ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ - ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ

Ξεκίνησε από vav, 02 Οκτ 2008, 02:13:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

vav

ΚΑΛΑΣΠΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΜΕ ΤΟΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ (ΚΕΦ-4) ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΙΟ ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΧΩ ΔΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ.
Ο ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ.
ΕΧΩ ΑΠΟΡΙΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΗΣ ΑΕΠΠ ???????
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ. ΑΝΑΦΕΡΩ ΜΕΡΙΚΑ:
1) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ - ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ???
2) ΡΗΜΑ ΒΑΛΕ Ή ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕ Ή = ???
3) ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ : name, κ,.λπ. ή ΔΙΑΒΑΣΕ name, κ,λ.π. (κάτι αντίστοιχι για την ΕΜΦΑΝΙΣΕ ????)
4)ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΙΑ ΑΝ  ???
5) ΣΤΑ ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΑΜΟΣ
6) ΣΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟ ΙΔΙΟ

Κ.Λ.Π.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΣΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ
ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΣΚΕΨΕΙΣ.

iliasthes

Θα μεταφερθεί στον υποπίνακα που υπάρχει για το συγκεκριμένο μάθημα, ο οποίος φτιάχτηκε για να συζητάμε αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μάθημα.

Crazy_Waters

Καλησπέρα συνάδελφοι.

Δίδασκα το μάθημα ΑΕΠΠ παλιότερα και μπορώ να πω ότι με τον καιρό είχα καταλήξει σχετικά με τη θεωρία, τη μεθοδολογία ασκήσεων και πιθανές ασάφειες. Φέτος διδάσκω για πρώτη φορά Δομημένο Προγραμματισμό σε ΕΠΑ.Λ. και δυστυχώς, επειδή είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο, δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τον ψευδοκώδικα του ΑΕΠΠ, όπως (πολύ καλώς) έκαναν παλιότεροι συνάδελφοί μου. Δυστυχώς το βιβλίο στα μοναδικά 2 παραδείγματα του (σ. 24,25) έχει 2 διαφορετικές (!!!) διατυπώσεις ψευδοκώδικα. Οι απορίες μου ήταν ακριβώς οι ίδιες με του vassilisB στο άλλο topic και τελικά κατέληξα να κάνω τα εξής:

* Ο αλγόριθμος ξεκινάει χωρίς τη λέξη "αλγόριθμος", με "Αρχή" (πρωτοτυπία  ;D αλλά αφού έτσι ορίζεται στο βιβλίο δεν πειράζει).
* Η εκχώρηση γίνεται με "=" αφού άλλος τελεστής (π.χ. <--) δεν υπάρχει (δυστυχώς) στο βιβλίο. Ανέφερα το βάλε και τόνισα ότι το '=' στην ουσία είναι "Βάλε", αλλά φοβάμαι μήπως υπάρξει παρανόηση με την ισότητα.
* Αντί για πολλαπλασίασε κτλ. χρησιμοποιώ τους τελεστές πράξεων αφού υπάρχουν στο δεύτερο παράδειγμα και οι μαθητές συμφώνησαν ότι είναι πολύ πιο εύχρηστοι (τους τόνισα ότι μπορούμε να πούμε πολλαπλασίασε κτλ. και μου είπαν και αυτοί ότι είναι το ίδιο αλλά δεν το προτιμούν).
* Αναγκαστικά βάζουμε "Τελος_αν" για κάθε "Αν" ας μην το αναφέρει το βιβλίο γιατί αλλιώς δε φαίνεται που τελειώνει.
* Δεν υπάρχει "Αλλιώς_αν" (γιατι?) οπότε η σύνθετη επιλογή υλοποιείται με εμφωλευμένα "Αν".
* το κυκλάκι για σημείο διακλάδωσης δεν έχει νόημα αφού και το βιβλίο το αγνοεί.

Αυτά προς το παρόν και τα δυσκολότερα έρχονται (επανάληψη με εφόσον :) και Για χωρίς διάγραμμα). Ας ελπίσουμε μόνο να δοθεί βάρος στα θέματα στην Pascal που υπάρχουν σαφείς κανόνες και όχι σύγχυση. Η πλάκα είναι ότι το βιβλίο γράφει
" Για την κοινή χρήση των ρημάτων πρέπει να υπάρχει συμφωνία ώστε η παράσταση των αλγορίθμων να είναι κατανοητή από όλους μας"
και στο επόμενο παράδειγμα αντί για πολλαπλασίασε κτλ. βάζει τις πράξεις και "=".
Τι να πει κανείς, άβυσσος η ψυχή του (γεωπόνου) Σιδερίδη κτλ.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Crazy_Waters στις 02 Οκτ 2008, 09:49:24 ΜΜ
Καλησπέρα συνάδελφοι.

