ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2009

Ξεκίνησε από iliasthes, 02 Ιουν 2009, 10:22:55 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Reis

Σημείωση: Κάποια στιγμή (λίγο πριν το κλείσημο των σχολείων) ήρθε ένα χαρτι απο το υπουργείο (ανάθεμα...) και έλεγε πως κάθε μορφή ψευδοκώδικα είναι δεκτή (δηλ είτε όπως του γενικού, είτε όπως του δικού μας βιβλίου, είτε σε pascalοειδή μορφή...). Το γιατί δεν έστειλαν ένα πρότυπο ψευδοκώδικα ας μην το αναφέρουμε καν... Αλλα το να ακυρωθεί αυτό το χαρτι (είδα κάποιες τέτοιες συζητήσεις εδω..) δεν το καταλαβαίνω...

nefeli

Όσο περνάει η ώρα, αρχίζω να εξοργίζομαι όλο και περισσότερο με το 3ο Θέμα. Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με όσα λέει η dimitra για τα θέματα, αλλά τα υπόλοιπα τα θεωρούσα πιο αναμενόμενα (σε pascal ή συνδυασμό εννοείται, τα ΤΕΛΟΣ ΑΝ είναι ανέκδοτο) και αν και με λάθη (σωστό το if σε μετατροπή της while αλλά το συγκεκριμένο είναι στο βιβλίο) σύμφωνα με αυτά που λέει το βιβλίο.

Στο 3ο όμως θέμα, η λέξη "κλιμακωτή" δεν αναφέρεται στο βιβλίο, ούτε υπάρχει άσκηση. Άρα ναι μεν οι απαιτούμενες εντολές και γενικά η υλοποίηση είναι εντός της ύλης, με την προϋπόθεση όμως ότι στα παιδιά είχαν δοθεί διευκρινήσεις σχετικά με το τι εννούμε. Αν θυμάμαι καλά, αντίστοιχα προβλήματα είχε δημιουργήσει αντίστοιχο θέμα όταν είχε μπει για πρώτη φορά στο ενιαίο. Τα παιδιά όμως δεν είναι υποχρεωμένα να ξέρουν και κυρίως να "φαντάζονται" τι μπορούν να εννοούν οι εκφωνήσεις και ούτε βέβαια να προετοιμάζονται από καθηγητές του ενιαίου και βοηθήματα. Αισθάνομαι άσχημα που σαν εξετάστρια Φ.Α. δε ζήτησα εγώ διευκρινήσεις, αλλά δυστυχώς οι υπόλοιποι της επιτροπής δεν είχαν την ίδια γνώμη και κάτω από την πίεση χρόνου εκείνη τη στιγμή δε μου φάνηκε τρομερό.

Τώρα, που και εγώ είμαι δυστυχώς πολύ εκνευρισμένη, μέχρι που υποπτεύομαι ότι κάποιοι (φωτεινοί επιστήμονες) πολύ βολεύονται να θεωρούν το μάθημα του Δομημένου συνέχεια αυτού του ενιαίου. Κοινές επιτροπές, πιθανά κοινά βιβλία και σίγουρα κοινά ιδιαίτερα...

Υ.Γ. Για να μην κατηγορηθώ ότι το λέω επειδή δεν έχω κάνει αντίστοιχη άσκηση στους δικούς μου μαθητές στο σχολείο και άρα είμαι εκτεθειμένη (το άκουσα και αυτό) επισυνάπτω φυλλάδιο που τους μοίρασα στην επανάληψη του κεφ. 10, λυμένο με if και case λίγο πριν από το Πάσχα (η άσκηση είναι από το ενιαίο λύκειο βεβαίως, βεβαίως-οι ομοιότητες με το συγκεκριμένο θέμα είναι τραγελαφικές).  Μόνο παρακαλώ δείξτε έλεος στις λύσεις που τους έδωσα. Το ξέρω ότι υπάρχουν βελτιώσεις για αποκλεισμό λογικών λαθών (π.χ. αρνητικές τιμές κτλ) αλλά μην ξεχνάτε ότι στόχος ήταν να θυμηθούν το συντακτικό και τον τρόπο επίλυσης αντίστοιχων ασκήσεων.

