Μια λύση για το Δ4...

Ξεκίνησε από Γιώργος Λάμπρου, 30 Μαΐου 2010, 01:22:37 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιώργος Λάμπρου

Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2010, 10:28:41 ΜΜ
Ναι ρε μικρέ, μη στραβώνεις  :)

Είσαι αρχηγός και σε χαιρόμαστε που προτίμησες την δύσκολη οδό

Απλά καταλαβαίνεις ότι αν παρουσιάζαμε αυτή την λύση, θα δυσκολεύαμε πολύ κόσμο στην κατανόηση

Καλά αποτελέσματα, αν και θεωρώ ότι μάλλον θα έσκισες  :D

:)...Οι παρεξηγήσεις είναι για να γίνονται και μετά να λύνονται...:)

Παρεπιπτώντως, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η επιστολή του Πάνου Κατσιμίχα που διάβασα στο Blog σας!!
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

Γιώργος Λάμπρου

Παράθεση από: xara_pap στις 31 Μαΐου 2010, 01:21:56 ΠΜ
Ναι ναι έσκισε!!! Είχε λύση άριστα όλα τα διαγωνίσματα από στέκι κι από παντού. Περίπατο πήγε στις πανελλήνιες.

Με όποιον δάσκαλο καθίσεις....Τέτοια γράμματα θα μάθεις... :D :P ;)
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

atsigdin

Αν καποιος μαθητης το τεταρτο θεμα το λυσει αντι για αλγοριθμο με προγραμμα και φτιαξει υποπρογραμμα για την ταξηνομηση των πινακων ειναι σωστο? του κοβονται μοναδες?

Γιώργος Λάμπρου

Παράθεση από: atsigdin στις 01 Ιουν 2010, 01:15:21 ΜΜ
Αν καποιος μαθητης το τεταρτο θεμα το λυσει αντι για αλγοριθμο με προγραμμα και φτιαξει υποπρογραμμα για την ταξηνομηση των πινακων ειναι σωστο? του κοβονται μοναδες?

Σου απαντάω καθαρά σαν μαθητής εκφράζοντας την προσωπική μου άποψη, χωρίς απαραίτητα να ισχύει..

Νομίζω ότι θα καπούν μερικές μονάδες στην προκειμένη περίπτωση καθως:
1) ζητούσε ρητά αλγόριθμο
2) Δεν ζητούσε υποπρόγραμμα

Σαν λογική είναι σωστή νομίζω αλλά στα πλαίσια του Λυκείου νομίζω δύσκολα θα επιαναν την λύση αυτή ώς απόλυτα σωστή..
Προσωπική μου άποψη επαναλαμβάνω όμως...
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

Σπύρος Δουκάκης

Όχι. Δεν θα κοπούν μονάδες καθόλου.

Παράθεση από: atsigdin στις 01 Ιουν 2010, 01:15:21 ΜΜ
Αν καποιος μαθητης το τεταρτο θεμα το λυσει αντι για αλγοριθμο με προγραμμα και φτιαξει υποπρογραμμα για την ταξηνομηση των πινακων ειναι σωστο? του κοβονται μοναδες?

gthal

Παράθεση από: atsigdin στις 01 Ιουν 2010, 01:15:21 ΜΜ
Αν καποιος μαθητης το τεταρτο θεμα το λυσει αντι για αλγοριθμο με προγραμμα και φτιαξει υποπρογραμμα για την ταξηνομηση των πινακων ειναι σωστο? του κοβονται μοναδες?
Δεν νομίζω κι εγώ.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

karaberis

Να πω και εγώ τη γνώμη μου:

Δεν πρέπει να κόψουν μονάδες και θα εξηγήσω παρακάτω γιατί. Αλλά με το μπάχαλο που παρατηρείται στον τρόπο αξιολόγησης των γραπτών, όλα είναι πιθανά. :'(

Τώρα γιατί προσωπικά πιστεύω ότι δεν πρέπει να κοπούν μονάδες: Το πρόγραμμα είναι και αυτό μια μορφή αναπαράστασης αλγορίθμων, συνεπώς όποιος κάνει πρόγραμμα φτιάχνει αλγόριθμο (και κάνει και πολλές επιπλέον λειτουργίες μερικές από τις οποίες ανέφερες: χωρίζει ένα μεγάλο και σύνθετο αλγόριθμο σε μικρότερους - τα υποπρογράμματα, δηλώνει τις απαραίτητες μεταβλητές και δομές δεδομένων κ.α.) Συνεπώς κάνει ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ και προσθέτει και άλλα στοιχεία.

