Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σπύρος Δουκάκης


seibei

Παράθεση από: dpa2006 στις 31 Αυγ 2013, 12:06:02 ΠΜ
Η σπουδαιότητα και χρησιμότητα της πληροφορικής δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.
+1
Σε όλα τα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια, ένας τεράστιος αριθμός πρωτοετών, από ένα σωρό σχολές, Φυσικοί, Βιολόγοι, Χημικοί και όλοι οι Μηχανικοί μεταξύ άλλων, παίρνουν μαθήματα αλγορίθμων. Οι χημικοί εδώ κάνουν οτι δεν τα ξέρουν αυτά.

Άποψή μου είναι πως ο πιο σωστός τρόπος για τον καθορισμό "Πληροφορική ή Χημεία", είναι να ερωτηθούν οι σχολές.
Στο κάτω-κάτω αυτές είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενες. Αυτές πρέπει να έχουν λόγο στο είδος της προετοιμασίας που κάνουν οι
μελλοντικοί φοιτητές τους.
Να ερωτηθούν τα Μαθηματικά τμήματα, οι Μηχανολόγοι, Πολιτικοί, Τοπογράφοι, Αρχιτέκτονες, Ναυπηγοί Μηχανικοί. Τί θα διαλέξουν άραγε;

Όσο για σχολές όπως οι Χημικοί Μηχανικοί ή οι Μηχ. Περιβάλλοντος, εκεί φαίνεται το περιοριστικό των 4 μαθημάτων μιας που Πληροφορική και Χημεία είναι εξίσου σημαντικές.

AlexPapplir

Παράθεση από: merlin στις 30 Αυγ 2013, 11:24:50 ΜΜ
Δεν ξέρω αν έχει ειπωθεί, αλλά νομίζω ότι πρέπει να φτιάξουμε ένα FAQ. Απλό, λιτό και περιεκτικό. Να κάνουμε τον δικηγόρο του διαβόλου και να κάνουμε ερωτήσεις, σαν να ήμασταν βουλευτές ή ακόμη χειρότερα καθηγητές "άλλης ειδικότητας".

Για παράδειγμα:
1) Πληροφορική θα κάνουν τα παιδιά από Α δημοτικού μέχρι Γ Λυκείου, γιατί να εξετάζεται? Τα υπόλοιπα θα τα μάθουν στο Πανεπιστήμιο.
Γιατί μέχρι και την Γ Γυμνασίου τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες ΤΠΕ. Στο Λύκειο σαν γενικής παιδείας μάθημα, καλύπτει τις βασικές ανάγκες όλων των μαθητών ανεξαρτήτου πεδίου κλπ κλπ...
2) Αν μπει η Πληροφορική σαν εξεταζόμενο θα γίνουν 5 τα μαθήματα και δε θέλουμε να επιβαρύνονται οι μαθητές
+++++++++++++++++++++++
Δε θα είναι 5 αλλά 4. Θα υπάρχει διάζευξη με άλλο μάθημα, ΜΗ απαραίτητο σε μεγάλο φάσμα σχολών
3) Δηλαδή να φτιάξουμε κι άλλο πεδίο? Είναι ήδη πολλά
Ναι αλλά υπάρχει ένα πεδίο με 200 σχολές, που ΚΡΑΥΓΑΖΕΙ ότι δεν είναι όλες συναφείς. Εξάλλου, μετά τον διαχωρισμό, πάλι θα έχει περισσότερες από τα υπόλοιπα πεδία
4) Ναι αλλά ο μαθητής που θέλει να περάσει είτε Πληροφορική είτε Χημικός μηχανικός δεν θα μπορεί να επιλέξει και τις 2 σχολές
Η Πληροφορική με τη Χημεία έχει τόση σχέση όση σχεδόν με τα Αρχαία. Εξάλλου, το παρόν νομοσχέδιο ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ την εξειδίκευση (μόνο παιδαγωγικά, μόνο στρατιωτικές κλπ). Γιατί να είναι ανακόλουθο στο μεγαλύτερο σε όγκο πεδίο?
5) ...
6)...
κλπ κλπ