stratosg

Ναι nefeli είσαι εκτεθειμένη, τόσο που θα έπρεπε να σε στήσουμε στης Κοκκινιάς τον τοίχο. Τόσο εκτεθειμένος είμαι κι εγώ που απέφευγα να χρησιμοποιήσω το <-- ως εκχώριση. Θάνατος λοιπόν δι' απαγχονισμού γιατί ακολουθήσαμε τις οδηγίες τους. Ντροπή σου λοιπόν που θέλησες να κρατήσεις ψηλά τη σημαία των ΕΠΑ. Λ. Και βέβαια είναι απαράδεκτη η γραμματοσειρά που έχεις στις λύσεις σου. ;)

Επιμένω να λέω πως αν βάλουμε τους κυρίους της επιτροπής να λύσουν τα θέματα τον καθένα μόνο του, θα πάρουμε τόσες απαντήσεις όσες και το πλήθος τους.

Αυτό που κατάλαβα εγώ είναι ότι ενδιαφέρον κανένα δεν υπάρχει από μέρος τους, παρά μόνο πως να πάρουν τις παχυλές αμοιβές στα πλαίσια "Συλλογικού οργάνου" κι όχι "της κατά μόνας εργασία", όπως επίσης θεωρώ ότι όλα αυτά τα προβλήματα θα λυθούν με τη δέουσα προσοχή κι ευαισθησία από τους συναδέλφους που κλήθηκαν να βαθμολογήσουν, μιας κι αυτοί το γνωρίζουν το θέμα εκ των έσω.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Reis

Παράθεση από: stratosg στις 02 Ιουν 2009, 07:31:47 ΜΜ
Ναι nefeli είσαι εκτεθειμένη, τόσο που θα έπρεπε να σε στήσουμε στης Κοκκινιάς τον τοίχο. Τόσο εκτεθειμένος είμαι κι εγώ που απέφευγα να χρησιμοποιήσω το <-- ως εκχώριση. Θάνατος λοιπόν δι' απαγχονισμού γιατί ακολουθήσαμε τις οδηγίες τους. Ντροπή σου λοιπόν που θέλησες να κρατήσεις ψηλά τη σημαία των ΕΠΑ. Λ. Και βέβαια είναι απαράδεκτη η γραμματοσειρά που έχεις στις λύσεις σου. ;)

Επιμένω να λέω πως αν βάλουμε τους κυρίους της επιτροπής να λύσουν τα θέματα τον καθένα μόνο του, θα πάρουμε τόσες απαντήσεις όσες και το πλήθος τους.

Αυτό που κατάλαβα εγώ είναι ότι ενδιαφέρον κανένα δεν υπάρχει από μέρος τους, παρά μόνο πως να πάρουν τις παχυλές αμοιβές στα πλαίσια "Συλλογικού οργάνου" κι όχι "της κατά μόνας εργασία", όπως επίσης θεωρώ ότι όλα αυτά τα προβλήματα θα λυθούν με τη δέουσα προσοχή κι ευαισθησία από τους συναδέλφους που κλήθηκαν να βαθμολογήσουν, μιας κι αυτοί το γνωρίζουν το θέμα εκ των έσω.

hahahah... Πραγματικά γέλασα και εστάνθηκα μια ανακούφηση που κι εσείς οι καθηγητές αναγνωριζετε την βλακεία τους.. Επίσης μου αρέσει πολυ το "Η εξουσία αποβλακώνει" που βάλατε κύριε stratosg... Μπορει όμως κάποιος να μου πεί αν χάνω πολλές μονάδες απο αυτα που έγραψα? (Σελίδα 3 του topic, τελευταίο comment)

stratosg

Αγαπητε Reis, όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ δύσκολο αυτό που ζητάς, μιας και πιθανόν να σου δημιουργήσει το αίσθημα της αμφιβολίας και του άγχους. Νομίζω πως παρακολουθώντας τα γραφόμενα μπορείς να κάνεις μια εκτίμηση για το που βρίσκεσαι, και πάλι όμως χωρίς αυτό να αποτελεί δέσμευση ή απόδειξη ή ότι άλλο.   
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

nefeli

Αγαπητέ Reis

Θα συμφωνήσω και εγώ ότι είναι παρακινδυνευμένο (για εσένα, όχι για εμάς) να σου πούμε μια βαθμολογία που μπορεί άθελά μας να σε παραπλανήσει. Για να μην έχεις όμως αγωνία, συνοψίζω αυτά που έχουμε ήδη γράψει καθώς και μια προσωπική βαθμολόγηση στο θέμα 3 που ζητάς.

