ΓΕΛ: Back to the Future

Ξεκίνησε από odysseas, 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Diotima

Σχόλιο στο alfavita στο άρθρο "Κερδισμένοι και χαμένοι με το νέο σύστημα εξετάσεων":

Άλλωστε, λίγο πριν παρθεί η τελική απόφαση, το στέλεχος του Κουράκη που είναι πίσω από αυτό το τερατούργημα, μίλησε σε φροντιστές στο Ηράκλειο και τους τόνισε ότι θα αναβαθμίσει την...... δημόσια παιδεία. Και ιδού πως την αναβάθμισε.

Ξέρει κανείς κάτι γι αυτό; Όπως γράφει κι ο Παναγιώτης

δεν προέβησαν σε καμία διαβούλευση (τουλάχιστον ορατή και δημόσια), ούτε με Επιστημονικές Ενώσεις ούτε με Ακαδημαϊκούς – αντίθετα, φαίνεται να διαβουλεύτηκαν με διάφορες ομάδες εκπαιδευτικών και άλλων ενδιαφερομένων, με σκοπό την υλοποίηση αιτημάτων (αύξηση ωρών, παρουσία σε διάφορες κατευθύνσεις, ισχυροποίηση ή παραγκωνισμό κ.λπ.)

Ερώτημα:
Η ΕΠΕ τηρεί σιωπηλή συμφωνία ή κάνω λάθος;


tdrivas

Παράθεση από: Diotima στις 14 Απρ 2015, 10:14:58 ΜΜ

Άλλωστε, λίγο πριν παρθεί η τελική απόφαση, το στέλεχος του Κουράκη που είναι πίσω από αυτό το τερατούργημα, μίλησε σε φροντιστές στο Ηράκλειο και τους τόνισε ότι θα αναβαθμίσει την...... δημόσια παιδεία. Και ιδού πως την αναβάθμισε.

Ξέρει κανείς κάτι γι αυτό; Όπως γράφει κι ο Παναγιώτης



http://www.cretapost.gr/anavathmismeno-dimosio-scholio-epidioki-to-ipourgio-pedias/
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Diotima

Παράθεση από: dtzimas στις 08 Απρ 2015, 01:55:04 ΜΜ
Παράθεση από facebook:
Nikolaos D. Skikos Για να μην μας εμπαίζουν, ο στόχος του Υπουργείου είναι να μη "σπάσει" το Πολυτεχνείο και οι υποψήφιοι της 2ης ομάδας να μπορούν να δηλώσουν όλα τα Πολυτεχνικά Τμήματα. Δηλαδή να μπαίνουν σε όλα με εξεταζόμενο τη Χημεία και απλά διδασκόμενο το ΑΕΠΠ. Διαδίδουν δε ότι σε αυτό συμφώνησαν και καθηγητές Πληροφορικής που παρευρέθηκαν σε κοινή συνάντηση με τους
Μ Ψυχογιού, Γ. Κατωπόδη, Α. Κασίδη, Φ. Σιδέρη και Α. Παπαδόπουλο
την Τετάρτη 18/3/2015 στα γραφεία της ΕΕΧ.

Dimitris Tzimas Αν αληθεύει ότι παρευρέθηκαν "συνάδελφοι" πληροφορικής πρέπει: 1. να μάθουμε ποιοι ήταν 2. ποιος τους εξουσιοδότησε να μας εκπροσωπήσουν στη φωλιά του κούκου 3. γιατί πούλησαν τον κλάδο...

Η δημοσίευση για τη συνάντηση του κ. Μπουγελέκα με το Σύλλογο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων στο Ηράκλειο Κρήτης είναι στις 19/3/2015.
Δηλαδή συμπεραίνουμε ότι οι διαπραγματεύσεις μάλλον έγιναν αυτές τις δύο ημέρες, με την προϋπόθεση ότι αληθεύουν και τα παραπάνω.

Επίσης κοιτώντας το καταστατικό της ΕΠΕ βλέπω ότι 2 από τα μέλη της διοικούσας επιτροπής κατοικούν στο Ηράκλειο Κρήτης, ένας στο Ρέθυμνο και δύο στην Αθήνα.
Αυτοί που μένουν στην Κρήτη δεν πήραν χαμπάρι τι γίνεται ώστε να ...συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις και να υπερασπιστούν τον κλάδο; Η συνάντηση στο Ηράκλειο δεν ήταν κρυφή, θα είχε βουίξει ο τόπος φαντάζομαι.

petrosp13

Μα υπερασπίστηκαν τον κλάδο...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Diotima

Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Απρ 2015, 12:23:15 ΠΜ
Μα υπερασπίστηκαν τον κλάδο...

