ψευδογλώσσα και πίνακες

Ξεκίνησε από gthal, 30 Μαΐου 2010, 02:23:04 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gthal

Συνάδελφοι, με την κουβέντα για το ερώτημα Γ μου "έλαμψαν" δύο ερωτήματα :
(τα οποία είναι βέβαια άτοπα ήδη πριν τη διατύπωσή τους γιατί απευθύνονται σε εκείνους που θεωρούν την ψευδογλώσσα ως μια γλώσσα προγραμματισμού)

1.   Η  ψευδογλώσσα "φτιάχνει" πίνακες ;  (γιατί αν δε φτιάχνει, τσάμπα ασχολούμαστε με το μέγεθός τους)
2.   Αν ναι, σε ποιο στάδιο τους φτιάχνει; Κατά την εκτέλεσή της (οπότε μπορώ να Διαβάσω Ν και να φτιάξω - στατικό εννοείται - πίνακα [Ν] )  ή κατά τη "μεταγλώττισή" (  :D ) της ;

Άτοπα και μπερδευτικά φυσικά, και τα γράφω για να δείξω πόσο άτοπο είναι να κουβεντιάζουμε για το ότι δεν μπορώ, όταν γράφω αλγόριθμο, να δημιουργήσω πίνακα σταθερού μεγέθους Ν, που μόλις διαβάστηκε.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Άρης Κεσογλίδης

Αυτό ακριβώς λέω κι εγώ Γιώργο...ότι στην ψευδογλώσσα δεν φαίνονται οι δηλώσεις των πινάκων...δεν μας ενδιαφέρει...
Και έγραψα και σε άλλο Topic, και το βάζω κι εδώ:

"Ο διαχειριστής (από το Στέκι) Στάθης Στέργου, έφτιαξε την σελίδα www.pseudoglossa.gr όπου αν βάλουμε τον παρακάτω αλγόριθμο τρέχει κανονικά!!

Αλγόριθμος tade
Διάβασε α
Για κ από 1 μέχρι α
      Διάβασε Β[κ]
Τέλος_επανάληψης
Για ι από 1 μέχρι α
      Εμφάνισε Β[ι]
Τέλος_επανάληψης
Τέλος tade


Ο διαχειριστής Παναγιώτης Τσιωτάκης, που κατά τη γνώμη μου και κατά τη γνώμη πολλών άλλων έχει γράψει το καλύτερο βιβλίο για το μάθημα, έχει ασκήσεις ΑΚΡΙΒΩΣ με τις εντολές

Διάβασε ν
Για i από 1 μέχρι ν
      Διάβασε A
Τέλος_επανάληψης

ΚΑΙ στο βιβλίο, ΚΑΙ στη σελίδα του... (εδώ στη συζήτηση δυστυχώς υπερασπίστηκε ότι είναι λάθος, και δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί....? )

Γιατί και οι 2 έκαναν το ίδιο πράγμα;?...
(όπως και χιλιάδες άλλοι καθηγητές.........)

Η εξήγηση που δίνω και ξαναλέω είναι ότι όταν μαθαίνει ο μαθητής ψευδογλώσσα, και σύμφωνα με τα παραδείγματα του βιβλίου, ΔΕΝ μας απασχολεί το πόσα στοιχεία έχει ο πίνακας......γιατί ΔΕΝ είμαστε στη φάση «του προγραμματισμού»......
Διαφορετικά, δεν θα ασχολούμασταν με ψευδογλώσσα, αλλά από την αρχή και ΜΟΝΟ με γλώσσα................."
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

sstergou

Γιώργο την γνώμη μου την έχω πει πολλές φορές από το 2008, δεν περίμενα όμως να γίνει τέτοιος χαμός με αυτό το θέμα. Η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως την ΚΕΕ και δευτερευόντως τους συγγραφείς του σχολικού βιβλίου.

Αν δεν το έχεις ήδη διαβάσει :

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2927.msg28522#msg28522
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2927.msg28867#msg28867

Συνάδελφε Άρη, το ότι κάποιοι είμαστε διαχειριστές στο Στέκι αυτό δεν σημαίνει ότι η γνώμη μας βαραίνει περισσότερο. Ούτε και μπορούμε να επηρεάσουμε τα πράγματα κτλ.

