Επιχειρήματα για Πανελλαδικά εξεταζόμενο

Ξεκίνησε από petrosp13, 28 Αυγ 2013, 04:30:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Το πρόβλημα τους είναι "γιατί να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο ένα μάθημα Πληροφορικής". Αυτό βγαίνει προς τα έξω.
Θα πρέπει να στύψουμε το κεφάλι μας και να βγάλουμε ένα κείμενο μέχρι το βράδυ με επιχειρήματα.
Αρχίζω εγώ με τα προφανή:
1. Υπάρχει πλήρης αναντιστοιχία της Χημείας με τις μισές σχολές του Θετικού-Τεχνολογικού πεδίου, σε αντίθεση με την Πληροφορική.

2. Όλη η πανεπιστημιακή κοινότητα της Πληροφορικής ζητά να υπάρχει μάθημα αλγοριθμικής αυξημένου επιπέδου, ώστε να γίνεται η εισαγωγή των μαθητών ομαλά στις σχολές.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

AlexPapplir

ΕΙΠΑΝ:
1. 
95 Πανεπιστημιακοί καθηγητές ΑΠΘ και άλλων Πανεπιστημίων
19 Αυγούστου 2013 – Δημόσια Διαβούλευση – Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας


«.....η προετοιμασία των μαθητών που επιλέγουν τεχνολογικού προσανατολισμού σπουδές (όπως σε Τμήματα Πληροφορικής, Πολυτεχνείου, κλπ.) στη Χημεία (!) αποτελεί παρανόηση του είδους της εκπαίδευσης που παρέχουν τα Τμήματα αυτά και των προαπαιτούμενων γνώσεων των μαθητών.»

2.
(27/8/2013) Άρθρο του Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά, Μέλους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας

«...Φοβούμαι ότι τα κριτήρια της επιλογής των μαθημάτων του «νέου λυκείου» δεν ήταν επιστημονικά αλλά διοικητικά και συνδικαλιστικά...»
«Δημόσιο σχολείο χωρίς ουσιαστικό ρόλο  για την πληροφορική είναι σχολείο δεινοσαύρων»

3. Επιστολή 202 καθηγητών Πληροφορικής προς τους Βουλευτές:

Το νομοσχέδιο προβλέπει την δημιουργία 5 πεδίων σχολών, τις Ανθρωπιστικές- Νομικές σχολές, τις Θετικές-Τεχνολογικές σχολές, τις σχολές Υγείας, τις Οικονομικές, Διοικητικές και Πολιτικές σχολές και τις Παιδαγωγικές σχολές. Σύμφωνα με το μηχανογραφικό δελτίο του 2013, το πεδίο των Θετικών- Τεχνολογικών σχολών περιλαμβάνει 195 διαφορετικές σχολές, την ώρα που τα υπόλοιπα 4 πεδία περιλαμβάνουν όλα μαζί 234 σχολές. Ουσιαστικά, το πεδίο αυτό είναι η ένωση 2 πεδίων του υπάρχοντος μηχανογραφικού δελτίου (2ου και 4ου). Το λογικότερο θα ήταν να διασπαστεί το πεδίο αυτό σε Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες, όπου στο δεύτερο πεδίο θα υπάρχει ως εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική και στο πρώτο η Χημεία.

AlexPapplir

Σύνθημα - επιχείρημα:
"Η διδασκαλία της χημείας, ως πανελλαδικά εξεταζόμενου 6ωρου μαθήματος είναι περιττή και επιζήμια για χιλιάδες υποψήφιους τεχνολογικών σχολών"

Περιττή: γιατί δε θα τη χρειαστούν στη συνέχεια των σπουδών τους!!!
Επιζήμια: γιατί θα στερείσει στους μαθητές (των τεχνολογικών κλπ σχολών) πολύτιμες γνώσεις για τη συνέχεια των σπουδών τους

sstergou

Γιατί είναι επιτακτική ανάγκη να οι μαθητές με κλίση στις θετικές επιστήμες να γνωρίσουν το αντικείμενο της πληροφορικής και αργότερα αναδειχθούν μέσα από μια αξιοκρατική διαδικασία ανταγωνισμού έτσι ώστε να συμβάλλουν στην πρωτογενή παραγωγή και την ανάπτυξη της χώρας.

