθμός>18 Τότε
         πλήθος=πλήθος+1      
      

   Μέχρι Τερματισμός= “Ν”

   Εμφάνισε πλήθος
Τέλος




ʼσκηση 4 (σελ. 34):

Αρχή
   Μικροτ10=0
   Μικροτ15=0
   Μικροτ18=0
   Μικροτ20=0
   Επανάλαβε
      Διάβασε τα δεδομένα:
         Βαθμός, Τερματισμός
      Αν Βαθμός>10 Τότε
         Αν Βαθμός>15 Τότε
            Αν Βαθμός> 18 Τότε
               Μικροτ20= Μικροτ20+1
            Αλλιώς
               Μικροτ18=Μικροτι18+1
         Αλλιώς
            Μικροτ15=Μικροτ15+1   
      Αλλιώς
         Μικροτ10=Μικροτ10+1   
      

   Μέχρι Τερματισμός= “Ν”
   Εμφάνισε:
   Μικροτ10, Μικροτ15, Μικροτ18, Μικροτ20

Τέλος
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: stratosg στις 29 Οκτ 2008, 11:27:40 ΜΜ
Δεν καταλαβαίνω γιατί χρησιμοποιείς τα εξής :
  α.    Διάβασε τα δεδομένα:
  β.    Επανάλαβε εφόσον Ηλικία<>0
  γ.    ΜΟ = Άθροισμα/ι

Την περίπτωση α. δεν την έχω δει κάπου στο βιβλίο και προσωπικά χρησιμοποιώ π.χ. Διάβασε Ηλικία
Την περίπτωση β. νομίζω θα ήταν πιο δόκιμο να την έγραφες Εφόσον Ηλικία <>0 Επανέλαβε, μιας κι έτσι αναφέρεται στο βιβλίο.
Την περίπτωση γ. αυτή τη εντολή εκχώρισης χρησιμοποιώ κι εγώ παρόλο που στη Pascal χρησιμοποιείται η :=

Σε καμία περίπτωση με τις παρατηρήσεις μου δεν προσπαθώ να επιπλήξω ή να προσβάλω, απλά προσπαθώ να καταλάβω το γιατί, φοβούμενος μήπως δείχνω κάτι λάθος εγώ στα παιδιά.

Μη ξεχνάτε πως στο τεράστιο μπέρδεμα των μαθητών μας συμβάλλει τα μέγιστα το υπουργείο γιατί όχι μόνο παρέχει στους μαθητές ένα βιβλίο κακογραμμένο, αλλά βάζοντας τους μαθητές που καμία προγενέστερη επαφή με προγραμματισμό δεν είχαν, να προσπαθούν παράλληλα με τον δομημένο προγραμματισμό να μάθουν και οπτικό (βλ. Visual Basic). Τα δε βιβλία είναι γραμμένα το πρώτο από Γεωπόνους με Doctorate στη πληροφορική και το άλλο από Ηλεκτρονικούς και Φυσικούς Ραδιοηλεκτρολόγους. ΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΓΡΑΨΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΒΙΒΛΙΑ; Το ίδιο ισχύει και για τα δίκτυα. Έλεος, αυτό είναι καθαρός εμπαιγμός.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: bouz στις 30 Οκτ 2008, 01:44:14 ΠΜ
Strato, η περίπτωση (α) που αναφέρεται στο παράδειγμα της σελ22 και στο παράδειγμα της σελ24. Την ίδια "εντολή" λέω και εγώ στα παιδιά για να διαβάζουν δεδομένα
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: vav στις 31 Οκτ 2008, 01:53:32 ΜΜ
Ηλία οι ασκήσεις της σελ. 34 δεν αναφέρουν όμως επίσης ότι θα εισάγουμε τα δεδομένα μέχρι να τελειώσουν, ούτε δίνει συνθήκη τερματισμού.
Εγώ πιστεύω ότι θεωρεί ότι το πλήθος είναι Ν (δηλαδή θεωρεί ότι το πλήθος είναι γνωστό).
ίσως μία σύνταξη της μορφής π.χ. για την 1η άσκηση:

Για Ν φορές επανέλαβε
αρχή

     εντολές

τέλος

να είναι σωστή

ή
ζητά να εισάγουμε το πλήθος των μαθητών, οπότε θα έχουμε:

εμφάνισε 'δώσε το πλήθος των μαθητών :'
διαβασε τα δεδομένα : Ν
Για Ν φορές επανέλαβε
αρχή

     εντολές

τέλος

Τι λέτε εσείς συνάδελφοι ???
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 31 Οκτ 2008, 07:11:27 ΜΜ
Vav ένας από τους λόγους που έγραψα τις λύσεις είναι αυτός να συζητήσουμε τις εκφωνήσεις. Σε καμιά εκφώνηση δεν δίνει αν η διαδικασία θα γίνεται μία ή πολλές φορές. Αν ο αριθμός είναι γνωστός ή τερματίζει με κάποια συνθήκη. Οι εκφωνήσεις του είναι γενικές και αόριστες.Σαφώς ο αριθμός των μαθητών ή των καθηγητών μιας τάξης είναι συγκεκριμένοςς, αλλά μια εκφώνηση πρέπει πάντα να ορίζει με σαφήνεια και πληρότητα τα δεδομένα. Αυτό το επισήμανα στα παιδιά και παράλληλα τους είπα μια "φυσιολογική" διατύπωση. Σε κάθε άσκηση υπέθεσα κάτι διαφορετικό μόνο και μόνο για να χρησιμοποιήσω και διαφορετική δομή σε κάθε άσκηση.

Στράτο παρεξήγηση δεν υπάρχει καμία, εξάλλου ένας λόγος που γράφουμε ασκήσεις, λύσεις σημειώσεις είναι αυτός, ωστόσο:

α)  Στα παραδείγματα του βιβλίου χρησιμοποίησε με τον ίδιο τρόπο την εντολή
β) Και στον Πίνακα Εντολών Ψευδοκώδικα (σελ 24) και στην σελίδα 31 όταν δείχνει το αντίστοιχο λογικό διάγραμμα την διατυπώνει έτσι. Συμφωνώ μαζί σου οτι είναι καλύτερα να προηγείται το εφόσον για να καταλαβαίνουν τα παιδιά πως προηγείται ο έλεγχος της επανάληψης σε αντίθεση με το Επανέλαβε Μέχρι.
γ)Στο γ δεν κατάλαβα την παρατήρηση. Αν μπορείς σε παρακαλώ επανέλαβε την.


Σήμερα χαιρετάμε το Κεφ. 4. Το τετραήμερο διάβασα για να ετοιμάσω υλικό για τα κεφάλαια 5 και 6. Ανάθεμα με αν ξέρει ο συγγραφέας τι θα πει τμηματικός και ιεραρχικός προγραμματισμός ή μάλλον τεχνικές προγραμματισμού.


Αν κάποιος συνάδελφος έχει γραμμένες πιθανές λύσεις από τις υπόλοιπες ασκήσεις του βιβλίου θα το εκτιμούσα να τις στείλει στο φόρουμ, μήπως και γλιτώσουμε λίγο χρόνο.

Υ.Γ. Όλα τα 'χε η Μαριωρή οι τηλεκπαιδεύσεις μας λείπανε.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 31 Οκτ 2008, 09:43:52 ΜΜ
Καλησπέρα και ένα ευχαριστώ σε όλους που συμμετέχουν

Να κάνω και γω μερικές ερωτήσεις

-Την Πολλαπλή επιλογή την διδάσκετε? (σελ. 30 κάτω αριστερά...) (αν είναι δυνατον...)
- Πόσες περίπου ασκήσεις σκέφτεστε να κάνετε στα παιδιά στην δομή επιλογής και πόσες στην δομή επανάληψης ; Πόσο καιρό θα κάτσετε στα κομμάτια αυτά της ύλης?
- Εμφωλευμένη επανάληψη θα κάνετε?

Ευχαριστώ




Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 01 Νοε 2008, 08:15:48 ΜΜ
Εμφωλευμένη επανάληψη δεν έκανα, βλέποντας το κλίμα και την ανταπόκριση της τάξης εκτίμησα πως θα ήταν ακραίο.Φωλιασμένη εντολή έκανα μόνο στην δομή επιλογής. Προσωπικά αφιέρωσα 15 διδακτικές ώρες (3 εβδομάδες δηλαδή) στους αλγόριθμους. Λύθηκαν 5 από τις 8 ασκήσεις του βιβλίου και άλλες 14 δικές μου ή συναδέλφων από το φόρουμ. Το ένα τρίτο ήταν απλά Διάβασε-Υπολόγισε-Εμφάνισε, το ένα τρίτο Επιλογή και το ένα τρίτο επανάληψη. Πιστεύω πως κάποια εισαγωγικά στην Pascal θα είναι καλό να έχουν διδαχθεί πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων για να έχει την δυνατότητα ο κάθε συνάδελφος να δώσει ασκήσεις εξάσκησης στα παιδιά.

Ωστόσο πριν τα Χριστούγεννα έχω κρατήσει τις πολύ ωραίες ασκήσεις και ερωτήσεις της Ιωάννας για τους αλγόριθμους (εκτός από κάποιες που είναι παρόμοιες με αυτές που ήδη λύσαμε) για να μην τα ξεχνάνε, αλλά και οι προγραμματιστικές ασκήσεις που θα λύνουνε στο σπίτι θα συνοδεύονται πάντα και από τον αντίστοιχο αλγόριθμο.( Είμαι βασανιστής το ξέρω).

Μην ξεχνάτε πως στο σχολείο πάντα συμβαίνουνε αναπάντεχα γεγονότα που οδηγούνε σε απώλειες ωρών, οπότε είναι καλό να είμαστε λίγο μπροστά από τον προγραμματισμό.
Εμείς σε διάστημα 10 ημερών θα χάσουμε 5 ώρες μαθήματος (εκλογές ΠΥΣΔΕ κλπ, εκλογοαπολογιτική Συνέλευση ΕΛΜΕ, Τηλεκπαίδευση)
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: gergerman στις 01 Νοε 2008, 10:57:10 ΜΜ
Παράθεση από: janag79 στις 31 Οκτ 2008, 09:43:52 ΜΜ
Καλησπέρα και ένα ευχαριστώ σε όλους που συμμετέχουν

Να κάνω και γω μερικές ερωτήσεις

-Την Πολλαπλή επιλογή την διδάσκετε? (σελ. 30 κάτω αριστερά...) (αν είναι δυνατον...)
- Πόσες περίπου ασκήσεις σκέφτεστε να κάνετε στα παιδιά στην δομή επιλογής και πόσες στην δομή επανάληψης ; Πόσο καιρό θα κάτσετε στα κομμάτια αυτά της ύλης?
- Εμφωλευμένη επανάληψη θα κάνετε?

Ευχαριστώ


Είναι εμφανείς και πολύ λογικές οι απορίες σου, τις οποίες πιστευω πως έχουμε και όλοι μας.

- Δομή επιλογής χωρίς πολλαπλή επιλογή γίνεται;Είναι απαραίτητη.Δυστυχώς(δυστυχώς γιατί μπερδευει αρκετά τους μαθητές ) υλοποιείται με την εμφώλευση, με βάση τα γραφόμενα του τρομερού βιβλίου μας.

- Εμφωλευμένη επανάληψη το βλέπω πολύ δύσκολο να κάνω με το υλικό που έχω ...Όπως γράφτηκε και
παραπάνω, "ΟΛΑ ΤΑ 'ΧΕ Η ΜΑΡΙΩΡΗ ..."

- Σκέφτομαι να εφαρμόσω το εξής πλάνο : να τελειώσω την πρώτη ενότητα μέχρι τις γιορτές, να κάνουν την επανάληψη τους μέσα στις γιορτές μαζί με κάποιες ασκήσεις που θα τους δώσω( τις οποίες θα λύσω τελικά εγώ στην τάξη γιατί αυτοί δεν πολυ τραβάνε) και αμέσως μόλις ανοίξουμε να κάνουμε το διαγώνισμα τριμήνου. Μετά αρχίζω Pascal και ο θεός του προγραμματισμού να βάλει το χέρι του ...

