Ψηφοφορια

Ξεκίνησε από alexis_zoure, 18 Οκτ 2007, 02:14:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστευετε οτι ειναι σωστο για την λυση ενος προγραμματος να απαιτουνται μαθηματικες γνωσεις?και αν ναι ποσο πρεπει να επηρεαζουν τον βαθμο του γραπτου?

Ναι-προχωρημενες-πρεπει να επηρεαζουν πολυ το βαθμο
0 (0%)
Ναι-προχωρημενες-οχι πολυ
3 (13.6%)
Ναι-τα βασικα-πρεπει να επηρεαζουν πολυ το βαθμο
3 (13.6%)
Ναι-τα βασικα-οχι πολυ
16 (72.7%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 22

Η ψηφοφορία έληξε: 16 Μαρ 2008, 01:14:11 ΜΜ

gpapargi

Αυτό εγώ θα το θεωρούσα τυπογραφικό λάθος και δε θα έδινα σημασία. 1 πόντο θα έκοβα. ΑΠό αλλού φαίνεται ο τρόπος σκέψης. Δεν είναι λάθος που αφορά το σκελετό του αλγορίθμου. Ούτε το θεωρώ μαθηματικό αυτό το λάθος. Δεν είναι αυτό τα μαθηματικά. Τα μαθηματικά είναι η σύλληψη εννοιών.

Dem

#16
αρχικα χαιρετω το φορουμ, αυτη τη φορα σαν φοιτητης και οχι σαν μαθητης(**** yeah!)
η επιστημη αυτη ειναι κλαδος των μαθηματικων και οι μαθηματικες γνωσεις ειναι τεραστια εργαλεια.αλλα δεν νομιζω οτι αυτη τη χρονια χρειαστηκε καποια ιδιαιτερη μαθηματικη γνωση στις ασκησεις που ασχοληθηκα και στις ελαχιστες περιπτωσεις που χρειαζοταν δινοταν ενας μικρος ορισμος...να αναφερω οτι υπηρξαν πολλοι μαθητες που χωρις να ειναι ιδιαιτερα καλοι στα μαθηματικα δυσκολους αλγοριθμους τους ειχαν για την πλακα τους!  :D
νομιζω οτι ενας μαθητης χωρις σημαντικα κενα ανταποκρινεται οσον αφορα τις μαθηματικες απαιτησεις ανετοτατα....αλλου ειναι το νοημα του μαθηματος!!!!!  ;D

gpapargi

Και τι φοιτητής! Τμήμα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών! Δικός μας. Συνάδελφος.

Να σαι καλά που δε μας ξέχασες και μπήκες στο forum και μετά τις εξετάσεις.

Στο θέμα τώρα.

Αυτό που με απασχολεί είναι ότι έστω και με ένα μικρό ορισμό (που πάντα τον δίνουμε) δε θα πρέπει να αποφεύγουμε θέματα με μαθηματικό περιεχόμενο όπως η ανάλυση σε πρώτους παράγοντες, ο υπολογισμός του ημιτόνου από τη δυναμοσειρά, η διοφαντική ανάλυση, οι πράξεις μιγαδικών κλπ. Είναι ασκήσεις μέσα από το τετράδιο μαθητή που μάλλον αποφεύγονται συνειδητά από τις εξετάσεις λόγω του μαθηματικού περιεχομένου. Κάτι τέτοιο υποβαθμίζει το μάθημα.


alexis_zoure

Ναι ομως σε τετοιες περιπτωσεις οπως η διφαντικη αναλυση πρεπει να δινονται τυποι και υποδειξεις...Οσο για αλλα οπως παραγοντοποιηση,πραξεις μιγαδικων θεωρω οτι απο την στιγμη που τα διδασκομαστε πρεπει να τα ξερουμε... ;D
Αλεξανδρος Ζουρελιδης
Μαθητης Γ Λυκειου

Τhanos

Νομιζω οτι με το να ζητουνται μαθηματικα με καποιο βαθμο δυσκολιας δεν εξεταζει τις δυνατοτητες του προγραμματιστη(μελλοντικου η μη)!Αυτο ειναι κατι που φαινεται κατα την σωστη δημιουργια ενος προγραμματος και οχι κατα την σωστη μαθηματικη διατυπωση των απαραιτητων συνθηκων!
Βεβαια,μιας και μαθηματικα λαθη οδηγουν σε λαθος αποτελεσμα πρεπει να λαμβανονται υποψην αλλα οχι οσο ενα συντακτικο λαθος σε δημιουργια αλγοριθμου(το εχω ακουσει και αυτο)!
Τελος αν ειναι το μαθημα να ανεβει επιπεδο αυτο οπως εχω ξαναπει δεν θα γινει με το να δυσκολεπσουν οι ασκησεις και να αυξηθουν οι απαιτησεις!Ειναι και αυτο ενα βημα αλλα θα θεωρηθει επιτυχες μονο αν αποκτησει το μαθημα βαρυτητα στις Πανελληνιες Εξετασεις και αρχισει να διδασκεται στην κατευθυνση της Β Λυκειου(τουλαχιστον)! ;)
Σαραντόπουλος Θανάσης
Μαθητής Γ΄Λυκείου

alexis_zoure

Εν κατακλειδι η αυξηση δυσκολιας στις ασκησεις δεν εγγυειται την αυξηση του επιπεδου του μαθηματος...Πρεπει να γινει αντιληπτο οτι πρεπει να διδασκεται τουλαχιστον απο Β Λυκειου,να αυξηθουν οι ωρες του και να γινει για καποιες σχολες μαθημα βαρυτητας...
Αλεξανδρος Ζουρελιδης
Μαθητης Γ Λυκειου

gpapargi

Νομίζω πως το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Θέλουμε να γίνει μάθημα βαρύτητας όπου πρέπει, θέλουμε να μπει και στη Β. Θέλουμε και να δυσκολέψουν και τα θέματα. Να μην είναι ψεύτικα, στημένα, τυποποιημένα  και για παπαγάλους. Να ελέγχουν την κατανόηση. Το διδακτικό μας πακέτο είναι γεμάτο από τέτοιες ασκήσεις.

