Χρήση πινάκων

Ξεκίνησε από Sergio, 23 Μαΐου 2011, 03:15:41 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

«..καλό είναι οι μαθητές σε αυτό το στάδιο να θεωρούν τους πίνακες στατικούς..» (Βιβλίο Καθηγητή, σελ.182) - ΠΟΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΝΝΟΕΙ ?

στο στάδιο της αρχικής εξοικείωσής τους με βασικές έννοιες αλγοριθμικής και προγραμματισμού και ανεξάρτητα από την αναπαράσταση που χρησιμοποιούν (διαγραμματική, ψευδογλώσσα, προγραμματισμός)
στο στάδιο της ενασχόλησής τους με τον προγραμματισμό σε ΓΛΩΣΣΑ: ενώ σε ψευδογλώσσα μπορούν να τους θεωρούν δυναμικούς, στη ΓΛΩΣΣΑ καλό είναι να τους θεωρούν στατικούς.
άλλο (εξηγείστε με σχετικό μήνυμα στο χώρο του θέματος)

Αθανάσιος Πέρδος

Το παρακάτω απόσπασμα είναι για το πώς μπορεί να κατακτήσει ο άνθρωπος την ευδαιμονία μέσω της αρετής από μία ανάλυση του φιλολόγου Σ. Γιαγτζόγλου πάνω στο κείμενο του Αριστοτέλη «Ηθικά Νικομάχεια»
http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/education/translation/support_practice/page_004.html

«Γι' αυτό τον λόγο ισχυρίζεται πως οι νέοι θα πρέπει να εθιστούν σε εκείνες τις ενέργειες που θα τους εξασφαλίσουν ενάρετο βίο. Επομένως, η πορεία κάθε ανθρώπου εξαρτάται άμεσα από τις έξεις (συνήθειες) που θα αποκτήσει. Οι έξεις προσδιορίζουν και καθορίζουν σημαντικά τις επιλογές του, δημιουργούν δεσμεύσεις και διαμορφώνουν συμπεριφορές.

Έτσι ο άνθρωπος όχι μόνο οφείλει να εθιστεί στην αρετή, αλλά πρέπει να αποκτήσει και ένα κριτήριο, για να μπορεί να προσδιορίζει σε κάθε στιγμή το περιεχόμενο και το αντικείμενο της αρετής. Η μεσότης αποτελεί αυτό το κριτήριο. Η μεσότης είναι το μέσον ανάμεσα στην έλλειψη και στην υπερβολή και δεν μπορεί να νοηθεί απόλυτα, αλλά καθορίζεται κάθε φορά από το υποκείμενο. Ποιος όμως ορίζει τη μεσότητα; Ο ίδιος ο άνθρωπος, όταν διακρίνεται από φρόνηση. Ο φρόνιμος άνθρωπος -ο άνθρωπος που γνωρίζει ή αντιλαμβάνεται κατά τον Πρωταγόρα- αποτελεί μέτρο για τον ίδιο του τον εαυτό του. Η λογική είναι ουσιαστικά εκείνη που υποδεικνύει το δέον και μπορεί να οδηγήσει τον άνθρωπο στην ευδαιμονία»

Δύο παρατηρήσεις πάνω στο κείμενο.
Τις έξεις στους μαθητές τις δημιουργούν οι δάσκαλοι.
Η μεσότης είναι αυτή που έλειψε πέρυσι τόσο από τους θεματοδότες όσο και από τους καθηγητές και από όλους μας που γράφαμε εδώ μέσα.
Επίσης ούτε σε πανεπιστήμιο διδάσκουμε, ούτε διαφορετικά μπορούμε να αξιολογούμε όταν πρόκειται για πανελλαδικές. Το ένα μόριο που για κάποιους μπορεί να μην είναι σημαντικό εμένα με έστειλε σε άλλη πόλη από το σπίτι μου.

