Τράπεζα Θεμάτων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 09 Νοε 2014, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: tsabatman στις 11 Νοε 2014, 11:39:53 ΜΜ
τι γίνεται στο θεμα Δ  παιδια?
http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19621.pdf

Εγω θα ζητάω από τους μαθητές να μου δώσουν κάτι τέτοιο και οι 15 βαθμοί  :o του Δ3 θα τους δίνονται δωράκι (έιτε λύσουν την άσκηση είτε όχι!):

Σ <- 0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
   ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ, ΒΑΡΟΣ
   Σ <- Σ + ΒΑΡΟΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝ
ΓΡΑΨΕ Σ

Διαφορετικά έχω υπόψη μου αυτή την βλαμένη λύση:

Σ <- 0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
   ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ, ΒΑΡΟΣ
   Σ <- Σ + ΒΑΡΟΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ, ΒΑΡΟΣ ! Μιλάμε για τεράστια βλακία, ε?  :-\
ΓΡΑΨΕ ΟΝΟΜΑ, Σ

dimpapadop

καλά το θέμα είναι απίστευτο. Φαντάζομαι ο συνάδελφος που έγραψε την άσκηση θα ήθελε να πει ότι έχει όριο τα 5 άτομα και πχ 300 κιλά όριο βάρους ? Αυτό και το άλλο θέμα με έλεγχο ορθής καταχώρησης 1-20, αλλά συνάμα να σταματάει όταν δώσω το 0!!!! Δεν ξέρω αν τα διδάξω καν, τι να πω.

P.Tsiotakis

όποιος το επιθυμεί μπορεί να συμμετάσχει στην επίλυση των θεμάτων στο ανοικτό (για προβολή και επεξεργασία) έγγραφο

http://tiny.cc/CS_trapeza

Θα ακολουθήσουμε το format της πρώτης λύσης. Οι λύσεις αναπτύσσονται συνεργατικά και μπορεί κάποιος να παρέμβει σε ήδη υπάρχουσες λύσεις για διόρθωση ή καλύτερη ανάπτυξη κάποιας λύσης.

Οι ασκήσεις λύνονται για τους μαθητές, όχι για τους εκπαιδευτικούς

P.Tsiotakis

Ένα σχόλιο για την τράπεζα θεμάτων.

Καταρχάς για να προλάβω τους καλούς μου φίλους, σε ότι με αφορά δεν είμαι σε καμία επιτροπή για κανένα ζήτημα σχετικά με το λύκειο, δεν εντάχθηκα καν σε κάποιο από τα μητρώα που συστήθηκαν για αυτά. Ο κύριος και βασικότερος λόγος είναι οι αρχές μου και η αντίληψη που έχω για τα πράγματα.
Η δική μου θεώρηση και άποψη έχει να κάνει πάντα με το γνωστικό μας αντικείμενο και την προάσπισή/αναβάθμισή του και μου είναι αδιάφορο αν κάποιος το πιστεύει ή όχι. Και πολλά άλλα πράγματα μου είναι αδιάφορα.

Σύμφωνα με όσα μπορεί οποιοσδήποτε να συμπεράνει από όσα έχει διαβάσει την εκπαιδευτική ειδησεογραφία και συνδυαστικά με όσα έχουν συμβεί :

1. Ο κ. Δερμεντζόπουλος είπε ότι θα βγει μια πρώτη έκδοση της τράπεζας αρχές νοέμβρη και θα επικαιροποιείται συνεχώς με ορόσημο του το τέλος του έτους
2. Η επιτροπή των θεμάτων αποτελείται απο καθηγητές όμως εμείς, ανθρώπους που κάνουνε και λάθη. Θα μαζέψουμε τις προτάσεις μας και θα τις δημοσιεύσουμε ώστε να τις δουν. Θα επέλθει η ισορροπία και αν υπάρξουν προβλήματα λογικά θα λυθούν.

