Πανελλαδικές 2011

Ξεκίνησε από Snipergr, 17 Μαΐου 2011, 02:30:25 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Snipergr

Πλησιάζοντας προς τις εξετάσεις του άλλου Σαββάτου, θα κάνω μια ερώτηση ρουτίνας μιας και είναι η πρώτη μου χρονιά που διδάσκω το μάθημα. Υπάρχουν κάποια είδη ασκήσεων που έχουν μεγάλη πιθανότητα να πέσουν? Πιστεύετε ότι ο βαθμός δυσκολίας θα κυμανθεί στα περσινά θέματα ή θα είναι πιο δύσκολα?

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος

Κάθε χρόνο τα θέματα θα ανεβαίνουν σε επίπεδο δυσκολίας και απαιτητικότητας  και έτσι θα γίνει και φέτος πιστεύω.


iliasthes

Πιστεύω οτι υπάρχουν κάποια είδη ασκήσεων που είναι πιθανά.

πχ πιστεύω οτι οι μετατροπές είναι ένα καλό είδος ασκήσεων.

Δηλαδή μετατροπές repeat σε while και το αντίστροφο ή for σε repeat ή while,
if σε case και το αντίστροφο.  Δίνουν σε οποιαδήποτε επιτροπή θεμάτων για οποιοδήποτε σκοπό μια δεξαμενή ασκήσεων που τυχαία, κυκλικά ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο μπορούν να αποτελούν ένα θέμα ή ένα υποερώτημα και να ξεκινάει τη σύνταξη των θεμάτων.

Μια συμβουλή της τελευταίας στιγμής προς υποψηφίους:
Πιστεύω πως για μια επανάληψη της τελευταίας στιγμής τέτοιου είδους κωδικοποιήσεις βοηθούν σε γρήγορη και αποτελεσματική επανάληψη.

Εστιάζεις σε διαφορετικές περιπτώσεις ασκήσεων (επιλογή, επανάληψη, μετατροπές κλπ) κωδικοποιείς τις διαφορετικές περιπτώσεις και για την κάθε μία κωδικοποείς σε ένα είδος πρόχειρου αλγορίθμου τα βήματα που πρέπει να κάνεις για την επίλυση τους (πχ αντιστροφή ανισότητας).

Μην περιμένετε να μάθετε από έξω ασκήσεις τελευταία μέρα. Πρώτον γιατί το μάθημα δεν ενδείκνυται για παπαγαλία. Δεύτερον γιατί το πλήθος των δυνατών ασκήσεων είναι τόσο μεγάλο που οι πιθανότητες να πέσει ολόιδια μια άσκηση όπως την έχετε μάθει είναι ελάχιστες. Προσπαθήστε απλώς να επαναφέρετε τη μεθοδολογία στο μυαλό σας.

Καλή επιτυχία σε όλους. 

vaggos_7

θα ηθελα να ρωτησω τι πιθανοτητες θα δινατε στο να πεσει ως τεταρτο θεμα μια ασκηση procedure/function .ευχαριστω

Γιάννης Αναγνωστάκης

Νομίζω μικρές..Πιο πιθανό θεωρώ να βάλουν κάτι απλό αρχικά..δηλαδή ένα τρέξιμο με υποπρογράμματα, όπως του Γενικού Λυκείου...

Είναι πολύ απότομη μετάβαση από το τίποτα να πάνε κατευθείαν σε θέμα 4 ...