Σέργιε λυπάμαι που θα σε κακοκαρδίσω αλλά το να μετρήσουμε πόσο μεγάλη διάσταση απόψεων υπάρχει που θα οδηγήσει; Κατά τη γνώμη μου η ψηφοφορία αγνοεί το χώρο προβλήματος. Ψηφίζω λοιπόν την πρώτη επιλογή αλλά όταν πρόκειται για εξετάσεις ΑΣΕΠ γνωρίζω σίγουρα πόσοι δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν και χρησιμοποιώ ένα στατικό πίνακα "μεταβλητού πάτου". Επίσης όταν βλέπω άλμα εις μήκος γνωρίζω ότι δεν μπορεί κάποιος να έχει επιδοση 20 μέτρα. Οπότε όταν ο θεματοδότης μου λέει ότι όλες οι επιδόσεις είναι διαφορετικές, τότε επειδή γνωρίζω ότι οι επιδόσεις μετριούνται σε εκατοστά χρησιμοποιώ πάλι έναν πίνακα 2000 θέσεων "μεταβλητού πάτου" και απλά χρησιμοποιώ τις πρώτες Ν θέσεις. Ένας μαθητής έχει διαβάσει το σχολικό βιβλίο και έχει αποκομίσει από τηνσελίδα 6 ότι για να λύσει ένα πρόβλημα θα πρέπει να χρησιμοποιεί και τις προσωπικές του εμπειρίες. Όμως για εμάς ούτε σε αυτό υπάρχει κοινή ερμηνεία.

Υπάρχουν σύμβουλοι που συμμετέχουν ενεργά στο στέκι, ας παραμερίσουν τις προσωπικές τους απόψεις και ας θέσουν το θέμα στο Π.Ι.
Μόνο έτσι τελικά θα υπάρξει κοινή γραμμή και θα τελειώσει το θέμα.

Sergio

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 30 Μαΐου 2011, 07:07:22 ΜΜ
..Ας δίνουμε λοιπόν μία αράδα παραπάνω στην εκφώνηση με το ''Να λυθεί χωρίς τη χρήση πινάκων'', ..

Χωρίς να είμαι ακόμα απόλυτα σίγουρος για τη "νομιμότητα" της άποψης αυτής, είμαι και εγώ υπέρ της αναφοράς στην εκφώνηση κάποιων περιορισμών που μπορούν να τίθενται από τους θεματοδότες προκειμένου να εξετάσουν συγκεκριμένες ικανότητες των εξεταζόμενων.  Συνέβη ήδη 2 φορές στις γενικές των ΕΠΑ.Λ (πέρισυ ΚΑΙ φέτος) οπότε δε βλέπω το λόγο να θεωρείται "παράνομο" στο δικό μας μάθημα.  Εξ άλλου και των ΕΠΑ.Λ γενικές εξετάσεις είναι και των ΓΕ.Λ.  Η ίδια δ/νση του υπουργείου διενεργεί τις μεν, η ίδια και τις δε.  Δε βλέπω γιατί εμείς να μη μπορούμε..

Βέβαια σε τέτοια περίπτωση τίθενται δύο θέματα:
1) Εάν ο μαθητής αγνοήσει πιθανή οδηγία της μορφής "να λυθεί χωρίς τη χρήση πίνακα" και λύσει ολόκληρο το θέμα με πίνακα, ΤΙ κάνουμε; Κόβουμε και τις 20 μονάδες;
2) Εάν οι θεματοδότες περιορίσουν το μαθητή με μία τέτοια οδηγία, πώς εξετάζεται η ικανότητα του μαθητή να αποφασίσει εάν είναι δυνατή και (στη συνέχεια) απαραίτητη η χρήση πίνακα;

Ίσως μία εναλλακτική λύση (που υιοθέτησα φέτος σε κάποια διαγωνίσματα) να ήταν η εξής: να προστίθεται ως τελευταίο ερώτημα (πχ Γ5) η εξής φράση: "Να χρησιμοποιήσετε πίνακες μόνο εκεί που θεωρείτε πως είναι απαραίτητη η χρήση τους..  Μονάδες 4"

Τέτοιου είδους "μετρήσιμες" οδηγίες χρησιμοποίησα προκειμένου να εξετάσω αντίστοιχα σημεία σε διάφορες θεματικές ενότητες, όπως για παράδειγμα:
- χρήση περιττών συνθηκών
- χρήση περιττών παρενθέσεων
- χρήση κατάλληλης δομής επανάληψης
- περιττή χρήση πινάκων
- κ.α.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: Sergio στις 31 Μαΐου 2011, 12:10:09 ΠΜ