Παράθεση"The information technology and computing industry cannot find the talent it needs to fill lucrative positions across the country," it says. The study estimates that by 2020 there will be 4.6 million jobs in those fields. "These companies want more young people to discover computer science and study it, and the country's economic fortunes depend on it.

http://blogs.edweek.org/edweek/curriculum/2013/08/computer_science_teacher_certi.html

AlexPapplir

Να προσθέσω: ρωτήστε τους φοιτητές - πτυχιούχους (τεχνολογικών σχολών) που διδάχθηκαν τα τελευταία 14 χρόνια το μάθημα ΑΕΠΠ ως πανελλαδικά εξεταζόμενο, αν και πόσο τους ωφέλησε! Σε ποιά έρευνα στηρίζεται η αφαίρεσή του από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα; Ρωτήσατε τους καθηγητές ΑΕΙ και ΑΤΕΙ πριν το κάνετε; Τίνος εισήγηση ήταν η αφαίρεσή του; ποιός ή ποιοί είναι οι κύριοι που το εισηγήθηκαν και σε ποιά μελέτη βασίστηκαν;


Αυτά πρέπει να ειπωθούν στους ΑΣΧΕΤΟΥΣ!!!

sstergou

Η πληροφορική έχει πάρει θέση δίπλα στα μαθηματικά ως το απαραίτητο εφόδιο που ωθεί τις νέες ανακαλύψεις σε όλες τις υπόλοιπες επιστήμες. Είναι απαραίτητη για όλους τους κλάδους και χρήσιμη σε όλες τις σχολές.

Computer Science is the new Math http://lazowska.cs.washington.edu/fcrc/Christos.FCRC.pdf

sstergou

ΠαράθεσηLibrary science is concerned with archiving texts and organizing storage
and retrieval systems to give efficient access to texts. As digital library
systems are built and attached to the Internet, libraries will change from
storage places for books to electronic data centers, and will grant access well
beyond their local communities. Libraries have a special concern with the
problem of migrating data from older storage media onto newer ones.

· Management science is concerned with using computer models for
planning and forecasting economic conditions for business. It is also
concerned with storing business records in databases and generating
reports on the state of the business and on customer preferences from
these records.

· Economics is concerned with using computer models to forecast economic
conditions and to evaluate the possible effects of macro-economic policies.
· Medicine and Biology have used computer models and algorithms in
ingenious ways to diagnose and treat diseases. Modern imaging methods
such as Magnetic Resonance Scans, Coronary Scans, and Tomography
have drawn heavily on computer science. Medical researchers use
computer models to assist them in tracking mutations of viruses and in
narrowing the scope of experiments to the cases most likely to resolve the
research question. The Human Genome project has used large distributed
databases and new kinds of string-matching algorithms to aggregate the
tens of thousands of DNA sequencing experiments.

· Forensics uses computer models and large databases to identify evidence
and discover whether other forensic data matches current evidence.-7-

· Psychology, Cognitive, and Behavioral sciences are concerned with
understanding human thought and emotions. They use computer
models to gain insight into the operation of human brains and nervous
systems and to design effective interventions into human problems.

· Linguistics is concerned with using computers to recognize speech,
translate between languages, and to understand the role of language in
human affairs.

· Philosophy is concerned with the way people acquire knowledge, create
social realities, and act morally and ethically. Philosophers have
contributed much to the debates on whether machines can think or
whether formal models are sufficient for dependable software systems.
The subdiscipline of speech act theory has contributed much to our
understanding of how people carry out work in organizations and has
helped give birth to the workflow industry. Recently, the technologies of
"virtual realities" have rekindled debates on the nature of reality and the
worlds in which people live.