petrosp13

Αν κρίνουμε από το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων των δικτύων, εγώ πιστεύω ότι δύσκολα θα τα αγγίξουν γενικά τα υποπρογράμματα φέτος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

papaluk

Επαναλαμβάνομαι, αλλά δεν ξέρω πόσοι μαθητές στα δίκτυα έγραψαν πάνω από 85.. θεωρώ πολύ λίγοι, οπότε τα θέματα στα δίκτυα ήταν για καλά διαβασμένους και με βάση το τελευταίο θέμα θα έπρεπε να έχουν συνειδητοποιήσει βαθύτερα τη θεωρία.. σαφώς και θα μπορούσαν να πέσουν δυσκολότερες ασκήσεις, άλλα τότε θα βλέπαμε το άριστα με κυάλια..
Στο δομημένο θεωρώ ότι τα θέματα θα είναι πιο δύσκολα από πέρυσι. Το βιβλίο έχει πάρα πολύ θεωρία και μακάρι μα μην ζητήσουν περισσότερα από 10 μόρια και ότι ζητήσουν να είναι σχετικό με ασκήσεις που λύνουν οι μαθητές πχ τύποι δεδομένων μεταβλητών ή παράμετροι τυπικές πραγματικές κτλ.. αλλά φαντάζομαι θα ζητηθεί κάτι πιο δύσκολο.. που δεν έχει χρήση σε πολλές ασκήσεις πχ διαγράμματα HIPO

Θεωρώ ότι στον πίνακα τιμών ή στο πρόγραμμα που θα αναπτύξουν οι μαθητές θα έχει σίγουρα υποπρόγραμμα με πιο πιθανό το πρώτο σενάριο.
Ίσως ζητήσουν διάγραμμα ροής που δεν το έχουν κάνει ποτέ.
Τέλος για ασκησοθεωρία πολύ καλό το 13 κεφ. με την ord κτλ και ίσως άσκηση με read readln κατά τα πρότυπα του περσινού με τη write.. τέλος πάντων ότι και να πούμε τα θέματα θα τα δούμε σε λίγες ώρες, εύχομαι να είναι θέματα που θα ξεχωρίσει ο διαβασμένος (έως 14-15), ο διαβασμένος που το έχει αρκετά (έως 17-18) και ο διαβασμένος που είναι αστέρι (20)..

petrosp13

Αν από τα περσινά θέματα του προγραμματισμού, πάμε σε θέμα με υποπρόγραμμα, τότε μιλάμε για άλμα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

chzisi

Δεν αργούν λίγο τα θέματα?

chzisi


marianad

Που είναι? Δεν τα βρίσκω..


petrosp13

Ευκολάκια
Λύσεις πότε μπορούμε να ανεβάσουμε κύριοι διαχειριστές;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, υπόδειξη για τα "νόμιμα" εργαλεία προς χρήση.. :-\
ΠαράθεσηΥποδείξεις για το Θέμα Δ:
..
β. Για την επανάληψη να γίνει χρήση της εντολής while ... do ή της εντολής repeat ... until.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

iliasthes

Αν θυμάμαι καλά και για τις πανελλαδικές του Ενιαίου μετά τις 12:30 λύσεις.

vaggos_7

μπορειτε να πειτε απαντησεις για σωστο λαθος αντιστιχηση κ γνκ για την θεωρεια! ευχαριστω..σχετικα ευκολα μπορει να εχω κ μια μικρη ελπιδα για 100  :D

petrosp13

#17
Ενδεικτικές απαντήσεις




Από την ομάδα διαχείρισης: απαγορεύεται η ανάρτηση λύσεων πριν τις 12:30

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

iliasthes

Tα θέματα είναι σχετικά εύκολα (όπως φαίνονται με μια πρώτη ματιά).  Ένας μαθητής που ήταν έστω και λίγο διαβασμένος μπορούσε να ξεκινήσει με τις πρώτες 60 μονάδες χωρίς ιδιαίτερα κόπο (θέματα Α και Β). Από εκεί και μετά τα προβλήματα που έπρεπε να γίνουν αλγόριθμος και πρόγραμμα αντίστοιχα δεν ήταν επίσης πολύ δύσκολα. Μακάρι να πάνε καλά οι μαθητές μας (αν και φέτος δεν είμαι σε ΕΠΑΛ, αλλά μετά από 6 θητείες στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, όλους τους μαθητές των ΕΠΑΛ τους νιώθω σαν δικούς μου).

natso

Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Μαΐου 2011, 10:53:17 ΠΜ
Ενδεικτικές απαντήσεις




