Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

aztec99

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι Κύπριοι είναι πιο εξελιγμένοι από εμάς στην Πληροφορικοί του Λυκείου. Η Γ Λυκείου κάνει 2 εντελώς  ξεχωριστά μαθήματα: PASCAL (περίπου στο επίπεδο της ΑΕΠΠ) και ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ. Θα μπορούσαμε να κατεβάσουμε την ΑΕΠΠ στη Β Λυκείου και να κάνουμε και εμείς Pascal και Ανάλυση Συστημάτων στη Γ Λυκείου.

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

control_data

Ποιά θα είναι η πορεία του νομοσχεδίου τώρα ; Θα το επεξεργαστεί η επιτροπή μορφωτικών και μόλις τελειώσει άμεσα θα πάει στη Βουλή για να θα τεθεί σε ψηφοφορία ;

P.Tsiotakis

Το σχέδιο θα ψηφιστεί με τις αλλαγές στις 6/9
Μέχρι τότε αλλα και πάντα συνεχίζουμε
Οσοι το κάνουν

tropheus

Ερώτηση : Είναι δύσκολο ακόμα και τώρα να ζητήσουμε ακόμα μια συνάντηση με το υπουργείο ή και με κάποιους από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων η οποία θα συνοδεύεται εγγράφως με πολλά από αυτά που κατά καιρούς έχουμε στείλει σε υπουργούς, βουλευτές αλλά και τις απόψεις πανεπιστημιακών και ανθρώπων του χώρου;

Δε νομίζω ότι έχουμε να χάσουμε κάτι. Με τα e-mail πάντως φαίνεται ότι δουλειά δεν έγινε ...

andrika

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 30 Αυγ 2013, 09:30:18 ΠΜ
Το σχέδιο θα ψηφιστεί με τις αλλαγές στις 6/9
Μέχρι τότε αλλα και πάντα συνεχίζουμε
Οσοι το κάνουν
Με τις αλλαγες;;;;;δεν νομιζω... Οτι εκαναν εκαναν...

novaro

Παράθεση από: aztec99 στις 30 Αυγ 2013, 09:21:41 ΠΜ
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι Κύπριοι είναι πιο εξελιγμένοι από εμάς στην Πληροφορικοί του Λυκείου. Η Γ Λυκείου κάνει 2 εντελώς  ξεχωριστά μαθήματα: PASCAL (περίπου στο επίπεδο της ΑΕΠΠ) και ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ. Θα μπορούσαμε να κατεβάσουμε την ΑΕΠΠ στη Β Λυκείου και να κάνουμε και εμείς Pascal και Ανάλυση Συστημάτων στη Γ Λυκείου.

Το να κάνεις PASCAL πάντως είναι λίγο παγίδα. Παγιδεύει τον μαθητή σε μία σύνταξη η οποία η δεν υποστηρίζεται από πανεπιστήμια πλέον ως εκπαιδευτική γλώσσα (για μένα κρίμα είναι εκπληκτική και η Pascal και το Delphi σαν RAD ).
Απλά σε παγιδεύει έξω από C, C++, Java, PHP που θα συναντήσεις στο πανεπιστήμιο. Θα μπορούσαμε να κάναμε ΑΕΠΠ σε κάτι σαν JAVA like σύνταξη χωρίς τις κλάσεις ή μια απλοποιημένη C++ ή κάτι κοντά σε C#.
Πιστεύω ότι αν γίνοταν αυτή η μετάβαση πριν από δυο τρία χρόνια για να συμβαδίζει και με το προγραμμα των περισσότερων ΑΕΙ και ΤΕΙ θα ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα σήμερα. Δύσκολα θα πετούσαν έξω κάτι με τόση μεγάλη διασύνδεση με τα πανεπιστήμια.
Έχει βέβαια και μεινεκτήματα η σκέψη μου όπως π.χ η δυσκολότερη σύνταξη (αν και αυτό το υποσύνολο που χρειάζεται για τη διδασκαλία είναι πολύ απλό όσο και η ΓΛΩΣΣΑ)

