Θέμα Α

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2015, 10:20:06 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

#30
Παράθεση από: apanagio στις 28 Μαΐου 2015, 06:47:07 ΜΜΟ αλγόριθμος άλλωστε είναι ανεξάρτητος από την πλατφόρμα που θα τον υλοποιήσει και τους επιπλέον περιορισμούς που αυτή θα βάλει.
Και μετά όταν πέφτει το αεροπλάνο θα λέμε για υπερχείλιση.

Παράθεση
Πάντως υπάρχουν γλώσσες προγραμματισμού που διαχειρίζονται το άπειρο σαν μαθηματικό συμβολισμό και κάνουν και όσες "πράξεις" μπορούν με αυτό (C, Java, Octave κ.α.)
OK και υπάρχουν γλώσσες που επιτρέπουν κανονική και (όχι συμβολική) χρήση  απεριόριστου μεγέθους ακεραίων (που περιορίζονται μόνο από την φυσική μνημη του υπολογιστή) αλλά δεν ξέρω πόσοι μαθητές το γνωρίζουν αυτό. Αντίθετα υποθέτω ίσως και λόγω των γλωσσών του ΠΔΠ περισσότεροι θα ξέρουν ότι οι ακεραιοι έχουν κάποια όρια.

Παράθεση
Όντως δεν έχει σημασία αλλά δεν βλέπω σε ποιο μέρος η εκφώνηση μιλάει για ΓΛΩΣΣΑ.
Άκυρο, μπερδεύτηκα με το αμέσως προηγούμενο θέμα. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει σημασία.

ΥΓ: Σε κάθε περίπτωση επαναλαμβάνω το παρακάτω:
Παράθεση από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 06:10:41 ΜΜ
Φυσικά και δεν μιλάμε για μονάδες - οπότε μην τρελαίνεσαι, αλλά για το πόσο ο συμβολισμός είναι δόκιμος.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

deg

#31
Παράθεση από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)


Για να κατανοήσεις τις σκέψεις ενός μαθητή χρειάζεται ... το μυαλό ενός μαθητή. 

Συζητώντας με τον γιο μου την παραπάνω λύση, στο ερώτημα "Ο Β είναι διψήφιος"   

- Β^2 + 109*Β - 990 >= 0    (αυτή πιστεύω ότι είναι η πραγματική απάντηση)

και λέγοντας του ότι είναι πολύ περίεργη απάντηση, μου είπε ότι είναι πολύ λογική η συγκεκριμένη απάντηση, και μου εξήγησε

Έστω η δευτεροβάθμια εξίσωση   αχ2 + βχ + γ =0     με ρίζες τις χ1 και χ2.
Τότε αν θεωρήσουμε  S=χ1+χ2 = -β/α  (άθροισμα ριζών)  και  P=χ1*χ2 = γ/α  (γινόμενο ριζών)
για την αρχική εξίσωση ισχύει   χ2 - Sχ + P = 0   (τύποι Vieta).

Θέλουμε οι ρίζες της εξίσωσης να είναι το 10 και το 99 (το διάστημα στο οποίο ένας αριθμός είναι διψήφιος),
οπότε  S=10+99=109  και  P=10*99=990,   δηλαδή έχουμε την εξίσωση    χ2-109χ+990=0.

Επειδή Δ>0 το πρόσημο του τριωνύμου χ2-109χ+990 είναι ετερόσημο του α για το διάστημα ανάμεσα στις δυο ρίζες και ομόσημο του α στα υπόλοιπα διαστήματα.

Στην περίπτωση αυτή θέλουμε το α να είναι αρνητικό, έτσι ώστε στο τριώνυμο να συμβαίνουν τα 

-οο                             10                                   99                                  +οο
---------------------------ο-----------------------------ο-------------------------------
   ομόσημο του α  (-)     |   ετερόσημο του α  (+)    |    ομόσημο του α  (-)

άρα θα πρέπει α=-1 και τελικώς η αρχική εξίσωση να γίνει  -χ2+109χ-990=0.  Η εξίσωση αυτή έχει ρίζες το 10 και το 99 και στο διάστημα ανάμεσά τους το τριώνυμο έχει θετικό πρόσημο. Δηλαδή

2 + 109χ - 990 >= 0

και συμπλήρωσε στον έκπληκτο πατέρα του "τα παραπάνω είναι απλά μαθηματικά (άλγεβρα) για την μελέτη της δευτεροβάθμιας εξίσωσης & ανίσωσης που κάνουμε στην Α' Λυκείου ..."  ;D ;D
Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να αφήσεις το λάθος αδιόρθωτο.