Από την ομάδα διαχείρισης: απαγορεύεται η ανάρτηση λύσεων πριν τις 12:30


θα μπορουσατε να μου τις στειλετε με e-mail??
natsoman@live.co.uk

Γιάννης Αναγνωστάκης


To θετικό είναι ότι έβαλαν 2 προβλήματα φέτος, και τα δύο με επανάληψη

Αρνητικό, για μένα, είναι ότι δεν εξετάζονται καθόλου τα υποπρογράμματα, εκτός από ένα Σ-Λ, παρόλο που αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του προγραμματισμού

Σαφείς εκφωνήσεις, οι 2 απο τις 3 ερωτήσεις ανάπτυξης ήταν απλή αναφορά, τα Σ-Λ σαφώς διατυπωμένα, όλα καλά

Ας μην περιμένουμε πολύ δυσκολότερα θέματα. Στα ΕΠΑ.Λ, παρόλο που υπάρχουν αρκετά αξιόλογα μυαλά, η πλειοψηφία (χωρίς να θέλω να προσβάλλω κάποιο μαθητή που διαβάζει το forum) δεν θα μπορούσε να τα βγάλει εύκολα πέρα με δυσκολότερα προβλήματα (άποψη μου)

Επίσης, σταδιακά ελπίζω να αρχίσει να φαίνεται η λογική του ότι, αν δεν έχεις καταλάβει τι γίνεται, δεν μπορείς να γράψεις πάνω απο 50,60






papaluk

#21
ενδεικτικές λύσεις

Ζητώ συγνώμη.. ο δαίμων του τυπογραφείου ξαναχτύπησε..δυστυχώς μετά τις εξετάσεις δεν κατάφερα να μπω πάλι στο στέκι οπότε δεν είδα ότι στο pdf  που ανέβασα τα Σ-Λ ήταν από άλλο μάθημα.. ίσως από τα δίκτυα :-)!
Ζητώ και πάλι συγνώμη για αναστάτωση.
Τα σωστά
Λ
Σ
Λ
Σ
Λ

jimmys01

#22




Από την ομάδα διαχείρισης: το παρόν μήνυμα διαγράφηκε επειδή χρησιμοποιούσε greeklish.
Παρακαλείται το μέλος να πατήσει "Τροποποίηση" και να ξαναγράψει το μήνυμα με ελληνικούς χαρακτήρες.


jimmys01

#23
A1)

a Λ
b Σ
c Λ
d Σ
e Λ




Α2)

4στ




Α5)
(θελει μονο 5)
Διαδικαστικος
Δομημενος
Παράλληλος
Λογικός
Αντικιμενοστρεφης
Συναρτισιακος
Λογικός

Β1)

Χ Y
1 6
7 3
4 3
12 4
3 3
2 18

7 div 3 = 2 7 mod 3 = 1
12 div 3 = 4 12 mod 3 = 0


B2)

readln(x);

case x of
1:y:=x+5;
2:y:=x*5+8;
3:y:=2*x-x;
4:y:=(x+x*5) div 7;
else  y:=(x div 3)+(x mod 3);
end;

writeln(y);

Γ)
{ΘΕΜΑ Γ
Το σύνολο των σχολείων μιας πόλης αποφάσισε να επισκεφθούν το Ενυδρείο της περιοχής τους. Η χρέωση για την είσοδο των μαθητών ανά σχολείο θα γίνει σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Τιμή εισιτηρίου ανά μαθητή 10 Ευρώ
1 έως και 20 μαθητές
Κανένα δωρεάν εισιτήριο
21 έως και 40 μαθητές
Δώρο το κόστος 5 εισιτηρίων
41 και άνω μαθητές
Δώρο το κόστος 9 εισιτηρίων
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 6 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος:
Γ1. Να διαβάζει το πλήθος Ν των σχολείων της πόλης.
Μονάδες 2
Γ2. Για καθένα από τα σχολεία να διαβάζει το όνομά του και το πλήθος των μαθητών που θα συμμετάσχουν.
Μονάδες 6
Γ3. Να υπολογίζει το πληρωτέο ποσό κάθε σχολείου ανάλογα με το πλήθος των μαθητών του.
Μονάδες 8
Γ4. Να εμφανίζει το όνομα και το ποσό πληρωμής κάθε σχολείου.}