GEG

Μια χαρά είναι η ψευδογλώσσα και η ΓΛΩΣΣΑ αρκεί το βιβλίο να τις είχε λίγο ποιο αυστηρά ορισμένες και να εκλείψουνε έτσι τα διάφορα γκρίζα σημεία που κατα καιρούς έχουμε συζητήσει εδώ.
Και αυτό γιατί μας ενδιαφέρει η αλγοριθμική και όχι να εμβαθύνουμε στο πολύπλοκο συντακτικό μιας C-like γλώσσας πιστεύω.
Οι βασικές δομές που θα συναντήσει ο μετέπειτα φοιτητής υπάρχουν και στην ψευδογλώσσα.
Όλα τα πανεπιστήμια είχαν προσαρμόσει το πρόγραμμα σπουδών τους και τα θεωρούσαν αυτά γνωστά από το Λύκειο ...τώρα βέβαια με το παρόν νομοσχέδιο η απόλυτη οπισθοδρόμηση ...
Hey! It compiles! Ship it! :-)

odysseas

Επεξεργαζόμαστε μια επιστολή για τους βουλευτές της επιτροπής και ξαφνικά σκοντάψαμε σε τοίχο. Πόσο εύκολη είναι η διάζευξη που ζητάμε με τη Χημεία; Ζητάμε τη δημιουργία τρίτου Επιστημονικού Πεδίου Εμβάθυνσης;

Τρέχον σύστημα
Φυσική
Μαθηματικά ή Βιολογία (για τις Επιστήμες Υγείας)
Χημεία

Εμείς τι ακριβώς προτείνουμε (σε σχέση και με τα επιστημονικά πεδία);

Πρόταση 1 (2 πεδία: Τεχνολογικό / Θετικών επιστημών & Επιστημών Υγείας)
Φυσική
Μαθηματικά ή Βιολογία (για τις Θετικές Επιστήμες και τις Επιστήμες Υγείας)
Προγραμματισμός ή Χημεία (για τις Θετικές Επιστήμες και τις Επιστήμες Υγείας)

Πρόταση 2 (3 πεδία: Τεχνολογικό / Θετικών Επιστημών / Επιστημών Υγείας)
Φυσική
Μαθηματικά ή Βιολογία (για τις Επιστήμες Υγείας)
Προγραμματισμός ή Χημεία (για τις Θετικές Επιστήμες και τις Επιστήμες Υγείας)

Τα 3 επιστημονικά πεδία είναι δύσκολο αίτημα, γιατί τότε στενεύει ακόμα περισσότερο το μηχανογραφικό. Από την άλλη, είναι απόλυτα λογικό κάποιες σχολές να απαιτούν Φυσική + Μαθηματικά + Χημεία, άλλες να απαιτούν Φυσική + Βιολογία + Χημεία και άλλες Φυσική + Μαθηματικά + Προγραμματισμό.

Πώς λύνεται αυτός ο γρίφος;

gpapargi

Παράθεση από: novaro στις 30 Αυγ 2013, 09:53:30 ΠΜ
Το να κάνεις PASCAL πάντως είναι λίγο παγίδα. Παγιδεύει τον μαθητή σε μία σύνταξη η οποία η δεν υποστηρίζεται από πανεπιστήμια πλέον ως εκπαιδευτική γλώσσα (για μένα κρίμα είναι εκπληκτική και η Pascal και το Delphi σαν RAD ).
Απλά σε παγιδεύει έξω από C, C++, Java, PHP που θα συναντήσεις στο πανεπιστήμιο. Θα μπορούσαμε να κάναμε ΑΕΠΠ σε κάτι σαν JAVA like σύνταξη χωρίς τις κλάσεις ή μια απλοποιημένη C++ ή κάτι κοντά σε C#.
Πιστεύω ότι αν γίνοταν αυτή η μετάβαση πριν από δυο τρία χρόνια για να συμβαδίζει και με το προγραμμα των περισσότερων ΑΕΙ και ΤΕΙ θα ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα σήμερα. Δύσκολα θα πετούσαν έξω κάτι με τόση μεγάλη διασύνδεση με τα πανεπιστήμια.
Έχει βέβαια και μεινεκτήματα η σκέψη μου όπως π.χ η δυσκολότερη σύνταξη (αν και αυτό το υποσύνολο που χρειάζεται για τη διδασκαλία είναι πολύ απλό όσο και η ΓΛΩΣΣΑ)

Αν θέλουμε το μάθημα να έχει μια καλή τύχη στο σχολείο, θα πρέπει να το συσχετίσουμε με τους αλγορίθμους και την επίλυση προβλήματος και όχι με τις τεχνικές λεπτομέρειες γλωσσών προγραμματισμού. Γι αυτό χρησιμοποιήθηκε και η ψευδογλώσσα αντί κάποιας γνωστής γλώσσας προγραμματισμού. Θα πρέπει δηλαδή το μάθημα να δίνει τρόπο σκέψης και όχι τεχνικές λεπτομέρειες.

control_data

Παράθεση από: andrika στις 30 Αυγ 2013, 09:43:33 ΠΜ
Με τις αλλαγες;;;;;δεν νομιζω... Οτι εκαναν εκαναν...

Ας αφήσουμε τις απαισιοδοξίες και ας δουλέψουμε. Δεν θα είναι η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που ένα νομοσχέδιο, πόσο μάλλον το άρθρο ενός νομοσχεδίου καταψηφίζεται στη Βουλή.

Στόχος το άρθρο 04. Αν διορθωθεί το θέμα με Πληροφορική για σχολές Πληροφορικής θα διορθωθεί και το πρόβλημα του μαθήματος στο Λύκειο γενικά.

vtsakan

Παράθεση από: odysseas στις 30 Αυγ 2013, 10:07:12 ΠΜ
Επεξεργαζόμαστε μια επιστολή για τους βουλευτές της επιτροπής και ξαφνικά σκοντάψαμε σε τοίχο. Πόσο εύκολη είναι η διάζευξη που ζητάμε με τη Χημεία; Ζητάμε τη δημιουργία τρίτου Επιστημονικού Πεδίου Εμβάθυνσης;

Τρέχον σύστημα
Φυσική
Μαθηματικά ή Βιολογία (για τις Επιστήμες Υγείας)
Χημεία

Εμείς τι ακριβώς προτείνουμε (σε σχέση και με τα επιστημονικά πεδία);

Πρόταση 1 (2 πεδία: Τεχνολογικό / Θετικών επιστημών & Επιστημών Υγείας)
Φυσική
Μαθηματικά ή Βιολογία (για τις Θετικές Επιστήμες και τις Επιστήμες Υγείας)
Προγραμματισμός ή Χημεία (για τις Θετικές Επιστήμες και τις Επιστήμες Υγείας)

Πρόταση 2 (3 πεδία: Τεχνολογικό / Θετικών Επιστημών / Επιστημών Υγείας)
Φυσική
Μαθηματικά ή Βιολογία (για τις Επιστήμες Υγείας)
Προγραμματισμός ή Χημεία (για τις Θετικές Επιστήμες και τις Επιστήμες Υγείας)

Τα 3 επιστημονικά πεδία είναι δύσκολο αίτημα, γιατί τότε στενεύει ακόμα περισσότερο το μηχανογραφικό. Από την άλλη, είναι απόλυτα λογικό κάποιες σχολές να απαιτούν Φυσική + Μαθηματικά + Χημεία, άλλες να απαιτούν Φυσική + Βιολογία + Χημεία και άλλες Φυσική + Μαθηματικά + Προγραμματισμό.

Πώς λύνεται αυτός ο γρίφος;

Το πιο "εύκολο" σενάριο για αλλαγή είναι η δημιουργία νέου πεδίου. Θα είναι μεγαλύτερο απο το πεδίο των παιδαγωγικών.
Το "ή" με την χημεία θα πρέπει να γίνει υπο όρους (π.χ. συντελεστής σε κάποιες σχολές) για να μην πέσουμε πάλι πάνω στην αντίδραση των χημικών.
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

tropheus

Ακόμα και με το τρέχον σύστημα κάποιος της τεχνολογικής μπορούσε να διαλέξει ανάμεσα σε Μαθηματικά γενικής ή Βιολογία για τις ίδιες σχολές ...

P.Tsiotakis

υπάρχει αναφορά στο σχέδιο για την πιστοποίηση και που;
δεν βρίσκω κάτι σχετικό

odysseas

Παράθεση από: tropheus στις 30 Αυγ 2013, 10:35:22 ΠΜ
Ακόμα και με το τρέχον σύστημα κάποιος της τεχνολογικής μπορούσε να διαλέξει ανάμεσα σε Μαθηματικά γενικής ή Βιολογία για τις ίδιες σχολές ...

Εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα, τώρα δεν υπάρχει αυτή η ευελιξία και θα πρέπει η πρότασή μας να είναι εντελώς συγκεκριμένη, αν θέλουν οι βουλευτές να συντάξουν τροπολογία. Και οι δύο εναλλακτικές που ανέφερα παραπάνω έχουν προβλήματα, δεν είναι τόσο απλή η διάζευξη.