Σχολιασμός Θεμάτων 2023

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:04:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 08 Ιουν 2023, 04:23:42 ΜΜΣτον διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ βγαίνει Συντακτικό Λάθος η προσπάθεια χρήσης των τελεστών DIV, MOD με πραγματικούς αριθμούς.
Το ότι το λάθος εντοπίζεται σε χρόνο μεταγλώττισης δεν σημαίνει ότι είναι συντακτικό.
Λέει ότι δεν είναι δυνατή η πράξη.
Συντακτικά είναι τα λάθη που παραβιάζουν τη σύνταξη που ορίζεται από την γραμματική της γλώσσας.
Αν πιστεύεις ότι είναι συντακτικό λάθος θα πρέπει να πεις ποιο γραμματικό/συντακτικό κανόνα παραβιάζει
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Α και κάτι άλλο. Όλοι τέλειωσαν πολύ γρήγορα σε σχέση με άλλα μαθήματα, ειδικά με τη Χημεία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

semaphore

Παράθεση από: pgrontas στις 08 Ιουν 2023, 03:38:36 ΜΜΔυστυχώς τα θέματα θα τα χαρακτήριζα λυπηρά.
Ουδεμία πρωτοτυπία, ελάχιστη κλιμάκωση, ατυχής κατανομή μονάδων σε αρκετές περιπτώσεις (πχ. στο ποσοστό) και καμία διάθεση να δοθεί μια πνοή στη διδασκαλία του μαθήματος μέσω των εξετάσεων.
Έχουν περάσει σχεδόν 25 χρόνια εξετάσεων (1/4 του αιώνα) και ακόμα εξετάζουμε τον ορισμό του αλγορίθμου, κλιμακωτές χρεώσεις, αθροίσματα και ταξινομήσεις, χωρίς τίποτα να ξεχωρίζει πλέον τους άριστους, τους πολύ καλούς κλπ.
Και ολα αυτά παρά το γεγονός ότι έχει προστεθεί νέα ύλη η οποία δίνει νέες δυνατότητες στις ασκήσεις, οι οποίες μένουν ανεκμετάλλευτες (και πλέον βαθμολογούνται περισσότερο).
Συν ξεκάθαρο σφάλμα στο Α1.4 (δεν με ενδιαφέρει αν οι μαθητές το απάντησαν σωστά - με ενδιαφέρει που οι εξετάσεις δίνουν λάθος κατεύθυνση).
Κρίμα.

Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο... Θεωρώ ότι τα χθεσινά θέματα ήταν απαράδεκτα. 

Αν δεν ανεβάσουμε εμείς τον πήχη του μαθήματος μας , δε θα μας βοηθήσει κανείς. Ίσα ίσα το αντίθετο. 

Και φυσικά δεν αποτελεί δικαιολογία ότι επειδή οι μαθητές του πεδίου οικονομίας και πληροφορικής είναι αδύναμοι και για αυτό επιλέγουν την κατεύθυνση αυτή , εμείς δεν βγάζουμε κάθε χρόνο διαγώνισμα στο Στέκι. Μάλλον κοιτάμε προς τη λάθος κατεύθυνση όλοι μας , συνάδερφοι. 
Αν δούμε όλα τα διαγωνίσματα που όλοι οι συνάδελφοι μοιράστηκαν με εμας - και μπράβο σας είστε πολύ άξιοι όλοι και εκεί μέσα υπήρχαν εξαιρετικά θέματα - τότε η μεγάλη εικόνα είναι ότι επιβάλλεται να κάνουμε μια επανεκκίνηση οσον αφορά το ετήσιο επαναληπτικό διαγώνισμα από το Στέκι  μηπως και το μάθημα μας πάψει να είναι τα "computers".

evry

Τα θέματα συνήθως κρίνονται επιτυχημένα όταν ισχύουν δυο βασικές προϋποθέσεις.
1) Να μην ασχοληθεί κανείς μαζί τους, επειδή δεν υπάρχουν ασάφειες προβλήματα κλπ.
2) Να υπάρχει καλή διαβάθμιση στις βαθμολογίες και αν είναι δυνατόν η κατανομή τους να είναι κοντά στην κανονική (Gaussian) κατανομή γνωστή και ως καμπάνα. Δηλαδή πολλές βαθμολογίες μαζεμένες στη μέση λίγες κάτω από τη βάση και λίγες άριστες.