Νομίζω ότι σε μια δυο σελίδες μπορούμε να συνοψίσουμε (και να καταρρίψουμε) όλα τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς. Σε συνδυασμό με τις δηλώσεις πανεπιστημιακών, ενώσεων κλπ σαν reference σε κάποιες από τις ερωτήσεις, θα φτιάξουμε ένα σωστό φάκελο, πλήρως ενημερωμένο. Ακόμα και η εφτάχρονη κόρη μου θα μπορούσε να πάει σε βουλευτή να το καταθέσει...

P.Tsiotakis

παιδιά η Χημεία είναι σημαντική

η νπδδ ειναι ασήμαντη και στο 17 αιώνα

μην ασχολείστε με την ιστοσελίδα τους

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 31 Αυγ 2013, 12:39:04 ΠΜ
παιδιά η Χημεία είναι σημαντική

η νπδδ ειναι ασήμαντη και στο 17 αιώνα

μην ασχολείστε με την ιστοσελίδα τους

Το ΝΠΔΔ έχει τη δική του ιστορία :angel:

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 31 Αυγ 2013, 12:44:27 ΠΜ
Το ΝΠΔΔ έχει τη δική του ιστορία :angel:
πίσω έχει η αχλάδα την ουρα μου είχε πει κάποτε ο κος Αρβίλογλου

Σπύρος Δουκάκης

Άσχετο!!

Προ τριακονταπενταετίας περίπου, τον καιρό που ΠΑΣΟΚοι, ΚΚΕδες και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, κατεβαίναμε και κλείναμε τους δρόμους, με την παραμικρή αφορμή, ένα από τα δημοφιλέστερα κεντρικά συνθήματα, που κραυγάζαμε εν χορώ, ήταν «έξω οι βάσεις από την Ελλάδα». Τότε θυμάμαι κάποιοι αντιφρονούντες, που διαθέταν όμως την αίσθηση του χιούμορ, γράψανε στους τοίχους του Πολυτεχνείου, που βλέπουν στη Στουρνάρα, το «σύνθημα» ΕΞΩ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ.
Γιατί δεν έχουμε μόνο στρατιωτικές βάσεις, τις οποίες είχε υποσχεθεί ο Ανδρέας Παπανδρέου από το 1981 πως θα φύγουν, αλλά εξακολουθούν να μένουν, έχουμε και χημικές βάσεις, δηλαδή τα υδροξείδια μετάλλων (ενώσεις που περιέχουν υδροξύλια) και που όταν ενωθούν με τα οξέα, παράγουν άλατα. Έχουμε επίσης τις βάσεις δεδομένων της πληροφορικής, δηλαδή συλλογές τμημάτων πληροφοριών, σχετικών μεταξύ τους, που είναι ψηφιακά αποθηκευμένες σε διάφορες διατάξεις αποθήκευσης (σκληρούς δίσκους, δισκέτες, «κλειδιά» μνήμης και άλλα παρόμοια εξαρτήματα), από τα οποία μπορεί κανείς να αντλεί ταχύτατα τις πληροφορίες που θέλει. Για να μην αναφέρω τις άπειρες άλλες χρήσεις της λέξης «βάση», από τη βάση των τριγώνων στη Γεωμετρία, ως το «δώσε βάση» των ρεμπέτηδων.


P.Tsiotakis

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 31 Αυγ 2013, 12:53:30 ΠΜ
Άσχετο!!