Ίσως μία εναλλακτική λύση (που υιοθέτησα φέτος σε κάποια διαγωνίσματα) να ήταν η εξής: να προστίθεται ως τελευταίο ερώτημα (πχ Γ5) η εξής φράση: "Να χρησιμοποιήσετε πίνακες μόνο εκεί που θεωρείτε πως είναι απαραίτητη η χρήση τους..  Μονάδες 4"


Αν αυτήν την φράση εννοείς με το άλλο ,ψηφίζω άλλο.
Επιμένω όμως ότι μόνο μια οδηγία από το Π.Ι. σε αυτή ακριβώς τη βάση που θέτεις θα έκλεινε τον ασκό του Αιόλου που άνοιξε πέρυσι.

Sergio

Παράθεση από: aperdos στις 31 Μαΐου 2011, 12:00:13 ΠΜ
..λυπάμαι που θα σε κακοκαρδίσω αλλά το να μετρήσουμε πόσο μεγάλη διάσταση απόψεων υπάρχει που θα οδηγήσει; Κατά τη γνώμη μου η ψηφοφορία αγνοεί το χώρο προβλήματος..

Το τελευταίο που πέτυχε το μήνυμά σου ήταν να με κακοκαρδίσει. Ειλικρινά.

Σε προηγούμενή μου απάντηση διαχωρίζω τα δύο θέματα:
- Χρήση πινάκων
- Χώρος προβλήματος
τα οποία ουσιαστικά μας απασχολούν ενώ είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητα.

Δυστυχώς δεν κατάφερα να βρω τρόπο να βάλω 2 ψηφοφορίες, ενώ αυτό σκόπευα εξ αρχής.  Φοβάμαι ότι δε μπορούν να μπουν δύο ψηφοφορίες σε ένα θέμα και έτσι που είναι μπλεγμένες οι τοποθετήσεις δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι για κάποιο διαχειριστή να απομονώσει τα μηνύματα σε δύο ξεχωριστά θέματα.

Αντιλαμβάνομαι απόλυτα τις απόψεις σου παρά το γεγονός ότι δε συμφωνούμε στη μία από τις δύο.  Και, όπως έγραψα ανοίγοντας την ψηφοφορία:
Παράθεση
..καμία διάθεση να υπονοήσω πως η επιστημονική αλήθεια .. προκύπτει μέσα από ψηφοφορίες.. ..δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έμμεση αναφορά στη λαϊκή παροιμία «φωνή Λαού.. οργή Θεού» αφού κανείς μας δεν ξεχνά και το παράδειγμα του Γαλιλαίου !! .. χρήσιμο να "μετρήσουμε" πόσο μεγάλη είναι η διάσταση απόψεων στο επίμαχο θέμα..

Συμμερίζομαι λοιπόν τον προβληματισμό σου σχετικά με το ΠΟΥ θα μπορούσε να οδηγήσει αυτή η καταγραφή.  Αναλύοντας όμως τη διαφωνία σε επιμέρους σημεία (όπως ήδη τα δύο: χρήση πινάκων & χώρος προβλήματος) και «μετρώντας» τις απόψεις των ενδιαφερόμενων να συμμετέχουν στη συζήτηση για κάθε ένα από τα επιμέρους σημεία, παίρνουμε τουλάχιστον μια πρώτη εκτίμηση για το μέγεθος της «διάστασης» κάτι που ενδέχεται να βοηθήσει στο να καταλήξουμε κάπου μεταξύ μας.

Αν όχι, τουλάχιστον ποσοτικοποιούμε σε κάποιο βαθμό τις απόψεις του κλάδου.

Για τους ίδιους λόγους, θα υπάρξει και δεύτερη ψηφοφορία με ξεκάθαρο αντικείμενο το «χώρο του προβλήματος».
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: aperdos στις 31 Μαΐου 2011, 12:29:08 ΠΜ
Αν αυτήν την φράση εννοείς με το άλλο παίρνω πίσω την ψήφο μου, αν είναι εφικτό και ψηφίζω άλλο.
Επιμένω όμως ότι μόνο μια οδηγία από το Π.Ι. σε αυτή ακριβώς τη βάση που θέτεις θα έκλεινε τον ασκό του Αιόλου που άνοιξε πέρυσι.

