ΕΠΑΛ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΕΕ

Ξεκίνησε από iliasthes, 27 Μαΐου 2010, 10:10:36 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

iliasthes

Έχουν περάσει 4 χρόνια από την πρώτη χρονιά λειτουργίας των ΕΠΑΛ και 2 χρόνια από την αποφοίτηση και των τελευταίων μαθητών των ΤΕΕ (εξαίρεση τα νυχτερινά). Ποιες οι εντυπώσεις σας συνάδελφοι; Τι από τα δύο προτιμάτε, και γιατί;

yannisioannidis

Θετικά:
1.   Ξεκαθάρισε η ύλη από μερικά άχρηστα και αλληλεπικαλυπτόμενα μαθήματα (πχ πληροφοριακά συστήματα, κοινωνία της πληροφορίας κλπ)
2.   Διαχωρίστηκε το απολυτήριο από το πτυχίο (ο όρος ελάχιστο βαθμός μικρότερος από 8 σε μάθημα ειδικότητας δεν δίνει πτυχίο).
3.   Αναβαθμίστηκε ο προγραμματισμός με την εισαγωγή του μαθήματος «Δομημένος προγραμματισμός» στις πανελλήνιες.
4.   Περιόρισε το ποσοστό των παιδιών που δεν στοχεύουν στη τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά επιθυμούν να ενταχθούν  κατευθείαν στην αγορά εργασίας με τη δημιουργία των ΕΠΑΣ 

Αρνητικά
1.   Και πάλι νέα βιβλία γραμμένα στο πόδι. (και πώς να μην είναι άραγε, όταν πάντοτε γράφονται εξ αρχής, βιαστικά από ομάδες συγγραφέων που δεν έχουν συνήθως ξανά συνεργαστεί) [καλύτερα να διόρθωναν τα ήδη υπάρχοντα που στο κάτω-κάτω γνωρίζουμε τα προβλήματά τους και τα λάθη τους]
2.   Η διαδρομή για τα ΑΕΙ με την ομάδα Β είναι «μαϊμού» (ελάχιστα τέτοια τμήματα δημιουργήθηκαν)
3.   Το επίπεδο των γενικών μαθημάτων απέχει πολύ από τις δυνατότητες των μαθητών.
4.   Δεν επιτρέπει σε αποφοίτους των γενικών λυκείων να ξαναπαρακολουθήσουν την Β και Γ ώστε να μπορούν και αυτοί να πάρουν και αυτοί πτυχίο.

Προτάσεις
•   Να καταργηθεί η ομάδα Β και να δοθεί η δυνατότητα για ένα επιπλέον προπαρασκευαστικό έτος, με μαθήματα γενικής παιδείας, για όσους πτυχιούχους ΕΠΑΛ θέλουν να δώσουν στα ΑΕΙ.
•   Να αλλάξει η ύλη των Γενικών μαθημάτων των Β και Γ τάξεων και να γίνει όπως αυτή ήταν στα ΤΕΕ.
•   Να διορθωθούν τα ήδη υπάρχοντα βιβλία.
•   Να δοθεί η δυνατότητα στους απόφοιτους Γενικών Λυκείων να γραφτούν στη Β ΕΠΑΛ ώστε να μπορούν και αυτοί να πάρουν Πτυχίο Ειδικότητας και να έχουν πρόσβαση στα ΤΕΙ από ΕΠΑΛ.
•   Να ενταχθεί η τεχνολογική κατεύθυνση και στα ΕΠΑΛ υπό μορφή Δέσμης (βλ. ΤΕΛ)