Προ τριακονταπενταετίας περίπου, τον καιρό που ΠΑΣΟΚοι, ΚΚΕδες και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, κατεβαίναμε και κλείναμε τους δρόμους, με την παραμικρή αφορμή, ένα από τα δημοφιλέστερα κεντρικά συνθήματα, που κραυγάζαμε εν χορώ, ήταν «έξω οι βάσεις από την Ελλάδα». Τότε θυμάμαι κάποιοι αντιφρονούντες, που διαθέταν όμως την αίσθηση του χιούμορ, γράψανε στους τοίχους του Πολυτεχνείου, που βλέπουν στη Στουρνάρα, το «σύνθημα» ΕΞΩ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ.
Γιατί δεν έχουμε μόνο στρατιωτικές βάσεις, τις οποίες είχε υποσχεθεί ο Ανδρέας Παπανδρέου από το 1981 πως θα φύγουν, αλλά εξακολουθούν να μένουν, έχουμε και χημικές βάσεις, δηλαδή τα υδροξείδια μετάλλων (ενώσεις που περιέχουν υδροξύλια) και που όταν ενωθούν με τα οξέα, παράγουν άλατα. Έχουμε επίσης τις βάσεις δεδομένων της πληροφορικής, δηλαδή συλλογές τμημάτων πληροφοριών, σχετικών μεταξύ τους, που είναι ψηφιακά αποθηκευμένες σε διάφορες διατάξεις αποθήκευσης (σκληρούς δίσκους, δισκέτες, «κλειδιά» μνήμης και άλλα παρόμοια εξαρτήματα), από τα οποία μπορεί κανείς να αντλεί ταχύτατα τις πληροφορίες που θέλει. Για να μην αναφέρω τις άπειρες άλλες χρήσεις της λέξης «βάση», από τη βάση των τριγώνων στη Γεωμετρία, ως το «δώσε βάση» των ρεμπέτηδων.


Μήπως ήπιες καμιά βάση απο αυτές; Θα μου πεις, αμα διαβάζεις ιστοσελίδες νπδδ αυτά παθαίνεις

Αθανάσιος Πέρδος

Δήμαρχε στο αριστερό μαγαζί άρχισαν να λένε ότι δεν τους αρέσει το έργο που προτείνεις. Και στο άλλο μαγαζί που έφτιαξαν οι δικοί σου που γίναν ανεξάρτητοι μάλλον βλέπουν πόσο ωραίο έργο ειναι η ΠΛ και βγάζουν ανακοινώσεις για τη συνέχιση του.
Μην ξεχνάς ότι και οι συνεργαζόμενοι βγαίνουν στα κανάλια και μιλάνε για συνέχιση του έργου. Βλέπε αντ1.
Μήπως να το ξανασκεφτείς; ;)

Σπύρος Δουκάκης

 ;)

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 31 Αυγ 2013, 01:01:44 ΠΜ
Μήπως ήπιες καμιά βάση απο αυτές; Θα μου πεις, αμα διαβάζεις ιστοσελίδες νπδδ αυτά παθαίνεις

petrosp13

Παράθεση από: merlin στις 30 Αυγ 2013, 11:24:50 ΜΜ
Δεν ξέρω αν έχει ειπωθεί, αλλά νομίζω ότι πρέπει να φτιάξουμε ένα FAQ. Απλό, λιτό και περιεκτικό. Να κάνουμε τον δικηγόρο του διαβόλου και να κάνουμε ερωτήσεις, σαν να ήμασταν βουλευτές ή ακόμη χειρότερα καθηγητές "άλλης ειδικότητας".

