Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

noname

Όπως ανέφερε και πριν κάποιος συνάδελφος, το πρόβλημα:
"Δημιουργήστε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει Ν αριθμούς και θα εμφανίζει πόσοι από αυτούς είναι μεγαλύτεροι από τον μέσο όρο τους"
είναι άλυτο με βάση το σχολικό βιβλίο! 
Να θυμηθώ να το λέω ως παράδειγμα στις κατηγορίες προβλημάτων! ;D

amavidis

Παράθεση από: tnbd στις 29 Μαΐου 2010, 03:02:33 ΜΜ
Είμαι επίσης ένας μαθητής που το έλυσε με πίνακα(όχι,δεν θα μειώσω κανέναν,άκουσα όλες τις απόψεις)

Μπορώ να ρωτήσω γιατί στην Δευτέρα Λυκείου διδασκόμαστε το (20 χρόνων σε ηλικία) βιβλίο της Τεχνολογίας των επικοινωνιών,και κάνουμε αυτό το μάθημα γενικότερα?Γιατί να μην ξεκινήσει η (σωστή αυτήν τη φορά) εκμάθηση της ανάπτυξης των εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον?Πώς διδάσκεται χημεία η θετική κατεύθυνση ήδη από την δευτέρα (θα μπορούσε επίσης να προσθέσει κάποιος πως και τα 2 καινούρια μαθήματα της τεχνολογικής κατεύθυνσης του κύκλου πληροφορικής και υπηρεσιών είναι τελείως καινούρια,εν αντιθέσει με χημεία και βιολογία,κείμενα και ιστορία,που οι μαθητές έχουν ξανακάνει στο γυμνάσιο και το λύκειο).Πρώτα διδάξτε σωστά το μάθημα και μετά απαιτήστε κάτι τέτοιο(προς το υπουργείο,προς θεού σίγουρα πολλοί καθηγητές είναι αξιόλογοι και προσπαθούν,αλλά πόσα να προλάβεις να διδάξεις σε μερικούς μήνες?)

Αυτά από μένα,τα θέματα προσωπικά μου άρεσαν(αν εξαιρέσεις την γκάφα το τρίτο).

Φίλε μου, έχουμε κι εμείς οι καθηγητές πληροφορικής την ίδια άποψη με εσένα. Την έχουμε επιβεβαιώσει πρόσφατα σε συζήτησή μας και με κάθε τρόπο έχουμε ζητήσει από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο την αναδιαμόρφωση ωρών διδασκαλίας, αναθέσεων μαθημάτων, σχολικών εγχειριδίων, ύλης κτλ.
Ελπίζουμε όπως κι εσείς να ακουστούμε

soron80

ούφο τόπικ

εγώ όσο γραφόταν οι τελευταίες 15 σελίδες περίπου ήμουνα στην παραλία και απόλαυσα το μπανάκι μου στη θάλασσα..
θα συνιστούσα το ίδιο και στους υπόλοιπους ονλάιν συναδέλφους ή μη....
θα παρακαλούσα οι βαθμολογητές της δευτέρας να διορθώσουν με σύναιση σκεπτόμενοι κυρίως τους μαθητές και όχι το πόσο καλοί προγραμματιστές είναι...

τέλος ούφο τόπικ
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

bagelis

Παράθεση από: panagioths στις 29 Μαΐου 2010, 03:08:41 ΜΜ
Ειμαι και εγω ενας μαθητης που χθες εξεταζοταν στο μαθημα της αναπτυξης... Χθες λοιπον ενω εγραφα συνειδητοποιησα μιση ωρα πριν το τελος οτι το 3ο θεμα δεν επρεπε να λυθει με πινακα ενω εγω το ειχα λυσει με αυτον τον τροπο. Ετσι το διεγραψα και ξεκινησα να το λυνω με δομες επαναλληψης ...
Αφου μιλησα με τον καθηγητη μου καταλαβα οτι εχω χασει το τελευταιο υποερωτημα ( 5 μορια) το οποιο ειναι πιο δυσκολο να λυθει με την μεθοδο των δομων επαναλληψης. Αν το ειχα αφησει με πινακες θα εχανα 3-4 μορια, συμφωνα με τις οδηγιες σας, καθως και λιγοτερο χρονο αφου ηταν αντικειμενικα ευκολοτερος τροπος ...
Για το λογο αυτο θεωρω αδικια να βαθμολογηθω με κατωτερο βαθμο απο καποιον που εχει λυσει το θεμα με πινακα .
Εδω πρεπει να τονιστει και το γεγονος οτι το μαθημα εχει σκοπο να μας διδαξει σωστη αλγοριθμικη σκεψη κατι που αμεσως απορριπτει τη λογικη λυσης του 3ου θεματος  με πινακα.Ευχαριστω πολυ.


