ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΩΣ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ

Ξεκίνησε από pthomop, 24 Μαρ 2009, 11:03:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pthomop

Καλησπέρα σε όλους τους συναδελφους. Ως νέο μέλος θα ήθελα να σας συγχαρώ για την πολύ καλή προσπάθεια και συμμετοχή που υπάρχει στο Στέκι μας.
Επειδή είναι πάρα πολλά τα θέματα που μας καίνε και μας απασχολούν, θα ήθελα να ρωτήσω για αρχή αν κανείς γνωρίζει εαν επιτέλους τα μαθήματα επιλογής θα αναβαθμιστούν.
Κάνοντας διάλογο με κάποιο ατομο(βιολόγος) στο Π.Ι. πρόσφατα, προς μεγάλη του έκπληξη άνέφερε ότι έχουν την εντύπωση τα παιδιά ενδιαφέρονται για το μάθημα και πως θα πρέπει να κάνουμε εύκολα την δουλειά μας. Προφανώς ο κύριος αυτός πρέπει να έχει πολά χρόνια να μπει σε τάξη.
Επίσης κάποιος άλλος συνάδελφος μας έχει ακούσει κάποιες φήμες ότι η Πληροφορική συγκαταλέγεται στα μαθήματα που "υπερφορτώνουν" τους μαθητές Λυκείου  και θα αποσυρθεί αφου μείνουν μόνο τα 6 βασικά και "σημαντικά"(εδώ γελάμε).
Έχετε από την μεριά σας καποια σχετική πληροφορηση γύρω από αυτό το ζήτημα?

P.S. Προσωπικά έχω βαρεθεί να είμαι η "γραμματέας" του εκάστοτε δεινόσαυρου διευθυντή που δεν γνωρίζει να πληκτρολογήσει ούτε το όνομα του και για αυτό καλύτερα να βρεθώ σε ένα δημοτικό παρά αυτό το χάλι που αντιμετωπίζουμε καθημερινά.

Π. Θωμόπουλος

Σούλας Βασίλης

Η αίσθηση η δικιά μου είναι ότι το μάθημα της Πληροφορικής πάει για αναβάθμιση τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

Wizard

Θεωρώ ότι το μάθημα στο Γυμνάσιο θα γίνει 2ωρο και στο Λύκειο θα γίνει υποχρεωτικό σε όλες τις τάξεις. Αλλιώς, προτείνω αποχή από μη διδακτικά καθήκοντα  ;) ;D

pthomop

Δυστυχώς Βασίλη τα μαθήματα μας ξεφεύγουν πολύ από την στείρα τυπολατρεία των Φυσικομαθηματικών και την ξερή παπαγαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Για αυτό δεν είμαι αισιόδοξος. :-\
Ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατι να υπάρχουν Μαθηματικά, Φυσική Γ. Παιδέιας και κατεύθυνσης στις Β και Γ τάξεις όταν τα περισσοτερα παιδιά που έχω στον ΑΕΠΠ δεν γνωρίζουν απλή μέθοδο των τριών. Συγκεκριμένα μαθητής αναρρωτήθηκε φέτος αν είναι μέσα στην ύλη ο υπολογισμός ΦΠΑ και γενικότερα η χρήση ποσοστιαίων υπολογισμών στους αλγοριθμους.  :'(

Καρκαμάνης Γεώργιος

 Συνάδερφοι, το να αυξηθούν οι ώρες πληροφορικής είναι κάτι το οποίο όλοι το επιζητούμε.
ΠαράθεσηΘεωρώ ότι το μάθημα στο Γυμνάσιο θα γίνει 2ωρο και στο Λύκειο θα γίνει υποχρεωτικό σε όλες τις τάξεις.   

Όταν έθεσα τον παραπάνω σκέψη σε ένα σχολικό σύμβουλο, η απάντηση που μου έδωσε είναι η εξής   Αν  γίνουν 2, οι ώρες της πληροφορικής Γυμνασίου, θα πρέπει να κόψουν μια ώρα ή να καταργήσουν ένα άλλο μάθημα. Ποιο μάθημα θα είναι αυτό;

Το ίδιο σχεδόν ανέφερε και για το ενιαίο λύκειο.

