Χρήση πινάκων

Ξεκίνησε από Sergio, 23 Μαΐου 2011, 03:15:41 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

«..καλό είναι οι μαθητές σε αυτό το στάδιο να θεωρούν τους πίνακες στατικούς..» (Βιβλίο Καθηγητή, σελ.182) - ΠΟΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΝΝΟΕΙ ?

στο στάδιο της αρχικής εξοικείωσής τους με βασικές έννοιες αλγοριθμικής και προγραμματισμού και ανεξάρτητα από την αναπαράσταση που χρησιμοποιούν (διαγραμματική, ψευδογλώσσα, προγραμματισμός)
στο στάδιο της ενασχόλησής τους με τον προγραμματισμό σε ΓΛΩΣΣΑ: ενώ σε ψευδογλώσσα μπορούν να τους θεωρούν δυναμικούς, στη ΓΛΩΣΣΑ καλό είναι να τους θεωρούν στατικούς.
άλλο (εξηγείστε με σχετικό μήνυμα στο χώρο του θέματος)

gpapargi

Παράθεση από: sdoukakis στις 30 Μαΐου 2011, 12:16:19 ΜΜ
...και συνεχίζω σε επόμενο...

di.uoa.gr --> 4ο εξάμηνο Αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα
ds.unipi.gr --> 4ο εξάμηνο Αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα
ai.uom.gr --> 2ο εξάμηνο Ανάλυση αλγορίθμων
ceid.upatras.gr --> 3ο εξάμηνο Εισαγωγή στους αλγορίθμους
csd.uoc.gr --> 3ο Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα

περνάει λοιπόν ένα ή δύο ή τρία εξάμηνα σπουδών για να εστιαστούν σε ένα θέμα σημαντικό, χρήσιμο κτλ κτλ κτλ... που η ύλη μας (εύστοχα αν κρίνουμε από την τριτοβάθμια το αφήνει εκτός).


Τώρα... νομίζω ότι περιπλέκεις την κατάσταση χωρίς να υπάρχει λόγος. Το μάθημα αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα ασχολείται με τη μαθηματική ανάλυση των αλγορίθμων. Μαθαίνει ο φοιτητής να υπολογίζει πολυπλοκότητες, ασχολείται με αναδρομικούς αλγορίθμους και μαθαίνει τα θεωρήματα για τον υπολογισμό τους (πχ master theorem), ασχολείται με δυναμικό προγραμματισμό, άπληστη μέθοδο, διαίρει και βασίλευε κλπ, μαθαίνει άλλα ήδη ταξινόμησης (πχ quick sort, merge sort, heap sort, κλπ), θα κάνει αλγόριθμους γραφημάτων και άλλα. Γενικά ασχολείται με πιο προχωρημένους αλγορίθμους και κυρίως τη μαθηματική τους ανάλυση.

Ουδεμία σχέση με την εισαγωγή στον προγραμματισμό.

Η ΑΕΠΠ αν μοιάζει με κάποιο μάθημα του πανεπιστημίου είναι η εισαγωγή στον προγραμματισμό όχι οι «αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα». Μην παρασυρόμαστε από το ότι περιέχεται η λέξη αλγόριθμος που τη χρησιμοποιεί η ΑΕΠΠ συχνά. Πρέπει να στεκόμαστε στην ουσία κάθε φορά.

Το θέμα είναι ότι πρέπει να φτάσει το μάθημα σε σημείο που να μη μας διορθώνουν μετά οι πανεπιστημιακοί. Να μη λέμε άλλα εδώ και άλλα εκεί. Και φυσικά αναφέρομαι στο πανεπιστημιακό μάθημα που είναι η φυσική συνέχεια της ΑΕΠΠ δηλαδή η εισαγωγή στον προγραμματισμό. Τονίζω το ότι «πρέπει να φτάσει» γιατί από ότι είδα στα γρήγορα στην παλιά συζήτηση μιλάτε για το τι εφαρμόζεται τώρα.