Ναι...έχεις δίκιο. Καταλαβαίνω πολύ καλά...
Όλο το προηγούμενο διάστημα, σχεδόν δυο χρόνια τώρα, δώσαμε όλοι μας έναν πόλεμο, έναν πόλεμο που άλλοι μας κήρυξαν. Κάθε ένας μας με τον τρόπο του και τις δυνάμεις του.
Και συνεχίζουμε ακόμα...κι ας είμαστε πολύ κουρασμένοι.
Νοιώθω πολύ μεγάλη λύπη αυτήν τη στιγμή...δεν είχα φανταστεί ποτέ ότι μπορούσε να τελειώσει έτσι...με αυτόν τον τρόπο...
Αλλά πόσοι ανθρώπινοι πόλεμοι δεν έχουν τελειώσει έτσι;
Σας ευχαριστώ όλους σας που με βοηθήσατε να καταλάβω...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Diotima στις 15 Απρ 2015, 12:55:32 ΠΜ
Ναι...έχεις δίκιο. Καταλαβαίνω πολύ καλά...
Όλο το προηγούμενο διάστημα, σχεδόν δυο χρόνια τώρα, δώσαμε όλοι μας έναν πόλεμο, έναν πόλεμο που άλλοι μας κήρυξαν. Κάθε ένας μας με τον τρόπο του και τις δυνάμεις του.
Και συνεχίζουμε ακόμα...κι ας είμαστε πολύ κουρασμένοι.
Νοιώθω πολύ μεγάλη λύπη αυτήν τη στιγμή...δεν είχα φανταστεί ποτέ ότι μπορούσε να τελειώσει έτσι...με αυτόν τον τρόπο...
Αλλά πόσοι ανθρώπινοι πόλεμοι δεν έχουν τελειώσει έτσι;
Σας ευχαριστώ όλους σας που με βοηθήσατε να καταλάβω...


Eγω θα έλεγα να μην βγάζουμε γρήγορα συμπεράσματα πριν ακούσουμε και την άλλη πλευρά...

jfk1976

Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Απρ 2015, 12:23:15 ΠΜ
Μα υπερασπίστηκαν τον κλάδο...
Παράθεση από: Diotima στις 15 Απρ 2015, 12:11:56 ΠΜ
Η δημοσίευση για τη συνάντηση του κ. Μπουγελέκα με το Σύλλογο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων στο Ηράκλειο Κρήτης είναι στις 19/3/2015.
Δηλαδή συμπεραίνουμε ότι οι διαπραγματεύσεις μάλλον έγιναν αυτές τις δύο ημέρες, με την προϋπόθεση ότι αληθεύουν και τα παραπάνω.

Επίσης κοιτώντας το καταστατικό της ΕΠΕ βλέπω ότι 2 από τα μέλη της διοικούσας επιτροπής κατοικούν στο Ηράκλειο Κρήτης, ένας στο Ρέθυμνο και δύο στην Αθήνα.
Αυτοί που μένουν στην Κρήτη δεν πήραν χαμπάρι τι γίνεται ώστε να ...συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις και να υπερασπιστούν τον κλάδο; Η συνάντηση στο Ηράκλειο δεν ήταν κρυφή, θα είχε βουίξει ο τόπος φαντάζομαι.

Παράθεση από: Diotima στις 15 Απρ 2015, 12:11:56 ΠΜ
Η δημοσίευση για τη συνάντηση του κ. Μπουγελέκα με το Σύλλογο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων στο Ηράκλειο Κρήτης είναι στις 19/3/2015.
Δηλαδή συμπεραίνουμε ότι οι διαπραγματεύσεις μάλλον έγιναν αυτές τις δύο ημέρες, με την προϋπόθεση ότι αληθεύουν και τα παραπάνω.