Με εξαίρεση την τελευταία σου παράγραφο, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου... Έχεις δίκιο και αυτό είναι ακομα μια άπόδειξη για την "ηλίθια βόμβα" της επιτροπής. Και ναι, είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει πλήρη δικαιοσύνη σε κάτι που εκ θεμελίων είναι προβληματικό. Ίσως με ευνοϊκή βαθμολόγηση στα (λίγα φαντάζομαι) γραπτά που ανήκουν στην περίπτωσή σου? Τι να πω? ένας καλός διορθωτής μπορεί να σώσει τα πράγματα...???...




alpapanto

Παράθεση από: tnbd στις 29 Μαΐου 2010, 03:02:33 ΜΜ

Μπορώ να ρωτήσω γιατί στην Δευτέρα Λυκείου διδασκόμαστε το (20 χρόνων σε ηλικία) βιβλίο της Τεχνολογίας των επικοινωνιών,και κάνουμε αυτό το μάθημα γενικότερα?Γιατί να μην ξεκινήσει η (σωστή αυτήν τη φορά) εκμάθηση της ανάπτυξης των εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον?Πώς διδάσκεται χημεία η θετική κατεύθυνση ήδη από την δευτέρα (θα μπορούσε επίσης να προσθέσει κάποιος πως και τα 2 καινούρια μαθήματα της τεχνολογικής κατεύθυνσης του κύκλου πληροφορικής και υπηρεσιών είναι τελείως καινούρια,εν αντιθέσει με χημεία και βιολογία,κείμενα και ιστορία,που οι μαθητές έχουν ξανακάνει στο γυμνάσιο και το λύκειο).

ΛΕΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟ????

papaki7777

@ amavidis

1)δεν εννοω οτι ειναι τεραστιας δυσκολιας η λυση χωρις πινακα,αλλα με ολη τη βαβουρα,το στενο χρονικο περιθωριο και τις ασκησεις π εχουμε κανει ολη τη χρονια μας οδηγει ουσιαστικα σε πινακα

2)δεν ειπα οτι ο καλος ειναι αυτος που στην συγκεκριμενη περιπτωση με κολακευει..για μενα καποιος ειναι καλος εκπαιδευτικος οταν μπαινει στη θεση του μαθητη και καταλαβαινει τον τροπο σκεψης του μαθητη..ακομα και χωρις πινακα να το ειχα κανει τα ιδια θα υποστηριζα..καλος καθηγητης επισης ειναι αυτος που σε κανει να μαθαινεις απο τα λαθη σου,οχι να μεταφερει τα λαθη αλλων σε σενα και να σου την λεει κιολας!!

3)δεν ΓΙΝΕΤΑΙ εγω μεσα σε 8 μηνες να αφομοιωσω 300 σελιδες μ@λ@κιες που λεει αυτο το ελεεινο βιβλιο για να ξερω κατα γραμμα οσα εχετε μαθει εσεις μεσα σε πολλα χρονια..κανεις δεν μπορει να τα ξερει ολα,και το γεγονος οτι 90+% των μαθητων το εχουν λυσει ετσι πιστευω οτι υποδηλωνει ποιος φταιει

μακαρι ;)


bagelis

Παράθεση από: Petros στις 29 Μαΐου 2010, 03:10:43 ΜΜ
+1 από μένα. 

Το θέμα αν λυθεί με πίνακες είναι λάθος. Τώρα αν θέλουμε να επιβραβεύσουμε το λάθος με επιχειρήματα στυλ Matlab κλπ. τι να πω...


https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2937.0

andreas7

eimai kai egw enas mathitic p eluse to sugekrimeno thema me pinaka...exw diavasei arketec celidec apo auta p grafete k anarwtieme...an uparxei tetoia dixognwmia metaxu kathigitwn emeic p didaskomaste to mathima 1 xrono poc akrivwc na apofasisume g to an einai swsto i oxi na xrisimopoihsume pinaka otan dn boreite eceic...?epichc na rwtisw kai kati allo...efocon arxika o algorithmoc diavazei ton arithmo twn diagwnizomenwn kathe fora autoc o arithmoc dn einai sugekrimenoc..?p.x ean dwsw 200 mathitec tote dn brw na exw enan pinaka 200 thesewn...k teloc tha ithela na pw ena megalo efxaristw se autuc pu apofasisan na krithei to mellon mu sthn krisi tu vathmologiti...ean pragmatika to epithumusa auto tha eimun theoritiki k oxi texnologiki..