Παράθεση από: sdoukakis στις 30 Μαΐου 2011, 12:16:19 ΜΜ

Τέλος, γιατί άκουσα αρκετά για πανεπιστημιακούς, θα πω ότι επειδή είχα μαθητή στο σχολείο και στο μάθημα ΑΕΠΠ τον γιο του πανεπιστημιακού που επικαλούμαστε σε δεκάδες μηνύματα, όταν ήρθε και με βρήκε (τρίτο χρόνο του μαθήματος) -αν και ήταν τότε ΓΓ σε υπουργείο και δεν δίδασκε στο πανεπιστήμιο- μου είπε ότι είδε τι κάνουν οι μαθητές στο μάθημα και είναι ενθουσιασμένος ότι γίνεται αυτό το μάθημα... και ότι μαθαίνουν οι μαθητές τις βασικές έννοιες. Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...


Ας μιλάμε συγκεκριμένα, αφού τα ονόματα ήδη αναφέρθηκαν.  Θέλεις να πεις ότι είχες μαθητή το γιο του Γεωργιάδη στην ΑΕΠΠ και σου είπε ο Γεωργιάδης ότι έμεινε ενθουσιασμένος από αυτά που κάνουν τα παιδιά στην ΑΕΠΠ; Πότε έγινε αυτό ακριβώς; Πριν πει ότι όσοι δε διδαχθούν ΑΕΠΠ θα τα μάθουν σωστά στο πανεπιστήμιο ή μετά; Έχει σημασία πότε είπε το ένα και πότε το άλλο. Ας μιλάμε συγκεκριμένα για να συνεννοηθούμε. Θα έρθει η ώρα κάποια στιγμή να ζητήσουμε τη στήριξή τους. Πρέπει να ξέρουμε ποια είναι η γνώμη τους.

Σπύρος Δουκάκης

Επειδή, έχουμε αρχίσει και μιλάμε φιλολογικά... πάλι και επειδή εγώ δεν στήνω κάποιο ΠΣ, νομίζω ότι η συζήτηση είναι και πάλι ατέρμονη.

Όπως είπα ξανά κάποιοι έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι στη συγκεκριμένη συγκυρία. Ας κάνουν την δουλειά τους με σύνεση...

Ελπίζω όποιος διαβάζει να καταλαβαίνει τι έγραψα. Αν δεν καταλαβαίνει ας στείλει pm.

Σπύρος Δουκάκης

όποιος θέλει ας ρίξει μία ματιά τι κάνει στο μάθημα ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ το ceid...
(http://software.hpclab.ceid.upatras.gr/parousiasis.php)

Εδώ εντοπίζεται και η διαφορετική φιλοσοφία των ίδιων των τμημάτων πληροφορικής... (όπως και στο Μακεδονίας...).

Κρίμα που κάποιοι συνδέουν τον τίτλο ενός μαθήματος με το περιεχόμενο του μαθήματος και έχουν εγλωβιστεί στην μοναδική αλήθεια που έμαθαν πριν από πολλάάάά χρόνια...

νομίζω ότι κάπου έχει μπλεχτεί το επιστημονικό με το διδάξιμο..
μιλάτε και λέτε
Παράθεση
Ο πανεπιστημιακός θα σου πει ότι ο πρώτος κώδικας είναι τάξεως ν και ο δεύτερος ν^2.

και το κατάσσετε αυτό στην εισαγωγή στον προγραμματισμό; ... οκ!

προφανώς δεν κοιτάμε τι γράφουν τα ΠΣ των πανεπιστημίων...καλό είναι να τα διαβάσουμε πιο προσεκτικά διότι  είναι χρήσιμη η επανάληψη... και μπορούμε να δούμε και πως εξελίσσονται και να εντοπίσουμε αν υπάρχει στο εισαγωγικό μάθημα προγραμματισμού το 5ο κεφάλαιο του βιβλίου ΑΕΠΠ (που νομίζω ότι θέλετε να είναι στην ύλη... ή και σε αυτό έχω καταλάβει λάθος;;; )