Δίδασκα το μάθημα ΑΕΠΠ παλιότερα και μπορώ να πω ότι με τον καιρό είχα καταλήξει σχετικά με τη θεωρία, τη μεθοδολογία ασκήσεων και πιθανές ασάφειες. Φέτος διδάσκω για πρώτη φορά Δομημένο Προγραμματισμό σε ΕΠΑ.Λ. και δυστυχώς, επειδή είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο, δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τον ψευδοκώδικα του ΑΕΠΠ, όπως (πολύ καλώς) έκαναν παλιότεροι συνάδελφοί μου. Δυστυχώς το βιβλίο στα μοναδικά 2 παραδείγματα του (σ. 24,25) έχει 2 διαφορετικές (!!!) διατυπώσεις ψευδοκώδικα. Οι απορίες μου ήταν ακριβώς οι ίδιες με του vassilisB στο άλλο topic και τελικά κατέληξα να κάνω τα εξής:

* Ο αλγόριθμος ξεκινάει χωρίς τη λέξη "αλγόριθμος", με "Αρχή" (πρωτοτυπία  ;D αλλά αφού έτσι ορίζεται στο βιβλίο δεν πειράζει).
* Η εκχώρηση γίνεται με "=" αφού άλλος τελεστής (π.χ. <--) δεν υπάρχει (δυστυχώς) στο βιβλίο. Ανέφερα το βάλε και τόνισα ότι το '=' στην ουσία είναι "Βάλε", αλλά φοβάμαι μήπως υπάρξει παρανόηση με την ισότητα.
* Αντί για πολλαπλασίασε κτλ. χρησιμοποιώ τους τελεστές πράξεων αφού υπάρχουν στο δεύτερο παράδειγμα και οι μαθητές συμφώνησαν ότι είναι πολύ πιο εύχρηστοι (τους τόνισα ότι μπορούμε να πούμε πολλαπλασίασε κτλ. και μου είπαν και αυτοί ότι είναι το ίδιο αλλά δεν το προτιμούν).
* Αναγκαστικά βάζουμε "Τελος_αν" για κάθε "Αν" ας μην το αναφέρει το βιβλίο γιατί αλλιώς δε φαίνεται που τελειώνει.
* Δεν υπάρχει "Αλλιώς_αν" (γιατι?) οπότε η σύνθετη επιλογή υλοποιείται με εμφωλευμένα "Αν".
* το κυκλάκι για σημείο διακλάδωσης δεν έχει νόημα αφού και το βιβλίο το αγνοεί.

Αυτά προς το παρόν και τα δυσκολότερα έρχονται (επανάληψη με εφόσον :) και Για χωρίς διάγραμμα). Ας ελπίσουμε μόνο να δοθεί βάρος στα θέματα στην Pascal που υπάρχουν σαφείς κανόνες και όχι σύγχυση. Η πλάκα είναι ότι το βιβλίο γράφει
" Για την κοινή χρήση των ρημάτων πρέπει να υπάρχει συμφωνία ώστε η παράσταση των αλγορίθμων να είναι κατανοητή από όλους μας"
και στο επόμενο παράδειγμα αντί για πολλαπλασίασε κτλ. βάζει τις πράξεις και "=".
Τι να πει κανείς, άβυσσος η ψυχή του (γεωπόνου) Σιδερίδη κτλ.

Στα πιο πολλά που γράφεις γενικά συμφωνώ. Αντί όμως για Τέλος_αν εγώ - εφόσον δεν δοθούν άλλες οδηγίες - θα χρησιμοποιήσω τις εντολές Αρχή..Τέλος. Δηλαδή

Αν συνθήκη
τότε
  Αρχή
    Εντολές
  Τέλος
Αλλιώς
  Αρχή
    Εντολές
  Τέλος

Με βάση το βιβλίο, αν μέσα στο block του Αν εκτελείται μόνο μία εντολή, τότε τα Αρχή, Τέλος δεν είναι απαραίτητο (ομοίως για το block του αλλιώς)

Διδάσκω χρόνια την Α.Ε.Π.Π, και ομολογώ πως αποφεύγω προς τα παρόν στα τμήματα του ΕΠΑΛ που έχω φέτος να μπω σε ασκήσεις ψευδοκώδικα, ευελπιστώντας σε μία επίσημη τοποθέτηση των αρμοδίων..