Άρης Κεσογλίδης

Εγώ πιστεύω ότι σίγουρα βαραίνει η γνώμη σας.....
Καμία σχέση δεν έχει βέβαια με το να σας κατηγορήσει κάποιος για οτιδήποτε, ή να περιμένει να αλλάξετε κάτι, προς Θεού!
Απλά το λέω, γιατί η σκέψη του να "εστιάσω την προσοχή μου στις ενέργειες χωρίς να με ενδιαφέρει το μέγεθος του πίνακα στην ψευδογλώσσα" είναι διάσπαρτη στο σχολικό βιβλίο και τετράδιο, και είναι κάτι που όλοι θέλουν να κάνουν στην αρχή της εκμάθησης αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα, και πολύ λογικά και εσείς...
Οπότε δεν μπορεί κάποιος να περιμένει από τον μαθητή στις εξετάσεις κάτι διαφορετικό! Αυτό εννοώ... :)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

gthal

Παράθεση από: sstergou στις 31 Μαΐου 2010, 02:27:10 ΜΜ
Γιώργο την γνώμη μου την έχω πει πολλές φορές από το 2008, δεν περίμενα όμως να γίνει τέτοιος χαμός με αυτό το θέμα. Η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως την ΚΕΕ και δευτερευόντως τους συγγραφείς του σχολικού βιβλίου.

Αν δεν το έχεις ήδη διαβάσει :

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2927.msg28522#msg28522
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2927.msg28867#msg28867

Συνάδελφε Άρη, το ότι κάποιοι είμαστε διαχειριστές στο Στέκι αυτό δεν σημαίνει ότι η γνώμη μας βαραίνει περισσότερο. Ούτε και μπορούμε να επηρεάσουμε τα πράγματα κτλ.
Ναι, Στάθη την έχω διαβάσει και είμαι σίγουρος ότι έχεις κάνει την πιο ενδελεχή έρευνα στο θέμα για να μπορέσεις να φτιάξεις αυτό το εξαιρετικό εργαλείο.
Πράγματι, Άρη, δεν είμαστε τίποτα περισσότερο από κάθε άλλον που γράφει εδώ μέσα. Η μόνη μας διαφορά είναι ότι έχουμε παραμείνει σταθεροί και για περισσότερο καιρό. Εξ' ου προέκυψαν και τα δικαιώματα.
Ας πούμε, το Στάθη και τους άλλους εδώ τους έχω δει μία ή δύο φορές.
Μιλάμε όλοι εδώ εντελώς ισότιμα. Τα δικαιώματα του διαχειριστή είναι άλλη υπόθεση (αχρείαστα να 'ναι  ;) )

Και με τον Άρη είναι προφανές ότι συμφωνούμε, μόνο που για το παρκάτω
Παράθεση από: Άρης Κ. στις 31 Μαΐου 2010, 02:09:13 ΜΜ
Ο διαχειριστής Παναγιώτης Τσιωτάκης, που κατά τη γνώμη μου και κατά τη γνώμη πολλών άλλων έχει γράψει το καλύτερο βιβλίο για το μάθημα, έχει ασκήσεις ΑΚΡΙΒΩΣ με τις εντολές

Διάβασε ν
Για i από 1 μέχρι ν
      Διάβασε A
Τέλος_επανάληψης
θα έλεγα ότι δε μας βοηθάει όταν μπαίνει στην κουβέντα γιατί ο κ. Τσιωτάκης διαφωνεί με τη δημιουργία πίνακα Ν στοιχείων (με το Ν να διαβάζεται) και όχι με το διάβασμα Ν τιμών (με το Ν να διαβάζεται επίσης)
Ελπίζω να είναι ξεκάθαρη η διαφορά  (?  :-\)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

merlin

#5
ΑΔΙΑΦΟΡΩ για τις ασαφείς / αντικρουόμενης λογικής (ή όπως θέλετε να τις πείτε) ασκήσεις του διδακτικού πακέτου.
Θεωρώ ότι του χρόνου θα γίνει ΚΑΤΙ ΜΑΓΙΚΟ και θα βγουν εκτός.

Θέλω να μου απαντήσουν οι συνάδελφοι που εκτιμώ πολύ την άποψή τους και την θεωρώ βαρύνουσας σημασίας (είναι πάρα πολλοί αυτοί εδώ στο στέκι και μάλλον γίνονται περισσότεροι μέρα με τη μέρα), που έχουν και περισσότερα πτυχία από μένα, βαρύτερα κλπ. ΑΝ έχω κάτι λάθος στο συλλογισμό μου και ΠΟΥ.