Παράθεση από: sdoukakis στις 30 Μαΐου 2011, 10:57:09 ΠΜ
Μαθήματα 1ου εξαμήνου σε διάφορα τμήματα πληροφορικής:
ΕΚΠΑ, di dpt
Κ04 Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
... ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ... Αναδρομή. Διευθύνσεις θέσεων μνήμης, δείκτες και πίνακες. Δυναμική δέσμευση μνήμης. Συμβολοσειρές. Πίνακες δεικτών, δείκτες σε δείκτες και πολυδιάστατοι πίνακες. Δείκτες σε συναρτήσεις. Ορίσματα γραμμής εντολών. Απαριθμήσεις, δομές, αυτο-αναφορικές δομές (λίστες, δυαδικά δέντρα), ενώσεις, πεδία bit και δημιουργία νέων ονομάτων τύπων. Είσοδος και έξοδος... Αλγόριθμοι ταξινόμησης πινάκων και αναζήτησης σε πίνακες. Οδηγίες σωστού προγραμματισμού. ...
ΠΑΠΕΙ, ds dpt
Γλώσσα Προγραμματισμού C
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή στο δομημένο προγραμματισμό και τις βασικές αρχές του με τη γλώσσα προγραμματισμού C.
... Αναδρομική / επαναλαμβανόμενη κλήση, Εξέταση παραμέτρων συνάρτησης, ... Δομές (Structures), Ενώσεις (Unions) και Απαριθμητοί τύποι (Enumerations): Ορισμός δομών. Διαχείριση δομών, Χρήση δομών, Δείκτες σε δομές, Δημιουργία ενώσεων.
Μακεδονίας, ai dpt
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΜΕ C
Αντικείμενο ... Αλγόριθμοι ταξινόμησης (Ταξινόμηση με επιλογή, εναλλαγή, εισαγωγή), Αλγόριθμοι αναζήτησης (Σειριακή αναζήτηση, Δυαδική αναζήτηση), Απλές δομές δεδομένων (Στοίβα, Ουρά, Σωρός, Χρήση της ουράς στην ταξινόμηση), Ταξινόμηση με πληροφόρηση (Ταξινόμηση με μέτρηση, Ταξινόμηση radix), Επαναληπτικοί αριθμητικοί αλγόριθμοι (Σχήμα Horner, Υπολογισμός μεγίστου κοινού διαιρέτη, Δυαδικός πολλαπλασιασμός). Γ. Αναδρομικοί αλγόριθμοι. Χαρακτηριστικά αναδρομικών αλγορίθμων, Απλοί αναδρομικοί αλγόριθμοι ( Παραγοντικό, Πύργοι του Ανόι, Υπολογισμός ελαχίστου στοιχείου), Αρχή του διαίρει και βασίλευε, Δέντρα κλήσεων αναδρομικών αλγορίθμων, Μετατροπή αναδρομικών αλγορίθμων σε επαναληπτικούς, Αναδρομικοί αλγόριθμοι ταξινόμησης (Γρήγορη ταξινόμηση, Ταξινόμηση με διαμερισμό), Υπολογισμός στατιστικών κλίμακας (Ταυτόχρονος υπολογισμός μεγίστου και ελαχίστου στοιχείου, Υπολογισμός κ-μεγαλύτερου στοιχείου), Αναδρομικοί αριθμητικοί αλγόριθμοι (Πολλαπλασιασμός αριθμών, Πολλαπλασιασμός πολυωνύμων, Πολλαπλασιασμός μητρώων). ...
Πάτρας, ceid dpt
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (γλώσσα προγραμματισμού C)
Στόχος του Μαθήματος Το μάθημα Εισαγωγή στο Διαδικαστικό Προγραμματισμό είναι ένα από τα υποχρεωτικά μαθήματα του πρώτου έτους. ...Ο στόχος των διδασκόντων, είναι όλοι οι πρωτοετείς φοιτητές ανεξάρτητα από την προηγούμενη εμπειρία ή γνώση τους, να μάθουν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Οι απαιτήσεις μας είναι, στο τέλος του εξαμήνου οι πρωτοετείς φοιτητές μας να είναι ικανοί να δημιουργούν σωστά εκτελέσιμο κώδικα αλλά και να είναι εξοικειωμένοι με τα εργαλεία προγραμματισμού καθώς και με το περιβάλλον εντολών του λειτουργικού Συστήματος UNIX.
Κρήτης, csd dpt
HY-150 "Προγραμματισμός"
Σχεδίαση, υλοποίηση, διόρθωση, και τεκμηρίωση προγραμμάτων. Αρχές αφαίρεσης και σύνθεσης. Έμφαση στο δομημένο προγραμματισμό, και εισαγωγή σε άλλες μορφές προγραμματισμού. Συστηματική διδασκαλία της γλώσσας C. Εργαστήριο προγραμματισμού, κυρίως σε C.