Όσον αφορά το 1) θα έλεγα το πέτυχαν 100%, αφού για τα θέματα γράφτηκαν μόνο 2-3 σελίδες για μικρές λεπτομέρειες, και πλέον δεν ασχολείται κανείς. Δεν υπήρξε κάποιο πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Για το άλλο τώρα ανεβάζω τα στατιστικά από την εξέταση των ΦΑ στο βαθμολογικό, για να μας προβληματίσουν όλους:

grades.png

Μικρό το δείγμα αλλά χαρακτηριστικό του τι να περιμένουμε
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Σύνολο πόσα γραπτά; 13; 

Πάντως αναμενόμενο. Απορώ και με αυτά που είναι κάτω από τη βάση, περίμενα λιγότερα. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

#36
Καλησπέρα συνάδελφοι,

Ας κάνω κι εγώ το σχολιασμό για τα θέματα, τώρα που κόπασε ο κουρνιαχτός,  και να καταθέσω τις διαπιστώσεις και τις εκτιμήσεις μου. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα την εκκίνηση των βαθμολογήσεων για να διαπιστώσω αν αυτό που φανταζόμουν έχει βάση. Η εξέταση των ΦΑ είναι ελάχιστα ενδεικτική και καθόλου αντιπροσωπευτική, αλλά ίσως και να επαληθευθεί στη συνέχεια. Πάμε λοιπόν με τις μέχρι στιγμής διαπιστώσεις μου:

  • Τα θέματα κυριολεκτικά είναι Back to the Future. Ξαναζούμε τις χρονιές 2002-2005, σα να μη πέρασε μια μέρα.
  • Πρώτη φορά δόθηκαν 4 ολόκληρα θέματα κλειστού τύπου (Α1, Β1, Β2, Β4) συνολικά 31 μονάδων, προφανώς για να προληφθεί μεγάλος αριθμός αναβαθμολογήσεων, αλλά αυτό έχει συνέπειες (βλ. 3)
  • Στα θέματα Α1, Α2, Β1, Β2 και Β4 έχει γίνει αντιγραφή κατά συρροή, και μάλιστα σε γραπτά που η τεράστια πλειοψηφία των γραπτών συγκεντρώνει 35-55 μονάδες, απαντώντας όλοι στο Θέμα Α και Β, ενώ στο Θέμα Γ και Δ γράφουν την ιστορία της ζωής τους.
  • Αντιθέτως, οι πολύ καλοί μαθητές χάνουν μονάδες στα Α και Β.
  • Η βαθμονόμηση είναι εξαιρετικά σοβαρό θέμα, ειδικά τώρα με την αλλαγή  της κατανομής της βαθμολόγησης. Κυριολεκτικά χαρίζονται  μονάδες στις ασκήσεις, αφού λείπει ένα τουλάχιστον ερώτημα που θα κάνει τη διαφορά.
  • Προφανώς συμφωνώ με όσα προαναφέρθηκαν για τα διφορούμενα ή λάθος θέματα που αναπτύσσονται στο διδακτικό πακέτο, Δεν πρέπει να μπαίνουν θέματα που θίγουν τη φύση του μαθήματος. Δημιουργούν προστριβές και πολλοί καλοθελητές μας περιμένουν στη γωνία.
  • Πλέον πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στις εκφωνήσεις γιατί έχουμε σοβαρό έλλειμα γνώσης της Ελληνικής γλώσσας απο την πλειοψηφία των μαθητών μας. Το αναφερώ επιγραμματικά  >:D
  • Τέλος, πιστεύω ότι απο τότε που η ομάδα διαγωνισμάτων στο Στέκι αδρανοποιήθηκε και σταμάτησε να βγάζει το ετήσιο διαγώνισμα, τα πράγματα πάνε σαφώς προς το χειρότερο. Αυτό είναι προσωπική εκτίμηση αλλά  αν δε βαριέστε δείτε τις ημερομηνίες και τα στοιχεία.

Συνοψίζοντας, η μέχρι στιγμής εκτίμησή μου είναι ότι το ποσοστό των αριστούχων θα παραμείνει περίπου ίδιο (μάλλον κάτω απο πέρυσι), θα μειωθεί εντυπωσιακά ο αριθμός των γραπτών <=25, θα μειωθεί αισθητά ο αριθμός <=50, ενώ τα γραπτά 70-90 θα λιγοστέψουν ακόμα περισσότερο.
Αυτά τα νέα μέχρι στιγμής απο το Βόρειο μέτωπο. Στο τέλος της εβδομάδας θα έχω επανεκτίμηση με νέα (τα δικά μου) δεδομένα.
Καλή συνέχεια και καλή δύναμη συνάδελφοι.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

Φέτος τα πράγματα είναι πολύ ξεκάθαρα και πάνω κάτω οι περισσότεροι ( βασικά όλοι σχεδόν) συμφωνούμε στα βασικά σημεία,  ας τα ξαναγράψω και εγώ άλλη μια φορά να πω πως κάτι έγραψα  :P :P