Και προφανώς δεν τίθεται θέμα πιθανής αδυναμίας να υλοποιήσει τη λύση με μορφή απλού αλγορίθμου, διότι προφανώς κατάλαβε οτι θα έγραφε τα ίδια πράγματα πολλές φορές (τρεις νομίζω στο συγκεκριμένο πρόβλημα) και προτίμησε να μπει στον κόπο να κάνει χρήση υποπρογραμμάτων κατά την οποία πέρα από όλα τα άλλα που ζητάει το πρόβλημα, έπρεπε να σκεφτεί και να αποφασίσει ποιάν ακριβώς λειτουργία θα εκτελεί το υποπρόγραμμα, ποιές παραμέτρους χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά κλπ. Συνεπώς σε τελική ανάλυση προσπάθησε τουλάχιστον το ίδιο αν όχι περισσότερο από αυτόν που έλυσε το πρόβλημα με ένα ενιαίο αλγόριθμο.

Ελπίζω να σε κάλυψα...  ???

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Γιώργος Λάμπρου στις 30 Μαΐου 2010, 04:04:09 ΜΜ
Ελπίζω, απλά πολλά ακούγονται για την ταχύτητα με την οποία διορθώνονται τα διαγωνίσματα και γι αυτό φοβάμαι ότι αν κάποιος δεί κάτι διαφορετικό δεν θα κάτσει να σκάσει και πάρα πολύ για να δεί αν τρεχει....:S
Η ταχύτητα της διόρθωσης δεν είναι μεγάλη και όποια λύση είναι λίγο διαφορετική από κάποιες άλλες τότε εξετάζεται ποιο αναλυτικά για να μην αδικήσουμε κανένα μαθητή.

Σπύρος Δουκάκης

Πρώτα από όλα δεν υπάρχει διόρθωση γραπτών, αλλά βαθμολόγηση. Κατά δεύτερον θα ήθελα να ήξερα από πού έχεις ακούσει εσύ για "ταχύτητα διόρθωσης βαθμολόγησης" και ότι δεν θα ασχοληθεί ο βαθμολογητής με το γραπτό που είναι διαφορετικό.

Παράθεση από: Γιώργος Λάμπρου στις 30 Μαΐου 2010, 04:04:09 ΜΜ
Ελπίζω, απλά πολλά ακούγονται για την ταχύτητα με την οποία διορθώνονται τα διαγωνίσματα και γι αυτό φοβάμαι ότι αν κάποιος δεί κάτι διαφορετικό δεν θα κάτσει να σκάσει και πάρα πολύ για να δεί αν τρεχει....:S

atsigdin

Ευχαριστω για τις απαντησεις που μου δωσατε.Συφωνω με την αποψη οτιδεν πρεπει να κωπουν μοναδες και με τη τεκμηριωση που
δινει ο κ. Κarabelis οτι καθε Προγραμα ειναι ενας τροπος αναπαραστασης Αλγοριθμου οπως φαινεται καθαρα και στη σελιδα 28 του σχολικου βιβλιου που αναφαιρει τεσσερις τροπους αναπαραστασης αλγοριθμων και ο ενας  ειναι η κωδικοποιηση.
Βεβαια δεν μπορω να εχω αποψη με ποιο τροπο βαθμολογουν και τι οδηγιες υπαρχουν αν και ειμαι μαθηματικος και ασχολουμε με
το προγραμματιμο πανω απο 20 χρονια δεν εχω ομωσς ασχοληθει με την εκπαιδευση ποτε φετο μονο ειδα τα σχολικα βιβλια επειδη
εδωσε ο γιυος μου Πανελληνιες.

Γιώργος Λάμπρου

Παράθεση από: sdoukakis στις 02 Ιουν 2010, 12:39:24 ΠΜ
Πρώτα από όλα δεν υπάρχει διόρθωση γραπτών, αλλά βαθμολόγηση. Κατά δεύτερον θα ήθελα να ήξερα από πού έχεις ακούσει εσύ για "ταχύτητα διόρθωσης βαθμολόγησης" και ότι δεν θα ασχοληθεί ο βαθμολογητής με το γραπτό που είναι διαφορετικό.

Δεν είπα ότι ισχύει, απλά είπα ότι "φήμες λένε..."...
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Γιώργος Λάμπρου στις 01 Ιουν 2010, 01:22:03 ΜΜ
Νομίζω ότι θα καπούν μερικές μονάδες στην προκειμένη περίπτωση καθως:
1) ζητούσε ρητά αλγόριθμο
2) Δεν ζητούσε υποπρόγραμμα

Σαν λογική είναι σωστή νομίζω αλλά στα πλαίσια του Λυκείου νομίζω δύσκολα θα επιαναν την λύση αυτή ώς απόλυτα σωστή..
Προσωπική μου άποψη επαναλαμβάνω όμως...
Αν όλα είναι σωστά κυρίως κατά την κλήση του υποπρογράμματος, το είδος του, το πέρασμα πίνακα τότε δεν θα κοπούν μονάδες.