gpapargi

Δηλαδή στην Πάτρα αν κάνεις εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση ή τα ρίχνεις  όλα σε πίνακα μεγάλου μεγέθους θα πάρεις όλους τους βαθμούς της άσκησης; Υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση με ναι ή όχι σε αυτό;

Σούλας Βασίλης

Πιστεύω ότι η λύση σε αυτό το θέμα είναι ακριβώς αυτό που είδα και πιο πάνω και το είχα προτείνει και σε προηγούμενο post. Να αναφέρεται καθαρά στην εκφώνηση να λυθεί η άσκηση χωρίς τη χρήση πινάκων.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

sstergou

Έτσι όμως δεν αποφασίζουν οι ίδιοι οι μαθητές αν πρέπει ή όχι να τους χρησιμοποιήσουν.

Sergio

Συνάδελφοι ψυχραιμία.. φοβάμαι πως αρχίζουμε να ξεφεύγουμε..

Μέχρι στιγμής καλά τα πήγαμε.. Κάπου έχει αρχίσει να φαίνεται και διάθεση καλόπιστης κριτικής των αντίθετων απόψεων..  Ίσως και να καταλήξουμε κάπου, αν συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με τις απόψεις που ακούγονται και δεν παρασυρθούμε σε σχόλια προσωπικού χαρακτήρα (έστω και έμμεσα).

Μην το χαλάσουμε σας παρακαλώ τώρα..

Οι νοούντες νοείτωσαν ;)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: sstergou στις 30 Μαΐου 2011, 04:11:14 ΜΜ
Έτσι όμως δεν αποφασίζουν οι ίδιοι οι μαθητές αν πρέπει ή όχι να τους χρησιμοποιήσουν.

Επειδή το μάθημα είναι ουσιαστικά Αλγοριθμική, η απόφαση των δομών δεδομένων που θα χρησιμοποιηθούν δεν νομίζω ότι βρίσκεται σε αυτό το στάδιο. Το βιβλίο άλλωστε δεν είναι καθόλου καθαρό πάνω σε αυτό και κομμάτια του σε διαφορετικά σημεία, που ανέφεραν συνάδελφοι παραπάνω, το αφήνουν πολύ ανοικτό το συγκεκριμένο θέμα. Η επιλογή των δομών δεδομένων γίνεται στο στάδιο του προγραμματισμού ανάλογα με τη γλώσσα που θα χρησιμοποιήσουμε. Υπάρχουν γλώσσες που οι πίνακες ορίζονται δυναμικά κατά την διάρκεια της εκτέλεσης και το ξέρουμε. Εμείς την αλγοριθμική σκέψη των παιδιών θέλουμε να δούμε και σε αυτό το στάδιο δεν εντάσσεστε η επιλογή του είδους των δομών δεδομένων που θα χρησιμοποιηθούν. Ας δίνουμε λοιπόν μία αράδα παραπάνω στην εκφώνηση με το ''Να λυθεί χωρίς τη χρήση πινάκων'', όπως έπρεπε να έχει γίνει και πέρυσι στο θέμα Γ για να μην υπάρξει όλο αυτό το πρόβλημα. Αυτή είναι η γνώμη μου.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

gpapargi

Δεν μπορείς να απεμπλέξεις τον αλγόριθμο από τις δομές δεδομένων. Είναι συνυφασμένα αυτά τα 2. Υπάρχουν προβλήματα που κυριολεκτικά δε λύνονται χωρίς την κατάλληλη δομή. Πχ να βρεθούν οι αριθμοί που είναι μεγαλύτεροι από το μέσο όρο τους. Θέλει πίνακα. Ή κάτι λίγο έξω από την ύλη. Τα παιδιά παίζουν αμπεμπαμπλόμ και θέλουν να δουν ποιος θα τα φυλάει στο κρυφτό. Η δομή της κυκλικής λίστας ουσιαστικά λύνει μόνη της το πρόβλημα. Υπάρχουν και άλλα προβλήματα όπως πχ η διάσχιση λαβυρίνθου  που θέλει στοίβα ή ουρά ή κάτι άλλο. Δεν είναι διαφορετικά πράγματα οι δομές δεδομένων και ο αλγόριθμος. Είναι συνυφασμένες έννοιες. Υπάρχουν και προβλήματα που είναι δύσκολα με τη μια δομή και εύκολα με την άλλη. Πχ ο τρόπος που είναι αποθηκευμένες οι θέσεις μνήμης του δισδιάστατου πίνακα. Είναι αποθηκευμένες συνεχόμενα αλλά εμείς «βλέπουμε» με τη φαντασία μας 2 διαστάσεις απλά γιατί είναι πιο εύκολη η λύση με αυτόν τον τρόπο. Η δομές δεδομένων είναι μέρος του αλγορίθμου που δίνει τη λύση. 