joanna

Είμαι καινούρια στο forum και καινούρια στο επάγγελμα του καθηγητή. Διδάσκω τα μαθήματα ΑΕΠΠ στη Γ' Λυκείου και Δομημένο Προγραμματισμό και Δίκτυα στην Γ' ΕΠΑΛ σε φροντιστήριο. Η αλήθεια είναι ότι από τη στιγμή που ξεκίνησα τα μαθήματα έμπαινα στο forum και περίμενα με αγωνία κάποιος να ανήξει threads για τα μαθήματα αυτά των ΕΠΑΛ, γιατί πραγματικά έχω πελαγώσει και δεν ξέρω τι να διδάξω στα παιδιά! Συμφωνώ απόλυτα με τους προλαλήσαντες, αλλά πραγματικά δεν έχω καταλήξει πως ακριβώς θα ασχοληθώ στην τάξη με το θέμα του ψευδοκώδικα. Γιατί ναι μεν μπορούμε να βρούμε έναν κοινό τρόπο για το πως να γράφουμε ψευδοκώδικα, αλλά αυτό που με προβληματίζει είναι ότι τα παιδιά θα δώσουν πανελλήνιες στο τέλος και πρέπει να τους μάθουμε αυτά που θα εξεταστούν.
Πραγματικά, όταν διάβασα το κεφάλαιο του ψευδοκώδικα τράβαγα τα μαλλιά μου! Μα τι θεωρούν δηλαδή οι κύριοι του Υπουργείου και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ότι θα μάθουν τα παιδιά ψευδοκώδικα με δύο παραδείγματα που μάλιστα τα γράφουν και με διαφορετικό τρόπο (πολλαπλασίασε στη μία, * στην άλλη); Και τις εμφωλευμένες δομές επιλογής και τις πολλαπλές δομές επιλογής και τη δομή επανάληψης με ποιο τρόπο ακριβώς να τα διδάξουμε; Να κάτσουμε κανένα μήνα στον ψευδοκώδικα να μάθουν τα παιδιά πως να γράφουν αλγορίθμους, ή μια απλή αναφορά και πέντε παραδείγματα να πάρουν μια μυρωδιά και τα λέμε αναλύτικότερα στην Pascal; Αλλά πως να πάμε μετά διαγράμματα ροής όταν τα παιδιά δε θα ξέρουν να γράφουν αλγορίθμους;
Περιμένω από εσάς τις σκέψεις σας και τις προτάσεις σας...
Εγώ προς το παρόν θα συνεχίσω στο φροντιστήριο με ασκήσεις στους αλγορίθμους και βλέπουμε. Δε θέλω να προσπεράσω τον ψευδοκώδικα έτσι απλά. Το σημαντικό είναι να μάθουν τα παιδιά τη λογική του προγραμματισμού και όχι τις εντολές της Pascal, που εδώ που τα λέμε δε θα χρησιμεύσουν και πουθενά στα παιδιά...

vassilisB

Συνάδελφοι,
ο τελεστής εκχώρησης που χρησιμοποιούμε στην ΑΕΠΠ υπάρχει στο βιβλίο των ΕΠΑΛ σε ένα διάγραμμα ροής (δεν έχω το βιβλίο μπροστά μου, αλλά το είχα σημειώσει στο πρώτο μου ποστ)
Το βιβλίο χρησιμοποιεί τον κύκλο στα διάγραμματα ροής των επαναλήψεων (εφόσον και μέχρι).
και το μπέρδεμα συνεχίζεται...  :(

joanna

Είναι φανερό ότι οι άνθρωποι έχουν πάρει copy-paste κείμενα, διαγράμματα και πίνακες από δω και από κει. Το κλασικό copy-paste. Τα ίδια έχουν κάνει και στο βιβλίο των δικτύων στο οποίο βρίσκεις κομμάτια από Tannenbaum παραφρασμένα (ναι παραφρασμένα, μην τυχόν και τους καταλαβουμε!). Μόνο που ακόμα δεν έμαθαν ότι το copy-paste οδηγεί σε πολλά σοβαρά λάθη!! Και φυσικά σε έλλειψη κατανόησης του βιβλίου από έναν μέσο μαθητή Γ' Λυκείου.

stratosg

Μα ρε παιδιά γιατί δεν μπορείτε να βρείτε που αρχίζει και που τελειώνει μια δομή επιλογής; Αφου στο βιβλίο φαίνεται πεντακάθαρα στη σελίδα 30. Απλά γράφεις τις εντολές του τότε και του αλλιώς λίγο δεξιότερα και αυτό είναι όλο.