1) Πιστεύω ότι ο αλγόριθμος είναι η μια σειρά από βήματα που πρέπει να ακολουθήσω (σύμφωνα με κάποιους κανόνες) για να λύσω ένα πρόβλημα που με απασχολεί (σε πεπερασμένο χρόνο) (Σωστό / Λάθος)
2) Ο αλγόριθμος δεν προορίζεται ΠΑΝΤΑ για να υλοποιηθεί από Η/Υ (Σωστό / Λάθος)
3) Επίσης δεν προορίζεται πάντα για ΜΗΧΑΝΗ (με διάφορα specs "μνήμης", "ισχύος")   (Σ/Λ)
4) Πολλά προβλήματα (καθημερινά) μπορώ να τα λύσω αλγοριθμικά (Σ/Λ)
5) Ο ρόλος του ΠΙΝΑΚΑ σε έναν αλγόριθμο δεν αναφέρεται αποκλειστικά σε μνήμη RAM H/Y (Σ /Λ)
6) Ανάλογα με το πρόβλημα, ο πίνακας σε έναν αλγόριθμο της ζωής μας μπορεί να αναφέρεται (αντιστοιχεί) σε ράφια, σελίδες τετραδίου, βαζάκια κλπ (Σ/Λ)
7) Ανάλογα με το πρόβλημα μπορεί να έχω από πολύ λίγα έως πολλά μαξιμουμ ΑΜΕΣΑ διαθέσιμα στοιχεία πίνακα, δηλαδή τετράδια, ράφια κλπ (Σ/Λ)
8 ) Δεν μπορώ να αγοράσω ΑΜΕΣΑ extra τετράδια, βαζάκια (αντιστοιχεί πιστεύω στις δυναμικές δομές)  (Σ/Λ)
9)Στο μάθημά μας ΔΕΝ μας απασχολούν οι σκοπιές του υλικού, γλωσσών, άρα δεν μπορώ να κάνω ανάλυση της κατάστασης (πόσα ράφια έχω διαθέσιμα, πόσο εύκολα ή δύσκολα μπορώ να αγοράσω άλλα κλπ)  (Σ/Λ)
10) Η ανάλυση του χώρου του προβλήματος φαίνεται για τον παραπάνω λόγο (ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ) από την ΕΚΦΩΝΗΣΗ του προβλήματος (θεώρησε ότι έχεις 500 διαθέσιμα τετράδια, βαζάκια, για να λύσεις το πρόβλημα), ή θεώρησε Χ τα βαζάκια σου, δεν με ενδιαφέρει το Χ, έχω κάνει ΕΓΩ την ανάλυση για σένα και σου λέω ότι σου φτάνουν, είτε Χ=100 είτε 100^100. Θα σου τα αγοράσω εγώ (Σ/Λ)
11) Θέλω να βιδώσω κάτι με πολλές όμοιες βίδες. Έχω στην αποθήκη μου πολλά διαφορετικά σακουλάκια με βίδες (μικρές, μεγάλες, κλπ). Το κάθε σακουλάκι έχει όμοιες βίδες. Δεν ξέρω πόσα διαφορετικά σακουλάκια έχω. Ψάχνω το σακουλάκι με τις περισσότερες βίδες (για να μην χαλάσω από τις λίγες). Έχω διαθέσιμη μια εργαλειοθήκη (αυτή με τα πολλά κουτάκια - συρταράκια).Η εργαλειοθήκη δεν ξέρω πόσα κουτάκια έχει αλλά έχει πολλά (ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ότι μου φτάνουν αλλά δυστυχώς είμαι μαθητής και δεν έχω διδαχθεί ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ / ΑΠΟΔΟΣΗ, οπότε δεν μπορώ να υπολογίσω πόσα ακριβώς είναι. Ο πατέρας μου (που ξέρει ανάλυση) ΔΕΝ μου είπε πόσα είναι όταν μου ανέθεσε το πρόβλημα και έχει πάει διακοπές.  Βάζω κάθε σακουλάκι σε ένα κουτάκι της εργαλειοθήκης. Ταξινομώ τα σακουλάκια και βρίσκω αυτό με τις περισσότερες βίδες.
). (ΣΩΣΤΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ / ΛΑΘΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ)

Το ξέρω ότι σας κούρασα αλλά είναι 10 + 1 Σ/Λ που θέλω να μου απαντήσετε.
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!

