Θέματα Εξετάσεων 2020-2021 και σχολιασμός

Ξεκίνησε από evry, 17 Ιουν 2021, 02:09:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Εμείς την θεωρήσαμε αυτονόητη γιατί μόλις δούμε την εκφώνηση αμέσως έχουμε στο μυαλό μας τι μπορεί να ζητάει λόγω της τριβής μας με αυτά τα θέματα, όχι όμως και ένας τρίτος παρατηρητής.
Όπως το διαβάζω τώρα δεν φαίνεται τι εννοεί με τον αριθμό άλματος.

Παράθεση από: dihatzou στις 18 Ιουν 2021, 12:24:43 ΜΜ
Εγώ θεώρησα αυτονόητη την πρώτη εκδοχή, αλλά κάποιοι μαθητές όχι. Το ωραίο είναι ότι στη δεύτερη λογική μπήκαν οι πολύ καλοί μαθητές, έχοντας στο μυαλό τους ότι διαφορετικά θα παραήταν εύκολη για 5 μόρια. Περιμένουμε τι θα οδηγίες θα βγάλουν τα εξεταστικά κέντρα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Παράθεση από: evry στις 18 Ιουν 2021, 10:09:24 ΠΜ
Όχι Επίλεξε ρε φίλε!!!
;D ;D ;D
Επίλεξε και Ουρά μέχρι να σβήσει ο ήλιος ! Η πεμπτουσία του μαθήματος  :D
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

Ξέρω ότι δεν έχει λογική να αποκλείεις θέματα επειδή έπεσαν πρόσφατα, αλλά θεωρώ κι εγώ αδιανόητο να πέφτει 2 φορές μέσα σε 12 μήνες ερώτημα μετατροπής ΕΠΙΛΕΞΕ και κώδικα ουράς
Ειδικά το 2ο, ήταν φωτοτυπία
Και μιλάμε για προβληματικό κώδικα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Παράθεση από: SPY στις 18 Ιουν 2021, 12:22:16 ΜΜ
Δεν έχει να κάνει με διάταξη σε δισδιάστατο.
Η πρώτη στήλη είναι η πρώτη προσπάθεια των 20 αθλητών
Η δεύτερη στήλη είναι η δεύτερη προσπάθεια των 20 αθλητών
Το στοιχείο [2,3] του πίνακα είναι το 42ο άλμα που πραγματοποιείται.

Τα παραπάνω ισχύουν για έναν πίνακα με 20 γραμμές και 6 στήλες.

Δεν υπάρχει κάτι στην εκφώνηση που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το [2,3] είναι το 42ο άλμα.  Το μόνο σαφές, με βάση την εκφώνηση, είναι ότι είναι το 3ο άλμα του 2ου αθλητή..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

tsak

Παράθεσηυπάρχει ο αριθμός άλματος του παίχτη
υπάρχει και ο αριθμός άλματος γενικά,
στην εκφώνηση λέει απλά ο αριθμός άλματος.
Εγώ θεώρησα αυτονόητη την πρώτη εκδοχή, αλλά κάποιοι μαθητές όχι. Το ωραίο είναι ότι στη δεύτερη λογική μπήκαν οι πολύ καλοί μαθητές, έχοντας στο μυαλό τους ότι διαφορετικά θα παραήταν εύκολη για 5 μόρια. Περιμένουμε τι θα οδηγίες θα βγάλουν τα εξεταστικά κέντρα

Και στη δεύτερη εκδοχή πώς να αδικήσεις το μαθητή αλλά πιστεύω την απλή περίπτωση εννοούσαν ...και το γενικότερο ύφος των θεμάτων πιο πολύ παρέπεμπε στην πρώτη εκδοχή...
Γενικά πάντως καλή κλιμάκωση δεν υπάρχει ούτε και φέτος.

Sergio

Με δεδομένη την τραγική χρονιά που περάσαμε όλοι, σε μια πρώτη ανάγνωση, είμαι της γνώμης πως τα θέματα ήταν αξιοπρεπή με μικρές εξαιρέσεις συγκεκριμένων ερωτημάτων που όμως δεν αλλοιώνουν τη γενική εικόνα.  Οι βαθμολογίες θα δείξουν..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Τα θέματα δεν πρέπει να κρίνονται πριν μιλήσουμε με τους μαθητες...