Program G;
var

i,n,PosoMathitwn:integer;
posoPlirwmis:real;
sxolio:string[25];
begin

writeln('Aritxmos Sxoliown');
read(n);

for i:=0 to n do //monades 2
begin
writeln('Onoma Sxoliou');
read(sxolio);
writeln('Posa isitiria');
read(PosoMathitwn); //monades 6

if (PosoMathitwn<=20) then posoPlirwmis:=PosoMathitwn*10
else if (PosoMathitwn<=40) then posoPlirwmis:=PosoMathitwn*10-50 //miwn tin aksia twn 5 eisitiriwn diladi 50 eurw...
else if (PosoMathitwn<=40) then posoPlirwmis:=PosoMathitwn*10-50
else posoPlirwmis:=PosoMathitwn*10-90; //monades 8

writeln(sxolio,' tha plirwsi ',posoPlirwmis:5:2); //monades 4
end;

end.


{ΘΕΜΑ Δ
Μια εταιρεία παραγωγής γραφικής ύλης που διανέμει τα προϊόντα της μέσω πωλητών της, επιθυμεί στο τέλος της χρονιάς να ελέγξει την απόδοσή τους.
Να γράψετε στο τετράδιό σας πρόγραμμα σε γλώσσα Pascal το οποίο:
Δ1. Να περιλαμβάνει το τμήμα δηλώσεων μεταβλητών.
Μονάδες 3
Δ2. Να διαβάζει το όνομα του πωλητή.
Μονάδες 2
Δ3. Το ανωτέρω (Δ2) να επαναλαμβάνεται έως ότου δοθεί για όνομα πωλητή η τιμή 'ΤΕΛΟΣ'.
Μονάδες 3
ΤΕΛΟΣ 4ΗΣ ΑΠΟ 6 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΑΡΧΗ 5ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Δ4. Κατά τη διάρκεια της επανάληψης να διαβάζεται το ποσό των ετήσιων πωλήσεων κάθε πωλητή και μετά το τέλος των επαναλήψεων να έχουν υπολογιστεί τα ακόλουθα:
α) Το πλήθος των πωλητών με πωλήσεις >=50000 Ευρώ.
β) Το πλήθος των πωλητών με πωλήσεις <50000 Ευρώ.
γ) Το συνολικό ποσό των πωλήσεων όλων των πωλητών.
Μονάδες 8
Δ5. Στο τέλος των επαναλήψεων να:
α) τυπώσει το πλήθος των πωλητών με πωλήσεις >=50000 Ευρώ
β) τυπώσει το πλήθος των πωλητών με πωλήσεις <50000 Ευρώ
γ) τυπώσει το συνολικό ποσό των πωλήσεων όλων των πωλητών
δ) υπολογίσει και να τυπώσει το μέσο όρο των πωλήσεων όλων των πωλητών με ακρίβεια ενός δεκαδικού στοιχείου.
Μονάδες 4}

Program d;
var
onoma_p:string; //3is monades
sum,poso,plithosAnwtwn50000,plithosKatwtwn50000:real;
begin

plithosAnwtwn50000:=0;
plithosKatwtwn50000:=0;
sum:=0;
repeat

writeln('Dose to onoma tou pwliti'); //2 monades
read(onoma_p);
writeln('Dose to poso twn pwlisewn'); //2 monades
read(poso);

sum:=sum+poso;
if (poso>=50000) then plithosAnwtwn50000:=plithosAnwtwn50000+1
else plithosKatwtwn50000:=plithosKatwtwn50000+1; //oi tris panw grames 8 monades

until (onoma_p='telos');//3is monades

writeln('plithos Anw twn 50000',plithosAnwtwn50000:5:2);
writeln('plithos Katw twn 50000',plithosAnwtwn50000:5:2);
writeln('Sinolo',sum:5:1); //to ena einai i akriveia 1 dekadikou.. // oi parapanw 3is grammes einai 4 monades
end.
// Gia to Thema D den leei tipota gia elenxo orthotitas timwn!!!




petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Ma8hths

Παράθεση από: jimmys01 στις 28 Μαΐου 2011, 12:05:31 ΜΜ






B2)

readln(x);

case x of
1:y:=x+5;
2:y:=x*5+8;
3:y:=2*x-x;
4:y:=(x+x*5) div 7;
else : y:=(x div 3)+(x mod 3);
end;

writeln(y);




Program d;
var
onoma_p:string; //3is monades
sum,poso,plithosAnwtwn50000,plithosKatwtwn50000:real;
begin

plithosAnwtwn50000:=0;
plithosKatwtwn50000:=0;
sum:=0;
repeat

writeln('Dose to onoma tou pwliti'); //2 monades
read(onoma_p);
writeln('Dose to poso twn pwlisewn'); //2 monades
read(poso);

sum:=sum+poso;
if (poso>=50000) then plithosAnwtwn50000:=plithosAnwtwn50000+1
else plithosKatwtwn50000:=plithosKatwtwn50000+1; //oi tris panw grames 8 monades

until (onoma_p<>'telos');//3is monades

writeln('plithos Anw twn 50000',plithosAnwtwn50000:5:2);
writeln('plithos Katw twn 50000',plithosAnwtwn50000:5:2);
writeln('Sinolo',sum:5:1); //to ena einai i akriveia 1 dekadikou.. // oi parapanw 3is grammes einai 4 monades
end.
// Gia to Thema D den leei tipota gia elenxo orthotitas timwn!!!
Έχεις δυο λαθάκια... στο B2 στο else δεν θέλει " : "
και στο Δ θέμα είναι: until (onoma_p='telos');


Νίκος Αδαμόπουλος

Πάλι ο 'ΤΕΛΟΣ' μένει τελευταίος!

kavouras

Πανεύκολα τα θέματα παιδιά.....

Stefevan

Ο 'ΤΕΛΟΣ' έχει στοιχειώσει τις πανελλαδικές!  :D
Επίσης, πάλι τι είναι αλγόριθμος...

Ma8hths


Στο θέμα Δ δήλωσα τις μεταβλητές ως longint για τους ακαίρεους και double για πραγματικούς αφού οι τιμές ξεπερνάνε τα όρια του integer  και real, είναι λάθος;

Ρωτάω γιατι βλέπω τις λύσεις με real  και integer.

Ιωάννης Γκίνης

ΠαράθεσηΑν το τμήμα προγράμματος εκτελεί είσοδο δεδομένων ή έξοδο αποτελεσμάτων, τότε δεν χρησιμοποιούμε συνάρτηση.

program Test;

function GetValueOk(var Value: Integer): Boolean;
begin
  Write('Δώσε μια ακέραια τιμή >100: ');
  Readln(Value);
  GetValueOk := Value > 100;
end;

var
  Value: Integer;

begin
  repeat
  until GetValueOk(Value);
end.


Ας μου επιτραπεί να πω πως το δ του Α1 είναι Λάθος (διατύπωσης τουλάχιστον) κατά την ταπεινή μου γνώμη

Ιωάννης Γκίνης

#32
Παράθεση από: Ma8hths στις 28 Μαΐου 2011, 02:34:18 ΜΜ
Στο θέμα Δ δήλωσα τις μεταβλητές ως longint για τους ακαίρεους και double για πραγματικούς αφού οι τιμές ξεπερνάνε τα όρια του integer  και real, είναι λάθος;

Ρωτάω γιατι βλέπω τις λύσεις με real  και integer.


Εφόσον το αντικείμενο του βιβλίου είναι ουσιαστικά η Turbo Pascal, ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ!