amavidis

Παράθεση από: jkapsi στις 29 Μαΐου 2010, 03:09:41 ΜΜ
Αυτό λέω και γω! Με βάση την ύλη της ψευδογλώσσας, οι πίνακες και το μέγεθός τους δεν δηλώνονται, όπως και οι υπόλοιπες μεταβλητές (όπως και το παράδειγμα που ανέφερα). Άρα η λύση με πίνακες είναι σωστή. Το λάθος της παρανόησης βαραίνει τους συντάκτες των θεμάτων αλλά και τις τρύπες της ψευδογώσσας. Γιατί λοιπόν να χάσουν τα παιδιά μονάδες;

Εγραψα σε ένα από τα πρώτα post ότι ασχέτως εάν πιστεύουμε ότι η λύση με πίνακες δεν είναι σωστή, θα πρέπει να μην κοπούν μονάδες ή έστω οι ελάχιστές (1-2) δεδομένων των προβλημάτων που σωστά επισημαίνεις.

bagelis

Παράθεση από: alpapanto στις 29 Μαΐου 2010, 03:14:32 ΜΜ
ΛΕΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟ????



και αυτό θέλει προσοχή γιατί θα χάσεις την κινητικότητα του καλοκαιρού από Β προς Γ Λυκείου. Σε αυτό το διάστημα πολλοί μαθητές της Θετικής έρχονται Τεχνολογική.

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 29 Μαΐου 2010, 02:55:20 ΜΜ
Μόλις γύρισα απ' το βαθμολογικό κέντρο Κοζάνης. Και είμαι εξοργισμένος. Είμαι εξοργισμένος με την ΚΕΕ και την απαράδεκτη οδηγία που εξέδωσε χτες προς τα βαθμολογικά κέντρα σχετικά με το Θέμα Γ.

Για μένα δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η ΚΕΕ ήθελε να εξετάσει τους μαθητές στη χρήση της Δομής Επανάληψης. Αρκούσε όμως, μια απλή σημείωση, κάτι του στυλ 'να μη γίνει χρήση πινάκων' για να αποφευθχεί το φιάσκο που ακολούθησε.

Πιστεύω ότι η ΚΕΕ διαπίστωσε με καθυστέρηση δύο ωρών ότι οι μαθητές λύνουν το θέμα με πίνακες. Επειδή όμως, είχε παρέλθει η ώρα ελάχιστης παραμονής στην αίθουσα, και δεν μπορούσε να στείλει πλέον διευκρίνηση στα εξεταστικά κέντρα, έστειλε στα βαθμολογικά προς τους βαθμολογητές που εξέταζαν τους φυσικώς αδυνάτους.

Απαράδεκτο!

Συντάσσομαι απόλυτα με όλους όσοι πιστεύουν πώς και η λύση με χρήση πινάκων είναι σωστή. Θεωρώ συνεπώς λανθασμένη και απαράδεκτη την οδηγία της ΚΕΕ και πιστεύω ότι θα έπρεπε να ανακληθεί αμέσως! Και αυτή είναι η απόψη των περισσοτέρων συναδέλφων στο βαθμολογικό κέντρο: δεν πρέπει να κοπεί κανένα μόριο από τους μαθητές που έδωσαν λύση στο Θέμα Γ κάνοντας χρήση πινάκων.

Τίθενται όμως, δύο σημαντικά ερωτήματα:

1) Οι οδηγίες της ΚΕΕ προς τους βαθμολογητές μας δεσμεύουν; Αν ναι, περιμένω να δω σε ποιο νόμο, σε ποιο άρθρο, σε ποια παράγραφο αναγράφεται αυτό. Αλλιώς, ως επιστήμονας Πληροφορικός, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, πιστεύω ότι η οδηγία είναι λανθασμένη και προτίθεμαι να την ανγοήσω.

2) Ποια στάση θα κρατήσουν τα υπόλοιπα βαθμολογικά κέντρα; Αν υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων ότι πρέπει να γίνει σεβαστή η διευκρίνηση της ΚΕΕ, τότε θα αναγκαστώ κι εγώ να συμμορφωθώ, για λόγους ομοιομορφίας.