Όταν δημιούργησα την ψηφοφορία άφησα ανοικτή τη δυνατότητα να αλλάζει η ψήφος.

Όμως, ενώ η ψηφοφορία έχει να κάνει με τον "ορισμό" της στατικότητας του πίνακα στο πλαίσιο του "διδακτικού συμβολαίου" του μαθήματος, η πρότασή μου για αναφορά οδηγιών στην εκφώνηση έχει να κάνει με την βαθμολόγηση της ικανότητας του μαθητή να επιλέξει εάν είναι απαραίτητη η χρήση του πίνακα.  Είναι δύο διαφορετικά πράγματα.  Φαντάζομαι το βλέπεις.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Σπύρος Δουκάκης

Μίλησα με την Πάτρα. Μου είπανε ότι θα κόψουν μονάδες και πιθανώς να το μηδενίσουν.

Οπότε έχουμε έναν ακόμα σύμμαχο για να υποστηρίξουμε το σχολικό βιβλίο που λέει:

Παράθεση από: sdoukakis στις 30 Μαΐου 2011, 12:16:19 ΜΜ
Στο βιβλίο μας, έχω εντοπίσει μερικά σημεία που πραγματικά προσπαθεί να περάσει το μήνυμα της οικονομίας.

1. Στην αναζήτηση (σ. 64-65)
2. Στην εύρεση min-max σε ταξινομημένο (σ. 199)
3. Στη διαγώνιο (τετράδιο μαθητή σ. 97)
Ας παλέψουμε για αυτά πρώτα, ας μην προκαλούμε σύγχυση, ας μην είμαστε αντίθετοι στην άποψη του άλλου επειδή μας ταρακουνά τα νερά... Θυμάμαι ότι όταν υποστήριξα μία σχετική θέση για αφαίρεση μονάδων όταν κάνει αναζήτηση σε ταξινομημένο με Για (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2689.0), ορισμένοι που υποστηρίζουν τώρα την αφαίρεση μονάδων, υποστήριξαν τότε ότι δεν πρέπει να αφαιρούνται μονάδες...

Επανέρχομαι, λοιπόν και ρωτώ:

  • πρέπει να κοπούν μονάδες στο ερώτημα που εξέτασε φέτος το θέμα Δ, αν έγινε με διπλό Για. Το λέει το βιβλίο!
  • πρέπει να κοπούν μονάδες στο ερώτημα που εξέτασε φέτος το θέμα Γ, αν έγινε η αναζήτηση για 1 και 0 και δεν σταμάτησε μόλις βρήκε τον πρώτο άσο; Το λέει το βιβλίο!
  • πρέπει να κοπούν μονάδες αφού ζητούσε το max και μαθητής έκανε ταξινόμηση; Το λέει το βιβλίο!

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2011, 02:59:47 ΜΜ
Υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση με ναι ή όχι ...;

σε αυτά τα ερωτήματα;

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2011, 02:59:47 ΜΜ
Δηλαδή στην Πάτρα αν κάνεις εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση ή τα ρίχνεις  όλα σε πίνακα μεγάλου μεγέθους θα πάρεις όλους τους βαθμούς της άσκησης;

Αθανάσιος Πέρδος

#156
Εγώ όπως καταλαβαίνεις και με τα παραδείγματα που δίνω, βλέπω το θέμα συνολικά και όχι ανεξάρτητα. Αν απομονώσει κάποιος τη χρήση πινάκων από το χώρο προβληματος νομίζω ότι χάνεται η ουσία. Το έχω δει το προηγούμενο post σου αλλά εκεί απλά κατηγοριοποιείς τις απόψεις που έχουν κατατεθεί.
Όπως και να έχει μία δημοσκόπηση ποτέ δεν βλάπτει. Αν θα βοηθήσει είναι το θέμα. Μακάρι να βγεί κάτι καλό.