Επίσης κοιτώντας το καταστατικό της ΕΠΕ βλέπω ότι 2 από τα μέλη της διοικούσας επιτροπής κατοικούν στο Ηράκλειο Κρήτης, ένας στο Ρέθυμνο και δύο στην Αθήνα.
Αυτοί που μένουν στην Κρήτη δεν πήραν χαμπάρι τι γίνεται ώστε να ...συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις και να υπερασπιστούν τον κλάδο; Η συνάντηση στο Ηράκλειο δεν ήταν κρυφή, θα είχε βουίξει ο τόπος φαντάζομαι.

όχι η ΕΠΕ δεν πούλησε το κλάδο. ούτε ήθελε να είναι το μάθημα πληροφορικής μόνο γενικής παιδείας και δεν την ένοιαζε αν θα είναι εξεταζόμενο ή όχι.Απεναντίας ήταν κόκκινη γραμμή το να είναι εξεταζόμενο μάθημα η πληροφορική.

Αυτό που ξέρω είναι ότι ήθελαν να βγάλουν ανακοίνωση όπου όλες οι ενώσεις θα καλούσαν το υπουργείο για διαβούλευση το νέο εξεταστικό . Βέβαια δεν κατάφεραν να βγάλουν αυτήν την ανακοίνωση ..

Υ.Γ1 Προς Σκίκο: Νίκο θα μπορούσες απλά να ρωτήσεις τι έγινε σε αυτήν την συνάντηση και να πάρεις τον Δημήτρη τον Κυριακό τον πρόεδρο της ΕΠΕ και να τον ρωτήσεις αντί να μιλάς για πουλητάρια κτλ..
Υ.Γ2 Πιστεύω πως οι άλλες ενώσεις κατάλαβαν ότι δεν έπρεπε να συγκρουστούν με τους πληροφορικούς χάρις βέβαια και στον αγώνα που κάναμε για  να επικοινωνήσουμε στον κόσμο την αξία του μαθήματος της πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες. Απλά τώρα άφησαν τους πληροφορικούς και έπιασαν τους οικονομολόγους..;)

fof

#622
Παράθεση από: jfk1976 στις 15 Απρ 2015, 02:58:56 ΠΜ

Υ.Γ1 Προς Σκίκο: Νίκο θα μπορούσες απλά να ρωτήσεις τι έγινε σε αυτήν την συνάντηση και να πάρεις τον Δημήτρη τον Κυριακό τον πρόεδρο της ΕΠΕ και να τον ρωτήσεις αντί να μιλάς για πουλητάρια κτλ..


Άρα λοιπόν γνωρίζεις πως έγινε συνάντηση!!

Τι να πω ; Αυτά τα πράγματα μόνο στον κλάδο μας γίνονται! Με ποιο δικαίωμα και ποια αρμοδιότητα δίνει το ελεύθερο στην κάθε ένωση και σύλλογο που σχετίζεται με τη Πληροφορική να επεμβαίνει και να διαπραγματεύεται τόσο κρίσιμα και ζωτικά θέματα του κλάδου μας!

Και όχι μόνο αυτό αλλά να ξεπουλάει τον Κλάδο με προτάσεις ενάντια στα συμφέροντα και τις επιθυμίες των συναδέλφων

Να πάρει η Πεκάπ να ρωτήσει αν η ΕΠΕ ενήργησε αυτοβούλως ( χωρίς να ενημερώσει και να δώσει λογαριασμό σε κανέναν)  αν  συναντήθηκε με χημικούς για να βγάλουν από κοινού πρόταση ;;

Αυτά που γίνονται είναι ΤΡΑΓΙΚΑ!!!! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ!!!  Συνάδελφοι καθηγητές ,που έχουν φτύσει αίμα στον αγώνα αυτόν πρέπει να κινηθούν Νομικά πλέον σε μια τυχάρπαστη ένωση που εν αγνοία μας , μας «εκπροσωπεί»!

ether

Αν έχουμε κατά νου την ιστορία του κλάδου, και πιο σωστά θα κρίνουμε και δε θα βλέπουμε φαντάσματα

petrosp13

Όπως και να'χει, η σιωπή δείχνει ότι είμαστε ικανοποιημένοι στα αιτήματα μας;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Spyridon


andreas_p

Συνάδελφοι , Χρόνια Πολλά !

Έστειλα, ιεραρχικά, τις παρακάτω βελτιωτικές προτάσεις στον αναπληρωτή υπουργό κ. Κουράκη.