Μέχρι στιγμής πάντως κινούμαι σε πολυ ρηχά νερά ... Δηλαδή,πολύ απλές προγραμματιστικά ασκήσεις μπας και καταφέρουν να συντάξουν ένα αλγόριθμο της προκοπής ...Άσε που οι δικοί μου έχουν τεράστια κενά μαθηματικών γνώσεων,ακόμα και απλοϊκών.(π.χ. δεν ξέρουν τι είναι το ποσοστό % )


Ερώτηση : πέρα από κάποια παραδείγματα,υπάρχει κάποια μορφής τυποποίηση που μπορούμε να τους δώσουμεσε φυλλάδια;


Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: stratosg στις 02 Νοε 2008, 10:53:50 ΜΜ
Παράθεση από: iliasthes στις 31 Οκτ 2008, 07:11:27 ΜΜ
Στράτο παρεξήγηση δεν υπάρχει καμία, εξάλλου ένας λόγος που γράφουμε ασκήσεις, λύσεις σημειώσεις είναι αυτός, ωστόσο:

α)  Στα παραδείγματα του βιβλίου χρησιμοποίησε με τον ίδιο τρόπο την εντολή
β) Και στον Πίνακα Εντολών Ψευδοκώδικα (σελ 24) και στην σελίδα 31 όταν δείχνει το αντίστοιχο λογικό διάγραμμα την διατυπώνει έτσι. Συμφωνώ μαζί σου οτι είναι καλύτερα να προηγείται το εφόσον για να καταλαβαίνουν τα παιδιά πως προηγείται ο έλεγχος της επανάληψης σε αντίθεση με το Επανέλαβε Μέχρι.
γ)Στο γ δεν κατάλαβα την παρατήρηση. Αν μπορείς σε παρακαλώ επανέλαβε την.

...................

Υ.Γ. Όλα τα 'χε η Μαριωρή οι τηλεκπαιδεύσεις μας λείπανε.

Ευχαριστώ για την αποδοχή των παρατηρήσεων. Θα συμφωνήσω μαζί σου για το την παρατήρηση α. Μέγα σφάλμα από υπερβάλλον αίσθημα αυτοπεποίθησης. Για τη παρατήρηση β. νομίζω πως το διατυπώνει όπως έγραψα στην παρατήρηση, αλλά θεωρώ επίσης πως ο τρόπος με τον οποίο δίνει το διάγραμμα μπερδεύει. Επίσης είναι χοντράδα για να μη πω καμιά άλλη λέξη ο τίτλος της παραγράφου δλδ το "1. Επανέλαβε εφόσον η συνθήκη είναι αληθής". Όσον αφορά την παρατήρηση γ. απλά δηλώνω ότι συμφωνώ μαζί σου στον τρόπο εκχώρισης τιμής. Επίσης συμφωνώ μαζί σου και για το υστερόγραφο.

Όσον αφορά στο πόσες ασκήσεις από το κάθε είδος, δεν ξέρω αλλά νομίζω πως και κατά τη διάρκεια της Pascal στο εργαστήριο θα μπορούμε να κάνουμε αρκετές από κάθε είδος, από τις οποίες ο ψευδοκώδικας και το διάγραμμα ροής θα γίνονται στο σπίτι, αλλά και πάλι με κάθε επιφύλαξη, δεν μπορώ να απαντήσω με απόλυτη σιγουριά. Πάντως θα ήθελα να μπω Pascal πριν από τις γιορτές.

Για εμφωλευμένη επανάληψη μάλλον θα τους κάνω τον αλγόριθμο της προπαίδειας.

Άργησα να απαντήσω γιατί έλειπα ταξίδι και δεν πήρα μαζί μου τον Η/Υ.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 03 Νοε 2008, 07:56:52 ΜΜ
Έχει ασχοληθεί κανείς συνάδελφος με τα διαγράμματα HIPO;
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: Crazy_Waters στις 04 Νοε 2008, 02:33:21 ΠΜ
stratosg κ εγώ την προπαίδεια σκεφτόμουνα για να δούνε οι μαθητές έστω για μια φορά εμφωλευμένες "Για" αλλά πώς θα το κάνουμε με την (τραγική) "Για ν φορές επανάλαβε" του βιβλίου? Θα καταλήξουμε σε λύση του είδους:

ι=0
Για 10 φορές επανάλαβε
  ι=ι+1
  j=0
  Για 10 φορές επανάλαβε
   j=j+1

............................???