Κατά τη γνώμη μου όχι δυσκολα Α και Β αλλά θέλαν προσοχή σε κάποια σημεια.
Το Γ κανονικης πάνω κάτω δυσκολίας. χρειάζεται προσοχη στον τερματισμό της επαναληψης ειδικά σε λύση με  μεχρις_οτου όπου ισως είναι καλό  μια flag σε τετοια περίπτωση ενω με όσο είναι πιο απλό, και το πληθος των μαχ ειναι καλο ερωτημα.
Το Δ εχει τα δ3,δ4 που θελουν γνωση. ΟΧΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ... Δεν νομιζω ότι υπάρχει ασάφεια στον αριθμό άλματος. αριθμος γραμμης είναι ο αυξων αριθμός του αθλητη και αριθμός στήλης ο αριθμός άλματος. ωστόσο δεχομαι ότι υπάρχει ένα θέμα με το πως μπορεί να το πάρει καποιος
καλός μαθητής που θα σκεφτει πολύπλοκα. ΔΙΑΦΩΝΩ ΩΣΤΟΣΟ ΜΕ ΤΙς 5 ΚΑΙ 6 ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΑ Δ3 ΚΑΙ Δ4. ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΑΝΑΝ ΑΠΟ 4 πχ

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΠΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΕΙΔΑΜΕ ΤΟΥ 2017 (3 ΚΑΙ 4  ΓΙΑΤΙ ΤΑ 1 ΚΑΙ 2 ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ) ΚΑΙ ΤΟΥ 2018 ΚΑΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΛΕΜΕ , Α ΕΥΚΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΟΜΩς ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΗΜΕΙΟ, ΔΗΛ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ. ΕΓΩ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΚΑΝΑ  ΚΑΠΟΙΟΑ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ - ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ - ΟΜΩΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ. ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ. ΕΜΕΙΣ ΠΑΛΙΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΛΑ ΚΑΠΟΙΑ ΠΟΥ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΦΑΙΝΟΝΤΑΝ ΕΤΣΙ. ΒΕΒΑΙΑ ΕΧΕΙ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΘΕΩΡΩ ΠΩς ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ. ΞΑΝΑΛΕΩ, ΗΘΕΛΑ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΟ Δ... ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΟΠΩς ΕΓΡΑΨΑ ΠΡΙΝ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ

ΕΚΤΙΜΗΣΗ: EVRY, ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΟΣΟ... ΝΟΜΙΖΩ ΟΜΩΣ ΣΥΖΗΤΩΝΤΑς ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ, ΟΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΙΟ ΛΙΓΟΥς ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ... ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΗ Η ΒΑΣΗ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΧΡΟΝΙΕς, ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΟ 18. ΘΑ ΔΟΥΜΕ. ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

το Γ είναι μια αφορμη να μετονομαστει το μαθημα σε
Αποθήκευση
Εμπορευματοκιβωτίων σε
Πλωτά ή
Πετούμενα...   :D :D :D :D

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 18 Ιουν 2021, 02:19:36 ΜΜ
το Γ είναι μια αφορμη να μετονομαστει το μαθημα σε
Αποθήκευση
Εμπορευματοκιβωτίων σε
Πλωτά ή
Πετούμενα...   :D :D :D :D

Δημήτρη συμφωνώ, αλλά στο τελευταίο επαυξάνω κιόλας .. με το που το είδα δεν το πίστευα .. 2015 θέμαγ (λιγο διαφορετεικό), 2018 θέμα Γ, 2020 θέμα Γ, 2021 θέμα Γ .. εντάξει πραγματικά το καταλάβαμε το συγκεκριμένο θέμα   >:D :laugh: :police: :angel:

dpa2006

Τα θέματα των συγκεκριμένων ετών μοιάζουν λίγο, όλως τυχαίως, μεταξύ τους... :D ::)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

andreas_p

!Δ2
Το παρακάτω
"Να θεωρήσετε ότι η μεγαλύτερη επίδοση σημειώθηκε από έναν μόνο αθλητή και σε ένα μόνο άλμα."
ΔΕΝ αφήνει κανένα περιθώριο για αριθμό γενικού άλματος !
Αναφέρεται σε επίπεδο αθλητή και όχι αγωνίσματος.
Καμία ασάφεια !