1.   Πληροφορική στις «Θετικές επιστήμες». Στην ομάδα προσανατολισμού «Θετικές Επιστήμες» αντικατάσταση του μαθήματος Ιστορία Γενικής Παιδείας που διανοίγει σχολές Επιστημών Εκπαίδευσης, με  το μάθημα Πληροφορικής (Α.Ε.Π.Π.) ώστε να δώσει στους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού τη δυνατότητα πρόσβασης στις Τεχνολογικές Επιστήμες (Τμήματα Πληροφορικής).  Διαφορετικά, αποκόπτονται συναφή τμήματα, ανατρέποντας το σχεδιασμό των μαθητών και δεν συνάδει με τις εξαγγελίες του υπουργείου.

2.   Φυσική στην «Οικονομία και Πληροφορική».  Το μάθημα της Φυσικής κατεύθυνσης να επιλέγεται  στην ομάδα προσανατολισμού ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές χωρίς απώλεια μορίων να επιλέγουν σχολές από τις ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ και να υπάρχει ουσιαστική διεύρυνση των επιλογών τους. Ο μαθητής με αυτόν τον τρόπο μπορεί να εισέλθει και να φοιτήσει με επιτυχία σε όλες τις σχολές των Θετικών Σπουδών, εκτός από τα Τμήματα Χημείας  και γενικά τα Τμήματα Υγείας και Ζωής.

3.   Συντελεστής βαρύτητας. Η ομάδα προσανατολισμού  «Οικονομία και Πληροφορική»  να έχει συντελεστή βαρύτητας για όλες τις σχολές Πληροφορικής  στο τρίτο βασικό πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα  Πληροφορική (Α.Ε.Π.Π.)  ενώ για τις οικονομικές στο επιλεγόμενο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Α.Ο.Θ. (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας).


Πυρόβολος Ανδρέας
3 ΓΕΛ  Δράμας

fupat2

#628
Παράθεση από: fof στις 15 Απρ 2015, 10:41:06 ΠΜ


Άρα λοιπόν γνωρίζεις πως έγινε συνάντηση!!

Τι να πω ; Αυτά τα πράγματα μόνο στον κλάδο μας γίνονται! Με ποιο δικαίωμα και ποια αρμοδιότητα δίνει το ελεύθερο στην κάθε ένωση και σύλλογο που σχετίζεται με τη Πληροφορική να επεμβαίνει και να διαπραγματεύεται τόσο κρίσιμα και ζωτικά θέματα του κλάδου μας!

Και όχι μόνο αυτό αλλά να ξεπουλάει (όπως το είπες) τον Κλάδο με προτάσεις ενάντια στα συμφέροντα και τις επιθυμίες των συναδέλφων

Να πάρει η Πεκάπ να ρωτήσει αν η ΕΠΕ ενήργησε αυτοβούλως ( χωρίς να ενημερώσει και να δώσει λογαριασμό σε κανέναν)  αν  συναντήθηκε με χημικούς για να βγάλουν από κοινού πρόταση ;;

Αυτά που γίνονται είναι ΤΡΑΓΙΚΑ!!!! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ!!!  Συνάδελφοι καθηγητές ,που έχουν φτύσει αίμα στον αγώνα αυτόν πρέπει να κινηθούν Νομικά πλέον σε μια τυχάρπαστη ένωση που εν αγνοία μας , μας «εκπροσωπεί»!


Δεν θέλω να σε στεναχωρήσω, αλλά δεν υπάρχει καμιά ένωση που να εκπροσωπεί τους καθηγητές πληροφορικής. Ακόμα και η ΠΕΚΑΠ δεν εκπροσωπεί παρά μόνο 826 καθηγητές πληροφορικής (περίπου). Επίσης καμιά ένωση καθηγητών πληροφορικής, όσο μεγάλη ή μικρή και αν είναι, δεν είναι αναγνωρισμένη ως συνομιλητής της κυβέρνησης και του υπουργείου (όπως είναι για παράδειγμα η ΕΕΧ η οποία είναι ΝΠΔΔ)

Ίσως αν υπήρχε μια ένωση με καταστατικό προσανατολισμένο όχι προς στην εκπροσώπηση-αντιπροσώπευση αλλά προς μια δομή ηλεκτρονικής άμεσης δημοκρατίας, ή ακόμα αν υπήρχε μια ένωση αναγνωρισμένη από την κυβέρνηση και το υπουργείο, ίσως τότε να συμμετείχαν περισσότεροι καθηγητές σε αυτή (ίσως και λιγότεροι βέβαια)

Μέχρι αυτή την μέρα όμως όπου η πλειοψηφία των καθηγητών πληροφορικής θα ανήκουν σε μια ένωση, και μέχρι την ώρα που αυτή η ένωση θα αναγνωριστεί από το κράτος, ως τότε κανείς δεν δικαιούται να ομιλεί για λογαριασμό όλων των καθηγητών πληροφορικής, και όλες οι ενώσεις εκ των πραγμάτων μόνο παρασκηνικά έχουν την δυνατότητα αλλά και το δικαίωμα να κινούνται.

