Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

PE19

Έχει συγκεντώσει κανεις διευθύνσεις mail εφημερίδων και δημοσιογράφων;

petrosp13

Εγώ ετοιμάζω ένα κείμενο με τα επιχειρήματα μας που θα στείλω στους βουλευτές που θα συμμετέχουν στην μορφωτικών υποθέσεων
Επαναλαμβάνω, αλλαγή θέλουμε, όχι καταψήφιση (αυτό είναι ιδανικό)
Αλλαγές μπορεί να πετύχει η κάθε αντιπολίτευση
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

che

Κάπου κυκλοφορούσε μια έρευνα για το τι ισχύει στις άλλες χώρες. Επίσης Πέτρο νομίζω ότι είχες κάνει μια πολυ καλή δουλεια σχετικά με τις σχολές που έχουν προγραμματισμο στο προγραμμα σπουδών τους αν δεν κάνω λάθος. Μπορείτε να τα δημοσιεύσετε ξανά συνάδελφοι ;

P.Tsiotakis

Παράθεση από: GEG στις 17 Αυγ 2013, 02:37:04 ΠΜ
Έτσι θα αποκτήσει σάρκα και οστά όλη αυτή η εσωστρέφεια τόσο καιρό εδώ μέσα.
Καί θα πρέπει να εκπροσωπηθούν και οι διορισμένοι, και οι ιδιωτεύοντες και οι τειτζηδες και οι του ΕΠΑΛ .....
Πώς το βλέπετε? εγώ το πιστεύω!

το στέκι των πληροφορικών είναι μια δυναμική κοινότητα που πάρα πολλά χρόνια στη λογική της κοινότητας με αυτοοργάνωση και χωρίς κεντρικό σχεδιασμό προσφέρει αλληλοϋποστήριξη, πιστεύω ότι είναι μια από τις ελάχιστες τέτοιες περιπτώσεις στην Ελλάδα και τις λίγες στον κόσμο.
Εδώ υπάρχουν καθηγητές από το σχολείο (δημόσιο και ιδιωτικό) αλλά και καθηγητές φροντιστηρίων. Η δεύτερη κατηγορία ίσως να είναι ισάριθμη με την πρώτη και μάλλον δεν εκπροσωπείται.

Πάρτε το χαμπάρι όλοι, ότι την κατεύθυνση και την πορεία την καθορίζουν οι συσχετισμοί και τα θέλω των πιο ενεργών ομάδων (εκτός και εντός των τειχών). Το πρόβλημα με αυτό το γεγονός είναι πως οι ομάδες μπορεί να είναι μειοψηφία στην πραγματικότητα, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως τα θέλω τους μπορεί να είναι στη λάθος κατεύθυνση.

Πιστεύω οτι στη λογική του ότι όλοι εδώ θεωρούμε αυτονότητο πως πρέπει να υπάρχει μάθημα "Επιστήμης Υπολογιστών" στο νέο Γενικό Λύκειο και στην ενεργοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερο δυνάμεων μέχρι ... τη βουλή θεωρώ ότι πρέπει να σκεφτούμε και να πράξουμε και μεις εδώ ενέργειες και δράσεις.
με την ποιότητα και το επίπεδο που είχε πάντα αυτός ο δικτυακός τόπος εκπορευόμενη από τα μέλη του

μπορούμε να ξεκινήσουμε το κείμενο για τους βουλευτές της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων και να την υπογράψουμε σαν ομάδα επιστημόνων (με τα ονόματά μας).
Έτσι, θα βοηθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις και το μέλος του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ που, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, έχει αναλάβει την επικοινωνία με τους βουλευτές.

Φτιάξτε public google doc...

ftsak

Λόγω οικογενειακών προβλημάτων δεν μπορώ να συνεισφέρω πολύ αλλά αναφέρω κάποιες πηγές για όσου έχουν χρόνο να το κοιτάξουν εάν δεν έχουν αναφερθεί προηγουμένως.