Το ποσό, το συνολικό ποσό και ο μέσος όρος πρέπει να είναι πραγματικοί αριθμοί εφόσον μιλάμε για λεφτά, οι άλλες δύο μεταβλητές είναι μετρητές οπότε ο INTEGER μας εξυπηρετεί.
Για το ποσό ο τύπος REAL είναι ικανοποιητικός. Τώρα όσο αφορά το συνολικό ποσό και κατ' επέκταση το μέσο όρο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο τύπος DOUBLE.

Συγχωρέστε μου το λάθος, ήμουν σε σύγχυση και δεν είχα διαβάσει καλά την εκφώνηση :)



petrosp13

Σελίδα 121
"Αν το τμήμα προγράμματος εκτελεί είσοδο δεδομένων ή έξοδο αποτελεσμάτων, τότε δε χρησιμοποιούμε συνάρτηση"

@Ma8hths
Σωστό είναι αυτό που έκανες, είσαι ακόμα πιο τυπικός από ότι θα σου ζητηθεί, μην ανησυχείς καν
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Ιωάννης Γκίνης

Ναι, σωστά, είναι κι αυτό... το «βιβλίο»

Τί να πει κανείς;

petrosp13

Και στον προγραμματισμό του ενιαίου έχουμε ως θέσφατο ότι μια συνάρτηση δεν έχει είσοδο/έξοδο
Δυστυχώς ή ευτυχώς, με βάση αυτό πηγαίνουμε
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Ιωάννης Γκίνης

#36
Συμφωνώ, αλλά αυτό, δεν είναι ένα από τα σημεία όπου θα έπρεπε να είναι εμφανής η διαφορά της ΤΕΕ; Anyway, μεγάλη κουβέντα και off topic. Ας ελπίσουμε κάποτε να καταφέρουμε να τα διορθώσουμε αυτά ;)

kpde

Παράθεση από: Sergio στις 28 Μαΐου 2011, 10:44:19 ΠΜ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, υπόδειξη για τα "νόμιμα" εργαλεία προς χρήση.. :-\
..
Υποδείξεις για το Θέμα Δ:
..
β. Για την επανάληψη να γίνει χρήση της εντολής while ... do ή της εντολής repeat ... until.

Αμάν..

Εμείς στα ΓΛ γιατί το θεωρούμε λάθος ρε παιδιά;;

Άλλος Θεός στα Γενικά άλλος στα ΕΠΑ.Λ ?

Το ίδιο υπουργείο δε κάνει τις εξετάσεις;

Στην ίδια χώρα δεν είναι και οι δύο τύποι λυκείου;

Αλλάζουν οι κανόνες έντιμης εξέτασης από τα ΕΠΑ.Λ στα Γενικά ;;

Μήπως είναι τελικά άδικες οι ανησυχίες μας πως (δήθεν) "κάτι τέτοιο δεν πρέπει να γίνεται ;;"

natso

Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Μαΐου 2011, 02:53:04 ΜΜ
Σελίδα 121
"Αν το τμήμα προγράμματος εκτελεί είσοδο δεδομένων ή έξοδο αποτελεσμάτων, τότε δε χρησιμοποιούμε συνάρτηση"

@Ma8hths
Σωστό είναι αυτό που έκανες, είσαι ακόμα πιο τυπικός από ότι θα σου ζητηθεί, μην ανησυχείς καν
Έκανα το ίδιο με το longint αλλά όχι με το double γιατί δεν θυμώνουν τις τιμές που μπορεί να πάρει το real...θα αφαιρεθούν πολλές μονάδες?

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: kpde στις 28 Μαΐου 2011, 03:23:40 ΜΜ
Αμάν..

Εμείς στα ΓΛ γιατί το θεωρούμε λάθος ρε παιδιά;;

Είναι βλέπεις το Ευαγγ... (εεεε...!) το Σχολικό Βιβλίο διαφορετικό....!

jimmys01

#40
Παράθεση από: Ma8hths στις 28 Μαΐου 2011, 02:34:18 ΜΜ
Στο θέμα Δ δήλωσα τις μεταβλητές ως longint για τους ακαίρεους και double για πραγματικούς αφού οι τιμές ξεπερνάνε τα όρια του integer  και real, είναι λάθος;

Ρωτάω γιατι βλέπω τις λύσεις με real  και integer.