· Humanities have begun to use computer extensively to correlate and
search through historical artifacts that can be represented digitally. One of
the more colorful examples is the use of computers to determine
authorship of historical texts, such as Shakespeare's plays.

http://www.spsycharis.gr/SectionMyLectures/Educational-Material-for-Computational-Science/Peter%20J.%20Denning.What%20is%20Computer%20Science.pdf

dpa2006

#7
Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα Poll ή μια έρευνα σε φοιτητικά φόρουμ Πληροφορικής-ΗΜΜΥ-Μηχανικών Υπολογιστών και να λαμβάνονται απαντήσεις(υπάρχει χρόνος; )
Επίσης να τονίσουμε την σχέση και χρησιμότητα που έχει η πληροφορική και με άλλες επιστήμες:
Βιοπληροφορική κλπ. σχέση με άλλα πεδία (παραπάνω λινκ)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

gpapargi

Θεωρώ λανθασμένη και αντιαισθητική την επίθεση στο μάθημα της χημείας.
Αυτό που έχει νόημα να υποστηριχτεί είναι ότι για τις σχολές πληροφορικής θα πρέπει κάποιος να εξετάζεται σε μάθημα αλγορίθμων (ο λόγος των πανεπιστημιακών είναι το μεγαλύτερο όπλο σε αυτό το θέμα).
Αντίστοιχα για σχολές χημείας θα πρέπει να εξετάζεται στο μάθημα της χημείας. Το πιο δίκαιο είναι ανάλογα με το αντικείμενο των σπουδών να είναι υποχρεωτικό ένα από τα 2 μαθήματα.

Επίσης καλό θα είναι να εξοικειωθεί η κοινή γνώμη με την έννοια των αλγορίθμων. Πχ όταν εκτελείς τις 4 πράξεις στο δημοτικό (δηλαδή στην πρώτη επαφή του παιδιού με τα μαθηματικά) καλό θα ήταν να λέμε τα πράγματα με το πραγματικό τους όνομα: "αλγόριθμος πολλαπλασιασμού", "αλγόριθμος διαίρεσης" κλπ.  Να δει ο κόσμος ότι η έννοια του αλγορίθμου δεν είναι κάτι εξειδικευμένο αλλά κάτι με το οποίο έχει έρθει σε επαφή από την πρώτη κιόλας ενασχόληση με τα μαθηματικά. Θα βοηθούσε πολύ η απεμπλοκή της πληροφορικής από τη χρήση PC και συσχέτισή της με το problem solving.

pgrontas

Παράθεση από: gpapargi στις 29 Αυγ 2013, 10:38:14 ΠΜ
Θεωρώ λανθασμένη και αντιαισθητική την επίθεση στο μάθημα της χημείας.
Την ανακοίνωση της ΕΕΧ την είδες; Εκτός από ότι ως περιεχόμενο είναι απαράδεκτη, ήρθε και σε μία στιγμή που οι πληροφορικοί είχαν το πιστόλι στον κρόταφο για να κάνουν μετάταξη.

Για μένα το πράγμα είναι απλό: Οι χημικοί επειδή δεν τους διαλέγουν τα παιδιά για να μην έχουν προβλήματα με ωράρια κινήθηκαν νωρίτερα παρασκηνιακά για να μπει υποχρεωτικό. Θυμίζω ότι στο τωρινό σύστημα η Χημεία διδάσκεται σε 2 από τις 4 κατευθύνσεις. Φυσικά από πίσω κρύβονται και άλλα όπως η πίτα των φροντιστηρίων κτλ. αυτά δηλ. για τα οποία μας κατηγορούν.

Παράθεση από: gpapargi στις 29 Αυγ 2013, 10:38:14 ΠΜ
Αυτό που έχει νόημα να υποστηριχτεί είναι ότι για τις σχολές πληροφορικής θα πρέπει κάποιος να εξετάζεται σε μάθημα αλγορίθμων (ο λόγος των πανεπιστημιακών είναι το μεγαλύτερο όπλο σε αυτό το θέμα).
Αντίστοιχα για σχολές χημείας θα πρέπει να εξετάζεται στο μάθημα της χημείας. Το πιο δίκαιο είναι ανάλογα με το αντικείμενο των σπουδών να είναι υποχρεωτικό ένα από τα 2 μαθήματα.
Όχι μόνο για τις σχολές πληροφορικής αλλά και για τους μαθηματικούς και για πολλούς άλλους.

Η μόνη κριτική που θεωρώ ότι είναι σωστή για τους πληροφορικούς είναι ότι προσπάθησαν να ανοίξουν το δημοτικό πριν εξασφαλίσουν το Λύκειο και το Γυμνάσιο. Οι δήθεν υπεράριθμοι θα είχαν καλυφθεί άνετα με ένα σωστό πρόγραμμα σπουδών στην Δευτεροβάθμια,
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Εννοείται πως είναι ανακοίνωση που δείχνει χαμηλό επίπεδο. Είναι λυπηρό να βλέπεις αντιπαράθεση εκπροσώπων 2 επιστημών σε αυτό τον τόνο. Εννοείται πως ότι γίνεται γίνεται για την πίτα.
Για μένα η μόνη αληθινή διέξοδος είναι ανάλογα με τη σχολή να επιλέγεται το μάθημα. Για τις σχολές πληροφορικής και χημείας τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Για τις άλλες σχολές ανάλογα με το περιεχόμενο της σχολής θα πρέπει να αποφασίζεται το μάθημα.  Πχ ο μαθηματικός χρειάζεται πληροφορική ενώ ο γιατρός χρειάζεται χημεία.

ΑΝτί να οδηγούν 2 επιστημονικούς κλάδους σε πόλεμο θα πρέπει να γίνει σωστή μοιρασιά των 2 μαθημάτων στις σχολές. Γιατί δίκιο έχουν και οι πληροφορικοί όταν λένε ότι δεν επιτρέπεται να μπαίνεις σε σχολές πληροφορικής με χημεία, αλλά δίκιο έχουν και οι χημικοί όταν λένε ότι δεν επιτρέπεται να μπαίνεις σε σχολή χημείας με πληροφορική. Η λύση του να μετρήσουμε σε ποιες σχολές είναι προαπαιτούμενο το κάθε μάθημα δεν είναι σωστή (για μένα). Η σωστή λύση είναι να έχεις υποχρεωτικό μάθημα ανάλογα με τη σχολή. Αυτό μπορεί να το καθορίσει και ίδια η σχολή.

Για μένα πάντως ο καυγάς πληροφορικών-χημικών για την πίτα είναι άκρως αναμενόμενος και φέρει την ευθύνη αποκλειστικά η πολιτική ηγεσία η οποία δείχνει ανίκανη να κάνει το προφανές (πιθανώς λόγω αμάθειας).

petrosp13

Παράθεση από: gpapargi στις 29 Αυγ 2013, 12:07:18 ΜΜ
Για μένα πάντως ο καυγάς πληροφορικών-χημικών για την πίτα

Εδώ διαφωνώ
Εμείς δεν ενδιαφερόμαστε για την πίτα αλλά για την ύπαρξη μας σαν μάθημα και την επιβίωση μας σαν άνθρωποι
Οι Χημικοί έχουν σίγουρες τις επιστήμες Υγείας και κατά πάσα πιθανότητα θα πάρουν και τις θετικές επιστήμες. Ζητάνε και τις τεχνολογικές. Άρα, αυτοί ενδιαφέρονται για την πίτα.
Η πίτα θα ήταν το ζητούμενο αν υπήρχαμε κι εμείς, είχαμε τις τεχνολογικές σχολές και μαλώναμε με τους χημικούς για τις θετικές
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

apom

#12
Ακόμα και το Foundation programme για Αγγλία (εάν δεν κανω λάθος) περιλαμβάνει μαθήμα προγραμματισμού. εμείς; http://www.networkfoundation.gr/ib-vs-foundation.asp

nikolasmer

Παράθεση από: apom στις 31 Αυγ 2013, 01:17:41 ΜΜ
Ακόμα και το Foundation programme για Αγγλία (εάν δεν κάνω λάθος) περιλαμβάνει μαθήμα προγραμματισμού. εμείς; http://www.networkfoundation.gr/ib-vs-foundation.asp
Εεεπ ντροπή. Εκτός αν είχες στο μυαλό σου τι μας έχουν εμάς μέχρι στιγμής.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

apom

Παράθεση από: nikolasmer στις 31 Αυγ 2013, 02:14:43 ΜΜ
Εεεπ ντροπή. Εκτός αν είχες στο μυαλό σου τι μας έχουν εμάς μέχρι στιγμής.

συμπάθα με αλλά δεν κατάλαβα με το ''ντροπή''. το computing τι είναι;