Υπάρχει το πρόγραμμα Computer Science Principles στην αμερική το οποίο είναι πιλοτικό για σχολεία και το οποίο έχει πολύ ενδιαφέρον. Σε λίγο καιρό θα εφαρμοστεί στα περισσότερα σχολεία στην αμερική
http://www.csprinciples.org/
http://www.collegeboard.com/html/computerscience/

Επίσης στη Βρετανία αυτή την εποχή γίνεται μεγάλη κουβέντα για τη μετατόπιση της εκπαίδευσης από το ICT στο Computer Science, δηλαδή εγκαταλείπουν τη φιλοσοφία ΤΠΕ (που εμείς έχουμε θεοποιήσει) και πάνε σε καθαρή επιστήμη των υπολογιστών και πάρα πολύ προγραμματισμό.
παραθέτω κάποιες πηγές για αυτό που πιστεύω ότι θα είναι ισχυρό επιχείρημα ότι τη στιγμή που κάποιες χώρες εκσυγχρονίζουν το πρόγραμμα σπουδών τους προσθέτοντας την επιστήμη της πληροφορικής εμείς την αφαιρούμε

http://www.bbc.co.uk/news/education-23222068
https://www.gov.uk/government/news/harmful-ict-curriculum-set-to-be-dropped-to-make-way-for-rigorous-computer-science
http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-07/09/coding-in-new-curriculum
http://www.bbc.co.uk/news/education-16493929

τέλος η επιστήμη των υπολογιστών αποτελεί και ξεχωριστό αντικείμενο στο αγγλικό Baccalaureate.
http://www.bbc.co.uk/news/education-21261442

Σπύρος Δουκάκης

Εννοείς αυτό που είχαμε ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2010;
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg32853#msg32853

Παράθεση από: Σπύρος ΔουκάκηςΣε συνέχεια του μνμ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg32851#msg32851 δημιούργησα ένα spreadsheet στα έγγραφα του google, όπου μπορείτε να συνεισφέρετε και να το ενημερώσετε με τμήματα που έχουν μαθήματα πληροφορικής στο πρώτο έτος στα οποία είναι υποστηρικτικές οι γνώσεις που αποκτούν οι μαθητές/τριες στο λύκειο.

Όποιος θέλει συμμετέχει: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AsbYkhMbQdfPdEgyVWtNMWVUTGdrWVhuTjVYbjdXMVE&hl=el

Μην ξεχνάτε ότι οι ενώσεις του κλάδου μας, είμαστε εμείς και όχι κάποιοι ξένοι προς εμάς...

Οπότε συνάδελφοι είναι διαθέσιμο στα google docs. Χρειάζεται επέκταση για να έχει μεγαλύτερη πληρότητα.
Μας ενδιαφέρουν κυρίως τα τμήματα που κάνουν μαθήματα προγραμματισμού.

Παράθεση από: che στις 17 Αυγ 2013, 11:08:24 ΠΜ
Κάπου κυκλοφορούσε μια έρευνα για το τι ισχύει στις άλλες χώρες. Επίσης Πέτρο νομίζω ότι είχες κάνει μια πολυ καλή δουλεια σχετικά με τις σχολές που έχουν προγραμματισμο στο προγραμμα σπουδών τους αν δεν κάνω λάθος. Μπορείτε να τα δημοσιεύσετε ξανά συνάδελφοι ;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 17 Αυγ 2013, 11:55:09 ΠΜ
Έτσι, θα βοηθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις και το μέλος του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ που, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, έχει αναλάβει την επικοινωνία με τους βουλευτές.

Υπάρχει τέτοια επίσημη ενημέρωση;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Javert στις 17 Αυγ 2013, 09:30:13 ΠΜ
Πριν λίγες μέρες ο Παναγιώτης Πέντσας έγραψε στο forum του ΤΕΙ πληροφορικής. http://steki.it.teithe.gr/index.php/topic,5091.0.html Απάντηση καμία. Θεάσεις ελάχιστες. Προφανώς δεν μπαίνουν εκεί. Είδα τυχαία ότι π.χ. των Ψηφιακών Συστημάτων https://www.facebook.com/groups/192903562063/), έχει σελίδα στο facebook με 1348 μέλη. Λογικά κάθε τμήμα πληροφορικής έχει και τη δική του σελίδα. Από πρώην ή νυν φοιτητές.
Βρίσκουμε τις σελίδες και ποστάρουμε ένα κείμενο συμπαράστασης. Είτε κάποιος που σπούδασε εκεί είτε κάποιος από την ΠΕΚΑΠ (πολύ πιο άμεσο και θεσμικό να το κάνει ο πρόεδρος της ΠΕΚΑΠ). Τους καλούμε να συμμετέχουν στη διαβούλευση (να γράψουν εμπειρίες για το αν τους βοήθησε το μάθημα όταν πέρασαν στο τμήμα τους), να υπογράψουν στα petition, να "ενοχλήσουν" τους πρυτάνεις και γενικότερα να συνεισφέρουν με οποίο τρόπο μπορούν.
Όποιος γνωρίζει σελίδες τμημάτων πληροφορικής στο facebook ας τις ποστάρει. Να τις συγκεντρώσουμε, και να τις στείλουμε στην ΠΕΚΑΠ.