Φέτος, για πρώτη φορά λειτουργεί κλειστό forum για τους συντονιστές των βαθμολογικών κέντρων. Ελπίζω οι ενστάσεις μας και η δυσφορία μας να καταγραφούν και ειλικρινά εύχομαι να συμφωνήσουν όλοι να αγνοηθεί η διευκρίνηση της ΚΕΕ. Διότι, πέραν οποιασδήποτε άλλης επιστημονικής ένστασης, κανείς δεν μπορεί να με πείσει ότι οι μαθητές που το έλυσαν το Θέμα Γ με πίνακες το έλυσαν έτσι επειδή δεν ξέρουν να το λύσουν χωρίς πίνακες και άρα είναι χειρότεροι και άρα πρέπει να φανεί η διαφορά.

Επιπλέον, η διευκρίνηση μιλάει για αφαίρεση μορίων ανά ερώτημα. Αυτομάτως αυτό μεταφράζεται σε τουλάχιστον τέσσερα μόρια. Αντιλαμβανόμαστε όλοι, ότι έτσι αδικούμε μόνο τους άριστους μαθητές.

Ό,τι κι αν γίνει πάντως, εύχομαι κι ελπίζω η Υπουργός να πετάξει στα σκουπίδια αυτό το απαράδεκτο βιβλίο, αυτό το απαράδεκτο, γεμάτο ασάφειες και αντιφάσεις 'διδακτικό πακέτο' και οι επόμενοι που θα γράψουν κάτι ανάλογο, ας γράψουν βεβαιωθούμε τουλάχιστον ότι έχουν διδαχθεί 'Γλώσσες προγραμματισμού' και 'Compilers', ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μια άσκηση σε YACC όταν ήταν φοιτητές, διότι, για τους τωρινούς συγγραφείς πολύ αμφιβάλλω.

Κλείνω με τις πολύ εύστοχες παρατηρήσεις ενός συναδέλφου: έχουμε ξεφύγει. Ως κλάδος. Ως βαθμολογητές. Καθόμαστε και διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο. Καθόμαστε και μαλλώνουμε για το αν θα πρέπει να έχει η λύση του μαθητή Γράψε ή Εμφάνισε, διπλά η μονά αυτάκια κ.ο.κ. τη στιγμή που οι ενδεικτικές λύσεις βρίθουν τέτοιων λαθών!

Και ένα τελευταίο: Προφανώς η ΚΕΕ νομίζει ότι εξετάζει συνεχώς τους ίδιους μαθητές και ότι αυτοί οι μαθητές εξελίσσονται κάθε χρόνο και καταλαβαίνουν όλο και καλύτερα τον προγραμματισμό: δεν εξηγείται αλλιώς το ότι η ταξινόμηση πριν από δυο-τρία χρόνια ήταν ο πυρήνας της άσκησης στο τέταρτο θέμα και έπιανε 8-10 μόρια και τώρα είναι μια υποσημείωση και πιάνει 1-2 μόρια!

Έλεος!

Συμφωνώ μαζί σου και αν ήμουν βαθμολογητής δεν θα έκοβα κανένα μόριο και θα είχα την συνειδεισή μου ήσυχη!!!! Οι θεματοδότες θέλουν να μοιράσουν το βάρος της αβλεψίας τους στους συναδέλφους που βαθμολογούν για να απαλλαχτούν αυτοί. Έγινε ένα λάθος και δεν υπάρχει το θάρρος να το πάρουμε πίσω. Φοβόμαστε μην αμφισβητηθεί η αυθεντία της επιτροπής. Άλλωστε ποιός σε αυτό τον τόπο έχει πει ποτέ συγνώμη λάθος, φταίω;
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

jkapsi

Παράθεση από: Petros στις 29 Μαΐου 2010, 03:10:43 ΜΜ
+1 από μένα. 

Το θέμα αν λυθεί με πίνακες είναι λάθος. Τώρα αν θέλουμε να επιβραβεύσουμε το λάθος με επιχειρήματα στυλ Matlab κλπ. τι να πω...

