Καλησπέρα,
Γνωρίζει κάποιος οδηγίες για το πώς θα πρέπει να είναι τα θέματα του μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνίων της Β' Λυκείου που τώρα θα εξεταστεί ενδοσχολικά; Δήλαδη πρέπει να είναι στο στυλ των πανελληνίων που έμπαιναν ως τώρα ή απλά 6 θέματα από τα 9. Γιατί στο σχολείο που ρώτησα δεν είχαν κάποιες επίσημες οδηγίες...
Ευχαριστώ
Όπως ήταν και στις πανελλήνιες Στέλλα. Δεν έχει αλλάξει η εξέταση του μαθήματος ;)
Δηλαδή πλέον τα παιδιά γράφουν ξεχωριστά θέματα σε κάθε σχολείο;
Και δεν μετράει ο βαθμός στις πανελλήνιες... σωστά; ???
Να ρωτήσω και κάτι ακόμα;
Η ύλη στη Τεχνολογία Επικοινωνιών είναι τα κεφάλαια 1,2,3,16,17 και 18? Ξεχνάω κανένα; Το κεφάλαιο 7 είναι εκτός ύλης ή κάνω λάθος;;;
Το μάθημα εξετάζεται ενδοσχολικά, μετράει στο γενικό μέσο όρο
Πέρσι το κεφάλαιο 7 ήταν στην ύλη... Επομένως αν δεν αλλάξει αυτό με επίσημο έγγραφο και φέτος είναι στην ύλη...
Να ρωτήσω κι εγώ κάτι για την Τεχνολογία Επικοινωνιών;
Το προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση στο Ενιαίο Λύκειο αναφέρει ότι η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας.
Με τον όρο διδακτέα να υποθέσω ότι εννοεί την ανακοινωθείσα ύλη των κεφαλαίων 1,2,3,7,16,17,18 και όχι την πραγματικά διδακτέα που μπορεί να είναι μικρότερη;
Αυτό δεν ισχύει για τα μαθήματα κατεύθυνσης Wizard παρά μόνο για τα Γενικής παιδείας. Πέρυσι τα μαθήματα κατεύθυνσης Β' Λυκείου είχαν ως εξεταστέα ύλη όλη την διδακτέα κάτι που νομίζω ότι ισχύει και φέτος. Οπότε εξεταστέα είναι όλα τα κεφάλαια που αναφέρεις.
Laertis, μάλλον φταίω εγώ, αλλά μπερδεύτηκα.
Το άρθρο 17 του Προεδρικού Διατάγματος λέει:
Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των Β΄ και Γ΄ τάξεων
Α. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των Β΄ και Γ΄ τάξεων στα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του παρόντος Π.Δ.
και το άρθρο 16 λέει:
2. Η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας. Η επιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της για κάθε μάθημα γίνεται με εισήγηση των διδασκόντων και με την έγκριση του Διευθυντή του Λυκείου και γνωστοποιείται στους μαθητές πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
3. Η εξεταστέα ύλη καταγράφεται στο βιβλίο της διδασκόμενης ύλης και υπογράφεται από τον εισηγητή - καθηγητή και από τον Διευθυντή του Λυκείου.
Σε αυτά τα άρθρα προφανώς αντιστοιχεί και η Τεχνολογία Επικοινωνιών. Αυτό που με μπερδεύει είναι τι θεωρείται διδακτέα ύλη : Όλα τα 7 κεφάλαια που αναφέρει το υπουργείο ή όσα έχει προλάβει να κάνει ο καθηγητής από τα 7 αυτά κεφάλαια (γιατί ο καθηγητής μπορεί για διάφορους λόγους να μην πρόλαβει να τα διδάξει όλα);
Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι διδακτέα ύλη θεωρείται όλα τα 7 κεφάλαια, ανεξάρτητα από τι πρόλαβε να διδάξει ο καθηγητής.
Διδακτέα είναι η ύλη που ορίζει το Υπουργείο επίσημα (αυτή που θα έπρεπε κανονικά να διδαχθεί) . Διδαχθείσα είναι η ύλη που έχουμε διδάξει. Η εξεταστέα ύλη ορίζεται φυσικά απο την διδαχθείσα αλλά υπάρχουν περιορισμοί. Δηλαδή δεν μπορείς να "κόψεις" όλα τα κεφάλαια και να αφήσεις μόνο ένα. Θα πρέπει αυτό που θα μείνει να μην είναι λιγότερο απο το μισό της διδακτέας (αυτό είναι συνήθως το ζητούμενο).
Φιλικά
Βαγγέλης
Βαγγέλη, σε ευχαριστώ! Κι εγώ αυτό είχα καταλάβει.
Για όλα τα μαθήματα που εξετάζονταν πανελλαδικά στην Β' η εξεταστέα ύλη ταυτίζεται με την διδακτέα, σύμφωνα με περσινή εγκύκλιο που δεν έχει ανακληθεί. Άρα η εξεταστέα ύλη είναι και και τα 7 κεφάλαια.