Edit: Το διόρθωσα στο 11 για να είμαι πιο κατανοητός / πιστός σε αυτό που έγινε
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Keep Growing

" Ταλαίπωρος συνήθως δε σχολιάζονται ή δεν απαντώνται αυτά που λέμε. Σαν να μιλάμε σε τοίχο (όχι πάντα). "

Συνάδελφε, εγώ τα μόνα "ψάρια" στα οποία έχω αλλεργία, είναι τα γαυράκια.  >:D
Εγώ διαβάζω πολύ προσεκτικά, όλους τους συναδέλφους. (για το συγκεκριμένο τοπικ λέω)
Στην αρχή το έκανα με αγωνία.
Στη συνέχεια με ενδιαφέρον.
Μετά νωχελικά.
Ύστερα πήρα Ποπ Κορν. 
Ε, και τώρα που πίνω και τα μπιρόνια μου, νοιώθω πολύ καλύτερα.
Προς θεού, συνάδελφε, μη με παρ εξηγείς.
Πληροφορικός τρελαμένος είμαι και γω.
Να φανταστείς, ότι τα χόρτα στον κήπο μου, έχουν φτάσει το ύψος μου και δε λέω να βγω έξω να κάνω καμιά δουλειά.
Άσε που έχω και το άγχος της  γυναίκας μου, τέτοιο βλέμμα δε θα ήθελες ποτέ να αντιμετωπίσεις. Πίστεψέ με. 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

merlin

Συνάδελφε Keep Growing είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος, και εγώ μπύρα πίνω!
Μιας και είμαστε έτσι χαλαροί και ήρεμοι, κάνεις τον κόπο να βρείς το λάθος στο παραπάνω συλλογισμό μου?
Π.χ. το 2 είναι Λ δεν θέλω αιτιολόγηση.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Keep Growing

Συνάδελφε, εμένα με λένε Παναγιώτη. Εσένα;  :)

Λοιπόν, με το παρακάτω μουσικό θέμα, για "μουσικό χαλί" (Μάνος),
απαντώ:

http://www.youtube.com/watch?v=6u9sX8pyFCA&NR=1

Καλά, άμα το 2 είναι Λ, εγώ είμαι καθηγητής Πανεπιστημίου.  :D

και άμα το 3 είναι Λ, θα πρέπει να λύσω το πρόβλημα της "αθανασίας", για να φάω μηχανική φασολάδα.

5. Οι πίνακες υπάρχουν, πολύ πριν ο ENIAC, είναι το απόλυτο όνειρο των πιο διεστραμμένων εγκεφάλων.

6. ...και στους χτύπους, της καρδιάς μας, συνάδελφε. Βέβαια με την βοήθεια συναρτήσεων delay και speed ...

8. ... σαφώς, διότι δεν θα έχω επιπλέον χρήματα.

9. ...εδώ πρέπει κατά την άποψή μου, να μπει στο παιχνίδι και η Αννούλα μας ...

10. ...εδώ φίλε μου, κρύβε λόγια, διότι καραδοκεί και η εφορία. Είναι δύσκολες εποχές για 100^100. Κρύβε λόγια σου λέω..

11. Εδώ η απάντηση δίνεται αυτομάτως. Την έχεις μπροστά σου και δεν είναι άλλη από την σύνθεση όλων των μελών του ΣΤΕΚΙΟΥ ...


Ελπίζω να έπιασα την βάση, διότι ποτέ δεν με ενδιέφερε να είμαι άριστος.  :)


Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

merlin

Παράθεση από: Keep Growing στις 31 Μαΐου 2010, 09:00:34 ΜΜ
Συνάδελφε, εμένα με λένε Παναγιώτη. Εσένα;  :)

Λοιπόν, με το παρακάτω μουσικό θέμα, για "μουσικό χαλί" (Μάνος),
απαντώ:

http://www.youtube.com/watch?v=6u9sX8pyFCA&NR=1

Καλά, άμα το 2 είναι Λ, εγώ είμαι καθηγητής Πανεπιστημίου.  :D

και άμα το 3 είναι Λ, θα πρέπει να λύσω το πρόβλημα της "αθανασίας", για να φάω μηχανική φασολάδα.

5. Οι πίνακες υπάρχουν, πολύ πριν ο ENIAC, είναι το απόλυτο όνειρο των πιο διεστραμμένων εγκεφάλων.