Αλέξη τι ακριβώς εννοείς για "τύπους και υποδείξεις" στη διοφαντική ανάλυση. Θέλεις απλά να ψάξεις ποιες ακέραιες τιμές στο διάστημα που μας ενδιαφέρει την επαληθεύουν. Αλγεβρικές τεχνικές επίλυσης διοφαντικών εξισώσεων και τύποι λύσεων δε μας απασχολούν. Αυτά διδάσκονται κάποια στιγμή στη θεωρία αριθμών για όποιους επιλέξουν να σπουδάσουν μαθηματικά ή πληροφορική.

Kurt Godel

#22
Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά!

Κατά πρώτον, συγχαρητήρια στον Αλέξανδρο που έβαλε στο τραπέζι της συζήτησης ένα τόσο σημαντικό θέμα. Ως Μαθηματικός και ως άνθρωπος που έχει διδαχθεί και διδάσκει το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, θα ήθελα να καταθέσω κι εγώ τη γνώμη μου.

Ξεκινώντας, οι στοιχειώδεις μαθηματικές γνώσεις είναι απαραίτητες στην κατανόηση της ΑΕΠΠ !

Για παράδειγμα:
  α) Αν κάποιος δεν έχει διδαχθεί ότι η διαίρεση με το μηδέν δεν ορίζεται, δεν θα μπορέσει να κατανοήσει το παράδειγμα του σχολικού βιβλίου γύρω από την καθοριστικότητα.
  β) Αν κάποιος δεν έχει διδαχθεί τη Μαθηματική Επαγωγή (και ίσως την Αρχή της Καλής Διάταξης) είναι αδύνατον να καταλάβει πώς δουλεύει ο αλγόριθμος min-max και ο Bubblesort.
  γ) Αν κάποιος δεν έχει διδαχθεί τα στοιχειώδη χαρακτηριστικά της αλγεβρικής έννοιας των πινάκων, θα έχει πρόβλημα στην κατανόηση των Δομών Δεδομένων.
  δ) Αν κάποιος δεν έχει ξανακούσει στη ζωή του φράσεις όπως "τιμή της μεταβλητής" ή "η συνάρτηση δέχεται κάποιο x και επιστρέφει κάποιο y", θα δυσκολευτεί να αντιληφθεί τις αντίστοιχες έννοιες (και κυρίως τη λειτουργία τους) στον προγραμματισμό.

Για να μην αναφέρω τις έννοιες "Λογική", "Αληθής", "Ψευδής", "Συνθήκη", "Έκφραση"  κτλ. Παράλληλα συμφωνώ με τη χρήση απλών προβλημάτων ως παραδείγματα ή εισαγωγικές ασκήσεις, υπό τον όρο ότι συνοδεύονται, έστω προφορικά, από τις αντίστοιχες επεξηγηματικές υποδείξεις (δηλ. αυστηρούς ορισμούς, περιπτώσεις κοκ.) .

Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει σε καμμία περίπτωση ότι θα πρέπει να μετατρέψουμε το μάθημα της ΑΕΠΠ σε μάθημα επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων με τη χρήση μιας ψευδογλώσσας. Για παράδειγμα, αδυνατώ πλήρως να κατανοήσω ποια η σκοπιμότητα της ύπαρξης στη "Γλώσσα", μιας συνάρτησης που δέχεται ένα x και επιστρέφει τον λογάριθμό του, και μάλιστα τον λογάριθμο του Napier! (βλ. ΛΟΓ(x) )

Αδυνατώ επίσης να κατανοήσω γιατί θα πρέπει το "div" και "mod" να μην ορίζονται αυστηρά και με επαρκή παραδείγματα, έτσι ώστε να αποφεύγεται η σύγχυση διδασκόντων και (κυρίως) διδασκόμενων (βλ "τι γίνεται με τους αρνητικούς τελεστέους;").

Για να κλείσω : Θεωρώ ότι οι βασικές μαθηματικές έννοιες είναι θεμελιωδώς απαραίτητες για την ουσιαστική κατανόηση της ΑΕΠΠ από τον μαθητή. Ωστόσο, η (συχνή) χρήση (πολύπλοκων) μαθηματικών προβλημάτων και ιδιαίτερα χωρίς τις απαραίτητες επεξηγήσεις, αποπροσανατολίζουν τον μαθητή από τον σκοπό και τη φύση του μαθήματος.

Χρόνια Πολλά σε όλους, Αλέξανδρε καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου !

ΥΓ:Ευτυχώς τα θέματα των Πανελληνίων κινούνται, μέχρι τώρα, σε καλό δρόμο ως προς την μη Μαθηματική τους υφή.
"Δεν υπάρχει βασιλικός δρόμος προς τη Γεωμετρία"  - Ευκλείδης