Βαθμολόγηση για χρήση διαδικασίας

Ξεκίνησε από petrosp13, 02 Μαΐου 2013, 07:22:26 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

igeorgi

Εγώ, προσωπικά, μέχρι το 2009 διόρθωνα στην Κρήτη και από το 2010 μέχρι και πέρυσι Αθήνα (δεν θα ήθελα να γίνω πιο συγκεκριμένος) και όσα αναφέρω τα αναφέρω από προσωπική εμπειρία, χωρίς η προσωπική μου άποψη να είναι αντίθετη. Αν ήμουν σε κάποια ομάδα διόρθωσης η οποία δεν επιβράβευε με μια παραπάνω μονάδα τον μαθητή που σταματάει την αναζήτηση όταν εντοπίσει μέσα στον πίνακα το μοναδικό στοιχείο σε σχέση με κάποιον άλλο που συνεχίζει την αναζήτηση, τότε σίγουρα θα έθετα το θέμα προς συζήτηση..

Dinos

Δε νομίζω ότι κάποιος διαφωνεί μαζί σου,
μέχρι τη στιγμή όμς που βαθμολογείς έτσι.
Ένας βαθμολογητής ακολουθεί (προκειμένου να υπάρχει ίση αντιμετώπιση)
κάποιες γενικές οδηγίες, έστω κι αν διαφωνεί με αυτές

igeorgi

Μάλλον δεν διάβασες όλα όσα έγραψα, φίλε Dinos. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν πηγαίνω κόντρα στις οδηγίες, απλά οι ομάδες στις οποίες συμμετείχα ως τώρα είχαν αυτήν την γραμμή διόρθωσης. Και, εγώ προσωπικά, αν κάποιος μου έδινε διαφορετικές οδηγίες, θα παραιτούμουν από την διαδικασία της διόρθωσης. Ούτε η ομοιομορφία της διόρθωσης (η οποία εκ των πραγμάτων δεν εξασφαλίζεται) θα ήθελα να απειληθεί εξ αιτίας μου, αλλά ούτε και μπορώ να διορθώνω με τρόπο που εγώ σαν καθηγητής δεν θεωρώ σωστό..

gpapargi

Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί δεν αναφέρεις συγκεκριμένα τα εξεταστικά κέντρα. Εφόσον ακολουθούσες οδηγίες δεν έχεις κάνει κάτι παράτυπο. Αντιθέτως με βάση αυτά που λες ήσουν υποχρεωμένος να λειτουργήσεις έτσι. Ούτε κανείς εκτίθεται.
Αν όμως πεις ποια είναι τα εξεταστικά κέντρα τότε θα μπορούσε να γίνει μια συνεννόηση (καθώς παρακολουθούν το forum και σχολικοί σύμβουλοι αλλά και συντονιστές βαθμολογικών κέντρων) και να ομογενοποιηθεί η βαθμολόγηση. Κάτι τέτοιο είναι σαφώς για το καλό του μαθήματος και κανείς δεν εκτίθεται.


igeorgi

Συμφωνώ ότι είναι για το καλό του μαθήματος, αλλά σε διαβεβαιώ ότι κανείς δεν έχει την ψευδαίσθηση της ίσης αντιμετώπισης. Όλοι όσοι εμπλεκόμαστε στην διαδικασία, από στελέχη του υπουργείου μέχρι τους διορθωτές γνωρίζουμε ότι από το ένα βαθμολογικό κέντρο στο άλλο υπάρχουν αποκλίσεις στην φιλοσοφία και στον τρόπο διόρθωσης..

noname

Η βελτιστοποίηση κώδικα πάντως δεν διδάσκεται στους μαθητές καθώς δεν είναι εντός ύλης. Το να βαθμολογείται, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο και έχω την εντύπωση ότι μόνο καλό δεν κάνει στο μάθημα.
Εκτός από σχολικούς συμβούλους και συντονιστές, το φόρουμ το παρακολουθούν και μαθητές. Ας το έχουμε υπόψη μας.

igeorgi

Δηλαδή, συνάδελφε noname, αν σε ρωτήσει μαθητής μέσα στην τάξη αν είναι σωστό όταν το ερώτημα ζητάει το μέγιστο στοιχείο μονοδιάστατου πίνακα να κάνει φθίνουσα ταξινόμηση και να εμφανίσει το πρώτο στοιχείο του ταξινομημένου, πλέον, πίνακα, θα του πεις ότι είναι σωστή αντιμετώπιση του ζητήματος;

itt

Παράθεση από: igeorgi στις 08 Μαΐου 2013, 02:38:10 ΜΜ
Δηλαδή, συνάδελφε noname, αν σε ρωτήσει μαθητής μέσα στην τάξη αν είναι σωστό όταν το ερώτημα ζητάει το μέγιστο στοιχείο μονοδιάστατου πίνακα να κάνει φθίνουσα ταξινόμηση και να εμφανίσει το πρώτο στοιχείο του ταξινομημένου, πλέον, πίνακα, θα του πεις ότι είναι σωστή αντιμετώπιση του ζητήματος;