Το καλύτερο όμως το έγραψες πριν αν και νομίζω ότι ανήκει τόσο στη χρήση πινάκων όσο και στο χώρο.
"Να χρησιμοποιήσετε πίνακες μόνο εκεί που θεωρείτε πως είναι απαραίτητη η χρήση τους..  Μονάδες 4"   

Βλέποντας την απάντηση σου την ώρα που έκανα προεπισκόπηση να συμπληρώσω ότι όπως και να θεωρεί κάποιος τους πίνακες το ζητούμενο για μένα είναι αυτό. Να ελεγχθεί εαν είναι απαραίτητη η χρήση πίνακα. Η στατικότητα και δυναμικότητα πάνε περίπατο με μία τέτοια φράση που πριμοδοτείται ανάλογα.

Sergio

#157
.
Παράθεση από: aperdos στις 31 Μαΐου 2011, 12:52:56 ΠΜ
Εγώ όπως καταλαβαίνεις και με τα παραδείγματα που δίνω, βλέπω το θέμα συνολικά και όχι ανεξάρτητα. Αν απομονώσει κάποιος τη χρήση πινάκων από το χώρο προβληματος νομίζω ότι χάνεται η ουσία.

Ασφαλώς και πρέπει να το δούμε συνολικά αφού κάποιες φορές οι αλληλεπιδράσεις των δύο είναι εμφανείς και σημαντικές.  Νομίζω όμως πως μπορούμε να τα δούμε αρχικά ως δύο μεμονωμένα σημεία και στη συνέχεια να διερευνήσουμε τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις.  Έτσι ίσως είναι πιό εύκολο να βγάλουμε άκρη.

Έχω ανοίξει ξεχωριστό θέμα για το χώρο του προβλήματος με, αντίστοιχα, ξεχωριστή ψηφοφορία.  Ανθέλεις μπορείς να επιλέξεις στην ε΄δω κατηγορία όποια από τις δύο πρώτες σε εκφράζει (που απ'ότι έχω καταλάβει έχεις συγκεκριμένη άποψη) και να κάνεις αντίστοιχα το ίδιο για το δεύτερο σημείο

Παράθεση από: aperdos στις 31 Μαΐου 2011, 12:52:56 ΠΜ
..το ζητούμενο για μένα είναι αυτό. Να ελεγχθεί εαν είναι απαραίτητη η χρήση πίνακα..

Αυτό είναι νομίζω πολύ σημαντικό επόμενο ερώτημα.. Αν επικεντρώσουμε καταρχήν στην «έννοια» του πίνακα και στους «κανόνες» για τον προσδιορισμό του χώρου (που προσδιορίζουν την ορθότητα της λύσης) στη συνέχεια μπορούμε να ασχοληθούμε με την ποιότητά της (αν είναι απαραίτητη η χρήση πίνακα)

Όπως είπε και ο Νίκος, συζητάμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα και ίσως να είναι και αυτός ο λόγος που δεν καταλήγουμε.  Αν αναλύσουμε, εστιάσουμε και συμφωνήσουμε ίσως στη συνέχεια να είναι πιο εύκολο να συνθέσουμε και να καταλήξουμε.

Αν κάποιος διαχειριστής νομίζει πως μπορεί να μεταφέρει τα μηνύματα που αφορούν καθαρά στο χώρο του προβλήματος, ας το κάνει. Ίσως να διευκολύνει.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Sergio στις 31 Μαΐου 2011, 01:05:55 ΠΜ
Αν κάποιος διαχειριστής νομίζει πως μπορεί να μεταφέρει τα μηνύματα που αφορούν καθαρά στο χώρο του προβλήματος, ας το κάνει. Ίσως να διευκολύνει.

Ένα πρόβλημα είναι ότι τα μηνύματα αυτά, αφού είναι προγενέστερα του δικού σου με το οποίο άνοιξες το νέο θέμα, θα φαίνονται πιο πάνω από το δικό σου, και επιπλέον θα χάσεις το δικαίωμα διαχείρισης της ψηφοφορίας αφού θα φαίνεται ότι άνοιξε  το θέμα άλλος - εκτός κι αν το 1ο μήνυμα είναι πάλι δικό σου!

