Κοινωνική Δικτύωση τη γνώμη σας !

Ξεκίνησε από nikos33, 29 Νοε 2010, 07:31:10 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikos33

Γεια χαρά,

με προέτρεψαν σήμερα να συμμετέχω και εγώ σε site κοινωνικής δικτύωσης δηλ to faceb00k, προκειμένου να συμμετέχουμε με το Γυμνάσιο σε κάποιο πρόγραμμα (δεν είμαι άμεσα εμπλεκόμενος)...

Μάλιστα μου είπαν να βοηθήσω τα παιδιά Α',Β' & Γ γυμνασίου με τυχών προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν ώστε να συμμετέχουν και αυτά κλπ.

Δε θέλω να πω την γνώμη μου εκ των προτέρων για να μη προκαταβάλλω κάποιον, εσείς πως το βλέπετε το θέμα;

Νικ.

poursali

νομίζω καλό είναι ο καθένας μας να αφιερώσει έστω μία ώρα για το συγκεκριμένο θέμα στα πλαίσια της ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο. προσωπικά δείχνω βίντεο από το saferinternet που υπάρχουν στο youtube τους κάνω κουβέντα για την αναγκαιότητα προστασίας της ιδιωτικής μας ζωής και δείχνω τις ρυθμίσεις ασφαλείας στο facebook...

τι ακριβώς ζήτησαν από σένα; το να "βοηθήσεις τα παιδιά στα πιθανά προβλήματα που θα συναντήσουν" μου ακούγεται πολύ γενικό.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

pgrontas

Και στο δικό μου σχολείο συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. Οι συνάδελφοι που έχουν οργανώσει κάποια προγράμματα επικοινωνούν με τους μαθητές μέσω του συγκεκριμένου ιστότοπου, χωρίς ευτυχώς να εμπλέκομαι εγώ σε επίπεδο υποστήριξης.

Η μεγάλη πλάκα είναι ότι με αφορμή τον γενικότερο θόρυβο αλλά και την πρόσφατη ταινία, είχα μιλήσει νωρίτερα στα παιδια προσπαθώντας να τους επισημάνω και την αρνητική πλευρά του συγκεκριμένου ιστότοπου, οπότε τους φαίνεται περίεργο: ο πληροφορικός εναντίον - οι φιλόλογοι υπέρ.

Τώρα στο θέμα που θέτεις η άποψη μου είναι η εξής:
Μακάρι να υπήρχε δυνατότητα να φτιαχτεί ένα κλειστό φόρουμ όπου οι ενδιαφερόμενοι και μόνο αυτοί να μπορούσαν να συμμετέχουν και να συνεργάζονται. Βέβαια αν προτείνεις κάτι τέτοιο μπορεί να σου πουν και να το φτιάξεις, οπότε καταλαβαίνεις...

Εφόσον το προηγούμενο δεν είναι δυνατόν, όπως είπε και ο poursali απλά ενημερώνεις κριτικά για τις αρνητικές συνέπειες χρήσης της συγκεκριμένης σελίδας.

Ίσως καλό θα ήταν να τονίσεις επιπλέον, ότι αρκετές φορές η δια ζώσης επικοινωνία (αν μπορεί να εφαρμοστεί στην περίπτωση σου) είναι πολύ πιο αποτελεσματική.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

denix

Κανένας δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να αποδεχτούμε τους "Όρους Χρήσης" οποιασδήποτε υπηρεσίας οποιουδήποτε σάιτ. Ρωτείστε Δικηγόρο. Το να προτείνουμε εμείς σαν καθηγητές τους μαθητές μας να ανοίξουν λογαριασμό αποδεχόμενοι ουσιαστικά τους όρους... δεν "μας" χαρακτηρίζω. Θα έπρεπε το "πρόγραμμα" ή το υπουργείο να έχει μεριμνήσει.

poursali

δεν νομίζω ότι κανείς προτείνει/προτρέπει τους μαθητές να ανοίξουν λογαριασμό οπουδήποτε.
αλλά ακόμα και σε απομακρυσμένο σχολείο που είμαι εγώ όπου ούτε οι μισοί δεν έχουν υπολογιστή, όλοι έχουν facebook και μπαίνουν μάλιστα από το κινητό τους, οπότε πρέπει να αναλάβουμε να πούμε δυο λόγια για αυτό το θέμα...
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

skoud

Παράθεση από: nikos33 στις 29 Νοε 2010, 07:31:10 ΜΜ
Μάλιστα μου είπαν να βοηθήσω τα παιδιά Α',Β' & Γ γυμνασίου