1. Δυστυχώς το 1.Α.1 έχει δοθεί ως Λάθος, καθώς ο ορισμός κρίνεται ελλιπής. Δεν είναι όμως και πολύ σπουδαίο, έπιανε 3 μονάδες (στις 100).

2. Κανένα πρόβλημα με το =, το βελάκι ή και το := της Pascal. Το αποκλείω να βρεθεί καθηγητής να κόψει, ας λένε ότι θέλουν, έχουμε την εγκύκλιο.

3. Αν είδες το φυλλάδιο που ανέβασα ίσως έχεις καταλάβει τι σημαίνει κλιμακωτά. Σημαίνει ότι αν κάποιος έχει για παράδειγμα 160 μηνύματα, θα πληρώσει το πάγιο + τα πρώτα 50 με 0,10 €/μην+τα επόμενα 100 με 0,08€/μην+ τα τελευταία 10 με 0,05/μην, δηλαδή θα πληρώσει:
4,5+5+8+0,5=18€.
Γενικά, η απλούστερη λύση ήταν με 3 ανεξάρτητα IF/Αν (εγώ στο φυλλάδιο τους την έδωσα λυμένη με εμφωλευμένες ΙF-δηλαδή μια μέσα στην άλλη- γιατί για ένα περίεργο λόγο την προτιμούσαν εξαρχής σε αυτές τις ασκήσεις γιατί είναι πιο απλές οι συνθήκες). Η άσκηση 3β ζητούσε δύο πράγματα: αφ'ενός να καθορίσεις σωστά τα διαστήματα στα οποία εφαρμόζονται διαφορετικοί τύποι υπολογισμού (εσύ αυτό το έχεις σωστό) και αφετέρου να χρησιμοποιήσεις τον κατάλληλο τύπο σε κάθε διάστημα (εσύ έχεις σωστό τον πρώτο τύπο και λάθος τους άλλους δύο). Πιστεύω ότι η λύση που έδωσες προσφέρεται για προβληματισμό στη βαθμολόγηση. Έμεινα έκπληκτη με τον ψευδοκώδικα της case (σε πλαίσιο στη σελίδα 30!!!! πού το πέτυχες, δε θα ήταν πιο απλό να γράψεις κατευθείαν σε case;;;). Το βιβλίο δεν αναφέρεται σε διαστήματα τιμών στις ετικέτες της case, αλλά είναι σωστό και κανείς δεν μπορεί να σου πει τίποτα. Εγώ θα βαθμολογούσα το θέμα σου με 8 απο τα 12, δηλαδή μείον 4 μονάδες για τους δύο λανθασμένους τύπους. Ελπίζω να έγραψες σωστά τα α-γ που ήταν απλά και μικρό το κακό και εδώ!

4.  Δύο οι μεταβλητές που διαβάζονται άρα και δύο οι τιμές που θα περιμένει το πρόγραμμα κατά την εκτέλεσή του. Ίσως λίγο ασαφές, ιδίως επειδή δεν υπάρχει κενό ανάμεσα τις δύο ακέραιες τιμές. Ευτυχώς που το άλλαξες.

Μην ανησυχείς τόσο για τη βαθμολόγηση. Υπάρχουν δύο βαθμολογητές και αναβαθμολογητής. Παρά το μπάχαλο που δυστυχώς συχνά εμφανίζουμε, οι πιο πολλοί από εμάς σεβόμαστε και εσάς και την προσπάθειά σας και τη δουλειά μας. Εύχομαι καλά αποτελέσματα!

gedeon

Παράθεση από: nefeli στις 02 Ιουν 2009, 03:22:42 ΜΜ
Παράθεση από: gedeon στις 02 Ιουν 2009, 02:23:56 ΜΜ
[Η απάντηση που δόθηκε απο έναν εισηγητή !!!  των θεμάτων ήταν ότι θέλουν ΜΟΝΟ
ψευδοκώδικα... αλλιώς είναι λάθος.
Όπως καταλαβαίνεις έγινε χαμός.. το αποτέλεσμα πιό είναι : Ο εισηγητής έκλεισε το τηλέφωνο χωρίς άλλη κουβέντα.