Έχω ήδη ποστάρει στο forum της Πληροφορικής του Ο.Π.Α (https://venus.cs.aueb.gr/forum/viewtopic.php?f=45&t=11106)

καθώς και της Πληροφορικής του Ε.Κ.Π.Α

http://www.forums.gr/showthread.php?52056-%CA%E1%F4%DC%F1%E3%E7%F3%E7-%EC%E1%E8%E7%EC%DC%F4%F9%ED-%D0%EB%E7%F1%EF%F6%EF%F1%E9%EA%DE%F2-%E1%F0%FC-%F4%EF-%CB%FD%EA%E5%E9%EF

Και απο κει μικρή συμμετοχή, αλλά ας σκεφτούμε λιγο to timing...To θέμα είναι στη παρούσα φάση η ενημέρωση!

petrosp13

Εγώ έχω ποστάρει στην ομάδα της Πληροφορικής του Μακεδονίας εδώ και καιρό
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

odysseas

Παράθεση από: che στις 17 Αυγ 2013, 11:08:24 ΠΜ
Κάπου κυκλοφορούσε μια έρευνα για το τι ισχύει στις άλλες χώρες.

Νομίζω πως αναφέρεσαι στο:

Eurydice (2004). Key Data on Information and Communication Technology in Schools in Europe (http://goo.gl/IZ4iE)

Όμως αναφέρεται μόνο στην Ευρώπη και είναι και αρκετά παλιό. Ένα άλλο καλό survey, αρκετά πλήρες, είναι το:

Ragonis, N. (2009). Computing pre-university: Secondary level computing curricula. Wiley Encyclopedia of Computer Science and Engineering, vol. 5(1).

Αυτό δεν είναι διαθέσιμο δωρεάν, εγώ το είχα ζητήσει απευθείας από την συγγραφέα. Όποιος θέλει να το μελετήσει μπορεί να μου στείλει ΠΜ.

Σχετικά με την στροφή που αναφέρθηκε προηγουμένως ότι επιχειρείται στην Αγγλία, θεωρώ ότι αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά μας επιχειρήματα. Ο βασικός λόγος που ξεκίνησε αυτή η στροφή, εκτός από τις πιέσεις μιας ομάδας που λέγεται Computing at School, είναι η παρακάτω αναφορά, που είναι πραγματικά εξαιρετική:

Royal Society (2012). Shut down or restart? The way forward for computing in UK schools (http://goo.gl/YnEU3)

Στο Computing at School έχουν γράψει και πολύ ενδιαφέροντα προτεινόμενα προγράμματα σπουδών.

Μια καλή αμερικάνικη πηγή είναι η:

Stephenson, C., Gal-Ezer, J., Haberman, B., Phillips, M. & Verno, A. (2008). The New Educational Imperative: Improving High School Computer Science Education, International Version. CSTA Curriculum Improvement Task Force. (http://goo.gl/BbXdr)

Πάντως στο περσινό συνέδριο της ΠΕΚαΠ στην Πάτρα είχαμε στείλει μια εργασία (μαζί με τους Τσοπόκη και Πουλάκη) που καταγράφει πολλά από τα βασικά επιχειρήματα για τη διδασκαλία της Πληροφορικής και τα τεκμηριώνει με δεκάδες βιβλιογραφικές αναφορές. Την είχαμε γράψει ακριβώς για μια τέτοια στιγμή...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: janag79 στις 17 Αυγ 2013, 01:55:54 ΜΜ
Υπάρχει τέτοια επίσημη ενημέρωση;

Απο ΠΕΚΑΠ googlegroup

Μέλος του Δ.Σ. έχει αναλάβει τις επαφές με τους βουλευτές και θα επικοινωνήσει μαζί σας.

P.Tsiotakis

Και βέβαια Γιώργο, τα ΠΣ Γερμανίας, Ισραήλ και Κύπρου

che

Αυτό έψαχνα odysseas! Ευχαριστω πολυ.

pgrontas

Παράθεση από: odysseas στις 17 Αυγ 2013, 02:33:34 ΜΜ
Πάντως στο περσινό συνέδριο της ΠΕΚαΠ στην Πάτρα είχαμε στείλει μια εργασία (μαζί με τους Τσοπόκη και Πουλάκη) που καταγράφει πολλά από τα βασικά επιχειρήματα για τη διδασκαλία της Πληροφορικής και τα τεκμηριώνει με δεκάδες βιβλιογραφικές αναφορές. Την είχαμε γράψει ακριβώς για μια τέτοια στιγμή...