Εκτός των άλλων που ανέφεραν οι συν., το ΦάτσαΒίπερ έχει όρο να είναι κάποιος πάνω από 13 χρ. για να αποκτήσει προφίλ. Για πολλά παιδιά της Α' Γυμνασίου δεν ισχύει αυτό ακόμα.
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

mour

Και η Κοινωνική Δικτύωση και η τεχνολογία των Κινητών είναι μια πραγματικότητα.
Το να απαγορεύουμε τα κινητά ("και καλά") και να αγνοούμε την κοινωνική δικτύωση δεν θεωρώ οτι  είναι λύση.

PS εκτός από το facebook υπάρχουν και πιο χρήσιμα δίκτυα για τα μεγαλύτερα παιδιά που καλό θα ήταν να ξέρουν την ύπαρξή τους, όπως το LinkedIn

nikos33

#7
Παράθεση από: skoud στις 30 Νοε 2010, 06:59:38 ΠΜ
Εκτός των άλλων που ανέφεραν οι συν., το ΦάτσαΒίπερ έχει όρο να είναι κάποιος πάνω από 13 χρ. για να αποκτήσει προφίλ. Για πολλά παιδιά της Α' Γυμνασίου δεν ισχύει αυτό ακόμα.

η πρόταση έγινε από στελέχη (πάρα πάρα) πολύ κοντά στον υπουργό παιδείας με μεγάλη προϋπηρεσία-έρευνα στο χώρο και μάλιστα με πρόταση να επεκταθεί το κόνσεπτ μέχρι και το νηπιαγωγείο ! (αφού θεωρείται πλέον αποδεδειγμένη η αξία της και όλα είναι ελεγχόμενα !)

περιττό να πω ότι για όποιες ανησυχίες μου χαρακτηρίστηκα πολύ έως πάρα μα πάρα πολύ συντηρητικο-οπισθοδρομικός και με χαμηλό συντελεστή γνώμης σε σχέση με τις απόψεις των ειδικών ....

(βέβαια ακόμα εκκρεμεί στο φαψεβοοκ η ψηφοφορία του πιο σπασα@@η καθηγητή του σχολείου !!)

συμπτωματικά μόνο χθες δημοσιεύτηκε και αυτό:

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=370303&dt=29/11/2010

nikos33

Παράθεση από: mour στις 30 Νοε 2010, 10:18:35 ΠΜ
Και η Κοινωνική Δικτύωση και η τεχνολογία των Κινητών είναι μια πραγματικότητα.
Το να απαγορεύουμε τα κινητά ("και καλά") και να αγνοούμε την κοινωνική δικτύωση δεν θεωρώ οτι  είναι λύση.

PS εκτός από το facebook υπάρχουν και πιο χρήσιμα δίκτυα για τα μεγαλύτερα παιδιά που καλό θα ήταν να ξέρουν την ύπαρξή τους, όπως το LinkedIn

εδώ θα συμφωνήσω, άλλα αν με ρωτάς αν έχω τη δυνατότητα να χειριστώ αυτή τη στιγμή το θέμα η απάντησή μου είναι αρνητική, μετά το σχολείο είναι ελεύθερα να κάνουν ότι θέλουν.

skoud

Παράθεση από: nikos33 στις 30 Νοε 2010, 11:22:06 ΠΜ
η πρόταση έγινε από στελέχη (πάρα πάρα) πολύ κοντά στον υπουργό παιδείας

περιττό να πω ότι για όποιες ανησυχίες μου χαρακτηρίστηκα πολύ έως πάρα μα πάρα πολύ συντηρητικο-οπισθοδρομικός και με χαμηλό συντελεστή γνώμης σε σχέση με τις απόψεις των ειδικών ....