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2011, 07:45:07 ΜΜ
Δεν μπορείς να απεμπλέξεις τον αλγόριθμο από τις δομές δεδομένων. Είναι συνυφασμένα αυτά τα 2. Υπάρχουν προβλήματα που κυριολεκτικά δε λύνονται χωρίς την κατάλληλη δομή. Πχ να βρεθούν οι αριθμοί που είναι μεγαλύτεροι από το μέσο όρο τους. Θέλει πίνακα. Ή κάτι λίγο έξω από την ύλη. Τα παιδιά παίζουν αμπεμπαμπλόμ και θέλουν να δουν ποιος θα τα φυλάει στο κρυφτό. Η δομή της κυκλικής λίστας ουσιαστικά λύνει μόνη της το πρόβλημα. Υπάρχουν και άλλα προβλήματα όπως πχ η διάσχιση λαβυρίνθου  που θέλει στοίβα ή ουρά ή κάτι άλλο. Δεν είναι διαφορετικά πράγματα οι δομές δεδομένων και ο αλγόριθμος. Είναι συνυφασμένες έννοιες. Υπάρχουν και προβλήματα που είναι δύσκολα με τη μια δομή και εύκολα με την άλλη. Πχ ο τρόπος που είναι αποθηκευμένες οι θέσεις μνήμης του δισδιάστατου πίνακα. Είναι αποθηκευμένες συνεχόμενα αλλά εμείς «βλέπουμε» με τη φαντασία μας 2 διαστάσεις απλά γιατί είναι πιο εύκολη η λύση με αυτόν τον τρόπο. Η δομές δεδομένων είναι μέρος του αλγορίθμου που δίνει τη λύση. 

Στο συγκεκριμένο λοιπόν φετινό θέμα Γ στο μαθητή που θα κόψουμε μόρια επειδή το έλυσε με πίνακα (υπ' όψη και εγώ υποστηρίζω ότι το φετινό θέμα είναι καθαρά χωρίς τη χρήση πίνακα) τι θα πούμε όταν θα πάει σε τμήμα Πληροφορικής και δει ότι οι πίνακες δηλώνονται και δυναμικά κατά την διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος; Ας απεμπλέξουμε τα παιδιά από αυτό το λαβύρινθο. Το βιβλίο άλλωστε δεν βοηθά καθόλου.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

Sergio

Θα ήταν ίσως ενδιαφέρον να δούμε αν και πόσο άλλαξαν τα ΠΣ των τμημάτων Πληροφορικής (τουλάχιστον αυτών που που προϋπήρχαν του 1999) μέσα στα τελευταία χρόνια που διδάσκεται η ΑΕΠΠ.  Υπάρχει κάποια αλλαγή που, έστω έμμεσα, να υποδεικνύει πως η εξοικείωση των πρωτοετών φοιτητών με την αλγοριθμική, πλέον από το Λύκειο, συνιστά νέο σημείο αφετηρίας τους στο Πανεπιστήμιο;  Εδώ βέβαια μπορεί το αποτέλεσμα να επηρεάζεται και από το γεγονός πως αρκετοί από τους φοιτητές τους προέρχονται από τη Θετική κατεύθυνση, όμως νομίζω πως είναι ένα ενδιαφέρον ερώτημα στο πλαίσιο της συζήτησης περί συνέχειας από την ΑΕΠΠ στα τμήματα Πληροφορικής.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

Όπως σωστά έχει επισημάνει ο Σέργιος πολύ νωρίτερα... σε αυτό το θέμα συζητιούνται πολλά ζητήματα ταυτόχρονα... Όταν μάλιστα μπήκα στη διαδικασία να διαχωρίσω τα μηνύματα από το "Θέμα Γ" των φετινών εξετάσεων, πέρα από την επιλογή των μηνυμάτων που θα διαχωρίζονταν, βρέθηκα σε δίλημμα και για τον τίτλο του νέου θέματος. Πιθανώς το "Χώρος προβλήματος και χρήση πινάκων" μέχρι στιγμής να ανταποκρίνεται καλά...