3. Το μάθημά μας είναι το μόνο (από όσα είδα μετά από σχετικό σχόλιο στο esos) που δεν έχει μεμονωμένα θέματα Β ή  Δ αλλά ολοκληρωμένο διαγώνισμα. Έτσι, εξισορροπούν και έχουν μέσο βαθμό δυσκολίας. Π.χ. αν είναι δύσκολο το Β είναι πιο εύκολο το Δ.
Αυτό δεν πρέπει να έχει γίνει τυχαία και όπως καταλαβαίνουμε απαιτεί επιπρόσθετη δουλειά

4. Το μάθημα, το ΠΣ κλπ είναι στην πρώτη εφαρμογή του. Εμείς είμαστε στο σχολείο, ξέρουμε τις  πραγματικές συνθήκες και μπορούμε να απορροφήσουμε τα προβλήματα (φυσικά θα τα καταγράψουμε). Εμείς θα διορθώσουμε τα γραπτά των παιδιών στο τέλος με βάση τη διδασκαλία που εμείς έχουμε κάνει στην τάξη.


5. Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων της τράπεζας αφορά στη χρήση μονού βρόχου με δομή επιλογής και αθροιστές μετρητές. Επίσης, σε περιορισμένο βαθμό χρήση μονοδιάστατου πίνακα. Αυτό είναι το pattern των ασκήσεων.

Η επίλυση των θεμάτων στο συνεργατικό έγγραφο συνεχίζεται....

dimpapadop

Παναγιώτη, δεν μπορεί στο ήδη επιβαρυμένο κλίμα (και φόρτο) του μαθήματος, να συνεχίζεται και να διογκώνεται με απίστευτη προχειρότητα στην τράπεζα θεμάτων.
Θέματα τέτοιου τύπου δημιουργούν απίστευτη σύγχυση , στην προσπάθεια να καλυφθεί η ύλη και πώς θα γίνει αυτό.
Επιτροπή (δεν γνωρίζω πως δουλεύει το θέμα) ελέγχου των θεμάτων πριν την ανάρτηση τους δεν υπάρχει δηλαδή; Όποιο θέμα στείλει ενδεχομένως κάποιος θα δημοσιευθεί;
Συμφωνώ ότι συνάδελφοι, εγώ εσύ και άλλοι θέτουν τα θέματα. (υπάρχει και εκεί η ευθύνη ίσως όχι τόση, αλλά υπάρχει)
Δεν νοείται να μην υπάρχει έλεγχος θεμάτων.
"Με όριο τα 5 άτομα θα μπουν 5 άτομα στο ασανσέρ... τι θα πει δλδ ποιο το όνομα του τύπου που θα ανέβει από τις σκάλες!"

Στην 2η παράγραφο σου, διακρίνω μια αιχμηρότητα. (δεν έχω παρακολουθήσει κάθε νήμα του ιστοτόπου, αλλά νομίζω αυτά δεν χρειάζονται)

pgrontas

Με αφορμή την παραπάνω συνεργατική επίλυση των θεμάτων της τράπεζας θα ήθελα να θέσω έναν προσωπικό προβληματισμό στον οποίο δεν έχω δώσει ακόμα απάντηση, ελπίζοντας ότι θα με βοηθήσετε να καταλήξω:

Θεωρείτε ότι πρέπει να υπάρχουν οι λύσεις των θεμάτων της τράπεζας (και να έχουν πρόσβαση οι μαθητές);

Προσωπικά είχα καταλάβει ότι τα θέματα θα ήταν πολλά και ο χρόνος δημοσιοποίησης τους λίγος, ώστε κάτι τέτοιο να μην είναι εφικτό (ισχύει για όλα τα μαθήματα και όχι μόνο για την Επιστήμη ΗΥ)

Επιχειρήματα για το όχι:
Αναιρεί ένα από τα καλά της τράπεζας δηλ. την αντιμετώπιση άγνωστων θεμάτων, πέρα από ίσως την φιλοσοφία ενός συγκεκριμένου καθηγητή.
Φροντιστηριοποιεί (με την κακή έννοια) την διδασκαλία, δίνοντας σημασία σε λυμένες ασκήσεις και τυφλοσούρτες και δεν αφήνει την πρωτοβουλία στους μαθητές.

Επιχειρήματα για το ναι: Δεν μπορώ να βρω, κάτι πέρα από το ότι έτσι δουλεύει το σύστημα. Αυτό δεν με καλύπτει προσωπικά.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Παράθεση από: dimpapadop στις 12 Νοε 2014, 12:54:35 ΜΜ
Δεν νοείται να μην υπάρχει έλεγχος θεμάτων.
"Με όριο τα 5 άτομα θα μπουν 5 άτομα στο ασανσέρ... τι θα πει δλδ ποιο το όνομα του τύπου που θα ανέβει από τις σκάλες!"