Δείξε τους το παρακάτω (ειδικά στο περιορισμοί ηλικίας) λοιπόν, που είναι από προστατευόμενη του υπουργείου υπηρεσία και πες τους να το διαβάσουν και αν δεν συμφωνούν να το διαγράψουν αφού δεν είναι συντηρητικο-οπισθοδρομικοί ....

http://blogs.sch.gr/internet-safety/2010/09/28/%ce%b1%cf%83%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%ae%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%85%cf%80%ce%b5%cf%8d%ce%b8%cf%85%ce%bd%ce%b7-online-%cf%83%cf%85%ce%bc%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%ac-%ce%b3%ce%b9/

Εν πάσει περιπτώσει, δεν ξέρω τι ακριβώς θέλουν αλλά μπορούν να φτιάξουν και δικό τους κοινωνικό δίκτυο, υπάρχουν πολλοί ιστότοποι που προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα, με πιο γνωστό το http://www.ning.com/ , που όμως θέλει μια μικρή εισφορά πλέον. Ας δώσουν...
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

iliasthes

Παράθεση από: mour στις 30 Νοε 2010, 10:18:35 ΠΜ
Και η Κοινωνική Δικτύωση και η τεχνολογία των Κινητών είναι μια πραγματικότητα.
Το να απαγορεύουμε τα κινητά ("και καλά") και να αγνοούμε την κοινωνική δικτύωση δεν θεωρώ οτι  είναι λύση.

PS εκτός από το facebook υπάρχουν και πιο χρήσιμα δίκτυα για τα μεγαλύτερα παιδιά που καλό θα ήταν να ξέρουν την ύπαρξή τους, όπως το LinkedIn

Συμφωνώ οτι η κοινωνική δικτύωση και η χρήση των κινητών είναι μια πραγματικότητα. Φυσικά δεν πρέπει να καλλιεργούμε μια τεχνοφοβία στα παιδιά, αλλά δεν πρέπει να οδηγούμαστε και στο άλλο άκρο της λατρείας της τεχνολογίας, να μην πω του φετίχ. Αν κάτι μπορεί να βοηθήσει στη διδασκαλία μας θα το χρησιμοποιούμε, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε και κάποιους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία μιας τάξης. Ένας από αυτούς όπως τον εφαρμόζω εγώ, λέει πως κανένας δεν παρακολουθεί ή επεμβαίνει με οποιονδήποτε τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς να είναι εξουσιοδοτημένος από εμάς και με τη σύμφωνη γνώμη διεύθυνσηςκαι κάποιες φορές  γονιών και παιδιών. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας πρέπει να έχουμε, εμείς την "εξουσία" να ορίσουμε ποιος μπορεί να παρέμβει και με ποιο τρόπο στη διδασκαλία. Έτσι αν κάνω μια τηλεδιάσκεψη, ή και μια επικοινωνία στιγμιαίου μηνύματος θα το κάνω σε ένα "προστατευμένο" περιβάλλον, όπου οι συμμετέχοντες θα είναι εκ των προτέρων γνωστοί σε μένα και η διαδικασία αυτή θα έχει κάποιον εκπαιδευτικό στόχο. Αν μπορούμε να πετύχουμε αυτούς τους όρους καλώς να χρησιμοποιήσουμε και εργαλεία κοινωνικη δικτύωσης. Η χρήση του κινητού στο σχολείο, δεν εξυπηρετεί κάποιον εκπαιδευτικό στόχο, αντίθετα το να συσσωρεύονται 20-25 συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε έναν κλειστό χώρο 20-25 τετραγωνικών δεν είναι και οτι καλύτερο. Επίσης μην ξεχνάμε οτι σε κάποια πράγματα τον πρώτο λόγο έχουν οι γονείς. Στις τάξεις που δίδασκα, έβαζα τους μαθητές να δημιουργούν λογαριασμό e-mail (περίπου 50% των μαθητών δεν είχε) και από εκεί και πέρα πολλές φορές έστελνα τις ασκήσεις μέσω e-mail, τα παιδιά τις ανοίγαν τις λύναν και τις στέλναν ξανά ως συνειμμένα αρχεία. Ζητούσα στα παιδιά να φαίνεται το ονοματεπώνυμο τους όταν λάμβανα το μήνυμα, για να ξέρω ποιος έστειλε το μήνυμα (αν και αργότερα το οργάνωσα με χωρισμό σε ομάδες ανά τμήμα και ξεχωριστούς φακέλους εισερχομένων) Μία μητέρα μου δήλωσε πως δεν επιθυμεί τα παιδιά της να έχουν λογαριασμό mail που φαίνεται το ονοματεπώνυμο τους. Έπρεπε να το σεβαστώ. Επομένως σε παρόμοιες περιπτώσεις και με εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να το έχουμε υπ' όψιν, οι γονείς να ενημερώνονται και να δίνουν τη συγκατάθεση τους.

poursali

συμπτωματικά σήμερα μου μετέφεραν ότι στις επιμορφώσεις των ΠΕΚ υπήρχε επίσης *έντονη* παρότρυνση να ασχοληθούν και να προωθήσουν το facebook.. επειδή όμως δεν ήμουν μπροστά ας μην μεταφέρω αυτά που άκουσα ακριβώς... απλά υπήρχε έντονη παρότρυνση...
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

poursali

βλέπω αναφέρετε συνέχεια το κινητό. μάλλον δεν με καταλάβατε.. από το σπίτι τους μπαίνουν με το κινητό.. απλά ήθελα να δείξω ότι στο facebook εμπλέκονται και μαθητές που δεν έχουν υπολογιστή στο σπίτι
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

iliasthes

Η δική μου απάντηση  πάντως είχε ως αφετηρία το σχόλιο του συναδέλφου του mour.  Η αλήθεια είναι πως η εκπαίδευση πρέπει να πρωτοπορεί και να δημιουργεί  χρήσιμες εφαρμογές των νέων τεχνολογιών για να γνωρίζουν τις Νέες Τεχνολογίες μέσα από ωφέλιμες δρατηριότητες τα παιδιά και όχι από εφαρμογές που δεν τους προσφέρουν, ούτε καν ψυχαγωγία, αλλά μόνο διασκέδαση.

Αυτά όμως απαιτούν τεχνογνωσία, οργάνωση, σκληρή δουλειά  και επαρκή χρηματοδότηση.  Τίποτα από αυτά δεν υπάρχει σε επάρκεια. Όχι δεν υπάρχει καθόλου, αλλά σε βαθμό που να μπορεί να δημιουργήσει συνολικά θετικό αποτέλεσμα. Μεμονωμένα φωτεινά παραδείγματα, συναδέλφων και τοπικών κοινωνιών που τους στηρίζουν υπάρχουν,  συνολικά όμως ο δείκτης είναι αρνητικός.  Η λεζάντα του πρωθυπουργού με το ηλεκτρονικό βιβλίο και το πάρε κόσμε που έγινε με τους μαθητικούς υπολογιστές πέρσι είναι ενδεικτικά της αντίληψης που κυριαρχεί.

Loukritia

Θεωρώ ότι στο fb χάνονται, σκορπιούνται ανόητα χιλιάδες ώρες (τόσο από μαθητές όσο και από μεγαλύτερους)! Το θεωρώ μια μεγάλη δημόσια κλειδαρότρυπα και ένα τρόπο να ικανοποιήσει ο καθένας την ματαιδοξία του. Βέβαια μπορεί να έχει και χρήσιμες και ενδιαφέρουσες προεκτάσεις, αλλά στην πλειοψηφία τους οι (ελληνές;) χρήστες το χρησιμοποιούν για να προβληθούν και να διασκεδάσουν (;). Πραγματικά λυπάμαι τα παιδιά που παίζουν διάφορα παιχνίδια με τις ώρες, αντί να μιλήσουν με τους δικούς τους, να βγουν βόλτα, να αποκτήσουν νέα ενδιαφέροντα, να διαβάσουν, να ακούσουν μουσική.
Αντιθέτως, θεωρώ ότι ένας ιστότοπος με περιορισμούς στην πρόσβαση (π.χ. ένα δίκτυο ning), μπορεί να διασφαλίσει την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ μιας ομάδας χωρίς να εισβάλει στην προσωπική ζωή καθενός ! (Είμαι μέλος σε 2 τέτοια δίκτυα, που αφορούν δραστηριότητες/ενασχολήσεις μου και είμαι απόλυτα ευχαριστημένη! Και για να μην παρεξηγηθώ, έχω λογαριασμό στο fb, αλλά κάνω λογική (για τα δικά μου δεδομένα) χρήση .)
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

mour

#15
Παράθεση από: iliasthes στις 30 Νοε 2010, 06:27:04 ΜΜ
Η δική μου απάντηση  πάντως είχε ως αφετηρία το σχόλιο του συναδέλφου του mour.  Η αλήθεια είναι πως η εκπαίδευση πρέπει να πρωτοπορεί και να δημιουργεί  χρήσιμες εφαρμογές των νέων τεχνολογιών για να γνωρίζουν τις Νέες Τεχνολογίες μέσα από ωφέλιμες δρατηριότητες τα παιδιά και όχι από εφαρμογές που δεν τους προσφέρουν, ούτε καν ψυχαγωγία, αλλά μόνο διασκέδαση.

Αυτά όμως απαιτούν τεχνογνωσία, οργάνωση, σκληρή δουλειά  και επαρκή χρηματοδότηση.  Τίποτα από αυτά δεν υπάρχει σε επάρκεια.

Βασικά ΤΙΠΟΤΑ πρακτικά από αυτά ΔΕΝ υπάρχει σε επάρκεια για οποιοδήποτε τεχνολογικό θέμα.
Η λογική που βλέπω πίσω από τη χρήση των κινητών είναι ότι πιθανότατα (κατ εμε τουλάχιστον) πρόκειται για τα PC του μέλλοντος. Οι μαθητές που έχω στο μυαλό μου έχουν σε ΕΛΑΧΙΣΤΟ ποσοστό υπολογιστή στο σπίτι και σε ακόμα μικρότερο ποσοστό Internet. Ωστόσο σχεδόν όλα έχουν κινητό. Και το κινητό έχει τους κανόνες συμπεριφορά, καλών πρακτικών κλπ. Ένα παράδειγμα που είδα σήμερα στη συνέλευση για την ΕΛΜΕ που είχαμε είναι κάθε λίγα λεπτά να χτυπάει κι ένα κινητό. Πρακτικά σχεδόν όλοι ΔΕΝ το είχαν χαμηλωμένο. ΟΛΟΙ απάντησαν στην κλήση που τους έκαναν κι ας είχε το λόγο ο διπλανός τους. Αναφέρομαι σε μορφωμένους ανθρώπους που είναι ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ στη σωστή χρήση της τεχνολογίας.
Προφανώς ο αντίλογος είναι "και πρέπει τώρα δηλαδή να γίνουμε κι ειδικοί στα κινητά, το facebook Κλπ κλπ?" 
Απάντηση αποκρυσταλλωμένη σε αυτό το ερώτημα δεν έχω βρει, αλλά από την άλλη για ποιο λόγο πχ είμαστε "ειδικοί" στην επεξεργασία κειμένου κλπ? Εγώ προσωπικά ΠΟΤΕ δε διδάχτηκα ΚΑΜΙΑ από τις δεξιότητες που διδάσκω στα παιδιά κι ούτε θυμάμαι στον ΑΣΕΠ να εξετάστηκα σε αυτά.
Εν τέλει είμαστε στον κλάδο με το πιο ευρύ πεδίο εφαρμογής και τη μεγαλύτερη ταχύτητα αλλαγών, ευχή και κατάρα ταυτόχρονα.   


PS αν κάτι με "βολεύει" στο μάθημα που κάνω το χρησιμοποιώ, πχ στην ΤΕΠ της Β Λυκείου εκεί που λέγαμε για την ηθική διάσταση των τεχνολογιών είδαμε με τα παιδιά αυτό και μετά αρχίσαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση
http://www.youtube.com/watch?v=Z7tUp4xRymQ   

pgrontas

Γενικά το πρόβλημα είναι ότι αντιμετωπίζεται η τεχνολογία όχι με την οπτική του δημιουργού αλλά με την οπτική του καταναλωτή. Και δυστυχώς το υπουργείο είναι πρωτοπόρο σε αυτή την αντιμετώπιση.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

denix

Το εναλλακτικό/ελεύθερο προσωποβιβλίο ξεκίνησε:
https://joindiaspora.com/
Με πλήρη έλεγχο των προσωπικών δεδομένων και ΜΗ παρακράτηση κυριότητας των παραγόμενων πληροφοριών.
Για όσους δεν γνωρίζουν τη Διασπορά:
http://el.wikipedia.org/wiki/Diaspora
και
http://en.wikipedia.org/wiki/Diaspora_(software)
Είναι έργο ΕΛ/ΛΑΚ.