Κατά τη γνώμη μου πρέπει στη συζήτηση να εντάξουμε και άλλα ακόμα πιο στοιχειώδη ζητήματα, και μετά να φτάσουμε στα πιο μεγάλα. Αν δεν συμφωνούμε στα στοιχειώδη, τότε δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε για τα πιο σοβαρά.

Έτσι έχουμε:

- Τι έννοια δίνουμε στη φράση "Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή." ;

Να σημειώσω ο χαρακτηρισμός "επιστημονικά" δεν υπήρχε στις παρατηρήσεις των φετινών θεμάτων. Πάντως εγώ δεν βλέπω αρνητικά την ύπαρξη περιορισμών μέσα στην εκφώνηση προκειμένου να αποτρέψουμε τους μαθητές από συγκεκριμένου τύπου λύσεις. Π.χ. είδαμε σε άσκηση του ΕΚΠΑ να γίνεται το ίδιο. Εμείς γιατί δαιμονοποιούμε μια τέτοια προοπτική;


- Πόσο πολύ πρέπει να φροντίζουμε για την εξοικονόμηση πόρων και τι βαθμολογικές συνέπειες θα έπρεπε να έχει η κατασπατάλησή τους;

Π.χ. σε ένα πρόβλημα που ζητάει να διαβάσουμε 5 αριθμούς (το 5 θα μπορούσε να είναι 10 ή 50 ή ...) και να βρούμε το μέσο όρο τους, ανάμεσα στις 3 παρακάτω λύσεις τη μεγαλύτερη οικονομία την κάνει η 3η λύση. Τι βαθμολογικές συνέπειες θα είχαν ή θα έπρεπε να είχαν πιθανώς οι 2 πρώτες λύσεις;

Διάβασε α1, α2, α3, α4, α5
ΜΟ <- (α1 + α2 + α3 + α4 + α5) /5
Εμφάνισε ΜΟ

Σ<-0
Για ι από 1 μέχρι 5
   Διάβασε α[ι]
   Σ<-Σ+α[ι]
Τέλος_επανάληψης
ΜΟ <- Σ/5
Εμφάνισε ΜΟ

Σ<-0
Για ι από 1 μέχρι 5
   Διάβασε α
   Σ<-Σ+α
Τέλος_επανάληψης
ΜΟ <- Σ/5
Εμφάνισε ΜΟ


- Σε ένα πρόβλημα που λύνεται και χωρίς πίνακα, τι βαθμολογικές συνέπειες θα είχε η χρήση πίνακα; Π.χ. στο προηγούμενο πρόβλημα, η 2η λύση κάνει χρήση πίνακα. Τι βαθμολογικές συνέπειες θα είχε πιθανώς αυτή η λύση και γιατί; Αν το θέμα είναι η σπατάλη πόρων τότε ξαναγυρνάμε στο προηγούμενο ερώτημά μου και θα έπρεπε να υπάρχουν συνέπειες και στην 1η λύση. Αν ο λόγος είναι άλλος τότε πώς δικαιολογούμε την απώλεια βαθμών;

Να σημειώσουμε ότι στο φετινό θέμα Γ η προτεινόμενη λύση από την ΚΕΕ (έχω καταλάβει από τις συζητήσεις στο Στέκι ότι) κάνει χρήση πίνακα 3 θέσεων για να διαβάσει τους 3 βαθμούς των υποψηφίων και την εύρεση του μεγαλύτερου από αυτούς.

Sergio

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 30 Μαΐου 2011, 07:55:40 ΜΜ
Στο συγκεκριμένο λοιπόν φετινό θέμα Γ στο μαθητή που θα κόψουμε μόρια επειδή το έλυσε με πίνακα (υπ' όψη και εγώ υποστηρίζω ότι το φετινό θέμα είναι καθαρά χωρίς τη χρήση πίνακα) τι θα πούμε όταν θα πάει σε τμήμα Πληροφορικής και δει ότι οι πίνακες δηλώνονται και δυναμικά κατά την διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος; Ας απεμπλέξουμε τα παιδιά από αυτό το λαβύρινθο. Το βιβλίο άλλωστε δεν βοηθά καθόλου.