evry

#27
Να το έχει σωστό λίγο δύσκολο το βλέπω γιατί θα πρέπει να περνάει σαν παραμέτρους όχι μόνο τους πίνακες αλλά και το πλήθος των στοιχείων του κάθε πίνακα. Επίσης τους πίνακες θα τους δηλώνει με μέγεθος 35, αλλά θα χρησιμοποιεί μόνο ένα υποσύνολο των θέσεών τους.
   Αν είχε την ψυχραιμία να κάνει όλα αυτά και να δηλώσει υποπρόγραμμα ώστε να μην επαναλαμβάνεται ο κώδικας του εγώ προσωπικά παραπάνω θα του έβαζα όχι να του έκοβα ;)
  Πάντως, μέχρι στιγμής όσα γραπτά έχω δει με υποπρόγραμμα όλο και κάποιο λάθος έχουν κάνει.
Παράθεση από: atsigdin στις 01 Ιουν 2010, 01:15:21 ΜΜ
Αν καποιος μαθητης το τεταρτο θεμα το λυσει αντι για αλγοριθμο με προγραμμα και φτιαξει υποπρογραμμα για την ταξηνομηση των πινακων ειναι σωστο? του κοβονται μοναδες?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

Παράθεση από: atsigdin στις 01 Ιουν 2010, 01:15:21 ΜΜ
Αν καποιος μαθητης το τεταρτο θεμα το λυσει αντι για αλγοριθμο με προγραμμα και φτιαξει υποπρογραμμα για την ταξηνομηση των πινακων ειναι σωστο? του κοβονται μοναδες?

Σε καμία περίπτωση δε θα κοβόντουσαν μονάδες.

Η διάκριση αλγορίθμου - προγράμματος δεν είναι αμφιμονοσήμαντη:
1) το πρόγραμμα ΕΙΝΑΙ αλγόριθμος (κωδικοποιημένος σε μια γλώσσα προγραμματισμού)
2) ο αλγόριθμος ΜΠΟΡΕΙ να κωδικοποιηθεί ως πρόγραμμα, μπορεί όμως να αναπαρασταθεί και με άλλους τρόπους

Επομένως, όποτε ζητείται η ανάπτυξη αλγόριθμου, ο λύτης μπορεί να επιλέξει ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ τρόπο αναπαράστασης προτιμά.

Εν τούτοις, όταν μία άσκηση ΔΕΝ περιορίζει το λύτη στον τρόπο αναπαράστασης του αλγόριθμου, τότε ενδείκνυται η κωδικοποίηση της λύση με ψευδογλώσσα ώστε να μη χρειαστεί να ασχοληθεί με τεχνικές λεπτομέρεις που αφορούν αποκλειστικά στον προγραμματισμό για υπολογιστή - χρήστη, όπως οι δηλώσεις των μεταβλητών, τα μηνύματα προς το χρήστη, ο έλεγχος ορθής καταχώρησης κ.ο.κ.

Δυστυχώς, είναι εκτός ύλης τμήματα τα οποία αφορούν σε "κλήσεις" μεταξύ αλγόριθμων (κωδικοποιημένων σε ψευδογλώσσα) οπότε και δεν είναι σαφώς διατυπωμένες οι αρχές μεταβίβασης τιμών (από και προς).  Διαφορετικά, η έξοχη ιδέα σου θα μπορούσε να κωδικοποιηθεί και σε ψευδογλώσσα, αποφεύγοντας τις περιττές τεχνικές λεπτομέρειες τμηματικής υλοποίησης του αλγόριθμου σε γλώσσα προγραμματισμού.

Πάντως δεν υπάρχει περίπτωση να έχανες μονάδες.  Απλά θα έπρπεπε να είσαι πολύ προσεκτικός στην υλοποίηση αφού σε γλώσσα προγραμματισμού, εκτός από τα "αλγοριθμικώς σημαντικά" σημεία θα έπρεπε να είσαι σωστός και σε αυτά που υπαγορεύονται από την κωδικοποίηση σε προγραμματισκό περιβάλλον.

Συγχαρητήρια για τη σκέψη σου και καλά αποτελέσματα.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 06 Ιουν 2010, 03:29:14 ΠΜ
Να το έχει σωστό λίγο δύσκολο το βλέπω γιατί θα πρέπει να περνάει σαν παραμέτρους όχι μόνο τους πίνακες αλλά και το πλήθος των στοιχείων του κάθε πίνακα. Επίσης τους πίνακες θα τους δηλώνει με μέγεθος 35, αλλά θα χρησιμοποιεί μόνο ένα υποσύνολο των θέσεών τους.
   Αν είχε την ψυχραιμία να κάνει όλα αυτά και να δηλώσει υποπρόγραμμα ώστε να μην επαναλαμβάνεται ο κώδικας του εγώ προσωπικά παραπάνω θα του έβαζα όχι να του έκοβα ;)
  Πάντως, μέχρι στιγμής όσα γραπτά έχω δει με υποπρόγραμμα όλο και κάποιο λάθος έχουν κάνει.

Η μόνη λεπτομέρεια που μπορεί να του στερησει - ελάχιστα βέβαια - είναι να φτιάξει υποπρόγραμμα το οποίο ταξινομεί πίνακα πραγματικών αριθμών και με το ίδιο υποπρόγραμμα ταξινομήσει τον πίνακα χαρακτήρων...