Με ενοχλεί φοβερά αυτή η "Για" αλλά από την άλλη δεν τολμάω να τους πω να χρησιμοποιούν "Για" με μετρητή αφού ορίζεται αλλιώς στο (τραγικό) βιβλίο και έτσι περιορίζομαι πολύ στις ασκήσεις με "Για".
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: stratosg στις 04 Νοε 2008, 09:30:38 ΜΜ
Αγαπητέ Crazy_Waters, να 'σαι καλά κι ότι ετοιμαζόμουν να postαρω ακριβώς αυτό το ερώτημα. Λοιπόν για να σου λύσω και την απορία, χθες τους έκανα την προπαίδεια, τους εξήγησα την τραγικότητα της κατάστασης, και τους την έλυσα με Για i απο 1 μέχρι 10 επανέλαβε κτλ.

Σήμερα υλοποιήσαμε τον αλγόριθμο που υπολογίζει και εμφανίζει το άθροισμα των τριψήφιων αριθμών. Τους έλυσα την άσκηση και με τις τρεις δομές επανάληψης. Για την δομή ΓΙΑ χρησιμοποίησα και πάλι τον τρόπο του ΓΕΛ. Επίσης χρησιμοποιώ και την ανύπαρκτη στο βιβλίο μας δήλωση Τέλος_Επανάληψης, εδω ξεκαθάρισα στα παιδιά πως αν τη χρησιμοποιήσουν στις εξετάσεις να βάλουν αστερίσκο και υποσημείωση δηλώνοντας ότι ξέρουν πως δεν υπάρχει στο βιβλίο, αλλά τη χρησιμοποιούν μόνο για πρακτικούς λόγους.

Φίλε Crazy_Waters, αν ακολουθήσω πιστά το βιβλίο καταλήγω (όχι μόνο εγώ αλλά και άλλοι συνάδελφοι στο σχολείο) στη λύση που προτείνεις, που και για μένα είναι τελείως απαράδεκτη αναλογιζόμενος πάντα το σκεπτικό της ΓΙΑ όσον αφορά στους μετρητές. Τώρα οι μόνες ασκήσεις που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει τη ΓΙΑ όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο είναι ασκήσεις τύπου, "Να γίνει αλγόριθμος που θα εμφανίζει 1000 φορές τη λέξη καλημέρα".

Δεν ξέρω πως αλλιώς μπορεί να παρουσιαστεί η προπαίδεια ή το άθροισμα των τριψήφων αριθμών με τη χρήση της δομής ΓΙΑ. Αν κάποιος συνάδελφος έχει κάποια γνώμη ή παρατήρηση, παρακαλώ να την εκφράσει ελεύθερα χωρίς φόβο και πάθος.

Παράθεση από: iliasthes στις 03 Νοε 2008, 07:56:52 ΜΜ
Έχει ασχοληθεί κανείς συνάδελφος με τα διαγράμματα HIPO;

Δηλαδή τί εννοείς; Να έχουμε κάνει ασκήσεις μόνο με ΗΙΡΟ;
Τίτλος: Ασκήσεις 1,2 Σχολικού Βιβλίου
Αποστολή από: Crazy_Waters στις 07 Νοε 2008, 02:13:49 ΠΜ
Μετά από αρκετές ασκήσεις στις δομές επανάληψης ξεκινήσαμε να λύνουμε τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Με το πνεύμα των θεμάτων των δικτύων στα ΤΕΕ είναι ικανοί να βάλουν και στον Προγ/μό ασκήσεις του βιβλίου, οπότε θεωρώ ότι πρέπει να λυθούν. Εγώ από τις (ασαφείς) εκφωνήσεις κατάλαβα ότι οι πρώτες 2 είναι μια καλή ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε τη φοβερή εντολή "Για ν φορές επανάλαβε" αφού δεν αναφέρεται κάτι άλλο για τερματισμό.