Το να κινηθεί λοιπόν νομικά (όπως λες) ένας μεμονωμένος καθηγητής πληροφορικής, ή μια μη αναγνωρισμένη ένωση, ενάντια σε μια άλλη (επίσης μη αναγνωρισμένη αλλά μικρότερη) ένωση, μόνο γέλιο ίσως να προκαλέσει, και σε καμιά περίπτωση δεν θα βοηθήσει στον αγώνα που αρκετοί από εμάς κάνουμε για να υποστηρίξουμε το μάθημά μας στην Βθμια και Αθμια.

Θεωρώ επίσης παράλογο η οποιαδήποτε ένωση καθηγητών πληροφορικής, να κινήται ενάντια στα συμφέροντά των μελών της. Ίσως από ανικανότητα ή από αδιαφορία να μην πετυχαίνουν τα αναμενόμενα ή να κάνουν και γκάφες, αλλά επίτηδες να θέλουν να κάνουν κακό στην πληροφορική, αυτό το θεωρώ φανταστικό σενάριο συνωμοσίας.

Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

fupat2

#629
Παράθεση από: andreas_p στις 15 Απρ 2015, 09:12:48 ΜΜ
Συνάδελφοι , Χρόνια Πολλά !

Έστειλα, ιεραρχικά, τις παρακάτω βελτιωτικές προτάσεις στον αναπληρωτή υπουργό κ. Κουράκη.

1.   Πληροφορική στις «Θετικές επιστήμες». Στην ομάδα προσανατολισμού «Θετικές Επιστήμες» αντικατάσταση του μαθήματος Ιστορία Γενικής Παιδείας που διανοίγει σχολές Επιστημών Εκπαίδευσης, με  το μάθημα Πληροφορικής (Α.Ε.Π.Π.) ώστε να δώσει στους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού τη δυνατότητα πρόσβασης στις Τεχνολογικές Επιστήμες (Τμήματα Πληροφορικής).  Διαφορετικά, αποκόπτονται συναφή τμήματα, ανατρέποντας το σχεδιασμό των μαθητών και δεν συνάδει με τις εξαγγελίες του υπουργείου.

2.   Φυσική στην «Οικονομία και Πληροφορική».  Το μάθημα της Φυσικής κατεύθυνσης να επιλέγεται  στην ομάδα προσανατολισμού ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές χωρίς απώλεια μορίων να επιλέγουν σχολές από τις ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ και να υπάρχει ουσιαστική διεύρυνση των επιλογών τους. Ο μαθητής με αυτόν τον τρόπο μπορεί να εισέλθει και να φοιτήσει με επιτυχία σε όλες τις σχολές των Θετικών Σπουδών, εκτός από τα Τμήματα Χημείας  και γενικά τα Τμήματα Υγείας και Ζωής.

3.   Συντελεστής βαρύτητας. Η ομάδα προσανατολισμού  «Οικονομία και Πληροφορική»  να έχει συντελεστή βαρύτητας για όλες τις σχολές Πληροφορικής  στο τρίτο βασικό πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα  Πληροφορική (Α.Ε.Π.Π.)  ενώ για τις οικονομικές στο επιλεγόμενο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Α.Ο.Θ. (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας).


Πυρόβολος Ανδρέας
3 ΓΕΛ  Δράμας
Εσύ μπορεί να τα έστειλες, αλλά πόσους καθηγητές πληροφορικής εκφράζουν αυτά που έστειλες;;;

Αν δεν υπάρχουν και άλλοι που να συμφωνούν με τις παρεμβάσεις σου, και αν αυτοί δεν είναι όχι μόνο αρκετοί αλλά και μετρήσιμοι, τότε κανένα απολύτως αντίκτυπο δεν έχουν αυτά που έστειλες στην κυβέρνηση. Στα κοινοβουλευτικά αυτία της κυβέρνησης, η δικιά σου αλλά και όλων των άλλων οι μεμονωμένες προτάσεις, ακούγονται όχι ως μια πρόταση δομημένη, αλλά ως ένας μη αναγνωρίσιμος θόρυβος διαμαρτυρίας.