1)  εύκολα θέματα στο γενικό τους πλαίσιο,  με το μεγαλύτερο πρόβλημα να υπαρχει στις ασκήσεις σαφώς...βασικά εμένα  τα θέματα Α και Β,  αν υποθέσουμε πως παίρνουν λιγότερες μονάδες σε σχεση με τα Γ και Δ σε σχέση με πέρυσι ( ίδια είναι θεωρητικά η κατανομή , αλλα υπαρχει το ψυχολογικο του Γ και του Δ ως ασκησεις ) εμένα μου άρεσαν γενικά σα λογική ( βατά μεχρι να φτασουν στις λιγο πιο δυσκολες ασκήσεις),  αλλά αυτά τα Γ και Δ που είχαν περισσότερες μονάδες από πέρυσι, ήταν εύκολα.. ειδικά το Δ και, ακόμη περισσότερο το Δ4, εντάξει πραγματικά δεν μπορώ να τα βλέπω άλλο.. και στα δύο έμοιαζε να λείπει ένα πιο απαιτητικό ερώτημα για 25 μονάδες που έπαιρναν...
2) σε συνέχεια των προηγούμενων,  τα Α και Β ήταν σχετικά αποδεκτά,  αλλά πρέπει κάτι γίνει με τα σημεία που είναι διφορουμενα και επιδέχονται πολλών ερμηνειών, η ειναι οριακα "λάθος" η δεν αναλύονται καλά στο σχολικό, κτλ κτλ
3) κάτι πρέπει να γινει επίσης και με το θέμα της θεωρίας, καθώς είναι τεράστια για τη μάθουν τα παιδιά και δεν εξετάζεται και τίποτα ιδιαίτερο εν τέλει
4) ξανά πολλά κεφαλαια από τη νέα ύλη δεν εξετάστηκαν καθόλου , δεν καταλαβαίνω το λόγο ύπαρξης τους , απλά προσθέτουν αχρείαστο άγχος
5) το θέμα ειναι πως όλα σαφώς δεν είναι υπέρ των καλών μαθητών που προσπάθησαν όλη τη χρονιά και δεν υπήρχαν μονάδες που να κάνουν τη διαφορά και να ξεχωρίσει η δουλειά του μς

ΥΓ: ξέρω πως οι καλοί και εκλεκτοί συνάδελφοι δεν το έγραψαν σε καμία περίπτωση για να μας "θίξουν", απλά έτσι ένιωσα την ανάγκην το γράψω  επειδή το διάβασα 2-3 φορές,  εμείς οι 4-5 που ανεβάζουμε επαναληπτικά  διαγωνίσματα για να έχουμε ποικιλία και ιδέες για τους μαθητες μας,  δε νομίζω (αν και ξαναλέω δεν τίθεται κάποιο θέμα) πως δεν κάναμε αξιοσέβαστη δουλειά και δεν βοηθήσαμε μαθητές και συναδέλφους...εννοείται να επανέλθει το επαναληπτικό διαγώνισμα στο Στέκι που έχει άλλο κύρος,  αλλά και αυτοί που μείναμε να  παλεύουμε , νομίζω σταθήκαμε αξιοπρεπεστατα

Καλά αποτελέσματα στους μαθητές μας

Laertis

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 11 Ιουν 2023, 06:15:41 ΜΜΥΓ: ξέρω πως οι καλοί και εκλεκτοί συνάδελφοι δεν το έγραψαν σε καμία περίπτωση για να μας "θίξουν", απλά έτσι ένιωσα την ανάγκην το γράψω  επειδή το διάβασα 2-3 φορές,  εμείς οι 4-5 που ανεβάζουμε επαναληπτικά  διαγωνίσματα για να έχουμε ποικιλία και ιδέες για τους μαθητες μας,  δε νομίζω (αν και ξαναλέω δεν τίθεται κάποιο θέμα) πως δεν κάναμε αξιοσέβαστη δουλειά και δεν βοηθήσαμε μαθητές και συναδέλφους...εννοείται να επανέλθει το επαναληπτικό διαγώνισμα στο Στέκι που έχει άλλο κύρος,  αλλά και αυτοί που μείναμε να  παλεύουμε , νομίζω σταθήκαμε αξιοπρεπεστατα