Πιο μεγάλο πρόβλημα είναι ίσως αυτό της επιλογής των μηνυμάτων...

gpapargi

Όταν ρώτησα αν στην Πάτρα κόβουν βαθμούς για εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση ή για περιττή χρήση πίνακα εννοούσα για το πανεπιστήμιο της Πάτρας που είχε το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών. Δηλαδή μπορεί τα πανεπιστήμια να διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το τι διδάσκουν στο αρχικό μάθημα προγραμματισμού/αλγοριθμικής, αλλά υπάρχει κάποια σχολή που να επιτρέπει να λύνονται οι ασκήσεις με τα παραπάνω παραπτώματα που αναφέρω χωρίς να κόβονται βαθμοί; Για μένα το μεγάλο ζήτημα είναι οι κοινές αρχές δευτεροβάθμιας-τριτοβάθμιας, έτσι ώστε η μια να είναι συνέχεια της άλλης και όχι η μια να κατηγορεί την άλλη. 

Sergio

Θα ήταν ίσως ενδιαφέρον να δούμε αν και πόσο άλλαξαν τα ΠΣ των τμημάτων Πληροφορικής (τουλάχιστον αυτών που που προϋπήρχαν του 1999) μέσα στα τελευταία χρόνια που διδάσκεται η ΑΕΠΠ.  Υπάρχει κάποια αλλαγή που, έστω έμμεσα, να υποδεικνύει πως η εξοικείωση των πρωτοετών φοιτητών με την αλγοριθμική, πλέον από το Λύκειο, συνιστά νέο σημείο αφετηρίας τους στο Πανεπιστήμιο;  Εδώ βέβαια μπορεί το αποτέλεσμα να επηρεάζεται και από το γεγονός πως αρκετοί από τους φοιτητές τους προέρχονται από τη Θετική κατεύθυνση, όμως νομίζω πως είναι ένα ενδιαφέρον ερώτημα στο πλαίσιο της συζήτησης περί συνέχειας από την ΑΕΠΠ στα τμήματα Πληροφορικής.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: gpapargi στις 31 Μαΐου 2011, 10:54:44 ΠΜ
Για μένα το μεγάλο ζήτημα είναι οι κοινές αρχές δευτεροβάθμιας-τριτοβάθμιας, έτσι ώστε η μια να είναι συνέχεια της άλλης και όχι η μια να κατηγορεί την άλλη. 

Πιστεύω πως οι αρχές δε μπορεί να είναι απόλυτα κοινές.. Το ζητούμενο είναι, εν ονόματι του οποιουδήποτε διδακτικού μετασχηματισμού (και του αντίστοιχου "διδακτικού συμβολαίου") να μη διαμορφώνονται σε ένα στάδιο αντιλήψεις που διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα με αποτέλεσμα το επόμενο στάδιο να πρέπει να τις διορθώσει.

Αυτό θα σήμαινε παραβίαση της βασικής παιδαγωγικής αρχής, της αρχής της συνέπειας και θα κατεδείκνυε ένα εσφαλμένο "διδακτικό συμβόλαιο".  Στην περίπτωσή μας δεν πιστεύω πως συμβαίνει κάτι τέτοιο.  Απεναντίας, οι προβληματισμοί που φαίνεται να διατυπώνονται από τους τριτοβάθμιους συναδέλφους μας απασχολούν και μας «πολύ πριν το πουν αυτο» όπως εύστοχα είπε ο Γιώργος σε προηγούμενο μήνυμα.

Το θέμα είναι να μην τραβήξουμε τις απαιτήσεις μας στα άκρα, έτσι που να καταλήξουμε να διδάσκουμε άλλο από το πραγματικά διδακτέο.  Για λόγους που υπαγορεύονται από τη στοχοθεσία του συγκεκριμένου μαθήματος, από την εκπαιδευτική βαθμίδα - τύπο Λυκείου και γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική στο πλαίσιο του ΔΕΠΠΣ Πληροφορικής, γίνονται στο πλαίσιο του μαθήματος συγκεκριμένες παραδοχές με ρίζες κατά βάση σε θέματα διδακτικής σκοπιμότητας και αυτά είναι που συχνά μας προβληματίζουν και μας βάζουν να συζητάμε..

Εξακολουθώ να θεωρώ πως η σε βάθος κατανόηση του επιχειρούμενου διδακτικού μετασχηματισμού (ή αντίστοιχα του διδακτικού συμβολαίου που αποτελεί την «έξοδο» αυτού του μετασχηματισμού) αποτελεί τη βάση για την απάντηση όλων αυτών των προβληματισμών μας.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 31 Μαΐου 2011, 09:20:25 ΠΜ
Πιο μεγάλο πρόβλημα είναι ίσως αυτό της επιλογής των μηνυμάτων...

