Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2011-2012 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 05 Απρ 2012, 02:00:51 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λευτέρης Δουκέρης

#30
οχι βεβαια , δεν θα ήταν ότι το καλύτερο. Αν όμως χρησιμοποιούσαν το ΓΡΑΨΕ και δεν "επέστρεφαν" την μεταβλητή
που υπολογίζει η διαδικασία θα το διορθώναμε σαν λάθος;
ΔΗΛ ΘΑ ΕΧΑΝΕ ΜΟΡΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ;

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Αλγ1(α , β)
........
Αθρ <- 0
Όσο α > 0 επανάλαβε
Αν α mod 2 ≠ 0 τότε
Αθρ <- Αθρ + β
Τελος_αν
α <-α div 2
β <-2 * β
Τέλος_επανάληψης
ΓΡΑΨΕ Αθρ
Τέλος ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑς
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

Θα το διορθώναμε σαν λάθος γιατί είναι λάθος.
Η διαδικασία δεν εμφανίζει στην οθόνη κάτι αλλά επιστρέφει τιμή στο κύριο πρόγραμμα.
Αυτά τα δύο είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους και για αυτό είναι δουλειά δική μας (των καθηγητών) να το ξεκαθαρίσουμε αυτό στα παιδιά
Παράθεση από: lefteris_doy στις 08 Απρ 2012, 10:46:25 ΜΜ
Αν όμως χρησιμοποιούσαν το ΓΡΑΨΕ και δεν "επέστρεφαν" την μεταβλητή που υπολογίζει η διαδικασία θα το διορθώναμε σαν λάθος;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λευτέρης Δουκέρης

δηλαδή το γ) υποερώτημα είναι λάθος ; αφού λέει αυτό που υπολογίζει η διαδικασία (τον Μέσο Ορο) να το γράφει .... άρα δεν το επιστρέφει στο κυριος πρόγραμμα .. άρα δεν έχω παράμετρο εξόδου

Εκατό (100) υποψήφιοι του ΑΣΕΠ διαγωνίζονται σε τρία μαθήματα για την κάλυψη θέσεων του ∆ημοσίου. Να γραφεί κύριο πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ που να κάνει τα παρακάτω:
α) διαβάζει τα ονόματα των 100 υποψηφίων του ΑΣΕΠ και τη βαθμολογία καθενός υποψηφίου σε τρία διαφορετικά μαθήματα. (Θεωρήστε ότι η βαθμολογία κάθε μαθήματος είναι από 1 έως 20). β) Βρίσκει και τυπώνει τον ελάχιστο και τον μέγιστο βαθμό καθενός υποψηφίου στα τρία μαθήματα που εξετάστηκε. γ) Να γραφεί υποπρόγραμμα, το οποίο να καλείται από το κύριο πρόγραμμα, για τον υπολογισμό και την εκτύπωση του μέσου όρου κάθε υποψηφίου στα τρία μαθήματα που διαγωνίστηκε.
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

Λευτέρης Δουκέρης

και αν ισχύει το παρακάτω:

ΠαράθεσηΗ διαδικασία δεν εμφανίζει στην οθόνη κάτι αλλά επιστρέφει τιμή στο κύριο πρόγραμμα.

τότε γιατί μπορεί η λίστα παραμέτρων να είναι κενή;(όπως λέει το βιβλίο)
και ειναι λαθος να γράψω ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ......
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΗΝΥΜΑ( )
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΘΑ ΔΩΣΩ ΑΕΠΠ ΦΕΤΟΣ'
ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑς
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

Εδώ λέει ξεκάθαρα ότι ότι ο μέσος όρος εκτυπώνεται. Δεν λέει ότι επιστρέφεται στο κύριο πρόγραμμα .
Άρα όπως πολύ σωστά λες δεν έχεις παράμετρο εξόδου. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχεις έξοδο. Η έξοδος σε αυτή την περίπτωση είναι η οθόνη.
Μια διαδικασία μπορεί να έχει έξοδο είτε μέσω της ΓΡΑΨΕ είτε μέσω της λίστας παραμέτρων. Αυτά όμως τα δύο είναι διαφορετικά "είδη" εξόδου.
Είναι λάθος να ταυτίζουμε την εμφάνιση στην οθόνη με την επικοινωνία μέσω λίστας παραμέτρων προγράμματος - υποπρογράμματος

Παράθεση από: lefteris_doy στις 08 Απρ 2012, 11:41:26 ΜΜ
δηλαδή το γ) υποερώτημα είναι λάθος ; αφού λέει αυτό που υπολογίζει η διαδικασία (τον Μέσο Ορο) να το γράφει .... άρα δεν το επιστρέφει στο κυριος πρόγραμμα .. άρα δεν έχω παράμετρο εξόδου