6. ...και στους χτύπους, της καρδιάς μας, συνάδελφε. Βέβαια με την βοήθεια συναρτήσεων delay και speed ...

8. ... σαφώς, διότι δεν θα έχω επιπλέον χρήματα.

9. ...εδώ πρέπει κατά την άποψή μου, να μπει στο παιχνίδι και η Αννούλα μας ...

10. ...εδώ φίλε μου, κρύβε λόγια, διότι καραδοκεί και η εφορία. Είναι δύσκολες εποχές για 100^100. Κρύβε λόγια σου λέω..

11. Εδώ η απάντηση δίνεται αυτομάτως. Την έχεις μπροστά σου και δεν είναι άλλη από την σύνθεση όλων των μελών του ΣΤΕΚΙΟΥ ...


Ελπίζω να έπιασα την βάση, διότι ποτέ δεν με ενδιέφερε να είμαι άριστος.  :)




Ευχαριστώ για το χρόνο σου Παναγιώτη! Αν σου έβαζα αυτό σαν τεστ θα έπερνες πάρα πολύ καλό βαθμό (αν και ήταν ασαφής η απάντησή σου στο 11)
Στην υγειά μας!
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

merlin

Να δώσω και τις απαντήσεις του διαγωνίσματος (κατά την άποψή μου)
1 -10 Σωστά
Το 11 είναι ΛΑΘΟΣ
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

merlin

Μπορεί να βρεί κανείς από τους συναδέλφους (που υποστηρίζουν την χρήση πίνακα σε αλγόριθμο αυθαίρετα) σε ποιά από τις 11 προτάσεις έχω λάθος?
Εκτός φυσικά από την 11 που για μένα είναι ΛΑΘΟΣ.

Δεν θέλω να πείσω κανέναν, θέλω πραγματικά να δω τί έχω καταλάβει λάθος τόσα χρόνια.

Νομίζω ότι αυτά τα 11 σημεία συνοψίζουν αρκετά τις έννοιες αλγόριθμος, πίνακας σε αλγόριθμο, δυναμικές και στατικές δομές κλπ.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: merlin στις 31 Μαΐου 2010, 07:34:25 ΜΜ
ΑΔΙΑΦΟΡΩ για τις ασαφείς / αντικρουόμενης λογικής (ή όπως θέλετε να τις πείτε) ασκήσεις του διδακτικού πακέτου.
Θεωρώ ότι του χρόνου θα γίνει ΚΑΤΙ ΜΑΓΙΚΟ και θα βγουν εκτός.

Θέλω να μου απαντήσουν οι συνάδελφοι που εκτιμώ πολύ την άποψή τους και την θεωρώ βαρύνουσας σημασίας (είναι πάρα πολλοί αυτοί εδώ στο στέκι και μάλλον γίνονται περισσότεροι μέρα με τη μέρα), που έχουν και περισσότερα πτυχία από μένα, βαρύτερα κλπ. ΑΝ έχω κάτι λάθος στο συλλογισμό μου και ΠΟΥ.