Από την ομάδα διαχείρισης: το παρόν μήνυμα διαγράφηκε επειδή χρησιμοποιούσε greeklish.
Παρακαλείται το μέλος να πατήσει "Τροποποίηση" και να ξαναγράψει το μήνυμα με ελληνικούς χαρακτήρες.


natso

#41
Παράθεση από: jimmys01 στις 28 Μαΐου 2011, 04:05:40 ΜΜ




Από την ομάδα διαχείρισης: το παρόν μήνυμα διαγράφηκε επειδή χρησιμοποιούσε greeklish.
Παρακαλείται το μέλος να πατήσει "Τροποποίηση" και να ξαναγράψει το μήνυμα με ελληνικούς χαρακτήρες.



Για τον real δεν ξέρω δυστυχώς.. όσον αναφορά το integer περνει τιμες απο -32768 εως 32767 (2^16)...από την στιγμή που οι ασκήσεις αναφέρονται σε τιμές των 50000 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί..

jimmys01

#42
Παράθεση από: natso στις 28 Μαΐου 2011, 04:10:20 ΜΜ
Για τον real δεν ξέρω δυστυχώς.. όσον αναφορά το integer περνει τιμες απο -32768 εως 32767 (2^16)...από την στιγμή που οι ασκήσεις αναφέρονται σε τιμές των 50000 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί..





Από την ομάδα διαχείρισης: το παρόν μήνυμα διαγράφηκε επειδή χρησιμοποιούσε greeklish.
Παρακαλείται το μέλος να πατήσει "Τροποποίηση" και να ξαναγράψει το μήνυμα με ελληνικούς χαρακτήρες.


natso

#43
Παράθεση από: jimmys01 στις 28 Μαΐου 2011, 04:29:43 ΜΜ




Από την ομάδα διαχείρισης: το παρόν μήνυμα διαγράφηκε επειδή χρησιμοποιούσε greeklish.
Παρακαλείται το μέλος να πατήσει "Τροποποίηση" και να ξαναγράψει το μήνυμα με ελληνικούς χαρακτήρες.


Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο αντιλαμβάνεται ο κάθε ένας διαφορετικά.. μπορεί κάποιος να θεωρεί ότι εφόσον μιλάμε για τέτοια ποσά δεν μας νοιάζουν τα δεκαδικά ψηφία ενώ κάποιος άλλος όπως εσύ να θεωρεί ότι πρέπει να εξετάζουμε ακόμα και το τελευταίο δεκαδικό ψηφίο.. ελπίζω να πάρουν και τις δυο περιπτώσεις σωστές!

Νίκος Αδαμόπουλος

Κανονικά τα greeklish τα διαγράφουμε! Οπότε...

Ma8hths

Παράθεση από: jginis στις 28 Μαΐου 2011, 02:51:53 ΜΜ
Εφόσον το αντικείμενο του βιβλίου είναι ουσιαστικά η Turbo Pascal, ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ!

Το ποσό, το συνολικό ποσό και ο μέσος όρος πρέπει να είναι πραγματικοί αριθμοί εφόσον μιλάμε για λεφτά, οι άλλες δύο μεταβλητές είναι μετρητές οπότε ο INTEGER μας εξυπηρετεί.
Για το ποσό ο τύπος REAL είναι ικανοποιητικός. Τώρα όσο αφορά το συνολικό ποσό και κατ' επέκταση το μέσο όρο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο τύπος DOUBLE.