Πέφτω από τα σύννεφα με την απάντηση του εισηγητή (προφανώς μεγαλόπνοου επιστήμονα άλλης κατηγορίας εκπαίδευσης). Ομολογώ ότι -κακώς ίσως- εμάς στο δικό μας εξεταστικό ούτε μας πέρασε από το μυαλό να ρωτήσουμε διευκρίνηση. Το θεωρήσαμε προφανές σύμφωνα και με την Α.Π. 8719/Γ2/26.1.09, την οποία εγώ είχα μαζί μου σε περίπτωση διαφωνίας με τους συναδέλφους. Δεν περίμενα ότι η επιτροπή θα είναι τόσο στον κόσμο της. Καλά, δεν τους ενημερώνουν για το βιβλίο και τη διδακτέα ύλη, ούτε τις σχετικές εγκυκλίους δεν τους δίνουν να διαβάσουν. Μήπως έχετε κρατήσει όνομα του εισηγητή ή και αυτό είναι απόρρητο;

Nefeli,
όπως σωστά παρατήρησες το όνομα του εισηγητή είναι απόρρητο.
Φυσικά καταλαβαίνεις ότι ειδικά αυτή η απάντησή του(δε γνώριζε κάν την ύπαρξη τέτοιας εγκυκλίου!!!) μας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι κανένας στην επιτροπή του Υπουργείου δεν έχει διδάξει το μάθημα - είναι πολύ απλό....

gedeon

Παράθεση από: nefeli στις 02 Ιουν 2009, 07:22:41 ΜΜ
Όσο περνάει η ώρα, αρχίζω να εξοργίζομαι.....
Στο 3ο όμως θέμα, η λέξη "κλιμακωτή" δεν αναφέρεται στο βιβλίο....

.....επισυνάπτω φυλλάδιο που τους μοίρασα στην επανάληψη του κεφ. 10, λυμένο με if και case λίγο πριν από το Πάσχα (η άσκηση είναι από το ενιαίο λύκειο βεβαίως, βεβαίως-οι ομοιότητες με το συγκεκριμένο θέμα είναι τραγελαφικές).

Nefeli, υπάρχει τέτοια άσκηση στο Ενιαίο Λύκειο (προσωπικά δεν έχω ασχοληθεί ούτε κατ΄ελάχιστο με το αντίστοιχο μάθημα);;;. Απίστευτο copy paste ασκήσεων για Πανελλαδικές...

Εννοείται ότι δε πρέπει να νοιώθεις άβολα...
Απορώ όμως με τους συναδέλφους στην επιτροπή που ήσουν, οι οποίοι δεν δέχτηκαν κουβέντα. Τα χρόνια περνάνε..., μεγαλώνουμε..., γινόμαστε καθηγητές και φαίνεται ότι κάποιοι απο εμάς ξεχνούν ότι ένα διαολεμένο 3ωρο ντάλα... Ιούνιο παίζει ρόλο στη μετέπειτα εξέλιξή των παιδιών.
Δυστυχώς είμαστε επιεικής με τους εαυτούς μας κι όχι με τους άλλους...και ειδικά με παιδιά.

Συμφωνώ με την άποψη ότι αποφεύγουμε να εξετάζουμε Φ.Α. και δημιουργείται κάθε χρόνο πρόβλημα

nefeli

Σχετικά με τις λύσεις των θεμάτων που μας δόθηκαν από την επιτροπή ξέχασα να πω και το εξής ευτράπελο: Στη λύση του θέματος 3 όπου χρησιμοποιούνταν τα ονόματα αρμην για δεδομένο τον αριθμό μηνυμάτων και χρ για χρέωση, υπήρχε και η εξής υπόδειξη: "Τα ονόματα αρμην και χρ είναι ενδεικτικά". Δεν είναι πολύ αστείο; Δηλαδή σε ποιους νομίζουν ότι απευθύνονται; Μήπως και νομίσουμε ότι αν κάποιος μαθητής γράψει π.χ. Διάβασε αριθμό_μηνυμάτων θα πρέπει να το πάρουμε για λάθος;;;;

Εντάξει αρχικά η λύση του θέματος 4γ που στάλθηκε ήταν λάθος. Το εντοπίσαμε αμέσως (φαντάζομαι και όλα τα εξεταστικά) και στείλαμε διόρθωση. Αλλά ας είμαστε μεγαλόψυχοι. Ακόμη και οι τέλειοι μπορεί να κάνουν ένα λαθάκι...