1) Πιστεύω ότι ο αλγόριθμος είναι η μια σειρά από βήματα που πρέπει να ακολουθήσω (σύμφωνα με κάποιους κανόνες) για να λύσω ένα πρόβλημα που με απασχολεί (σε πεπερασμένο χρόνο) (Σωστό / Λάθος)
2) Ο αλγόριθμος δεν προορίζεται ΠΑΝΤΑ για να υλοποιηθεί από Η/Υ (Σωστό / Λάθος)
3) Επίσης δεν προορίζεται πάντα για ΜΗΧΑΝΗ (με διάφορα specs "μνήμης", "ισχύος")   (Σ/Λ)
4) Πολλά προβλήματα (καθημερινά) μπορώ να τα λύσω αλγοριθμικά (Σ/Λ)
5) Ο ρόλος του ΠΙΝΑΚΑ σε έναν αλγόριθμο δεν αναφέρεται αποκλειστικά σε μνήμη RAM H/Y (Σ /Λ)
6) Ανάλογα με το πρόβλημα, ο πίνακας σε έναν αλγόριθμο της ζωής μας μπορεί να αναφέρεται (αντιστοιχεί) σε ράφια, σελίδες τετραδίου, βαζάκια κλπ (Σ/Λ)
7) Ανάλογα με το πρόβλημα μπορεί να έχω από πολύ λίγα έως πολλά μαξιμουμ ΑΜΕΣΑ διαθέσιμα στοιχεία πίνακα, δηλαδή τετράδια, ράφια κλπ (Σ/Λ)
8 ) Δεν μπορώ να αγοράσω ΑΜΕΣΑ extra τετράδια, βαζάκια (αντιστοιχεί πιστεύω στις δυναμικές δομές)  (Σ/Λ)
9)Στο μάθημά μας ΔΕΝ μας απασχολούν οι σκοπιές του υλικού, γλωσσών, άρα δεν μπορώ να κάνω ανάλυση της κατάστασης (πόσα ράφια έχω διαθέσιμα, πόσο εύκολα ή δύσκολα μπορώ να αγοράσω άλλα κλπ)  (Σ/Λ)
10) Η ανάλυση του χώρου του προβλήματος φαίνεται για τον παραπάνω λόγο (ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ) από την ΕΚΦΩΝΗΣΗ του προβλήματος (θεώρησε ότι έχεις 500 διαθέσιμα τετράδια, βαζάκια, για να λύσεις το πρόβλημα), ή θεώρησε Χ τα βαζάκια σου, δεν με ενδιαφέρει το Χ, έχω κάνει ΕΓΩ την ανάλυση για σένα και σου λέω ότι σου φτάνουν, είτε Χ=100 είτε 100^100. Θα σου τα αγοράσω εγώ (Σ/Λ)
11) Θέλω να βιδώσω κάτι με πολλές όμοιες βίδες. Έχω στην αποθήκη μου πολλά διαφορετικά σακουλάκια με βίδες (μικρές, μεγάλες, κλπ). Το κάθε σακουλάκι έχει όμοιες βίδες. Δεν ξέρω πόσα διαφορετικά σακουλάκια έχω. Ψάχνω το σακουλάκι με τις περισσότερες βίδες (για να μην χαλάσω από τις λίγες). Έχω διαθέσιμη μια εργαλειοθήκη (αυτή με τα πολλά κουτάκια - συρταράκια).Η εργαλειοθήκη δεν ξέρω πόσα κουτάκια έχει αλλά έχει πολλά (ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ότι μου φτάνουν αλλά δυστυχώς είμαι μαθητής και δεν έχω διδαχθεί ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ / ΑΠΟΔΟΣΗ, οπότε δεν μπορώ να υπολογίσω πόσα ακριβώς είναι. Ο πατέρας μου (που ξέρει ανάλυση) ΔΕΝ μου είπε πόσα είναι όταν μου ανέθεσε το πρόβλημα και έχει πάει διακοπές.  Βάζω κάθε σακουλάκι σε ένα κουτάκι της εργαλειοθήκης. Ταξινομώ τα σακουλάκια και βρίσκω αυτό με τις περισσότερες βίδες.
). (ΣΩΣΤΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ / ΛΑΘΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ)

Το ξέρω ότι σας κούρασα αλλά είναι 10 + 1 Σ/Λ που θέλω να μου απαντήσετε.
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!

Edit: Το διόρθωσα στο 11 για να είμαι πιο κατανοητός / πιστός σε αυτό που έγινε

Εκεί είναι που προβληματίζομαι: Αποκλείεται να μην ξέρεις πόσα σακουλάκια έχεις! Και σίγουρα τα κουτάκια θα πρέπει να σου φτάνουν...! Πέρα από την πλάκα, στο τέλος τα σακουλάκια θα πρέπει να τα βάλεις τελικά στα κουτάκια γιατί δεν θα θέλεις να βρεις μόνο το σακουλάκι με τις περισσότερες. Μετά θα θέλεις να τις έχεις τοποθετήσει και με τη σειρά ώστε να μην αναγκάζεσαι να κάνεις σειριακή αναζήτηση, κλπ, κλπ. Άρα μην αποφεύγεις το αναπόφευκτο: Μέτρα πόσα είναι τα σακουλάκια, και αν δεν έχεις τόσα κουτάκια, τότε θα πρέπει να αγοράσεις κι άλλα... Το κάθε πρόβλημα έχει τη δικιά του λογική... Βέβαια, θα μπορούσες να μας ξεκαθαρίσεις από την αρχή ότι δεν έχεις πολλά κουτάκια...  ;)

gthal

Γεια σου κι από μένα Παρασκευά,
1-10 σωστά - με επιφύλαξη για το 9 που δεν το κατάλαβα (είμαι περίεργος πώς θα τα χρησιμοποιήσεις στην επιχειρηματολογία σου όλα αυτά)