Συγχωρέστε μου το λάθος, ήμουν σε σύγχυση και δεν είχα διαβάσει καλά την εκφώνηση :)

Πόσες μονάδες θα μου κόψει γιαυτό;

Τσάμπα μονάδες, παει το 100...  :'(  :'(

Ιωάννης Γκίνης

Λυπάμαι για το 100, σου εύχομαι να είναι το μοναδικό σου λάθος.

tallis

Παράθεση από: jginis στις 28 Μαΐου 2011, 02:45:14 ΜΜ
program Test;

function GetValueOk(var Value: Integer): Boolean;
begin
  Write('Δώσε μια ακέραια τιμή >100: ');
  Readln(Value);
  GetValueOk := Value > 100;
end;

var
  Value: Integer;

begin
  repeat
  until GetValueOk(Value);
end.


Ας μου επιτραπεί να πω πως το δ του Α1 είναι Λάθος (διατύπωσης τουλάχιστον) κατά την ταπεινή μου γνώμη

Θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο για οι ασάφειες και τα λάθη του βιβλίου προκαλούν σύγχυση.
Απόστολος Γιόκας
ΠΕ20 - ΕΠΑΛ Ορεστιάδας

port67

Παδιά για τα σωστό-λάθος έχω δεί μέχρι στιγμής διάφορες παραλλαγές. Έχω δει : Λ-Σ-Λ-Σ-Λ........ Σ-Λ-Λ-Σ-Σ...........Λ-Σ-Λ-Σ-Σ........... Ξέρει κάποιος στα σίγουρα να μας πεί τη σωστή ακολουθία; Το τελευταίο δεν θα έπρεπε να είναι chr(x) για να είναι σωστό;

Επίσης στο ΘΕΜΑ Α στο Α4 αντί για Ακέραιος, Πραγματικός , Λογικός, Χαρακτήρας έβαλα Integer, Real, Boolean, char, τί γίνεται σε αυτή την περίπτωση;

::)

petrosp13

ΛΣΛΣΛ
Σωστοί είναι οι τύποι που έβαλες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Ιωάννης Γκίνης

Κοιτάω τα θέματα και δε μπορώ θα την πω την κακία μου  >:D
ΘΕΜΑ Β
Τί εκφώνηση θεέ μου;;; Ο ορισμός του κωμικοτραγικού  ;D

petrosp13

Ποιο είναι το πρόβλημα με την εκφώνηση;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Ιωάννης Γκίνης

#52
Τίποτα, απλά ξυπνά μέσα μου το τέρας https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3613.0 :)
Λίγη περισσότερη προσοχή στη δουλειά μας. Ας σεβαστούμε τα παιδιά, από αυτά περιμένουμε ένα καλύτερο αύριο· εφόσον βέβαια τους δώσουμε ό,τι πιο σωστό έχουμε, σήμερα.

iliasthes

Παράθεση από: port67 στις 28 Μαΐου 2011, 06:48:01 ΜΜ
Παδιά για τα σωστό-λάθος έχω δεί μέχρι στιγμής διάφορες παραλλαγές. Έχω δει : Λ-Σ-Λ-Σ-Λ........ Σ-Λ-Λ-Σ-Σ...........Λ-Σ-Λ-Σ-Σ........... Ξέρει κάποιος στα σίγουρα να μας πεί τη σωστή ακολουθία; Το τελευταίο δεν θα έπρεπε να είναι chr(x) για να είναι σωστό;
ΛΣΛΣΛ, έχει δίκιο ο συνάδελφος petrosp13

Ξανακοίταξα τα θέματα πριν λίγο και τα θεωρώ αρκετά αξιόλογα και μέσα στο πνεύμα του ΕΠΑΛ. Και τι δεν θα έδινα να είχα και φέτος υποψήφιους μαθητές, θα ένιωθα πολύ χαρούμενος με τα αποτελέσματα τους. 

kavouras

Επιβεβαιώνω, τα τσέκαρα όλα μέσω στο βιβλίο, είναι Λ-Σ-Λ-Σ-Λ

jimmys01

Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Μαΐου 2011, 06:54:54 ΜΜ
ΛΣΛΣΛ
Σωστοί είναι οι τύποι που έβαλες

Θα συμφωνήσω και εγω.