Και κάτι τελευταίο:
Παράθεση από: dimitra στις 02 Ιουν 2009, 05:15:04 ΜΜ
Θέμα 2ο
Α. Διάγραμμα ροής, τι να πω, ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στον Προγραμματισμό (sic), αλλά άντε δεν πειράζει... Απ' ότι θυμάμαι (διορθώστε με αν κάνω λάθος) στο βιβλίο αναφέρονται ως λογικά δ/τα και όχι δ/τα ροής.
Όπως πολύ σωστά επισημάνθηκε το βιβλίο χρησιμοποιεί τον όρο λογικό διάγραμμα και όχι διάγραμμα ροής. Όχι τιποτε άλλο, αλλά είναι τουλάχιστον άκομψο να μη χρησιμοποιείς ούτε την ορολογία του βιβλίου βάσει του οποίου εξετάζεις. Καλά δεν το δίδαξαν, άντε και δεν το διάβασαν, μα ούτε ένα ξεφύλλισμα;; Στη θέση του Σιδερίδη θα κρατούσα μούτρα...

Xasta

Γεια σας! Έδωσα σήμερα Πανελλήνιες προφρικά! Βασικά τα έγραψα και τους τα έδειξα.... Τους είπα ότι δεν θυμάμαι πως γράφουμε τον ψευδοκώδικα γι αυτό και τα έγραψα και σε ψευδοκώδικα και σε πασκάλ...και μου είπαν πως βαθμολογούν και την πασκαλ.... στον ψευδοκώδικα έχω απο οτι βλέπω κάποια λάθη κοιτάξτε εδώ (ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ):

ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ:

Θέμα 2ο
Α.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ2Α
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ: SUM,MO,A,B
ΑΡΧΗ

SUM<-0
MO<-0
Διάβασε Α,Β
SUM<-Α+Β
ΜΟ<-SUM/2
Αν ΜΟ>=10 τότε
   Εμφάνισε ('απορρίπτεται΄, ΜΟ)
Αλλιώς
   Εμφάνισε ('προβιβάζεται΄, ΜΟ)
ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Θέμα 3ο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ3ο
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ:ΧΡΕΩΣΗ,ΜΧ
ΑΚΕΡΑΙΟΙ:ΡΜ
ΑΡΧΗ
ΔΙΑΒΑΣΕ (ΡΜ)

Αν ΑΡΜ<=50 τότε
    ΧΡΕΩΣΗ:= ΑΡΜ*0.10
Αλλιώς
    Αν ΑΡΜ<=150 τότε
      ΧΡΕΩΣΗ:=50*0.10 + (150-ΑΡΜ)*0.08
    Αλλιώς
      ΧΡΕΩΣΗ:=50*0.10 + 100*0.08 + (ΑΡΜ-150)*0.05
ΜΧ:=ΧΡΕΩΣΗ+4.5
Εκτύπωσε ('ΧΡΕΩΣΗ', τχ)
ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
_________________________________________________________________

PASCAL

ΘΕΜΑ 2

program thema_2;
var mo,a,b: real;
Begin
sum:=0;
mo:=0;
readln (a,b);
sum:=a+b;
mo:=sum/2;
if mo>=10 then
writeln ('probibazetai',mo)
else
writeln ('aporiptetai');
end.

ΘΕΜΑ 3

program thema_3;
var
Begin
readln (arm);
if arm<=50 then
xrewsi:= arm*0,10
else
if arm<=150 then
xrewsi:= 50*0,10 + (150-arm)*0,08
else
xrewsi:=50*0,10 + 100*0,08 + (arm-150)*0,05;
mx:=xrewsi + 4,5;
writeln ('Xrewsi', mx);
end.


ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΗ Ε? ΑΝ ΝΑΙ ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΟΥ ΚΟΨΟΥΝ?

ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ 1.Γ ΒΡΗΚΑ Τ 3 ΑΠΟ ΤΑ 5 (ΠΟΣΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΘΑ ΠΑΡΩ ΑΠΟ ΤΙΣ 15 ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟ)?
ΣΤΟ ΘΕΜΑ 2.Β ΤΙΣ 6 ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΙΣ ΕΧΑΣΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΡΩΤΗΣΑΝ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Α ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΕΙΑΙ ΤΟ Β ΑΛΛ ΕΓΩ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΚΑΠΟΥ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ...ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ Α ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 6.8 ΚΑΙ ΤΟ Β.14,16... ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ 2 ΦΟΡΕΣ.. 1 ΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 6,8 ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕ ΤΟ 14,16 ΟΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΑΣ ΜΟΥ ΠΕΙ...ΑΥΤΑ!!! ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΕΧΩ ΣΩΣΤΑ!

ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΤΟ ΒΑΘΜΟ? ΟΛΑ ΟΜςΣ ΚΑΙ ΜΕ Τ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΣΩΣΤΑ.. ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΟΥ Τ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕΙ ΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΣΚΑΛ ΓΙΑ Ν ΕΧΩ ΔΥΟ ΑΠΟΨΕΙΣ! ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

Mariosxania

Αυτό το 2β έκαψε πολλούς εμένα μου ήρθε επιφοίτηση μάλλον γιατί το βρήκα τελευταία στιγμή και εβαλα και τέλος_αν(βέβαια το έβαλα τελος αν χωρίς το _ θα μου πει κάποιος αν κόβουν από αυτό)?

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: dimitra στις 02 Ιουν 2009, 05:15:04 ΜΜ
...
Β. Κάποιος μαθητής εδώ μπερδεύτηκε και νόμιζε ότι πρόκειται για ένα ζευγάρι τιμών: δηλ. πέρασε τους αριθμούς για πραγματικούς (το 6,8 και το 14,16). Δείτε το υποερώτημα ξανά, δεν είναι πολύ καλά διατυπωμένο (και μη μου πείτε ότι στους πραγματικούς βάζουμε . και όχι , γιατί το διάγραμμα είναι γραμμένο σε ψευδοκώδικα).
...

Αυτό ακριβώς το ρώτησαν χθες στις εξετάσεις και στο εδώ ΕΠΑΛ... Ζήτησαν διευκρίνηση, πήγα εγώ στην αίθουσα, άκουσα την ερώτηση και ( ... )

Αυτό με το κόμμα που μπορεί να είναι και υποδιαστολή, φέτος μας κυνηγάει...   :D  Βέβαια για εμάς το ερώτημα δεν άφησε αμφιβολίες, αλλά για τους μαθητές....

xryka

Καλημέρα σε όλους,
καταρχήν θα θελα να επισημάνω κάποια πράγματα:
στο σχολικό βιβλίο του ΕΠΑΛ δεν χρησιμοποιείται πουθενά το σύμβολο <-- αλλά το = ή το βάλε ή αντικατέστησε ή εαν λάβουμε υπόψην τη διευκρίνηση του ΥΠΕΠΘ ( αρ, πρωτοκόλλου : 8719/Γ2 26-1-2009 ) μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στοιχεία της γλώσσας Pascal  δηλαδή το σύμβολο := που φυσικά απο υπουργείο αυτό μάλλον δε θα το δεχτούνε γιατί οι συνάδελφοι που βγάλαν θέματα και δώσαν ενδεικτικές λύσεις μάλλον κοιτάξαν μόνο το βιβλίο του ΑΕΠΠ...
επίσης η λογική πράξη ΚΑΙ δεν αναφέρεται πουθενά στο σχολικο βιβλίο αλλά και πάλι σύμφωνα με την παραπάνω διευκρίνηση μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι λογικές πράξεις της pascal AND, OR κτλ όμως και πάλι απο στο υπουργείο δε ξέρω αν αυτό το ξέρουν γιατί ανάθεμα και αν κανεις κοιτάζει το βιβλίο του ΕΠΑΛ!!!!!
Επίσης στο βιβλίο του ΕΠΑΛ ο ψευδοκώδικας ξεκινάει με τη λέξη ΑΡΧΗ όχι Πρόγραμμα.......... δεν δηλώνουμε μεταβλητες κ.τ.λ....
επίσης για την εμφάνιση αλφαριθμητικών μηνυμάτων χρησιμοποιεί το " " και όχι ' ' αλλά σύμφωνα με το έγγραφό των διεκτινήσεων θα πρέπει τα ' ' να ληφθούν σωστά...
επίσης στο θέμα 4ο στη μετατροπή πριν τη repeat .... χρειάζεται μια εντολή if sum <=orio then repeat.....

γιατί δεν ξέρουμε αν η while θα γίνει σίγουρα μια φορά ......ενώ η repeat γίνεται πάντα... οι διορθωτές αυτό θα το προσπεράσουν....αλλά αν κάποιος μαθητής την if τη γράψει θα την πάρουν λάθος;;;;;
επίσης αν κάποιος έγραφε until not(sum <=orio) και όχι sum >orio θα το δεχτούν ως σωστό;;;

Όσο για το τέλος_αν που και πάλι στις  εντολές ψευδοκώδικα του δικού μας βιβλίου δεν χρησιμοποιείται.... στα προφορικά όσοι το γράψαν δεν το θεωρήσαμε λάθος....