Απλά δεν είσαι υποχρεωμένος να βάλεις θέματα και από τα 7
Να διατυπώσω και εγώ μια απορία. Κατ' αρχήν θεωρώ πολύ σωστά αυτά που λέει ο Wizard:
ΠαράθεσηΤο άρθρο 17 του Προεδρικού Διατάγματος λέει:
Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των Β΄ και Γ΄ τάξεων
Α. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των Β΄ και Γ΄ τάξεων στα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του παρόντος Π.Δ.
και το άρθρο 16 λέει:
2. Η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας. Η επιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της για κάθε μάθημα γίνεται με εισήγηση των διδασκόντων και με την έγκριση του Διευθυντή του Λυκείου και γνωστοποιείται στους μαθητές πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
3. Η εξεταστέα ύλη καταγράφεται στο βιβλίο της διδασκόμενης ύλης και υπογράφεται από τον εισηγητή - καθηγητή και από τον Διευθυντή του Λυκείου.
Αν και δεν έχω βρει το επίσημο έγγραφο που λέει ότι η διδακτέα ύλη είναι τα κεφαλαία 1,2,3,7,16,17,18 αυτή πρέπει να είναι.
Οπότε πρέπει να είμαστε πάνω από τα μισά και κάτω από τα 2/3 της ύλης των κεφαλαίων 1,2,3,7,16,17,18.
Παρακάτω τώρα:
Το Προεδρικό Διάταγμα αναφέρει στο άρθρο 15:
ΙΕ. Τεχνολογία Επικοινωνιών
Η γραπτή εξέταση στο μάθημα αυτό περιλαμβάνει
ερωτήσεις δύο κατηγοριών. Στην πρώτη κατηγορία πε−
ριλαμβάνονται ερωτήσεις (όχι λιγότερες από δύο) που
μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα και ελέγχουν
την κατοχή της διδαχθείσας ύλης και την κατανόησή
της και στη δεύτερη ερωτήσεις (όχι λιγότερες από δύο)
που ελέγχουν τη συνθετική και κριτική ικανότητα του
μαθητή και απαιτούν συνδυασμό γνώσεων.
Άρα δεν σε περιορίζει στα θέματα τύπου πανελληνίων αλλά ούτε και
υπάρχουν 9 θέματα από τα οποία να απαντηθούν τα 6 και άλλα τέτοια.
Επειδή ο καιρός γαρ εγγύς θα ήθελα την γνώμη σας αν κάνω κάπου λάθος και δεν είναι έτσι τα πράγματα.
Συμφωνώ με τον/την arta-lew. Κι εγώ σύμφωνα με αυτά τα προεδρικά διατάγματα κινούμαι. τελικά πρέπει να βάλουμε τουλάχιστον 4 θέματα και οι μαθητές να απαντήσουν σε όλα από ότι κατάλαβα.
Αν κάποιος συνάδελφος ξέρει κάτι παραπάνω ας μας διαφωτίσει περισσότερο.
Καλησπέρα σας.
Ψάχνοντας για το ίδιο πράγμα, βρήκα το εξής ΦΕΚ, με ημερομηνία 30 Μαρτίου 2006:
http://www.xkatsikas.gr/egiklioi/FEKajiologisiEL.pdf
Αν δε γνωρίζουμε κάτι πιο πρόσφατο , λέω να κινηθώ βάσει αυτού (ουσιαστικά ορίζει αυτό που είπε και η/ο Άρτα λέω!!!)
Ισχύουν αυτά που αναφέρουν οι dozb και arta_lew.
Το έγγραφο για την ύλη της Β' Λυκείου 2004-2005 μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ: http://dide-v.thess.sch.gr/nomothesia/egkiklioi/ylh_b_hm_2004-05.doc (http://dide-v.thess.sch.gr/nomothesia/egkiklioi/ylh_b_hm_2004-05.doc)
Δεν έχει υπάρξει νέο έγγραφο για τη φετινή χρονιά, οπότε ισχύει το προηγούμενο...
Σχετικά με τα θέματα των εξετάσεων, προσωπικά θα χρησιμοποιήσω τη μορφή των προηγούμενων πανελληνίων (δηλαδή 3-5 ερωτήσεις σε κάθε ομάδα και ανάλογα με 1-2 υποερωτήματα) με μικρότερη έκταση όμως γιατί οι εξετάσεις έχουν πια διάρκεια 2 ώρες και όχι 3 ώρες όπως στις πανελλήνιες.
εγω παιδακια φετος εβγαλα στην δευτερα λυκειου 11 στο πρωτο τετραμηνο και στο δευτερο 12.2............τι λετε θα μεινω μεταεξεταστεος?μια γρηγορη απαντηση σας παρακαλω ??? ???