Καρκαμάνης Γεώργιος

Να προσθέσω και εγώ μια πρόταση
Από το σύνολο των διαθέσιμων θέσεων που υπάρχουν στα ΤΕΙ για την εισαγωγή μαθητών από πανελληνιες, οι περισσότερες να απευθύνονται σε αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

iliasthes

Όταν υπήρχαν τα ΤΕΕ, αντιμετώπιζα δυσκολίες με τις ελλείψεις πολλών μαθητών μας στα μαθήματα γενικής παιδείας και κυρίως στη γλώσσα και τα μαθηματικά. Ιδιαίτερα στον Προγραμματισμό, στης Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας, αλλά και σε άλλα μαθήματα η άγνοια πολλών μαθητών στα μαθηματικά ήταν αυτή που τους εμπόδιζε να ασχοληθούν με τα μαθήματα. Στον προγραμματισμό πχ αν έκανα το λάθος να λύσω άσκηση με υπολογισμό εμβαδού έπρεπε να κάνουμε ξεχωριστό μάθημα για τα εμβαδά.
Οπότε Θεωρούσα κάπως καλό την ενίσχυση των μαθημάτων γενικής παιδείας στο ΕΠΑΛ. Τελικά όμως το ΕΠΑΛ ούτε την αδυναμία των παιδιών στα μαθήματα γενικής παιδείας κάλυψε, αλλά επιπλέον δημιούργησε πολλές αδυναμίες και στα μαθήματα ειδικότητας. Από κουβέντες με παλιούς μαθητές μου των ΤΕΕ που περάσαν σε κάποιο ΤΕΙ, αλλά και με καθηγητές των ΤΕΙ, το συμπέρασμα μου είναι πως οι απόφοιτοι των ΤΕΕ, είχαν μεγάλη άνεση με τα μαθήματα πληροφορικής. Σήμερα χωρίς να βελτιωθούν στα μαθηματικά και στις γλωσσικές ικανότητες δυσκολεύονται και στα μαθήματα πληροφορικής.

Να το δούμε λίγο πιο αναλυτικά:
Θετικές αλλαγές: Απαλλαχτήκαμε από μαθήματα όπως, Τεχνικές Πωλήσεων Προϊόντων Πληροφορικής, Εμπορικές Εφαρμογές, Κοινωνία της Πληροφορίας, τα οποία όλοι οι συνάδελφοι τα απέφευγαν όπως ο διάολος το λιβάνι και γενικά δεν πρόσφεραν τίποτα κατά τη γνώμη μου.

Αρνητικές αλλαγές: Πιστεύω πως από την πρώτη τάξη θα έπρεπε οι μαθητές να διαλέγουν τομέα, έστω και με πολύ λίγα βασικά μαθήματα. Η αλλαγή τάξης μαθημάτων όπως Προγραμματισμός, Προγραμματιστικά Εργαλεία Διαδικτύου και η μείωση των ωρών κάποιων μαθημάτων. Πχ παλιότερα με 6 ώρες προγραμματιστικά εργαλεία διαδικτύου κα έχοντας ήδη διδαχτεί τα παιδιά Προγραμματισμό (Pascal) και βάσεις δεδομένων στη Β τάξη, μπορούσες μετά από ένα δίμηνο html, να ασχληθείς με δυναμικό προγραμματισμό και να μάθουν τα παιδιά να φτιάχνουν πιο ολοκληρωμένες εφαρμογές και με υποστήριξη βάσεων δεδομένων.

Σήμερα τα προγραμματιστικά εργαλεία είναι στη Β τάξη και οι μαθητές έχουν άγνοια από τις βασικές προγραμματιστικές δομές, αλλά και από βάσεις δεδομένων. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιος θέλει να διδάξει πχ PHP, πρέπει να διδάξει από την αρχή, μεταβλητές, προγραμματιστικές δομές κλπ και φυσικά αν αποφασίσει να βάλει και βάσεις δεδομένων τότε τα πράγματα γίνονται απαγορευτικά. Θα πει κάποιος δεν προβλέπονται αυτά από το αναλυτικό, αλλά δεν γίνεται το 2010 να διδάσκουμε στα παιδιά μόνο τα tags της HTML, όταν η συντριπτική πλειοψηφία των ιστοσελίδων είναι πλέον δυναμικές. Στο Επαγγελματικό Λύκειο πρέπει να δίνουμε επαγγελματικά εφόδια στα παιδιά και αυτό έχει ατονήσει με τα ΕΠΑΛ σε σχέση με τα ΤΕΕ.