Γιώργο, στο email που έστειλα στον Θ. Παναγιωτόπουλο την επισύναψα, μήπως και ως ακαδημαικός πληροφορικής την εκτιμήσει.
Φυσικά δεν έχω πάρει απάντηση...
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 17 Αυγ 2013, 11:55:09 ΠΜ
το στέκι των πληροφορικών είναι μια δυναμική κοινότητα που πάρα πολλά χρόνια στη λογική της κοινότητας με αυτοοργάνωση και χωρίς κεντρικό σχεδιασμό προσφέρει αλληλοϋποστήριξη, πιστεύω ότι είναι μια από τις ελάχιστες τέτοιες περιπτώσεις στην Ελλάδα και τις λίγες στον κόσμο.
Εδώ υπάρχουν καθηγητές από το σχολείο (δημόσιο και ιδιωτικό) αλλά και καθηγητές φροντιστηρίων. Η δεύτερη κατηγορία ίσως να είναι ισάριθμη με την πρώτη και μάλλον δεν εκπροσωπείται.

Πάρτε το χαμπάρι όλοι, ότι την κατεύθυνση και την πορεία την καθορίζουν οι συσχετισμοί και τα θέλω των πιο ενεργών ομάδων (εκτός και εντός των τειχών). Το πρόβλημα με αυτό το γεγονός είναι πως οι ομάδες μπορεί να είναι μειοψηφία στην πραγματικότητα, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως τα θέλω τους μπορεί να είναι στη λάθος κατεύθυνση.

Πιστεύω οτι στη λογική του ότι όλοι εδώ θεωρούμε αυτονότητο πως πρέπει να υπάρχει μάθημα "Επιστήμης Υπολογιστών" στο νέο Γενικό Λύκειο και στην ενεργοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερο δυνάμεων μέχρι ... τη βουλή θεωρώ ότι πρέπει να σκεφτούμε και να πράξουμε και μεις εδώ ενέργειες και δράσεις.
με την ποιότητα και το επίπεδο που είχε πάντα αυτός ο δικτυακός τόπος εκπορευόμενη από τα μέλη του

μπορούμε να ξεκινήσουμε το κείμενο για τους βουλευτές της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων και να την υπογράψουμε σαν ομάδα επιστημόνων (με τα ονόματά μας).
Έτσι, θα βοηθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις και το μέλος του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ που, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, έχει αναλάβει την επικοινωνία με τους βουλευτές.

Φτιάξτε public google doc...

Εδώ και καιρό με απασχολεί το γεγονός ότι η δυναμική που έχει αυτή η ομάδα δεν αξιοποιείται κατάλληλα ή τουλάχιστον στο βαθμό που θα μπορούσε Ο πιο πολύ χρόνος μας αναλώνετε σε F5 για να δούμε αν κάποιος κάπου έμαθε κάτι. Όπως αναφέρει και ο Παναγιώτης στο στέκι συμμετέχουν καθηγητές τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα (ειδικά εμείς οι δεύτεροι δεν έχουμε από κάπου να πιαστούμε, ούτε στην ΠΕΚΑΠ μπορούμε να γραφτούμε).

Το στέκι αποτελεί ένα πρότυπο, έναν ιδανικό χώρο για τη δημιουργία μίας πρωτοβουλίας, μίας ενωτικής κίνησης η οποία θα συνδράμει τόσο στη προσπάθεια διατήρησης των μαθημάτων μας στο Λύκειο, αλλά ακόμα και στο ενδεχόμενο ήττας (η οποία όπως καταλαβαίνετε  μπορεί να φέρει φουρτούνες στις ενώσεις μας) θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα από την πορεία και την συμμετοχή στα δρώμενα των επίσημων ενώσεων.

Έχω γράψει και σε προηγούμενο post ότι μπορούμε να φτιάξουμε ομάδες δράσεις, οι οποίες θα στοχεύουν σε συγκεκριμένα πράγματα. Διαβάστε τα posts απο την αρχή αυτής της ιστορίας και θα δείτε πόσες επικαλύψεις υπάρχουν στις ενέργειες μας....Δεν θα είχαν καλύτερα αποτελέσματα κάποιες ενέργειες αν γινόντουσαν στοχευμένα και με την συμμετοχή 5-6 ατόμων ανά ομάδα..Στην τελική πως φτιάχνετε τόσο ωραία διαγωνίσματα, δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε το μεράκι μας, την ευφυΐα μας πιο οργανωτικά;

Δεν σκοπεύω να δράσω σαν αντιπολίτευση σε οποιαδήποτε ένωση.Αντίθετα, σκοπός της κίνησης ειναι να συνδράμει σε οποιαδήποτε ενέργεια μπορεί να στοχεύει στην αναβάθμιση της πληροφορικής παιδείας στο Λύκειο  (που μας καίει) και γενικότερα στην εκπαίδευση...Τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική.. Και αν ακόμα θεωρούμε ότι οι επίσημες ενέργειες που γίνονται δεν είναι όσες και όποιες χρειάζονται, η κίνηση αυτή θα αναλαμβάνει πρόσθετη δράση..