εγώ δεν είπα να μην υπάρχει κριτική, ο καθένας μπορεί να γράψει και να πιστεύει ό,τι θέλει

μόλις ολοκληρωθεί το βήμα 1, πάμε στο βήμα 2, να επιλύσουμε τα προβλήματα, να ισορροπήσουμε την κατάσταση, όπως έκανε η κοινότητα τα πρώτα χρόνια της ΑΕΠΠ.
και φυσικά να υποδείξουμε τις λάθος/ασαφείς εκφωνήσεις ώστε η επιτροπή θεμάτων να τις διορθώσει, γιατί όχι να τις αφαιρέσει...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: pgrontas στις 12 Νοε 2014, 12:58:22 ΜΜ
Θεωρείτε ότι πρέπει να υπάρχουν οι λύσεις των θεμάτων της τράπεζας (και να έχουν πρόσβαση οι μαθητές);

Προσωπικά είχα καταλάβει ότι τα θέματα θα ήταν πολλά και ο χρόνος δημοσιοποίησης τους λίγος, ώστε κάτι τέτοιο να μην είναι εφικτό (ισχύει για όλα τα μαθήματα και όχι μόνο για την Επιστήμη ΗΥ)

Επιχειρήματα για το όχι:
Αναιρεί ένα από τα καλά της τράπεζας δηλ. την αντιμετώπιση άγνωστων θεμάτων, πέρα από ίσως την φιλοσοφία ενός συγκεκριμένου καθηγητή.
Φροντιστηριοποιεί (με την κακή έννοια) την διδασκαλία, δίνοντας σημασία σε λυμένες ασκήσεις και τυφλοσούρτες και δεν αφήνει την πρωτοβουλία στους μαθητές.

Επιχειρήματα για το ναι: Δεν μπορώ να βρω, κάτι πέρα από το ότι έτσι δουλεύει το σύστημα. Αυτό δεν με καλύπτει προσωπικά.


Η τράπεζα καθορίζει το βαθμό δυσκολίας του μαθήματος και τον τρόπο που θα δουλέψουμε. ΟΧΙ για να μάθουν τυφλοσούρτες οι μαθητές ούτε για να φροντιστηριοποιήσουμε το μάθημα.
Αλλά για να βοηθήσουμε τους μαθητές να ελέγξουν τον εαυτό τους και να βελτιωθούν.
Επίσης, για να διαμορφωθεί μια κοινή θεώρηση στο βαθμό του εφικτού σε όσους το διδάσκουν

Θα γίνει πάντα αυτή η χρήση; όχι βέβαια
Θα υπάρξουν αποστηθίσεις ασκήσεων; Ναι βέβαια
Θα κυκλοφορήσουν λύσεις της τράπεζας θεμάτων; Ναι βέβαια και δεν εξαρτάται από εμάς
Είναι υπηρεσία προς τους μαθητές να τους βοηθήσουμε να εξασφαλίσουν δωρεάν το υλικό μελέτης τους (μαζί με το σχολικό βιβλίο); Κατά τη γνώμη μου ναι

vasiko

Όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο Παναγιώτης, οι λύσεις των θεμάτων της Τράπεζας θα κυκλοφορήσουν σε βοηθήματα. Αυτό δεν μπορούμε να το φρενάρουμε. Οπότε αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να δώσουμε τις λύσεις δωρεάν. Σε αυτή την κατεύθυνση θα προσπαθήσω να βοηθήσω κι εγώ.

pgrontas

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 12 Νοε 2014, 01:08:02 ΜΜ
Η τράπεζα καθορίζει το βαθμό δυσκολίας του μαθήματος και τον τρόπο που θα δουλέψουμε. ΟΧΙ για να μάθουν τυφλοσούρτες οι μαθητές ούτε για να φροντιστηριοποιήσουμε το μάθημα.
Αλλά για να βοηθήσουμε τους μαθητές να ελέγξουν τον εαυτό τους και να βελτιωθούν.
Επίσης, για να διαμορφωθεί μια κοινή θεώρηση στο βαθμό του εφικτού σε όσους το διδάσκουν
Δεν συμφωνείς όμως ότι τα παραπάνω αφορούν τους καθηγητές και επιτυγχάνονται με επίλυση παρεμφερών θεμάτων και όχι των ίδιων.