Για την ομάδα Β θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Πέρσι μια πολύ καλή μου μαθήτρια ήταν στην ομάδα Β, έγραψε πάνω από 18 στα δίκτυα και τον προγραμματισμό, αλλά μέτρια στη Βιολογία και την Έκθεση και χάλια στα μαθηματικά και τη φυσικά και επειδή τα μαθηματικά έχουν τον πιο μεγάλο συντελεστή πέρασε οριακά σε ένα ΤΕΙ που δεν ήθελε. Αν ήταν στην ομάδα Α με αυτούς τους βαθμούς στα μαθήματα ειδικότητας ακόμα και αν έγραφε ίδιους βαθμούς στην Έκθεση και τα Μαθηματικά της ομάδας Α περνούσε σε οποιαδήποτε σχολή είτε ειδικότητας, είτε αστυφυλάκων και στρατιωτικές. Νομίζω πως δεν έχει νόημα η ύπαρξη της.

Αυτά τα πολλά.


Λάμπρος Μπουκουβάλας

Να είστε σίγουροι ότι για άλλη μια φορά η πολιτική ηγεσία παιδείας, που εδώ και χρόνια όλο επιτροπές σοφών δημιουργεί και όλο πατάτες βγαίνουν, ότι θα ακούσει επιτέλους τις σοφές σας απόψεις...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: iliasthes στις 13 Ιουν 2010, 11:08:54 ΠΜ
Για την ομάδα Β θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Πέρσι μια πολύ καλή μου μαθήτρια ήταν στην ομάδα Β, έγραψε πάνω από 18 στα δίκτυα και τον προγραμματισμό, αλλά μέτρια στη Βιολογία και την Έκθεση και χάλια στα μαθηματικά και τη φυσικά και επειδή τα μαθηματικά έχουν τον πιο μεγάλο συντελεστή πέρασε οριακά σε ένα ΤΕΙ που δεν ήθελε. Αν ήταν στην ομάδα Α με αυτούς τους βαθμούς στα μαθήματα ειδικότητας ακόμα και αν έγραφε ίδιους βαθμούς στην Έκθεση και τα Μαθηματικά της ομάδας Α περνούσε σε οποιαδήποτε σχολή είτε ειδικότητας, είτε αστυφυλάκων και στρατιωτικές. Νομίζω πως δεν έχει νόημα η ύπαρξη της.

Αυτά τα πολλά.

Η ύπαρξη αυτής της ομάδας είναι δώρο άδωρο για τους μαθητές του ΕΠΑΛ. Τρανταχτό είναι το παράδειγμα που αναφέρεις.

Κατά την ίδρυση αυτής της πάντα αναρωτιόμουνα πως μπορεί ένα παιδί του ΕΠΑΛ να συναγωνιστεί παιδιά του Ε.Λ( προς θεού δεν μειώνω τους μαθητές των ΕΠΑΛ) σε ίδια θέματα στην Φυσική ή τα Μαθηματικά καθώς η φιλοσοφία,η διδασκαλία και ο τρόπος λειτουργίας του ΕΠΑΛ είναι πολύ διαφορετικός από αυτό του ΕΛ

alexandros2010

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 19 Ιουν 2010, 12:31:11 ΠΜ
Η ύπαρξη αυτής της ομάδας είναι δώρο άδωρο για τους μαθητές του ΕΠΑΛ. Τρανταχτό είναι το παράδειγμα που αναφέρεις.

Κατά την ίδρυση αυτής της πάντα αναρωτιόμουνα πως μπορεί ένα παιδί του ΕΠΑΛ να συναγωνιστεί παιδιά του Ε.Λ( προς θεού δεν μειώνω τους μαθητές των ΕΠΑΛ) σε ίδια θέματα στην Φυσική ή τα Μαθηματικά καθώς η φιλοσοφία,η διδασκαλία και ο τρόπος λειτουργίας του ΕΠΑΛ είναι πολύ διαφορετικός από αυτό του ΕΛ

Συμφωνώ απόλυτα! και εγώ το σκέφτηκα πάρα πολύ για το πια ομάδα να επιλέξω! τελικά είδα ότι αν επέλεγα ομάδα Β δέν είχα καμία ελπίδα αφού ο τρόπος διδασκαλίας  του ΕΠΑΛ  είναι εντελώς διαφορετικός... έτσι επέλεξα ομάδα Α και δέν το μετάνιωσα μετα απο τα μόρια που έβγαλα