Δεν μπορούμε να μετρήσουμε λοιπόν την απήχηση οποιασδήποτε πρότασης στο σύνολο των καθηγητών πληροφορικής, αλλά έστω, μπορούμε άραγε να μετρήσουμε πόσοι εδώ μέσα στο στέκι συμφωνούν με αυτά που έστειλες;;;;

Δυστυχώς όχι, δεν δικαιούμαστε να μετρήσουμε τι απήχηση έχουν οι προτάσεις σου (και οποιουδήποτε άλλου οι προτάσεις) ούτε καν εδώ στο στέκι. Γιατί οι διαχειριστές έχουν απαγορεύσει (εδώ και πολλά χρόνια) τις λογικά δομημένες ψηφοφορίες οι οποίες ίσως να μπορούσαν να βοηθούσαν να ξεφύγουμε από την μεμονωμένη φλυαρία του καθενός, και να βγάλουμε τελικά μια κοινά αποδεκτή πρόταση.

Ο κοινοβουλευτικά εκπαιδευμένος εγκέφαλος, ο συνηθισμένος μόνο σε λογίδρια φλυαρίας, επειδή ακριβώς δεν καταλαβαίνει την λογική των δομημένων ψηφοφοριών, δυστυχώς τις αντιλαμβάνεται ως έναν ενοχλητικό θόρυβο. Ακριβώς δηλαδή όπως ένας αναλφάβητος βλέπει μουτζούρες αντί για γράμματα σε ένα κείμενο, ή ακριβώς όπως ένας που δεν γνωρίζει μια γλώσσα προγραμματισμού θεωρεί ότι ο κώδικας που διαβάζει είναι λόγια χωρίς νόημα.

Για να κατανοήσει κάποιος πως μπορεί να δομηθεί ένα δέντρο με εξαρτημένες μεταξύ τους ψηφοφορίες (που η καθεμία τους έχει ως επιλογές όλες τις πιθανές καταστάσεις), και πως όλο αυτό το κατασκεύασμα μπορεί τελικά να οδηγεί σε κοινά συμπέρασματα και αποτελέσματα, αυτό που χρειάζεται καταρχήν είναι να έχει εξαιρετικά ανεπτυγμένη την αποκλίνουσα σκέψη. Η αποκλίνουσα σκέψη, ενώ είναι στην φύση του ανθρώπου (98% των παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι ιδιοφυίες στην αποκλίνουσα σκέψη) τελικά καταστρέφεται σχεδόν ολοσχερώς με την εκπαίδευση, όπως φανερώνουν και σύγχρονες μελέτες.

Με κατεστραμένη την ικανότητα για αποκλίνουσα σκέψη, οι εναλλακτικές επιλογές μια ψηφοφορίας και οι ψηφοφορίες που ακολουθούν και εξαρτώνται από τις επιλογές αυτές, ζαλίζουν και προκαλούν ναυτία στους δημοκρατικά απαίδευτους. Ζαλίζονται οι απαίδευτοι ακόμα περισσότερο, γιατί για να κατανοήσει κάποιος την δημοκρατία, δεν αρκεί η αποκλίνουσα σκέψη για την κατανόηση των πολλαπλών επιλογών, χρειάζεται εκπαίδευση και στην συγκλίνουσα σκέψη. Έτσι ώστε αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της αποκλίνουσας σκέψης, οι ιδέες και οι πληροφορίες να οργανώθούν και να διαμορφωθούν χρησιμοποιώντας την συγκλίνουσα.

Εξαιτίας λοιπόν αυτής της έντονης ενόχλησης και των διαμαρτυριών των δημοκρατικά απαίδευτων (που αποτελούν την πλειοψηφία, αφού αποκλίνουσα σκέψη έχουν μόνο το 2% των ενηλίκων) οι διαχειριστές στο στέκι απαγόρευσαν στο παρελθόν οτιδήποτε πάει προς την κατεύθυνση των ψηφοφοριών. Και αυτή η απαγόρευση δυστυχώς κρατάει ακόμα.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).