Σωστή είναι,απλά θα μπορούσες να πεις πώς είναι αρκετά αστόχαστη.Πάντως δεν είναι το ίδιο συγκριτικά με το διαδικασία vs συνάρτηση.Aφού δεν διδάσκεται ο ακριβής μηχανισμός του περάσματος των παραμέτρων,γιατί να προτιμήσεις τη μία απο την άλλη;Άμα η μία περναγε references και η άλλη values ίσως να είχε νόημα η συζήτηση,στο σκέλος που αφορά το τι είναι βέλτιστο.Με έμφαση στο ίσως,γιατί συνήθως τα built-in PODs χωράνε σε ένα register οπότε και το copy δεν θα είχε μεγάλο κόστος.

igeorgi

Από διαδικασία και συνάρτηση ξεκίνησε το όλο θέμα και έγινε γενικότερο. Γι'αυτό ανέφερα το παράδειγμα. Και το ερώτημα δεν ήταν αν είναι σωστή ή όχι η λύση (δηλαδή αν βγάζει το σωστό αποτέλεσμα), ήταν αν εμείς θα λέγαμε σε μαθητή μας ότι είναι σωστή η αντιμετώπιση του ζητήματος.

itt

Εγώ δεν είπα τίποτα για λύση.Προφανώς και θα υποδείξεις ότι σαν αντιμετώπιση είναι silly.Τούλαχιστον αυτό το ατόπημα μπορούν να το αποφεύγουν άμα τους το υποδεικνύετε.

itt

#25
Μια και το γενικεύουμε.

    ΜΕΓΕΘΟΣ <- 32768
    
   !Έστω ο πίνακας δεδομένα,μεγέθους ΜΕΓΕΘΟΣ,ο οποίος περιέχει τυχαία μη προσημασμένους ακέραιους απο 0 έως 256

    sort(δεδομένα) !bubblesort  ας πούμε για να είμαστε και στα πλαίσια του μαθήματος
     άθροισμα<-0

     Για i από 1 έως 100000
         Για j από 1 έως ΜΕΓΕΘΟΣ
              Αν(δεδομένα[j] >=128)   
                   άθροισμα <-άθροισμα + δεδομένα[i]
             Τέλος_αν
        Τ_Ε
     Τ_Ε



Θα έκοβες σε αυτόν που δεν έκανε sort;Δεν βλέπω να υπάρχει κάποια ουσία παρόλο που απόδοση του χωρίς sorting θα είναι πολύ χειρότερη.

Θα έκοβες γενικά επειδή δεν υλοποίησε αυτό;

   

Για i από 1 έως ΜΕΓΕΘΟΣ
        Αν(δεδομένα[i] >=128)
             άθροισμα <-άθροισμα + δεδομένα[i]*100000
        Τέλος_αν
Τ_Ε


Πρέπει να υπάρχει και κάποια ισορροπία.Προφανώς στην πρώτη σύγκριση δεν θα έκοβες τίποτα,παρόλο που προγραμματιστικά είναι καλύτερο με sort.Γιατί την έγραψα;Γιατί παρουσιάζεται συχνά το επιχείρημα,πώς είναι καλό οι μαθητές να προσεγγίζουν "καλές προγραμμαστικές τεχνικές".Αυτό είναι ένα τέτοιο παράδειγμα,αλλά ξεφεύγει απο τα όρια του τι αντιμετωπίζουν.Το"προγραμματιστικό" αφόρα αρκετά πράγματα πέρα απο την πολυπλοκότητα,οπότε και πιστευώ πώς θα ήταν πιο ορθό να αναφερόμαστε σε αλγοριθμικές επιλογές.

Στη δεύτερη σύγκριση είναι πιο λογικό να κοπεί κάτι,δεδόμενου πώς ο δεύτερος αλγόριθμος είναι 100k φορές πιο γρήγορος.(Αγνοώντας το ενδεχόμενο overflow στα πλαίσια του μαθήματος).Αλλά δεν έχει νόημα να κόψεις,αφού δεν πιστεύω πώς υπάρχει απαίτηση ένας μαθητής να είναι σε θέση να σκεφτεί μια τέτοια βελτιστοποίηση.

Συμφωνώ μαζί σου όμως,πώς κάτι σαν την εύρεση μεγίστου/ελαχίστου θα έπρεπε να χάνει κάποια μόρια.Μιλάμε για κάτι προφανές,που δεν θέλει και ιδιαίτερη εντρύφηση στο όλο μάθημα.Τουλάχιστον οι καθηγητές να τους αποτρέπουν να γράφουν κάτι τέτοιο.


igeorgi

#26
Λογικά στην πρώτη προσέγγιση, όπου δεδομένα[ i ] εννοείς δεδομένα[ j ]. Θα έκοβα μια μονάδα σε αυτόν που χρησιμοποιεί εμφωλευμένη ΓΙΑ αντί για εμφωλευμένη ΟΣΟ με τον πίνακα ταξινομημένο. Αλλά:

1. Εγώ δεν εννοώ τόσο ψαγμένες καταστάσεις, εννοώ κάποια στοιχειώδη, του στυλ αναζήτηση μοναδικού στοιχείου με χρήση ΓΙΑ (σάρωση όλου του πίνακα) vs αναζήτηση μοναδικού στοιχείου με χρήση ΟΣΟ. Δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να "τιμωρηθεί" αυτός που χρησιμοποιεί την ΓΙΑ, θεωρώ ότι θα πρέπει να επιβραβευθεί αυτός που αντιλαμβάνεται ότι μόλις εντοπίσει το μοναδικό στοιχείο δεν έχει νόημα να συνεχίσει την αναζήτηση. Κι επειδή δεν μπορείς να πριμοδοτήσεις τον μαθητή που χρησιμοποίησε ΟΣΟ με κάτι παραπάνω, θα έκοβα από αυτόν που χρησιμοποίησε ΓΙΑ μια μονάδα γιατί θα θεωρούσα άδικο να πάρουν τον ίδιο βαθμό στο θέμα αυτό.

2. Ξανατονίζω ότι ποτέ δεν θα έπαιρνα πρωτοβουλία να κάνω κάτι τέτοιο σαν άτομο - διορθωτής. Απλά αν ο συντονιστής της διόρθωσης του μαθήματος στο βαθμολογικό κέντρο είχε αντίθετη άποψη θα εξέφραζα τις ενστάσεις μου και αν η γραμμή διόρθωσης εξακολουθούσε να είναι η ίδια και πήγαινε κόντρα στην δική μου άποψη, τότε πολύ απλά θα παραιτούμουν της διαδικασίας διόρθωσης. Ούτε κόντρα στην γραμμή διόρθωσης θα μπορούσα να πάω θέτοντας σε κίνδυνο την ομοιομορφία του τρόπου διόρθωσης (όσο αυτή είναι δυνατόν να εξασφαλιστεί) αλλά ούτε θα μπορούσα και να βάλω ως καθηγητής την υπογραφή μου σε βαθμό που δεν συμφωνεί με την προσωπική φιλοσοφία όσον αφορά τον τρόπο διόρθωσης. Απλά δεν θα συμμετείχα σε κάτι τέτοιο. Θεωρώ ότι είμαι ξεκάθαρος και ότι δεν αλλοιώνω στο ελάχιστο το δίκαιο της διόρθωσης.

itt

ΠαράθεσηΛογικά στην πρώτη προσέγγιση, όπου δεδομένα[ i ] εννοείς δεδομένα[ j ]

Mea culpa,έχεις δίκιο,το διόρθωσα.

gpapargi

Παράθεση από: igeorgi στις 07 Μαΐου 2013, 04:17:52 ΜΜ
Συμφωνώ ότι είναι για το καλό του μαθήματος, αλλά σε διαβεβαιώ ότι κανείς δεν έχει την ψευδαίσθηση της ίσης αντιμετώπισης. Όλοι όσοι εμπλεκόμαστε στην διαδικασία, από στελέχη του υπουργείου μέχρι τους διορθωτές γνωρίζουμε ότι από το ένα βαθμολογικό κέντρο στο άλλο υπάρχουν αποκλίσεις στην φιλοσοφία και στον τρόπο διόρθωσης..

Εγώ αυτό δεν το καταλαβαίνω. Είναι επιχείρημα για να μην πεις σε ποιο εξεταστικό κέντρο διόρθωναν με διαφορετικό τρόπο από ότι στα υπόλοιπα;

Δηλαδή έτσι απλά λέμε ότι "κανείς δεν έχει την ψευδαίσθηση της ίσης αντιμετώπισης" στη διόρθωση και άρα δεν λέμε σε ποιο εξεταστικό κέντρο διορθώνουν διαφορετικά; (τη στιγμή μάλιστα που κανείς δεν πρόκειται να εκτεθεί αφού απλά ακολουθήθηκαν οδηγίες!!!)

noname

Παράθεση από: igeorgi στις 08 Μαΐου 2013, 02:38:10 ΜΜ
Δηλαδή, συνάδελφε noname, αν σε ρωτήσει μαθητής μέσα στην τάξη αν είναι σωστό όταν το ερώτημα ζητάει το μέγιστο στοιχείο μονοδιάστατου πίνακα να κάνει φθίνουσα ταξινόμηση και να εμφανίσει το πρώτο στοιχείο του ταξινομημένου, πλέον, πίνακα, θα του πεις ότι είναι σωστή αντιμετώπιση του ζητήματος;
Αν μιλάμε για τη διδασκαλία του μαθήματος, προφανώς και θα πω ότι δεν είναι η ενδεδειγμένη ή η βέλτιστη λύση (για να μην πω ανόητη). Αλλά αν μιλάμε για βαθμολόγηση σε εξετάσεις δεν έχω δικαίωμα να κόψω μονάδες.
Ακόμα και αυτή η «χαζή» λύση είναι λύση του προβλήματος. Άρα με ποια λογική να κόψω μονάδες από έναν μαθητή ο οποίος έλυσε -χαζά μεν, αλλά έλυσε- το πρόβλημα που του τέθηκε;