Εκατό (100) υποψήφιοι του ΑΣΕΠ διαγωνίζονται σε τρία μαθήματα για την κάλυψη θέσεων του ∆ημοσίου. Να γραφεί κύριο πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ που να κάνει τα παρακάτω:
α) διαβάζει τα ονόματα των 100 υποψηφίων του ΑΣΕΠ και τη βαθμολογία καθενός υποψηφίου σε τρία διαφορετικά μαθήματα. (Θεωρήστε ότι η βαθμολογία κάθε μαθήματος είναι από 1 έως 20). β) Βρίσκει και τυπώνει τον ελάχιστο και τον μέγιστο βαθμό καθενός υποψηφίου στα τρία μαθήματα που εξετάστηκε. γ) Να γραφεί υποπρόγραμμα, το οποίο να καλείται από το κύριο πρόγραμμα, για τον υπολογισμό και την εκτύπωση του μέσου όρου κάθε υποψηφίου στα τρία μαθήματα που διαγωνίστηκε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Το παράδειγμα που παρουσιάζεις δεν έχει σχέση με αυτό που συζητάμε.
Η λίστα παραμέτρων μπορεί να είναι κενή διότι στην διαδικασία μπορείς να έχεις είσοδο/έξοδο όχι αποκλειστικά μέσω της λίστας παραμέτρων αλλά και από τις συσκευές εισόδου/εξόδου.
Αυτό όμως όπως σου είπα και πριν δεν είναι το ίδιο και να για να γίνω ξεκάθαρος ισχύουν τα παρακάτω:

1. Έξοδος από διαδικασία:  είτε με Γράψε είτε μέσω της λίστας παραμέτρων
2. Αν σου ζητάνε να κάνεις διαδικασία η οποία να επιστρέφει κάτι στο κύριο πρόγραμμα και εσύ δεν επιστρέφεις αλλά το εμφανίζεις με τη ΓΡΑΨΕ είσαι λάθος, γιατί δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Παράθεση από: lefteris_doy στις 08 Απρ 2012, 11:50:42 ΜΜ
και αν ισχύει το παρακάτω:

τότε γιατί μπορεί η λίστα παραμέτρων να είναι κενή;(όπως λέει το βιβλίο)
και ειναι λαθος να γράψω ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ......
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΗΝΥΜΑ( )
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΘΑ ΔΩΣΩ ΑΕΠΠ ΦΕΤΟΣ'
ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑς

Παρεμπιπτόντως το παράδειγμα σου είναι λάθος γιατί το υποπρόγραμμα/αλγόριθμος δεν έχει είσοδο.
Το παρακάτω όμως θα ήταν σωστό

Διαδικασία Τεστ()
Μεταβλητές
   Ακέραιες: α, β, μο
Αρχή
    Διάβασε α, β
    μο <- (α + β)/2
    Γράψε μο 
Τέλος_Διαδικασίας


Ωστόσο το παραπάνω δεν είναι ισοδύναμο με το παρακάτω

Διαδικασία Τεστ(α, β, μο)
Μεταβλητές
   Ακέραιες: α, β, μο
Αρχή
    μο <- (α + β)/2
Τέλος_Διαδικασίας
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λευτέρης Δουκέρης

...
γιατί τότε στο θέμα του "ΠΟΛ/σμου ...ρώσικα'  που σου έστειλα δεν μπορεί να γράψει το γινόμενο δηλ την μεταβλητή αθρ και
να μην την επιστρέψει στο κ. πρόγραμμα;μια χαρά μπορεί , αν του ζητηθεί....

ΠαράθεσηΗ διαδικασία δεν εμφανίζει στην οθόνη κάτι αλλά επιστρέφει τιμή στο κύριο πρόγραμμα.
αρα το παραπάνω το ειπες για την συγκεκριμένη άσκηση; Είπα και γω.... Την λύση που σου έστειλα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Αλγ1(α , β)
........
Αθρ <- 0
Όσο α > 0 επανάλαβε
Αν α mod 2 ≠ 0 τότε
Αθρ <- Αθρ + β
Τελος_αν
α <-α div 2
β <-2 * β
Τέλος_επανάληψης
ΓΡΑΨΕ Αθρ
Τέλος ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑς

προφανώς και εννοούσα ότι η εκφώνηση θα ζήταγε να φτιάξουν τα παιδιά μια διαδικασία που να υπολογίζει και να εμφανίζει
το γινόμενο ......
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

σε αυτή την περίπτωση δεν είναι λάθος. Αν δεν σου λέει ρητά να το επιστρέφεις στη λίστα παραμέτρων αλλά μόνο να το εμφανίζεις προφανώς δεν υπάρχει πρόβλημα

όμως όταν έχεις Δεδομένα/Αποτελέσματα (όπως στο θέμα του διαγωνίσματος) αυτά δεν κωδικοποιούνται στο πρόγραμμα σαν Διάβασε/Γράψε αλλά σαν παράμετροι εισόδου/εξόδου.

Παράθεση από: lefteris_doy στις 09 Απρ 2012, 12:16:34 ΠΜ
προφανώς και εννοούσα ότι η εκφώνηση θα ζήταγε να φτιάξουν τα παιδιά μια διαδικασία που να υπολογίζει και να εμφανίζει
το γινόμενο ......
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λευτέρης Δουκέρης

δηλ αν σου ζητησουν να γράψεις μια διαδικασία που να εμφανίζει το μηνυμα 'θα δώσω ΑΕΠΠ φέτος'
θα πρέπει να κάνεις ολόκληρη "μανούρα" δηλ
π.χ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΗΝΥΜΑ( )
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
ΜΗΝ = 'θα δώσω ΑΕΠΠ φέτος'
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ΜΗΝ
ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑς
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

ένα λεπτάκι, δεν με κατάλαβες. Το πρόβλημα στο συγκεκριμένο παράδειγμα δεν είναι η έξοδος. Εκεί κάνεις αυτό που σου λένε. Το πρόβλημα είναι η είσοδος, αφού παραβιάζεται το κριτήριο της εισόδου (δεν υπάρχει είσοδος) άρα η διαδικασία που ζητείται δεν είναι αλγόριθμος. Προγραμματιστικά γίνεται φυσικά


Παράθεση από: lefteris_doy στις 09 Απρ 2012, 12:24:39 ΠΜ
δηλ αν σου ζητησουν να γράψεις μια διαδικασία που να εμφανίζει το μηνυμα 'θα δώσω ΑΕΠΠ φέτος'
θα πρέπει να κάνεις ολόκληρη "μανούρα" δηλ
π.χ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΗΝΥΜΑ( )
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
ΜΗΝ = 'θα δώσω ΑΕΠΠ φέτος'
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ΜΗΝ
ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑς
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Μπράβο συνάδελφοι για την άψογη δουλειά και για τα ανοικτά-κλειστά προβλήματα που έχετε συμπεριλάβει στο διαγώνισμα.

Στο θέμα Α1, πρόταση 2 θα χρησιμοποιούσα τους ελληνικούς όρους και σε παρένθεση τους αγγλικούς.

Επίσης, δεν θα χρησιμοποιούσα την εντολή απλής επιλογής στην περίπτωση που περιέχει μόνο μία εντολή με την σύνταξη
Αν <σ> τότε εντολή

Ο λόγος είναι ότι προτιμώ να προστατέψω τους μαθητές και τις μαθήτριες στην περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός δεν τους έχει διδάξει αυτή τη σύνταξη.

Και πάλι ΜΠΡΑΒΟ στην ομάδα του 2011-2012.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συγχαρητήρια σε όλους, όσους εργαστήκαν για τη δημιουργία αυτού του "έξυπνου" διαγωνίσματος.


fragile

Καλησπέρα και από εμένα.

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ σε όλους που εργάστηκαν για το διαγώνισμα. Πραγματικά πολύ καλή δουλειά. Δυστυχώς λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν σας παρακολουθώ συχνά και δεν μπόρεσα και εγώ να συμμετέχω στην ομάδα διαγωνίσματος. Πάντως σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.

Ξεκινάω να λύσω και εγώ το διαγώνισμα για να δω αν το έχω ακόμα......
Μια διευκρίνηση για αρχή

Στο θέμα Α1 στην ερώτηση 1 μήπως έχει γίνει λάθος στην τιμή που αποδίδει ; Δηλαδή : Το παρακάτω σύνολο εντολών αποδίδει σε κάθε περίπτωση στη μεταβλητή Β την τιμή 7 όπως γράφετε και είναι προφανής η απάντηση ή έπρεπε να λέει : Το παρακάτω σύνολο εντολών αποδίδει σε κάθε περίπτωση στη μεταβλητή Β την τιμή 77 ώστε να ερεθίσουμε την σκέψη των μαθητών
fragile..........

Νίκος Αδαμόπουλος

Ευχαριστούμε όλους τους συναδέλφους για τα καλά τους λόγια και την εποικοδομητική κριτική τους...

@fragile: για το ζήτημα που αναφέρεις έχεις δίκιο και το έχει θίξει παραπάνω και ο lefteris_doy. Θα γίνει διόρθωση...

Λευτέρης Δουκέρης

Στο θέμα Α4 στην πολλαπλή επιλογή μήπως η εντολή 3 έπρεπε να είναι στο  αληθής  της συνθήκης 3 ;και όχι στο ψευδής;
OXI ;ότι δεν λύνεται και έτσι το θέμα ... απλά το θέτω για λόγους απλούστευσης του θέματος

ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