ΕΓΩ όμως θέλω να μας κινητοποιήσω όλους γιατί το θέμα είναι σοβαρό πρέπει να επιμείνουμε όλοι μέσω των συμβούλων οι διορθωτές να λάβουν υπόψην τους το δικό μας βιβλίο και φυσικά της διευκρινήσεις που έστειλε το υπουργείο στη διάρκεια της χρονίας και όχι μόνο τις ενδεικτικές λύσεις της επιτροπής......
και φυσικά να διορθώσουν συνάδελφοι που να κάνουν δομημένο προγραμματισμό και όχι ΑΕΠΠ και να έχουν κοιτάξει το βιβλίο μας.......
Έλεος ας αποφασίσουμε τι θέλουμε 2 μαθήματα ή ένα;;;; αν είναι ας αλλάξουν το βιβλίο αν θέλουν ακολουθούν το σύστημα του ενιαίου....
Τέλος δε δόθηκε καμία διευκρίνηση για το τι σημαίνει κλιμακωτή χρέωση.... έννοια που δεν αναφέρεται πουθενά στο βιβλίο, ούτε άσκηση που να χρειάζεται κλιμακωτή χρέωση και φυσικά στο ενιαίο όταν μπήκε αυτό το θέμα δόθηκε στους μαθητές επιπλέον διευκρίνηση που επεξηγούσε τι σημαίνει με παράδειγμα.....
Ευτυχώς που οι περισσότεροι απο μας κάναμε παλιά θέματα του ενιαίου και τους είχαμε κάνει τέτοια παραδείγματα...........
Προτείνω να επικοινωνήσουμε όλοι με τους συμβούλους να ξεκαθαριστουν τα θέματα που προανέφερα, να επικοινωνήσουν με υπουργείο μήπως και σώσουμε τίποτα...... είναι κριμα να χάσουν τα παιδία μονάδες επειδή η διόρθωση θα γίνει σύμφωνα με τις εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ του ΑΕΠΠ!!!!!

xryka

1. Α1 είναι λάθος


Παράθεση από: marianad στις 02 Ιουν 2009, 02:01:58 ΜΜ
Παράθεση από: meteo_xampos στις 02 Ιουν 2009, 01:41:59 ΜΜ
Στις προτεινόμενες λύσεις, σε ένα εξεταστικό κέντρο που στο οποίο εξέταζαν δυσλεκτικούς, τους έστειλαν
λύση στο θέμα 4γ χωρίς την if.

Μήπως ξέρεις τι έδωσαν και για το 1Α1; Να μας λυθεί η απορία!

Όσο για το 4γ, μόλις πρόσεξα ότι είναι ολόιδιο με το δεύτερο παράδειγμα της σελίδας 102, με επιπλέον το plithos! Άρα με απλή αλλαγή της συνθήκης είναι ok. Ήταν πολύ τραβηγμένο να το θέλουν με if, ακόμα περισσότερο βλέποντας το επίπεδο που κυμάνθηκαν όλα τα θέματα.

nefeli

Παράθεση από: xryka στις 03 Ιουν 2009, 09:53:26 ΠΜ
Προτείνω να επικοινωνήσουμε όλοι με τους συμβούλους να ξεκαθαριστουν τα θέματα που προανέφερα, να επικοινωνήσουν με υπουργείο μήπως και σώσουμε τίποτα...... είναι κριμα να χάσουν τα παιδία μονάδες επειδή η διόρθωση θα γίνει σύμφωνα με τις εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ του ΑΕΠΠ!!!!!

Συμφωνώ απολύτως ότι έχουμε την (ηθική) υποχρέωση στους μαθητές μας που κινήθηκαν βάσει οδηγιών και εγκυκλίων που τους δώσαμε να διασφαλίσουμε τα συμφέροντά τους. Επικοινώνησα ήδη (και εγώ και άλλοι) με το σχολικό σύμβουλο της περιοχής μου, ο οποίος θα απευθυνθεί στο υπουργείο για επίσημη διαβεβαίωση ότι η βαθμολόγηση θα γίνει βάσει της εγκυκλίου.