το 11 τώρα, είναι λάθος αλλά αποκλίνει σε 2 σημεία από το θέμα Γ
1) Δεν έπρεπε να είναι άγνωστο το πλήθος των "σακουλακιών" (Διάβασε Ν) - στην ανάγκη μέτρησέ τα
2) όταν σχεδιάζεις τον αλγόριθμο δικαιούσαι να θεωρείς ότι η εργαλειοθήκη είναι "μαγική" και διαθέτει όσα ακριβώς κουτιά χρειάζεσαι.

Εσύ αλήθεια τι απαντάς στα δύο σύντομα ερωτήματα στην αρχή του τόπικ?

Η δική μου άποψη είναι ότι ήδη στο πρώτο η απάντηση είναι όχι.
Η ψευδογλώσσα, ο αλγόριθμος, δεν ασχολείται με memory allocation. Αυτά είναι θέματα του υπολογιστή και της κάθε γλώσσας. Ο αλγόριθμος είναι ακόμα στο χαρτί.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

merlin

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 01 Ιουν 2010, 12:11:29 ΠΜ
Εκεί είναι που προβληματίζομαι: Αποκλείεται να μην ξέρεις πόσα σακουλάκια έχεις! Και σίγουρα τα κουτάκια θα πρέπει να σου φτάνουν...! Πέρα από την πλάκα, στο τέλος τα σακουλάκια θα πρέπει να τα βάλεις τελικά στα κουτάκια γιατί δεν θα θέλεις να βρεις μόνο το σακουλάκι με τις περισσότερες. Μετά θα θέλεις να τις έχεις τοποθετήσει και με τη σειρά ώστε να μην αναγκάζεσαι να κάνεις σειριακή αναζήτηση, κλπ, κλπ. Άρα μην αποφεύγεις το αναπόφευκτο: Μέτρα πόσα είναι τα σακουλάκια, και αν δεν έχεις τόσα κουτάκια, τότε θα πρέπει να αγοράσεις κι άλλα... Το κάθε πρόβλημα έχει τη δικιά του λογική... Βέβαια, θα μπορούσες να μας ξεκαθαρίσεις από την αρχή ότι δεν έχεις πολλά κουτάκια...  ;)
Αν ξέρω ήδη πόσα σακουλάκια έχω, πάει να πει ότι τα θεωρώ δεδομένα (Δεδομένα // Ν//), αν πρέπει να κατέβω στην αποθήκη να τα ΜΕΤΡΗΣΩ, τότε έχω Διάβασε Ν. Το πρόβλήμά μου είναι ότι ΔΕΝ ΞΕΡΩ από πριν πόσα σακουλάκια έχω, άρα ΔΕΝ μπορώ να ξέρω τι εργαλειοθήκη χρειάζεται... Αν λοιπόν τα μετρήσω ΚΑΙ ΜΕΤΑ διαπιστώσω το ικανό μέγεθος της εργαλειοθήκης (δομής δεδομένων), τότε μπορώ να πάω στο κατάστημα και ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ μια ικανή εργαλειοθήκη (αν αυτή η διαδικασία δεν είναι αντίστοιχη με την on demand memory allocation - δυναμικές δομές τότε ΠΟΙΑ είναι?).
Φυσικά συμφωνώ με την παρατήρησή σου ότι καλύτερα θα ήταν να τα έχω ταξινομημένες τις βίδες μου για να μην ψάχνω κάθε φορά αλλά:
1) Μπορείς εσύ να μου πεις ΤΩΡΑ ποιά εργαλειοθήκη να αγοράσω από τη Λαμία σήμερα? Δεν πρέπει πρώτα να ΓΝΩΡΙΖΩ τα σακουλάκια?
2) Μου ζήτησε και ο γείτονας να του κάνω την ίδια δουλειά (εύρεση min / max) αλλά δεν με απασχολεί καθόλου αν θα τις έχει τις βίδες του σε εργαλειοθήκη μετά οργανωμένες. Αυτό όπως καταλαβαίνεις, εξαρτάται από πολλά πράγματα, δεν μπορούμε να πούμε να κάνετε τα πάντα με πίνακες γιατί μπορεί να τα χρησιμοποιήσετε κ΄ποια στιγμή αργότερα.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20