Το Στέκι των Πληροφορικών

Επαγγελματικό Λύκειο => Γενικά => Προγραμματισμός Υπολογιστών => Μήνυμα ξεκίνησε από: clips στις 11 Φεβ 2013, 09:35:14 ΜΜ

Τίτλος: πρόβλημα με άσκηση pascal
Αποστολή από: clips στις 11 Φεβ 2013, 09:35:14 ΜΜ
Καλησπέρα.Έχω την εξείς απορία στην άσκηση 3 του 9 κεφαλαιου απο το σχετικό βιβλιο.Παραθέτω την άσκηση με τη λύση της

Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει έναν αριθμό και να τυπώνει το διπλά-σιο και το τριπλάσιο του. Να γίνει η ίδια διαδικασία για τους 2 επόμενους απ' αυτόν αριθμούς. Η μορφή της εκτύπωσης να είναι σύμφωνα με το παρακάτω υπόδειγμα:
8 16 24
9 18 27
10 20 30
Λύση
program ennea_3;
varnumber:integer;
begin
writeln('Δώστε τον ακέραιο αριθμό');
readln(number);
writeln('Αριθμός':10,'Διπλάσιο':10,'Τριπλάσιο':10);
writeln(number:10, 2*number:10, 3*number:10);
number:=number+1;
writeln(number:10, 2*number:10, 3*number:10);
number:=number+1;
writeln(number:10, 2*number:10, 3*number:10);
end.
AΠΟΡΙΕΣ
1)ΣTO ΕΥΡΟΣ ΜΕΤΡΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΩ-ΚΑΤΩ ΤΕΛΕΙΑ Η ΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ?
2)ΟΤΑΝ ΒΑΖΩ ΕΥΡΟΣ 5 ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ NUMBER?
3)OTAN DEN VAZO KAΗΟΛΟΥ ΕΥΡΟΣ ΟΙ AΡΙΘΜΟΙ ΚΟΛΑΝΕ ΜΕΤΑΧΥ ΤΟΥΣ.ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ?

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ
Τίτλος: Απ: πρόβλημα με άσκηση pascal
Αποστολή από: GeorgeG στις 12 Φεβ 2013, 02:28:41 ΜΜ
Κώδικας [Επιλογή]
program pascal1
uses crt;
var i:integer;
arithmo,ypol1,ypol2:real;
begin{ypologismos diplasioy,triplasioy}
  clrscr;
   For i:=1 to 3 do
    begin{arxh epanalhpshs}
     writeln('Dwse twn ',i ,'o arithmo');
     readln(arithmo);
     ypol1:=arithmo*2;
     ypol2:=arithmo*3;
     writeln(arithmo:0:2,ypol1:10:0,ypol2:10:0)
   end;{telos epanalhpshs}
  readln;
end.{telos ypologismoy}

Dokimase auto
Τίτλος: Απ: πρόβλημα με άσκηση pascal
Αποστολή από: clips στις 12 Φεβ 2013, 05:03:36 ΜΜ
Γιώργο ωραίο ευχαριστώ αλλα συνεχίζω να έχω τις απορίες που έθεσα.ΠΧ στο δικό σου βάζεις εύρος 10 και δεν δημιουργείται κενο απο αριστέρα.ΓΙΑΤΙ????
Τίτλος: Απ: πρόβλημα με άσκηση pascal
Αποστολή από: GeorgeG στις 12 Φεβ 2013, 06:26:24 ΜΜ
Φίλε μου clips
Σε ενημερώνω ότι και εγω είμαι μαθητής τς ίδιας τάξης και θα ήτανε καλο να διασταυρώσεις τς πληροφορίες και απο κάποιον πιο εξειδικευμένο και με μεγαλύτερη πείρα.
Αρχικά στο προγραμμα μου έβαλα την διαμόρφωση ως :0:2 το οποίο προγραμμα καλύπτει τς απαραίτητες θεσεισ που πρεπει να καλυφθούν για την εμφάνιση των αποτελεσματων απο μόνο του και εμφανιζει αε περιπτωση πραγματικων αριθμων 2 θεσεισ απο τα δεκαδικα του ψηφια σε αντίθεση με το δικός σου το προγραμμα το οποίο την έχεις θέσει με ":10" (έτσι το προγραμμα αφήνει κάποιες θέσεις κενές στην αρχή και μετα εμφανίζει το αποτέλεσμα. αυτο συμβαίνει ανάλογα με το αποτέλεσμα που θα σου δώσει το προγραμμα.  εάν το αποτέλεσμα σου ειναι διψήφιο τοτε το προγραμμα σου θα αφήσει 5 θέσεις κενές και μετα θα εμφανίσει το αποτέλεσμα π.χ εάν έχεις αποτέλεσμα τν αριθμο 10 τοτε θα εμφανίσει  στην οθόνη σου με διαμόρφωση :10:2 τ αποτέλεσμα έτσι   _ _ _ _ _ 10.00 (_ = κενό )).
Επίσης θεωρώ ότι ο τρόπος επίλυσης το προβλήματος πρεπει να γίνει με επανάληψη (for ...) εφόσον σου προσδιοριζει τν αριθμο επαναληψεων του προβλήματος.
Τίτλος: Απ: πρόβλημα με άσκηση pascal
Αποστολή από: dpa2006 στις 12 Φεβ 2013, 07:31:51 ΜΜ
δείτε και τα εξης:
ABOUT PASCAL (http://texnikiekp.files.wordpress.com/2011/01/about-pascal.pdf)
http://www.it.uom.gr/project/itweb21/periexomena.htm (http://www.it.uom.gr/project/itweb21/periexomena.htm)
Σημειώσεις γλώσσας Pascal.pdf  (https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:kavS2gRKN3cJ:www.eliasch.metal.ntua.gr/students/informationDev/%25CE%25A3%25CE%25B7%25CE%25BC%25CE%25B5%25CE%25B9%25CF%258E%25CF%2583%25CE%25B5%25CE%25B9%25CF%2582%2520%25CE%25B3%25CE%25BB%25CF%258E%25CF%2583%25CF%2583%25CE%25B1%25CF%2582%2520Pascal.pdf+&hl=el&gl=gr&pid=bl&srcid=ADGEEShZuD57iA_akKZQ4O7_XA7xEZUwabEB47KnDxtdSvKe9kQu1y37xqtJk7JWCX1h4mWEZjrbg_yz3jnJhWNQxXACJm-RYV1KPjNLmX6CZfPhzHWVATeNZJUl4YDTIRbA-_SOHkBy&sig=AHIEtbTOW-BpW1m0p2fEWFF8PAcPjsUpWw)(τα παραδείγματα  σε pdf)
για τα κενά και πως τα χρησιμοποιώ ένα καλό παράδειγμα υπάρχει εδώ (http://testbed.cis.drexel.edu/PascalRules.htm)

Παράθεση
2)The contents of storage locations. For example:

value := 5;
WRITELN(value);

will write:

5
3)A single WRITELN statement can combine both kinds of stuff. For example:

WRITELN('The number stored in value is' , value)

will write:

The number stored in value is 5
προσοχή πως χρησιμοποιείται το κόμμα (,) στην σύνταξη της writeln του παραδείγματος.