Ασκηση 1

Αρχή
Επανάλαβε
   Εμφάνισε "Δώσε πλήθος μαθητών"
   Διάβασε Πλήθος
Μέχρι Πλήθος>0
Σ=0
Για Πλήθος φορές επανάλαβε
  Αρχή
   Εμφάνισε "Δώσε ονοματεπώνυμο"
   Διάβασε ΟΝΟΜΑ                         ! Δε χρησιμεύει πουθενά!
   Εμφάνισε "Δώσε βαθμό"
   Διάβασε ΒΑΘΜΟΣ
   Σ = Σ + ΒΑΘΜΟΣ
  Τέλος
  ΜΟ = Σ/Πλήθος
  Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος

Ασκηση 2
Αρχή
Επανάλαβε
   Εμφάνισε "Δώσε πλήθος καθηγητών"
   Διάβασε Καθηγητές
Μέχρι Καθηγητές>0
Σ=0
Για Καθηγητές φορές επανάλαβε     ! :) !!!!
  Αρχή
    Εμφάνισε "Δώσε ηλικία"
    Διάβασε ΗΛΙΚΙΑ
   Σ = Σ + ΗΛΙΚΙΑ
  Τέλος
  ΜΟ = Σ/Καθηγητές
  Εμφάνισε ΜΟ
Τέλος

Θα μπορούσαμε να βάλουμε επιπλέον ελέγχους (στην 1 για βαθμό από 1 ως 20 κ στη 2 για ηλικία 22-70  ;D ) αλλά ας μην το παρακάνουμε.
Περιμένω παρατηρήσεις και σιγά σιγά θα ανεβάσω και τις άλλες.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: xryka στις 09 Νοε 2008, 09:47:38 ΜΜ
Συναδελφε Crazy_Waters πιστεύω οτι στις ασκησεις του βιβλίου θα πρέπει να γίνεται έλεγχος ορθότητας και των βαθμών(τουλάχιστον εγω τους το δωσα ετσι). Αν και χρησιμοποίησα την ΚΑΙ που πουθενά δεν αναφέρει τους λογικούς τελεστές το βιβλίο .