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 12 Νοε 2014, 01:08:02 ΜΜ
Είναι υπηρεσία προς τους μαθητές να τους βοηθήσουμε να εξασφαλίσουν δωρεάν το υλικό μελέτης τους (μαζί με το σχολικό βιβλίο); Κατά τη γνώμη μου ναι
Στο παραπάνω δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς και το καταχωρώ ως ένα από τα (πολύ ισχυρά) επιχειρήματα του ναι.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Στα μαθηματικά έχουν ήδη γίνει update τα βοηθήματα της Α λυκείου για να έχουν τα θέματα της τράπεζας ανά κεφάλαιο με τις λύσεις τους. Το site που μαζεύονται οι μαθηματικοί (mathematica.gr) επίσης δημοσιεύει τις λύσεις, αλλά όχι τοσο καλά ομαδοποιημένες όσο τα βοηθήματα.

Πάντως... ναι υπάρχει το θέμα που θέτει ο Παναγιώτης (Γροντάς) για το αν η τράπεζα θα παίξει το ρόλο που υποτίθεται πρέπει να παίξει. Όμως δεν ξέρω αν μπορεί κανείς να ελέγξει την κατάσταση. Κάποιος θα βγάλει τις λύσεις και θα αναγκαστούν να το κάνουν όλοι. Θεωρία παιγνίων ξανά  :)

Γιώργος Παπαργύρης

Σπύρος Δουκάκης

Στο https://introcsprinciples.wordpress.com/ έχουν δημοσιοποιηθεί προτεινόμενες λύσεις στα θέματα της τράπεζας θεμάτων. Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα.

Ευπρόσδεκτα σχόλια...

Ελπίζω να φανούν χρήσιμα και στους θεματοδότες, ώστε να διορθωθούν αστοχίες που υπάρχουν...

P.Tsiotakis

Ευχαρστούμε, θα αλλάξουμε τη γραμματοσειρά σε calibri

P.Tsiotakis

Στη βιβλιογραφία και στη διεθνή πρακτική αν δεν κάνω λάθος μια τράπεζα θεμάτων πρέπει να έχει πολλά θέματα ώστε πρακτικά να μην μπορεί να την αποστηθίσει κανείς. Π.χ. αν είχε 1000 θέματα μια τέτοια τράπεζα (για 10+) μαθήματα θα είχε εξανεμιστεί κάθε τέτοια προσπάθεια.
Και με λιγότερα θέματα αυτό μπορεί να επιτευχθεί.

Άρα οι λύσεις βοηθούν κυρίως στην παραγωγική αξιοποίησή της, πάντα κατά τη γνώμη μου

Αθανάσιος Πέρδος

https://introcsprinciples.wordpress.com/

Ολοκληρώθηκε η ανάρτηση προτεινόμενων λύσεων και παρατηρήσεων για όλα τα θέματα της τράπεζας θεμάτων.

Παρακολουθώντας όλες τις αντίστοιχες  προσπάθειες που γίνονται θα ήθελα να τις συγχαρώ.

Επισημαίνω δύο σημεία όμως που μας έχουν γίνει όλους μας συνήθεια από τη διδασκαλία της ΑΕΠΠ και έχουν αλλάξει στην ΑΕΠΥ.

Η εντολή Αρχή_επανάληψης ... Μέχρις_ότου έχει αντικατασταθεί από την εντολή Επανάλαβε ... Μέχρις_ότου.

Η εντολή απλή επιλογής συντάσσεται μόνο ως εξής:
Αν συνθήκη τότε
  εντολή ή εντολές
Τέλος_αν

Θα ήθελα επίσης να κάνω και ένα σχόλιο για τα θέματα αν και πάντα η κριτική είναι εύκολη, η παραγωγή όμως δύσκολη.
Υπάρχουν όντως κάποιες αστοχίες στις εκφωνήσεις μπορούν όμως πολύ εύκολα να διορθωθούν χωρίς να αλλάξει καθόλου η φιλοσοφία τους.
Σε ότι αφορά το επίπεδο δυσκολίας τους θεωρώ ότι κατά βάση κινούνται σωστά. Απλά θα προτιμούσα να είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε περίπτωση που διαπραγματεύονται τα Δ θέματα και όχι να αφήνουν στον μαθητή να σκεφτεί όλες τις περιπτώσεις. Θεωρώ ότι αυτό το επίπεδο σκέψης οι μαθητές θα πρέπει να το αποκτήσουν στην Γ Λυκείου και όχι στη Β με το μάθημα της μίας ώρας.

Καλό κουράγιο σε όλους.