Καλέ μου φίλε Μανώλη,

για να ξεκαθαρίσουμε τα γραφόμενα και να μην έχουμε παρεξηγήσεις.
Το θέμα εγώ το ανέσυρα στην επιφάνεια, προφανώς όχι για να θίξω κανένα συνάδελφο που με κόπο και αφοσίωση συμβάλλει στο Στέκι, αλλά για να αναδείξω τη δύναμη της συλλογικότητας. Το στέκι καθιέρωσε απο το 2006 και για 10 συνεχόμενες χρονιές την Ομάδα Διαγωνισμάτων με σκοπό όχι μόνο να βοηθήσει μαθητές και εκπ/κούς αλλά και να αναβαθμίσει το μάθημα παρέχοντας ποιοτικά θέματα. Πράγμα που πιστεύω ότι το πέτυχε σε ικανοποιητικό βαθμό.
Απο τότε μέχρι και σήμερα, αλλά και πριν το 2006, πολλοί απο τους συναδέλφους ανέβαζαν ατομικά και ονομαστικά επιλεγμένα θέματα ή διαγωνίσματα, που επίσης συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στους ίδιους σκοπούς. Να υπενθυμίσω ότι και ακόμα όταν λειτουργούσε για 10 χρόνια η Ομάδα Διαγωνισμάτων, υπήρχαν συνάδελφοι που δεν συμμετείχαν στην Ομάδα αλλά προτιμούσαν να ανεβάζουν ανεξάρτητα θέματα, χωρίς κανένα πρόβλημα και ανταγωνισμό απο πλευράς Στεκιού. Προφανώς και μπορεί ο καθένας να συμβάλλει με τον τρόπο που επιθυμεί αλλά εγώ μιλώ για αυτό που λείπει εδώ και 6 χρόνια, κι όχι για βλογήσω τα γένια μου (που είναι και πολλά) ή να θίξω κάποιους άλλους.
Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Λαμπράκης Μανώλης

Γιώργο απόλυτα κατανοητά ήταν από την αρχή τα λεγόμενα σου, και εγώ μελος της ομάδας διαγωνισμάτων του Στεκιού είμαι, οπότε γνωρίζω τη σημασία της, δεν " υπονόησα πως υπονόησες κάτι",  απλά ένιωσα την ανάγκη να τονίσω πως κάποιοι από εμάς αφιερώσαμε χρόνο και κόπο για να βοηθήσουμε την ομάδα ... για τη δύναμη της συλλογικότητας, θα μου επιτρέψουν οι αγαπητοί συνάδαλφοι που συναργαστήμε να πω πως εγώ τους "ζάλισα και τους παρακίνησα" να γράψουμε διαγωνίσματα (αν δεις τα τελευταία που ανεβάσαμε ήταν ομαδικά), καθώς  υπάρχουν αρκετοί συνάδελφοι που έχουν πολύ όμορφες ιδέες και μπορούν να βοηθήσουν άμεσα με τη δουλειά τους ... το ίδιο λέμε εννοείται, αυτό προσπαθώ να πω και εγώ με τον τρόπο μου ... μακάρι να οργανωθούμε ξανά και να "αναστήσουμε" ξανά τα διαγωνίσματα του Στεκιού

Με εκτίμηση Γιώργο, κανένα απολύτως θέμα, το ίδιο λέμε εν τέλει

petrosp13

Θα πω κι εγώ κάτι πολύ απλό
Όλοι μας αναλώνουμε πάαααααρα πολύ χρόνο για επίλυση ασκήσεων με λίστες, μαύρο κουτί και διαγράμματα αντικειμενοστραφούς
Αντικειμενικά, οι ασκήσεις αυτές έχουν αρκετό γράψιμο για την επίλυση τους
Επειδή, όμως, 
-αυτές οι ασκήσεις θα ζητηθούν στα πρώτα θέματα και 
-οι ασκήσεις στα πρώτα θέματα τείνουν να γίνουν όλο και μικρότερης έκτασης, κλειστού τύπου και με ελάχιστο γράψιμο

η πιθανότητα να ζητηθεί ολόκληρη άσκηση που να αφορά αυτά τα θέματα, τείνει να γίνει απειροελάχιστη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

akalest0s

Το μαύρο κουτί μπορεί να απομονωθεί σε ένα ερώτημα Γ ή Δ θέματος.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Λαμπράκης Μανώλης

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΛΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΟΥΤΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑΚΙΑ, ΦΥΣΙΚΉ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

evry

#43
Μανώλη η Φυσική ήταν πιο εύκολη από πέρυσι, αλλά ήταν πιο πολλά και δεν προλάβαινες, αν προσπαθούσες να αποδείξεις τους τύπους και δεν θυμόσουν μερικούς.
Επίσης να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά οι Φυσικοί τους έδωσαν τυπολόγιο  2 ολόκληρων σελίδων!!

Όσο για το μάθημά μας και τη συζήτηση περί ... μαύρου κουτιού ένα θα σας πω :

Όλο αυτό το μάθημα ένα μαύρο κουτί είναι!

ΥΓ. Η οικονομία πράγματι ήταν πιο δύσκολη και μας βλέπω να έχουμε περισσότερους αριστούχους από το ΑΟΘ!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

#44
Ευριπίδη εγώ παντού για πιο δύσκολα θέματα διαβάζω, τώρα εντάξει δεν είμαι και ειδικός...πάντως σιγά σιγά γινόμαστε το εύκολο μάθημα της κατεύθυνσης?!?!?!?!? Εμένα δε με ενθουσιάζει αυτό, τώρα τι να πω δεν ξέρω