epsilonXi


Sergio

το ερώτημα είναι, πώς σκέφτηκε (όλο) αυτό και όχι το απλούστερο (αισθητά) 9<χ<100 .. Όντως respect αλλά, απορίας άξιο γιατί πήγε τόσο μακριά η σκέψη του / της αντί για το προφανές.. Στα άλλα θέματα πώς τα πήγε;;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

deg

Παράθεση από: Sergio στις 29 Μαΐου 2015, 11:51:27 ΜΜ
το ερώτημα είναι, πώς σκέφτηκε (όλο) αυτό και όχι το απλούστερο (αισθητά) 9<χ<100 .. Όντως respect αλλά, απορίας άξιο γιατί πήγε τόσο μακριά η σκέψη του / της αντί για το προφανές.. Στα άλλα θέματα πώς τα πήγε;;

Την λύση την έδωσε μαθητής/τρια και την ανάρτησε ο/η gf

Παράθεση από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)

Ο γιος μου είναι φοιτητής, απλά μου έδωσε την εξήγηση για το πως σκέφτηκε ο μαθητής/τρια την παραπάνω λύση.
Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να αφήσεις το λάθος αδιόρθωτο.

evry

Απάντηση μαθητή στο Α5.Β

Δεν θα εκτελεστεί η εντολή Γράψε διότι είναι λάθος, αφού στον αλγόριθμο δεν έχουμε Γράψε αλλά εμφάνισε/εκτύπωσε  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

Πάντως, όσο αφορά το Α4.β πρέπει να πάψει να θεωρείται κλειστού τύπου..
ήδη από το βαθμολογικό το ζητήσαμε από την Κ.Ε.Ε

petrosp13

Όσον αφορά το Α4β, πόσο λάθος θα θεωρηθεί μια λύση που εμφανίζει το αποτέλεσμα εντός της εμφωλευμένης δομής και αφήνει κενό το τελευταίο;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

michaeljohn

Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2015, 08:14:31 ΜΜ
Όσον αφορά το Α4β, πόσο λάθος θα θεωρηθεί μια λύση που εμφανίζει το αποτέλεσμα εντός της εμφωλευμένης δομής και αφήνει κενό το τελευταίο;

Αυτή είναι μια από τις δεκάδες περιπτώσεων όπου η βαθμολόγηση είναι υποκειμενική...
Από τη μια υπάρχει η άποψη ότι πρέπει να βαθμολογηθεί με 2/5 αφού μόνο τα 2 πρώτα κενά συμπληρώνονται σωστά και από την άλλη με 4/5 θεωρώντας ότι μόνο η εμφάνιση της Ζ είναι λάθος...   

evry

#39
Σχετικά με την άποψη που αναφέρεις, γιατί την άκουσα και εγώ, έχω τα εξής ερωτήματα σε όσους πιστεύουν ότι πρέπει να κοπεί παραπάνω από ένα μόριο:

1) Ζήταγε αλγόριθμο, και δεν διευκρίνισε ότι θέλει ΓΛΩΣΣΑ άρα μπορούμε να γράψουμε σε ψευδογλώσσα. Στην ψευδογλώσσα είναι λάθος να έχουμε 2 εντολές στην ίδια γραμμή?
2) Το θέμα διευκρινίζει ότι πρέπει να συμπληρωθούν τα κενά με μια ακριβώς εντολή το καθένα?
3) Το αποτέλεσμα παραβιάζει κάποιον από τους περιορισμούς της εκφώνησης? (Σημείωση: η εκφώνηση δεν έχει κανέναν περιορισμό)

Παράθεση από: michaeljohn στις 30 Μαΐου 2015, 08:40:48 ΜΜ
Από τη μια υπάρχει η άποψη ότι πρέπει να βαθμολογηθεί με 2/5 αφού μόνο τα 2 πρώτα κενά συμπληρώνονται σωστά και από την άλλη με 4/5 θεωρώντας ότι μόνο η εμφάνιση της Ζ είναι λάθος...   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

Παράθεση από: evry στις 30 Μαΐου 2015, 11:40:47 ΜΜ
Σχετικά με την άποψη που αναφέρεις, γιατί την άκουσα και εγώ, έχω τα εξής ερωτήματα σε όσους πιστεύουν ότι πρέπει να κοπεί παραπάνω από ένα μόριο:

1) Ζήταγε αλγόριθμο, και δεν διευκρίνισε ότι θέλει ΓΛΩΣΣΑ άρα μπορούμε να γράψουμε σε ψευδογλώσσα. Στην ψευδογλώσσα είναι λάθος να έχουμε 2 εντολές στην ίδια γραμμή?
2) Το θέμα διευκρινίζει ότι πρέπει να συμπληρωθούν τα κενά με μια ακριβώς εντολή το καθένα?
3) Το αποτέλεσμα παραβιάζει κάποιον από τους περιορισμούς της εκφώνησης? (Σημείωση: η εκφώνηση δεν έχει κανέναν περιορισμό)


Για αυτούς (και όχι μόνο ) τους λόγους νομίζω ότι πρέπει να αρθεί το «κλειστού τύπου» διαφορετικά προβλέπω «άπειρες»  διορθώσεις στα βαθμολογικά ...

evry

Είναι σίγουρο ότι είναι κλειστού τύπου?
γιατί έχω την εντύπωση ότι το μόνο κλειστού τύπου είναι το Α1 (ΣΛ)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

Α1, Α2, Α4 και Β2 είναι κλειστού τύπου !!!!

evry

Αν αυτό ισχύει, τότε ευτυχώς που δεν είμαι συντονιστής φέτος. :D
Παράθεση από: michaeljohn στις 31 Μαΐου 2015, 12:22:05 ΠΜ
Α1, Α2, Α4 και Β2 είναι κλειστού τύπου !!!!

edit: Έχεις απόλυτο δίκιο!!! Τώρα κοίταξα το εξώφυλλο από τις λύσεις της ΚΕΕ και τα έχει κλειστού τύπου, αν είναι δυνατόν!!!
Καλά είναι τρελοί? τα ερωτήματα αυτά σε κάποιες περιπτώσεις επιδέχονται και δεύτερης ερμηνείας.
Καλά έχει να γίνει τρελό πανηγύρι στα βαθμολογικά.
Αν διαβάζει κάποιος από την επιτροπή, ας στείλουν μια διόρθωση ότι μόνο το Α1 είναι κλειστού τύπου, γιατί δε βλέπω να βγαίνουν αποτελέσματα σύντομα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dkonetas

#44
Στο δια ταύτα:
Το θέμα Α4 , καθώς και το Β2 πρέπει ΑΜΕΣΑ να ξεκλειδώσουν . Ενδεχομένως και το Α2 αν και έχει μικρότερες όμως περιπτώσεις υποκειμενικής κρίσης. Ενδεικτικά αναφέρω παράδειγμα όπου  μαθητής αναφέρει ως κατηγορίες προβλημάτων τα Λογικά (αντί Απόφασης)  τεκμηριώνοντας ότι έχουν απάντηση Αληθής ή Ψευδής και το ίδιο συνεπώς αναφέρει στο 2ο πρόβλημα της επόμενης υποερώτησης πόσο θα τού βαθμολογούσατε ; 4, 5, 6 ...   (απαντώντας στο ερώτημά μου προσωπικά του έδωσα 6 στα 6 γνωρίζοντας ότι θα κληθώ να το αλλάξω!!!)
Υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα, ειδικά τώρα από την εμπειρία 3 ημερών διόρθωσης, όπου δικαιολογημένα υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες και υποκειμενική θεώρηση της βαθμολογίας... 
Ας ζητήσουμε επίμονα όσοι είμαστε βαθμολογητές από τους υπευθύνους των μαθημάτων σε συνεργασία με τους προέδρους των εξεταστικών κέντρων να στείλουν σχετικό αίτημα στο υπουργείο. Υπάρχουν περισσότερες από 7 ημέρες διαθεσιμές για να γίνει αυτή η αλλαγή δευτερολέπτων στο σύστημα ... Αν πάει παρεμφερές αίτημα από πολλά βαθμολογικά κέντρα θα το διορθώσουν. Κρίνοντας από παλαιότερη σχετική προσωπική εμπειρία, τα "κλειστά" θέματα προέκυψαν άμεσα μετά από σχετικό αίτημα το οποίο υποβλήθηκε από βαθμολογικό κέντρο προ 3ετίας για να διευκολυνθεί η ορθή καταχώρηση (χωρίς ασυμφωνίες πχ σε θέματα με Σ/Λ) Είμαι 100% βέβαιος καθώς το διατύπωσα εγώ ο ίδιος τότε...

όποιος διορθώνει σε  βαθμολογικό κέντρο και συζήτησε το θέμα και τυχαίνει να παρακολουθεί την παρούσα συζήτηση πέρα από το να μεταφέρει το αίτημα στ-ην/-ον υπεύθυνο ας ενημερώσει και στο χώρο αυτό (τουλάχιστον) έτσι ώστε να βοηθήσει και τους υπόλοιπους υπευθύνους να το ..."τολμήσουν"...

ΔΚ :-)