Δεν ξέρω εάν θα εξελιχτούν προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο τα πράγματα. Πιστέυω, πως όποιες αλλαγές είναι να γίνουν ιδίος στο λύκειο, θα γίνουν όταν αλλάξει το σύστημα των πανελληνίων. Εκεί θα φανούμε εαν θα έχουμε την δύναμη σαν κλάδος να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε κάτι καλύτερο.

Προς το παρόν αυτό που βλέπω είναι να συμπληρώνουμε ωράριο στο δημοτικό σιγά - σιγά

Σούλας Βασίλης

Πιστεύω ότι μια καλή ιδέα για να αναβαθμιστεί η Πληροφορική στα Γυμνάσια και στα Λύκεια είναι η δημιουργία κρατικού πτυχίου Πληροφορικής για τους μαθητές, πτυχίο που θα χορηγήται εντός του σχολείου με ανάλογες (αδιάβλητες και σοβαρές) εξετάσεις. Κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ καλό για την αναβάθμιση του μαθήματος.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

Laertis

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 26 Μαρ 2009, 09:55:24 ΠΜ
Πιστεύω ότι μια καλή ιδέα για να αναβαθμιστεί η Πληροφορική στα Γυμνάσια και στα Λύκεια είναι η δημιουργία κρατικού πτυχίου Πληροφορικής για τους μαθητές, πτυχίο που θα χορηγήται εντός του σχολείου με ανάλογες (αδιάβλητες και σοβαρές) εξετάσεις. Κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ καλό για την αναβάθμιση του μαθήματος.
(συμπηρώνω Βασίλη)
..... και πολύ κακό για τις εταιρίες τύπου ECDL που φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και μονοπωλούν εδώ και χρόνια τη γνώση της Πληροφορικής θησαυρίζοντας απο το πουθενά και με μηδέν επενδύσεις.
.... πολύ κακό επίσης για κάθε καρεκλοκένταυρο που τα "παίρνει" απο τις παραπάνω εταιρίες για να ανανεώνει την αδειοδότηση και την ύπαρξή τους, αποκλείοντας το σχολείο ή οποιοδήποτε δημόσιο φορέα απο τη διαδικασία.

Καλά τα λόγια και τα ευχολόγια αλλά πόσο εφικτό το βρίσκεται να γίνει πράξη το κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής με τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

pthomop

Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει (ECDL στα σχολεία) διότι  η κάθε κυβέρνηση ενδιαφέρεται μόνο για το πως η κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία θα έχει κέρδος.
Και μια σημερινή πληροφορία που έχω σχετικά με τις προτάσεις των σοφών της Παιδείας είναι ότι τα μαθήματα στο Λύκειο θα πρέπει να είναι μόνο 6, δηλαδή τα "ουσιώδη" (Μαθηματικά, Φυσική, Αγγλικά, Έκθεση, Αρχαία, Χημεία) και κάποια άλλα (χωρίς διευκρίνηση) θα είναι επιλογής. Τα Αγγλικά σώζονται λόγω παγκοσμιοποίησης.
Ας περιμένουμε λοιπόν τις ανακοινώσεις τους.

pgrontas

Παράθεση από: pthomop στις 26 Μαρ 2009, 05:10:08 ΜΜ
Και μια σημερινή πληροφορία που έχω σχετικά με τις προτάσεις των σοφών της Παιδείας είναι ότι τα μαθήματα στο Λύκειο θα πρέπει να είναι μόνο 6, δηλαδή τα "ουσιώδη" (Μαθηματικά, Φυσική, Αγγλικά, Έκθεση, Αρχαία, Χημεία) και κάποια άλλα (χωρίς διευκρίνηση) θα είναι επιλογής.
Ας περιμένουμε λοιπόν τις ανακοινώσεις τους.