Για παράδειγμα:
1) Πληροφορική θα κάνουν τα παιδιά από Α δημοτικού μέχρι Γ Λυκείου, γιατί να εξετάζεται? Τα υπόλοιπα θα τα μάθουν στο Πανεπιστήμιο.
Γιατί μέχρι και την Γ Γυμνασίου τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες ΤΠΕ. Στο Λύκειο σαν γενικής παιδείας μάθημα, καλύπτει τις βασικές ανάγκες όλων των μαθητών ανεξαρτήτου πεδίου κλπ κλπ...
2) Αν μπει η Πληροφορική σαν εξεταζόμενο θα γίνουν 5 τα μαθήματα και δε θέλουμε να επιβαρύνονται οι μαθητές
Δε θα είναι 5 αλλά 4. Θα υπάρχει διάζευξη με άλλο μάθημα, ΜΗ απαραίτητο σε μεγάλο φάσμα σχολών
3) Δηλαδή να φτιάξουμε κι άλλο πεδίο? Είναι ήδη πολλά
Ναι αλλά υπάρχει ένα πεδίο με 200 σχολές, που ΚΡΑΥΓΑΖΕΙ ότι δεν είναι όλες συναφείς. Εξάλλου, μετά τον διαχωρισμό, πάλι θα έχει περισσότερες από τα υπόλοιπα πεδία
4) Ναι αλλά ο μαθητής που θέλει να περάσει είτε Πληροφορική είτε Χημικός μηχανικός δεν θα μπορεί να επιλέξει και τις 2 σχολές
Η Πληροφορική με τη Χημεία έχει τόση σχέση όση σχεδόν με τα Αρχαία. Εξάλλου, το παρόν νομοσχέδιο ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ την εξειδίκευση (μόνο παιδαγωγικά, μόνο στρατιωτικές κλπ). Γιατί να είναι ανακόλουθο στο μεγαλύτερο σε όγκο πεδίο?
5) ...
6)...
κλπ κλπ

Νομίζω ότι σε μια δυο σελίδες μπορούμε να συνοψίσουμε (και να καταρρίψουμε) όλα τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς. Σε συνδυασμό με τις δηλώσεις πανεπιστημιακών, ενώσεων κλπ σαν reference σε κάποιες από τις ερωτήσεις, θα φτιάξουμε ένα σωστό φάκελο, πλήρως ενημερωμένο. Ακόμα και η εφτάχρονη κόρη μου θα μπορούσε να πάει σε βουλευτή να το καταθέσει...



Η ιδέα σου συνάδελφε ήταν καταπληκτική και ήδη ετοιμάζουμε ένα τέτοιο κείμενο για να φύγει σήμερα παντού
Thank you!
;) ;) ;) ;) ;)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

merlin

Παράθεση από: petrosp13 στις 31 Αυγ 2013, 07:50:48 ΠΜ
Η ιδέα σου συνάδελφε ήταν καταπληκτική και ήδη ετοιμάζουμε ένα τέτοιο κείμενο για να φύγει σήμερα παντού
Thank you!
;) ;) ;) ;) ;)

Πριν το στείλετε, βάλτε το και εδώ να συμπληρώσουμε / διορθώσουμε και εμείς. Πρέπει να είναι το απόσταγμα των επιχειρημάτων μας, δομημένο με τον καλύτερο, περιεκτικότερο και πληρέστερο τρόπο. Δυστυχώς εγώ θα λείπω το ΣΚ και θα μπαίνω που και που, αλλά όλοι μπορούν να βοηθήσουν
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

control_data

Παράθεση από: merlin στις 30 Αυγ 2013, 11:24:50 ΜΜνομίζω ότι πρέπει να φτιάξουμε ένα FAQ. Απλό, λιτό και περιεκτικό.

Συμφωνώ απόλυτα. Θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κατανοητό ακόμα και σε αναγνώστες που δεν έχουν καμιά σχέση με το θέμα.

Προσθέτω μια ερώτηση/απάντηση:

Είναι παράλογο οι υποψήφιοι φοιτητές Θετικών και Πολυτεχνικών σχολών να μην έχουν διδαχθεί και εξεταστεί μία από τις βασικές Επιστήμες, τη Χημεία.

Με το νέο νομοσχέδιο όλοι οι υποψήφιοι των σχολών αυτών θα έχουν διδαχθεί και εξεταστεί γραπτά στη Χημεία στην Α' και Β' Λυκείου. Στις πανελλαδικές εξετάσεις όμως δεν θα πρέπει να κρίνεται η εισαγωγή ενός υποψηφίου απο τις επιδόσεις του σε ένα μάθημα που η ίδια η σχολή δεν το διδάσκει ούτε σε ένα εξάμηνο.