Επίσης δεν ξερω αν μπορούμε να χρησιμοποιούμε την συνάρτηση MOD και  DIV γι αυτό και εχω αποφύγει να τους κάνω άσκηση με άρτιους και περιττούς αριθμούς .. Γενικά περπατάμε λίγο στο περίπου ..και με το υλικό που έχουμε οσο περνάει ο καιρός και μαθαίνουν καινούργια πράγματα  μπερδεύονται ακόμα περισσότερο..
Σχετικά με τη Για καλό είναι να τη δείξουμε όπως συντάσσεται στο βιβλίο γιατί μάλλον έτσι θα διορθωθεί κιόλας..Επίσης και στα λογικά διαγράμματα παρόλο που στο ΑΕΠΠ δεν υπάρχει δομή για την Για ν φορες επανέλαβε σε μας δίνει κάποια οποτε μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε...
Για τα HIPO για να είμαι ειλικρινής δεν έχω κάνει καθόλου τις ασκήσεις και ούτε σκοπεύω.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: Crazy_Waters στις 09 Νοε 2008, 09:57:46 ΜΜ
Την ΚΑΙ τη χρησιμοποίησα και εγώ σε κάποιες ασκήσεις. Τώρα, mod και div αφού δεν τις αναφέρει το βιβλίο στην ψευδογλώσσα το θεωρώ υπερβολικό να τα διδάξουμε, άσε που θα συσκολέψει πααάρα πολύ τους μαθητές.
Μόλις τελειώσουμε τις ασκήσεις του βιβλίου εγώ θα μπω στην Pascal και κάποια στιγμή θα κάνουμε τα HIPO kαι τη λοιπή (άχρηστη) θεωρία. Αυτή τη βδομάδα προέχουν και οι τηλεδιασκέψεις :)...
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: xryka στις 09 Νοε 2008, 11:08:20 ΜΜ
Την άσκηση 8 σελ 35 την έχει κάνει κανεις;;; πολυ μπουρδουκλωμένη μου φαίνεται....
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: joanna στις 09 Νοε 2008, 11:48:51 ΜΜ
Δεν ξέρω αν πρέπει να ανοίξω καινούριο θέμα για αυτό, αλλά μήπως γνωρίζει κανείς πώς ακριβώς θα γίνουν οι εξετάσεις των παιδιών στο τέλος; Το ξέρω ότι υπάρχει γενικά μια θολή κατάσταση, αλλά μήπως κανείς έχει μάθει τίποτα νεότερο από τους σχολικούς συμβούλους ή το υπουργείο; Θα μπουν π.χ. και κλειστού και ανοιχτού τύπου, θα μπει άσκηση με αλγόριθμο σε ψευδοκώδικα και λογικό διάγραμμα, κ.λπ.;
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: gedeon στις 09 Νοε 2008, 11:59:12 ΜΜ
Joanna,
Η κατάσταση παραμένει θολή, διότι ακόμα στο Υπουργείο ψάχνουν να βρούν τι τους γίνεται...
Οι σύμβουλοι απλά κάνουν ερωτήματα στο υπουργείο(τα οποία τουλάχιστον στη Δ/νση που ανήκω έγιναν
κατόπιν πίεσης πολλών συναδέλφων που συναντούν τα προβλήματα κάθε μέρα σχετικά με το μάθημα - άλλωστε τα έχεις βρεί μπροστά σου κι εσύ). Για την ώρα στο υπουργείο ασχολούνται με το πως θα απορροφήσουν κονδύλια μέχρι τις 30 Νοεμβρίου που λήγει η προθεσμία για απορρόφηση κονδυλίων απο Ε.Ε.
(Γ΄ΚΠΣ). Γι΄αυτό τρέχουν τώρα για τηλεκπαιδεύσεις.., πιστοποιήσεις καθηγητων Πληροφορικής μέσα στο Νοέμβριο.
Άρα, χωρίς να θέλω να σε στενοχωρήσω, προσπάθησε βάσει της λογικής σου(όπως κάνουμε όλοι μας με αυτό το μάθημα - και το αντίστοιχο των δικτύων). Το υπουργείο κάποια στιγμή μπορεί να πεί κάτι, όμως φαντάζομαι δε πρόκειται να αναφέρει συγκεκριμένα ούτε λογικά διαγράμματα, ούτε αλγόριθμους, ούτε τίποτα άλλο.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: joanna στις 11 Νοε 2008, 01:01:39 ΜΜ
Σε ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική ενημέρωση gedeon!
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: Duck στις 28 Ιαν 2009, 02:29:02 ΜΜ
Καλησπέρα σας. Φέτος είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνω προγραμματισμό ΕΠΑΛ και πραγματικά το site σας είναι για μένα πολύτιμο. Στην περιήγησή μου κατέβασε κάποιες ασκήσεις της joanna αλλά είμαι λίγο μπερδεμένη όσο αφορά την απάντηση κάποιων προτάσεων Σωστού - Λάθους. Τις παραθέτω παρακάτω:
1) Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να εκτελεί αλγορίθμους. (νομίζω ότι είναι σωστό αλλά υφίσταται μόνο για μικρούς σχετικά αλγόριθμους).
2) Ο ψευδοκώδικας μετατρέπεται πάντα σε πρόγραμμα που εκτελεί ο υπολογιστής. (Σωστό)
3) Ο υπολογιστής μπορεί να εκτελεί οποιονδήποτε ψευδοκώδικα. (Λάθος. Ο υπολογιστεί υλοποιεί προγράμματα μέσω των γλωσσών προγραμματισμού. Το πρόγραμμα της γλωσσομάθιας για παράδειγμα έχει καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα)
Θα με ενδιέφερε η άποψή σας. Ευχαριστώ!  :)
Τίτλος: ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ
Αποστολή από: vav στις 13 Μαρ 2009, 09:33:35 ΠΜ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ-ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ) ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ 30.
ΕΑΝ ΝΑΙ ΤΟΤΕ :
1) ΣΤΟΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΙ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ " "΄; (ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ " ")
2) ΣΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΙΣ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΤΟ =. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η' ΟΧΙ. ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΒΑΖΟΥΜΕ "ΞΕΡΑ" ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΒΕΛΟΣ ΤΗΣ ΡΟΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Τίτλος: Απ: ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ
Αποστολή από: gedeon στις 16 Μαρ 2009, 10:01:43 ΠΜ
Παράθεση από: vav στις 13 Μαρ 2009, 09:33:35 ΠΜ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ-ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ) ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ 30.
ΕΑΝ ΝΑΙ ΤΟΤΕ :
1) ΣΤΟΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΙ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ " "΄; (ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ " ")
2) ΣΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΙΣ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΤΟ =. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η' ΟΧΙ. ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΒΑΖΟΥΜΕ "ΞΕΡΑ" ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΒΕΛΟΣ ΤΗΣ ΡΟΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Vav,
μην αγχώνεσαι, το βιβλίο έχει τα χάλια του...
Μπορείς να δεχτείς αυτό που έχει(στο λογικό διάγραμμα), αλλά μπορείς να βάλεις και
το ίσον. Δεν υπάρχει κάτι standard.
Όσον αφορά το ψευδοκώδικα και εδώ μπορείς να βάλεις ή όχι τα εισαγωγικά. Η λογική του ψευδοκώδικα(όπως κάλλιστα γνωρίζεις) είναι να περιγράφεις τη διαδικασία.