Δεν θέλω να επιβραβεύσω ούτε τη σωστή ούτε τη λάθος απάντηση. Δεν διορθώνω και έτσι η όποια άποψή μου λίγη σημασία έχει.
Αυτό που θέλω είναι να αναδείξω το πρόβλημα της ψευδογλώσσας. Αφού δεν έχει δηλώσεις μεταβλητών, η διαχείριση της μνήμης (στατική, δυναμική) δεν μπορεί να τεκμηριωθεί. Πραγματικά πιστεύω πως δεν μπορούμε να αποφασίσουμε αν είναι σωστή ή λάθος μια απάντηση με πίνακες, αφού το πεδίο ορισμού (ψευδογλώσσα) είναι ασαφές.

nef

Αγαπητέ μαθητή papaki7777 δυστυχώς σου έχει "περάσει" λοιπόν ότι το αποτέλεσμα μετράει μονάχα. Δε θα αντιπαρέλθω γιατί είναι άνιση αναμέτρηση, αλλά θα δεις πόσες φορές στη ζωή σου θα καταραστείς αυτή τη νοοτροπία. Δεν έχει νόημα, αλλά ακόμα και στο παράδειγμά σου, και τα δύο γκολ είναι για τον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά ο ικανότερος παίχτης θα πάρει καλύτερη μεταγραφή. Δες το δάσος και όχι το δέντρο.

@bagelis  Το ότι κάποιοι καθηγητές δεν αντιλαμβάνονται το προφανές δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να πάρουν στο λαιμό τους τους μαθητές τους. Δυστυχώς θα τους πάρουν. Αν εγώ έχω την ατυχία να διδαχθώ πχ μουσική και υστερώ σε σχέση με κάποιους άλλους που είχαν καλύτερους καθηγητές μπορώ φυσικά να κατηγορήσω τον καθηγητή μου ΑΛΛΑ δε μπορώ να απαιτήσω ίση αντιμετώπιση και να επικαλεστώ αδικία!

Καλώς ήρθατε στη ζωή!

gthal

Παράθεση από: ##Panos## στις 29 Μαΐου 2010, 02:56:21 ΜΜ
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω με τίποτα είναι το εξης:
Κάποιο που δέχονται ότι η λύση με πίνακες είναι σωστή, λένε να κοπούν 1-2 γιατί κάποιος που το έλυσε χωρίς πίνακες έδωσε πιο αποδοτική/καλύτερη λύση και πρέπει να ανταμοιφθει.
@##Panos##,
όλο το χρόνο εγώ με αυτό το σκεπτικό βαθμολογώ τα παιδιά και το γνωρίζουν εξ' αρχής - δεν σταματώ να το επισημαίνω όπου χρειάζεται (πχ δε θα δεχτώ ταξινόμηση για να βρεις το maximum).
1-2 μονάδες κόβω - ένα ελάχιστο ποσοστό - μη φανταστείς.
Α, επίσης, αυτό το κάνω μόνο σε θέματα τετριμμένα, που το έχουμε πει και ξαναπεί. Σε κάποιο θέμα που ήθελε μια εμπνευσμένη και δημιουργική λύση, δίνω όλες τις μονάδες σε όποιον επινόησε μια οποιαδήποτε λύση, άσχετα αν είναι ή όχι η καλύτερη δυνατή.

Δεν ξέρω, η διαίσθησή μου μου προστάζει έτσι. Ίσως γιατί και στον πραγματικό κόσμο έχει σημασία η αποδοτικότητα (σε κάποια λογικά πλαίσια βέβαια). Ίσως για να δώσω κίνητρο να μην επαναπαύονται.

Τώρα, το συγκεκριμένο θέμα Γ, έχει να κάνει με ένα τετριμμένο ζήτημα που τονίζω συνεχώς και αναφέρεται (νομίζω δις) στο βιβλίο (μα και ισχύει στην πράξη). Οι πίνακες καταναλώνουν, λέει, μνήμη και τους χρησιμοποιούμε μόνο όπου είναι απαραίτητο. Voila!
Ομολογώ ότι και όταν κάνω μια τέτοια διευκρίνιση, θεωρώ ότι είμαι υπερβολικός και στην πράξη δεν θα τους κόστιζε ποτέ, αλλά το κάνω (όπως και σε άλλες άθλιες λεπτομέρειες) για να προστατευθώ και να τους προστατεύσω από την "κολλημένη" νοοτροπία του βιβλίου και των εξετάσεων. Να που συνέβη!

Είναι απλή η συμφωνία μωρέ : "Θα σου κοστίζει λιγάκι. Αλλά αν θες το κάνεις, αν δε θες, μπαίνεις στον κόπο να το κάνεις σωστότερα"
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

thrace

(σελ - 47)
12. Δεδομένα και αποτελέσματα
Τα δεδομένα εισόδου (αν υπάρχουν) περιγράφονται στη δεύτερη γραμμή του αλγορίθμου εντός των συμβόλων // ... //. Αντίστοιχα τα αποτελέσματα εξόδου δίνονται στην προτελευταία γραμμή του αλγορίθμου εντός των συμβόλων // ... //.   