SPY

Παράθεση από: andreas_p στις 18 Ιουν 2021, 02:58:22 ΜΜ
!Δ2
Το παρακάτω
"Να θεωρήσετε ότι η μεγαλύτερη επίδοση σημειώθηκε από έναν μόνο αθλητή και σε ένα μόνο άλμα."
ΔΕΝ αφήνει κανένα περιθώριο για αριθμό γενικού άλματος !
Αναφέρεται σε επίπεδο αθλητή και όχι αγωνίσματος.
Καμία ασάφεια !

Συνάδελφε, κατά την γνώμη μου η ασάφεια σε ένα θέμα πανελληνίων μάλλον ορίζεται με βάση το ποσοστό των υποψηφίων που αντιλαμβάνονται διαφορετικά την εκφώνηση από το αναμενόμενο.
Αυτό θα φανεί μονο στα βαθμολογικά κέντρα.

ApoAntonis

Θεωρούμε αυτονόητο ότι ο πίνακας είναι διάστασης 20 επί 6 ή 6 επί 20.
Σε προσεκτική ανάγνωση όμως δεν γράφει υποχρεωτικά αυτό...
"Να διαβάζει και να αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα τις επιδόσεις του κάθε αθλητή στα 6 άλματα"

Μπορώ να έχω 20 πίνακες, με 2 γραμμές και 3 στήλες (γιατί έτσι), με τις επιδόσεις.

Επιπρόσθετα, το Δ4 δεν είναι αποκλειστικά ταξινόμηση. Τα άλματα μπορούν να εμφανιστούν σε φθίνουσα σειρά χωρίς να ταξινομηθούν.

Δεν φαντάζομαι να τα θεωρεί κανείς ασάφειες αυτά. Επίσης, δεν φαντάζομαι να τα έχει κάνει κάποιος υποψήφιος.
Αν έχουμε όρεξη το ξεχειλώνουμε, δεν είναι θέμα αυτό.

Obelix

Συμφωνώ απόλυτα με Petrosp. Πιο απαιτητικά από πέρυσι, πιστεύω θα δούμε λιγότερους αριστούχους και περισσότερα γραπτά κάτω από τη βάση. Θεωρώ ότι ήταν πιο δύσκολο για τους απροετοίμαστους να φτάσουν το 10.

Tas

#43
Καλησπέρα σας. Έδινα σήμερα και έχοντας κάνει μια καλή προετοιμασία βλέποντας τις λυσεις και συγκρινοντας με το τι είχα γράψει πιστεύω λόγω λάθους στο α5 ότι έχω πιασει το 99 τις 100.Η ερώτηση μου ειναι αν θα μου κόψουν 1 τις 100 ακόμα διότι έγραψα τελος επιλογής αντί για τέλος επιλογών και αν θα μου κοψουν ακόμα 1τις 100 διότι αντί για μεγαλύτερο στη μετατροπή έβαλα μεγαλύτερο η ίσο του α. Ευχαριστώ.

evry

Να σου κόψουν για το τέλος_επιλογής το θεωρώ απίθανο.
Για το >= λογικά θα σου κόψουν γιατί το Α3 πιάνει 7 μονάδες, άρα 1 θα πάει στην σωστή συνθήκη.

Παράθεση από: Tas στις 18 Ιουν 2021, 06:48:32 ΜΜ
Καλησπέρα σας. Έδινα σήμερα και έχοντας κάνει μια καλή προετοιμασία βλέποντας τις λυσεις και συγκρινοντας με το τι είχα γράψει πιστεύω λόγω λάθους στο α5 ότι έχω πιασει το 99 τις 100.Η ερώτηση μου ειναι αν θα μου κόψουν 1 τις 100 ακόμα διότι έγραψα τελος επιλογής αντί για τέλος επιλογών και αν θα μου κοψουν ακόμα 1τις 100 διότι αντί για μεγαλύτερο στη μετατροπή έβαλα μεγαλύτερο η ίσο του α. Ευχαριστώ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr