ερωτηση...

Ξεκίνησε από zwoula, 19 Δεκ 2009, 06:55:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

zwoula

'Στην πράξη και οι οκτώ λειτουργίες(Προσπέλαση, Εισαγωγή, Διαγραφή, Αναζήτηση, Ταξινόμηση, Αντιγραφή, Συγχώνευση,Διαχωρισμός) χρησιμοποιούνται από κάποια δομή.' ειναι σωστο η λαθος?
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dipa57

Σελίδα 55 του σχολικού.
Πρώτη παράγραφος.
Στην πράξη σπάνια ...
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010

meteo_xampos

Άρα είναι σωστό...

gthal

Η ερώτηση είναι ασαφής κατά τη γνώμη μου
Μια δομή μπορεί βεβαίως να χρησιμοποιεί όλες τις λειτουργίες
και μπορεί να μην τις χρησιμοποιεί όλες

Μάλλον της λείπει ένα "πάντα" για να γίνει σαφές τι ρωτάει ?
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gpapargi

Παράθεση από: zwoula στις 19 Δεκ 2009, 06:55:05 ΜΜ
'Στην πράξη και οι οκτώ λειτουργίες(Προσπέλαση, Εισαγωγή, Διαγραφή, Αναζήτηση, Ταξινόμηση, Αντιγραφή, Συγχώνευση,Διαχωρισμός) χρησιμοποιούνται από κάποια δομή.' ειναι σωστο η λαθος?
Είναι λάθος. Αντιπαράδειγμα: στη στοίβα δεν γίνεται ταξινόμηση.

zwoula

δεν υπαρχει δηλαδη καμια δομη που να τις χρησιμοποιει ολες?(αφου λες οτι ειναι λαθος)
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

dipa57

Παράθεση από: zwoula στις 20 Δεκ 2009, 06:25:52 ΜΜ
δεν υπαρχει δηλαδη καμια δομη που να τις χρησιμοποιει ολες?(αφου λες οτι ειναι λαθος)
Αν μείνουμε στο γράμμα το σχολικού η πρόταση είναι ΣΩΣΤΗ, αφού σπάνια χρησιμοποιούνται όλες οι λειτουργίες για κάποια δομή, σημαίνει ότι, σε κάποιες περιπτώσεις, πράγματι χρησιμοποιούνται και οι οκτώ λειτουργίες.
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010

pgrontas

Και εγώ νομίζω ότι όπως έχει διατυπωθεί η ερώτηση,η απάντηση είναι σωστή. Όπως το καταλαβαίνω εννοεί ότι μπορεί να υπάρξει κάποια δομή που χρησιμοποιεί όλες τις λειτουργίες.
Βέβαια είναι ασαφής και παίζει με τις λέξεις.
ΥΓ: Οι τόσες διαφορετικές απαντήσεις νομίζω ότι είναι απόδειξη του ότι η ερώτηση είναι αποτυχημένη.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Vangelis

Η ερώτηση είναι ασαφής  όπως και ασαφής είναι η σχετικά παραπομπή του βιβλίου η οποία αναφέρεται στην "αίσθηση" που έχουμε ότι γενικά χρησιμοποιούμε ορισμένες μόνο λειτουργίες (τις ποιο κατάλληλες) σε κάθε δομή.
Αποτελεί όμως μια καλή άσκηση για κάποιο ερευνητή να βρει μια δομή που να χρησιμοποιεί όλες τις λειτουργίες και μια δομή στην οποία δεν μπορούν αν χρησιμοποιηθούν όλες οι λειτουργίες
Για μεταξύ μας διάλογο καλά είναι όλα αυτά.  Σε σχέση με τους μαθητές όμως το να το "ψειρίζουμε" τόσο φεύγουμε από το σκοπό του της διδασκαλίας του μαθήματος.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: dipa57 στις 20 Δεκ 2009, 07:39:18 ΜΜ
Αν μείνουμε στο γράμμα το σχολικού η πρόταση είναι ΣΩΣΤΗ, αφού σπάνια χρησιμοποιούνται όλες οι λειτουργίες για κάποια δομή, σημαίνει ότι, σε κάποιες περιπτώσεις, πράγματι χρησιμοποιούνται και οι οκτώ λειτουργίες.

Η πρόταση ΔΕΝ είναι καλή, ωστόσο αν πρέπει να δοθεί απάντηση τότε μάλλον είναι σωστή (συμφωνώ με το κείμενό σου @dipa57)

gpapargi

Η συγκεκριμένη εκφώνηση ερμηνεύτηκε από εμένα ως εξής: «Κάθε δομή χρησιμοποιεί όλες τις λειτουργίες». Αυτό είναι λάθος και προκύπτει από αντιπαράδειγμα.

Από ότι είδα όμως υπάρχει και η άλλη ερμηνεία:«Υπάρχει δομή που χρησιμοποιεί όλες τις λειτουργίες»

Για μένα η δεύτερη ερμηνεία είναι αδύνατον να απαντηθεί από μαθητή στηριζόμενος στην κατανόηση. Για να απαντήσει ο μαθητής (επειδή κατάλαβε) θα πρέπει να φέρει στο νου του μια τέτοια δομή που περιέχει όλες τις λειτουργίες. Να φανταστεί δηλαδή πως θα μπορούσε να είναι μια δομή για να μπορείς να κάνεις όλα αυτά τα πράγματα.

Μια τέτοια δομή θα είναι αναγκαστικά δυναμική αφού πρέπει να μπορείς να εισάγεις κόμβους. Άρα μιλάμε για δείκτες και συνδεδεμένες λίστες. Και μάλιστα θα πρέπει να κάνεις το αρκετά ανώμαλο πράγμα του να κάνεις ταξινόμηση εκεί μέσα χωρίς πίνακες.

Ο μαθητής δεν μπορεί να φανταστεί τέτοια πράγματα. Για αυτό θεωρώ ότι μια τέτοια ερμηνεία ξεφεύγει. 

Εναλλακτικά θα μπορούσε ενδεχομένως να στηριχτεί στη φράση του βιβλίου «στην πράξη σπάνια χρησιμοποιούνται και οι 8 λειτουργίες για κάποια δομή». Και να σκεφτεί «άρα είναι δυνατόν να συνυπάρχουν και οι 8 σε κάποια δομή»

Ωστόσο μια τέτοια προσέγγιση ωθεί το μαθητή να αποστηθίζει κατά γράμμα το βιβλίο και να απαντάει με βάση αυτό χωρίς να καταλαβαίνει. Είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό κάτι τέτοιο και πρέπει σιγά σιγά να αρχίζουμε να «κράζουμε» τέτοιους θεματοδότες στις πανελλήνιες εξετάσεις. 
Τέτοιου είδους ερωτήσεις στις πανελλήνιες τις περιμένω από φιλολόγους (που έχει πλέον αλλοτριωθεί η σκέψη τους) αλλά όχι από θετικούς επιστήμονες.

Αυτά όσο αφορά τη δεύτερη ερμηνεία.

Υποπτεύομαι πάντως ότι η ερώτηση μάλλον δημιουργήθηκε από ελαφριά τροποποίηση κατά γράμμα φράσης του βιβλίου... και είμαι κάθετα αντίθετος. Όπως ίσως θυμάσαι Zwoula ακριβώς αυτό ανέφερα και στην ομάδα διαγωνισμάτων για τα Σ-Λ. Δεν επιτρέπεται να ωθούμε τους μαθητές να λειτουργούν έτσι φτιάχνοντας Σ-Λ με αυτό το φτηνό τρόπο.

zwoula

η καθηγητρια τυ αεππ εχει φτιαξει ιστιοσελιδα του σχολειου μας και εχει ασκησεις του αεππ μεσα. απαντησα οτι αυτη η ερωτηση ειναι σωστη και βγηκε οτι ειναι λαθος. της εστειλα μηνυνα να τν ρωτησω το λογο και ακομη δεν μου εχει απαντησει. πιστευω απλα οτι ηταν λαθος διατυπωση....
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

gpapargi

Παράθεση από: zwoula στις 21 Δεκ 2009, 12:26:54 ΜΜ
η καθηγητρια τυ αεππ εχει φτιαξει ιστιοσελιδα του σχολειου μας και εχει ασκησεις του αεππ μεσα. απαντησα οτι αυτη η ερωτηση ειναι σωστη και βγηκε οτι ειναι λαθος.

Τι σου έλεγα;  ;D ;D

Πέρα από την πλάκα βλέπω 2 πιθανότητες. Η μια είναι να το πήρε όπως το ερμήνευσα εγώ παραπάνω. Οπότε θέλει μια καλύτερη διατύπωση αλλά στη βάση της η ερώτηση είναι ΟΚ
Η άλλη πιθανότητα είναι να πήρε την πρόταση του βιβλίου και να την άλλαξε ελάχιστα ζητώντας να απαντηθεί ως "Λάθος". Όπως είπα και πριν διαφωνώ κάθετα με τέτοιες νοοτροπίες.

P.Tsiotakis

Το "Στην πράξη..." της αρχικής πρότασης μάλλον το καθιστά λάθος πατώντας στη λέξη "σπάνια" της πρότασης του σχολικού βιβλίου