Εδώ νομίζω πως επανέρχεται το ζήτημα της ερμηνείας της σχετικής οδηγίας που δίνεται στο πλαίσιο του μαθήματος:
Παράθεση
Βιβλίο καθηγητή, σελ.182: «..πρέπει να δοθεί βάρος στον έλεγχο αναγκαιότητας χρήσης των πινάκων. Οι πίνακες θεωρούμε ότι είναι στατικές δομές και άρα πρέπει να ορίζονται στην αρχή κάθε προγράμματος. Αν και μερικές γλώσσες προγραμματισμού δίνουν τη δυνατότητα χρήσης δυναμικών πινάκων, καλό είναι οι μαθητές σε αυτό το στάδιο να τους θεωρούν στατικούς..»
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

merlin

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2011, 09:50:42 ΠΜ
........
Μέχρι εδώ πιστεύω ότι συμφωνούμε.
........
Φαίνεται καθαρά που το πάω. Οι ιδέες των πανεπιστημιακών (τουλάχιστον στην ύλη του μαθήματός μας) δεν είναι παρά οι ιδέες που εκτελούν οι ίδιοι οι μαθητές με το χέρι, σε πιο formal διατύπωση. Η δική μας δουλειά είναι να διδάσκουμε την ιδέα όπως αυτή προκύπτει από το πραγματικό πρόβλημα και τη λύση που δίνει ενστικτωδώς ο άνθρωπος και τη δένουμε και με τη formal διατύπωση. Το λάθος είναι να δεχόμαστε σαν σωστές λύσεις που κανείς δε θα εκτελούσε ποτέ στην καθημερινότητά του διότι θα ήταν προφανώς κακές.

Δε συμφωνούμε μόνο μέχρι εκεί, αλλά και στα υπόλοιπα.
Απλά εγώ είπα ότι δε χρειάζεται να μας το πουν οι πανεπιστημιακοί ότι είναι λάθος, ούτε να κοιτάξουμε τα προγράμματα σπουδών του κάθε τμήματος σχετικού με την Πληροφορική.

Εννοείται επίσης ότι δε χρειάζεται να μάθουμε στους μαθητές τη formal διατύπωση. Με απλά παραδείγματα μπορούν να καταλάβουν πότε γίνεται σπατάλη πόρων (όχι απαραίτητα μνήμης Η/Υ) ή χρόνου επεξεργασίας.

Τώρα, ο Νίκος αγγίζει ένα θέμα που θέλει πολύ μεγάλη προσοχή και έχει δίκιο. Είναι σημαντικό σε ποιο σημείο θα τραβήξουμε κόκκινες γραμμές. Αυτές οι γραμμές πρέπει να οριστούν (θεωρώ ότι είμαστε μεγάλοι άνθρωποι, με παιδεία και ψυχραιμία, οπότε μπορούμε να κουβεντιάσουμε δημιουργικά) και να τηρηθούν από εμάς τους καθηγητές (οι μαθητές θα τις τηρήσουν αναγκαστικά).


Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Sergio

#149
Χωρίς καμία διάθεση να υπονοήσω πως η επιστημονική αλήθεια (είτε αυτή τίθεται στο πλαίσιο της επιστήμης της Πληροφορικής είτε σε αυτό της Διδακτικής της Πληροφορικής είτε ακόμα σε αυτό του "διδακτικού συμβολαίου" της ΑΕΠΠ) προκύπτει μέσα από ψηφοφορίες, πρόσθεσα μια ψηφοφορία στο θέμα που συζητάμε προκειμένου να καταγραφούν οι απόψεις των διδασκόντων σχετικά με το παραπάνω «δίλλημα».

Η παραπάνω ψηφοφορία επομένως δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έμμεση αναφορά στη λαϊκή παροιμία «φωνή Λαού.. οργή Θεού» αφού κανείς μας δεν ξεχνά και το παράδειγμα του Γαλιλαίου !!

Εν τούτοις θα ήταν χρήσιμο να "μετρήσουμε" πόσο μεγάλη είναι η διάσταση απόψεων στο επίμαχο θέμα..

Επειδή το σύστημα δεν επιτρέπει μεγάλες περιγραφές των επιλογών της ψηφοφορίας, μια πιό αναλυτική παρουσίασή τους μπορείτε να βρείτε εδώ
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)