Είμαι σιγουρος ότι υπάρχουν αρκετά μέλη του στεκιού που προέρχονται απο τον ιδιωτικό χώρο (petrosp13, Σπύρος Δουκακης, GEG, che και πολλοί άλλοι) που υποθέτω πως θα ήθελαν την δημιουργία μίας τέτοιας κίνησης,

Είμαι σίγουρος πως υπάρχουν μέλη σε αυτό το forum που θα ήθελαν να γίνουν και άλλες ενέργειες για την διάσωση των μαθημάτων μας, ειδικότερα τις δύο επόμενες εβδομάδες, αλλά δεν μπορούν να αντιδράσουν ..

Είμαι σίγουρος πως υπάρχουν μέλη σε αυτό το forum που καταλαβαίνουν ότι τα μέλη του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ δεν προλαβαίνουν και δεν μπορούν να τα κάνουν όλα τέλεια (άνθρωποι είναι και αυτοί, υπάρχουν οι παράμετροι της απογοήτευσης, της εγκατάλειψης και της φυσικής και ψυχικής κόπωσης και τριβής) και βλέπουν την δική τους σπίθα, την δική τους δυναμική να μην αξιοποιείται..

Γιατί λοιπόν να μην υπάρχει μία τέτοια κίνηση; Χωρίς κομματικά background, χωρίς διαβαθμίσεις αλλά μόνο με ανοιχτές ψηφοφορίες και συντονιστές ομάδων, χωρίς απογοήτευση στο τι άλλο μπορώ να κάνω αφού δεν μπορώ να γραφτώ στην ΠΕΚΑΠ

Σκεφτείτε καλά αυτά που γράφω και αναλογειστείτε πως με λίγη καλή εσωτερική οργάνωση μπορούμε να κάνουμε αρκετά πράγματα. Τουλάχιστον θα δράσουμε οργανωμένα, συντονισμένα και δεν θα έχουμε πάντα μέσα μας το ερώτημα 'τι άλλο να κάνω;'

Σε αυτό το post
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5267.msg57093#msg57093

είχα αναφέρει την ιδέα δημιουργίας ομάδων εργασίας. Αυτές οι ομάδες εργασίας μπορούν να λειτουργούν στα πλαίσια αυτής της κίνησης. Δύσκολο θα είναι μία απο τις ομάδες εργασίας να αναλάβει και τη συγγραφή κειμένου που θα αποσταλεί σε βουλευτές που απαρτίζουν την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων;

Περιμένω τα σχόλια σας!


Υ.Γ1: Στα πλαίσια λπν του παραπάνω προβληματισμού, αδυνατώ να σκεφτώ ότι δεν υπάρχει προγραμματισμένη συγκέντρωση έξω απο το Υπουργείο Παιδείας ή/και το ΙΠΕ (δεν ξέρω αν συστεγάζονται..) Μην μου πείτε ότι κι αυτή θα έχει 50 άτομα...Δεν είναι καθόλου ίδιες οι συνθήκες..

Υ.Γ2: η πολυδιάσπαση του κλάδου είναι μία τροχοπέδη στην πορεία του κλάδου μας (εκπαιδευτικοί και μη). Το θεωρώ επιτακτική ανάγκη, μετά την λήξη του συναγερμού, οι αρμόδιοι φορείς να κάτσουν σε ένα τραπέζι και να φτιάξουν μία ευρύτερη ένωση με πολύ μεγαλύτερη δυναμική, με πολλά παραπάνω μέλη, με ανθρώπους που να θέλουν να συνεισφέρουν εθελοντικά για την ανάπτυξη, χωρίς κόντρες και κατηγοριοποιήσεις...Δεν μπορεί πλέον να είμαστε η πρώτη (νομίζω) ειδικότητα σε σχολές και να μην έχουμε ισχυρή παρουσία σε όλες τις πλευρές της επιχειρηματικής και δημόσιας ζωής