Το φαντάζομαι.. :(  Άστο Νίκο.. θα δούμε.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Σπύρος Δουκάκης

Θα επιχειρήσω να μιλήσω με ρεαλισμό...

Παράθεση από: gpapargi στις 31 Μαΐου 2011, 10:54:44 ΠΜ
Όταν ρώτησα αν στην Πάτρα κόβουν βαθμούς για εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση ή για περιττή χρήση πίνακα εννοούσα για το πανεπιστήμιο της Πάτρας που είχε το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών. Δηλαδή μπορεί τα πανεπιστήμια να διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το τι διδάσκουν στο αρχικό μάθημα προγραμματισμού/αλγοριθμικής, αλλά υπάρχει κάποια σχολή που να επιτρέπει να λύνονται οι ασκήσεις με τα παραπάνω παραπτώματα που αναφέρω χωρίς να κόβονται βαθμοί; Για μένα το μεγάλο ζήτημα είναι οι κοινές αρχές δευτεροβάθμιας-τριτοβάθμιας, έτσι ώστε η μια να είναι συνέχεια της άλλης και όχι η μια να κατηγορεί την άλλη. 

Καλά έκανες και ρώτησες... και σου έδωσα και μία απάντηση από αυτά που μου είπανε...

Παράθεση από: sdoukakis στις 31 Μαΐου 2011, 12:51:04 ΠΜ
...Μου είπανε ότι θα κόψουν μονάδες και πιθανώς να το μηδενίσουν.
Οπότε έχουμε έναν ακόμα σύμμαχο...

Όπως μπορείς να διαπιστώσεις, λοιπόν, σου απάντησα στο ερώτημα που έθεσες που ήταν το ακόλουθο:

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2011, 02:59:47 ΜΜ
Δηλαδή στην Πάτρα αν κάνεις εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση ή τα ρίχνεις  όλα σε πίνακα μεγάλου μεγέθους θα πάρεις όλους τους βαθμούς της άσκησης; Υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση με ναι ή όχι σε αυτό;

Τώρα, τι θα έλεγες να απαντήσουμε με ναι ή όχι στα ερωτήματα.
Μάλιστα θα επιθυμούσα και οι υπόλοιποι να απαντήσουνε με ΝΑΙ ή ΟΧΙ, ώστε να περάσουμε από την θεωρία στην πράξη...

Παράθεση από: sdoukakis στις 31 Μαΐου 2011, 12:51:04 ΠΜ

Επανέρχομαι, λοιπόν και ρωτώ:

  • πρέπει να κοπούν μονάδες στο ερώτημα που εξέτασε φέτος το θέμα Δ, αν έγινε με διπλό Για. Το λέει το βιβλίο!
  • πρέπει να κοπούν μονάδες στο ερώτημα που εξέτασε φέτος το θέμα Γ, αν έγινε η αναζήτηση για 1 και 0 και δεν σταμάτησε μόλις βρήκε τον πρώτο άσο; Το λέει το βιβλίο!
  • πρέπει να κοπούν μονάδες αφού ζητούσε το max και μαθητής έκανε ταξινόμηση; Το λέει το βιβλίο!


Sergio

Όλοι οι παραπάνω είναι (πιθανόν) εύλογοι προβληματισμοί.. μας έχουν απασχολήσει στο παρελθόν και σίγουρα πρέπει να απαντηθούν.

Όμως έχουμε ήδη ανοίξει το συγκεκριμένο θέμα πολύ και η "εντροπία" αυξάνεται επικίνδυνα.

Προτείνω να δώσουμε μια δομή στη συζήτηση για να οδηγηθούμε κάπου.

- Απόψεις που αφορούν καθαρά στο θέμα "ορισμός πίνακα" ας συνεχίσουν εδώ
- Απόψεις που αφορούν στο θέμα "χώρος προβλήματος" ας συνεχίσουν στο αντίστοιχο θέμα
- Τέλος, απόψεις που αφορούν στην αναγκαιότητα και τον τρόπο βαθμολόγησης της ποιότητας του αλγόριθμου ας συνεχίσουν στο αντίστοιχο θέμα
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)