Άλλωστε έχει έρθει κσαι το ρημαδοχαρτί που αναφέρει τι είναι δεκτό σε ψευδοκώδικα,
το οποίο τα έχει όλα μέσα....(έλεος)
Τίτλος: ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΓΙΑ
Αποστολή από: vav στις 26 Μαρ 2009, 06:47:01 ΜΜ
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.
ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΣΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ "ΓΙΑ Ν ΦΟΡΕΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ" ΘΑ ΕΝΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΒΕΛΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΒΡΟΧΟΥ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΒΡΟΧΟΥ ΘΑ ΕΝΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΒΕΛΟΣ Ή ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΞΕΚΡΕΜΑΣΤΑ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΣΕΛ. 32 ?
ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.
Τίτλος: ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ???
Αποστολή από: vav στις 29 Μαρ 2009, 12:59:10 ΜΜ
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΦΡΑΣΑ ??
ΞΕΚΙΝΗΣΑ THN ΥΛΗ ΜΕ ΤΗΝ PASCAL ΚΑΙ ΑΦΗΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΡΩΤΑΩ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΤΙΓΜΗ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 29 Μαρ 2009, 03:09:05 ΜΜ
Μήπως, γιατί κι εμείς δεν είμαστε 100% σίγουροι;;;; ;D Ανεβάζω πάντως ένα διάγραμμα (ωστόσο απαιτεί λογισμικό δημιουργίας διαγραμμάτων για να ανοίξει, αλλιώς βάλτο σαν αντικείμενο σε έγγραφο του word) με ΓΙΑ, όπως το έδωσα στα παιδιά.
Τίτλος: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: vav στις 30 Μαρ 2009, 10:51:21 ΠΜ
ΗΛΙΑ Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ 'Η ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ???
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 30 Μαρ 2009, 01:41:28 ΜΜ
Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής της αλγοριθμικής, υπάρχει και σχετική υποενότητα στο φόρουμ. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει βέβαια ποτέ, γιατί δουλεύω σε Linux που υπάρχει πληθώρα δωρεάν σχετικών προγραμμάτων.
Τίτλος: Απ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Αποστολή από: gedeon στις 30 Μαρ 2009, 02:43:43 ΜΜ
Παράθεση από: vav στις 30 Μαρ 2009, 10:51:21 ΠΜ
ΗΛΙΑ Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ 'Η ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ???

Vav,
στο site : http://gd.tuwien.ac.at/pc/simtelnet/winnt/science/ (http://gd.tuwien.ac.at/pc/simtelnet/winnt/science/)

κατέβασε το αρχείο : Flow-Chart-Programming-Setup-301.zip
Τίτλος: FLW PROGRAM
Αποστολή από: vav στις 30 Μαρ 2009, 08:13:49 ΜΜ
OK ΗΛΙΑ ΤΟ ΕΙΔΑ ΣΤΟ WORD ΤΕΛΙΚΑ.
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΤΟ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΛΛΕΙΨΗ (ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΤΑ ΒΑΖΕΙ).
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Τίτλος: Απ: Ασκήσεις, σημειώσεις κλπ Ενότητα 2η (Κεφ 3-6)
Αποστολή από: iliasthes στις 31 Μαρ 2009, 12:03:24 ΠΜ
Στις σελίδες 26-28 το βιβλίο χρησιμοποιεί το ίδιο σχήμα ακριβώς, εκτός αν εννοείς τα αρχή και τέλος που βρίσκονται μέσα στο ΓΙΑ, οπότε ναι κανονικά δεν πρέπει να είναι μέσα σε οποιοδήποτε σχήμα..