Δεν μπορώ να καταλάβω τι σκέφτονται αυτοί οι "σοφοι". Αντί να διευρύνουνε το μυαλό των παιδιών με νέες επιστήμες, επιλέγουνε τα ίδια και τα ίδια. Έχετε σκεφτεί ότι τα ίδια μαθήματα ήταν "ουσιώδη" και το 1909; Δηλαδή από τότε τίποτα δεν έχει αλλάξει στον κόσμο?
Και δεν μιλάω στα στενά πλαίσια του κλάδου μας. Οικονομικά και Βιολογία δεν πρέπει να ξέρει κάθε άνθρωπος που αποφοιτά από το Λύκειο, πόσο μάλλον αυτός που θα σπουδάσει τις συγκεκριμένες επιστήμες;

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

taeg




Συνάδελφοι, όταν η Πληροφορική μπήκε στο Γυμνάσιο (γύρω στο 1992 ) ήταν δίωρο. Μετά όμως η μία ώρα δόθηκε στην  Τεχνολογία και μέχρι σήμερα Πληροφορική και Τεχνολογία αποτελούν έναν κλάδο. Ποιά σχέση έχει η Πληροφορική του Γυμνασίου με την κατασκευή εργαλείων και εργοστασίου;
Θα ήταν άσχημη ιδέα να γυρίσουμε στο παλιά;

evry

Ρε παιδιά, ρε παιδιά μα είναι φανερό ποιοι είναι αυτοί οι περιβοήτοι σοφοί. Πρόκειται ......

για έναν μαθηματικό, έναν φυσικό, έναν χημικό, μια καθηγήτρια αγγλικών και 2 φιλολόγους!!!

Πάντως ότι στοίχημα θέλετε ότι αποκλείεται αυτά να είναι τα μόνα "βασικά" μαθήματα και τα άλλα να είναι επιλογής. Έχει να πέσει ρουσφέτι. Από τώρα βλέπω μπροστά μου τις διαμαρτυρίες διαφόρων συνδικαλιστικών φορέων που θα βάλουν λυτούς και δεμένους για να μπει και το δικό τους μάθημα και να μην χάσουν τη θεσούλα τους για το καλό της εκπαίδευσης βεβαίως - βεβαίως

Πάντως σοβαρά τώρα το να είμαστε στα επιλογής πιστεύω ότι είναι καλό εφόσον αυξηθούν οι ώρες. Οι περισσότεροι μαθητές για να μην πω όλοι θα επιλέγουν πληροφορική.
Καλύτερα επιλογής και 2-3 ώρες παρά υποχρεωτικό και 1 ώρα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Οι "Σοφοί" ας σκέφτονται όπως θέλουν. Οταν το 1/4 των σχολών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι γύρω από την πληροφορική δεν νομίζω να βγούμε εκτός από την επικείμενη αλλαγή στην εκπαίδευση.

Όπως είπα θα φανεί και η δύναμη που έχουμε σαν κλάδος (Νομίζω πως το γνωρίζεται πως είμαστε οι τρίτοι κατά σειρά σε αριθμό καθηγητών ανά ειδικότητα με πρώτους τους φιλόλογους και έπειτα τους μαθηματικούς)


Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 26 Μαρ 2009, 11:40:13 ΜΜ
Όπως είπα θα φανεί και η δύναμη που έχουμε σαν κλάδος (Νομίζω πως το γνωρίζετε πως είμαστε οι τρίτοι κατά σειρά σε αριθμό καθηγητών ανά ειδικότητα με πρώτους τους φιλόλογους και έπειτα τους μαθηματικούς)

Ωστόσο, είμαστε και ο κλάδος στην πρώτη θέση κατά σειρά αδιαφορίας σε ότι αφορά στη συμμετοχή στα κοινά, και στη μη συνειδητοποίηση του ποιοί είμαστε και πού θέλουμε να πάμε ...  :(

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΩστόσο, είμαστε και ο κλάδος στην πρώτη θέση κατά σειρά αδιαφορίας σε ότι αφορά στη συμμετοχή στα κοινά, και στη μη συνειδητοποίηση του ποιοί είμαστε και πού θέλουμε να πάμε .

Αυτό "σηκώνει" μεγάλη συζήτηση.