(σελ - 64)
Αλγόριθμος Sequential_Search
Δεδομένα // n, table, key //
done <-- ψευδής
position <--0
i <--1
Όσο (done=ψευδής) και (i<=n) επανάλαβε
Αν table=key τότε
done <-- αληθής
position <-- i
αλλιώς
i <-- i+1
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Αποτελέσματα //done, position //
Τέλος Sequential_Search
   
(σελ - 68)
Αλγόριθμος Φυσσαλίδα
Δεδομένα // table, n //
Για i από 2 μέχρι n
Για j από n μέχρι i με_βήμα –1
Αν table[j-1] > table[j] τότε
αντιμετάθεσε table[j-1], table[j]
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
Αποτελέσματα // table //
Τέλος Φυσσαλίδα

Προφανώς, τα δεδομένα εισόδου εισάγονται.
Προφανώς, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του αλγορίθμου.
Πώς λειτουργεί η εντολή Δεδομένα//...//; Δεν είναι εκτελεστέα εντολή εισόδου;
Η άποψη ότι ο πίνακας είναι έτοιμος, συγκεκριμένου μεγέθους, με στοιχεία  και εισάγεται με κάποιο μέσο εισαγωγής πέραν  του πληκτρολόγιου, είναι, ως ένα σημείο,  αυθαίρετη ερμηνεία της εντολής Δεδομένα//...//.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΝΙΑΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ 2002
Με το νέο σύστημα πληρωμής των διοδίων, οι οδηγοί των τροχοφόρων έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν το αντίτιμο των διοδίων με ειδική μαγνητική κάρτα. Υποθέστε ότι υπάρχει μηχάνημα το οποίο διαθέτει είσοδο για την κάρτα και φωτοκύτταρο. Το μηχάνημα διαβάζει από την κάρτα το υπόλοιπο των χρημάτων και το αποθηκεύει σε μία μεταβλητή Υ και, με το φωτοκύτταρο, αναγνωρίζει τον τύπο του τροχοφόρου και το αποθηκεύει σε μία μεταβλητή Τ....

Στη συγκεκριμένη άσκηση τα δεδομένα Υ και Τ τα εισάγουμε με την εντολή, Δεδομένα//Υ, Τ//, ακριβώς επειδή δεν πληκτρολογούνται από κάποιο υπάλληλο αλλά προφανώς σαρώνονται. Πότε συμβαίνει αυτό; Πριν ξεκινήσει ο αλγόριθμος ή κατά τη διάρκεια εκτέλεσής του. Όποια απάντηση και αν δοθεί, νομίζω ότι είναι σωστή, εφόσον δεν μας δίνονται περισσότερα στοιχεία για τη λειτουργία της εντολής Δεδομένα//...//.

Δυστυχώς τις ασάφειες και τις αντιφάσεις του βιβλίου  θα τις πληρώσουν οι μαθητές μας.  Όταν ζητήσαμε χθές διευκρίνιση από την επιτροπή, για τον τρόπο προσέγγισης του συγκεκριμένου θέματος, η απάντηση ήρθε μετά από  μιάμιση ώρα. Ενδεχομένως ούτε αυτοί είχαν αντιληφθεί το πρόβλημα που θα προέκυπτε. Και βέβαια στην απάντησή τους πετούσαν το μπαλάκι σε μας. «...Να αφαιρεθούν βαθμοί κατά την κρίση των εξεταστών...». Νομίζω ότι το λάθος είναι λάθος και δεν παίρνει κανένα βαθμό. Η συγκεκριμένη διευκρίνιση υποδηλώνει και την ασάφεια του θέματος και την υποκειμενικότητα της υλοποίησης.
Για τους συναδέλφους που επιμένουν στην σωστή, προγραμματιστικά, προσέγγιση του θέματος(επαναληπτική δομή και όχι πίνακες), τους κατανοώ, συμφωνώ με τον τρόπο επίλυσης που προτείνουν, αλλά οι μαθητές μας δεν είναι προγραμματιστές. Όταν εμείς οι ίδιοι διαφωνούμε και  δυσκολευόμαστε να ερμηνεύσουμε το συγκεκριμένο θέμα έχουμε την απαίτηση να το κάνουν οι μαθητές μας;
Και να μην ξεχνάμε...
...μιλάμε για τους μαθητές μας!!!