Μα δεν ντρέπονται καθόλου οι αχαρακτήριστοι; Μιλάμε για τύχες παιδιών δεν είναι "κλείστο άνοιξτο και θα δουλέψει". Έλεος πια. Και μετά θα πούνε πάλι ότι φταινε οι καθηγητές και οι μαθητές των ΕΠΑΛ για την κατάντια τους.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Duck

Καλησπέρα συνάδελφοι. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας για τα χάλια του ψευδοκώδικα !!!
Είναι και μένα η πρώτη μου φορά που παίρνω τμήμα ΕΠΑΛ στο φροντιστήριο και με το που άνοιξα το βιβλίο στο κεφάλαιο του ψευδοκώδικα το προσπέρασα ελαφρός και πήγα κατ' ευθείαν στο θέμα....γλ. προγραμματισμού Pascal. Από ό, τι με ενημέρωσαν και τα παιδιά στο τέλος θα γράψουν σε κώδικα Pascal. Σκέφτηκα λοιπόν ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα μπλέκω με κακογραμμένους ψευδοκώδικες. Ξεκίνησα σχεδόν αμέσως να μιλάω για τη σύνταξη της Pascal.
Πιστεύετε ότι μπορεί να τους ζητηθεί ψευδοκώδικας? Μήπως τελικά δεν αποφύγω το κεφάλαιο?  :-\

iliasthes

Συνάδελφε από την στιγμή που ο ψευδοκώδικας είναι στην ύλη και δεν υπάρχει κάποια προηγούμενη εμπειρία θεμάτων για να ξέρουμε τι θα γίνει, καλό είναι να διδάξουμε ο,τι περιέχεται. Εγώ σκοπεύω πάντως πολλές απορίες που έχω, αλλά και πολλές απορίες που άλλων συναδέλφων που διάβασα στο φόρουμ να τις στείλω αυτό το σκ με mail στον σύμβουλο πληροφορικής του νομού μου. Νομίζω πως αν και άλλοι συνάδελφοι πράξουνε το ίδιο ίσως να κινητοποιήσει λίγο όλο τον μηχανισμό και να βγούνε διευκρινιστικές οδηγίες ίσως και διορθώσεις στα σημεία του βιβλίου που χρειάζεται κάτι τέτοιο. Είναι πολύ κρίμα να υπάρξει έστω και μία αποτυχία μαθητή που η αιτία θα είναι, ασάφειες ή λάθη του βιβλίου.

Κάποιος συνάδελφος στο σχολείο μου είπε μην είσαι τόσο σχολαστικός, αλλά όταν ένα μάθημα είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο, δεν βάζεις τα θέματα ο ίδιος και δεν τα διορθώνεις ο ίδιος πρέπει να είσαι σχολαστικός, για να είναι και οι μαθητές σου όσο το δυνατόν περισσότερο προφυλαγμένοι από κακοτοπιές.

iliasthes

Α, ναι, σχετικά με το βιβλίο καθηγητή η απάντηση που πήραμε από τον υπεύθυνο για τα βιβλία του Νομού Καβάλας, είναι πως δεν υπάρχει σχετικό βιβλίο για το συγκεκριμένο μάθημα.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: iliasthes στις 04 Οκτ 2008, 01:37:40 ΜΜ
...... σχετικά με το βιβλίο καθηγητή .......  δεν υπάρχει σχετικό βιβλίο για το συγκεκριμένο μάθημα.

Παιδιά, συγγνώμη, αλλά καθώς σκέφτομαι την σχεδίαση των  ΕΠΑΛ μου βγαίνει αυθόρμητα

Κάποια παιδιά, θα εξεταστούν με αυτό το σύστημα

fr33k3r

#12
επεξεργασία από alkisg: Το μήνυμα θα διαγραφεί επειδή είναι σε greeklish, συνάδελφε εάν μπορείς σε παρακαλώ άλλαξέ τα με ελληνικούς χαρακτήρες.


Kalhspera kai apo mena,

prokeitai na didaxw gia prwth fora to ma8hma se frontisthrio..
yparxei pou8ena to vivlio se pdf gia katevasma???
diavasa arketa asxhma kai 8elw na to koitaxw ligo prin apanthsw 8etika...

Thank you ek twn proterwn...

*updated

ap'oti vlepw den yparxei :D

Crazy_Waters

Κατά τύχη πέρασε ο σύμβουλος Πληροφορικής από το σχολείο μου (πρώτη φορά είδα από κοντά σύμβουλο Πληροφορικής ;D) και σκέφτηκα να τον ρωτήσω για τον ψευδοκώδικα του ΔΠ. Όταν μου είπε σαν οδηγία να μην διδάξω QBasic σκέφτηκα ότι δε θα είχε νόημα να τον ρωτήσω περαιτέρω λεπτομέρειες!!!! Ας ελπίσουμε ότι μέσα στη χρονιά θα τους δώσουν αναλυτικές οδηγίες........

Vangelis